Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Gelukkig dan maar dat je er én niet over gaat én de doelgroep niet bentzetje01 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:51:
Geeneens geen uitslag hier?
Dat helpt niet echt hè, beste liefhebbers van het vrouwenvoetbal!
Ik vraag me af of dit topic eigenlijk nog wel bestaansrecht heeft.
(ware het niet dat ik voetbal niet zo serieus neem)
[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 05-06-2024 17:03 ]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Die zitten niet te slapen het probleem is dat ze nog geen Nederlands paspoort heeftSallin schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:30:
Lily Yohannes maakt furore bij het US vrouwen elftal https://www.nytimes.com/a...lily-yohannes-goal-debut/. Hopelijk zit de KNVB niet te slapen.
Maar buiten dat ze kan beter voor de US blijven voetballen grotere kans op prijzen en commercieel en financieel veel aantrekkelijker
Al had ze een NL paspoort, ze heeft al aangegeven niet voor NL te kiezen maar voor team USA.bie100 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:00:
[...]
Die zitten niet te slapen het probleem is dat ze nog geen Nederlands paspoort heeft
Maar buiten dat ze kan beter voor de US blijven voetballen grotere kans op prijzen en commercieel en financieel veel aantrekkelijker
Buiten dat het ging er over of de KNVB niet zat te slapen en dat deden ze niet ze konden haar gewoon niet oproepentoolkist schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:39:
[...]
Al had ze een NL paspoort, ze heeft al aangegeven niet voor NL te kiezen maar voor team USA.
Niet dat ik daar wakker van lig btw
Sterker nog ze hebben haar wel gevraagd.bie100 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:44:
[...]
Buiten dat het ging er over of de KNVB niet zat te slapen en dat deden ze niet ze konden haar gewoon niet oproepen
Niet dat ik daar wakker van lig btw
Tuurlijk maar ze heeft haar keuze al gemaakt prima toch
Absoluut. Maar het is voor de KNVB al heel wat dat ze überhaupt op tijd de vraag gesteld hebben.bie100 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:20:
[...]
Dat was me niet bekend, waar heeft ze dat gezegd? In deze video van 4 weken geleden zegt ze dat ze nog geen beslissing heeft gemaakt: YouTube: 16-yr-old Lily Yohannes on choosing between USWNT and Netherlands 🇺🇸.... De wedstrijd voor de US was een vriendschappelijke wedstrijd en is geen beperking om voor NL te kiezen. Ik kan me zeker voorstellen dat ze voor de VS kiest voor de eerder aangegeven redenen, daar niet van.bie100 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:20:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Sallin op 06-06-2024 21:17 ]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Het gekke is dat het niet eens op de NOS programma & uitslagen pagina staat.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat gedoe bij de cornervlag om wat tijd te winnen vind ik nog steeds een zwaktebod. Hebben ze niet eens de kwaliteit om de bal voetballend in bezit te houden?
🇳🇱🆚🇪🇸: It's time for more #U19WEURO action!
— UEFA Women's EURO 2025 (@WEURO2025) 18 juli 2024
📺 Watch LIVE on #UEFAtv in selected territories 👇
Ja, leuk!apis29 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:56:
Voor wie er niet genoeg van kan krijgenis het EK Onder 19 ook aan de gang, met wedstrijden live op uefa.tv
[Twitter]
Van de week al wat samenvattingen op Youtube gezien, o.a. Engeland - Litouwen. Ik kreeg zo'n medelijden met de keeper van Litouwen. Zoveel doorgelaten en toch ook een paar goede reddingen.
Maar ik weet niet of ik het uithoudingsvermogen heb om hele wedstrijden te kijken.
In het verleden werd het altijd gewoon door Eurosport uitgezonden en dan is het gewoon de tv aanzetten en met een schuin oog volgen. Maar zo nu met streaming is de beeldkwaliteit ten eerste al vaak om te huilen en het is toch net anders dan dat het 'lineair' op een tv kanaal komt. Als ik op tijd ben dan neem ik gewoon de stream op van de interessante partijen anders verdwijnt het ook maar in het grote niet bestaande archief van de UEFA. Op zich altijd wel interessant de jeugdtoernooien, heb volgens mij vrijwel alle speelsters van Spanje die nu wereldkampioen zijn ook al eerder bij deze jeugd EK's en WK's gezien bijv.JukeboxBill schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:05:
[...]
Ja, leuk!
Van de week al wat samenvattingen op Youtube gezien, o.a. Engeland - Litouwen. Ik kreeg zo'n medelijden met de keeper van Litouwen. Zoveel doorgelaten en toch ook een paar goede reddingen.
Maar ik weet niet of ik het uithoudingsvermogen heb om hele wedstrijden te kijken.
Maar ik zie idd dat die Youtube highlights een stuk nuttiger zijn dan die 2 minuten clips op de UEFA site

