ik ben nog steeds niet negatief over spitse. ze draait soms wel richting haar eigen goal ipv richting de goal van de tegenstander maar de meeste keren als ze achteruit speelde kwam omdat er vooruit niemand beschikbaar was. ik vermoed dat het ook een deel coaching is want ik zag groenen ook een paar keer de bal met de neus naar de zijlijn aannemen en niet opendraaien ondanks dat er tijd zat voor was. martens is gewoon matig bezig. vdsanden ronduit slecht. van de gragt prima verdedigd maar laat haar maar niet opbouwen. de rest vond ik op zich prima spelen maar het tactisch plan met die lange ballen werkte gewoon niet en dan moet er wel een plan B zijn. Wiegman dus ook een onvoldoende vind ik.
Geluk moet je hebben met zo'n scrimmage in de tweede helft. Maar met geluk win je het toernooi niet. Doe Beerensteyn standaard ipv V.d. Sanden en ook Bloodworth heb ik beter gezien. Gaat nog wat worden tegen Italië
Verwijderd
Pierre waarschuwt maar laten wel wel zijn, tegen Italië geef ik Nederland meer kans dan tegen dit Japan.Typhone schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:01:
Hahaha Pierre gaat tekeer hoor. Heerlijk!
En terecht.Typhone schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:01:
Hahaha Pierre gaat tekeer hoor. Heerlijk!
Missen er nog steeds 2Leon Zwiers schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:01:
[...]
Zowieso beginnen met de Beerenstein en Roord.
Die v.d Sanden hoef ik niet meer te zien. Spitse vertraagt de boel echt enorm, lekker eruit voor Roord. (Of Martens eruit voor Roord)
Martens en Miedema zijn wel een mooi tandem trouwens. Die krijgen tegen Italië hopelijk meer ruimte voor acties.
Martens is het probleem denk ik niet. Met Beerenstyn op de rechterflank hoop ik op een betere verdeling tussen beide flanken. Kreeg Martens die bal, dan deed ze er ook regelmatig wat zinvols mee. Bloodworth was meer deze wedstrijd denk ik. Spitse moet echt wel eens tempo maken als het nodig is ja.Leon Zwiers schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:57:
Zou die coach nu denken: "Mwah, ging prima, volgende keer weer starten met die Sanden, Spitse, Bloodworth en Martens......
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Is het nog de moeite waard te kijken? Ben afgeleid door The Expendables
13:37
Wat, Italie on-Italiaans gaan verdedigen?Joosie200 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:05:
Martens en Miedema zijn wel een mooi tandem trouwens. Die krijgen tegen Italië hopelijk meer ruimte voor acties.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ze kwam zwaaiend als een octopus kaarsrecht op de bal afgestoven. Hoe verwijtbaar wil je het hebben.Herman schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:00:
[...]
Zo'n harde bal van zo dicht bij... Dat kun je de speelster niet verwijten. Daarom veel te licht voor een penalty.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Nee, reclameNibbz schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:05:
[...]
Is het nog de moeite waard te kijken? Ben afgeleid door The Expendables
Ze speelt in Engeland, daar hoort dat zo.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:01:
Ze gaf strakke passes naar voren. Die weinig aankwamen.
Ik vind haar juist wel sterk in duel en onderschepping. De bal weggeven deed iedereen, dus kijk ik even naar de positieve punten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
verwijtbaarheid is volgens mij helemaal geen variabele in de beslissing. zelfs niet in een eventuele gele kaart. dat laatste vind ik dan wel verwijtbaar aan de regels.Herman schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:00:
[...]
Zo'n harde bal van zo dicht bij... Dat kun je de speelster niet verwijten. Daarom veel te licht voor een penalty.
Dik verdiende overwinning, ik heb weer genoten. /s
Het moet echt beter. Ik vond de analyse van Pierre terecht en heb er weinig aan toe te voegen.
Het moet echt beter. Ik vond de analyse van Pierre terecht en heb er weinig aan toe te voegen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zeker.
Speel toch niet zo naïef dicht bij je eigen 16, dan breng je technische kleine dribbelaars juist in hun kracht...

Hoog druk, vrijlopen - in plaats van constant felle dekking op 0,5 meter - en de tegenstander op hun helft houden.
Ja, kleine ruimtes, maar houd die bal in bezit en gebruik de beschikbare lengteverschillen...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
die na de wedstrijd was correct idd. in de rust beweerde hij echter dat vdsanden hard werkte. ik vraag me af waar hij dat op baseerde want ik heb het niet gezien. sjok sjokph4ge schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:08:
Dik verdiende overwinning, ik heb weer genoten. /s
En vervolgens staat ze uit positieGonadan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:07:
[...]
Ze speelt in Engeland, daar hoort dat zo.
Ik vind haar juist wel sterk in duel en onderschepping. De bal weggeven deed iedereen, dus kijk ik even naar de positieve punten.

Groenen heeft er ook wel een handje van (gehad) niet open te draaien maar kan idd aan coaching liggen (al zou je dat niet zo vaak nodig moeten hebben).P.O. Box schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:02:
ik ben nog steeds niet negatief over spitse. ze draait soms wel richting haar eigen goal ipv richting de goal van de tegenstander maar de meeste keren als ze achteruit speelde kwam omdat er vooruit niemand beschikbaar was. ik vermoed dat het ook een deel coaching is want ik zag groenen ook een paar keer de bal met de neus naar de zijlijn aannemen en niet opendraaien ondanks dat er tijd zat voor was.
Spitse vandaag was misschien wel op dr best in twee jaar ...
[ Voor 47% gewijzigd door apis29 op 25-06-2019 23:15 ]
Dacht het niet dus. Een EK met de VS als gastland...:Gonadan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 00:05:
[...]
Het is ook niet ondenkbaar dat alleen Engeland en Frankrijk straks Europa nog vertegenwoordigen. Ofwel, het kan eigenlijk nog alle kanten op.
Kwartfinales:
- Noorwegen - Engeland
- Frankrijk - Verenigde Staten
- Italië - Nederland
- Duitsland - Zweden
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Eeuwen zelfs?
Ik heb geen idee, zo vaak kijk ik geen voetbal. En neemt verder niet weg dat het extreem lullig is, ongeacht of Duitsers het ook zo doen. Dat boeit me echt geen reet.
Make lovecraft not warcraft.
dus winnen van italie en vs winnen van frankrijk en de plaatsing voor de OS is een feitFiber schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:12:
[...]
Dacht het niet dus. Een EK met de VS als gastland...:
Kwartfinales:
- Noorwegen - Engeland
- Italië - Nederland
- Duitsland - Zweden
Lullig, maar wel lekker. Niks lekkerder dan onverdiend winnen volgens mij...Sméagol schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:15:
[...]
Eeuwen zelfs?
Ik heb geen idee, zo vaak kijk ik geen voetbal. En neemt verder niet weg dat het extreem lullig is, ongeacht of Duitsers het ook zo doen. Dat boeit me echt geen reet.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Mjah, lekker. Ik zou me kapot schamen als ik op 't veld zou staan.
Ik wist dat je ging wachten tot je gelijk kreeg. Op moment van posten was het nog best denkbaar.Fiber schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:12:
Kwartfinales:
- Noorwegen - Engeland
- Italië - Nederland
- Duitsland - Zweden
Lang niet alle Europese landen zijn overtuigend door gegaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Was niet negatief bedoeld, die strakke passes naar voren. Zij nam tenminste initiatieven. Menige andere speelster heel wat minder.Gonadan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:07:
[...]
