Toon posts:

Protonmail, heeft iemand hier ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:36

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Sinds ongeveer een maand gebruik ik Protonmail, omdat ik Google producten zoveel mogelijk wil uitfaseren i.v.m. privacy. Protonmail leek een goede keuze, omdat hun servers in Zwisterland staan, en je mailbox standaard encrypted is. Ook het nieuws dat ik over ze gevolgd heb op T.net de afgelopen jaren beviel me goed. Momenteel gebruik ik nog de gratis versie (als in uitproberen), en eigenlijk vallen me er toch een aantal dingen tegen waardoor ik twijfel om te upgraden:

- Sinds deze week is het mogelijk om filters te gebruiken, echter stelt het nog niet veel voor (je kunt alleen basic rules opstellen).
- Er is (nog?) geen ondersteuning voor 2FA.
- Het gebruik van labels loopt niet echt soepel. Bijvoorbeeld: je verwijdert een e-mail uit een label folder, echter blijft de mail gewoon staan omdat het label er aan hangt. Die moet je dus eerst verwijderen.

Stiekem had ik gehoopt dat ze toch al verder zouden zijn, gezien ze al een tijdje bezig zijn. Mijn vraag aan jullie is: wie heeft er nog meer ervaring met Protonmail? Indien je kijkt naar de implementatie snelheid van nieuwe features, is er dan redelijke kans dat bovengenoemde binnen 6-12 maand verbeterd is, of lijkt dat eerder ijdele hoop? En als laatste: zijn er nog andere, betrouwbare en privacy bewuste alternatieven die dit soort dingen al wel voor elkaar hebben?

Thanks 8)

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 08:37
Je zou eens kunnen kijken naar mailbox.org. Ik ben zelf aan het twijfelen tussen Protonmail en mailbox.org, wil net als jij afstappen van Google. Mailbox is een stuk volwassener maar heeft geen eigen mobiele app waardoor je het volgens mij niet op ios kunt gebruiken als je ervoor kiest om je mail te versleutelen. Met Android zijn er wel een paar mogelijkheden.

Wat mij momenteel stoort aan Protonmail is de prijs, ze zijn gewoon vrij prijzig in vergelijking met de concurrentie terwijl ze minder features bieden (momenteel). Daar staan een goede web interface en mobiele app tegenover.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Protonmail kan ook gratis. Ik ben sinds een klein jaar (betalende) klant en ik mis IMAP (en optie om plaintext te mailen). Net enquête in de bus gehad die peilde naar features die ik het liefst wou zien in de toekomst. IMAP stond er tussen.

Ook overgestapt om veiliger mail te hebben (Google weet al genoeg).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Cinner schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:13:
Je zou eens kunnen kijken naar mailbox.org. Ik ben zelf aan het twijfelen tussen Protonmail en mailbox.org, wil net als jij afstappen van Google. Mailbox is een stuk volwassener maar heeft geen eigen mobiele app waardoor je het volgens mij niet op ios kunt gebruiken als je ervoor kiest om je mail te versleutelen. Met Android zijn er wel een paar mogelijkheden.

Wat mij momenteel stoort aan Protonmail is de prijs, ze zijn gewoon vrij prijzig in vergelijking met de concurrentie terwijl ze minder features bieden (momenteel). Daar staan een goede web interface en mobiele app tegenover.
Ik ga Mailbox eens bekijken. Ik heb Android, dus dat scheelt weer. Hoewel een goede mobiele browser ook prima is i.p.v. app imo. Ik vind dat Protonmail inderdaad niet genoeg waar voor zijn geld bied.
Borromini schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:23:
Protonmail kan ook gratis. Ik ben sinds een klein jaar (betalende) klant en ik mis IMAP (en optie om plaintext te mailen). Net enquête in de bus gehad die peilde naar features die ik het liefst wou zien in de toekomst. IMAP stond er tussen.

Ook overgestapt om veiliger mail te hebben (Google weet al genoeg).
Die enquete heb ik ook ingevuld, heb echter voor de calendar optie gekozen :+ Ik gebruik Protonmail momenteel gratis, en ik denk niet dat ik betalend klant ga worden. Dat is, indien ik een veilig/encrypted alternatief kan vinden dat beter is.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik gebruik nog Google's kalender maar ik wil er ook heel graag vanaf eigenlijk. Zoals van de meeste dingen van Google :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Pa-Lu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik gebruik Protonmail al sinds de beta versie, een makkelijkere manier om encrypted te mailen is erg volgens mij niet. Ook het laten verlopen van een bericht en een password hieraan koppelen gaat prima. Daarbij ben ik ook wel tevreden over de web-interface en de mobiele applicatie.

