Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verbouwing jaren 80 woning met originele details

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Daan
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 06-12 23:36
talkatoo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:11:
Wordt een strak zwart blok (geen overstek) van 8 meter breed met automatische rolluiken en mooie aluminium ramen net als in de woonkamer. Al kan ik me voorstellen dat mensen dit afschuwelijk vinden :*)
Klinkt wel nice ei'k :)

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:19
De keuken is deze week geplaatst, we zijn er erg blij mee en voelt al veel meer of het huis richting 'leefbaar' gaat. Om kastenwand komt nog een koof (waar omheen wordt gestuukt). Is een Next 125 keuken met keramisch blad. Heb hem vanavond voor het eerst goed kunnen bekijken (nog in het donker helaas), volgen nog foto's in het licht. :)

Nog even een before foto:

talkatoo wijzigde deze reactie 29-11-2019 21:04 (14%)

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:59
Poah wat een verandering. Zeer netjes gedaan!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ziet er zeer mooi uit, zit de afzuiging in het fornuis ingebouwd?

• Celluiar
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09:14
talkatoo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:52:
[...] Is een Next 125 keuken met keramisch blad. Heb hem vanavond voor het eerst goed kunnen bekijken (nog in het donker helaas), volgen nog foto's in het licht [...]
Prachtige keuken!

Heb je al wat meer foto's in daglicht, en zou je de specs (materiaal/kleur frontjes, afmetingen*) van de keuken willen delen? :D

*Als ik naar de kasten kijk denk ik aan 330x100cm?

Celluiar wijzigde deze reactie 03-12-2019 13:45 (5%)

• Vanitas1996
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 05-12 15:07
De keuken is deze week geplaatst, we zijn er erg blij mee en voelt al veel meer of het huis richting 'leefbaar' gaat. Om kastenwand komt nog een koof (waar omheen wordt gestuukt). Is een Next 125 keuken met keramisch blad. Heb hem vanavond voor het eerst goed kunnen bekijken (nog in het donker helaas), volgen nog foto's in het licht. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jemig.... Wat ontzettend mooi! :) house goals :*)

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:39

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Wauw ik ben jaloers!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• hollandnick
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 06-12 12:45
super keuken, echt grote fan van het strakke wit + zwart combinatie! :o >:)

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• talkatoo
Celluiar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:43:
[...]

Prachtige keuken!

Heb je al wat meer foto's in daglicht, en zou je de specs (materiaal/kleur frontjes, afmetingen*) van de keuken willen delen? :D

*Als ik naar de kasten kijk denk ik aan 330x100cm?
Leuke reacties allemaal!

Hieronder een hele kleine 'wat en waarom' opsomming:

— Bora Puru (kookplaat met ingebouwde afzuiging, er is (vind ik) geen betere kookplaat met ingebouwde afzuiging, keukenzaken die anders adviseren verkopen hoogst waarschijnlijk geen Bora). Veel keuken zaken adviseren deze om met 2 fase aan te sluiten (waarschijnlijk vanwege de kosten), 3fase is echter beter (volledig vermogen).
— AEG vaatwasser met status licht op grond en air dry (vaatwasser opent na programma om zo beter te drogen), waarom geen Siemens of ander merk? AEG heeft speciale gepatenteerde scharnieren waardoor het de frontje van de kast mee (omhoog/omlaag) beweegt met de vaatwasser waardoor er geen uitsnede uit de keukenplint hoeft worden gemaakt.
— Siemens IQ700 combi oven (CN838GRB6), nieuwe grijze StudioLine uitvoering van Siemens, dit vind ik de visueel mooiste inbouw apparatuur.
— Siemens IQ700 volautomatische espresso machine (CT836LEB6), Ook nieuw model, uitgekozen vanwege bovenstaande reden.
— Gessi Mesh RVS zwart kraan (bestaat uit twee delen).
— Afmeting kookeiland is 305cm x 116cm, langst mogelijke lengte zonder een snede te krijgen in het keramisch blad. Andere kant van kookeiland heeft in het midden plek voor 3 personen. Zitplek in midden vond ik het mooist omdat je anders een minder mooie zijkant hebt, ook heb je nu geen 'steuntjes' onder het blad. Links en rechts van de zitplek is een kast van met push to open.