Ze speelt in Engeland, daar hoort dat zo.
Bullcrap. Als jij al twee jaar met je team naar dit toernooi toe gewerkt hebt en het lukt je met hangen en wurgen de kwartfinale te halen dan sta ook jij gewoon te juichen.Sméagol schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:18:
Mjah, lekker. Ik zou me kapot schamen als ik op 't veld zou staan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Eerst Italië en dan Duitsland? Poeh, zou echt wel een hele prestatie zijn. Duitsland heeft nog geen doelpunt tegen gehad volgens mij.Fiber schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:12:
[...]
Kwartfinales:
- Noorwegen - Engeland
- Italië - Nederland
- Duitsland - Zweden
Die Pierre toch, zag 'em grijnzen na die opmerking over Koeman z'n gouden pik.
Jammer dat hij hem niet (af)maakte.
Juist niet. De kracht zit ‘m in het niet zeggen.SuBBaSS schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:29:
Die Pierre toch, zag 'em grijnzen na die opmerking over Koeman z'n gouden pik.![]()
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Op zich wel jammer dat bijvoorbeeld Azië en Zuid Amerika niet meer mee doen.Gonadan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:22:
[...]
Ik wist dat je ging wachten tot je gelijk kreeg. Op moment van posten was het nog best denkbaar.
Lang niet alle Europese landen zijn overtuigend door gegaan.

Zit wat in.Ramzzz schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:32:
[...]
Juist niet. De kracht zit ‘m in het niet zeggen.
De 'smirk' zei ook wel genoeg.
Altijd maar dat gemauw over niet verdiend, oog door de naald, etc....
Deze dames staan tenminste op een wk, mogen de boys nog maar even laten zien dat ze binnenkort weer op een eindronde staan. En Duitsers en Italianen boeit het ook geen ene f*ck hoe ze winnen, als ze maar winnen. Resultaat koesteren en weer doorrrrr....
Deze dames staan tenminste op een wk, mogen de boys nog maar even laten zien dat ze binnenkort weer op een eindronde staan. En Duitsers en Italianen boeit het ook geen ene f*ck hoe ze winnen, als ze maar winnen. Resultaat koesteren en weer doorrrrr....
Niks bullcrap. Als ik daar staan, zou ik enorm chagrijnig worden van zo'n winst. En ja, daarna gewoon verder maar ik ga niet lopen juichen.Gonadan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:27:
[...]
Bullcrap. Als jij al twee jaar met je team naar dit toernooi toe gewerkt hebt en het lukt je met hangen en wurgen de kwartfinale te halen dan sta ook jij gewoon te juichen.
Mooie kwartfinales, allemaal teams die kunnen en willen voetballen.
Noorwegen - Engeland > moeilijk te zeggen, ik verwacht een verlenging
Frankrijk - VS > Frankrijk gaat meer mazzel hebben en een VARretje.
Italie - Nederland > Oranje natuurlijk! (hoop ik)
Duitsland - Zweden > verlenging, Duitsland wint.
Noorwegen - Engeland > moeilijk te zeggen, ik verwacht een verlenging
Frankrijk - VS > Frankrijk gaat meer mazzel hebben en een VARretje.
Italie - Nederland > Oranje natuurlijk! (hoop ik)
Duitsland - Zweden > verlenging, Duitsland wint.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als jij daar zou staan had je een topsportmentaliteit gehad, ofwel alles om te winnen. Daar kan je onmogelijk een 'mening vanaf de loungebank' op los laten.Sméagol schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:41:
Niks bullcrap. Als ik daar staan, zou ik enorm chagrijnig worden van zo'n winst. En ja, daarna gewoon verder maar ik ga niet lopen juichen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sorry, maar ik ken mezelf toch wel even wat beter dan jij? Nee dat is niet onmogelijk. En naar mijn mening is "topsportmentaliteit" niet om iets maar van geluk af te laten hangen. Ze hadden dit kunnen corrigeren door in de laatste minuten alsnog (in ieder geval te proberen) een mooie échte goal te maken, zodat die fluke verder niet relevant was. Maar goed, maakt verder niet uit, want inderdaad, alleen het resultaat telt.Gonadan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:44:
[...]
Als jij daar zou staan had je een topsportmentaliteit gehad, ofwel alles om te winnen. Daar kan je onmogelijk een 'mening vanaf de loungebank' op los laten.
Vorige wedstrijd was wat dat betreft wel gewoon goed, en hopelijk de volgende ook, maar deze eindigde nogal slap wat mij betreft.
Lieke Martens vertelde op TV dat ze de penalty wel graag wilde nemen omdat ze zo lekker in de wedstrijd zat. Nou weet ik niet hoe ze hierbij kwam want afgezien van de eerste tien minuten en haar doelpunt was ze gewoon een fantoom, zo onzichtbaar. Voor de rest ben ik wel blij voor haar.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ze had gescoord...Lasmibalsingh schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:56:
Lieke Martens vertelde op TV dat ze de penalty wel graag wilde nemen omdat ze zo lekker in de wedstrijd zat. Nou weet ik niet hoe ze hierbij kwam want afgezien van de eerste tien minuten en haar doelpunt was ze gewoon een fantoom, zo onzichtbaar. Voor de rest ben ik wel blij voor haar.
Spitse was vandaag stukken beter, ik vond Van der Donk en Groenen ook aardig spelen, veel jagen en storen.
Met name de defensie was vandaag wat wisselvallig, traag met inspelen, en vaak inspelen op een speler vol in de dekking.
De backs stonden redelijk onder druk, maar er werd toch af en toe op rechts met name naar voren druk gezet.
Links kwam de hele flank vaker zwaar onder druk, omdat Martens vaak dubbel gedekt werd.
Een meer fysiek en lopende (verdedigend/opbouwend) middenvelder, meer body en snelheid aan de bal zou fijn zijn.
Roord zou kunnen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je niet blij kunt zijn met een lelijke overwinning, en daar dus niet op kunt spelen, dan zal je daar ook nooit staan.Sméagol schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:52:
Sorry, maar ik ken mezelf toch wel even wat beter dan jij? Nee dat is niet onmogelijk. En naar mijn mening is "topsportmentaliteit" niet om iets maar van geluk af te laten hangen. Ze hadden dit kunnen corrigeren door in de laatste minuten alsnog (in ieder geval te proberen) een mooie échte goal te maken, zodat die fluke verder niet relevant was. Maar goed, maakt verder niet uit, want inderdaad, alleen het resultaat telt.
Ofwel, het is makkelijk roepen vanaf de bank, maar de mensen die er daadwerkelijk staan hebben gewoon een heel andere mentaliteit. Dan gaat winst boven alles.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar dat staat daar dus helemaal los van. Je kan prima het positieve resultaat niks vinden en toch doorspelen om te winnen. Zoals ik al zei, uiteindelijk telt alleen het resultaat, maar wat ik ook al zei: dit hing te veel van het geluk af, en had echt makkelijk anders kunnen lopen. Blij zijn met een lullige penalty is ook geen topsportmentaliteit, dat gaat ze niet veel verder brengen. Japan had veel goeie kansen, en als ze zo blijven spelen, dan gaat er uiteindelijk een bal in het doel. En dat geluk houdt een keer op. Of misschien niet, maar ik zou het er persoonlijk dus niet daar van laten afhangen.