Jammer vind ik het dat de laatste tijd de nieuwe features (bijvoorbeeld filters) pas goed te gebruiken zijn zodra je een betalende gebruiker wordt. Wat mij betreft is het niet meer van deze tijd om €5!! per maand te betalen voor een dienst zoals e-mail.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor niets gaat de zon op... Zoals ik steeds vaker hoor (en ook zelf denk) - bij gratis diensten is de gebruiker het product. Zeker als er een bedrijf achter zit en geen non-profit organisatie. Dat is hier gelukkig niet het geval, maar je hoeft maar te kijken naar Google of Facebook (en Whatsapp!).

Sommige dingen kosten nu eenmaal geld. Hosting en ontwikkeling bv. En beveiliging. Dan betaal ik liever voor m'n e-mail.

[Voor 6% gewijzigd door Borromini op 28-09-2016 09:54]

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Zelf gebruik ik sinds een paar jaar Posteo.de, vanaf 1 euro per maand. Dit is een Duitse aanbieder en ze zijn heel transparant over alles. Erg tevreden over en ik zou niet meer weg willen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik vind het helemaal niet erg om voor mijn e-mail te betalen, en 5E p/m vind ik best oke. Echter zou ik dan een volwassen product willen zien, waarbij de filters goed en uitgebreid werken, er geen maffe 'bugjes' in de software zitten, en het gewoon lekker werkt. Bij Protonmail heb ik nu nog niet dat idee..

Ik ga Posteo ook eens bekijken :)

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 12:33
Ik ben zelf een gebruiker van protonmail sinds de beta en ben erg tevreden. Ik maak ook gebruik van de mobile apps en ben hier ook erg tevreden mee.
Nu maak ik ook nog veel gebruik van gmail, echter ben ik bezig alle belangrijke zaken te verhuizen naar protonmail.

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik heb zelf ook Protonmail, maar gebruik het erg weinig.

Tot nu toe nog niet echt veel mail verkeer gehad die om encryptie verlegen zat.

...:::everybeat.nl

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:24
Ik overweeg ook om Gmail op termijn uit te faseren uit privacyoogpunt. Ik zag dat er aan IMAP-ondersteuning wordt gewerkt en dat het de bedoeling is dat nog dit jaar te ondersteunen. Voor mij is dat wel een must: ik wil thuis gewoon met een fat client werken.

Ik begrijp niet helemaal waarom e-mails nu al encrypted en decrypted worden in de browser, wat mij betreft kan dat gewoon serverside. Daarvoor heb je toch een veilig HTTPS-connectie?

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:30
Dennis schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:16:
Ik begrijp niet helemaal waarom e-mails nu al encrypted en decrypted worden in de browser, wat mij betreft kan dat gewoon serverside. Daarvoor heb je toch een veilig HTTPS-connectie?
HTTPS is alleen het versleutelen van je verkeer tussen beide punten. Als je server-side zou decrypt'en dan kan de server dus bij je data.

https://protonmail.com/blog/what-is-end-to-end-encryption/

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

-schop-

Ik gebruik protonmail nog maar matig, maar leek me toch handig dit topic wat levendiger te houden :+
Zag een mailtje verschijnen waarin ze aangeven dat je [username]@ pm.me kunt instellen via Settings > pm.me. Verzenden vanaf dit verkorte adres is voorbehouden aan betaalde gebruikers. En IMAP/SMTP is ingeschakeld voor desktop-clients voor paid users via de Bridge, die echter nog niet voor Linux beschikbaar is.

Zou graag willen lezen over ervaringen van 'verstokte' protonmailgebruikers: hoe bevalt het, nog tips en trucs voor ons gematigden :P en toch nog wat ergernissen te bespeuren?

Ook ik wil op den duur meer van Gmail af, niet bij alles (nieuwsbrieven en zooi mag er blijven), maar wel met belangrijkere dingen zoals bankzaken, belastingdienst e.d.

[Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 08-04-2018 16:35. Reden: aanvulling mbt IMAP/SMTP]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vind de Android-app niet altijd even responsief. Ik kijk ook met smart uit naar de IMAP bridge voor Linux (daar heb ik als betalend gebruiker nog geen e-mail over gekregen).

Voor de rest ben ik best tevreden. Al is hun mappen/labels-concept niet zo intuïtief als dat van Gmail. Gmail gebruik ik momenteel nog voor m'n agenda, en als het echt moet; al mijn online accounts zijn naar Protonmail gemigreerd. De rommel mag Google lekker houden :+.

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Goed om te lezen dat alle gebruikers hier kritisch zijn. Ik overwoog het, maar kijk toch nog even verder. Ik vond ze relatief duur, zeker als je naar een hoop andere providers kijkt.

Nu wil ik graag extra betalen voor privacy, maar als het dan nog niet werkt zoals het zou moeten en/of nog redelijk kaal is wat features betreft dan kijk ik nog even rond.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Het is altijd goed om alles op een rijtje te zetten. Het moet voldoen aan jouw eisen.
Ik heb inmiddels een betaald account. Dit o.a. om ze te steunen in hun privacy-queeste, en ik vind @pm.me volledig gebruiken wel relaxed in combinatie met mijn (vrij unieke) voornaam. Heb er een van mijn domeinen voor mail aan geknoopt. Voor betaling per jaar vind ik het reuze meevallen, maar als je minder functies/opslag nodig hebt, valt er genoeg te besparen bij een ander ;) Of gewoon de gratis Protonmail blijven gebruiken, ook niks mis mee :)

+ Een domein koppelen is easy peasy, prima wizard/stappenplan aanwezig.
+ Support is vlot (had ik nodig ivm een ander protonmail-adres aan betaald account koppelen)

- app is vergeleken met wat ik gewend ben karig, werken met labels/folders moet ik nog aan wennen
- meerprijzen voor 'flinkere' hoeveelheden opslag en users e.d. is nogal fors

Vanwege de Bridge zit je vast aan Thunderbird of Apple's standaard mail-app. Niet mijn favo qua mail maar ach, je kunt mails lezen en replyen. Dit is nu eenmaal nodig vanwege de encryptie, dus het een minpunt noemen zou niet eerlijk zijn. De webinterface gebruik ik niet veel, maar voldoet ook goed genoeg.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bongoarnhem schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:03:
Goed om te lezen dat alle gebruikers hier kritisch zijn. Ik overwoog het, maar kijk toch nog even verder. Ik vond ze relatief duur, zeker als je naar een hoop andere providers kijkt.

Nu wil ik graag extra betalen voor privacy, maar als het dan nog niet werkt zoals het zou moeten en/of nog redelijk kaal is wat features betreft dan kijk ik nog even rond.
Alle minpunten uit mijn OP zijn inmiddels opgelost! Ik ben dan ook al weer ruim een jaar betalende gebruiker, en heb ook ProtonVPN in gebruik genomen (via een aantrekkelijke Black Friday actie, dus binnenkort heb je daar weer kans op).

Precies zoals @2Dutch al zegt, het gaat erom dat dingen die belangrijk zijn voor jou er in zitten. Bij mij is dat het geval. Privacy is dé reden dat ik voor ProtonMail koos, dat ze dan qua funcionaliteit inferieur zijn aan bijvoorbeeld Gmail neem ik voor lief. Ik vind de bedrijfsfilosofie achter PM erg goed en het is verder een leuk bedrijf. Die steun ik graag!

Wat let je om een gratis account aan te maken en het eens een tijdje te proberen? Zo heb ik het ook gedaan en uiteindelijk dus besloten alles over te zetten vanaf Gmail (behalve mijn calendar, net als @Borromini ). Gelukkig is er een Calendar feature gepland door PM, weet alleen nog niet wanneer die uitkomt.

• Koffiebarbaar
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
-

[Voor 130% gewijzigd door Koffiebarbaar op 08-02-2019 16:17]

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:19

Pazo

Mroaw?

Even een schop, toch het beste topic hiervoor.

Ik gebruik Protonmail nu een week ongeveer. Mede omdat ik zo veel mogelijk van Google af wil, en mede omdat mijn 20 jaar oude hotmail account (eigenlijk @live) de laatste maanden ondergespammed wordt.
Dus ik ben nu ook (betalend) lid en bevalt goed. Nu alles ook rustig aan het overzetten.

