Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59
Sinds afgelopen maandag heb ik op mijn dak (zuid, 39%) 9x 300Wp S-energy panelen en een Goodwe GW-2500NS.
Om de Goodwe omvormer uit te lezen op je telefoon/tablet moet je de app Sems Portal gebruiken.
Wat een draak van een app zeg! Als je de app moet geloven dan wordt ik stinkend rijk, de inkomsten zijn veel te hoog. Hoe moet je dit instellen om een goede inkomstenschatting te krijgen? Daarnaast is er iets als een weersverwachting, maar daar staan louter vraagtekens. En als laatste moet ik iedere dag opnieuw inloggen (autorisatie is verlopen), is dat normaal?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2wme4nd.jpg

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In dat kladblok knopje rechtsboven even kijken of de profit ratio enigszins klopt. Moet iets zijn in de hoek van 0.20 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost? ik heb het zoals Notehoutelade aangeeft op 0.22 staan bij WInstverhouding via menu door "kladblokje" rechtsboven in je schermprint te selecteren.

Of je huidige contract op te zoeken en de prijs per kWh te gebruiken die je betaalt maar zolang je niet meer opwekt dan je verbruikt is deze winstratio niet van toepassing.

Als salderen verdwijnt zou je zodra je meer hebt opgewekt dan je verwacht te gebruiken het kunnen aanpassen naar een terugleversubsidie (of wat er ook als regeling komt) zodat je ziet wat je echt verdient.

En dat inloggen heb ik ook af en toe, portal is recent al flink verbeterd dus dat neem ik voor lief :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ja, jullie bedankt voor het meedenken! :)
In het kladblokje stond "2", dit verandert in 0.20. Dit komt meer in de goede richting, hoewel de eerder vermelde bedragen me meer aanstonden... ;)
Hebben jullie ook dat de weergave van de weersverwachting (Vandaag) niet werkt?
Ook blijkt het heel gek dat je soms wel en soms niet extra moet inloggen.
Hopelijk wordt dit met een update gauw opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tja weersverwachting nooit naar gekeken, zie de meerwaarde ook niet daarvoor in deze app. Het inloggen herken ik, neem aan dat dat komt omdat een bepaalde tijd verloopt en je vorige sessie niet meer geldig is.
Overigens gaat naar mijn mening deze app eerder achteruit. De versie die ik vorig jaar had van goodwe was m.i. beter, gaf meer inzicht en zat logisch in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Nee, opzich zie ik ook weinig meerwaarde in de geïntegreerde weersverwachting, maar het zit erin en werkt niet. Laat het dan weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sems Portal app geeft elke keer de dag van morgen aan. Ik kan dit in de app wel wijzigen, maar als ik opnieuw de app start geeft deze wederom de dag van morgen aan. Heeft iemand hier een verklaring voor? Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightraven1979
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11-2020
Ik krijg mijn tijd maar niet juist ingesteld. Hij staat op europa maar ipv 16h38 geeft hij 01h38 aan op de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcooh
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-03-2021
Nightraven1979 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:39:
Ik krijg mijn tijd maar niet juist ingesteld. Hij staat op europa maar ipv 16h38 geeft hij 01h38 aan op de volgende dag.
Dit probleem heb ik ook. Heeft u er al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeRaRdEzZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 18:04
Ook ik heb hetzelfde tijdsprobleem en irriteer me er mateloos aan. Ik wil gewoon duidelijk kunnen zien op welk tijdstip ik de meeste energie op wek en wil niet hoeven gokken. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:48
Bij mij staat de datum en tijd wel goed in de browser en app. Het moet iets met een instelling zijn.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

Marcooh schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:35:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Heeft u er al een oplossing voor gevonden?
Bij is dit nu ook goed, maar ik ben niet zeker wat ik ingesteld heb. Wat ik mij nog wel kan herinneren is dat bepaalde instellingen alleen via de telefoon werkten of alleen via de browser. Misschien heb je er wat aan.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeRaRdEzZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 18:04
GeRaRdEzZ schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:02:
Ook ik heb hetzelfde tijdsprobleem en irriteer me er mateloos aan. Ik wil gewoon duidelijk kunnen zien op welk tijdstip ik de meeste energie op wek en wil niet hoeven gokken. Iemand een oplossing?
Ik heb een mailtje gestuurd naar GoodWe (service.nl@goodwe.com) na eindeloos zoeken (de instelling is nergens te vinden als eindgebruiker). Ik kreeg zojuist antwoord van hen:

"Goedendag,

ik heb de tijdzone aangepast, hij zou het nu goed moeten weergeven.

