Betaalde e-mail dienst ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:51
Voor niks gaat de zon op en voor de rest moet je betalen.

Nu ik in wat rustiger en georganiseerder vaarwater ben gekomen wil ik het onderdeel e-mail ook gaan ordenen.
Onlangs was Google weer in het nieuws dat er ook een pagina (alleen voor jou?) beschikbaar is met al je aankopen. Vooralsnog lijkt het erop dat je die pagina niet leeg kunt maken zonder de berichten daarvan (e-mails) ook te wissen.

Ik ben opzoek naar een goedkope e-mail dienst die ook een makkelijke/ goede webinterface heeft en de daarbij behorende opslag.

Wat zijn jullie ervaringen, bij welke providers en hoeveel ben je per maand/ jaar kwijt?

Heb zelf de onderstaande pagina gevonden waar het een en ander vergeleken kan worden:
https://www.hostinginnede...&mailboxen=0&forwarders=0

Ervaring met deze bedrijven heb ik echter nog niet.

Persoonlijk is mijn interesse momenteel bij het bedrijf Intention (12 euro per jaar). Overal waar ik kijk zijn de beoordelingen erg goed. Maar ik lees jammer genoeg geen slechte stukjes.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:46

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Cave_Boy schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:57:
Onlangs was Google weer in het nieuws dat er ook een pagina (alleen voor jou?)
Ik heb 2 betaalde google accounts (1 zakelijk, 1 prové) en een gratis, geen van de 3 heeft daar ook maar iets in staan. Ik heb wel al mijn instellingen op private gezet. Daarnaast heb ik dan niet liever een pagina die door mij is in te zien dan dat mijn activiteiten door diverse cookies worden bijgehouden over de vele sites heen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoeveel mailboxen en storage heb je nodig? Want zonder zelf te willen doorklikken; lijken sommige pakketten "shared" storage te hebben.

Ik gebruik zelf Office365; kost wat (100 Euro afgerond per jaar) maar heb dan wel minstens 6x 50GB aan mail te huisvesten en nog eens 6x 1TB aan Onedrive.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
MAX3400 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:05:
Hoeveel mailboxen en storage heb je nodig? Want zonder zelf te willen doorklikken; lijken sommige pakketten "shared" storage te hebben.

Ik gebruik zelf Office365; kost wat (100 Euro afgerond per jaar) maar heb dan wel minstens 6x 50GB aan mail te huisvesten en nog eens 6x 1TB aan Onedrive.
Oe daar niet aan gedacht. Hotmail / Live (Office 365). Zeker een goede om naar te kijken.

Ik wil het gaan gebruiken in eerste instantie voor 3 adressen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
Als het je te doen is om je privacy dan zou ik niet naar Microsoft over gaan, dat is immers ook een groot Amerikaans bedrijf. De NSA e.d. zal daar vast ook een voet tussen de deur hebben.

Dit onderwerp komt regelmatig voorbij, zie bijv.
- Weg bij Gmail om privacy-zorgen, maar waar naartoe?
- Protonmail, heeft iemand hier ervaring mee?
- Hoe regel jij de e-mail voor je eigen domeinen?

Mailbox.org en Tutanota vind ik zelf wel interessant. Beiden in Duitsland gehost en sterke focus op privacy. ProtonMail is ook mooi (Zwitserland, datacenter onder de grond in een berg) maar mij te duur.

Mooiste is om het dan aan een eigen domein te knopen. Nu even eenmaal vervelend om _overal_ je mailadres te moeten aanpassen, maar mocht je dan ooit weer van mailprovider willen wisselen dan is het alleen een kwestie van je MX-record, SPF-record e.d. te wijzigen.

Zit zelf nog op de wip om Gmail uit te zwaaien, maar vind het behoorlijk lastig om een goede pakkende domeinnaam te bedenken :| Net even wat zitten proberen met 'namegrep' om combinaties te bedenken.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 20-05-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik maak nu 2 jaar positief gebruik van mailbox.org. Ik betaal nu 1 euro per maand voor 2gb storage met 3 e-mail aliassen waarbij ik tevens een eigen domein gekoppeld heb. Enige nadeel is dat je per jaar moet afrekenen, maar voor die 12 euro vond ik het toentertijd een beter alternatief dan Gmail met alle privacy wantoestanden/profielen opstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:47
Heb zelf een eigen domein met een exchange online abbo: https://products.office.com/nl-nl/exchange/exchange-online Werkt prima!

En een leuk mail adres als "voornaam@achternaam.net" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
ThinkPadd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:48:
Als het je te doen is om je privacy dan zou ik niet naar Microsoft over gaan, dat is immers ook een groot Amerikaans bedrijf. De NSA e.d. zal daar vast ook een voet tussen de deur hebben.

