Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Goodwe Sem Portal app problemen

Pagina: 1
Acties:

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-06 17:54
Sinds afgelopen maandag heb ik op mijn dak (zuid, 39%) 9x 300Wp S-energy panelen en een Goodwe GW-2500NS.
Om de Goodwe omvormer uit te lezen op je telefoon/tablet moet je de app Sems Portal gebruiken.
Wat een draak van een app zeg! Als je de app moet geloven dan wordt ik stinkend rijk, de inkomsten zijn veel te hoog. Hoe moet je dit instellen om een goede inkomstenschatting te krijgen? Daarnaast is er iets als een weersverwachting, maar daar staan louter vraagtekens. En als laatste moet ik iedere dag opnieuw inloggen (autorisatie is verlopen), is dat normaal?

http://i63.tinypic.com/2wme4nd.jpg

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 8 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P20pro, dSLR Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6

• Notehoutelade
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
In dat kladblok knopje rechtsboven even kijken of de profit ratio enigszins klopt. Moet iets zijn in de hoek van 0.20 ofzo.

• Joosterpooster
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02-04-2019
Opgelost? ik heb het zoals Notehoutelade aangeeft op 0.22 staan bij WInstverhouding via menu door "kladblokje" rechtsboven in je schermprint te selecteren.

Of je huidige contract op te zoeken en de prijs per kWh te gebruiken die je betaalt maar zolang je niet meer opwekt dan je verbruikt is deze winstratio niet van toepassing.

Als salderen verdwijnt zou je zodra je meer hebt opgewekt dan je verwacht te gebruiken het kunnen aanpassen naar een terugleversubsidie (of wat er ook als regeling komt) zodat je ziet wat je echt verdient.

En dat inloggen heb ik ook af en toe, portal is recent al flink verbeterd dus dat neem ik voor lief :)

[Voor 8% gewijzigd door Joosterpooster op 08-03-2019 09:19]

• Vulcan750
Ja, jullie bedankt voor het meedenken! :)
In het kladblokje stond "2", dit verandert in 0.20. Dit komt meer in de goede richting, hoewel de eerder vermelde bedragen me meer aanstonden... ;)
Hebben jullie ook dat de weergave van de weersverwachting (Vandaag) niet werkt?
Ook blijkt het heel gek dat je soms wel en soms niet extra moet inloggen.
Hopelijk wordt dit met een update gauw opgelost.

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 8 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P20pro, dSLR Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6

• Notehoutelade
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Tja weersverwachting nooit naar gekeken, zie de meerwaarde ook niet daarvoor in deze app. Het inloggen herken ik, neem aan dat dat komt omdat een bepaalde tijd verloopt en je vorige sessie niet meer geldig is.
Overigens gaat naar mijn mening deze app eerder achteruit. De versie die ik vorig jaar had van goodwe was m.i. beter, gaf meer inzicht en zat logisch in elkaar.

• Vulcan750
Nee, opzich zie ik ook weinig meerwaarde in de geïntegreerde weersverwachting, maar het zit erin en werkt niet. Laat het dan weg!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Duivenmelker31!
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 23-07-2019
Mijn Sems Portal app geeft elke keer de dag van morgen aan. Ik kan dit in de app wel wijzigen, maar als ik opnieuw de app start geeft deze wederom de dag van morgen aan. Heeft iemand hier een verklaring voor? Hans

• Nightraven1979
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 20-11-2020
Ik krijg mijn tijd maar niet juist ingesteld. Hij staat op europa maar ipv 16h38 geeft hij 01h38 aan op de volgende dag.

• Marcooh
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 13-03 12:23
Nightraven1979 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:39:
Ik krijg mijn tijd maar niet juist ingesteld. Hij staat op europa maar ipv 16h38 geeft hij 01h38 aan op de volgende dag.
Dit probleem heb ik ook. Heeft u er al een oplossing voor gevonden?

