[Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Pagina: 1 ... 44 ... 52 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34

Typhone

Who Dares Wins

@KraveN
Het leeft zo erg dat er hier maaaaaaanden geen enkele post was totdat het WK eraan kwam. Ik denk niet dat die vrouwen iets van druk ervaren. Die coach ook klagen met vliegen. Gut o gut ze mogen meedoen en het gejammer begint. Prachtig.

Overigens zag ik die scheidsrechter gisteren netjes aankondigen waarom de goal werd afgekeurd. Ben ik onscherp of heb ik dat in de Eredivisie nog nooit eerder gezien? Daar maken ze enkel een handsignaal. In het IJshockey (NHL) doen ze dat wel en vind ik altijd verhelderend. Maar kan me vergissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:26

Niellie41

[object Object]

Typhone schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:50:
@KraveN

Overigens zag ik die scheidsrechter gisteren netjes aankondigen waarom de goal werd afgekeurd. Ben ik onscherp of heb ik dat in de Eredivisie nog nooit eerder gezien? Daar maken ze enkel een handsignaal. In het IJshockey (NHL) doen ze dat wel en vind ik altijd verhelderend. Maar kan me vergissen.
Ja dat is nieuw dit WK. Er waren een paar scheidsrechters die dit heel spannend vonden. Waarschijnlijk omdat ze niet goed Engels kunnen.

Ik vind dit ook heel fijn. Bij heel veel sporten, zeker in de VS, doen ze dit heel erg goed. Denk wel dat ze bij voetballen nog eens goed naar NHL of NFL kunnen kijken hoe ze dat daar doen, want de uitleg was soms nog verwarrend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:34

Spotmatic

Ken sent me

Nou, dit WK was voor het team echt niks om zich voor te schamen. De doelstelling is behaald, we hebben gezien waar de andere landen staan qua niveau, en kunnen die ervaring meenemen bij komende toernooien. Maar het team kan (en moet) de komende tijd zeker verjongd worden. Met Jonker hebben ze in ieder geval een (naar mijn mening) prettige coach die zeker nog wel jaren met het team bezig zal blijven. Een groot verschil met die cringey Parsons. :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Deruxian schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:19:
Een vraag die niet bedoeld is om te treiteren of wat dan ook. Ik zie echt overal nieuws over het damesvoetbalelftal. Op de staatsomroep, de commerciëlen, de kranten etc. Nu is dit natuurlijk sport. Sporters die voor hunzelf en enkel hunzelf leven, genieten en centen verdienen. Dat is een mooie bijkomstigheid zoals dat is met alle sporten die wij zien op tv want er zit een verdienmodel achter. Ik heb niet het idee dat dit leeft in de samenleving. Helemaal niet zelfs. Dus voordat ik zeg dat dit “ons wordt opgedrongen” de oprechte vraag; wat rechtvaardigt de hoeveelheid media-aandacht voor dit event?

En het argument; “het is knap”, “het is goed voor de gelijkwaardigheid” etc vind ik niet terecht want dan kan je net zo goed de dames triatlon, rugby etc uitzenden.

Overal hoor ik: “we zijn als damesvoetbalelftal nog niet waar we willen zijn”. Maar waar willen ze naar toe? Het is commercie. Vraag en aanbod. Je vervult als soorten de behoefte van de consument om een gave sport te zien waar animo voor is. En de betaling geschiedt door sponsoren. Als dat er niet is… gelijkwaardigheid toch?

De WTA (tennis) wordt ook geforceerd gelijkgetrokken met de mannen en dat is ook niet goed gegaan…
https://nos.nl/collectie/...-prix-winnen-op-zandvoort

https://over.nos.nl/nieuw...n-programma-van-het-jaar/

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 11-08-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:07
Deruxian schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:19:
Een vraag die niet bedoeld is om te treiteren of wat dan ook. Ik zie echt overal nieuws over het damesvoetbalelftal. Op de staatsomroep, de commerciëlen, de kranten etc. Nu is dit natuurlijk sport. Sporters die voor hunzelf en enkel hunzelf leven, genieten en centen verdienen. Dat is een mooie bijkomstigheid zoals dat is met alle sporten die wij zien op tv want er zit een verdienmodel achter. Ik heb niet het idee dat dit leeft in de samenleving. Helemaal niet zelfs. Dus voordat ik zeg dat dit “ons wordt opgedrongen” de oprechte vraag; wat rechtvaardigt de hoeveelheid media-aandacht voor dit event?
Ik denk dat de media etc vooral zelf de hype probeert te creeren om hier zelf van te kunnen profiteren. Hetzelfde mbt de andere post waarbij het hele land oranje moet als we een wedstrijdje winnen tijdens een toernooi.

Het gaat echt niet om het voetbal etc zelf.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wielrennen wordt ook elke week opgehyped maar het zal vast geen waterkoeler onderwerp van gesprek zijn op de maandag ;) . Als het oranje aan heeft en het een beetje goed doet krijg je vanzelf media aandacht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Jammer van het resultaat, misschien dat mét Van de Donk er meer ingezeten had. :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42
Hoezo hype?
Ik kreeg niet eens Wuppies bij de AH.