Alhoewel ik veel voetbal samenvattingen kijk op YT, vind ik dat vooral het YT kanaal "Women's Football Highlights" alleen maar de (bijna) doelpunten tonen zonder het inleidende veldspel. Daarbij heb ik het idee dat ze bij het editten van de herhalingen een soort digitale zoom met bal volg systeem gebruiken, met wild heen en weer zwaaiend en zoomend camerawerk.
Maar goed, het is allemaal bij gebrek aan beter.
Overigens hebben ook veel NL clubs een YT kanaal met wedstrijden van de NL vrouwen competitie. Maar dat is misschien ook te zien op de NL TV kanalen. Maar ik heb alleen NPO Plus en Youtube.
Dat zwaaiende camerawerk is om automatische copyright claims te voorkomen. Dat werkt op het vergelijken van beelden, en als je inzoomt of draait dan is dat matchen een heel stuk lastiger dan een 1:1 match.JukeboxBill schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 00:31:
@apis29 Toen ik jouw bericht gelezen had, heb ik toch maar even de UEFA site bezocht en viel toen midden in de wedstrijd Nederland - Spanje. Die heb ik wel even uitgekeken na snel een account te hebben aangemaakt, want ja Nederland, en had toch niets anders of dringends te doen.
Alhoewel ik veel voetbal samenvattingen kijk op YT, vind ik dat vooral het YT kanaal "Women's Football Highlights" alleen maar de (bijna) doelpunten tonen zonder het inleidende veldspel. Daarbij heb ik het idee dat ze bij het editten van de herhalingen een soort digitale zoom met bal volg systeem gebruiken, met wild heen en weer zwaaiend en zoomend camerawerk.
Maar goed, het is allemaal bij gebrek aan beter.
Overigens hebben ook veel NL clubs een YT kanaal met wedstrijden van de NL vrouwen competitie. Maar dat is misschien ook te zien op de NL TV kanalen. Maar ik heb alleen NPO Plus en Youtube.
Dat is bij vrouwenvoetbal echt geen enkel probleem, daar staan gewoon volledige wedstrijden al jaren op met zenderlogos en alles. Hier staan toevallig een aantal volledig wedstrijden op van dit EK O19, incl. DUI - NED van afgelopen maandag: https://www.youtube.com/@alexanderkachusov4254Waah schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:14:
[...]
Dat zwaaiende camerawerk is om automatische copyright claims te voorkomen. Dat werkt op het vergelijken van beelden, en als je inzoomt of draait dan is dat matchen een heel stuk lastiger dan een 1:1 match.
Hier een ander kanaal met volledige wedstrijden https://www.youtube.com/@neysport3337
Als ik zelf ook maar een klein stukje (heren, < 1 minuut) Champions League upload in privé/onzichtbaar modus is het binnen enkele tellen automatisch verwijderd (paar keer geprobeerd om de beeldkwaliteit bij een bepaalde provider aan te tonen op het forum van de provider)
[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 19-07-2024 12:09 ]
🤩 It's semi-final time in Lithuania!
— UEFA Women's EURO 2025 (@WEURO2025) 24 juli 2024
📺 Where to watch the 2024 Women's Under-19 EURO finals 👇#U19WEURO
(de NOS heeft iig de rechten maar lijken niks uit te zenden dus dan gewoon op uefa.tv)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XypY2LcXIQV98Jsz0zhKtFIr.jpg?f=user_large)
🏴🆚🇪🇸
— UEFA Women's EURO 2025 (@WEURO2025) 23 juli 2024
🇳🇱🆚🇫🇷
We preview Wednesday's #U19WEURO semi-final action in Lithuania 🗞👇
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 24-07-2024 12:56 ]
Finale tegen Spanje op zaterdag wordt door NOS live uitgezonden.
📍 Medellin.
— FIFA Women's World Cup (@FIFAWWC) 30 augustus 2024
📍 Cali.
📍 Bogota.
Just one day to go until the start of #U20WWC 2024. 🙌
2️⃣4️⃣ teams.
— FIFA Women's World Cup (@FIFAWWC) 30 augustus 2024
3️⃣ host cities.
1️⃣ #U20WWC Champion to be crowned. 👑
#U20WWC 2024 is here! 🤩 pic.twitter.com/IWFHHi03II
— FIFA Women's World Cup (@FIFAWWC) 31 augustus 2024
(Nederland heeft zich overigens niet geplaatst voor dit toernooi ... toch wel