Statistiekje: De laatste twee WK-finales gingen tussen de VS en Japan, laat wel zien dat de Japanners normaal gezien wel wereldtop zijn en zich nu met een wat jongere selectie helemaal richten op OS2020 en verder. Prestatie van NL moet ook weer niet onderschat worden, prima gedaan van de vrouwen.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Zo , net ff na werk wat beelden bekeken (op werk nouwelijks wat meegekregen) thuis, maar ben ik de enige die de pingel werkelijk voor 99.9% (eig 100,0) nergens op vond slaan
Deze was dus volgens de nieuwe regels een pingel, maar common sense zegt dat deze van de categorie 'ik zal mijn arm moetem afhakken' is om 'zoiets te voorkomen'
Goed , frankrijk werd in Rusland ook 'winnaar' , wie weet gaan ze kwa resultaat wel 'all the way'
Deze was dus volgens de nieuwe regels een pingel, maar common sense zegt dat deze van de categorie 'ik zal mijn arm moetem afhakken' is om 'zoiets te voorkomen'
Goed , frankrijk werd in Rusland ook 'winnaar' , wie weet gaan ze kwa resultaat wel 'all the way'
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Voor de duidelijkheid (want ik heb het ook maar eens opgezocht):HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 01:33:
Zo , net ff na werk wat beelden bekeken (op werk nouwelijks wat meegekregen) thuis, maar ben ik de enige die de pingel werkelijk voor 99.9% (eig 100,0) nergens op vond slaan![]()
er is helemaal geen nieuwe handsbal regel mbt een verdediger (alleen verduidelijkt)
De nieuwe regel die per 1 Juni is ingegaan heeft enkel betrekking op een aanvaller, waarbij een handsbal die per ongeluk is nu ook wordt afgefloten.
Tegen wie jaVerwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:28:
[...]
Eerst Italië en dan Duitsland? Poeh, zou echt wel een hele prestatie zijn. Duitsland heeft nog geen doelpunt tegen gehad volgens mij.
Dit Duitsland is net zo goed aan het herbouwen als Japan, verdediging op zich is echt niet sterk.
Italië is ook pas net uit een diep dal geklommen. Vijf wedstrijden op rij goed presteren?
[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 26-06-2019 02:51 ]
En dan in het mes lopen omdat je kostte wat kost een “echte” goal wilt maken?Sméagol schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:52:
[...]
Sorry, maar ik ken mezelf toch wel even wat beter dan jij? Nee dat is niet onmogelijk. En naar mijn mening is "topsportmentaliteit" niet om iets maar van geluk af te laten hangen. Ze hadden dit kunnen corrigeren door in de laatste minuten alsnog (in ieder geval te proberen) een mooie échte goal te maken, zodat die fluke verder niet relevant was...
Das nou precies waarom zij daar staan en jij nooit verder zal komen dan het vierde van FC Bal op het Dak...
Jong? Ik vond ze er eigenlijk allemaal best oud uit zienLasmibalsingh schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 01:12:
Statistiekje: De laatste twee WK-finales gingen tussen de VS en Japan, laat wel zien dat de Japanners normaal gezien wel wereldtop zijn en zich nu met een wat jongere selectie helemaal richten op OS2020 en verder. Prestatie van NL moet ook weer niet onderschat worden, prima gedaan van de vrouwen.

En inderdaad, je praat over de kampioen en runner-up van de laatste 2 wk's.
Geluk dat Japan haar kansen niet benut. Penalty zeer discutabel maar aan de andere kant zijn ze wel in staat geweest om zo'n beslissing te forceren door te blijven proberen.
Het is niet dat ze met 11 vrouwen in de eigen 16 zijn blijven hangen om er een penalty-serie uit te slepen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Dan heb je er weinig kijk op....wat @Gonadan zegt is gewoon de realiteit. Ik ken mensen uit het wereldje op het hoogste niveau tot een (toen nog) Jupiler League. Grootste verschil daartussen? De mentaliteit om te winnen gaat boven alles en alles. En bij de lagere profs is dat al erg, bij de wereldtop draait daar alles om, je hebt er je leven omheen gebouwd. Dat kan resulteren in vervelende karaktereigenschappen overigens, evenals vervelende mannetjes die er uiteindelijk geen centjes mee verdienen, maar toch die drive hebben door jarenlang inprenten dan wel pushen. Topsport heeft genoeg vervelende kanten, lees de boeken er maar over. En uiteraard genoeg mensen die wel daar mee om kunnen gaan en je enkel op het veld doormidden zagen.Sméagol schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 01:08:
Maar dat staat daar dus helemaal los van. Je kan prima het positieve resultaat niks vinden en toch doorspelen om te winnen. Zoals ik al zei, uiteindelijk telt alleen het resultaat, maar wat ik ook al zei: dit hing te veel van het geluk af, en had echt makkelijk anders kunnen lopen. Blij zijn met een lullige penalty is ook geen topsportmentaliteit, dat gaat ze niet veel verder brengen. Japan had veel goeie kansen, en als ze zo blijven spelen, dan gaat er uiteindelijk een bal in het doel. En dat geluk houdt een keer op. Of misschien niet, maar ik zou het er persoonlijk dus niet daar van laten afhangen.
Een beetje prof is blij met iedere winst, de dames hier ook, mazzel hoort erbij.
Over de wedstrijd, die Spitse was goed, maar op het laatst paniek zonder einde. Alle ballen vlogen alle kanten op.
Je moet de "naam" van een vrouwen team ook helemaal niet willen vergelijken met het mannenteam van hetzelfde land. Het zijn simpelweg compleet seperate entiteiten die hun eigen materiaal hebben en hun eigen kwaliteiten en tekortkomingen.Pompi schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:43:
Ik presenteer u: Stilstaan FC. Ongelofelijk, geen enkele speler beweegt om de bal te ontvangen, allemaal staren ze naar de bal om daarna achter een lange bal aan te rennen. Dit is echt de naam "Nederland" onwaardig, dan hadden de mannen het weer beetje opgebouwd en dan gaan de vrouwen het weer afbreken.
Er is één overeenkomst en dat is het team waar ze voor spelen en daar is direct ook alles mee gezegd. Het Nederlands vrouwenelftal moet spelen op de manier waarop ze het beste renderen (en gisteren is daar wat betreft spel geen goed voorbeeld van).
Wat een prestatie, als je zelfs de San Marino's van de mannen teams naar het WK haalt...Vlassie1980 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:36:
Altijd maar dat gemauw over niet verdiend, oog door de naald, etc....
Deze dames staan tenminste op een wk, mogen de boys nog maar even laten zien dat ze binnenkort weer op een eindronde staan.
Ze was wel de enige die uberhaupt vooruit dacht in haar passing. De rest was net Ajax onder Frank de Boer, zodra ze de bal kregen kijken hoe je em na zo lang mogelijk treuzelen naar de speler naast/achter je kon spelen.Leon Zwiers schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:59:
[...]
Die liet veel steken vallen. Maar goed, de hele verdediging was gatenkaas.
Ik vind dit erg interessant. We verwachten er heel veel van, maar dit is pas de tweede keer dat de Nederlandse vrouwen meedoen aan een WK. Ook zijn landen als de VS, Japan, Canada en Noorwegen niet per se landen waar je veel van verwacht (door je ervaring uit het mannenvoetbal). De verhoudingen zijn hierdoor heel anders, wat, voor de niet ingewijden, voor verrassingen zorgt.Napo schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:53:
[...]