Mailbox.org en Tutanota vind ik zelf wel interessant. Beiden in Duitsland gehost en sterke focus op privacy. ProtonMail is ook mooi (Zwitserland, datacenter onder de grond in een berg) maar mij te duur.

Mooiste is om het dan aan een eigen domein te knopen. Nu even eenmaal vervelend om _overal_ je mailadres te moeten aanpassen, maar mocht je dan ooit weer van mailprovider willen wisselen dan is het alleen een kwestie van je MX-record, SPF-record e.d. te wijzigen.

Zit zelf nog op de wip om Gmail uit te zwaaien, maar vind het behoorlijk lastig om een goede pakkende domeinnaam te bedenken :|
Het uitzwaaien van Gmail zal wel lastig zijn (contacten toch wel erg handig op deze manier. Aan een domeinnaam ben ik ook aan het denken. Heb nog een oud domein (niet juiste naam (testdomein) eens kijken wat daar de mail opties zijn. Evt daar nog een domein bij... Dan heb ik nog wel de mooie naam bedenken probleem nog (mooie namen al bezet)).

Dat de gegevens in Amerikaanse handen is (Microsoft) vind ik persoonlijk niet zo heel erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:21
Zelf al twee jaar klant bij Soverin en ben er tevreden van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Cave_Boy schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:02:
[...]

Het uitzwaaien van Gmail zal wel lastig zijn (contacten toch wel erg handig op deze manier. Aan een domeinnaam ben ik ook aan het denken. Heb nog een oud domein (niet juiste naam (testdomein) eens kijken wat daar de mail opties zijn. Evt daar nog een domein bij... Dan heb ik nog wel de mooie naam bedenken probleem nog (mooie namen al bezet)).

Dat de gegevens in Amerikaanse handen is (Microsoft) vind ik persoonlijk niet zo heel erg.
Dat Amerika je data kan inzien vind je niet erg maar dat Google het doet en jou een handig overzicht geeft is wel erg? Dat is wel een beetje vreemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Brummetje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:27:
[...]

Dat Amerika je data kan inzien vind je niet erg maar dat Google het doet en jou een handig overzicht geeft is wel erg? Dat is wel een beetje vreemd?
Dat de NSA ziet dat ik geen bomaanslag wil plegen vind ik ook niet erg, maar dat een commercieel bedrijf kan zien waar ik elke minuut van de dag ben, wat ik online koop en welke sites ik bezoek en daar dan gericht zoekresultaten en aanbiedingen voor weergeeft vind een stuk erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 08:20

TVL

Heb al jaren een basic mail account bij Strato (zijn meerdere varianten). Kan 25 mailboxen van 2GB aanmaken en er zit een domeinnaam bij. Heb het geloof ik al een jaar of 10 en de prijs is nog nooit verhoogd. Betaal per jaar nog geen 8 Euro.Bovendien is het een Duits bedrijf.
https://www.strato.nl/mail/
https://www.strato.nl/office/office-365/

[ Voor 10% gewijzigd door TVL op 20-05-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ernemmer schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:31:
[...]

Dat de NSA ziet dat ik geen bomaanslag wil plegen vind ik ook niet erg, maar dat een commercieel bedrijf kan zien waar ik elke minuut van de dag ben, wat ik online koop en welke sites ik bezoek en daar dan gericht zoekresultaten en aanbiedingen voor weergeeft vind een stuk erger.
Ben bang dat iedere bedrijf dat doet waar je de mail zet, bekend of niet bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

ThinkPadd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:48:

Zit zelf nog op de wip om Gmail uit te zwaaien, maar vind het behoorlijk lastig om een goede pakkende domeinnaam te bedenken :| Net even wat zitten proberen met 'namegrep' om combinaties te bedenken.
Ik vind dit nogal een harde beschuldiging over Microsoft, met name omdat het allemaal gewoon in West Europa is gehost. Stemmingmakerij is niet echt een toevoeging en Dutisland is zeker niet heilig, heb vrienden werken bij Duitse bedrijven en, ja Duitsland is op Privacy, maar ook daar wordt met een bevel gewoon de data opgevraagd.

Daarnaast zou ik me meer zorgen maken over de toegang tot e-mail, want zodra je een e-mail opend op een Android toestel ondanks dat je een 1-miljoen bit versleuteling hebt in een VPN met een 10-miljoen bit PGP versleuteling van de e-mail kan een ieder via een screen-scraper gewoon meelezen.

