Ik wil graag zonnepanelen laten plaatsen en heb daarvoor research gedaan en meerdere offertes opgevraagd.
Ik ben benieuwd of jullie nog tips / input hebben, waarvoor alvast bedankt!
Situatie

Ik wil het laten leggen. Ben zelf niet onhandig, maar heb geen zin om het dak op te gaan en met elektra te klooien en betaal graag iets meer om het zelf niet te hoeven doen.
Ik heb meerdere offertes, waarbij ik die van 2 partijen het meest interessant vind.
Van partij 1 heb ik een offerte met 10 en 12 panelen, van partij 2 heb ik dat ook en met mogelijke upgrade naar omvormer met optimizers (ik schat in dat dat overbodig is voor mijn dak, aangezien er geen schaduw is).
Partij 2 werkt met vaste configuraties, dus dit zijn de enige keuzes.
Ik heb deze offertes in een overzicht gezet.
Momenteel neig ik naar 12 panelen van partij 2 met de Goodwe omvormer ivm prijs/kwaliteit/opbrengst/garantie van onderdelen en installatie.
Ik ben benieuwd of jullie nog tips / input hebben, waarvoor alvast bedankt!
Situatie
- tussenwoning west Noord-Holland
- Dakligging ZW
- Hellingshoek 35°
- geen schaduw
- waarschijnlijk ruimte en wens voor 12 panelen, zeker ruimte voor 10
- 2 pers. huishouden
- 2700 kWh verbruik per jaar (zal in toekomst meer worden, elektrisch koken/auto van gas af etc.)

Ik wil het laten leggen. Ben zelf niet onhandig, maar heb geen zin om het dak op te gaan en met elektra te klooien en betaal graag iets meer om het zelf niet te hoeven doen.
Ik heb meerdere offertes, waarbij ik die van 2 partijen het meest interessant vind.
Van partij 1 heb ik een offerte met 10 en 12 panelen, van partij 2 heb ik dat ook en met mogelijke upgrade naar omvormer met optimizers (ik schat in dat dat overbodig is voor mijn dak, aangezien er geen schaduw is).
Partij 2 werkt met vaste configuraties, dus dit zijn de enige keuzes.
Ik heb deze offertes in een overzicht gezet.
Momenteel neig ik naar 12 panelen van partij 2 met de Goodwe omvormer ivm prijs/kwaliteit/opbrengst/garantie van onderdelen en installatie.