"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Over muizen: ja, wel eens last van, maar dat hebben mensen in het centrum van Amsterdam ook. Gewoon zorgen dat al je etenswaar goed is afgesloten en eventueel af en toe klemmen zetten (of een kat nemen).
Pollen: lijkt me niet erger dan fijnstof midden in de stad.
Inbraakgevoeligheid: gelukkig geen ervaring mee, maar altijd een hond gehad. Eventueel camera ophangen? Die kosten tegenwoordig ook niet zoveel meer.
Overlast wild: wilde zwijnen geen ervaring mee (Brabant), wel met konijnen die de tuin leegeten (leer je vanzelf wat je kan hebben als tuinplanten). Af en toe reeën die door de tuin langslopen (alleen maar leuk) en een paar keer meegemaakt dat een vos de aardbeien had opgegeten
Bladeren: met name aandacht voor de dakgoot, wij halen die 1 tot 2 keer per jaar leeg en dat is ruim voldoende.
Mosgroei: geen last van, dakpannen liggen er al tientallen jaren op.
Klimaat: over het algemeen werkt een bos wat matigend, dus op erg warme dagen is het wat koeler en op erg koude dagen is het wat warmer.
Teken: ja, ziekte van Lyme kan echt ernstig zijn, onderschat het niet, maar dat kan je ook gewoon krijgen met boswandeling oid. Maar gewoon aanleren dat je altijd onder de douche even goed alles bekijkt en mocht je een keer iets tegenkomen die datum goed noteren. Verder weten wat de mogelijke symptonen zijn en als het zover is direct zorgen voor doorverwijzing, huisarts heeft het helaas erg vaak in eerste instantie niet door.
Spinnen: erg weinig last van, daar heb ik juist meer last van in de polder dan in de bossen. En bedenk wel dat spinnen muggen eten
Thuisbezorgd slecht beschikbaar: gewoon zelf goed leren koken
Levering van pakjes: je kan juist afspreken met de bezorger om het in de schuur/achterom/oid te leggen.
Hij is al genoemd, maar vergeet niet afstand naar winkels, andere voorzieningen (cultureel, huisarts, school indien kinderen, etc.) en bereikbaarheid per OV.
TS hintte juist op info over de nadelen, de enige reden dat ik er wat kon opnoemen is omdat ik naar een bosrijke omgeving verhuisd ben en dat zou ik meteen weer doenFoxLenny schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:16:
Mwoah, vind hier iedereen nogal negatief. Ikzelf heb vrijwel m'n hele leven in het bos gewoond en dat was vooral leuk (lekker spelen/ravotten, hutten maken, etc).
[...]
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Voor de duidelijkheid: de vraag was de minpunten. De voordelen zijn evidentFoxLenny schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:16:
Mwoah, vind hier iedereen nogal negatief.
(En consequenties ook zoals dat dat je niet op loopafstand zit van drie supermarkten, zes kroegen, familie/vrienden en jaarlijks een paar journaal-waardige evenementen).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
- overal beesten, groot en klein die je lastig vallen en waar je enge ziektes van krijgt
- er zit niks in de buurt
- er wordt niks thuisbezorgd
- nagenoeg geen internet
- en mobiel bereik
- je wordt overal omvergelopen door toeristen
- overal seks ontmoetingsplaatsen
- overal refo's waar je niks van mag (dus dan toch maar naar die seks ontmoetingsplaatsen)
- niet snel genoeg bereikbaar voor hulpdiensten, als je dood gaat ga je gewoon dood (god willst it, vraag de refo's maar)
- overal mos, echt overal. Is het niet lelijk dan ga je er wel van op je bek
Ik zou het niet doen TS. Ik woon er zelf ook en kan niet wachten totdat ik terug naar de randstad kan.
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Moest even reageren. Je doet net of hij ergens in onbewoond gedeelte van Australië gaat wonen. Het is de Veluwe..... op veel delen liggen grote steden op loop afstand. TS, waar ongeveer stond je eventuele toekomstige stek?leecher schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 05:46:
Wonen grenzend aan een bos bij de veluwe is gewoon niet te doen.
- overal beesten, groot en klein die je lastig vallen en waar je enge ziektes van krijgt - Veluwe ligt niet in Australië heur
- er zit niks in de buurt - Veluwe is nogal groot, dus geen idee waar TS precies wil gaan wonen
- er wordt niks thuisbezorgd - zie vorige
- nagenoeg geen internet - zie vorige
- en mobiel bereik - zie vorige
- je wordt overal omvergelopen door toeristen - nou, dat die staan echt midden in je woonkamer
- overal seks ontmoetingsplaatsen - misschien is dit wel een voordeel voor TS? En anders zijn die mensen vooral druk met zichzelf
- overal refo's waar je niks van mag - [img]het is geen 1800 meer. Die geloofsgekkies kan je gewoon negeren en op zondag is het lekker rustig.[/img]
- niet snel genoeg bereikbaar voor hulpdiensten, als je dood gaat ga je gewoon dood (god willst it, vraag de refo's maar) - Ja, massale sterfte op de veluwe door gebrek aan hulpdiensten. In nederland is een andere stad al gauw 3 uur van je verwijderd
- overal mos, echt overal. Is het niet lelijk dan ga je er wel van op je bek - ja, en vervolgens lig je af te sterven. Zie vorige
Ik zou het niet doen TS. Ik woon er zelf ook en kan niet wachten totdat ik terug naar de randstad kan.
Default blanke hetero
Oom van me woont daar ondertussen zo'n 5 jaar.....leecher schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 05:46:
Overal ja? Wow! Dat wordt dan lastig lopen, over al die grote en kleine beesten heen. Wij hebben daar nog nooit last van gehad. Ja, in de verte een zwijn of hert en in de kelder in 5 jaar tijd 3 muizen. De meeste beesten zijn banger van jou dan dat jij van hen bent.- overal beesten, groot en klein die je lastig vallen en waar je enge ziektes van krijgt
Steakhouse op 10 minuten lopen. Thuisbezorgd heeft zo'n 15 opties waaronder de beste thuisbezorg Sushi die ik ooit gehad heb.- er zit niks in de buurt
GBit fiber.- nagenoeg geen internet
Beter bereik dan in de stad aangezien er nergens obstakels zijn.- en mobiel bereik
urrrrr... wacht even.... als er overal ontmoetingsplaatsen zijn én overal refos zijn dat dan die refos op de ontmoetingsplaatsen? Nou snap ik het even niet meer.....- overal seks ontmoetingsplaatsen
- overal refo's waar je niks van mag (dus dan toch maar naar die seks ontmoetingsplaatsen)
En nee, mijn ooms (ja, ooms, getrouwde heren) hebben nog nooit last gehad van "refos" of van ontmoetingsplaatsen. Ook niet in mijn urenlange wandelingen door de bossen daar.
Ook hier weer: Geen obstakels dus de response tijden van hulpdiensten zijn hier beter dan in Amsterdam waar ze nergens kunnen komen omdat het verkeer overal vast staat.- niet snel genoeg bereikbaar voor hulpdiensten, als je dood gaat ga je gewoon dood (god willst it, vraag de refo's maar)
Ik snap dat je een Lou Reed fan bent maar je zwart/wit afspiegeling is niet alleen zwaar overdreven, het is ook bewijsbaar onwaar. Dus luister rustig nog eens naar YouTube: Lou Reed & John Cale - Small Town ;-)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
- Geen glasvezel of snel internet. wel supersnel 4G in ons geval
- Kabel knagers in je auto (daar zijn sprays en piepdingen voor)
- Koudere nachten met bijbehorende gladheid verschijnselen
- Bambi's die je planten kaalvreten
- Meer en grotere vliegende insecten
- Teken ze zijn er, tegen Lyme doe je niks/weinig, tegen de FSME kun je een inenting halen
Homo's en hetero's (en andere mensen), plus natuurlijk allerlei dieren en planten die druk zijn met dezelfde bezigheden in bepaalde delen van het jaar.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:18:
Soms vinden er activiteiten plaats in het bos, waar je kinderen liever niet aan blootstelt. Zoals homo's die in een bos elkaar seksuele diensten verlenen. Maar voor de rest kan ik 1,2,3 geen andere nadelen bedenken.
Alleen laten de planten en dieren geen oude condooms achter. In plaats daarvan mag je wat de planten betreft, afhankelijk van de samenstelling van het bos, enige tijd hun equivalent van sperma inademen.
Verder krijg ik wel het idee dat er hier een paar Randstedelingen zitten die ook wat dingen bedenken over het enge gebied buiten de ring.
Zijn we tegenwoordig zo politiek correct doorgeslagen dat we homo-ontmoetingsplekken (als we het over een eufemisme hebben is dat er trouwens ook wel eentje) niet meer zo mogen noemen? Enige relevante punt is dat die niet random in het bos zitten, maar normaal gesproken rond parkeerplaatsen naast snelwegen. Maar ik moet er niet aan denken om een mooi uitzicht daarop te hebben.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:42:
[...]