Zijn er alleen al mensen die het voor elkaar hebben gekregen om hun contacten in Protonmail de laten synchroniseren met hun telefoon (in mijn geval LineageOS)? Als ik zoek naar bijvoorbeeld 'Protonmail contacts sync with android' kom ik verschillende (voornamelijk wat oudere) berichten tegen. Zo wordt in een Reddit topic gezegd dat het niet kan, omdat je dan het stukje 'encrypted' om zeep helpt (zit wat in), maar op een blogpost van Protonmail wordt door een medewerker 'yes' gezegd (zonder verder uitleg helaas) op de vraag van een gebruiker of hij zijn contacten met zijn telefoon kan syncen. Of zou het wel alleen met Android kunnen en niet met LineageOS?

8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topicHaal meer uit je Envoy!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 17:37
Pazo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:22:
Even een schop, toch het beste topic hiervoor.

Ik gebruik Protonmail nu een week ongeveer. Mede omdat ik zo veel mogelijk van Google af wil, en mede omdat mijn 20 jaar oude hotmail account (eigenlijk @live) de laatste maanden ondergespammed wordt.
Dus ik ben nu ook (betalend) lid en bevalt goed. Nu alles ook rustig aan het overzetten.

Zijn er alleen al mensen die het voor elkaar hebben gekregen om hun contacten in Protonmail de laten synchroniseren met hun telefoon (in mijn geval LineageOS)? Als ik zoek naar bijvoorbeeld 'Protonmail contacts sync with android' kom ik verschillende (voornamelijk wat oudere) berichten tegen. Zo wordt in een Reddit topic gezegd dat het niet kan, omdat je dan het stukje 'encrypted' om zeep helpt (zit wat in), maar op een blogpost van Protonmail wordt door een medewerker 'yes' gezegd (zonder verder uitleg helaas) op de vraag van een gebruiker of hij zijn contacten met zijn telefoon kan syncen. Of zou het wel alleen met Android kunnen en niet met LineageOS?
Voor zover ik weet, kan het niet. Je vindt wel je contacten terug in de mailapp van Protonmail maar je kunt die niet laten synchroniseren met bijv. je contacten in Android.

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Aegir81 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:37:
[...]

Voor zover ik weet, kan het niet. Je vindt wel je contacten terug in de mailapp van Protonmail maar je kunt die niet laten synchroniseren met bijv. je contacten in Android.
Nee die indruk krijg ik dus ook. Ik ging er vanuit dat het gewoon kon, dus een uurtje bezig geweest met alle contacten uit mijn @ live adres te halen, beetje op te schonen en opnieuw in Proton te zetten. En vervolgens dus driekwart niet meer zien in het telefoonboek en in Whatsapp alleen maar nummers ipv namen -O-

Maar ik las bijvoorbeeld in deze blogpost in de comments (de eerste al) waarop de auteur antwoord dat het kan (maar zonder verdere uitleg). Maar goed, toen was de contactmanager nog niet uitgebracht, dus waarschijnlijk liep de auteur op de zaken vooruit.

Maar goed, dan alles maar weer terugzetten. Wel jammer, want ik wil eigenlijk mijn live-account opzeggen op den duur.

[Voor 5% gewijzigd door Pazo op 05-02-2020 14:58]

• Aegir81
Pazo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:56:
[...]

Nee die indruk krijg ik dus ook. Ik ging er vanuit dat het gewoon kon, dus een uurtje bezig geweest met alle contacten uit mijn @ live adres te halen, beetje op te schonen en opnieuw in Proton te zetten. En vervolgens dus driekwart niet meer zien in het telefoonboek en in Whatsapp alleen maar nummers ipv namen -O-

Maar ik las bijvoorbeeld in deze blogpost in de comments (de eerste al) waarop de auteur antwoord dat het kan (maar zonder verdere uitleg). Maar goed, toen was de contactmanager nog niet uitgebracht, dus waarschijnlijk liep de auteur op de zaken vooruit.