Next125 specs:
— 12mm Werkblad: Keramiek, kleur: Basalt Black. Keramiek omdat het erg duurzaam is. Dikte komt overeen met dikte kastjes (was voor mij erg belangrijk). Dit kwam het dichts bij een combinatie van kastjes en vloer. Nadeel van een dun keramisch blad: de kookplaat kan niet worden ingebouwd, dus vlak met het werkblad. En de wasbak kan niet onderbouw (onder het blad worden geplakt).
— Door een wasbak te nemen van Reginox 'Gunmetal' hebben we een mooie vloeiende overloop van blad naar wasbak weten te realiseren waarbij bovenstaande nadeel deels wordt opgelost (deze kleur zou ik sowieso adviseren bij een donker grijs blad). Een zwarte wasbak vond ik niet mooi ogen.
— Greeploos aan bovenkant/voorzijde kookeiland waarbij het greeploze niet rondom doorloopt (dat vind ik oubollig, niet meer minimalistisch). Lade aan voorkant is wel push to open waardoor de strakke lijnen worden doorgezet (is volgens mij alleen mogelijk met Next125 deze combi). Greeplijst: onyxzwart
— Verlaagde plinten van 55m rondom waardoor het eiland lijkt te zweven (even oppassen met aansluitingen realiseren want er past niet veel meer onder). Ook hiervoor kan je het best bij Next terecht. Wel moet nog blijken of dit praktisch is: bij het openen van een kantje kan dit tegen je schoen of tenen stoten. Maar dan nog offer ik dit graag op :)
— Links een volledige hoogte koelkast van Siemens, Rechts een volledige hoogte vriezer van Siemens (combi is goedkoper en kan je dus op besparen, maar vond twee losse deuren minder mooi bij openen.
— NX 870 Fenix onyxzwart softmat anti fingerprint (dit is echt een must als je voor een zwarte matte keuken kiest, anders zit het binnen no time onder de vingerafdrukken)
— Binnenzijde is lavazwart.
— Next Primus organisatie systeem, oftewel; opbergbakjes (doe dit alleen als je gek bent, want de prijs is echt idioot, volgens mij richting ging dit richting de 700 euro, maakt het wel af)

Wellicht saaie opsomming, mocht iemand nog andere details willen weten dan hoor ik het graag.

Foto's van het daglicht plaatst ik als rondom de kastenwand gestuukt is.

talkatoo wijzigde deze reactie 04-12-2019 07:03 (7%)

• ppatrick
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:07
Ziet er super netjes uit.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:08

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super gaaf zo'n zwarte keuken! Maar mis je niet nog verlichting thv. het werkblad? Is nu vrij donker op de plek waar je zelf aan het aanrecht zou staan :? Of moet je die spots nog aansluiten? (ik zie nog wat draden uit het plafond hangen)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• talkatoo
@ThinkPad het is inderdaad vrij donker maar er komt nog een (hang) lamp, weet alleen nog niet welke (suggesties zijn welkom). :D

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Ik denk dat ze het in dit topic ook waarderen als je je keuken (met details) post: Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Erg mooie keuken! Levert ook wat inspiratie op voor mijn keuken die ik wil gaan verbouwen. :)
De lades lijken gerebrande blum lades te zijn. Klopt dat?

• talkatoo
@orf Goede vraag! Geen idee, zou kunnen dat Next daar de lades van heeft maar kwam na wat research daar niet achter. Weet wel dat de onderste lade een “TIP-ON, mechanische openingshulp heeft” waardoor de gereduceerde lijnen terugkomen en er dus geen brede (greep loze) ruimte boven zit
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True