Het hangt er ook van af welke media je volgt. Ik kijk alleen op de NOS nieuws site en de online editie van de Volkskrant.
En die behandelen het gewoon als elk ander nieuws en af en toe een opinie stuk, niets hype of overspoelen met nieuws.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Frankrijk-Australie 0-0 en penalties. Spannend! Frankrijk deed de Krul-van Gaal, door de keeper te wisselen net voor het einde van de verlenging.

Frankrijk miste de eerste pingel, Australie de tweede, bij de vijfde krijgt de Australische keeper de vingertopjes tegen de bal en stuurt zo de bal tegen de paal, neemt zelf de mogelijk beslissende pingel en schiet die nonchalant tegen de paal. De Aussie keeper stopt daarna een pingel 2x, eerste was al vanaf de lijn gestapt, mist de Aussie speler ook.

Bij de 10e pingel schiet afrankrijk op de paal, Australie door. De Krul dus geen succes.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Bedankt voor het verklappen van de uitslag.
Dat maakt het een stuk minder spannend als ik de herhaling ga kijken.

Gisteren, zonder voorkennis, de herhaling van Japan-Zweden gekeken. Onbegrijpelijk dat Japan van Spanje met 4-0 heeft kunnen winnen. Maar Zweden speelt wel een heel ander spelletje dan Spanje.

[ Voor 46% gewijzigd door JukeboxBill op 12-08-2023 12:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JukeboxBill schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:08:
Bedankt voor het verklappen van de uitslag.
Dat maakt het een stuk minder spannend als ik de herhaling ga kijken.

Gisteren, zonder voorkennis, de herhaling van Japan-Zweden gekeken. Onbegrijpelijk dat Japan van Spanje met 4-0 heeft kunnen winnen. Maar Zweden speelt wel een heel ander spelletje dan Spanje.
Niet zeuren, dan moet je het topic niet lezen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bam! Dat is een heel fraaie goal van Colombia :)

Lob vanaf de hoek van het strafschopgebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

gambieter schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:03:
Frankrijk-Australie 0-0 en penalties. Spannend! Frankrijk deed de Krul-van Gaal, door de keeper te wisselen net voor het einde van de verlenging.

Frankrijk miste de eerste pingel, Australie de tweede, bij de vijfde krijgt de Australische keeper de vingertopjes tegen de bal en stuurt zo de bal tegen de paal, neemt zelf de mogelijk beslissende pingel en schiet die nonchalant tegen de paal. De Aussie keeper stopt daarna een pingel 2x, eerste was al vanaf de lijn gestapt, mist de Aussie speler ook.

Bij de 10e pingel schiet afrankrijk op de paal, Australie door. De Krul dus geen succes.
Ik vind het niet onterecht. Frankrijk af en toe sterker, maar wanneer het 0-0 blijft…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, de Matilda's verdienden het wel.

Engeland krijgt een kado van de Colombiaanse grabbelaar in het doel, 1-1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Boks- en worstelploeg vakkundig uitgeschakeld door Engeland (en een beetje Nederland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKzhMiLsxUgn3alUKXk14Ku10As=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zEz9KuCwNOjscqwgiMcKnPjj.png?f=user_large SPANJE - ENGELAND Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eY7sW1XwFcCky8KDMfI3ycaOpwA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/899Tuom2NbhyDE81m8CI3TxP.png?f=user_large @ NPO1 12:00u.
+ @ Canvas/ BBC1/ ZDF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YdRMJLJo3KmzzfjSwN3IDUo5Ls=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RPLzc6INSvWkQIK7EdNZFpEj.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 20-08-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLUBEPooeUferb40egrPH5oeLiA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7woHPeGmCcrki6ZBleP6152Z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0g3PgLR7wCUv7XGlhgshSBFGfnA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pyCyNMt7dZjXDwpYV5lS4CqQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFzuusBjCWyp7aU0mIHH4qsYA3k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LjP2NF8bWk7pzS0MyxLQWbDh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Qua aantal gele kaarten staat het i.i.g. al gelijkspel.
Ik hoop op een mooie wedstrijd. In potentie zit dat er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JukeboxBill schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:20:
Qua aantal gele kaarten staat het i.i.g. al gelijkspel.
Ik hoop op een mooie wedstrijd. In potentie zit dat er wel in.
Als het een herhaling wordt van die op het EK dan wordt het idd een aardige wedstrijd 8) , Spanje nu wel met wat meer aanvallende opties waar ze vorig jaar gehandicapt het toernooi in gingen door wat blessures vlak voor het toernooi. Aan de andere kant mist Engeland nu enkele spelers maar daarvan missen ze eigenlijk alleen Beth Mead, vorig jaar topscoorder en speler van het toernooi ...
Wiegman heeft weer het geluk aan d'r broek hangen, met voor de vierde keer op rij een gunstige loting/schema O-) . Eerst een makkelijke poule en vervolgens hoogvliegers, Nigeria, Colombia en Australië :+