Maar goed, dan alles maar weer terugzetten. Wel jammer, want ik wil eigenlijk mijn live-account opzeggen op den duur.
Je kunt carddav gebruiken om op een privacyvriendelijke manier (zonder Outlook/Google/...) je contacten te synchroniseren over verschillende apparaten. Dat kan bijv. van op een eigen NAS of je kunt overwegen om een dienst als Etesync te gebruiken: https://www.etesync.com/accounts/signup/#plan

Zelf synchroniseer ik mijn contacten van mijn telefoon en e-mailprogramma's (Mail/Thunderbird) via de carddav-service van mijn NAS. Het is uiteraard een beetje meer werk dan gewoon je gebruikersnaam/wachtwoord intikken van Microsoft of Google maar eens het draait heb je er geen omkijken meer naar.

• Pazo

Pazo

Mroaw?

@Aegir81 bedankt voor de tip. Ik heb zelf Nextcloud draaien, en daar schijnen ook allerlei mogelijkheden in te zitten adressen / contactpersonen. Ik ga er eens induiken.

• Aegir81
Pazo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:00:
@Aegir81 bedankt voor de tip. Ik heb zelf Nextcloud draaien, en daar schijnen ook allerlei mogelijkheden in te zitten adressen / contactpersonen. Ik ga er eens induiken.
Klopt, daar lukt het zeker ook mee! Mooi projectje, veel plezier ;-) https://docs.nextcloud.co...s.html?highlight=contacts

• Koffiebarbaar
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
Sowieso kan je je met ontgooglen afvragen of je het jezelf moeilijk wil maken en naar de laatste millimeter te gaan daarmee.
Het synchroniseren van je proton contacten met je telefoon kan niet.
Het alternatief is dus om ze alleen op je telefoon te hebben. (los van Nextcloud achtige oplossingen die mijns inziens alleen on-premise echt zin hebben)
Op zich zijn telefoonnummers niet van die schokkende persoonsdata maar het is wel bruut vervelend om al je contacten kwijt te zijn (als bijvoorbeeld je tel stuk gaat) in een wereld waar niemand meer telefoonnummers onthoud.

Ik Sync persoonlijk die meuk dus toch maar gewoon naar ome Google.
Aan het eind van de dag staat je telefoonnummer toch wel in hun datamonster (en die van Facebook), of je nou bent ontgoogled of niet. Rest van de maatschappij die zich er niet om boeit blijft die meuk gewoon vrolijk aanleveren.

Je kan je m.i. beter concentreren op de grote lijnen die je wel in de hand hebt, mail, drive, foto's, etc.
En misschien die android uberhaupt dumpen als je echt een hele sterke mening specifiek tegen google ontwikkeld hebt. ;)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ondertussen blijkt er ook een beta-app beschikbaar voor de kalender die Protonmail ontwikkeld heeft (die was al een tijdje via de webinterface te gebruiken, maar aan de Android-app die er nu is lijkt weinig ruchtbaarheid gegeven, tenzij ik dat gemist heb).

Heeft iemand daar al wat ervaring mee? Ik ben zelf nog altijd tevreden over mijn betalende mailaccount, en ik zou ook heel graag Google Calendar dumpen. Export en import was een eitje :p.

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Koffiebarbaar schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:46:
Je kan je m.i. beter concentreren op de grote lijnen die je wel in de hand hebt, mail, drive, foto's, etc.
En misschien die android uberhaupt dumpen als je echt een hele sterke mening specifiek tegen google ontwikkeld hebt. ;)
Die discussie heb ik ook met mijzelf maar email schaar ik hier ook onder. 100% van mijn email (OK wellicht 99%) staat bij iemand in de mailbox die op een generieke Amerikaanse provider zit. Dat maakt de use case voor Protonmail echt niet beter. Wat ik krijg aan interessante email zit per definitie bij iemand anders in zijn Amerikaanse outbox.

Staat weer tegenover, als ze niet eens kunnen zien dat ik het heb staan dan kunnen ze het ook niet bij de andere opvragen.

Maargoed om Protonmail werkbaar te maken gebruik ik ook Thunderbird. De app op mijn telefoon. En mijn agenda moet deelbaar zijn met mijn gezin. Die allemaal hun eigen accounts en tools hebben. Allemaal ingangen.

Dus dan zit je weer op een soort privacy-eilandje met de helft van de features van de grote jongens.

Ik zit nog betaald bij Protonmail tot ergens diep in 2022 maar in mijn hoofd heb ik het al een beetje opgegeven. Niet goed dat weet ik maar toch.