Je moet de "naam" van een vrouwen team ook helemaal niet willen vergelijken met het mannenteam van hetzelfde land. Het zijn simpelweg compleet seperate entiteiten die hun eigen materiaal hebben en hun eigen kwaliteiten en tekortkomingen.
@Napo en @Tk55
Zonder überhaupt een vergelijking te maken tussen mannen en vrouwen kijk je gewoon naar het spelletje voetbal. Dan zie je nu een aantal meiden over het veld lopen die toch allemaal al ruim 4 jaar 330 dagen per jaar het spelletje spelen en vaak nog een -x- aantal jaren langer. Als ik dan zie hoeveel foutieve passes, foutieve aannames (werkelijk schrijnend) en slechte voorzetten gegeven worden dan vraag ik me af waar die 330 dagen topsport per jaar op gebaseerd zijn.
Die vd Sanden gisteren rent letterlijk (en wat gechargeerd gezegd natuurlijk) als een kip zonder kop over het veld zonder enig idee wat te doen als de bal in haar voeten terecht kwam. Dat resulteerde in heel wat passjes over 5m die allemaal verkeerd waren, voorzetten die extreem slecht waren en terugspeelballen die niet aankwamen.
In de verdediging wordt zodra de bal in de 16 komt he-le-maal niet meer verdedigd alleen 'meegelopen' met de aanvallers. Een schouderduw, ingreep, bodycheck of druk op de bal is niet aanwezig. Relatief veel verdedigende acties komen voort uit een aanvaller die terugloopt en dan de verdediger gewoon de bal afpakt omdat er een gebrek aan communicatie is. In de tweede helft heb ik zo wel 7-8 veroveringen gezien. Dan draait het spel de andere kant op en blijft het elftal als twee identieke linies staan in de verdediging en de aanvallers rennen maar wat rond. Daar faalt S. Wiegman enorm in haar coaching en inzicht in mijn optiek.
Die discussie trek ik gewoon los van de mannen maar voetbal is gewoon voetbal. En daar schort het wel flink aan op sommige momenten. Mooi moment in de tweede helft was ook de counter van Nederland. Miedema kan twee gaten inlopen (links of rechts) maar vd Sanden rent het gat compleet dicht waardoor er van gevaar geen sprake meer was. Gewoon aan de buitenkant blijven meelopen en de verdediger MOET kiezen met in 80% van de gevallen een Nederlandse goal tot gevolg. Ik geloof niet dat zoiets kan op dit niveau en ik betwijfel of daar veel over wordt gepraat.
Zonder überhaupt een vergelijking te maken tussen mannen en vrouwen kijk je gewoon naar het spelletje voetbal. Dan zie je nu een aantal meiden over het veld lopen die toch allemaal al ruim 4 jaar 330 dagen per jaar het spelletje spelen en vaak nog een -x- aantal jaren langer. Als ik dan zie hoeveel foutieve passes, foutieve aannames (werkelijk schrijnend) en slechte voorzetten gegeven worden dan vraag ik me af waar die 330 dagen topsport per jaar op gebaseerd zijn.
Die vd Sanden gisteren rent letterlijk (en wat gechargeerd gezegd natuurlijk) als een kip zonder kop over het veld zonder enig idee wat te doen als de bal in haar voeten terecht kwam. Dat resulteerde in heel wat passjes over 5m die allemaal verkeerd waren, voorzetten die extreem slecht waren en terugspeelballen die niet aankwamen.
In de verdediging wordt zodra de bal in de 16 komt he-le-maal niet meer verdedigd alleen 'meegelopen' met de aanvallers. Een schouderduw, ingreep, bodycheck of druk op de bal is niet aanwezig. Relatief veel verdedigende acties komen voort uit een aanvaller die terugloopt en dan de verdediger gewoon de bal afpakt omdat er een gebrek aan communicatie is. In de tweede helft heb ik zo wel 7-8 veroveringen gezien. Dan draait het spel de andere kant op en blijft het elftal als twee identieke linies staan in de verdediging en de aanvallers rennen maar wat rond. Daar faalt S. Wiegman enorm in haar coaching en inzicht in mijn optiek.
Die discussie trek ik gewoon los van de mannen maar voetbal is gewoon voetbal. En daar schort het wel flink aan op sommige momenten. Mooi moment in de tweede helft was ook de counter van Nederland. Miedema kan twee gaten inlopen (links of rechts) maar vd Sanden rent het gat compleet dicht waardoor er van gevaar geen sprake meer was. Gewoon aan de buitenkant blijven meelopen en de verdediger MOET kiezen met in 80% van de gevallen een Nederlandse goal tot gevolg. Ik geloof niet dat zoiets kan op dit niveau en ik betwijfel of daar veel over wordt gepraat.
Dat zeer zeker. Het is niet goed en het enige wat ik wilde zeggen is op een uitspraak van een user die aangeeft dat de Nederlandse vrouwen hetgeen de Nederlandse mannen hebben opgebouwd afbreken.Typhone schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:39:
@Napo en @Tk55
Zonder überhaupt een vergelijking te maken tussen mannen en vrouwen kijk je gewoon naar het spelletje voetbal.
Gisteren zag je richting het einde van de wedstrijd inderdaad veel te vaak dat een speler van Japan vanuit het middenveld vrij kon doorlopen zondat dat een Nederlandse speler ook maar meeliep. Het stukje schijnverdedigen - meeloop maar totaal niet de intentie om in te grijpen - komt ook voor.
Het lijkt met momenten geen team te zijn. Niet voor elkaar gaten willen trekken, een stap extra voor de verdediging of begijrpen wat er moet gebeuren. Het was opvallend dat een van de Donk opeens fel begon af te jagen terwijl de rest er een beetje bij stond te kijken.
Het elftal moet echt meer een team worden. Na het aantal wedstrijden zou men wel moeten weten wat ze doen en hoe ze hun spel willen spelen. Daar was gisteren weinig van te zien. Dat kan natuurlijk ook door Japan komen aangezien zij wel prima combinaties maakte en de vrije speler wisten te vinden.
Ik ben het met je eens. Toch heb ik NL ook wedstrijden zien spelen waar de door jou genoemde punten veeel beter werden uitgevoerd.Typhone schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:39:
@Napo en @Tk55
De hoeveelheid foutieve passes viel deze wedstrijd nog mee (als in: 2 meter naast je collega spelen), maar de hoeveelheid foutieve keuzes met 'wie' je inspeelt was groot. Vooral vdGragt (en in mindere mate Van Lunteren) zou zich niet meer met de opbouw mogen bemoeien.
Vd Sanden kan gewoon niet voetballen maar alleen hard rennen. Haar voorzet is maar in 20% van de gevallen op zijn best 'goed'. Normaal gesproken komt ze wel een keer of 5 a 6 tot een poging, dus dan zit er altijd wel een 'goede' bij. Maar naast een gruwelijk gebrek aan timing de laatste wedstrijden reageert ze ook pas als ze echt 100% zeker weet dat de bal haar kant op gaat. En dat is gewoon te laat. Wat mij betreft speelt Beerensteyn de komende wedstrijd op haar plek.