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 20-08-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Spanje is beter, ondanks Engeland dat op de lat schoot. Het is nu 1-0 voor Spanje, dat nu controle heeft. De Engelsen moeten het van individuele acties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:03

Quad

Doof

Initiatief ligt volledig bij Spanje inderdaad, ze zijn erg dominant.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
gambieter schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:40:
Spanje is beter, ondanks Engeland dat op de lat schoot. Het is nu 1-0 voor Spanje, dat nu controle heeft. De Engelsen moeten het van individuele acties hebben.
Engeland word tot nu toe gespaard, hopelijk is het na de rust een leukere pot.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Goede redding van Earps, Engeland blijft nog even in leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pingel voor Spanje na VAR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:20
Je kunt hem geven, je kunt hem niet geven.

Zwaar gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:35
Jammer, ja het was hands, maar erg veel impact op de bal had dit niet. Had hem liever niet gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15

Vos

AFCA

Makkelijke penal imo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:35
Mooi, gerechtigheid voor makkelijke penalty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Wow

Just wow

[ Voor 13% gewijzigd door renegrunn op 20-08-2023 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
Hoera, het blijft een wedstrijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sjurm schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:27:
Jammer, ja het was hands, maar erg veel impact op de bal had dit niet. Had hem liever niet gezien
Belgische commentator legt het goed uit: bal zou precies goed vallen voor de Spaanse om te schieten. Omdat de hand de bal raakt, zit ie te dichtbij om direct te schieten.

Zeer slecht ingeschoten wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
En het was al een leuke pot! Lekker hoog tempo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
Spanje is wel echt een maatje te groot. Engeland kan de bal maar niet in de ploeg houden.
Neemt niet weg dat ik ze dat doelpunt niet gun, hup Engeland!

[ Voor 26% gewijzigd door carpebios op 20-08-2023 13:32 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Slechte pingel, goede redding. Jammer dat de Britse verdedigster die alles deed om de penaltynemer uit balans te brengen geen geel kreeg met een "een voet binnen het strafschopgebied en je hebt rood" . Dat soort gedramoet aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Spel ligt wel erg lang stil. Waarom moet de hechting op het veld gedaan worden?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Tk55 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:38:
Spel ligt wel erg lang stil. Waarom moet de hechting op het veld gedaan worden?!
En ze moest ook nog een schone broek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Gaan de engelsen na 85minuten opeens de beuk erin gooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Ik vind de Engelsen wel wat lomper in de duels. Best wat harde schoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
Nou dit wordt 10min extra tijd zo dadelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:44:
12!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
renegrunn schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:44:
Cijfermatig gezien is het geen extra tijd. Het is compensatie voor niet gespeelde tijd in de reguliere 2x45 min...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Bal wegtrappen is geel toch?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Nee hoor. Dat is compleet afhankelijk van het humeur van de scheidsrechter! En die eerste geel voor haar was ook al soft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
13 minuten zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Engeland krijgt vast nog wel 1 kans. Maar Spanje is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Die scheids is sinds de penalty wel echt een beetje traag. Ze helpt het spel ook echt niet vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Tk55 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:47:
[...]

Nee hoor. Dat is compleet afhankelijk van het humeur van de scheidsrechter! En die eerste geel voor haar was ook al soft.
Idd, ik heb al meerdere duidelijke gele kaarten voor Engeland gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:38
Niet zo slim nu al te gaan juichen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Mooie pot, Spanje speelde echt super. Engeland had niks te vertellen. Na de penalty was er eigenlijk nog weinig aan. Met name door de scheidsrechter.

[ Voor 12% gewijzigd door Tk55 op 20-08-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tk55 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:05:
Mooie pot, Spanje speelde echt super. Engeland had niks te vertellen. Na de penalty was er eigenlijk nog weinig aan. Met name door de scheidsrechter.
Wat was er mis met de scheids? De Engelsen waren dom bezig, alleen maar fysiek zonder na te denken?

Een BBC commentator probeerde ook al wat schuld voor het verlies naar de scheids over te hevelen. Engeland was gewoon matig en Spanje overal beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:24
Leuk WK geweest ondanks dat het lastig te volgen was voor mij. Jammer dat de finale toch wel minder was, Engeland was gewoon helemaal de weg kwijt. GG Spanje, verdient gewonnen.

Mijn YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:29

Jebus4life

BE User

Wacht, was Spanje niet het land waar de helft van de speelsters forfait gaven om van de coach af te geraken?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
gambieter schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:10:
[...]

Wat was er mis met de scheids? De Engelsen waren dom bezig, alleen maar fysiek zonder na te denken?

Een BBC commentator probeerde ook al wat schuld voor het verlies naar de scheids over te hevelen. Engeland was gewoon matig en Spanje overal beter.
Er was weinig aan omdat de scheids de vele lompe overtredingen van Engeland onbestraft liet en eigenlijk daardoor Engeland in leven hield.