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-01 00:21
LankHoar schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:33:

- Er is (nog?) geen ondersteuning voor 2FA.
Je schreef toendertijd dit als een van je twijfels. Momenteel is 2FA mogelijk, ook bij de gratis versie. Het kan ook met de Yubikey en dus zonder smartphone, in plaats van de QR-code gebruik je dan een soort van code.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Pen en papier schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:42:
[...]

Je schreef toendertijd dit als een van je twijfels. Momenteel is 2FA mogelijk, ook bij de gratis versie. Het kan ook met de Yubikey en dus zonder smartphone, in plaats van de QR-code gebruik je dan een soort van code.
Ik heb inmiddels alweer 4-5 jaar een betaald ProtonMail abo :)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mooie ontwikkeling:
nieuws: ProtonMail-ontwikkelaar neemt e-mailaliasdienst SimpleLogin over

Inmiddels qua mail al 99,9% over op Protonmail (Gmail nog voor werk-testspul enzo), en het bevalt me uitstekend. Protondrive is beta maar een beetje encrypted cloudstorage erbij kan geen kwaad en werkt vooralsnog lekker snel voor wat dingen veilig parkeren.

Ben ook benieuwd hoe de kalender-opties zich verder gaan ontwikkelen. Voorlopig ben ik daarvoor van Google naar Apple overgestapt. Mijn nu-niet-meer-veel-gebruikte maildomein hangt nog aan gratis de Google legacy G Suite, wat ook stopt dus ik ga het binnenkort in Protonmail hangen totdat ik dat helemaal uitfaseer. Al eerder een keer een domein gekoppeld, werkte simpel en goed.

Enige wat ik nog steeds een beetje mis is de snooze-functie bij e-mail :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49
2Dutch schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:38:
Mooie ontwikkeling:
nieuws: ProtonMail-ontwikkelaar neemt e-mailaliasdienst SimpleLogin over

Inmiddels qua mail al 99,9% over op Protonmail (Gmail nog voor werk-testspul enzo), en het bevalt me uitstekend. Protondrive is beta maar een beetje encrypted cloudstorage erbij kan geen kwaad en werkt vooralsnog lekker snel voor wat dingen veilig parkeren.

Ben ook benieuwd hoe de kalender-opties zich verder gaan ontwikkelen. Voorlopig ben ik daarvoor van Google naar Apple overgestapt. Mijn nu-niet-meer-veel-gebruikte maildomein hangt nog aan gratis de Google legacy G Suite, wat ook stopt dus ik ga het binnenkort in Protonmail hangen totdat ik dat helemaal uitfaseer. Al eerder een keer een domein gekoppeld, werkte simpel en goed.

Enige wat ik nog steeds een beetje mis is de snooze-functie bij e-mail :+
Hoe is de integratie van de ProtonMail iOS app met Apple's eigen Agenda app?

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Eiríkr schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Hoe is de integratie van de ProtonMail iOS app met Apple's eigen Agenda app?
Niet bestaand. Er is een beta voor een aparte Proton Calendar app, maar ook die zal niet integreren met Apple's eigen Agenda app. Liever niet ook, je forward je Protonmail ook niet naar een ander mailadres.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49
FirePuma142 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Niet bestaand. Er is een beta voor een aparte Proton Calendar app, maar ook die zal niet integreren met Apple's eigen Agenda app. Liever niet ook, je forward je Protonmail ook niet naar een ander mailadres.
Ok. Ik switch vanwege die nieuwe app toch maar weer eens terug van Fastmail naar ProtonMail.

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• PaulTwo
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-12-2022
Protonmail is high tech met uitzondering van hun financiële afdeling. Het lukt protonmail niet mijn abonnementsgeld middels paypal te incasseren. Dan maar overboeken. Ze kunnen de betaling niet vinden.
Maar een afschrift van de transfer gestuurd. Gevonden! Nu moet ik het geld nog op mijn account bij protonmail zetten. Gelukt, wel jammer dat ik daarmee nog een keer betaald heb middels paypal.
Ik maak bezwaar bij paypal de betaling wordt niet uitgevoerd. Dat is reden voor protonmail mij als fraudeur te bestempelen. Mijn email account is weg, protonmail reageert nergens op.
Account weg, geld weg. Terug betalen hangt af van protonmail.