Met zonnige groet,

Team GoodWe Support Benelux"

In de app gekeken en de tijd staat inderdaad nu goed! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:36
GeRaRdEzZ schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:02:
Vorige maand zelfde probleem gehad. Wat het voor mij oploste;
1.op de omvormer zelf stond de tijd verkeerd, dit aangepast met fysieke knoppen op de omvormer(zie handleiding hoe exact dit te doen).
2. Tijd registratie in app bleef echter incorrect.
3. Na verwijderen en opnieuw toevoegen van de omvormen in de app was de tijd correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 02:54
Dag allemaal,

Gisteren 19,70 kwh opgewekt en als bedrag zie ik 4,53 euro staan.
İn de instellingen staat winstverhouding op 0,22.

Als het goed is klopt dit niet. Als ik het aanpas naar bijv 0,44 dan wordt het bedrag ook niet aangepast.
Bedrag aangepast, app opnieuw gestart maar hij maakt dus niet automatisch een herberekening van de voorgaande maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09
hoihoi66 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:45:
Dag allemaal,

Gisteren 19,70 kwh opgewekt en als bedrag zie ik 4,53 euro staan.
İn de instellingen staat winstverhouding op 0,22.

Als het goed is klopt dit niet. Als ik het aanpas naar bijv 0,44 dan wordt het bedrag ook niet aangepast.
Bedrag aangepast, app opnieuw gestart maar hij maakt dus niet automatisch een herberekening van de voorgaande maanden.
Ik gok dat dat een feature is en geen bug. Energieprijzen wijzigen met elk contract en dan wil je niet dat je hele historie hierop aangepast wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:48
burnedhardware schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:29:
[...]

Ik gok dat dat een feature is en geen bug. Energieprijzen wijzigen met elk contract en dan wil je niet dat je hele historie hierop aangepast wordt
Volgens mij gewoon even blijven proberen via de browser.
Hier heb ik een veel lagere prijs.

[ Voor 34% gewijzigd door busscherski op 25-04-2021 08:35 ]

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:05

fxs81

Julianadorp

Hier stond na de installatie de tijd ook niet goed, op de omvormer ingesteld, de browser en app blijven dan fout staan tot de volgende dag, als de omvormer dan weer aan gaat klopt het overal weer. Althans, zo was dat hier.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Ook via de browser aangepast maar zonder resultaat. Mailtje verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhayes71
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-08 13:05
Over het probleem met Weer Info in Sems Portal heb ik vandaag een mailtje gestuurd naar service.nl@goodwe.com.

Ik kreeg als antwoord dat het probleem bekend is en spoedig opgelost zal worden. Ik zie dat het oorspronkelijke bericht al bijna 3 jaar oud is. Ik heb dus niet veel verwachtingen van het woordje "spoedig".

Het weerbericht is overigens wel te zien in semsportal.com > Hoofddashboard > Standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:09
Hier ooit een oplossing voor gevonden? Als ik centen in vul (bijvoorbeeld 0.11 EUR) dan lijkt hij toch gewoon 11 EUR te rekenen per kwh 0,11 (met een comma) accepteerd hij niet. Heb ook voor de lol 0.0011 geprobeerd maar hielp ook niet

Tijd liep bij mij ook verkeerd en heb ik uiteindelijk opgelost door niet mijn adres in te vullen door het invulveld maar het pijltje in de maps te slepen naar mijn huis en toen te saven, dat onthield hij wel op een of andere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Iemand een idee hoe de opwek aan het eind van de dag hoger kan zijn dan als je de volgende dag kijkt, bijv gisteren 23,8 kWh opgewekt en vandaag terug kijken naar die dag is het 18,2 kWh.