De BBC bleef ook steeds de bal op de lat noemen in de eerste helft maar vergeten even dat Spanje nog twee betere kansen heeft gehad (intikker op de keeper, en ook een bal op de lat).

De BBC is overigens erg goed met het in de hemel prijzen van Wiegman, maar eigenlijk heb ik haar vandaag niets zien doen om haar ploeg te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:10:
[...]

- Te veel lompe overtredingen van de Engelsen laten gaan.
- Penalty moest over (ligt aan VAR), ook al vind ik het echt een stomme regel.
- Blessurebehandeling op het veld laten doen.
- Tempo uit de wedstrijd halen door langzaam reageren / beslissen (zoals de penalty beslissing)

Dat maakt de uitslag niet anders, maar wel het kijkplezier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevz
Ik vond de scheids niet anders dan bij alle andere wedstrijden, 't was typisch 'WK scheidsen', veel door laten gaan om controversie en saaie wedstrijden proberen te ontwijken, dus dan word er soms te veel toegelaten.

En dit hele microfoon gedoe zodat scheidsen 3 tellen kunnen praten was ook echt weer zo'n FIFA faal om net te doen alsof het wat toevoegt tov rugby/american football. Of je laat mensen werkelijk horen hoe ze tot hun beslissingen komen, of doe dan gewoon niks. 't Is duidelijk dat de FIFA graag nog wat controle wil houden over beslissingen, wie weet in de toekomst word VAR wel 100% transparant :)

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Tweede geel wordt zo goed als nooit gegeven, was hier zeer terecht geweest, Spanje was al een tijd flink aan het traineren.

En Stanway had wel zeker 3x geel mogen hebben.

Terechte uitslag denk ik, Engeland kon geen vuist maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 20-08-2023 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Alles bij elkaar toch wel weer een leuk toernooi, alleen een beetje moeizaam als je rechtstreeks wilde kijken.
Samenvattingen van 2 a 3 minuten van NOS is absoluut beneden de maat.

EK2025 in Zwitserland is gelukkig weer gunstig.
En EK2024 mannen in Duitsland, ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Alleen jammer dat het geen dikke uitslag was, om werkelijk elke twijfel weg te nemen welk land/team momenteel het beste/ best voetballende is. Had 'gehoopt' op een 3-0/4-0 of anders een zwaar gestolen overwinning voor Engeland zodat ze ook weer niet meteen gaan denken dat ze ook daadwerkelijk goed zijn O-)
(met het Spaanse verhaal als achterliggende reden om ze geen winst te 'gunnen', ook de speelsters niet die uiteindelijk toch hun eigen teamgenoten in de steek hebben gelaten. Maar het complete verhaal kennen we natuurlijk nog altijd niet en welke afspraken er zijn gemaakt om ervoor te zorgen dat de meesten zich weer beschikbaar gesteld hebben ...)

Anyhoo ... :P oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnZYc4Oba9ZdsfAoF7fhAgx0RmE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ORlE2zJXfU9LuKAuTj2Lsrza.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Voor de volledigheid ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Laatste nieuwtje van een andere toon, het blijkt dat de vader van de matchwinnaar vandaag afgelopen vrijdag al is overleden na een lang ziekbed (maar dat de familie en vrienden het haar nog niet wilden vertellen tot na de finale)
Inmiddels ook een eigen reactie: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXDDcXRVWVlO1n6EbRCIPUE-3E0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/znqR1A6XH7KrXIbCh6Nt4G1J.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 21-08-2023 01:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ondertussen elders een trollende admin na een jaar van 'Vilda OUT' hashtags: https://twitter.com/SEFutbolFem/status/1693250216609378780

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCbZpGFqqsasURvHFRxjUj0Bb8Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nRnYmyc324ZfEO51jlQmd8TJ.png?f=user_large

En niet te vergeten een molesterende bondsvoorzitter voor het oog van de camera en plain public O-) (net ook ter sprake gekomen in Studio Voetbal en ondertussen vrijwel alle nieuws outlets oa https://metro.co.uk/2023/...er-hermoso-kiss-19365745/) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZ38Luyu0KkvDC4nBIDvqjswRag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WjQhyfVtdckA0mY32VCZbi7A.jpg?f=user_large

[ Voor 48% gewijzigd door apis29 op 21-08-2023 01:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Iemand een tip hoe ik het beeld van deze vieze oude man uit mijn hoofd krijgt?

Waarom geven deze bobo's gewoon geen hand? Zo moeilijk is het toch niet? Begreep ook dat hij meerdere van het team een knuffel gaf. Gezien dat dit (terecht) gevoelig ligt in de huidige maatschappij, lijkt me dat ook niet erg slim.

Maar ja, dit is toch ook de gast die zei dat 17(!) spelers zich niet moesten aanstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
HollowGamer schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:35:
Iemand een tip hoe ik het beeld van deze vieze oude man uit mijn hoofd krijgt?