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fC8kj5Q9KBFlBUHAaQYvcZLK.jpg?f=user_large)
De wedstrijd Brazilië - Fiji met 9 doelpunten was net een schiettent.
Vannacht om 3 uur Costa Rica - Nederland. Maar ik denk niet dat ik er voor op blijf.
- https://www.onsoranje.nl/...-oranje-onder-20-v-bekend
- https://www.fifa.com/en/t...s-world-cup-colombia-2024
Good luck to our U20 squad at the 𝗪𝗼𝗿𝗹𝗱 𝗖𝗵𝗮𝗺𝗽𝗶𝗼𝗻𝘀𝗵𝗶𝗽𝘀 in Colombia! 💪🍀
— OranjeLeeuwinnen (@oranjevrouwen) 2 september 2024
𝘎𝘳𝘰𝘶𝘱 𝘴𝘵𝘢𝘨𝘦:
3/9 • 🇨🇷🇳🇱 • 03.00 AM
6/9 • 🇳🇱🇦🇷 • 03.00 AM
8/9 • 🇳🇱🇰🇵 • 22.00 PM#NothingLikeOranje #U20WWC pic.twitter.com/lDgmcqWkLC
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OcXawoCdapF7iX9m52oPzKKW.jpg?f=user_large)
Stond zelfs niet in het voetbal programma overzicht op de NOS nieuws site.
Nederland i.i.g. mooi gestart met een overwinning.
De highlights zijn ook op Youtube te zien, dat is eenvoudiger kijken dan dat doolhof op de FIFA site.
Heb een uurtje geleden de samenvatting van Ajax - FC Kolos Kovalivka op Youtube zitten kijken en kom er nu achter dat vanmiddag de hele wedstrijd live is gestreamd door het Ajax kanaal.
Zaterdag voetbalt Ajax tegen ACF Fiorentina en wordt misschien ook wel live uitgezonden en anders wel de samenvatting.
Er zijn overigens meer clubs die de wedstrijden in deze voorronde live streamen en samenvattingen geven. Waarschijnlijk zijn hiervan de TV rechten niet verkocht dus kunnen ze het zelf doen.
Bij de mannen vallen (of vielen iig) de eerste voorronden ook buiten de tv deal, en daar kregen ze ook pas in de allerlaatste kwalificatieronde het Champions League logo op de mouw. Kan best dat dat hier ook voor geldt ...JukeboxBill schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:31:
Vandaag is de eerste kwalificatie ronde van de UEFA Women's Champions League begonnen.
Heb een uurtje geleden de samenvatting van Ajax - FC Kolos Kovalivka op Youtube zitten kijken en kom er nu achter dat vanmiddag de hele wedstrijd live is gestreamd door het Ajax kanaal.
Zaterdag voetbalt Ajax tegen ACF Fiorentina en wordt misschien ook wel live uitgezonden en anders wel de samenvatting.
Er zijn overigens meer clubs die de wedstrijden in deze voorronde live streamen en samenvattingen geven. Waarschijnlijk zijn hiervan de TV rechten niet verkocht dus kunnen ze het zelf doen.
Twente heeft overigens ook gespeeld maar daar is ondanks de aanwezigheid van een TU nog steeds geen webcam uitgevonden
Maar Ajax heeft zo goed als geen kans de CL te halen, na deze voorkwalificatie krijgen ze pas te maken met de echte grote tegenstanders in de strijd om een plek in de CL omdat ze als tweede zijn geeindigd in de competitie waar Twente een makkelijkere kan verwachten (wel veel veranderingen in de selectie tov het kampioensteam, vrijwel alle routine is vertrokken)
Twee lichte verrassingen zie ik in de uitslagen: zowel Eintracht Frankfurt als Atletico Madrid al direkt uitgeschakeld (wel tegen redeljk fatsoenlijke tegenstanders)
The 2 winners in each group will play in a final on Saturday for a place in the second qualifying round. Which result surprised you the most today? 🤔 pic.twitter.com/9kb06tdTMZ
— Soccerdonna (@soccerdonna) 4 september 2024
@apis29 FC Twente heeft een eigen kanaal op YT. De samenvatting van de wedstrijd tegen Valur is ook op YT te vinden.
Het FIFA toernooi is wel een doelpuntenfestijn bij veel wedstrijden. Jammer dat de samenvattingen zo kort zijn. Als je even met je ogen knippert mis je een doelpunt.
Dat is idd het frappante ervan, heel vaak zie je samenvattingen van Twente wedstrijden die er gewoon uitzien als de normale live uitzendingen echter wordt de hele wedstrijd nooit ergens uitgezondenJukeboxBill schreef op maandag 9 september 2024 @ 00:48:
AJAX Vrouwen heeft het dus niet gered.
@apis29 FC Twente heeft een eigen kanaal op YT. De samenvatting van de wedstrijd tegen Valur is ook op YT te vinden.
Had eigenlijk wel verwacht dat een van die Youtube kanalen wat wedstrijden zou uploaden maar kan me niet herinneren dat ik in de afgelopen weken wat voorbij heb zien komen qua volledige wedstrijden. Heb er zelf wel een aantal kunnen 'opnemen' maar juist die van NED tegen Noord-Korea heb ik gemist en die leek me het meest interessant (Noord-Korea [PRK] is al eens kampioen geweest in deze leeftijdsklasse en dat toernooi werd destijds op Eurosport uitgezonden. Dat PRK team speelde zo'n goed voetbal, dat was echt zeldzaam in het damesvoetbal dus was wel benieuwd hoe het er nu voor staat ...Het FIFA toernooi is wel een doelpuntenfestijn bij veel wedstrijden. Jammer dat de samenvattingen zo kort zijn. Als je even met je ogen knippert mis je een doelpunt.
Maar ik zie dat ze al twee keer kampioen zijn geworden, zelfs in 2016 nog maar ik had het over het team van 2006 (dat in de volgende editie weer in de finale stond). Dat was zo ingespeeld dat leek net een machine
Via FIFA.com zojuist de kwartfinale NED-COL live gekeken (geen idee of de vorige wedstrijden ook geheel te zien waren). De halve finales zijn dan ongetwijfeld ook weer online te bekijken.JukeboxBill schreef op maandag 9 september 2024 @ 00:48:
AJAX Vrouwen heeft het dus niet gered.
Het FIFA toernooi is wel een doelpuntenfestijn bij veel wedstrijden. Jammer dat de samenvattingen zo kort zijn. Als je even met je ogen knippert mis je een doelpunt.
Ook alle wedstrijden in de groepsfase waren rechtstreeks op de FIFA site, maar die tijdenbozzo schreef op maandag 16 september 2024 @ 02:33:
[...]
Via FIFA.com zojuist de kwartfinale NED-COL live gekeken (geen idee of de vorige wedstrijden ook geheel te zien waren). De halve finales zijn dan ongetwijfeld ook weer online te bekijken.

Heb een paar keer geprobeerd om te kijken op mijn tablet in bed, maar viel telkens in slaap. Niet de goeie manier dus.
En NED-COL heb ik niet aan gedacht, anders was ik misschien wel opgebleven. Maar er is een herkansing.
Halve finale WK O20:
-
:
https://www.plus.fifa.com...7c-4b77-b2e1-38d6ae9c09f2
[volledige wedstrijden hier terug te vinden]Voor een plek in de 𝗪𝗞-𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗲 ✨
— KNVB (@KNVB) 18 september 2024
Kijk de wedstrijd live via FIFA+ 📺#JPNNED #U20WWC #OranjeJeugd pic.twitter.com/Sv74jEWnOR
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8ZGBXQ1UapiwmvBmJhczPvQQ.jpg?f=user_large)
Een aantal wedstrijden zijn rechtstreeks te zien op Youtube DAZN kanaal.
Ik gun mij niet de tijd daarvoor, maar samenvattingen zijn er ook te vinden.
FC Twente is gisteren i.i.g. al goed begonnen.
Ook live te zien op NOS.nlJukeboxBill schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:11:
Het UEFA WOMEN'S CHAMPIONS LEAGUE 2024-25 is deze week begonnen.
Een aantal wedstrijden zijn rechtstreeks te zien op Youtube DAZN kanaal.
Ik gun mij niet de tijd daarvoor, maar samenvattingen zijn er ook te vinden.
FC Twente is gisteren i.i.g. al goed begonnen.
I am the great Cornholio!
Maar dat zijn dan alleen de wedstrijden van FC Twente.
Momenteel is op YouTube Bayern Munchen - Arsenal bezig.
Oh ik dacht alle wedstrijden...JukeboxBill schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:33:
[...]
Maar dat zijn dan alleen de wedstrijden van FC Twente.
Momenteel is op YouTube Bayern Munchen - Arsenal bezig.
I am the great Cornholio!
Altijd wanneer ik een interview lees of deze man hoor praten, dan snap ik waarom hij coach is bij vrouwen.
Wordt nogal geheimzinnig gedaan over de reden, maar tussen de regels door lees ik dat Nigel de Jong gepikeerd is over de kritiek die Jonker had over de gang van zaken m.b.t. Yohannis.
Heb ook de indruk dat de spelers er ook niet blij mee zijn, alhoewel dat niet hardop wordt gezegd.
Nou ja, a.s. zaterdag weer een wedstrijd te zien.
Net als vroeger Ruud Gullit tegen de bobo's, een fijne externe vijand hebben om je tegen af te zetten...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat was al een maandje geleden bekend idd (wilde alweer wat gaan posten met de aankomende interlands in zicht met ook ander nieuws van bijv. de allereerste transfer die de grens van een miljoen doorbroken heeft).JukeboxBill schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:26:
Lees net dat Andries Jonker weg gaat na het EK.
Wordt nogal geheimzinnig gedaan over de reden, maar tussen de regels door lees ik dat Nigel de Jong gepikeerd is over de kritiek die Jonker had over de gang van zaken m.b.t. Yohannis.
Heb ook de indruk dat de spelers er ook niet blij mee zijn, alhoewel dat niet hardop wordt gezegd.
Nou ja, a.s. zaterdag weer een wedstrijd te zien.
Eigenlijk zie ik vooral dat ze [vanuit de KNVB] een vrouw willen aanstellen als trainer (of Jorge Vilda
Wat was een maand geleden al bekend, dat Jonker weg moet? Las het op NOS en de datum van het bericht is afgelopen maandag.apis29 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:35:
[...]
Dat was al een maandje geleden bekend idd (wilde alweer wat gaan posten met de aankomende interlands in zicht met ook ander nieuws van bijv. de allereerste transfer die de grens van een miljoen doorbroken heeft).
Eigenlijk zie ik vooral dat ze [vanuit de KNVB] een vrouw willen aanstellen als trainer (of Jorge Vilda)
Maar bij NOS zitten ze wel vaker te slapen. Toen ik het las stond dat de wedstrijd op zaterdag is. En nu staat er een datum en dat is morgen.
Als het dan een vrouw moet zijn, laten ze dan maar Sarina Wiegman terughalen. Zal niet gebeuren, dus dan maar Suzanne Bakker, die ze bij Ajax hebben weggestuurd. Had meer succes dan die *knip*, die er nu zit.
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 24-03-2025 12:41 . Reden: We houden het vriendelijk. ]
Ja dat Jonker niet verlengd ging worden. Die Bakker is als het goed is nu trainer van AC Milaan (en zal ongetwijfeld ook weer niet dat allerhoogste trainersdiploma hebben wat vereist wordt om een nationaal team te mogen leiden. Maar was idd een dwaze beslissing om die weg te sturen bij Ajax, vooral het werk van Spitse en KosterJukeboxBill schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:22:
[...]
Wat was een maand geleden al bekend, dat Jonker weg moet? Las het op NOS en de datum van het bericht is afgelopen maandag.
Maar bij NOS zitten ze wel vaker te slapen. Toen ik het las stond dat de wedstrijd op zaterdag is. En nu staat er een datum en dat is morgen.
Als het dan een vrouw moet zijn, laten ze dan maar Sarina Wiegman terughalen. Zal niet gebeuren, dus dan maar Suzanne Bakker, die ze bij Ajax hebben weggestuurd. Had meer succes dan die *knip*, die er nu zit.
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 24-03-2025 12:41 . Reden: quote aangepast ]
Kwartfinales UEFA Women's Champions League 2024/25 
The stage is set, and the show is about to begin. Rivalries, history, and European glory are all at stake: the UWCL is back 🔥
— DAZN Women's Football (@DAZNWFootball) 18 maart 2025
📺Catch the UWCL free on DAZN!
🔗 https://t.co/dIfKpURNP3
#UWCLonDAZN #EnjoyTheShow
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ziV4KtcJnFVGVirPNHkHuCWy.jpg?f=user_large)
[VIDEO=,,"LYON VS. BAYERN MUNICH | UEFA WOMEN'S CHAMPIONS LEAGUE 2024-25 QUARTER-FINAL SECOND LEG LIVESTREAM"]https://www.youtube.com/watch?v=vbn3RoX4G_Q[/VIDEO] (waarschijnlijk alleen op DAZN te zien)
[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 18-03-2025 21:35 ]
Voor de volledige wedstrijd had ik het geduld niet.
Lyon - Bayern en de andere 2 wedstrijden staat wel in de wachtrij op Youtube.
Morgen Man. City (met Miedema en Roord) - Chelsea.
Die zet ik misschien wel op het tweede scherm en kan ik tussendoor nog wat anders doen.
Ajax onwaardig deze coach, meteen eruit mieteren.Zaterdag in het Philips Stadion had Ajax slechts een kleine fase het beste van het spel, maar uiteindelijk ging de wedstrijd ruim verloren. PSV ging daarvoor over Ajax heen op de ranglijst, maar de verschillen zijn nog minimaal. 'Hier verspelen we het definitief', is De Reus echter keihard in een interview met ESPN. 'Ik denk dat het de realiteit is.'
Eerst al met die CL opmerking, nu dit weer
Ja die is echt niet goed.toolkist schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 23:04:
[...]
Ajax onwaardig deze coach, meteen eruit mieteren.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Maar het mooiste is misschien wel dat ze gewoon in het PSV stadion speelden, voor 6000 man publiek!
Ajax heeft het niet zelf in haar controle maar dat houdt niet in dat je als hoofdtrainer zo de handdoek erin moet willen gooien.toolkist schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 23:04:
[...]
Ajax onwaardig deze coach, meteen eruit mieteren.
Je hebt vier wedstrijden te gaan, de laatste twee zijn tegen de huidige onderste twee. Je hebt de wedstrijd tegen de nummer twee ( met maar éénp punt meer ) nog te gaan en een 'middenmoter'. Zorg dat je in ieder geval de druk op je concurenten houdt. Win je als Ajax zijnde de komende twee wedstrijden kan er nog wel wat uit dit seizoen komen.
Ik zou niet direct roepen om haar te ontslaan maar passend bij een topsportklimaat is het ook weer niet helemaal.
Ik ken haar helemaal niet, maar misschien is het haar manier van inspireren en aanmoedigen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RUS8M7NZfkkFMTuSSznOoU3i.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Dv8dqD483ycExMgBKB5FYsEM.jpg?f=user_large)
Dan komt het wel goed.
Zag er van de week idd iets over voorbij komen. Als die een vaste spits positie heeft hij de club dan komen die goals vanzelf weer (de laatste jaren moest ze toch vaak van de flank afkomen). De huidige trainer Stroot (ex-Twente) gaat na dit seizoen wel weg maar dat is richting de EK iig geen probleem danJukeboxBill schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:27:
Hopelijk is Beerensteyn nog net zo op dreef als in VfL Wolfsburg - SGS Essen.
Dan komt het wel goed.

Die kans die ze eerder in de wedstrijd had had er overigens in de korte hoek wel ingepast net zoals die van Groenen ...
Tegenwoordig worden overigens ook aardig wat competities live op YouTube uitgezonden incl. de Duitse op het kanaal van DAZN (die in NL geblokkeerd is waarschijnlijk omdat Viaplay de rechten heeft maar ik neem aan dat daar omheen te werken is).
Hier bijv ook de Engelse WSL competitie https://youtube.com/@barclayswsl
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 05-04-2025 11:28 ]
/f/image/3lSCQoTfMNugV7OCDXVzlJVD.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 66% gewijzigd door apis29 op 08-04-2025 18:01 ]
Had dan alles basisscholen gratis kaarten gegeven ofzo…
En het voetbal is ook al…. Mwah….
[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 08-04-2025 19:19 ]
Zie hier wel pas de eerste leak van een Nike shirt, het Engelse https://www.footyheadline...ngland-2025-home-kit.html (mooi is anders
Hier toch een leak van het uitshirt https://www.footyheadline...-women-2025-away-kit.html (lijkt net het vorige/huidige thuisshirt van Frankrijk

[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 08-04-2025 19:40 ]
Arjan Veurink will be the new head coach of the @oranjevrouwen after #WEURO2025 🔶
— OranjeLeeuwinnen (@oranjevrouwen) 15 april 2025
📝: https://t.co/EnyxgK6Q6K#NothingLikeOranje pic.twitter.com/xfr05yUGTA
/f/image/dOy2OVcPzdDpHtzQVAAojSzg.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door apis29 op 16-04-2025 02:13 ]
Ik hoop dat die gebogen lijnen, die er uitzien als afhangende bretels, weer zijn verdwenen.
Halve finales UEFA Women's Champions League 2024/25 
Vandaag op het programma de returnwedstrijden in de halve finale van de UEFA Women's Champions League. Te beginnen met Chelsea thuis tegen Barcelona om drie uur 's middags. Barcelona verdedigt een 4-1 voorsprong waar de verwachtingen vooraf waren dat het nog best een lastige kluif zou kunnen worden tegen een Chelsea wat in de eigen competitie vooralsnog ongeslagen is dit seizoen (en in de winter transferperiode nog een speler aangetrokken had waarbij het transferrecord verbroken werd...; maar volgens mij een blessure opgelopen en pas recent weer fit

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iuxLN5trQHCy33F4Bwdnevh7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5oQPHiVWNp58JPocVhv37yQH.jpg?f=user_large)
Gevolgd door de returnwedstrijd Lyon - Arsenal waarbij Lyon een 2-1 uitzege wist te pakken in het Emirates stadion. Ik zie nog geen stream op het Youtube kanaal van DAZN dus hoogstwaarschijnlijk wordt die enkel via het platform van DAZN zelf aangeboden (wat overigens wel gewoon gratis is).
Arsenal mist overigens wel een cruciale speler in deze tweestrijd, namelijk Daphne van Domselaar die tijdens de afgelopen interlandperiode geblesseerd is geraakt
Lyon overigens sowieso al de favoriet gezien de manier waarop ze Bayern Munchen in de kwartfinale een pak slaag hebben gegeven (echt geweldige aanvallers met enorm veel snelheid).
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WWzekbA2cPx9ODKy7BCsFAd9.jpg?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 27-04-2025 14:21 ]
https://www.youtube.com/watch?v=E6skhd7JBqc
Nu is de voorbeschouwing nog bezig. Heb ook wel eens meegemaakt dat het daarbij bleef en alsnog moest overschakelen naar de DAZN site.
[ Voor 40% gewijzigd door JukeboxBill op 27-04-2025 14:40 ]
Die had ik idd al gelinkt, de tweede wedstrijd was die waar er nog geen link van beschikbaar was (en ook niet gekomen is). Het onverwachte is toch nog gebeurd in die tweede wedstrijd tussen Lyon en Arsenal, zelfs van Domselaar was op tijd fit. https://nos.nl/artikel/25...ij-is-de-volgende-wiegman (zelf niet gezien aangezien de kampioenswedstrijd van Liverpool tegelijkertijd was)JukeboxBill schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:36:
Chelsea-Barcelona op YT is wel live te zien:
https://www.youtube.com/watch?v=E6skhd7JBqc
Nu is de voorbeschouwing nog bezig. Heb ook wel eens meegemaakt dat het daarbij bleef en alsnog moest overschakelen naar de DAZN site.
Slegers met Arsenal naar Champions League-finale: 'Zij is de volgende Wiegman' https://t.co/V8YJRKgVDN
— NOS Voetbal (@NOSvoetbal) 28 april 2025
[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 01-05-2025 02:27 ]
Nu Man. U - Chelsea te kijken.
Chelsea lijkt ook het spoor bijster nu het spannend wordt. Ondanks dat ze ruimschoots worden geholpen door de arbitrage.
[ Voor 52% gewijzigd door JukeboxBill op 30-04-2025 22:30 ]
FC Groningen is bezig met de oprichting van een Vrouwen Team en zou dus het gat kunnen opvullen, maar dat is voor de eerste divisie.
Gisteren is ook de UEFA Women's U17 2025 toernooi op de Faroe Islands begonnen.
NL is goed van start gegaan. Zal de uitslag niet verklappen

EK O17 de eerste helft gekeken en al op de hoogte van de uitslagen

Ook nog in het nieuws geweest: de veelbesproken trainster van Ajax mag er alweer mee ophouden. De vorige eruit gegooid onder het mom van ‘communicatie’, komen ze aanzetten met een seniore zonder filter
In Amsterdam komt ook een tweede club die dan speelt op de licentie van Telstar, maar dat was misschien pas na aankomend seizoen(?) …
[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 05-05-2025 22:25 ]
Finale UEFA Women's Champions League 2024/25 :strip_exif()/f/image/if70ljzW0f2DpxwJ6tuh4cef.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/s2dWf3qkYMz1Gb4JSWJl42vT.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nVtyeSDquM5EVXTcUeyIZXlp.jpg?f=user_large)
✅ How can you watch it?
— UEFA Women’s Champions League (@UWCL) 23 mei 2025
✅ Possible line-ups
✅ All you need to know
Read the full #UWCLfinal preview 👇#UWCL
[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 24-05-2025 16:15 ]
2/2
Slegers heeft Van Domselaar terug voor Champions League-finale tegen favoriet Barcelona https://t.co/FOPIrrEtrg
— NOS Voetbal (@NOSvoetbal) 23 mei 2025
Een 'rampseizoen' met 28 zeges in 30 duels: dit is hoe Barça Femení zo dominant blijft https://t.co/7VAIKEvnxF
— NOS Sport (@NOSsport) 24 mei 2025
Trofee Champions League vrouwen na diefstal uit stadion weer teruggevonden https://t.co/GknVc5lpRW
— NOS Sport (@NOSsport) 21 mei 2025
:strip_exif()/f/image/Jnt4TSt4OX1SKvPAM1JmB6YQ.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Pce211sx6ag7Gns9YRrirth3.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/3Ei2vehaSu5Uy8XK56rhLJGU.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/OcRb1iM08woKQkYn7qC0QfTg.png?f=user_large)
[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 24-05-2025 16:38 ]
Toch ook een beetje NL succes met Slegers en van Domselaar.
Alleen wat was het beeld op YT slecht, z.g. HD maar heel sterk gecomprimeerd of met brakke camera's gefilmd. En dat onafgebroken gewauwel van de verslaggevers ging ook irriteren.
Na een kwartier ofzo overgeschakeld naar NOS.nl, daar was het ook live te zien, geen HD maar wel een stuk scherper en rustig commentaar.
[ Voor 15% gewijzigd door JukeboxBill op 25-05-2025 13:55 ]

Ben wel wat commentaren tegengekomen dat Youtube er niet uitzag maar die keren dat ik weer terugschakelde had ik er geen echte problemen mee (volgens de ingebouwde stats voor nerds kreeg ik in ieder geval wel de 1080p stream. Via de DAZN app was ook nog een mogelijkheid)
Persoonlijk was ik uiteraard wel voor Barcelona maar deze spelersgroep van Arsenal (minus die Beth Mead misschien) gun ik het ook nog wel. Hopelijk maakt dit het Spaanse team wel nog extra hongerig naar de Europese titel (tenzij Nederland weer eens hun niveau aantikt of overstijgt en een daadwerkelijke kanshebber wordt)
Ik heb een Premium abo, dus daar kan het niet aan liggen.
De stream van Youtube naar de kijker kan wel 1080p zijn, maar er is zat content op YT, dat oorspronkelijk vorige eeuw TV kwaliteit is en omgezet naar 1080p zonder verdere bewerking.
Geen idee waar DAZN de video vandaan haalt, maar als dat geen HD is, dan kan dat nooit beter worden.
Maar goed, weer on-topic:
morgen de oranje vrouwen weer in actie tegen Duitsland.
Kwam toevallig op Youtube een samenvatting van Nederland-Engeland tegen op het Ziggo kanaal.
Denk niet dat NOS er aandacht aan besteed, staat zelfs niet bij overzicht wedstrijden en uitslagen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
- Women's EURO 2025 Fantasy Football: All you need to know and how to play
- Women's EURO 2025 in Switzerland match schedule: Who plays where and when (pdf wedstrijdkalender hier te downloaden)
Interessante bij EK's/UEFA is dat ze met fantasy teams het EK spel doen ipv wedstrijdvoorspellingen, jammer is wel dat de enige restrictie het aantal spelers per land is en geen bepaald budget. Zullen ongetwijfeld dan veel teams zijn die aardig op elkaar lijken📆 Key deadlines
— UEFA Women's EURO 2025 (@WEURO2025) 29 juni 2025
🌟 How to score points
🫡 Captain
All you need to know about UEFA's first-ever Women's EURO Fantasy game 👇#WEURO2025

Al vind ik dit eigenlijk nog vrij gevarieerd (alhoewel: heb de app al een tijdje terug geïnstalleerd en volgens mij staan hier veel spelers in die het bij de kwalificatiewedstrijden goed hebben gedaan). Overigens niet verplicht om het via de app te spelen, kan ook gewoon via de website: https://gaming.uefa.com/en/weurofantasy/create-team
🤩 The most selected players on #WEUROfantasy 👇
— UEFA Women's EURO 2025 (@WEURO2025) 26 juni 2025
How many will be in your squad? 👀
Pick your team now ⤵️#WEURO2025 || @AXA
:strip_exif()/f/image/fHN9zSDQvuLW6lVU5DjvCJbv.png?f=user_large)
[ Voor 49% gewijzigd door apis29 op 01-07-2025 03:11 ]
... voor Jill RoordRamzzz schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:46:
Pfff... Ned - Fin duurde welgeteld 15 seconden te lang.

Ik zie dat het AD ook een EK-spel heeft, hier wel met voorspellingen: https://www.ad.nl/voetbal...n-mooie-prijzen~ac92bfe3/ -> https://ekspel.ad.nl/ (wel magertjes qua prijzen

Dacht eigenlijk gehoord te hebben dat het toernooi op een vrijdag zou beginnen dus dat wordt nu het al aanstaande woensdag blijkt te zijn wel allemaal kort dag om die EK spellen op tijd in te vullen ...
Edit: zag een VI liggen met een EK voorbeschouwing, is al de editie van vorige week dus die zal er misschien nog een dag of twee liggen (edit²: zó uitgebreid blijkt het ook weer niet te zijn, gaat vooral over Oranje, de andere groepen komen totaal niet aan bod).
/f/image/i0yllmYoqruhjPLAIX8q6WPw.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 01-07-2025 19:33 ]
:strip_exif()/f/image/mPP76TSR42MQm8Cv25L3B5YX.png?f=user_large)
Europees Kampioenschap Vrouwen 2025
Vanaf 2 juli 2025 tot en met 27 juli 2025 wordt er in Zwitserland het Europees kampioenschap voetbal voor vrouwen gehouden. De strijd gaat tussen 16 landen en het is inmiddels de 14e editie voor de vrouwen.
Regerend Europees kampioen is Engeland.
EK voetbal bij de NOS
Alle wedstrijden zijn live te zien op televisie, in een stream op NOS.nl, in de mobiele app en in tv-app NOS Live.
Alle wedstrijden van het Nederlands elftal zijn live te zien inclusief voorbeschouwing op televisie. Oranje treft in de groepsfase Wales (5 juli, 18.00 uur), Engeland (9 juli, 18.00 uur) en Frankrijk (13 juli, 21.00 uur).
Speelschema groepsfase
Speelronde 1
Datum | Wedstrijd | Speelstad | Uitslag |
Woensdag 2-7 18:00 | IJsland vs Finland | Thun | .-. |
Woensdag 2-7 21:00 | Zwitserland vs Noorwegen | Bazel | .-. |
Donderdag 3-7 18:00 | België vs Italië | Sion | .-. |
Donderdag 3-7 21:00 | Spanje vs Portugal | Bern | .-. |
Vrijdag 4-7 18:00 | Denemarken vs Zweden | Genève | .-. |
Vrijdag 4-7 21:00 | Duitsland vs Polen | St.Gallen | .-. |
Zaterdag 5-7 18:00 | Wales vs Nederland | Luzern | .-. |
Zaterdag 5-7 21:00 | Frankrijk vs Engeland | Zürich | .-. |
Speelronde 2
Zondag 6-7 18:00 | Noorwegen vs Finland | Sion | .-. |
Zondag 6-7 21:00 | Zwitserland vs IJsland | Bern | .-. |
Maandag 7-7 18:00 | Spanje vs België | Thun | .-. |
Maandag 7-7 21:00 | Portugal vs Italië | Genève | .-. |
Dinsdag 8-7 18:00 | Duitsland vs Denemarken | Bazel | .-. |
Dinsdag 8-7 21:00 | Polen vs Zweden | Luzern | .-. |
Woensdag 9-7 18:00 | Engeland vs Nederland | Zürich | .-. |
Woensdag 9-7 21:00 | Frankrijk vs Wales | St.Gallen | .-. |
Speelronde 3
Donderdag 10-7 21:00 | Finland vs Zwitserland | Genève | .-. |
Donderdag 10-7 21:00 | Noorwegen vs IJsland | Thun | .-. |
Vrijdag 11-7 21:00 | Italië vs Spanje | Bern | .-. |
Vrijdag 11-7 21:00 | Portugal vs België | Sion | .-. |
Zaterdag 12-7 21:00 | Zweden vs Duitsland | Zürich | .-. |
Zaterdag 12-7 21:00 | Polen vs Denemarken | Luzern | .-. |
Zondag 13-7 21:00 | Nederland vs Frankrijk | Bazel | .-. |
Zondag 13-7 21:00 | Engeland vs Wales | St.Gallen | .-. |
Stand
Groep A
Land | G | W | G | V | D | P |
![]() | . | . | . | . | . | . |
Groep B
Groep C
Groep D
* De nummers één en twee uit elke groep gaan door naar de knock-out fase
Knock-out fase
1/4 finale
Woensdag 16-7 21:00 | - vs - [M25] | Genève | .-. |
Donderdag 17-7 21:00 | - vs - [M26] | Zürich | .-. |
Vrijdag 18-7 21:00 | - vs - [M27] | Bern | .-. |
Zaterdag 19-7 21:00 | - vs - [M28] | Bazel | .-. |
1/2 finale
Dinsdag 2-7 21:00 | - vs - [M29] | Genève | .-. |
Woensdag 3-7 21:00 | - vs - [M30] | Zürich | .-. |
Finale
Zondag 7-7 18:00 | - vs - [M31] | Bazel | .-. |
Speelsteden
Er zijn in totaal 8 speelsteden en zowel de officiële openingswedstrijd als de finale zullen in het St. Jakob-Park te Bazel gespeeld worden.
De volledige lijst is:
- Bazel - St. Jakob-Park
- Bern - Stadion Wankdorf
- Genève - Stade de Genève
- Zürich - Stadion Letzigrund
- St.Gallen - Arena St.Gallen
- Luzern - Allmend Stadion Luzern
- Sion - Stade de Tourbillon
- Thun - Arena Thun
[ Voor 209% gewijzigd door apis29 op 01-07-2025 20:56 ]
Voor mijn gevoel kan Roord beter voorin spelen, samen met Miedema. En dan Van der Donk er achter op tien.apis29 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:26:
[...]
... voor Jill Roord. Helaas nog steeds veel te wisselvallig, zou een goede 6 kunnen zijn/ worden maar die hou je voorlopig liever ver weg van je eigen doel ...
Ik zie dat het AD ook een EK-spel heeft, hier wel met voorspellingen: https://www.ad.nl/voetbal...n-mooie-prijzen~ac92bfe3/ -> https://ekspel.ad.nl/ (wel magertjes qua prijzen)
Dacht eigenlijk gehoord te hebben dat het toernooi op een vrijdag zou beginnen dus dat wordt nu het al aanstaande woensdag blijkt te zijn wel allemaal kort dag om die EK spellen op tijd in te vullen ...
Edit: zag een VI liggen met een EK voorbeschouwing, is al de editie van vorige week dus die zal er misschien nog een dag of twee liggen
[Afbeelding]
En dan Groenen en Kaptein als controleurs, met Brugts en Pelova op de flanken. Achterin Casparij, Jansen en Buurman.
Maar dat is een 5-3-2 of 3-5-2 en eigenlijk zie ik liever een 4-3-3 of 4-4-2 met vier echte verdedigers en met Brugts echt voorin.
Maar dan moet Jonker gaan kiezen uit al die goede middenvelders terwijl hij ze het liefst allemaal opstelt...En dan heb ik het nog niet eens over Beerenstein die als ze fit is altijd speelt en over Damaris die vaak net buiten de boot valt...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Brugts is idd ook gewoon alles behalve een verdediger, compleet exposed tegen Duitsland en dat moet dan tegen de sterke kanten van Frankrijk en Engeland gaan (mee)verdedigen
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gUd2QZhbr4wSXuh5LDZPu66s.jpg?f=user_large)
Wat een rat ben je dan als T-‘journalist’. Echt, wat wil je dan…