In sems portal

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:29

de Peer

under peer review

Rol-Co schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:22:
Iemand een idee hoe de opwek aan het eind van de dag hoger kan zijn dan als je de volgende dag kijkt, bijv gisteren 23,8 kWh opgewekt en vandaag terug kijken naar die dag is het 18,2 kWh.

In sems portal
Mijn ervaring is dat Sems portal vaak foutjes maakt, die soms later gecorrigeerd worden. Ik vertrouw er nooit 100% op. Soms ontbreekt er ook een hele dag, en die is er later dan opeens wel weer. In het verleden gingen er ook zaken mis met zomer/wintertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

de Peer schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:35:
[...]

Mijn ervaring is dat Sems portal vaak foutjes maakt, die soms later gecorrigeerd worden. Ik vertrouw er nooit 100% op. Soms ontbreekt er ook een hele dag, en die is er later dan opeens wel weer. In het verleden gingen er ook zaken mis met zomer/wintertijd.
Niet heel betrouwbaar dus? Dat gaat een groot verschil geven op een jaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-09 21:53

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Ik heb twee Goodwe 2500 omvormers. Beide meet ik ook met een aparte kWh meter. Portal geeft 6 tot 9% te veel aan over een jaar. Wordt vooral veroorzaakt door een zeer grote afwijking bij vermogen beneden de 150W. Denk aan schemer vlak voor afschakelen, dan wordt er nog steeds 70W geleverd (kWh meter 0)

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

xah5kiDe schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:01:
Ik heb twee Goodwe 2500 omvormers. Beide meet ik ook met een aparte kWh meter. Portal geeft 6 tot 9% te veel aan over een jaar. Wordt vooral veroorzaakt door een zeer grote afwijking bij vermogen beneden de 150W. Denk aan schemer vlak voor afschakelen, dan wordt er nog steeds 70W geleverd (kWh meter 0)
Ok, dat klinkt bekend, en vaak ronden die dingen af op een hele kWh, of bewaren een deel waardoor hij de volgende dag al begint met een stukje, dat heb ik wel op meerdere omvormers gezien.
Maar hier hebben we het over 5,6 kWh verschil als we een dag later kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Oeps, nieuw probleem! :?
Mijn vaste energiecontract is helaas afgelopen, dus voorlopig een variabel contract.
Mijn stroomprijs was in de Sem portal-app bij "winstmarge" ingesteld op 0.21. Deze moet nu naar 0.46. Maar als ik dit wijzig en daarna op "indienen" klik, dan wordt bij Totaal inkomsten niet vanaf heden gerekend, maar vanaf het begin 3 jaar terug. Dan zou ik in één klap mijn zonnepanelen terugverdient hebben, en dat klopt niet.
Wat doe ik verkeerd? De App moet gewoon vanaf heden met de nieuwe energieprijs rekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-09 21:53

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Je verwacht iets te veel :+
In Solaredge portal kun je de prijs met ingangsdatum instellen. Bij Goodwe slechts 1 prijs voor het leven....

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
xah5kiDe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:32:
Je verwacht iets te veel :+
In Solaredge portal kun je de prijs met ingangsdatum instellen. Bij Goodwe slechts 1 prijs voor het leven....
Bedankt voor je reactie! Ik vind mijn verwachtingen opzich niet irreëel, maar blijkbaar helaas... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Vulcan750 @xah5kiDe Bij mij wordt een veranderd tarief wel geaccepteerd en bewaard,
maar bij de berekening niet meegenomen, d.w.z. er wordt nog steeds
met het oude tarief gerekend. Van wegen 1 prijs voor het leven . . .(ik heb altijd "de eerste prijs")

Voor de datum notatie geldt bij mij iets vergelijkbaars:
Ik kan deze wel naar DD.MM.YYYY aanpassen en opslaan? ("Succes") en tijdens een sessie werkt dit ook,
maar bij een nieuwe sessie staat er (weer) 07.18.2022 - het is dus niet permanent.