Waarom geven deze bobo's gewoon geen hand? Zo moeilijk is het toch niet? Begreep ook dat hij meerdere van het team een knuffel gaf. Gezien dat dit (terecht) gevoelig ligt in de huidige maatschappij, lijkt me dat ook niet erg slim.

Maar ja, dit is toch ook de gast die zei dat 17(!) spelers zich niet moesten aanstellen?
's Lands eer, 's lands wijs? Spanjaarden onder elkaar?

Doet mij weer herinneren aan het 'incident' tijdens EK2017, toen tijdens een nabeschouwing op TV een gast (lange paardestaart, kale kop, weet z'n naam niet meer) het NL team prees dat het de knapste voetballers had van het toernooi. Dat werd hem niet in dank afgenomen door presentator en andere gasten. ook al was het naar mijn smaak wel waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JukeboxBill schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:57:
[...]

's Lands eer, 's lands wijs? Spanjaarden onder elkaar?

Doet mij weer herinneren aan het 'incident' tijdens EK2017, toen tijdens een nabeschouwing op TV een gast (lange paardestaart, kale kop, weet z'n naam niet meer) het NL team prees dat het de knapste voetballers had van het toernooi. Dat werd hem niet in dank afgenomen door presentator en andere gasten. ook al was het naar mijn smaak wel waar.
I know, maar het probleem is dat vrouwen nu wel willen dat (vooral) mannen hun sport serieus nemen.
Persoonlijk kijk ik er niet na: niveau moet nog omhoog, sommige vind ik wat naast hun schoenen lopen (ook bij mannenvoetbal, maar kan het moeilijk ontkennen, zoals hetzelfde salaris eisen lol), en ik kijk al heel veel sport/voetbal.

Het probleem is dat deze bobo's denken dat ze alles kunnen, want ze doen het niet alleen bij vrouwenvoetbal.
Zelfs bij de F1 heb je die bobo's die elke coureur nog even willen aanraken (buiten een hand geven dus), echt bizar.

En ja, een opmerking dat je iemand de knapste vindt, hoort daar ook niet bij. Vond het statement over dat meisje ook best vreemd, sowieso dat het haar niet is verteld vrijdag, maar dat de Spaanse voetbalbond iets schreef als 'wij houden van je'. Misschien is het door een vrouw geschreven, maar vind het zo wazig.

Misschien weet niemand meer wat te doen bij het bijzijn van vrouwen, maar mij lijkt het gewoon normaal doen. Je gaat op een (kinder)boederij toch ook niet elk dier knuffelen? Waarom zou je dat bij vrouwen (of mannen) dan wel doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rubiales was nog erger bezig met obscene gebaren in zijn "vreugde": https://www.independent.c...ermoso-kiss-b2396594.html
Spanish FA boss under fire for kissing player filmed making obscene gesture. Footage has emerged of Luis Rubiales grabbing his genitals in celebration in the moments after Spain’s victory.
Dergelijke haantjes weten het weer te verpesten. Tijd voor twee bakstenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

gambieter schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:56:
Rubiales was nog erger bezig met obscene gebaren in zijn "vreugde": https://www.independent.c...ermoso-kiss-b2396594.html

[...]

Dergelijke haantjes weten het weer te verpesten. Tijd voor twee bakstenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xlg-tsmvOyhRPcNtUKalQuiUJRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFtGXDBABvUcZ7WBYCHwThJO.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een f***ing mongol zeg. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Had inmiddels ook wel begrepen dat het iets verder ging dan een omhelzing. En in Spanje is dit ook niet de gewoonte en wordt zijn gedrag afgekeurd.
Geen " 's lands wijs, 's lands eer " dus.

Ik kijk bijna nooit naar ceremoniën, vooral vanwege mijn afkeer van bobo's en politici, die een graantje mee willen pikken van de populariteit van een sportevenement. Dus ik had dit voorval ook niet meegekregen, gisteren.
Hij schijnt ook nog raar te hebben gedaan op de tribune.tijdens de wedstrijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Infantino was ook debiel bezig (zoals gewoonlijk), wilde de beker niet geven omdat hij de Spaanse prinses centraal in het beeld wilde hebben ipv de speelsters. En die prinses wilde dat niet en bleef op de achtergrond.

Misschien moeten we alleen maar eunuchs toelaten bij dergelijke dingen. En ze anders met twee stenen tot eunuch maken.
JukeboxBill schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:53:
Hij schijnt ook nog raar te hebben gedaan op de tribune.tijdens de wedstrijd.
Ja, zie gambieter in "[Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic" Obscene gebaren.

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 21-08-2023 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dutch men's team plot Sarina Wiegman move after Lionesses' World Cup success
Exclusive: Dutch football chiefs have said privately that Wiegman would make a shortlist of candidates for the men's job
Tis maar een gerucht uit Engeland, maar wat mij betreft een prima plan. Nu alleen Koeman nog ff laten wieberen, kan die niet naar Barcelona <16 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:22:
[...]