Ga niet met protonmail in zee. Er zijn veel goedkopere zelfs gratis alternatieven.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

*off-topic*

[Voor 86% gewijzigd door g0tanks op 18-09-2022 16:59]

• PaulTwo
Denk goed na voor je betalende gebruiker wordt.
ProtonMail mag de kosten van het abonnement afschrijven van mijn PayPal account.
Het gaat mis. De af boeking mislukt door een fout bij ProtonMail.
Om het geharrewar te vermijden vraag ik naar alternatieven.
Betalen middels overschrijving op een eurorekening van PM.
PM kan de bijschrijving niet vinden, ik stuur een kopie van de overschrijving.
Gevonden! Nu moet ik bedrag op mijn account bij PM zetten. Ook lukt.
Nu blijkt dat PM nog eens 50 euro heeft geincasseerd middels PayPal.
Ik vraag geld terug bij PayPal, er is niets geleverd er is niets verschuldigd. Fout, ProtonMail verdenkt mij nu van fraude.
Dat niet alleen, mijn email account is meteen gesloten. Gelukkig heb ik gmail gebruikt om te communiceren met PM. Op mijn vraag waarom mijn email account gesloten is komt geen antwoord.

Drie dagen later antwoord. Zodra een gebruiker een claim start bij Paypal ben je fraudeur.
Dan wordt je email account automatisch gesloten.
Je krijgt bericht dat PM geen prijs stelt op claims. Je email account wordt pas weer vrijgegeven nadat je de claim hebt ingetrokken..Claims schaden de reputatie van ProtonMail bij PayPal.
PM behandelt claims op vriendelijke wijze, daar heb ik andere iedeeën over. Ik schrijf dat de claim niet wordt ingetrokken, dan heb je geen poot meer om op te staan. Chantage werkt niet bij mij.

PM heeft een zwak georganiseerde boekhouding om het netjes te zeggen. De zaak komt bij het "team" terecht. De 50 euro wordt terugbetaald. Het geld van de overboeking ben ik kwijt. Dat wordt niet terug betaald. Ik houd het email account tegen mij zin nog een jaar aan.
Mijn nieuwe email provider in Noorwegen wordt langzaam ingeschakeld bij mijn email verkeer.
Zo vriendelijk is ProtonMail dus niet bij het terug betalen. Gebruik alleen Paypal, nooit een overschrijving.

Een gratis account bij ProtonMail kan. Denk goed na voor je overstapt naar een betalende versie.
Betalende accounts raad ik af omdat ProtonMail geen behoorlijk functionerende account afdeling heeft.

• PaulTwo
*off-topic*

[Voor 94% gewijzigd door g0tanks op 18-09-2022 16:59]

• DappereDodo
  • Laatst online: 05:39
*off-topic*

[Voor 95% gewijzigd door g0tanks op 18-09-2022 17:00]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:05

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb een paar off-topic reacties aangepast.

@PaulTwo het is niet nodig om twee keer dezelfde klacht te plaatsen. In het geval van aanvullende informatie kan je het beste je originele post aanpassen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Al een tijd tevreden met proton, en heb nu de overstap gemaakt naar unlimited, o.a. omdat ik Tresorit voor snelle encrypted storage vaarwel heb gezegd (werd bak duurder, was steeds vaker aan het glitchen, blijven debiel doen door btw nooit te vermelden bij acties) en een VPN-client hebben liggen altijd handig is. Stap tzt ook over naar hun kalender.

40% korting claimen met hun black friday deal is leuk, maar de goedkoopste non-aanbieding kost 7.99 pm (2 jaar) en nu 7.19 dus 10%. Nog steeds leuk hoor, daar niet van. En als je alles wat je krijgt optelt vind ik het niet 'duur'.

• frankmulder
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 22:58
2Dutch schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:29:
Al een tijd tevreden met proton, en heb nu de overstap gemaakt naar unlimited, o.a. omdat ik Tresorit voor snelle encrypted storage vaarwel heb gezegd (werd bak duurder, was steeds vaker aan het glitchen, blijven debiel doen door btw nooit te vermelden bij acties)
Ik zit nog bij zowel Proton als Tresorit. Draait Proton Drive een beetje stabiel?