Verder was bij mij na de installatie vorige week de tijd -2 uur, d.w.z. de zon kwam 2 uur te vroeg op.
Dit moest ik via een service call (14 minuten) en een trouble ticket bij Goodwe oplossen.

Ik wil z.s.m. van het gebruik van het SEMS portal af en ik ben er al mee bezig.

P.S.: Of Goodwe deze maand nog de opwek historie (kWh per dag/maand etc.) boven water kan halen
interesseert me eigenlijk niet meer.

Edit: Er zijn twee plekken voor de tarieven: een globale "Default Profit Ratio":en een per systeem. Ik had alleen de globale aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door dunklefaser op 22-07-2022 12:26 . Reden: correctie: 2 settings voor profit ratio ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ik zou ook het liefste van sems portal af willen want bijna alle eigenaardigheden en problemen in dit topic heb ik ook al gehad in de 3 dagen dat mijn systeem nu actief is.

Maar ik heb weinig trek in USB dongles/raspberry's/HomeAssistent achtige oplossingen. Kan nog wel komen maar voorlopig even niet. Het mooiste zou zijn dat andere apps/sites via een API de info op kunnen halen van goodwe.

Of zijn er andere apps waar ik mijn omvormer kan registreren die het wel goed doen. Of iig beter?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
Het wordt hoog tijd dat de Sems Portal app eens een grondige update krijgt... 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb persoonlijk dat hele portal opgegeven, ik lees 'em direct via WiFi uit in Home Assistant en verwerk daar de data in het energiedashboard.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Vulcan750 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:51:
Jup, mis vandaag weer een groot gedeelte van de grafiek. Van wat ik begrepen heb wordt dat later wel weer gecorrigeerd maar echt professioneel komt het niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trevvv
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-07 10:57
Sinds 1 juni had ik SEMS eigenlijk vrijwel probleemloos draaien, wel af en toe een WIFI reload nodig geweest, maar geen uitval van data.

Gisteren heeft de support van GoodWe blijkbaar alsnog (na weken wachten) mijn flash verzoek doorgevoerd, omdat ik integratieproblemen met HomeAssistent ervoer. Nu vandaag gelijk de eerste uitval van opwekdata over de periode 11:30 - 14:30 uur.

Van de drup in de regen.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Trevvv schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:50:
Sinds 1 juni had ik SEMS eigenlijk vrijwel probleemloos draaien, wel af en toe een WIFI reload nodig geweest, maar geen uitval van data.

Gisteren heeft de support van GoodWe blijkbaar alsnog (na weken wachten) mijn flash verzoek doorgevoerd, omdat ik integratieproblemen met HomeAssistent ervoer. Nu vandaag gelijk de eerste uitval van opwekdata over de periode 11:30 - 14:30 uur.

Denk dat het globaal bij hun ergens niet lekker loopt want hier en bij meerdere familieleden is er uitval van opwekdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:43
Trevvv schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:50:

Hier ook per vandaag uitval van data in de app, in de weergave. De totaaltelling en het dagtotaal lijken wel te kloppen.
Ter controle het rapport op de webportal per minuut uitgedraaid en dna zie ik de gaten wel staan qua tijd
19/07/2022 11:13:11
19/07/2022 11:17:11
...
19/07/2022 12:06:16
19/07/2022 14:40:32

en daarmee de optelling die bij mij op 14.9 uit komt maar het dagtotaal uit de app staat op 16.9.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBx5ls6MfkVO9Tbk-vodCI3glvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxV387Ce8GY2Et70cTNzmdop.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ewtsFUNtGnGXp-Px34VDHrdwgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOhZ8cUdvI0hDz3oneksKa3L.jpg?f=fotoalbum_large
Log ik in via de Solar Go app op de omvormer zelf dan komen deze standen (EDay en Etotal) met elkaar overeen met wat er staat in de portal app voor dagtotaal en overall totaal.. (iets hoger omdat ik de appafbeelding wat later maakte)

[ Voor 39% gewijzigd door mtv1 op 19-07-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vulcan750 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:51:
Niet de app, maar de API geeft verkeerde data door.