Ik vind ook dat Wiegman gisteren "gefaald" heeft. Ze heeft gewonnen, en "domineerde" 75% van de wedstrijd. Maar het was idd Frank-de-Boer-dominantie. Na de wedstrijd zei ze dat ze de ruimte in de rug van de Japanse verdediging wilde benutten. No shit, dat was wel duidelijk met die onmundige hoeveelheid lange ballen. Als je merkt dat dat niet werkt, dan moet je toch een plan B hebben?
Verwijderd
Dat Valenciennes is goed te doen vanuit Nederland, met de trein uit Amsterdam bijvoorbeeld in iets meer dan 5:00 uur.
Ja tot nu toe valt het kwartje elke keer heel lucky precies goed. Het was echt een gigantische steal gisteren tegen de Japanners. Maar doordat het in de groepsfase nul keer écht fout ging zijn de veranderingen er niet. Een speler hoeft niet per se veel beter te zijn maar als de groepsdynamiek verandert, zoals bijv. EK2017, dan krijg je een heel ander NL-elftal te zien.P.O. Box schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:22:
[...]
Ik vind ook dat Wiegman gisteren "gefaald" heeft. Ze heeft gewonnen, en "domineerde" 75% van de wedstrijd. Maar het was idd Frank-de-Boer-dominantie. Na de wedstrijd zei ze dat ze de ruimte in de rug van de Japanse verdediging wilde benutten. No shit, dat was wel duidelijk met die onmundige hoeveelheid lange ballen. Als je merkt dat dat niet werkt, dan moet je toch een plan B hebben?
Verwijderd
Japan maakte wel echt indruk gisteren.
Zeer veel technische spelers die wel steeds de goede keuzes maken.
Nederland moet het vooral van het fysiek hebben en niet van de techniek.
Van der Sande lijkt ook gewoon moe te zijn, dus die volgende wedstrijd gewoon van de bank laten beginnen. Op het einde van een wedstrijd zal je met de snelheid en meer fitheid veel meer wapens hebben.
Van der Sande lijkt ook gewoon moe te zijn, dus die volgende wedstrijd gewoon van de bank laten beginnen. Op het einde van een wedstrijd zal je met de snelheid en meer fitheid veel meer wapens hebben.
Ook NL heeft best wel wat technisch goed onderlegde spelers. Naar mijn mening is het de tactiek uit de jaren 20 die het probleem is.Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:41:
Japan maakte wel echt indruk gisteren.
Naar mijn mening staan ze in de kwartfinale dus is er voorlopig gewoon _geen_ probleem.
Echt, het aantal bondscoaches bij het vrouwenelftal is zo mogelijk nog hoger dan bij de mannen. Ik heb echt met verbazing dit topic zitten lezen, net.
Echt, het aantal bondscoaches bij het vrouwenelftal is zo mogelijk nog hoger dan bij de mannen. Ik heb echt met verbazing dit topic zitten lezen, net.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Zolang je wint is er geen probleem. Maar het wordt wel een probleem als ze met dit spel doorgaan.
Kijk je vaker voetbal? Dat noemen ze scoreboard journalistiek. Want tussen de 70e en 90e minuut werd Nederland weggevaagd door Japan gisteren. Tegen Canada was het niet veel soeps. Tegen Nieuw-Zeeland was het ook erg lucky.ralpje schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:49:
Naar mijn mening staan ze in de kwartfinale dus is er voorlopig gewoon _geen_ probleem.
In plaats van de verbazing die je oploopt tijdens het lezen van het topic hoor ik liever van jou waarom ze volgens jou wel goed gespeeld hebben en 'zeer verdiend' in de kwartfinale staan. Als je pas een probleem hebt als het te laat is dan ben je meestal ook te laat met reageren. Aangezien dit een toernooi is en geen 'competitie' betekent 1 fout meteen exit. Dus zeggen dat er geen probleem is (dát is er wel namelijk: geen automatismen, geen vorm, geen bepalende spelers, problemen in de defensie en het middenveld, problemen met voorzetten, geen druk zetten) omdat we nu in de kwartfinale staan is een dooddoener pur sang.
Als het kwartje volgende wedstrijd verkeerd valt is er plots wèl een probleem maar dan liggen we helaas pindakaas wel meteen uit het toernooi.
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 26-06-2019 12:07 ]
Haar trage handelingsnelheid was echt dodelijk gisteren in balbezit.Ramzzz schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 00:22:
[...]
Ze had gescoord...
Spitse was vandaag stukken beter, ik vond Van der Donk en Groenen ook aardig spelen, veel jagen en storen.
★ What does that mean? ★
Daarom, eerder Groenen en/of Van der Donk (afhankelijk van tegenstander, noodzaakmvan 1 of 2 ‘stofzuigers’) aanvullen met Roord...MrMonkE schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:10:
[...]
Haar trage handelingsnelheid was echt dodelijk gisteren in balbezit.
Ach bij zoveel voetballers (mannen en vrouwen) zie ik vaak genoeg dat ze wedstrijden spelen waarbij ze daadwerkelijk geen pass goed doen. Slecht spelen/vermoeidheid speelt volgens mij bij zowel mannen als vrouwen. Dat zie je in al het voetbal.
Daarbij is 4 jaar natuurlijk niet heel veel. De meeste mannen zijn al gescout met 12-16 jaar. Dus die "broekies" van ajax hebben meer wedstrijden in de benen dan de meeste vrouwen. Dat heeft tijd nodig. Het mannenvoetbal van ca 15 jaar geleden was ook heel anders dan het voetbal van nu. Ander tempo, andere speelstijl.
Vond gisteren het spel in het begin best goed. Maar toen de dames moe werden speelden de Japanse dames erg goed. En de Japanners spelen erg snel (veel 1x raken en tikkie-takkie). Waar de Nederlandse dames vaak eerst aannemen, draaien, kappen etc. Met geluk zijn ze door, ben benieuwd hoe de rest van het toernooi voor ze gaat verlopen. We zijn in ieder geval verder dan ooit.
Daarbij is 4 jaar natuurlijk niet heel veel. De meeste mannen zijn al gescout met 12-16 jaar. Dus die "broekies" van ajax hebben meer wedstrijden in de benen dan de meeste vrouwen. Dat heeft tijd nodig. Het mannenvoetbal van ca 15 jaar geleden was ook heel anders dan het voetbal van nu. Ander tempo, andere speelstijl.
Vond gisteren het spel in het begin best goed. Maar toen de dames moe werden speelden de Japanse dames erg goed. En de Japanners spelen erg snel (veel 1x raken en tikkie-takkie). Waar de Nederlandse dames vaak eerst aannemen, draaien, kappen etc. Met geluk zijn ze door, ben benieuwd hoe de rest van het toernooi voor ze gaat verlopen. We zijn in ieder geval verder dan ooit.
Als een cadeau gegeven penalty en een goed ingestudeerde (maar ook bar slecht verdedigde) corner er voor jou in resulteren dat er niks aan de hand is, tja...ralpje schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:49:
En de overige 70 minuten dus niet. Uiteindelijk is het ook gewoon de uitslag op het scorebord dat telt. Zijn we minder blij als dit elftal straks wel wereldkampioen wordt omdat sommige wedstrijden niet goed waren?Typhone schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:06:
[...]
Dat noemen ze scoreboard journalistiek. Want tussen de 70e en 90e minuut werd Nederland weggevaagd door Japan gisteren.