• GeRaRdEzZ
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 27-04 15:44
Ook ik heb hetzelfde tijdsprobleem en irriteer me er mateloos aan. Ik wil gewoon duidelijk kunnen zien op welk tijdstip ik de meeste energie op wek en wil niet hoeven gokken. Iemand een oplossing?

• busscherski
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:59
Bij mij staat de datum en tijd wel goed in de browser en app. Het moet iets met een instelling zijn.

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• Guldan
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12:15

Guldan

Thee-Nerd

Marcooh schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:35:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Heeft u er al een oplossing voor gevonden?
Bij is dit nu ook goed, maar ik ben niet zeker wat ik ingesteld heb. Wat ik mij nog wel kan herinneren is dat bepaalde instellingen alleen via de telefoon werkten of alleen via de browser. Misschien heb je er wat aan.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeRaRdEzZ
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 27-04 15:44
GeRaRdEzZ schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:02:
Ook ik heb hetzelfde tijdsprobleem en irriteer me er mateloos aan. Ik wil gewoon duidelijk kunnen zien op welk tijdstip ik de meeste energie op wek en wil niet hoeven gokken. Iemand een oplossing?
Ik heb een mailtje gestuurd naar GoodWe (service.nl@goodwe.com) na eindeloos zoeken (de instelling is nergens te vinden als eindgebruiker). Ik kreeg zojuist antwoord van hen:

"Goedendag,

ik heb de tijdzone aangepast, hij zou het nu goed moeten weergeven.

Met zonnige groet,

Team GoodWe Support Benelux"

In de app gekeken en de tijd staat inderdaad nu goed! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martijnkoevoets
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09-06 16:11
GeRaRdEzZ schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:02:
Vorige maand zelfde probleem gehad. Wat het voor mij oploste;
1.op de omvormer zelf stond de tijd verkeerd, dit aangepast met fysieke knoppen op de omvormer(zie handleiding hoe exact dit te doen).
2. Tijd registratie in app bleef echter incorrect.
3. Na verwijderen en opnieuw toevoegen van de omvormen in de app was de tijd correct

• hoihoi66
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 06-06 13:15
Dag allemaal,

Gisteren 19,70 kwh opgewekt en als bedrag zie ik 4,53 euro staan.
İn de instellingen staat winstverhouding op 0,22.

Als het goed is klopt dit niet. Als ik het aanpas naar bijv 0,44 dan wordt het bedrag ook niet aangepast.
Bedrag aangepast, app opnieuw gestart maar hij maakt dus niet automatisch een herberekening van de voorgaande maanden.

• hoihoi66
Niemand?

• burnedhardware
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11-06 19:32
hoihoi66 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:45:
Dag allemaal,

Gisteren 19,70 kwh opgewekt en als bedrag zie ik 4,53 euro staan.
İn de instellingen staat winstverhouding op 0,22.

Als het goed is klopt dit niet. Als ik het aanpas naar bijv 0,44 dan wordt het bedrag ook niet aangepast.
Bedrag aangepast, app opnieuw gestart maar hij maakt dus niet automatisch een herberekening van de voorgaande maanden.
Ik gok dat dat een feature is en geen bug. Energieprijzen wijzigen met elk contract en dan wil je niet dat je hele historie hierop aangepast wordt

• busscherski
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:59
burnedhardware schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:29:
[...]

Ik gok dat dat een feature is en geen bug. Energieprijzen wijzigen met elk contract en dan wil je niet dat je hele historie hierop aangepast wordt
Volgens mij gewoon even blijven proberen via de browser.
Hier heb ik een veel lagere prijs.

[Voor 34% gewijzigd door busscherski op 25-04-2021 08:35]

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• fxs81
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12:29

fxs81

Julianadorp

Hier stond na de installatie de tijd ook niet goed, op de omvormer ingesteld, de browser en app blijven dan fout staan tot de volgende dag, als de omvormer dan weer aan gaat klopt het overal weer. Althans, zo was dat hier.

PV Output 3450 Wp | WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr | JoyStove Large

• hoihoi66
Ook via de browser aangepast maar zonder resultaat. Mailtje verstuurd...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True