Jesus man wat een ontzettend zielige reactie dit.![]()
Dan moet je vooral in Amsterdam langs de kanalen gaan wonen, daar komen "die enge mensen" nooit.![]()
Tjeezzz doe eens normaal.
Ergens hierboven wordt het toerisme gebagatelliseerd...het is natuurlijk erg afhankelijk van waar je exact gaat wonen, maar vergis je niet in de ontwetendheid (of lompheid, wat je wil) van de gemiddelde toerist. Ik heb tijden in Amersfoort gewerkt en via de A1 is veel te druk, dus ik ging altijd binnendoor. Maar niet in de zomer, als half bejaard Nederland (en Duitsland) weer overal 40 rijdt waar je 80 mag, half op de weg stopt om op kaarten te kijken etcetera. Woon je dicht bij een bekend wandel of fietspad, dan heb je wellicht toch iets minder privacy.
Maar toerisme hangt heel erg van je exacte locatie af. Sowieso is de Veluwe groter dan de dorpen die ik noem. De regio bij NP Veluwezoom is al weer heel anders (maar, wederom afhankelijk van de exacte plek) wel weer meer motorrijders bijvoorbeeld.
Laatste nadeel voor mij zou traag internet kunnen zijn. Maar al met al, als je niet slechts zit qua toeristen, niet in een refo gemeenschap woont en een plek net goed internet hebt, dan wist ik het wel. En die plekken zijn er vast genoeg. Wilde zwijnen zijn gegarandeerd, maar zijn ook wel redelijk te weren. Verder is al het wild heel cool in je tuin. Je tuin zal alleen nooit zo strak blijven als een stadstuin.
Maar wel in/vlakbij de natuur.
[ Voor 5% gewijzigd door Tens op 16-05-2019 08:11 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Waarom vraag je het eigenlijk niet aan de mensen die er nu zelf wonen?
ik heb een paar jaar in Stroe gewoond, dat is toch wel het meest heidense dorp in de omgeving. Ook het enige dorp zonder kerk overigens.ZieMaar! schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:50:
Ik woon op de Veluwe (aan de rand van een stad) en sowieso is er niet één Veluwe. Ik woon in Apeldoorn en ik zou van mijn leven niet in (of aan de rand van) Uddel, Elspeet, Nunspeet, Stroe etc willen wonen. De omgeving is supermooi, maar die dorpen zijn, als je niet gereformeerd bent, best bijzonder. Buurtschappen als Wenum, Nielsen, maar ook Hoenderloo zijn al veel fijner.
Ergens hierboven wordt het toerisme gebagatelliseerd...het is natuurlijk erg afhankelijk van waar je exact gaat wonen, maar vergis je niet in de ontwetendheid (of lompheid, wat je wil) van de gemiddelde toerist. Ik heb tijden in Amersfoort gewerkt en via de A1 is veel te druk, dus ik ging altijd binnendoor. Maar niet in de zomer, als half bejaard Nederland (en Duitsland) weer overal 40 rijdt waar je 80 mag, half op de weg stopt om op kaarten te kijken etcetera. Woon je dicht bij een bekend wandel of fietspad, dan heb je wellicht toch iets minder privacy.
Maar toerisme hangt heel erg van je exacte locatie af. Sowieso is de Veluwe groter dan de dorpen die ik noem. De regio bij NP Veluwezoom is al weer heel anders (maar, wederom afhankelijk van de exacte plek) wel weer meer motorrijders bijvoorbeeld.
Laatste nadeel voor mij zou traag internet kunnen zijn. Maar al met al, als je niet slechts zit qua toeristen, niet in een refo gemeenschap woont en een plek net goed internet hebt, dan wist ik het wel. En die plekken zijn er vast genoeg. Wilde zwijnen zijn gegarandeerd, maar zijn ook wel redelijk te weren. Verder is al het wild heel cool in je tuin. Je tuin zal alleen nooit zo strak blijven als een stadstuin.
Ik heb er altijd met plezier gewoond en nog langer gewerkt(+/- 8 jaar totaal op diverse kazernes op de veluwe). Ja het is af en toe druk, de refo's zijn soms wel wat TE erg aanwezig maar nooit echt vervelend.
Ik heb er wel een paar van mijn lichaam kunnen halen, maar nooit een ronde kring gekregen of ziek geworden. Ik moet er wel bij zeggen dat de keren dat ik een teek had, dat tijdens een oefening was en ik dus meerdere dagen/weken in het bos sliep.
zandpad van een kleine kilometer naar het huis: gedeeld met boeren -> zij kapot rijden, wij maken
geen tv aansluiting-> satelliet, geen gas aansluiting -> propaantank, geen riool aansluiting -> septictankk, geen water aansluiting -> eigen bron , brak adsl internet -> geen oplossing, brakke stroomvooorziening -> spanning van 150 - 220v uit het stopkontakt -> gedeeltelijke oplossing bereik ging eerst tot 275v. Beter tuin gereedschaap nodig -> kleine trekker, kettingzaag etc is wel heel handig, eigelik is dit geen nadeel, want het is wel erg leuk spul :-)
Wat ik begrijp is dat je kinderen niet wilt laten kijken naar homo's die sex hebben maar wel hetero's? waarom benoem je expliciet homo's?Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:18:
Soms vinden er activiteiten plaats in het bos, waar je kinderen liever niet aan blootstelt. Zoals homo's die in een bos elkaar seksuele diensten verlenen. Maar voor de rest kan ik 1,2,3 geen andere nadelen bedenken.
Niet alleen naar jou toe bedoeld, maar komt iedereen die dit bagataliseert uit een ei? Het is toch algemeen bekend dat met name homo's bij elkaar komen in bosrijke omgevingen om daar elkaar het leven aangenamer te maken... Ik heb tijdens mijn werk heel veel van dit soort gelegenheden gezien en ik kan me erg goed voorstellen dat je dit niet in de buurt van je woning wilt hebben. En ze komen op de meest vreemde plekken voor. Ook op de Veluwe.mugenmarco schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:01:
[...]
Wat ik begrijp is dat je kinderen niet wilt laten kijken naar homo's die sex hebben maar wel hetero's? waarom benoem je expliciet homo's?
En nee, ik heb geen hekel aan homo's, maar hetero's doen dit in de regel op veel kleinere schaal.
- Teken: Stikt er van en zijn heel erg klein. Vooral huisdieren zitten er dagelijks vol mee
- Bladpootwants: Opgekomen afgelopen jaren uit zuid Europa. Werkelijk een plaag die beesten. Overwinteren in huis en hebben genoeg aan 1mm om binnen te komen. In de herfst/winter/lente verwijder ik er dagelijks wel vijf binnen.... En sla ze niet kapot. De ruimte stinkt dan naar urine. Ik kan ze levend al ruiken als ze in een kamer zitten en dat is dan door hun lok/angst geur (beetje dennen achtige geur).
- Zwijnen: Het grasveld van ons bedrijf wordt jaarlijks geploegd door ze. Niet fijn, maar ik woon nou eenmaal in hun leefgebied
- Sneeuw: sneeuw + dooien en opvriezen = topzware bomen en dan is het krak, weg top
- Wind: Bij een hogere windkracht afhankelijk van de soort boom en grond kunnen ze omvallen
- Veel blad te ruimen na de winter en in de lente/zomer dennenappels waar je je nek over breekt
- Een zandpad is een groot stofnest. Ik heb aan de weg kant allergiehorren opgehangen om het stof zoveel mogelijk op te vangen bij een open raam.
- Bosbrand: Het is steeds droger en grotere kans op bosbranden. Ook kan je beter niet bij droogte barbecuen. Een verkeerd vallend stukje vuur en de boel staat in de fik. Ik kan meestal vanaf april tot oktober gewoon niet barbecuen hierdoor. En ook al regent het een dag tussendoor, het is nog gewoon kurkdroog. Meestal moet het meerdere dagen regenen wil de grondlaag natter worden
Internet: Op dit moment wordt hier glasvezel gelegd
Thuisbezorgd: 20 bezorgers and counting
Pakketpost: Komt gewoon hier over het zandpad racen. Zelf AH thuisbezorgd komt gewoon
En afhankelijk van hoe je woont, kan je ook nog vuildumpingen verwachten. Langs de zandweg bij ons werd er dagelijks wel meubilair gedumpt. Tegenwoordig heeft staatsbosbeheer wildcamera's opgehangen en is het redelijk gestopt
Ook als extra tip: hang een paar camera's op rond je huis. Ik heb dat sinds een paar jaar en wil niet anders meer. Toch een veiliger gevoel als er in de winter in het donker wordt aangebeld om 21:00.
[ Voor 15% gewijzigd door wontcachme op 16-05-2019 09:26 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verder denk ik dat deze activiteiten zich echter alleen voordoen op de grotere parkeerplaatsen langs de bekende uitvalswegen en snelwegen. Men zal niet snel een dorp of woonwijk intrekken.
Het grootste verschil is beestjes in huis: Insecten, dikke spinnen (als je de deur open laat), muizen. De oplossing is twee katten nemen en die niet te veel voeren.
En het extra werk rondom het huis: bladeren ruimen uit de goot, snoeiwerk zodat je nog van de oprit af komt.