:strip_exif()/f/image/6Rhu3JwNoX4iPF2lvRktKR62.png?f=user_large)

𝗜𝗧'𝗦 𝗧𝗜𝗠𝗘 𝗙𝗢𝗥 #WEURO2025! ❤️🔥#YoureInvited #NothingLikeOranje pic.twitter.com/63T89Df1P7
— OranjeLeeuwinnen (@oranjevrouwen) 5 juli 2025
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WCk93FPGFKvrM33G2kgY7nFI.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iAX62oeRojbzVaRDnqfkbnTJ.jpg?f=user_large)
[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 05-07-2025 17:28 ]
Gebaseerd op de afbeelding boven je, 3-4-4.apis29 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:30:
Zou bijna gaan denken dat dit een 4-3-3 opstelling wordt![]()
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Oranje begint nu te drukken.
Oef, Roord een fraaie poeier van afstand op de paal, daar had de keeper geen enkele kans.
[ Voor 50% gewijzigd door gambieter op 05-07-2025 18:42 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Haar 100e BAM.

Heeft niet veel kunnen doen, krijgt een keer ruimte net buiten de 16 meter, en plaatst hem in de kruising.
[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 05-07-2025 18:52 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/A46HS45BL4dPy7Ejy3wyvrCi.jpg?f=user_large)
De feed op TikTok loopt gewoon 5 seconden voor op kabel tv van Ziggo
De wedstrijd Engeland-Frankrijk is op ITV, dus niet in Nederland zomaar te zien.
[ Voor 53% gewijzigd door gambieter op 05-07-2025 19:03 ]
Daar kijk ik nu de pauze op ja, zie dat ze niet eens Engeland - Frankrijk uitzenden straks ...
NPO1 via de kabel loopt overigens ook nog een aantal seconden voor de BBC1 .... Viel me daarom bijzonder op dat een internet stream nog 5 seconden voor loopt (ongetwijfeld is die via de website of NPO app veel trager)
[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 05-07-2025 19:09 ]
Ergens jammer dat het niet op een publieke zender is, aan de andere kant natuurlijk goed voor de inkomsten van de vrouwen teams.gambieter schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:02:
Het wordt live uitgezonden op BBC1
De wedstrijd Engeland-Frankrijk is op ITV, dus niet in Nederland zomaar te zien.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Graag in dit topic on-topic blijven, klagen over het niveau van mannen versus vrouwen hoeft dus niet.