Mij boeit het niet of een wedstrijd wel of niet om aan te gluren is en of er mooi en/of technisch goed voetbal gespeeld wordt. Het is de uitslag die telt en als je 2-1 wint dan ben je blijkbaar efficiënt genoeg. Zo simpel is het.
Klagen over de wedstrijd terwilj je wel gewoon wint lijkt wel iets Nederlands te zijn. Andere landen zijn meestal gewoon blij met het resultaat, ongeacht de weg er naar toe.
Hoezo dus niet? Heb je überhaupt gekeken? Als je alleen maar valt over het feit dat mensen kritiek hebben moet je misschien eens op de inhoud overstappen in je reacties. Wat wil je nu dat ik zeg? Dat Japan ervoor ook zat grote mogelijkheden kreeg en Nederland niet aan voetballen toekwam? Tot aan de rust?
Want als je credo is het gaat goed zolang er geen tegendoelpunt valt dan stopt de discussie hier want ik kan er niks mee.
Ik voorspel de reactie: ja maar we wonnen dus was het goed
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 26-06-2019 13:33 ]
Ik heb de wedstrijd wel gezien en ik vond Nederland zeker in de eerste 20 minuten van zowel de eerste als de tweede helft sterker. Japan was de laatste 20 minuten van beide helften beter. In mijn ogen had een gelijkspel op zijn plaats geweest en heeft Japan zichzelf zeker in de voet geschoten met de missers (paal, 2x lat).Typhone schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:32:
[...]
Hoezo dus niet? Heb je überhaupt gekeken? Als je alleen maar valt over het feit dat mensen kritiek hebben moet je misschien eens op de inhoud overstappen in je reacties. Wat wil je nu dat ik zeg? Dat Japan ervoor ook zat grote mogelijkheden kreeg en Nederland niet aan voetballen toekwam? Tot aan de rust?
Want als je credo is het gaat goed zolang er geen tegendoelpunt valt dan stopt de discussie hier want ik kan er niks mee.
Wat ik mij wel afvraag. Als het Nederlands mannenelftal op deze manier door zou zijn gegaan, reageer je dan ook zo negatief? Want kom op, een beetje nationalisme in het voetbal moet kunnen voor zowel de mannen als de vrouwen.
Mannenelftal kijk ik niet zoveel eigenlijk. Zoek eens in de actieve centraal voetbaltopics van afgelopen seizoen om mijn kritiek op te zoeken. Kritiek als het terecht is, lof als het terecht is. Een beetje op de borst gaan lopen kloppen na puur geluk zonder tactische wijsheid past er niet bij in mijn ogen. Maar gelukkig zijn dat er meer hier.demo31051987 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:38:
[...]
Ik heb de wedstrijd wel gezien en ik vond Nederland zeker in de eerste 20 minuten van zowel de eerste als de tweede helft sterker. Japan was de laatste 20 minuten van beide helften beter. In mijn ogen had een gelijkspel op zijn plaats geweest en heeft Japan zichzelf zeker in de voet geschoten met de missers (paal, 2x lat).
Wat ik mij wel afvraag. Als het Nederlands mannenelftal op deze manier door zou zijn gegaan, reageer je dan ook zo negatief? Want kom op, een beetje nationalisme in het voetbal moet kunnen voor zowel de mannen als de vrouwen.
Het polonaise lopen want het zijn vrouwen en het hele marketinginstrument wat er nu actief is (omheen) is totaal niet aan mij besteed. Ik reageer puur op wat ik voetballend zie. De gunfactor en dergelijke spelen bij mij geen enkele rol. Wat ik zie is een elftal wat al sinds dag 1 op dit toernooi niet draait en waar geen enkele verbetering doorgevoerd wordt. Zodra er wel gewisseld wordt loopt het vrijwel altijd wat beter maar is het tactisch en voetballend nog ver van het 2017 niveau af, ondanks dat alle spelers veel meer ervaring hebben en ook bij betere clubs actief zijn. De vraag die ik me stel is waarom dat niet tot uiting komt op dit toernooi.
Om dan te horen ja maar de gunfactor en ze hebben gewonnen dus het is goed is niet iets waar ik wat mee kan. Je wint pas als je de finale wint. Vierde of vijfde worden boeit niemand wat. Alleen die finale winnen zie ik zo niet gebeuren dus ik zeg dat het probleem nu al aanwezig is en niet pas dan wanneer de finale 'verloren is'.
Anders gezegd: was 1-3 voor Japan in de 88e minuut terecht geweest?
[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 26-06-2019 13:45 ]
Ik zeg niet dat het super briljant was ofzo, maar het resultaat telt. Als je de statistieken over de hele wedstrijd ziet zie je dat (onder andere het balbezit) de wedstrijd redelijk 50-50 verdeeld was. Sterker nog, er is een lichte overhand voor NL.Typhone schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:32:
[...]

Deze cijfers komen trouwens van https://www.vi.nl/wedstri...-vrouwen-vs-japan-vrouwen, mocht je ze nog willen checken.
Tuurlijk, tussen de 70e en 90e minuut was Japan beter. Is NL toen 'weggevaagd'? Nee. Want er is niet gescoord. Sterker nog, NL zelf scoorde in die fase. Kan het beter? Ja. Was het zo bar en bar slecht als men hier in dit topic roept? Naar mijn idee niet.
Nee, dat was ook niet terecht. Zoals ik al aangeef, een gelijkspel was terecht. De statistieken wijzen allemaal die kant op:Typhone schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:44:
[...]
Anders gezegd: was 1-3 voor Japan in de 88e minuut terecht geweest?
ESPN: https://www.espn.com/soccer/matchstats?gameId=529173
Footystats: https://footystats.org/in...s-national-team-h2h-stats
De statistieken boeien mij niet zozeer. Ik kan me zo geen schot heugen van Nederland wat gevaarlijk was. Ik kan twee reddingen van Sari van Veenendaal herinneren en een bal op de lat ergens rond de 80e minuut. Daar zit heel wat verschil in kwaliteit (van schoten) in. Even wat quotes:
.
Holland's full-backs aren't really getting forward so when the team attacks, the shape is a 4-1-2-3. There are passes on but Japan are defending it well and blocking options forward. When Japan come forward the full-backs go level with the two central midfielders and the wingers tuck inside, so the shape becomes a 2-4-4. It mean they're really causing problems inside Holland's half, but just can't push too far forward for fear of being hit on the break.
Van de Sanden's having one of those games where nothing works. Her touch isn't happening, passes aren't going where she wants, defenders are getting to her quickly and she's obviously frustrated about it, which makes things worse.
Japan steal the ball from her, attack up the left and a midfielder takes an effort from range which ends up harmlessly over the bar.
Die berichten staan er niet over het Nederlands elftal dus daar houdt bij mij de statistiek even opOOOOoooohhhhh close. Hasegawa cuts inside from the right onto her left foot and launches a bending effort towards the far post. It seems like Van Veenendaal takes forever to react but when she does she dives and pushes the shot away before it can tuck inside the goal.
Ik heb enkel 2e helft gezien en wat ik zag was dat Japan aantrekkelijk voetbal speelt en paar goeie middenvelders. En relatief altidj opbouwend van achteraan uit. Probleem is dat ze letterlijk de bal in de goal willen lopen -_-
En een NEderland dat geen vuist kon maken, hoge ballen. Gewoon lomp en lopen. Dan met heel veel geluk penalty. En de achterlijn is een grote knoeiboel (buiten keeper)
De beschouwing achter Pierre van hooidonck zijn redenering.....Ja, is penalty. Bal richting doel en geraakt door een arm = penalty; als ze naast de goal stond, was het geen penalty.....Wat een redering.