Tis maar een gerucht uit Engeland, maar wat mij betreft een prima plan. Nu alleen Koeman nog ff laten wieberen, kan die niet naar Barcelona <16 ofzo?
Als je een quote plaatst, kun je dan ook een link naar de bron plaatsen? Maakt het makkelijker om eventueel verder te lezen :)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
edie schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:55:
[...]

Als je een quote plaatst, kun je dan ook een link naar de bron plaatsen? Maakt het makkelijker om eventueel verder te lezen :)
Dat is niet zo moeilijk.
Gooi even een zin uit de quote in een zoekmachine en voilà:
https://www.thesun.co.uk/...ionesses-world-cup-final/
Het oorspronkelijke bericht in The Telegraph zit achter een betaalmuur, dus daar heb je w.s. toch niets aan.

Ik zou het wel een groot verlies vinden voor het vrouwenvoetbal.
Gezien het seksisme bij het mannenvoetbal (nog steeds) is de kans op falen vrij groot. Ze is bij de vrouwen ook nog niet volledig aan de top en uitgekeken.

[ Voor 33% gewijzigd door JukeboxBill op 22-08-2023 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die Spaanse voetbalbond voorzitter zit in een bunker en weigert af te treden ondanks de druk uit de Spaanse politiek, maar nu gaat FIFA zich er ook mee bemoeien: Luis Rubiales: Fifa opens disciplinary proceedings against Spanish football federation president

Waarschijnlijk had hij zich kunnen redden als hij gelijk diep door het stof was gegaan, maar zijn haantjesgedrag heeft dat onmogelijk gemaakt. Aftreden in 3 ... 2 ... 1

(eigenlijk jammer dat dit hier besproken moet worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Aftreden? Aanklagen. Die vent wil je nooit meer een plek in het voetbal laten hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De media was getipt dat hij ging aftreden, persconferentie geregeld en vervanger stond klaar, gaat hij speechen dat hij weigert op te stappen, zichzelf als het slachtoffer ziet etc. Zet de Hitler in de bunker memes maar klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:56:
De media was getipt dat hij ging aftreden, persconferentie geregeld en vervanger stond klaar, gaat hij speechen dat hij weigert op te stappen, zichzelf als het slachtoffer ziet etc. Zet de Hitler in de bunker memes maar klaar.
"mooi" toch? Nu wordt ie op zeker helemaal afgemaakt ipv dat ie ermee weg komt door zelf af te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Dat excuus sloeg ook nergens op.

In de Volkskrant stond het volgende:
‘Ik moet mijn excuses aanbieden. Er zit niets anders op, toch?’ De voorzitter zegt dat hij van het voorval moet leren. ‘En begrijpen dat als je voorzitter bent van zo’n belangrijk instituut als de federatie je, vooral tijdens ceremonies, voorzichtiger moet zijn.’
Inhoudelijk is dat natuurlijk geen excuus. Dat is van hetzelfde soort als de excuses van veel politici na een omstreden maatregel.
Ze hebben spijt van de ophef die de maatregel heeft veroorzaakt, maar de maatregel wordt niet veranderd of teruggetrokken.

Die man was echt helemaal de weg kwijt. Alleen al voor dat "zakgrijpen" had hij al moeten worden weggestuurd.
Niet dat het een excuus kan zijn voor zijn gedrag, maar je zou gaan denken dat er drank of drugs in het spel zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

toolkist schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:05:
"mooi" toch? Nu wordt ie op zeker helemaal afgemaakt ipv dat ie ermee weg komt door zelf af te treden.
Op de lange termijn misschien wel, maar niemand heeft het deze week over de verrassende en verdiende wereldtitel gehad, behaald ondanks de ongewenste coach (ook al zo'n man die blijft plakken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 14-10 20:29
Ik zag een filmpje van die speech, maar te erg dat er flink aantal zaten te klappen en er ook een flink aantal (vooral vrouwen) de handen stil hielden.

Ik zag inmiddels ook een tweet (X-post) van Tebas, de La Liga baas, dat deze narcist een idioot is.

https://twitter.com/Tebas.../1695025918949945846?s=20

Via Google translate:
I must admit that it has been very difficult to explain what is happening with Luis Rubiales during these years. I have the feeling that many people, until now, did not understand what the members of the football estates have to live in dealing with him as president of the RFEF. The misogynistic gestures, the profane expressions, the protocol disaster and the insults of this latest global embarrassment are not a surprise and had obvious antecedents that should have prevented a new victim (which should not be in focus).

Insults, bravado, blackmail, threats, espionage and persecution, fraudulently using federative bodies, we suffer from and have denounced many: Professional men's and women's football, futsal, amateur football clubs, associations of soccer players, territorial presidents, presidents of the Higher Sports Council, integrity directors, ministers, referees, players... The list of women and men aggrieved by Luis Rubiales these years is too long and this must stop.

Rubiales is interested in lying and presenting me as a conspirator to hide himself in a false equidistance and get out of the way of his scandals and excesses. Nothing is further from reality. Although the crude victimization trick has worked too many times, this time to continue trying it is simply ridiculous, it is impossible to attribute his misogynistic and despicable behavior to any absurd conspiracy when the reputational damage for all of Spanish football is already inevitable.