Er waren in juni ook een paar dagen waar de maandrapportage gaten liet zien.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trevvv
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-07 10:57
AtlAntA schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:00:
[...]

Denk dat het globaal bij hun ergens niet lekker loopt want hier en bij meerdere familieleden is er uitval van opwekdata.
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar als ik 7 weken geen enkel gat in de registratie heb, ook niet op momenten dat andere wel klachten hadden, komt het bij mij toch over dat er klachten ontstaan vanaf een bepaalde firmware versie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Dit zie ik ook voor het eerst in mijn Goodwe. Wie kan dit verklaren? Te warm weer of de energieleverancier die roet in het eten gooit? Aftopping is het niet, zie ook geen error in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRotHO3WqYsnvL-E-T256lGVTVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fZPN0GSPhaVaQAejmOg7wfI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@hoihoi66 de fout ligt bij Sems.
Boven Sems, onder het lokale Grafana dashboard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJ7-5alopxE0xrTRk2mDv_LpKnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MfsengsykGzf88FCPftxaI6Y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPHUYFIJF3OO_c2gC43UY-5pd_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rwIu2C2q2uh6o6oLaE3xpC3N.png?f=fotoalbum_large

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Proton_ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:05:
@hoihoi66 de fout ligt bij Sems.
Boven Sems, onder het lokale Grafana dashboard
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top! Thnx!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:43
Het lijkt zich weer te herstellen
Eerste aanblik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBx5ls6MfkVO9Tbk-vodCI3glvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxV387Ce8GY2Et70cTNzmdop.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeelding van zojuist

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qM3dMfgFwCm4eyqzCa9duPMuWYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rE6qyZxHuWgbEb43aFAqg2gb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Ja het heeft zichzelf weer hersteld. Vind het nog wel steeds irritant. Ook wordt bij mij elke dag de maand opbrengst ook gereset. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik de datum notatie op de logische instelling had gezet maar na het terugzetten naar de onlogische setting veranderde er niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AatYopCNxVFR-jI3SZPpRdeDUZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yAEAMDUbQXejzMoI78x0I2rK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Peer schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:35:
[...]

Dit klopt inderdaad. De dag/maand/jaar getallen zijn zeer regelmatig fout :( . Als ik ze dan een mail stuur dan wordt het weer gecorrigeerd. Gelukkig kun je met behulp van de rapport functie op de website zelf alle basis data die door je omvormer is gestuurd gewoon opvragen. Daarmee bereken ik zelf de maand totalen in een Excel sheet die ik gebruik als historische data om mijn productie voor het lopende jaar te extrapoleren naar het hele jaar.
Daarmee kan ik in de gaten houden of er geen gekke dingen gebeuren met mijn gemiddelde productie over het jaar. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:27:
[...]

Dit klopt inderdaad. De dag/maand/jaar getallen zijn zeer regelmatig fout :( . Als ik ze dan een mail stuur dan wordt het weer gecorrigeerd. Gelukkig kun je met behulp van de rapport functie op de website zelf alle basis data die door je omvormer is gestuurd gewoon opvragen. Daarmee bereken ik zelf de maand totalen in een Excel sheet die ik gebruik als historische data om mijn productie voor het lopende jaar te extrapoleren naar het hele jaar.
Daarmee kan ik in de gaten houden of er geen gekke dingen gebeuren met mijn gemiddelde productie over het jaar. :) :) :)
Je kan die data ook naar PVoutput exporteren met een tooltje: https://github.com/CodeCasterNL/PVBridge
Gemaakt door een Tweaker. Denk dat deze Tweaker wat extra input/testing wel zal waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Rol-Co schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:22:

In sems portal
Dat herken ik. Je moet dan even een refresh doen, of nogmaals van dag wisselen. Blijft soms "hangen" als je een andere dag bekijkt.
Pagina: 1