Hands is Hands, of de bal nu naar de goal vliegt of in de verste verste niet.....richting van de bal maakt niet uit -_- Dus eigen zegt die, tis geen penalty maar we zijn nederland dus dan is het er wel eentje. We gaan toch niet zeggen dat we op puur geluk winnen
Jammer, leuke ploeg om naar te kijken uit het tornooi.
En een NEderland dat geen vuist kon maken, hoge ballen. Gewoon lomp en lopen. Dan met heel veel geluk penalty. En de achterlijn is een grote knoeiboel (buiten keeper)
De beschouwing achter Pierre van hooidonck zijn redenering.....Ja, is penalty. Bal richting doel en geraakt door een arm = penalty; als ze naast de goal stond, was het geen penalty.....Wat een redering.
Hands is Hands, of de bal nu naar de goal vliegt of in de verste verste niet.....richting van de bal maakt niet uit -_- Dus eigen zegt die, tis geen penalty maar we zijn nederland dus dan is het er wel eentje. We gaan toch niet zeggen dat we op puur geluk winnen

Jammer, leuke ploeg om naar te kijken uit het tornooi.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
https://www.ad.nl/wk-vrou...oel-de-trein-in~a3a99424/
"Tijdens het juichen ging er iemand op mijn voet staan"
Lieke Martens is niet de eerste die geblesseerd raakt tijdens het vieren van een doelpunt
"Tijdens het juichen ging er iemand op mijn voet staan"
Lieke Martens is niet de eerste die geblesseerd raakt tijdens het vieren van een doelpunt
Ja het was echt wel slecht. Niet eens zozeer in de opbouw van achteruit maar zeker in de eindfase was er zoveel dom en onnodig balverlies. Was echt niet om aan te zien. Simpele pass die niet aankomt, te hard inspelen, te zacht inspelen, slechte loopacties en zo kan ik nog wel even doorgaan.ralpje schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:48:
[...]
Ik zeg niet dat het super briljant was ofzo, maar het resultaat telt. Als je de statistieken over de hele wedstrijd ziet zie je dat (onder andere het balbezit) de wedstrijd redelijk 50-50 verdeeld was. Sterker nog, er is een lichte overhand voor NL.
[Afbeelding: Statistieken]
Deze cijfers komen trouwens van https://www.vi.nl/wedstri...-vrouwen-vs-japan-vrouwen, mocht je ze nog willen checken.
Tuurlijk, tussen de 70e en 90e minuut was Japan beter. Is NL toen 'weggevaagd'? Nee. Want er is niet gescoord. Sterker nog, NL zelf scoorde in die fase. Kan het beter? Ja. Was het zo bar en bar slecht als men hier in dit topic roept? Naar mijn idee niet.
Dat je dan die statistieken erbij pakt om te melden dat nederland licht de overhand had dan snap je er niet veel van. Pure scorebord journalistiek. Ja Nederland had meer de bal, maar als je niet begrijpt waarom dat zo was heeft het nog niet veel zin. Meer schoten op doel, maar als je niet weet dat schoten op de paal en lat niet tellen als schoten op doel dan heeft het niet veel zin.
Nederland heeft ontzettend veel geluk gehad. Dat is helemaal niet erg. Als ze zo wereldkampioen worden juich ik net zo hard. Het gaat erom dat je dit gewoon fout ziet gaan. Als er straks een land komt die kansen wel af kunnen maken dan ga je er gewoon met 3 of 4-1 af in zo'n wedstrijd als gisteren. Wiegman wacht dan ook veel te lang met ingrijpen wat mij betreft. Plus dat er tactisch nogal wat aan schort.
Ik heb alleen de eerste helft gezien (gelukkig
daarin speelde Nederland toch wel goed, op het einde na).
... na de zomer
Japan krijgt wel erg veel credits hier imho. Lange tijd lieten zij toch niets zien? Pas toen Nederland zichzelf min of meer uit de wedstrijd had gespeeld met zwak voetbal in de tweede helft begonnen ze wat te drukken en ja, toen kwam Nederland goed weg met die ballen op de lat. Maar al met al vind ik niet dat de Japanners met hun countervoetbal het meer 'verdienden'.
NL laten 'uitrazen' [Jean-Bob schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:45:
Japan krijgt wel erg veel credits hier imho. Lange tijd lieten zij toch niets zien? Pas toen Nederland zichzelf min of meer uit de wedstrijd had gespeeld met zwak voetbal in de tweede helft begonnen ze wat te drukken en ja, toen kwam Nederland goed weg met die ballen op de lat. Maar al met al vind ik niet dat de Japanners met hun countervoetbal het meer 'verdienden'.

'Europees kampioen met moeite voorbij een veredeld juniorenteam' [gewoon aan hun stand verplicht]. Nog een lange weg te gaan voor het NL voetbal (conditioneel/fysiek en technisch). Maar zó geweldig was Japan nou ook weer niet idd, een schim van het team tussen 2011-2015. Wel wereldkampioen Onder 20 geworden vorig jaar en daarbij Duitsland, Engeland en Spanje volledig van de mat gespeeld. Zaten er iig een handvol al bij deze selectie (de nr.13 die op het einde inviel had de zilveren bal en bronzen schoen gewonnen, die was echt zo goed dat kan niet anders dan een toekomstige basisspeler worden).
NL overigens ook onlangs Europees kampioen Onder 17 (met iig twee of drie potentiële toekomstige basisspelers)
Viel nog wel mee gister vergeleken met normaal [beter dan dit wordt het dus ook nietMrMonkE schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:10:
[...]
Haar trage handelingsnelheid was echt dodelijk gisteren in balbezit.
[ Voor 48% gewijzigd door apis29 op 26-06-2019 20:53 ]
De FIFA is een onderzoek begonnen voor een strafzaak tegen Kameroen.
https://www.vi.nl/nieuws/...s-wangedrag-op-wk-vrouwen
https://www.vi.nl/nieuws/...s-wangedrag-op-wk-vrouwen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wedstrijd van 27 juni:
21:00
21:00
Noorwegen vs
Engeland [NPO3, Ketnet, BBC1, ZDF]
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 27-06-2019 18:48 ]
Ja.. ik zat er nog eens over na te denken. Ik zal haar volgende wedstrijd onder een vergrootglas liggen en kijken of ze een goede balveroveraar is of dat ze gewoon altijd vrij staat omdat ze bij balbezit zwak is en dat teams haar expres weinig dekkken. Ze is in elk geval wel robuust. Misschien hebben we dat nodig.. leek me tegen de over het algemeen veel kortere en tengere japananse speelsters niet zo'n noodzaak voor.apis29 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:50:
[...]
Viel nog wel mee gister vergeleken met normaal [beter dan dit wordt het dus ook niet]
Wel sneu voor de Japanners, ze zpeelden lekker technisch. Ik ben blij dat nederland won maar Japan verdiende het. Maar als je niet scoort.. meh. Mata kondou!
★ What does that mean? ★
Da's wel mooi, dan zijn we dus de trendsetter voor t komende decenniumtoolkist schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:48:
[...]
Ook NL heeft best wel wat technisch goed onderlegde spelers. Naar mijn mening is het de tactiek uit de jaren 20 die het probleem is.