Er zijn echter wel 2 diensten die veilig zijn en een hoop te bieden helpen. Mits je natuurlijk de betaalde variant neemt:
  • Google G-Suite
  • Microsoft Office 365/Office Family
Waarbij mijn persoonlijke voorkeur iets meer richting Microsoft ligt omdat ik bekend ben met de Auditing reslutaten vanuit de Overheid.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Brummetje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:43:
[...]

Ben bang dat iedere bedrijf dat doet waar je de mail zet, bekend of niet bekend.
Ach als je je mail bij een betaalde mailserver zet die alleen mail hosten als verdienmodel heeft, hoef je er niet bang voor te zijn dat de informatie voor iets anders gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ernemmer schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:47:
[...]

Ach als je je mail bij een betaalde mailserver zet die alleen mail hosten als verdienmodel heeft, hoef je er niet bang voor te zijn dat de informatie voor iets anders gebruikt wordt.
Vooral het stukje alleen het hosten als verdienmodel is belangrijk heb ik in de gaten. Google betaalde vorm (heb ik op 1 van de accounts) en ik merk gewoon de gerichte reclame. Helemaal Google weg wil ik niet maar voor groot deel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:53

jurroen

Security en privacy geek

Het is een mogelijkheid om naar aanbieders te kijken die nog wel enigszins voor privacy opkomen (Mailfence, Mailbox, ProtonMail), je kunt ook kijken naar een normale hosting provider (bijvoorbeeld Antagonist), een gemiddelde hoster rekent net wat anders als het aankomt op indelen van je storage. Bij de genoemde webhoster krijg je bijvoorbeeld 100GB, in hoeveel mailboxen je die onderverdeeld moet je vooral zelf weten.

En er is ook natuurlijk de optie om een server af te nemen en daar zelf een mailserver op te kwakken. Heeft als bijkomend voordeel een stukje decentralisatie ;)

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Op dit moment heb ik nog een accountje bij Neostrada. (was een actie voor aantal jaar achterelkaar en dan mag je ermee doen wat jij wil. Redelijk uitgebreid pakket 6GB RAM en onbeperkt opslag (al staat er 100GB in de schermen maar heb ook al eens meer dan 150GB erop gehad).Je moet er netjes mee omgaan staat er.

De mail opties ben ik nu daar aan het kijken en ondertussen dnek ik hard na over een domeinnaam... Pfff.. Best lastig eigenlijk als je naam al weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
Wim-Bart schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:43:
[...]
Ik vind dit nogal een harde beschuldiging over Microsoft, met name omdat het allemaal gewoon in West Europa is gehost.
[...]
Mits je natuurlijk de betaalde variant neemt
[...]
Daar zit hem de clou in, voor zover ik weet móét je betalen om te kunnen afdwingen dat je data de EU niet verlaat. Met een gratis Outlook.com / Hotmail.com accountje heb je daar weinig inspraak in en staat het dus waarschijnlijk alsnog in de VS. Dat is meer wat ik bedoelde te zeggen, excuus als het overkwam dat ik Microsoft gelijk wilde neersabelen.

Net ook gepost in Weg bij Gmail om privacy-zorgen, maar waar naartoe? een mooi overzicht om te kunnen vergelijken/filteren: https://thatoneprivacysite.net/email-comparison/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

ThinkPadd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:13:
[...]

Daar zit hem de clou in, voor zover ik weet móét je betalen om te kunnen afdwingen dat je data de EU niet verlaat. Met een gratis Outlook.com / Hotmail.com accountje heb je daar weinig inspraak in en staat het dus waarschijnlijk alsnog in de VS. Dat is meer wat ik bedoelde te zeggen, excuus als het overkwam dat ik Microsoft gelijk wilde neersabelen.

Net ook gepost in Weg bij Gmail om privacy-zorgen, maar waar naartoe? een mooi overzicht om te kunnen vergelijken/filteren: https://thatoneprivacysite.net/email-comparison/
Hij wil ook een betaalde dienst. Op het moment dat een NL rechtspersoon een Office365 dienst af neemt zal automatisch de Euro zijde worden gebruikt. Met Google is dit het zelfde. Bij Amazon diensten echter iets anders, daar wordt stilstaande data altijd naar een low cost area verplaatst. Wat dus ook de USA kan zijn.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zelf heb ik al 15 jaar ofzo een account bij Fastmail.com. Nooit iets te klagen gehad over de dienstverlening. Hebben ook een goeie webinterface en native apps voor Android en iOS. Prijs is vanaf $ 50 per jaar als je een eigen domein wilt. Zo te zien zijn ze met gratis abbo’s gestopt.

Ze zitten in Australië maar ik weet niet precies waar hun servers staan. Vroeger hadden ze ook servers in de VS maar kan zo snel niet op de site vinden hoe dat tegenwoordig zit.
Pagina: 1