Je bent veel meer met je directe leefomgeving bezig. Dat is werk en kost tijd (en geld aan gereedschap), maar geeft ook voldoening omdat je zichtbaar resultaat hebt van je bloed, zweet en tranen.
Andere nadelen:
- internet snelheid
- oud huis -> meer last van beestjes binnen omdat niet alles potdicht is
- meer onderhoud -> mos op het dak, een dakpan breekt wel eens als er een tak op valt
- traktoren (maar periodiek als het land ook echt bewerkt moet worden) -> stuiven veel stof op als het droog is geweest
- inbraakgevoeligheid -> vuurdoorn of braamstruiken planten
- afstand tot voorzieningen wat groter
- kwaliteit van riolering minder -> bij ons worden nu oude drukriool pompen vervangen
Daarnaast rekening houden dat je een stuk geïsoleerder leeft. Supermarkt, vrienden en familie wonen vast niet op 10 min afstand. Kan ook een zwaar voordeel zijn
Waarde ontwikkeling van het pand zal anders zijn dan stedelijk vastgoed.
Ow en stof, spinnen, beesten, stof, spinnen en nog meer van hetzelfde..get ready to meet nature!
Wel hebben wij een hek om onze tuin heen om er voor te zorgen dat zwijnen de tuin niet omploegen. Verder hebben we de luxe die we gewend waren van onze vorige woning in een woonwijk. We hebben glasvezel, pakketjes worden netjes bezorgt en zelfs thuisbezorgt bied een redelijk gevarieerd aanbod.
Het grootste nadeel, of in ieder geval het geen dat ik flink heb onderschat is hoeveel werk het kost om zo veel gras een beetje fatsoenlijk te houden. Ik ben wekelijks aan het maaien. Waarbij je er ook rekening mee moet houden dat je het gras moet ontdoen van takken, stenen en ander grof spul dat toch elke week weer gewoon terug lijkt te komen.
Misschien is het beter om te spreken over de voordelen. Zo bevalt de rust ons nog veel beter dan verwacht. Hebben we vrijwel geen last van insecten en hebben wij ons verbaasd over de grote hoeveelheid leven in de tuin qua vogels en vlinders. Wel zijn we veel aangewezen op de auto, maar die pakte we toen we nog midden in een woonwijk woonde eigelijk ook altijd wel.
Wandelaars of hardlopers heb ik hier nog nooit in de tuin gehad en wij genieten nog elke dag van onze keuze.
over het algemeen eerder heel prettig, maar inderdaad kan het bezoeken van allerhande dieren een probleem zijn...eenmaal heeft een kudde wilde zwijnen in mn tuin huisgehouden. en dan blijft er weinig over van je grasveld.
tevens heb ik enkele malen dode dieren in mn tuin gevonden en eigenlijk is dat wel degelijk een zeker probleem...
eenmaal een dood wild zwijn (uitgestoten uit de kudde, tijdens de winter hing hij een groot deel van de tijd in de buurt rond, maar deed weinig schade, maar aan het eind van de winter overleden aan voedseltekort, was ook behoorlijk uitgemergeld) en een keer een vos.
Er staat een hek, maar dat is niet solide genoeg, de dieren weten er wel langs te komen, er een werkelijk solide hekwerk neer te zetten dat die dieren echt weghoud zou een behoorlijk hoge prijs gaan kosten.
lastig eraan is die dieren af te laten voeren. de boswachter mag deze eigenlijk enkel meenemen als ze op openbare wegen liggen, en oo de afvalafvoer weigert die mee te nemen.
Bij het wilde zwijn heeft de boswachter uiteindelijk wel toegezegd het dier mee te nemen, en bij de vos heb ik ontdek dat er een onderzoekscentrum in de buurt is dat 50 euro per dode vos betaald (natuurlijk overleden) om te onderzoeken op ziektes.
Overigens, wat betreft inbraakgevoeligheid heb ik tot nu toe nooit echt grote angst gehad....
we hebben niet een overdreven 'duur' uitziend huis, hebben een hond en vooral ook is de voorkant van het huis een best 'zichtbare' toegang... dar kan niemand zomaar ongemerkt het huis benaderen en/of er 'posten' om te zien of er een eventuele kans zou zijn wat te halen.
Er komen enerzijds best veel mensen langs, maar wie er langskomt is meestal wel iemand die we kennen (klein dorp en groot 'ons-kent-ons') .. het valt gewoonweg erg snel op als er opeens een onbekende langskomt (een tijdje terug wel eens gemerkt dat er iemand op een bankje schuin tegenover het huis zat waar normaal enkel oude dametjes zitten, toen ben ik er ook eventjes langsgegaan en heb een gesprekje aangeknoopt, zogenaamd om mn hond uit te laten; was een pool die er een biertje zat te drinken en die ook binnen een half uurtje weer weg was en ik niet meer teruggezien heb).
[ Voor 34% gewijzigd door RM-rf op 16-05-2019 10:55 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Heb midden in de Veluwezoom gewoond 4,5 jaar, 1,5km van een doorgaande weg tussen twee dorpen bij Arnhem. Vaak nachtelijke wandelingen en wat je hier toch zegt is bijzonder.leecher schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 05:46:
- overal beesten, groot en klein die je lastig vallen en waar je enge ziektes van krijgt
- er zit niks in de buurt
- nagenoeg geen internet
- en mobiel bereik
- je wordt overal omvergelopen door toeristen
- overal seks ontmoetingsplaatsen
- niet snel genoeg bereikbaar voor hulpdiensten, als je dood gaat ga je gewoon dood (god willst it, vraag de refo's maar)
- overal mos, echt overal. Is het niet lelijk dan ga je er wel van op je bek
- Beesten, ja. Vooral wolfspinnen die zo af en toe binnenkomen, maar die zijn ideaal tegen andere insecten. Zeker niet meer dan in de stad. In de stad meer mierenplagen gehad dan in het bos
- Prima ADSL destijds, tegenwoordig VDSL, geen probleem
- Genoeg in de buurt, zeker als je aan de bosrand woont van een of ander leuk dorp
- Wij kregen het voor elkaar om in het bos pizza's bezorgd te krijgen
- Mobiel bereik klopt wellicht als je in het bos woont, maar prima aan de rand. Switch dan van provider als je problemen ondervindt
- Toeristen heb je overal wel, snap je opmerking niet helemaal. Ga naar een stadsboerderij en je wordt platgedrukt door de massa mensen op een klein aantal m²
- Seks ontmoetingsplaatsen nooit gezien, ondanks de vele (nachtelijke) wandelingen, en die heb je in de stad of rand van een stad net zo goed (parken, kleine bosjes langs de weg, etc.). Heb meer last in de randstad hiervan dan dat ik ooit op de Veluwe heb gehad
- Hulpdiensten aan een bosrand een probleem? Komaan het zit niet midden in de rimboe
- Gereformeerden, blijkbaar heb je daar slechte ervaringen mee en wellicht zit dat dieper in je kring dan menig persoon. Nooit ervaring mee gehad en ik zie niet waarom dit een algemeen probleem is volgens jou
- Mos is overal waar vooral schaduw zit, wat is hier nu erg aan en hoe ga je er van op je bek?
Ben opgegroeid in de randstad en heb het altijd prachtig gevonden in de Veluwe. Heb zelf niks met steden en sindsdien woon ik liever landelijk. Wat waren de nadelen die ik ondervond? Vooral qua techniek ben je gelimiteerd:
- Internet is zoeken, vaak zit je aan (het dure) KPN vast, maar VDSL2 is een prima techniek
- Mobiel bereik is midden in het bos moeilijk, tenzij je KPN hebt. Gebiedsafhankelijk en een KPN abo kost dan net even wat meer
We hebben één keer een aanvaring gehad met wilde zwijnen bij een nachtelijke wandeling, omdat we per ongeluk tussen een roede met jongeren geraakten. Verder vaak zwijnen plus jongeren zo'n 2 meter van ons huis en ze deden nooit wat. Keken nauwelijks op van ons.
Teken hadden we nauwelijks op de Veluwezoom, maar het Rozendaalsebos dat ernaast ligt, was wel een werkelijke plaag altijd. Desondanks maar één of twee keer een teek gehad.
Als je van gras houdt is het wellicht lastig. Ik laat de natuur z'n ding doen, dit heeft in ons huidige huis gezorgd voor glimwormen, eekhoorns, egels, veel vogels en (nu) bijzondere vlinders als de koninginnenpage.
Wat ik fijn vind:
- Ruimte, rust en stilte
- Natuur en dieren; eekhoorns, uilen, reeën, wilde zwijnen, "wilde" paarden, dassen, hagedissen etc.
- Prachtige wandelingen vanuit je tuin
Ik kan zelf de overlast van buren moeilijk verdragen, zoals regelmatige tuinfeesten tot 4 uur 's ochtends midden in je woonwijk, contactgeluid (vooral in appartementen) waar je iedereen hoort ademen, hangjeugd die luidruchtig drinken, roken onder je raam en met scooters of auto's met zware geluidsinstallaties dag en nacht bezig zijn. Mij dan ook niet meer gezien in de stad
Je kan het beste afwegen wat je fijn vindt aan je huidige situatie en wat niet, en zien met alle input hier wat je verwacht leuk te vinden en wat je verwacht niet leuk te vinden. Ben benieuwd naar je keuze
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Ook de geluidsoverlast is steeds erger geworden en zal niet minder worden.
Met mijn achtergrond als polderbewoner (20 jaar), ben ik bekend met rust, ruimte en natuur en ben dan ook niet bang voor een muisje, spinnetje of groter spul (bv schotse hooglander).
Ik zou zelfs wel midden in het bos willen wonen, maar mijn partner houdt niet zo van afgelegen.
De bosrand is dan het hoogst haalbare :-)
MSX 2 rulez more
Die stinken echt gigantisch!wontcachme schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:19:
...
- Bladpootwants: Opgekomen afgelopen jaren uit zuid Europa. Werkelijk een plaag die beesten. Overwinteren in huis en hebben genoeg aan 1mm om binnen te komen. In de herfst/winter/lente verwijder ik er dagelijks wel vijf binnen.... En sla ze niet kapot. De ruimte stinkt dan naar urine. Ik kan ze levend al ruiken als ze in een kamer zitten en dat is dan door hun lok/angst geur (beetje dennen achtige geur).

Wij wonen in (aan de rand van) de stad maar ook wij krijgen die af en toe binnen.
Zal wel komen omdat wij één van de zeldzame tuinen hebben waar ook echt planten in staan...
[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 16-05-2019 13:22 . Reden: typo ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Tuurlijk zijn er nadelen aan gekoppeld maar ik zou het helemaal zien zitten...
Zelf dan maar de gulden middenweg gekozen en ons huis in het platteland gebouwd, niet ver van verstedellijking maar ook op fietsafstand van een mooi bos.
Tegen kraaien valt overigens best veel te doen hoor! Bij ons zitten ze ook wel eens bij de schapen.. Maar zodra je er 1 "gevangen" (Ernemmer schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:17:
Kijk even of er niet heel veel kraaiennesten zitten. Die beesten maken echt veel kabaal en schijten alles onder.
Dit was voor mij een reden om een verder perfect huis niet te nemen.
Klopt, maar dan moet dit wel mogen van de gemeente, dat was bij mij niet het geval.Laurensius88 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:15:
@Greyfox Woaw, vet man!![]()
[...]
Tegen kraaien valt overigens best veel te doen hoor! Bij ons zitten ze ook wel eens bij de schapen.. Maar zodra je er 1 "gevangen" () hebt en op zen middeleeuws ophangt als waarschuwing, blijven ze weer weg..
Als je een natuurmens bent (of wilt zijn) dan zijn alle genoemde obstakels heel klein. In het begin zul je altijd met de auto boodschappen doen omdat het zo ver is, maar ik ga nu ook regelmatig met de fiets. Muizen die door de woonkamer lopen, dat went ook. In het seizoen dagelijks controleren op teken, dat went ook. Natuurlijk kun je het vervelend vinden dat uilen veel schijten, maar ik geniet van hoe mooi en stil kerkuilen langs mijn slaapkamerraam vliegen. Met een buitenlamp zie je ze goed door de lucht glijden. Waanzinnig mooi. Ik heb op zolder steenmarters en boommarters gehad en ook kleine marters. Ze staan bekend als vernielers, maar hier vernielen ze niets. Ik heb alle spullen op zolder en alle etenswaren goed opgeborgen in plastic boxen. Als je hier woont moet je jezelf aanpassen, je bent onderdeel van de natuur.
De natuur heeft natuurlijk meerdere kanten. Twee maanden terug liep hier dagelijks een ree met twee jongen in de tuin, lekker de paardenbloemen tussen het gras weg eten. Een maand geleden werd moeder dood gereden een km verder op. Ik heb haar zien liggen. Een van de jonkies zie ik niet meer, maar het andere jong zie ik vrijwel elke dag. Ze heeft sinds drie weken gezelschap van een bokje van een jaar oud. Die durfde eerst nog niet het erf op, maar inmiddels durven ze samen voor mijn keuken raam te grazen. Even met een voorpootje bladeren weg duwen en dan kijken wat er onder zit. Ondertussen om zich heen kijken. Het is een fantastisch schouwspel.
Als je een blinkende auto en maaltijdbezorging belangrijk vind, blijf dan in de stad wonen. Ik sta elke ochtend en avond zo rond 6 uur oog in oog met ze, werkelijk waar op slechts 3m afstand met een alleen een keukenraam er tussen. Ze zien mij staan en glimlachen, en blijven grazen. Ze weten dat ik hier woon maar mijn tuin is niet van mij. Die is ook een beetje van haar. Van hun. Als je zo in het leven staat en een spinnetje hier en een muisje daar ook ziet als natuur, dan moet je niet twijfelen maar verhuizen naar een plek in of bij het bos. Er gaat een wereld voor je open. De natuur.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Een mooi stuk proza. Romantisch en vermakelijk om te lezen!Mickey77 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:00:
Ik denk dat je jezelf af moet vragen of je (en anderen in je gezin) een stadsmens bent of wil zijn, of een natuurmens. Ik heb in een dorp gewoond, in een oude stad en een nieuwe stad en woon nu alweer 9 jaar midden in een Drents bos. De bomen zijn hier ca. 30m hoog en mijn buren wonen beide kanten op 1,5 km afstand. Ik woon nu dus echt wel in een bos.
Als je een natuurmens bent (of wilt zijn) dan zijn alle genoemde obstakels heel klein. In het begin zul je altijd met de auto boodschappen doen omdat het zo ver is, maar ik ga nu ook regelmatig met de fiets. Muizen die door de woonkamer lopen, dat went ook. In het seizoen dagelijks controleren op teken, dat went ook. Natuurlijk kun je het vervelend vinden dat uilen veel schijten, maar ik geniet van hoe mooi en stil kerkuilen langs mijn slaapkamerraam vliegen. Met een buitenlamp zie je ze goed door de lucht glijden. Waanzinnig mooi. Ik heb op zolder steenmarters en boommarters gehad en ook kleine marters. Ze staan bekend als vernielers, maar hier vernielen ze niets. Ik heb alle spullen op zolder en alle etenswaren goed opgeborgen in plastic boxen. Als je hier woont moet je jezelf aanpassen, je bent onderdeel van de natuur.
De natuur heeft natuurlijk meerdere kanten. Twee maanden terug liep hier dagelijks een ree met twee jongen in de tuin, lekker de paardenbloemen tussen het gras weg eten. Een maand geleden werd moeder dood gereden een km verder op. Ik heb haar zien liggen. Een van de jonkies zie ik niet meer, maar het andere jong zie ik vrijwel elke dag. Ze heeft sinds drie weken gezelschap van een bokje van een jaar oud. Die durfde eerst nog niet het erf op, maar inmiddels durven ze samen voor mijn keuken raam te grazen. Even met een voorpootje bladeren weg duwen en dan kijken wat er onder zit. Ondertussen om zich heen kijken. Het is een fantastisch schouwspel.
Als je een blinkende auto en maaltijdbezorging belangrijk vind, blijf dan in de stad wonen. Ik sta elke ochtend en avond zo rond 6 uur oog in oog met ze, werkelijk waar op slechts 3m afstand met een alleen een keukenraam er tussen. Ze zien mij staan en glimlachen, en blijven grazen. Ze weten dat ik hier woon maar mijn tuin is niet van mij. Die is ook een beetje van haar. Van hun. Als je zo in het leven staat en een spinnetje hier en een muisje daar ook ziet als natuur, dan moet je niet twijfelen maar verhuizen naar een plek in of bij het bos. Er gaat een wereld voor je open. De natuur.
Gezien ik en mijn vrouws werk het niet toestaat om naar het oosten te verhuizen op het moment is het niet voor mij, maar volgens mij is wonen in/aan een bos de manier voor innerlijke rust.
Schaduw/vocht. Dit is werkelijk van invloed op de hoeveelheid onderhoud welke je aan je huis moet verrichten. Dit heeft niet enkel met schaduw te maken, in bosrijk gebied is over het algemeen erg vochtige lucht.
Er zal ook een andere flora/fauna zijn, maar niet per see meer als in andere (landelijke) gebieden.
Voor de rest is het heel erg persoonlijk met gemakken/ongemakken welke niet per see aan bos gerelateerd zijn, maar meer aan een iets meer afgelegen gebied, zoals faciliteiten/infrastructuur.
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Vocht is een goed punt. De relatieve luchtvochtigheid in de zomer is enorm hoog, zeker in vergelijking met het zeeklimaat richting de kust. Dit is zo erg dat je een hele dag je natte was buiten kan hangen bij 30 graden, maar het zal niet tot nauwelijks drogen.kid1988 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:11:
Praktisch met betrekking tot wonen is denk ik persoonlijk het belangrijkste:
Schaduw/vocht. Dit is werkelijk van invloed op de hoeveelheid onderhoud welke je aan je huis moet verrichten. Dit heeft niet enkel met schaduw te maken, in bosrijk gebied is over het algemeen erg vochtige lucht.
Er zal ook een andere flora/fauna zijn, maar niet per see meer als in andere (landelijke) gebieden.
Voor de rest is het heel erg persoonlijk met gemakken/ongemakken welke niet per see aan bos gerelateerd zijn, maar meer aan een iets meer afgelegen gebied, zoals faciliteiten/infrastructuur.
Iets waar je aan went (had er zelf weinig erg in) maar wat een confrontatie kan zijn wanneer je eens op visite gaat op zo'n locatie.
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Moest lachenLockeJohn schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:20:
kabouters die denken zo maar even hop in je tuin te komen staan en daar jarenlang niet te bewegen, wat een volk blijf toch lekker in je bos wonen denk ik dan
Ik heb niet heel veel toe te voegen behalve dat ik eventuele konijnen of kippen niet zonder érg goede ren buiten zou laten. Veel beesten in een bos dat een sappig kippenboutje lusten. (weet ik uit ervaring)
[ Voor 4% gewijzigd door ApexAlpha op 16-05-2019 14:20 ]
Wat een prachtig stuk het is uit het hart geschreven. Ik verheug mij dan ook op het moment dat wij intrekken in onze semi boswoning, nog een paar maanden, en dan weg uit de stadse herrie, fijnstof, en ander gedoe.Mickey77 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:00:
Ik denk dat je jezelf af moet vragen of je (en anderen in je gezin) een stadsmens bent of wil zijn, of een natuurmens. Ik heb in een dorp gewoond, in een oude stad en een nieuwe stad en woon nu alweer 9 jaar midden in een Drents bos. De bomen zijn hier ca. 30m hoog en mijn buren wonen beide kanten op 1,5 km afstand. Ik woon nu dus echt wel in een bos.
Geniet ervan mede-Tweaker!gumtree schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:35:
[...]
Wat een prachtig stuk het is uit het hart geschreven. Ik verheug mij dan ook op het moment dat wij intrekken in onze semi boswoning, nog een paar maanden, en dan weg uit de stadse herrie, fijnstof, en ander gedoe.
Het is nieuwbouw, dus dat zal wel meevallen :-)Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:13:
Wanneer je huis gaat kopen naast of in het bos, let goed op boktorren in houten balken.
MSX 2 rulez more
80% zijn hetero mannen die daar rond struinen en nee ik bagatelliseer nietBvZwolle schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:17:
[...]
Niet alleen naar jou toe bedoeld, maar komt iedereen die dit bagatelliseer uit een ei? Het is toch algemeen bekend dat met name homo's bij elkaar komen in bosrijke omgevingen om daar elkaar het leven aangenamer te maken... Ik heb tijdens mijn werk heel veel van dit soort gelegenheden gezien en ik kan me erg goed voorstellen dat je dit niet in de buurt van je woning wilt hebben. En ze komen op de meest vreemde plekken voor. Ook op de Veluwe.
En nee, ik heb geen hekel aan homo's, maar hetero's doen dit in de regel op veel kleinere schaal.

ontopic lekker man bij het bos wonen ik wist het wel
[ Voor 3% gewijzigd door bie100 op 16-05-2019 16:01 ]
Zo mooi, rustig en fris een bosrandwoning is (of Italie), de meestje plekjes zijn in de winter niet zo aantrekkelijk maar grijs en grauw. Je bent dan ook meer afhankelijk qua eten wat je diepvries/voorraadkast te bieden heeft en niet dat je even op de fiets naar de visboer gaat voor verse zalm of iets dergelijks.
Maar goed, van alle hooggelege pitoreske plaatjes (kastelen bv) probeer ik me voor te stellen hoe je bier de helling moet opslepen.
* Delerium wilt een bosrandwoning niet afzeiken, er zit gewoon een balans tussen voor en nadelen die bij andere (stads)woningen anders uitpakt.. Ieder zijn ding.
De rust, stilte en ook ruimte lijkt mij ook heerlijk. Maar 'swinters zit ik binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 16-05-2019 16:16 ]
u can fool all people some time and fool some people alltime
Voordeel van in de midde -of nowhere wonen is dat het toezicht ook wat minder is.. Maar ik dacht trouwens dat de kraaiachtigen (waar kouwen ook onder vallen) het hele jaar door gejaagd mogen worden (mits ze schade aan gewassen aanrichten)Ernemmer schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:24:
[...]
Klopt, maar dan moet dit wel mogen van de gemeente, dat was bij mij niet het geval.
Maar goed, dat terzijde natuurlijk
Lijkt me echt wel erg te zijn met die homo's in de bossen....
Kan me niet voorstellen dat die zo dicht bij de huizen hun ding gaan doen.
In elk geval, een paar bordjes met "camerabewaking", en een paar stevige LED spots, en je bent ze snel kwijt denk ik.
Wat de rest betreft, zorg dat je daar zowel overdag als 's avonds eens langs gaat, en probeer met een paar buren te praten. Dan weet je snel of ze elke week een vos of everzwijn zien, en of het er vergeven is van de muggen.
Als het heel vochtig is in de buurt kan je wel eens muggen hebben, die houden van stilstaand water, maar ik begrijp dat de Veluwe toch zanderig en droog is, dan verwacht ik minder muggen.
En voor je kippen begint te houden, vraag maar eerst eens in de buurt of er vossen ronddwalen, anders zal je het hok goed moeten afsluiten.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Het gaat hier over grenzend aan een bos wonen, niet grenzend aan de Himalaya.Delerium schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:08:
Vrijwel alle pitoreske plekjes probleer ik mij voor te stellen in de winter, wanneer het 10 graden vriest en er een pak sneeuw is gevallen. De bomen zijn kaal en saai, de zooi ligt ergens in je tuin in de weg en je komt met de auto niet makkelijk meer weg (ingesneeuwd of glad) tenzij je aan een doorgaande weg woont. Ook je pakketbezorger gaat niet graag naar de buren.
Zo mooi, rustig en fris een bosrandwoning is (of Italie), de meestje plekjes zijn in de winter niet zo aantrekkelijk maar grijs en grauw. Je bent dan ook meer afhankelijk qua eten wat je diepvries/voorraadkast te bieden heeft en niet dat je even op de fiets naar de visboer gaat voor verse zalm of iets dergelijks.
Maar goed, van alle hooggelege pitoreske plaatjes (kastelen bv) probeer ik me voor te stellen hoe je bier de helling moet opslepen.
* Delerium wilt een bosrandwoning niet afzeiken, er zit gewoon een balans tussen voor en nadelen die bij andere (stads)woningen anders uitpakt.. Ieder zijn ding.
De rust, stilte en ook ruimte lijkt mij ook heerlijk. Maar 'swinters zit ik binnen.
Moet zeggen dat ik sarcasme vaak wel doorheb maar deze dus nietleecher schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:17:
@Ebayzo @Croga @Jean Paul
verwijder jullie posts aub. Er moeten hier niet teveel mensen gaan wonen.
Nogmaals, kom niet op de veluwe wonen want het is hier verschrikkelijk. Doe het jezelf niet aan.
Op Tweakers weet je het nooit
Default blanke hetero
Als je geen probleem hebt om spinnen van een kleine 15cm in je woonkamer hebt kruipen (heeft ook voordelen, jij minder last van insecten, maar wel een paar extra huisdieren rondlopen)
Verder, denk aan eventuele wilde dieren en veel, heel veel insecten (tenzij je de vogelspin als huidier neemt, dan zal het wel meevallen)
Denk ook aan veel lawaai in de ochtend, zei het werknemers, zei het de dieren zelf, die zijn al op als de zon op gaat, als je een uitslaper bent dan zou ik je aanraden wat oor bescherming te halen voor een goede nachtrust.
Verder is alles wel zo'n beetje gezegt denk ik (heb alleen pagina 1 gelezen)
Luchtvochtigheid in mijn vorige appartement (ook in een woonwijk) was ook altijd aan de hoge kant. Dat lag aan de goede isolatie zonder ventilatieroosters (dat is in Belgie normaal schijnbaar, want mijn huidige woning heeft dat ook niet, maar hier heb ik geen vochtproblemen) en koude zones (slaapkamer) en badkamer zonder ramen of actieve afzuiging.
Het grootste nadeel van een hutje op de hei? Hmm, what could it be...Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 02:54:
[...]
En dan hebben wij het ergste nog niet eens verteld.
[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 17-05-2019 07:24 ]
/▌
Verwijderd
Idd de kinderzitjes bepalen de seksuele voorkeur. Seks met andere mannen maakt je nog geen homo.......het zijn juist de zakelijke huisvaders die naar dit soort plekken gaan. Zeker toen het in de kast blijven nog de veilige keuze was.bie100 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:00:
[...]
80% zijn hetero mannen die daar rond struinen en nee ik bagatelliseer nietheb in een ver verleden ooit vakantiewerk gedaan afvalbakken leeg halen vooral bij parkeerstroken in de meeste auto's zaten toch veel kinderzitjes kan ik je vermelden
ontopic lekker man bij het bos wonen ik wist het wel
Geen idee hoe het tegenwoordig zit, maar 13 jaar geleden trof je ze ook gewoon in het park in Maastricht. Ergste vond ik een keer om 7 uur in de zomer naast de weg waar kinderen langs liepen, kon echt niet.
Ander nadeel van het bos zouden demonen en deadites zijn, afgaande op de evil dead reeks.
Het komt nog wel eens voor dat mensen ergens gaan wonen en dan gaan klagen over de lucht van een boerenbedrijf wat er al tig jaren zit. Beetje kansloos.
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Naast een bos wonen vinden wij (eerder al ervaring mee) prettiger, elk jaargetijde krijg je meer mee en het is er - vinden wij- altijd mooi
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verder wel veel dieren in de tuin, reeën (heel) af en toe een zwijn, muisjes, véél eekhoorns, hazen, konijnen etc.. hebben rondom wel een redelijk hek met daartegenaan takken/bladeren e.d. welke in herfst wordt aangevuld. Dit vormt een soort natuurlijke barrière waardoor de meeste dieren er wel gewoon omheen lopen.
Gelukkig hebben we wel een vaste aansluiting op riool en stroom maar gas moet via een tank (daardoor ook duurder en geen standaard CV). Een pellet kachel zou daar perfect zijn maar het nadeel is dat die niet aan kan staan als we er (voor lange duur) niet zijn.
Ik heb wel op de zolder een marter verschrikker liggen welke wij aanzetten als we er niet zijn, dit voorkomt dat beesten zoals dassen, vossen en uiteraard marters zich gaan nestelen onder de dakrand.
Het eerder genoemde muizen probleem valt echt wel mee, je moet gewoon zorgen dat er niets voor ze te vinden is. Insecten valt ook wel mee, wel veel muggen wanneer het broeierig zomers wordt maar ik heb overal horren en voor de kids een klamboe, dat werkt perfect. Als ik er permanent zou wonen zou ik wel een airco overwegen, dat helpt flink tegen muggen. Mijn normale woning is aan het water, daar heb ik eigenlijk veel meer (verschillende) insecten.
Qua ongewenste bezoekers/wandelaars e.d. zo heel af en toe komt er wel eens iemand het pad op lopen maar zodra die doorhebben dat het geen doorgaand pad is keren ze direct om. Mensen (mannen) met andere bedoelingen zal je denk ik eerder in meer toegankelijke beboste gebieden vinden.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Sommigen hier zijn al iets te lang de stad niet meer uit geweest denk ik ...Tommie12 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:08:
Manman toch.
Lijkt me echt wel erg te zijn met die homo's in de bossen....
Ik heb het zelf niet heel erg op geluid, dus ik mag graag genieten van een rustige tuin. Het geritsel van miljoenen blaadjes aan de bomen, heerlijk
Anyway, zonder uitgebreide beschrijving van de ligging van de woning en de tuin, de directe omgeving, de omvang van het terrein, en de precieze locatie zie ik vooral giswerk in de genoemde argumenten hier die net zo goed voor een andere woning zouden kunnen tellen.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Verder inderdaad:
- Overal mos
- Stof en spinnen
- Stomme teken
- Muizen (elke dag dood op de deurmat als je een kat hebt)
- Bomen die wel eens een tak verliezen
- Blaadjes
- Blaadjes
- Mollen
- Ratten
- Traag internet
- Geen kabeltv
- Onguur volk in de winter, want lekker donker
- Altijd met de auto
- Vaak licht aan binnen
Maar wel:
- Bonte spechten
- Eekhoorntjes
- Konijntjes
- Rust
- Ruimte!
- Stilte
- Buren met spullen (even een tractor nodig? geen probleem)
- Schaduw
- bereik via niet kpn providers is ruk, maar met voice over wifi gaat dat perfect!
- we hebben kabel, adsl en vanaf eind vh jaar glas.
- veel onkruid krijg je cadeau uit het bos, meteen ingrijpen!
- met de honden kun je meteen het bos in.
- er zit heel veel wild, reeen, zwijnen, vossen.
- veel fietsers, wandelaars, hardlopers, mtbers, racefietsers, nordic walkers en ruiters.
- wij kunnen meteen met het paard vanuit de tuin het bos in, onder het zadel en met de koets.
- Check effe de boseigenaar: staatsbosbeheer is prima, natuurmonumenten? Koop in godsnaam een flat in de bijlmer, heb je meer plezier en minder gezeik!
- veel meer contact met de buren dan in de stad, veel en veel meer.
Laurensius88 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:57:
[...]
Voordeel van in de midde -of nowhere wonen is dat het toezicht ook wat minder is.. Maar ik dacht trouwens dat de kraaiachtigen (waar kouwen ook onder vallen) het hele jaar door gejaagd mogen worden (mits ze schade aan gewassen aanrichten)
Maar goed, dat terzijde natuurlijk
Als je 40ha aan aaneengesloten terrein hebt, en een jachtakte ja
[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 18-05-2019 15:08 ]
En marters die aan kabels van je wagen knabbelen (volgens mijn buurman, ik heb ze zelf nog nooit gezien en ook nooit beschadigingen aan mijn wagen gehad).m.lammers schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:20:
Wat nog niet langs gekomen is..... Boomsappen op je auto. Verschrikkelijk. Van tijd tot tijd je auto goed detailen is wel een must.
/▌
Seksuele activiteiten van alle geslachten vinden vooral tijdens carnaval in steden en dorpen plaats.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:18:
In het bos geen idee, maar ik vertrouw op je ervaringsdeskundigheid.
[ Voor 4% gewijzigd door Xfile op 08-06-2019 19:55 ]
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
B.v. dit huis ben ik op afgehaakt door de bomen. Verder mooi huis en locatie.
https://www.funda.nl/koop...134545-hoekenburglaan-43/
Nou, wat lees je voor dingen waar je het niet mee eens bent? Of juist wel? Of welke zaken mis je?echtebosbewoner schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:44:
Grappig, ik lees een heleboel uitingen van iedereen die een idee over een bos heeft. Alleen is deze discussie inmiddels al niet meer interessant en over en uit. Toch maar even proberen, want ik woon niet alleen aan de rand van een bos, maar gewoon een 100 m in een bos en dat alweer een jaar of 13.
Ik heb in dit topic al eerder een stukje geschreven dat wel kan worden gezien als een kort essay ;-)
Ik woon dus inmiddels 12 jaar in het bos en zal @echtebosbewoner dus niet inhalen, maar ik woon dus wel dieper het bos in, dan de meeste andere mensen in dit topic. Mijn stukje is nog steeds relevant denk ik, als actuele toevoeging kan ik zeggen dat het wel ondoenlijk is om sneeuw te schuiven op een groot erf en dat het grappig is om te zien dat muizen samen met vogels eten van de vetbollenMickey77 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:00:
Ik denk dat je jezelf af moet vragen of je (en anderen in je gezin) een stadsmens bent of wil zijn, of een natuurmens. Ik heb in een dorp gewoond, in een oude stad en een nieuwe stad en woon nu alweer 9 jaar midden in een Drents bos. De bomen zijn hier ca. 30m hoog en mijn buren wonen beide kanten op 1,5 km afstand... (meer)
[ Voor 3% gewijzigd door Mickey77 op 10-02-2021 09:29 ]
Ik zag vocht en ik zie dat het gaat om een nieuw te bouwen huis: Zorg voor zo min mogelijk houtwerk om je huis, geen daklijsten bijvoorbeeld.
Ik zag bomen en denk dan: mooi! Minder heet in de zomer in deze tijd van klimaatverandering.
Ik zag teken en denk, ja die heb je tegenwoordig in ieder park en ook hier midden in de polder.
Bomen die omwaaien, in de stad doen ze vaak meer schade.
Groot erf met veel sneeuw is heerlijk voor de kids om een enorme sneeuwman te bouwen. Overigens, bij een groot erf hoort ook een trekkertje waar naast de grasmaaier ook een sneeuwschuif en een shovelbak op passen.
Ik zou ook om het hele huis heen wild camera's of beveiligingscamera's ophangen, doorgelust naar je TV zodat je het (on)gedierte live kunt bekijken. Nieuw huis, breng het op orde en ga er wonen. Ieder nadeel heb z'n voordeel.
Ik zou t wel weten
Wat betreft het 'wonen aan het bos': we zitten niet direct in het bos zelf, maar op ongeveer 100 meter van de eerste bosingang. De wijk zelf is overigens wel bosachtig opgezet: veel bomen/oude eiken, heel veel groen, grote tuinen, etc.
Over het algemeen kan ik alleen maar voordelen noemen of kleine dingen die al gezegd zijn; als ik dan echt iets moet verzinnen om rekening mee te houden:
- 's Avonds/'s Nachts is er veel minder straatverlichting. Het kan even wennen zijn dat je in het donker niet meer overal lopend of fietsend op je gemak naartoe gaat; zeker het bos zelf niet.
- Meer kans op schimmel; niet alleen vanwege de vochtige lucht maar er zitten ook veel meer sporen in je de lucht.