En hoe vaak wordt er bij grote eindtoernooien/ finales bij sport écht een goede wedstrijd gespeeld? Juist daar valt 't vaak tegen, ook omdat we daar altijd juist veel van verwachten. Het gaat juist veel meer om de spanning dan dat het zo goed is.
En ja, het moet beter en kan ook beter, maar vrouwenvoetbal met mannenvoetbal vergelijken is ook niet eerlijk, én door de fysieke verschillen én omdat ze qua ontwikkeling ook gewoon nog minder ver zijn, de groep die professioneel vrouwenvoetbal beoefent is vele malen kleiner dan de groep die professioneel mannenvoetbal beoefent, dus de vijver is kleiner, heeft minder aantrekkingskracht en wat er in zit heeft vanwege financiële middelen waarschijnlijk ook nog wel mindere begeleiding.
Ik vergelijk niet met het mannenvoetbal, dat doe je zelf nu...rik86 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:24:
[...]
Da's wel mooi, dan zijn we dus de trendsetter voor t komende decennium
En hoe vaak wordt er bij grote eindtoernooien/ finales bij sport écht een goede wedstrijd gespeeld? Juist daar valt 't vaak tegen, ook omdat we daar altijd juist veel van verwachten. Het gaat juist veel meer om de spanning dan dat het zo goed is.
En ja, het moet beter en kan ook beter, maar vrouwenvoetbal met mannenvoetbal vergelijken is ook niet eerlijk, én door de fysieke verschillen én omdat ze qua ontwikkeling ook gewoon nog minder ver zijn, de groep die professioneel vrouwenvoetbal beoefent is vele malen kleiner dan de groep die professioneel mannenvoetbal beoefent, dus de vijver is kleiner, heeft minder aantrekkingskracht en wat er in zit heeft vanwege financiële middelen waarschijnlijk ook nog wel mindere begeleiding.
De spelers in het NL elftal staan allemaal dagelijks op het veld om te trainen, dan mag je verwachten dat er iets meer uit komt dan achterin rondspelen en als er wat druk van de tegenstander komt een roei naar voren.
Het NL elftal speelt vaak samen (alleen Martens heeft al meer dan 100 interlands gespeeld, volgens mij zat geeneen van de basisspelers onder de 50 interlands) dus hebben voldoende kans gehad om met een vast team aan een speelwijze te werken. Dat is dus niet te zien naar mijn mening.
Wat mij betreft hoort dat gewoon niet thuis in de basis. Het spel speelt zich idd vooral rondom haar plaats, mocht de bal toevallig binnen een straal van 2 meter vallen dan zit een onderschepping er nog wel eens in maar anders is het meer 'staat erbij en kijkt ernaar'. Bovendien: een speler in de as die niks maar dan ook niks met links kan? (ja lopen) Als je als 'leeuwinnen' naar het volgende niveau qua spel wilt en daadwerkelijk dominant voetbal zoals ze zo vaak zeggen dan is het tijd om afscheid te nemen.MrMonkE schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:12:
[...]Ja.. ik zat er nog eens over na te denken. Ik zal haar volgende wedstrijd onder een vergrootglas liggen en kijken of ze een goede balveroveraar is of dat ze gewoon altijd vrij staat omdat ze bij balbezit zwak is en dat teams haar expres weinig dekkken. Ze is in elk geval wel robuust. Misschien hebben we dat nodig.. leek me tegen de over het algemeen veel kortere en tengere japananse speelsters niet zo'n noodzaak voor.
Wel sneu voor de Japanners, ze zpeelden lekker technisch. Ik ben blij dat nederland won maar Japan verdiende het. Maar als je niet scoort.. meh. Mata kondou!
Maar tegen Japan zat de turbo er ineens op leek het, een laatste stuiptrekking zullen we maar zeggen

Het gekke is wel overigens dat ze een stuk jonger dan Anouk Dekker is die je anders in zou zetten als je wat meer robuustheid wil inbrengen ipv Groenen die gewoon op 6 moet. Anders ipv Spitse of Dekker kan het nog Kelly Zeeman worden maar hoe die er tegenwoordig voor staat (qua niveau) zou ik ook niet weten.
[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 27-06-2019 19:13 ]
Dillema
: willen dat Noorwegen voor de verrassing zorgt maar aan de andere kant Engeland als veiligheidsnet willen voor het geval Amerika doorgaat ...

Ik dacht dat die commentators een lijstje kregen met fonetisch de namen erop. Anders zouden ze het moeten doen.
Die linksback wordt toch wel erg makkelijk uitgekapt.
Die linksback wordt toch wel erg makkelijk uitgekapt.
[ Voor 20% gewijzigd door Woopdedooo op 27-06-2019 21:21 ]
... na de zomer
Mooie aanval! Er stonden er wel een paar erg vrij bij Engeland zeg
De vrouwelijke Harry K. scores again
... 0-2.
Precies over de zwakke plek die vooraf werd aangegeven (linksback van Noorwegen)
Precies over de zwakke plek die vooraf werd aangegeven (linksback van Noorwegen)
Het is maar goed dat nederland niet tegen engeland moet want de nl dames worden dik vet opgerold door dit engelse team
Noorwegen kwam er wel even lekker doorheen op het laatst, alleen jammer van dat schot
Noorwegen heeft idd ook genoeg mogelijkheden gehad en verkeerde beslissingen genomen. Vreemd dat er geen herhaling was van dat geblokte schot ...
(iirc was Engeland vooraf iig een favoriet en in die wedstrijd vrij kansloos. Zaten toen ook goed in het toernooi en de ronde ervoor Frankrijk uitgeschakeld)
Net als twee jaar geledenGrindtegel schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:46:
Het is maar goed dat nederland niet tegen engeland moet want de nl dames worden dik vet opgerold door dit engelse team
[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 27-06-2019 21:57 ]
Noorwegen valt me erg tegen vanavond. Engeland is redelijk (veel foutjes), maar Noorwegen is bagger.
Maar goed dat ik deze twee teams niet 'volg' in de FIFA app, die geeft tijdens wedstrijden steeds een melding bij aftrap, goals, kaarten en einde. Kijk nu via streaming en die app is normaal al net iets eerder dan wanneer ik op tv kijk, zou nu zomaar een halve minuut kunnen schelen of meer nog
Nou vond ik Noorwegen tegen Australië ook vooral beter in de tweede helft, we zullen zien...gambieter schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:49:
Noorwegen valt me erg tegen vanavond. Engeland is redelijk (veel foutjes), maar Noorwegen is bagger.
Verwijderd
Zoeken veel te veel hun sterspeelster voorin. Beetje meer vertrouwen in andere speelster zou hen zo maar meer kunnen opleveren.gambieter schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:49:
HET IS UUTLAND NIET OETLAND!!!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Zat zeker niet in de halve slagroom cirkelSpeedQber schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:08:
Wat was er nou met die vrije trap?

[ Voor 54% gewijzigd door apis29 op 27-06-2019 22:14 ]
Ja Sjøgren en Sævik lukt ‘m ook nog niet.Mx. Alba schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:01:
HET IS UUTLAND NIET OETLAND!!!
... na de zomer
Let op:
Graag in dit topic on-topic blijven, klagen over het niveau van mannen versus vrouwen hoeft dus niet.
Graag in dit topic on-topic blijven, klagen over het niveau van mannen versus vrouwen hoeft dus niet.