[ Voor 75% gewijzigd door loekf2 op 25-08-2023 16:19 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:06
Hopelijk gaan meer clubs het doen maar Sevilla is met een heel duidelijk statement gekomen.
In light of the unacceptable behaviour by the president of the RFEF, Luis Rubiales, during the celebration of the Women's World Cup final
Cuerpo Superior

Sevilla FC, in light of the events involving the president of the RFEF, Luis Rubiales, during the celebration of the Women's World Cup final, and his response this Friday at the RFEF Assembly, wants to express that:

-It condemns and rejects the actions of the president of the RFEF, Luis Rubiales, towards the player of the national team Jennifer Hermoso during the Women's World Cup final, as well as his explanations and reactions at the RFEF Assembly.

-Sevilla FC supports any measures that Jennifer Hermoso deems appropriate to take following these incidents.

-Sevilla FC rejects and condemns the obscene gestures made by President Luis Rubiales in the VIP box after the national women's team's triumphant World Cup title victory.

-Sevilla FC does not feel represented by the highest authority figure in Spanish football and, in fact, actively opposes such behaviors within the football world. Individuals in positions of power should promote respect and equality, values that Sevilla holds at its core.

-Based on the aforementioned points, the president of the RFEF, Luis Rubiales, should resign from his position as the highest representative of Spanish football.

-Sevilla FC encourages reflection to prevent the recurrence of such actions that tarnish the image of our football, an entity that should strive for and fight for equality. It calls for necessary measures to be taken within the RFEF, an organization that should exemplify respect, unity, and equality not only in football and sports, but throughout society.

-Sevilla FC has previously expressed its disagreement with the management and attitudes of Luis Rubiales, and in fact, its president, José Castro, resigned from the RFEF board of directors in 2022.

-Sevilla FC does not want this incident to in any way overshadow the success represented by the women's national team's World Cup victory, to which it extends its congratulations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 14-10 20:29
Pompi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:32:
Hopelijk gaan meer clubs het doen maar Sevilla is met een heel duidelijk statement gekomen.

[...]
Vind het statement van Barca maar slappe hap:

https://www.fcbarcelona.c...96-4b5d-91da-2c11f3754576

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Inmiddels heeft de Spaanse regering hem aangeklaagd bij een of ander sport tribunaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:03:
[...]

Op de lange termijn misschien wel, maar niemand heeft het deze week over de verrassende en verdiende wereldtitel gehad, behaald ondanks de ongewenste coach (ook al zo'n man die blijft plakken).
Ik denk dat dit moment uiteindelijk, voor de sport, veel groter gaat zijn en veel meer impact gaat hebben dan de wereldtitel die ze gewonnen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 25-08-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:18:
Ik zag een filmpje van die speech, maar te erg dat er flink aantal zaten te klappen en er ook een flink aantal (vooral vrouwen) de handen stil hielden.

Ik zag inmiddels ook een tweet (X-post) van Tebas, de La Liga baas, dat deze narcist een idioot is.

Via Google translate:

[...]
Ik was van de week inderdaad een hele waslijst aan incidenten tegengekomen waar hij bij betrokken is geweest en had wel verwacht dat dit meest recente incident inmiddels de laatste druppel zou zijn geweest maar tot nu toe zit ie er nog steeds :+ . Dat applaus in de zaal was veelzeggend iig ... :F

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 25-08-2023 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Bizar, de Spaanse voetbalbond o.l.v. Rubiales is nu echt de weg kwijt:
https://nos.nl/artikel/24...en-tegen-liegende-hermoso

Uit deze fotoanalyse zou moeten blijken dat Hermoso de voorzitter optilt:
https://rfef.es/es/notici...-rfef-en-respuesta-futpro

Ook al zou dat waar zijn, dan heeft dat natuurlijk niets te maken met instemmen met de kus wel of niet. Wat onder geen enkele omstandigheid gepast is op zo'n podium.

Wat mij betreft wordt het hele bestuur van de voetbalbond eruit gegooid, al helemaal na het opzetten van die valse verklaring van Hermoso eerder.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruzor op 26-08-2023 12:36 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:12
loekf2 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:18:

Via Google translate:

[...]
Nou, daar zit geen woord Spaans bij. :+
Goed dat hij zich zo duidelijk uitspreekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ruzor schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:22:
Bizar, de Spaanse voetbalbond o.l.v. Rubiales is nu echt de weg kwijt:
https://nos.nl/artikel/24...en-tegen-liegende-hermoso

Uit deze fotoanalyse zou moeten blijken dat Hermoso de voorzitter optilt:
https://rfef.es/es/notici...-rfef-en-respuesta-futpro

Ook al zou dat waar zijn, dan heeft dat natuurlijk niets te maken met instemmen met de kus wel of niet. Wat onder geen enkele omstandigheid gepast is op zo'n podium.

Wat mij betreft wordt het hele bestuur van de voetbalbond eruit gegooid, al helemaal na het opzetten van die valse verklaring van Hermoso eerder.
inmiddels zijn er 80+ Spaanse speelsters die weigeren nog voor Spanje uit te komen zo lang die zot er nog zit.
Als de mannen nou ook eens een keer ballen zouden tonen en hetzelfde zouden doen.

Overigens heeft die vent ook een of andere hoge functie bij de UEFA, die doen er ook knap lang over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Mooi dat nu een soort opgekropte woede naar buiten komt, beter een keer flink klappen dan altijd maar door-etteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wauw, dat de FIFA nu het voortvarendst handelt???
De FIFA heeft Luis Rubiales voorlopig geschorst. Dat heeft de tuchtcommissie van de wereldvoetbalbond besloten naar aanleiding van de veelbesproken kus die de voorzitter van de Spaanse voetbalbond na de WK-finale gaf aan Jennifer Hermoso.
https://www.vi.nl/nieuws/...en-stelt-contactverbod-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Haha de FIFA die wat doet. Tot het laatste moment wachten en dan 'schorsen'. They really dont give a fuck.

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
kevz schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:45:
Haha de FIFA die wat doet. Tot het laatste moment wachten en dan 'schorsen'. They really dont give a fuck.
Ze zijn anders sneller dan de Spaanse bond, UEFA, etcetera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De technische staf doet inmiddels ook afstand:
Staan iig de vier assistenten op die ik ook op de FIFA lijst zie staan van het afgelopen WK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Q6IdhDPpNgjoBqibCUClgApsLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RK2g4QpUoA0VtEK8DO72o09X.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door apis29 op 26-08-2023 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Hoe denkt zo’n despoot als Rubiales weg te komen met dit gedrag en hoe verrot moet zo’n bond zijn om dit te accepteren?

Maar helaas sta ik bij sportbonden nergens meer van te kijken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
apis29 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:14:
De technische staf doet inmiddels ook afstand:
[Twitter][Twitter][Twitter]Staan iig de vier assistenten op die ik ook op de FIFA lijst zie staan van het afgelopen WK

[Afbeelding]
De bondscoach zelf was nou niet echt overtuigend. Eerst enthousiast staan applaudiseren bij die zotte toespraak van Rubiales en dan nu zeggen dat je z'n gedrag afkeurt... en ook de bondscoach van de mannen stond te applaudiseren bij die toespraak, dus die kan ook meteen opbokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Maar het laat nog wat zaken weg die niet zo 'slecht' zijn geweest zoals het dwarsbomen van de plannen om één La Liga wedstrijd per seizoen in Amerika/Miami te spelen voor een periode van 15 jaar. Al kun je er nu vraagtekens bij zetten of dat niet enkel uit rancune is geweest omdat ze niet bij de planning betrokken werden :+ Luis Rubiales: Who is the suspended Spanish FA chief making the headlines?

Ondertussen is dit nieuws zo groot geworden dat het misschien eerder thuishoort in Voetbal Randzaken. Aanstaande zaterdag is geloof ik alweer de Supercup tussen de vrouwen van Twente en Ajax dus weer over tot de orde van de dag O-)
Overigens gevolgd door een voorronde Champions League die in Enschede wordt afgewerkt op 6 en 9 september. Best interessante tegenstanders ook uit IJsland, Oostenrijk en Spanje (Levante, een verrassing in de Spaanse competitie afgelopen seizoen met de topscoorder die ook op het WK actief was, Redondo)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nt2UOKbesgDc1DZIBTM80EW0Ruc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/L9JimTHVCx3bPafXLLpq6j2a.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 28-08-2023 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Agutteguttegut... de moeder van Rubiales is in hongerstaking gegaan wegens de 'onterechte' "witch hunt" tegen haar zoon... Moederliefde maakt blind ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb Rubialesgate maar hier vervolgd: gambieter in "[Voetbal] Randzaken"

Mods, beter daar verder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
gambieter schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:01:
Ik heb Rubialesgate maar hier vervolgd: gambieter in "[Voetbal] Randzaken"

Mods, beter daar verder? :)
Mee eens :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zit Oranje-Engeland te kijken, Wiegman weer even terug in het oude nest. Ruim 70 min en 1-1, Engeland wat sterker maar Nederland zeker kansen. Wat kan ik me nog steeds aan Beerensteyn ergeren, wint de bal, perfecte kans op afleggen op Pelova en die laten schieten, doet ze weer egoistisch. Als ik haat coach was zou ik haar gelijk wisselen, elke keer als ze dom niet aflegt. Was op het WK ook al zo, en ze kan niet schieten.

BAM! De vervangster van Beerensteyn kan wel schieten. Renate Janssen in de 90e minuut, strak in de kruising. *O* :)F

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 26-09-2023 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Dat was een hele lekkere laatste goal en op het goede moment!
Pagina: 1 ... 44 ... 52 Laatste

Let op:
Graag in dit topic on-topic blijven, klagen over het niveau van mannen versus vrouwen hoeft dus niet.