- Beetje afhankelijk van waar je gaat wonen, maar over het algemeen zijn de afstanden naar bijzondere voorzieningen (sportclubs, winkelcentra) wat groter en ben je meer op de auto aangewezen voor dat soort dingen.
There can be only fun
Mos
Minder zon
Licht inval
Goten vol met blad.
Meer algen (groen afzetting) op staatwerk
Maar die nadelen wegen niet op tegen de voordelen!
Poah dikke Massey.
Klinkt geweldig!Mickey77 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:00:
Poah dikke Massey.
Helaas is het allemaal niet door gegaanEJlol schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:01:
Ondertussen vraag ik me af of @Greyfox er al woont, en of het bevalt om er te wonen.
MSX 2 rulez more
Ai, wat jammer. Nog wel de wens c.q. op zoek naar een huis in de natuur, of zijn de plannen helemaal gewijzigd?
There can be only fun
Blijkbaar zijn er hier veel stadsbewoners die het maar wat eng vinden om buiten de bebouwing te komen….
Hieronder wat ik in een vluchtige scan ben tegengekomen en mijn gedachten daarbij.
Eerst even wat context: zelf woon ik in het buitengebied, aan een zandweg, niet in het bos zelf, maar wel grenzend aan bosgebied, natuurgebied en landbouwgebied in de Achterhoek. We hebben zelf wat weiland en wat bossages.
In het verleden heb ik ook in de bebouwing van dorpen en steden gewoond, maar niet echt hartje stad.
Stilte/saai
Tja, die stilte is juist vaak een reden om buitenaf te gaan wonen. De hectiek van het stedelijk leven vind je in het buitengebied niet.
Insekten/muggen
Vroeger waren er buiten de stad veel meer insekten. Met dank aan de huidige landbouw is het insektenleven in het buitengebied gedecimeerd en dat werkt ook door in de natuurgebieden en bossen. Binnen de bebouwing net zoveel last van steekmuggen als daarbuiten. Ik woon vlakbij een groot hoogveengebied. Dat levert wel af en toe wat overlast op van knutten, maar niet meer steekmuggen dan elders. Steekmuggen zitten in regentonnen, dakgoten etc.
Teken/lyme
Teken komen tegenwoordig overal voor. Misschien niet hartje stad, maar in bebouwing met enig groen zitten ze ook. Teken komen vooral in huis door rondscharrelende huisdieren. En ja er valt meer te scharrelen in het buitengebied.
Eikenprocessierups
Komt overal voor waar eiken staan. Niet specifiek voor buitengebied. Daar staan weliswaar meer eiken, maar daar zijn vaak ook meer predatoren. Ik heb jaarlijks meerdere nesten in mijn bomen, maar ze krijgen niet de kans zich zodanig te vermeerderen dat het overlast oplevert.
Wild
Reeën en andere beesten willen zich wel eens tegoed doen aan groente en fruit in de moestuin en aan de aanplant van jonge boomjes. Vogels en fruit is altijd lastig, ook in de bebouwing. Kwestie van een goede afscherming.
Wild zwijn werd genoemd. Die mag officieel alleen in bepaalde gebieden voorkomen en moet daarbuiten worden bestreden. Faunabeheer kan aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.
Huisdieren vs wild
Katten en honden zouden aangevallen worden door wild zwijn. Katten laten dat niet snel gebeuren. Honden, nou ja dan moet je ze maar niet laten loslopen in het bos. Probleem is niet het wild, maar de katten en honden die los in de bossen lopen te struinen. Dus als een wild zwijn dat niet pikt, juich ik dat van harte toe.
Vogellawaai
Als je daar last van hebt is buiten wonen niks voor je. Je hebt zelfs mensen die last hebben van merels die in de zomer bij ochtendgloren gaan zingen… Die kunnen maar beter binnen blijven
Homo’s
Strikt genomen gaat het niet om homo’s, maar om mensen die hun lusten niet kunnen bedwingen en “hun ding” doen in de bosjes. Welnu die laatste categorie ben ik zelden tegengekomen en niet bij mij in de buurt. Heb er verder geen last van (en wij zijn zelf ook wel eens buiten gezwicht voor de hormonen…).
Maar inderdaad, het merendeel is toch vooral (homo-)man. Homo-ontmoetingsplekken zijn veelal op bepaalde plekken. Natuurlijk niet fijn als dat net naast jouw tuin is, maar die kans is niet groot en bovendien kan er worden opgetreden. Het is niet zo dat ieder bos vol zit met zich aan lust overgevende medemensen.
Inbraakgevoeligheid
Zou kunnen. Er is natuurlijk weinig sociale controle, bij gebrek aan buren. Tegelijkertijd is het voor een inbreker een veel grotere tijdsinvestering om buitenaf huizen af te lopen om te kijken of er wat te halen valt. Wordt iets anders als men weet dat er wat bij jou te halen valt. Maar meeste inbraken in Nederland zijn niet zo gericht. Wat wel voorkomt is dat mensen hun schuren niet op slot doen en daar wel dure tuingereedschappen opslaan. Dat soort diefstallen zijn in mijn regio wel bekend. Overigens niet bij mij (ook een schuur die niet op slot is, maar daar geen kostbaarheden in).
Mobiel bereik/internet/tv
Hier geen probleem. 4G werkt niet met alle netwerken evengoed. Dan kies je toch een andere provider. Voor mij is 4G ook niet belangrijk. Internet ging tot 3/4 jaar geleden prima via ADSL, inclusief thuiswerken. Juist in het buitengebied is veel glasvezel aangelegd. Moest inderdaad wel bijbetalen vanwege de afgelegen ligging. Er was voordien geen kabel, dus tv ging via satelliet. Ik kijk en heb geen tv, dus ik weet niet of daar problemen mee waren.
Lawaai bosonderhoud/agrarische werkzaamheden
Als het bos van een ander is, dan kun je verrast worden door werkzaamheden die overlast geven. Doorgaans is dat niet jaarlijks, maar een piek van een paar dagen eens per zoveel jaar. Een boseigenaar kan ook een bos vrijwel geheel kappen en dan een paar boompjes laten staan. Soms wordt er dan wel nieuw bos aangeplant, maar je uitzicht/omgeving is er wel door veranderd.
Dat kan wel jammer zijn.
In meer agrarisch gebied kan er af en toe last zijn van geluidsoverlast van stallen en machines, stankoverlast door mest etc. Mijn ervaring is dat veel boeren gewoon hun gang gaan en zich niets aantrekken van anderen. Dan kan het gebeuren dat je opeens middernacht wordt geconfronteerd met oogstmachines die met veel kabaal aan het werk gaan.
Maar dat is allemaal niet iets wat dag in/dag uit voorkomt.
Mensen in de tuin/toerisme
Mooi wonen betekent dat je in een omgeving woont die ook interessant is voor anderen. En dat kan overlast geven. Ik heb af en toe ook mensen op mijn terrein, bijvoorbeeld omdat ze dachten dat een of ander wildspoor een pad was (zeggen ze). En ik wil geen hekken rond mijn terrein en ook geen borden verboden toegang. Dus het komt voor. Nu wil ik wel eens in adamskostuum in het zonnetje liggen en ja, dan kan het zijn dat ze mij in natuurlijke staat tegenkomen. Voor mij geen probleem.
Ik heb wel een keer een plassende dame betrapt op mijn terrein. In plaats van excuses werd ze boos omdat ik haar geen privacy gaf….
Mountainbikers zijn wel een probleem, vooral in groepen. Die houden zich niet aan paden/routes, hebben een grote bek en maken veel kabaal. Ik was die schreeuwende zuurstokken zo zat dat ik een mountainbikeroute die liep over mijn terrein heb afgesloten.
Bladeren/Onderhoud
Ja, bomen betekent bladeren. Op het gazon verwijderen, kost een of twee middagen en dat is dan ook weer klaar. Is overigens een prima grondstof voor de (moes)tuin.
Groen vraagt altijd onderhoud en dus moet je ook af en toe wat doen aan je bomen en andere beplantingen. Hoort er bij, levert openhaard-hout op en is verder doorgaans geen enorme klus.
Pakjes bezorgen
Geen verschil met wonen in de bebouwing. Beetje afhankelijk van wie de bezorger is. PostNL gaat altijd goed en snel. DHL meestal ook. DPD wat minder.
Afstand tot winkels/voorzieningen
Klopt, boodschappen doen moet met de auto. Even snel naar de winkel op de hoek is er niet bij. Een voorraadkast, koelkast en ruime vriezer is handig.
Mosgroei op dak
Zou kunnen, ik heb veel mos op het dak, maar ik zie het bezwaar er niet van.
Buitenaf-(zand)wegen
Onverharde wegen kunnen inderdaad stof-overlast geven. En in de winter is er geen gladheidbestrijding. Dan ga ik toch een paar dagen niet de weg op?
En toch nog een nadeel, maar van een heel andere orde: De meeste Nederlanders wonen in een dorp of stad. Ze lijken te denken dat het buitengebied de plek is om van alles en nog wat neer te plempen: windmolens, bedrijventerreinen, zonneparken etc. Valt in echte natuurgebieden/bossen nog wel mee, maar verder dreigt het hele platteland verder te verrommelen. Dat gaat in een vrij hoog tempo. Dit kan betekenen dat je veel geld uitgeeft voor een huis op een mooie plek, waarna je vervolgens wordt geconfronteerd met allerlei onzalige plannen van anderen voor jouw woonomgeving.
Zo, is dat een essay of niet?
...
Geweldig!!!
[ Voor 4% gewijzigd door DjoeC op 10-02-2021 15:58 ]
Nee, zeker nog op zoek maar langzamerhand zijn de mooie plekjes wel redelijk onbetaalbaar geworden.secret17 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:21:
[...]
Ai, wat jammer. Nog wel de wens c.q. op zoek naar een huis in de natuur, of zijn de plannen helemaal gewijzigd?
MSX 2 rulez more
Toevallig afgelopen weekend doorgebracht in een vrijstaand huisje midden in een bos op de Veluwe (airbnb). Echt heel mooi wonen en ter plekke Funda erbij gepakt, alles wat daar in de buurt lag was helaas instappen vanaf een miljoen.
Puntje van @inhico wat mij daarbij ook wel bezig houdt is dat je heel veel betaalt voor de ligging en dat is deels een momentopname. Als dat stukje bos waar je woont verloren gaat door ziekte, klimaatverandering of brand dan is het ineens niet meer waarvoor je daarheen bent verhuisd en heel veel geld hebt neergelegd. Ben wel benieuwd of je daartegen kunt verzekeren.
Ik deel je verbazing. Je kunt type bos nog toevoegen, loofbos, naaldbos, gemengd bos maken ook nogal verschil.Destijds heb ik met enige verbazing dit topic gevolgd.
<knip>
Zo, is dat een essay of niet?
Je betaald toch helemaal niet zo veel voor de ligging in juist meer afgelegen gebieden?mrnn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:54:
Puntje van @inhico wat mij daarbij ook wel bezig houdt is dat je heel veel betaalt voor de ligging en dat is deels een momentopname. Als dat stukje bos waar je woont verloren gaat door ziekte, klimaatverandering of brand dan is het ineens niet meer waarvoor je daarheen bent verhuisd en heel veel geld hebt neergelegd. Ben wel benieuwd of je daartegen kunt verzekeren.
Waar ik woon zijn afgelegen woningen en grondstukken juist véél goedkoper per vierkante meter ...
Wél koop je vaak ook een veel groter oppervlakte en groter of vrijstaand huis, voor een prijs die je in een dichtbevolkt gebied nooit zoveel ruimte en woonplek zou opleveren.
Ik zou dan wel aanraden goed de ontwikkelings- en bestemmngsplannen, van zowel je eigen grond als de omgeving een beetje in de gaten te houden.
Dat is zeker ook iets dat zowel strk in je voordeel kan spelen alswel je zelf vermogenswinsten kan opleveren
(grond met bouwbestemming is veel meer waard dan grond dat enkel als natuur of landbouwbestemming gebruikt mag worden)
Wat betreft het idee dat je omgeving kan veranderen..... ik zou sterk afraden om vanuit onjuist romantische ideeen ergens heen te verhuizen dat het 'altijd hetzelfde blijft'.... Dat is niet zo (nergens) en moet je niet eens willen...
De omgeving verandert altijd, ik raad eerder aan om eerder zelf mee te plannen hoe je je omgeving wilt vormen; Als je ergens gaat wonen zal je deel worden van die ontwikkeling.
juist aangezien je vaak veel ruimte hebt ben je veel minder afhankelijk van anderen en heb je vaak veel eigen speelruimte en mogelijkheden.
Aan de andere kant, mensen die ergens vanuit de stad op het land trekken vanuit onrealistische romantische ideeen en dan overal op tegen gaan zijn of klagen als de 'romantiek' niet genoeg zou passen zijn ontzettend ongeliefd (en meestal vertrekken ze snel en ongelukkig).
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Enige manier hoe je je daartegen kan verzekeren is door simpelweg alle grond van je uitzicht te gaan kopen.mrnn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:54:
Zolang het andermans grond is heb jij er niets over te zeggen / gaat niemand er verzekeringen / garanties voor afgeven.
Ben het eens met je strekking dat omgeving altijd verandert en dat je deel wordt van deze ontwikkeling. Daar niet voor open staan word je alleen maar ongelukkig van. Maar qua zelf vormen van je omgeving, als je het wonen tussen hoge bomen erg belangrijk vindt dan valt daar niet veel aan te vormen in minder dan 30 jaar. Ze zijn er of ze zijn er niet (meer).
Tja, dat is enkel in het begin. Daarna gaat dus meespelen of de bomen op jouw terrein staan of niet.mrnn schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:34:
Maar qua zelf vormen van je omgeving, als je het wonen tussen hoge bomen erg belangrijk vindt dan valt daar niet veel aan te vormen in minder dan 30 jaar. Ze zijn er of ze zijn er niet (meer).
Ik weet genoeg verhalen van mensen die huizen kochten zonder naar bestemmingsplannen te kijken en die dus een huis kochten met schitterende uitzicht over wijde weilanden.
Alleen stond er in het bestemmingsplan dan al 10 jaar dat er een weg door de weilanden vlak langs de huizen zou gaan lopen.
En als dat dus nadat iemand er 5 jaar woont ingezet wordt, tja dan moet je niet opeens gaan mekkeren dat je geen weg achter je tuin wilt hebben en dat je uitzicht verpest wordt. Dan had je je maar beter moeten informeren.
En als de gemeente van plan is om het bestemmingsplan te wijzigen, terwijl je er woont, ja dan heb je er ook zelf een stem in.
Alleen als jij het erg belangrijk vind om tussen hoge bomen te wonen en die bomen zijn van je buurman, tja dan moet je niet verbaasd zijn als die er morgen niet meer staan, dan had je zelf maar die grond moeten kopen.
Je krijgt simpelweg nergens gratis eeuwig uitzicht bij.
En zelfs dan moet je niet al te gek opkijken als er een aantal bomen omgaan bij een storm.Gomez12 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:57:
[...]
Alleen als jij het erg belangrijk vind om tussen hoge bomen te wonen en die bomen zijn van je buurman, tja dan moet je niet verbaasd zijn als die er morgen niet meer staan, dan had je zelf maar die grond moeten kopen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Waar je dan over zou kunnen vallen is dat je alleen de opstallen koopt, de grond blijft eigendom van SBB en daar betaal je dan jaarlijks pacht over. Die pacht maakt het lastiger hypotheek te krijgen, plus je kunt het vervelend vinden dat je de grond niet in eigendom hebt. Maar het maakt de zaak als geheel wel betaalbaar.
De opstallen die ik samen met mijn ex heb gekocht zijn circa 250k waard en de grond ongeveer 100k. Je hoeft dan dus maar 200k te betalen en dan betaal je elk jaar ongeveer 4k pacht. Je kunt bang zijn voor pacht of het zien als een soort hypotheek (hoeveel huizen zijn echt eigendom van de bewoner?) Voor die 250k heb je een woonhuis/vakantiehuis met een of meer schuren en een erf dat je in stedelijk gebied niet kunt betalen (in mijn geval ca 5000m2).
Alternatieven zijn om in een klein dorp te wonen dat grenst aan een bos, of een boerderij kopen in de buurt van bosgebied. Ook in die gevallen moet je rekening houden met veel klussen, binnen en buiten (!) en als je geen berg geld hebt kun je er ook leven als je bereid bent om wat wooncomfort in te leveren. Ondertussen woon je wel in een heel mooie omgeving.
Dus het kan echt wel, maar dan moet je misschien iets Noorderlijker zoeken en/of niet bang zijn voor pacht.
Een woonsituatie zoals die van jou, vind je dat ook gewoon via Funda of zijn daar andere ingangen voor?
[ Voor 11% gewijzigd door mrnn op 11-02-2021 11:35 ]
Het aantal boswachterswoningen is natuurlijk niet supergroot dus geode kans dat er op dit moment geen leeg staan. Maar ik weet dat er nog steeds boswachterswoningen worden bewoond door mensen van SBB en het kan best dat die alsnog op de markt komen als ze met pensioen gaan. Ook geld voor huidige bewoners dat de situaties kunnen veranderen, ofwel door scheiding (...) ofwel omdat de pacht in perioden van 10 jaar wordt vastgesteld en situaties dan kunnen veranderen. Ik zou hier niet weg willen, dus om nu overstag te gaan zou het een heel goed bod moeten zijn, maar in 2030 is de kans 90% dat we de opstallen gaan verkopen, tegen een reële prijs.
Ik heb wel eens verhalen gelezen dat mensen woningen hebben gevonden door in hun favoriete straat gewoon huis aan huis briefjes in de bus te doen. Als je echt wilt, zou je gewoon 100 brieven kunnen sturen aan bewoners van boswachtershuizen en wie weet krijg je ergens een lekker bakkie koffie aangeboden... nee heb je... ja kun je zomaar krijgen als je het niet verwacht. Vergeet Funda, wees pro-actief!