Heb zelf eigenlijk helemaal geen problemen met Tresorit. Ze zijn alleen wat prijzig inderdaad. Ondertussen krijg ik daar wel 1 TB opslag. Bij Proton gaat het maximaal tot 500 GB, lijkt het. En daar gaat nog de opslag van je mail vanaf. Dan zou het voor mij wel krap worden.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heel tevreden met Proton Drive hier, maar gebruik het niet voor grote bestanden.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

frankmulder schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:21:
Ik zit nog bij zowel Proton als Tresorit. Draait Proton Drive een beetje stabiel?

Heb zelf eigenlijk helemaal geen problemen met Tresorit. Ze zijn alleen wat prijzig inderdaad. Ondertussen krijg ik daar wel 1 TB opslag. Bij Proton gaat het maximaal tot 500 GB, lijkt het. En daar gaat nog de opslag van je mail vanaf. Dan zou het voor mij wel krap worden.
Heb nog geen gekke dingen gemerkt. Ik zet er (nog) geen grote bestanden neer en heb ook geen sterke behoefte aan een sync-optie oid (heb ik sync.com voor en nog tresorit free als 2e, zelfs nog Koofr voor andere minder belangrijke meuk), en 500 GB is perfect voor mij.

Bij Tresorit (gebruikte ik ook veel voor het werk, nu de free tier voor wat kleiner werk) had ik de laatste maanden last van gehaper en gehakkel, rare errors. Gebruikte het veel en dagelijks, dus denk dat ik dan net ff tegen hun drukkere tijden aanliep ofzo? Vond het ook altijd wat suf dat Tresorit Send een grotere filelimiet had dan een betaald personal abo :P Maar: Proton deed ook raar met hun Drive en betaalde abo's: free was 1 GB, voor meer moest er een los abo worden aangeschaf, maar als Plus-abonnee kreeg ik geen 15 GB ofzo wat een beetje standaard is voor de gemiddelde clouddienst.

Niks is perfect hoor :P Maar snap wel dat er genoeg mensen zijn die liever wachten tot de desktop-client voor Proton Drive verschijnt (en de Calendar). Dan trek je toch makkelijker mensen over de streep.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:58

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb Protonmail ook van mijn lijstje afgeschreven. Ik vind hun bridge helemaal niet goed werken op macos en over ProtonVPN heb ik ook zo mijn bedenkingen. De GB's aan data vlogen mij om de oren terwijl mijn pc aan het idlen was. Wilde dat nog een keer met Wireshark goed napluizen, maar door het gedoe met hun bridge eigenlijk niet meer aan toegekomen.

Ik ben gewoon weer terug gegaan naar mijn oude stekkie (countermail) en dat bevalt me prima. No nonsense, wel minder features, maar imo een stabiele organisatie waar ik al sinds 2013 dankbaar gebruik van maak.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De IMAP bridge is inderdaad een draak. Ook effe geprobeerd maar ook even snel weer buitengegooid.

• El_Bartholomew
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 23:59
Ik ben vorige week op Proton Unlimited overstapt wegens de Black Friday Deals.

Na een uur spelen met de settings zat ik opeens terug op een Free Account en was ik al mijn betalende voordelen kwijt.
Je moet het maar meemaken, terug naar 1 mail adres omdat alle aliassen uitgeschakeld staan en je drive van 500 GB terug naar 1 GB.

Na hele mails en discussies (5 dagen verder) krijg ik de melding dat ik het 'wel had kunnen weten omdat er een pop up tevoorschijn kwam om mij te waarschuwen dat ik terug op Free zou worden gezet en al mijn voordelen zou kwijtspelen'.)

Dit was niet het geval en na bij betalen kon ik terug op mijn volledig account.
Daar heb ik het opnieuw getest en ... inderdaad zonder waarschuwing terug op Free en via screenshots en met stappen uitgelegd dat het gewoon niet klopt.

Lange mail terug dat ik het zelf gedaan had (er werd opeens voorbij de waarschuwing die er had moeten zijn heen gepraat en dat was het dan.)

Ik stel mij enorm de vraag of ze wel voldoen aan hetgeen ze opgeven.

Ik ben mij namelijk kapot geschrokken van de online reviews die over hun te vinden zijn met negatieve ervaringen en mensen die volledig zonder waarschuwing hun account kwijt waren!

Heb al mijn mails terug gezet naar Gmail.

Ik gebruik VPN en Drive maar durf die laatste niet goed te bruiken na het lezen van reviews op oa. Trustpilot zie hier en hier.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee