Wonen grenzend aan een bos, wat zijn de nadelen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 15:53

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Ik krijg de kans om een woning te kopen die aan een bos (veluwe) grenst.
Dat is natuurlijk helemaal geweldig als je van bos houdt zoals ik.
Alleen ben ik opgegroeid in een polder en heb voor de rest alleen in een Vinex wijk gewoond.
Ik heb dus geen idee van de nadelen en zie het hele plan door een roze bril.

Het enige wat ik kan bedenken is dat het inbraakgevoeliger is en dat je waarschijnlijk meer last van insekten hebt.

Graag zou ik wat ervaringen horen over het wonen op zo’n plek.
Wat valt of viel je op, je mee of tegen?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Entitled' toeristen die vanuit het bos rechtdoor je tuin door lopen (afhankelijk van de precieze locatie)
(Geluid van) beesten (kan ook voordeel zijn).
Risicootje op bosbrand. (Maar ja, huis vd buren kan ook afbranden)
4G-ontvangst en snel bekabeld internet
Het gevoel dat er een axe murderer vanuit het donkere bos naar je loert :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Afhankelijk van de ligging/buren/soort bos wellicht:
- weinig zon
- Geluid van bosmaaier/bladblazers
- gazon wordt actief beplant door eekhoorns
- bomen op eigen terrein moeten onderhouden worden, al is het maar voor de verzekering

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:41

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Vaker bladeren moeten vegen tijdens de herfst, meer schaduw in je eigen tuin. Afhankelijk van de afstand tussen huis en bos.
Voordelen zijn natuurlijk dat je vaker natuurgeluiden te horen krijgt, zoals vogels die lekker geluid aan maken zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Pjottski op 15-05-2019 20:16 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 13:43
Vochtiger.
Schaduw door de bomen.
De bladeren van de bomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 23:02
Ik woon zelf midden op de Veluwe en wat ik ik de dorpen om mij heen zie, zeker in bebost gebied. Is dat wilde zwijnen flinke schade kunnen aanrichten. Verder zal er meer wild rondlopen, kan natuurlijk ook zeker een voordeel zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Kijk even of er niet heel veel kraaiennesten zitten. Die beesten maken echt veel kabaal en schijten alles onder.

Dit was voor mij een reden om een verder perfect huis niet te nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Ernemmer op 15-05-2019 20:19 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Soms vinden er activiteiten plaats in het bos, waar je kinderen liever niet aan blootstelt. Zoals homo's die in een bos elkaar seksuele diensten verlenen. Maar voor de rest kan ik 1,2,3 geen andere nadelen bedenken.

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Greyfox schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:08:
Alleen ben ik opgegroeid in een polder en heb voor de rest alleen in een Vinex wijk gewoond.
Ik heb dus geen idee van de nadelen en zie het hele plan door een roze bril.
Gaat het je om de voor- / nadelen van het wonen nabij een bos, of gaat het je om de voor- / nadelen van het wonen waar je de woning kunt kopen die jij op het oog hebt? ;) Want de ene bosrand is de andere niet, en binnen een bepaalde straal kun je behoorlijke verschillen hebben qua verwacht woongenot... imho zou je eerder zorgen moeten maken over dat je (mogelijk?) niet weet precies in welke wijk/buurt je komt te wonen, dan om het feit dat je aan een bosrand gaat wonen :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ziekte van Lyme is echt een probleem op de Veluwe. Dat is iets wat je echt niet wilt krijgen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
F_J_K schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:14:
4G-ontvangst en snel bekabeld internet
Die.

En pollen. Als de bomen aan je tuin grenzen. Een nogal eenvoudige: blaadjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:44
Beestjes die alle draden in je auto als avondmaal zien.

Acties:
  • +54 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:41
XiaomiGlobal schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:18:
Soms vinden er activiteiten plaats in het bos, waar je kinderen liever niet aan blootstelt. Zoals homo's die in een bos elkaar seksuele diensten verlenen. Maar voor de rest kan ik 1,2,3 geen andere nadelen bedenken.
Waarom nou weer homo's? Net alsof hetero's geen seks kunnen hebben in een bos. Zeg dan gewoon "mensen" :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Sja, de hoeveelheid blad in de tuin had ik kunnen voorzien.
Internetsnelheid was een goeie, die heb ik direct even nagezocht want dat is voor mij ook zakelijk wel belangrijk.
Ook de grotere kans op teken is wel iets om te onhouden.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 19:41

Matszs

><>

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Laatst online: 23-03-2020
migchiell schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:25:
[...]

Waarom nou weer homo's? Net alsof hetero's geen seks kunnen hebben in een bos. Zeg dan gewoon "mensen" :/
Omdat ik het in het nieuws gehoord heb? Je hoort nooit, dat er een hetero ontmoetingsplek is hoor :(

https://www.hartvannederl...p-homo-ontmoetingsplaats/

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Eerder last van ongedierte zoals muizen ed. Mensen die het verschil tussen pad en tuin niet weten. Als je in een rustig gebied woont dan kan het zijn dat je af en toe een hert oid in je tuin hebt. Of een haas. En veel vogeltjes.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
migchiell schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:25:
[...]

Waarschijnlijk omdat je vaker leest over een homo ontmoetingsplek in het bos dan een hetero ontmoetingsplek... Neemt niet weg dat het wat mij betreft allebei (of allemaal als je "modernere" geslachten mee wilt rekenen) niet publiekelijk hoeft.

Denk verder ook aan:
- Levering van pakketjes
- Eventuele thuisbezorgd.nl
- Veiligheid van huisdieren (hond/kat vs wild zwijn)
- Schade van wilde dieren
- Inbraakgevoeligheid
- Tijd dat hulpdiensten ter plaatsen kunnen zijn (ja ik weet het, wettelijk minimum maar dat is helaas niet altijd de praktijk)
- Werkgelegenheid (tenzij je boswachter bent ;))
- Afstand supermarkt/winkels
- School voor eventueel kinderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Extra mosgroei om en op je woning.
Vooral als je dakpannen hebt regelmatig laten reinigen anders gaan je dakpannen stuk door het mos dat erop en tussen groeit
Daar kan je dan weer lekkages van krijgen.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Greyfox schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:27:
Ook de grotere kans op teken is wel iets om te onhouden.
Teken? Op de Veluwe leeft er groot & klein spul. Het zou (nadruk dubbel dik) kunnen zijn dat je zomaar bij bepaalde weersomstandigheden een kudde muizen in je kelder vindt zonder AirBnB-reservering. Dat een zwijn lekker je grasveld staat om te woelen want je BBQ van gister heeft wat sporen achtergelaten. Of dat een squadron "mekker vogels" jouw dakrand uitkiest om elke ochtend bij het ochtendgloren een opera te zingen.

Ongetwijfeld zal het zo'n vaart lopen afhankelijk van "hoe ver" je daadwerkelijk van een bosrand zit maar je zit aanzienlijk dichter bij natuur dan als je op de Prinsengracht in Amsterdam woont, zeg maar :)

/edit: zoek even uit wat je ondergrond is. Als je toevallig een vrij harde ondergrond hebt (klei) en een zeer dunne toplaag, kan je bij flink veel hemelwater nog wel eens last krijgen van minder goede afwatering. Zeker als je perceel vlak loopt (of precies verkeerd schuin afloopt), kan dat ook best lastig worden.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 15-05-2019 20:45 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
xh3adshotx schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:35:
[...]

Waarschijnlijk omdat je vaker leest over een homo ontmoetingsplek in het bos dan een hetero ontmoetingsplek... Neemt niet weg dat het wat mij betreft allebei (of allemaal als je "modernere" geslachten mee wilt rekenen) niet publiekelijk hoeft.

Denk verder ook aan:
- Levering van pakketjes
- Eventuele thuisbezorgd.nl
- Veiligheid van huisdieren (hond/kat vs wild zwijn)
- Schade van wilde dieren
- Inbraakgevoeligheid
- Tijd dat hulpdiensten ter plaatsen kunnen zijn (ja ik weet het, wettelijk minimum maar dat is helaas niet altijd de praktijk)
- Werkgelegenheid (tenzij je boswachter bent ;))
- Afstand supermarkt/winkels
- School voor eventueel kinderen
toon volledige bericht
Tot nu toe van geen van het bovenstaande last en ik woon in bosrijk buitengebied.
Alleen thuisbezorgd is beperkt beschikbaar.
Katten komen af en toe met een konijn of muskusrat thuis, dus tot nu toe winnen ze altijd nog van de wilde dieren.

Afstand school en winkels kan heel erg meevallen, probeer maar eens snel door het drukke stadsvekeer te gaan.

Auto is wel noodzakelijk iets omdat OV vaak beperkter is.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MAX3400 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:37:
...
Ongetwijfeld zal het zo'n vaart lopen afhankelijk van "hoe ver" je daadwerkelijk van een bosrand zit maar je zit aanzienlijk dichter bij natuur dan als je op de Prinsengracht in Amsterdam woont, zeg maar :)
Amsterdam heeft toch ook wel oprukkende natuur.

@TS, lastig te zeggen is nogal afhankelijk van allerlei concrete parameters (mbt jou en mbt de woning). Ik zou zelf niet al te veel nadeel verwachten, puur vanwege het wonen bij een bos.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 15-05-2019 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
De tuin is omheind, dus ik verwacht niet veel grote dieren in mijn tuin, maar muizen, eekhoorns en dergelijke is natuurlijk wel mogelijk.

Die natuur om de hoek lijkt me natuurlijk voornamelijk leuk, maar ik lees toch nog wel wat interessante suggesties waar ik geen rekening mee gehouden had.
Het zal het plan om daar te gaan wonen niet veranderen, maar wel iets om bij na te denken.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Greyfox Tijdens schemering en avond insecten aan je plafond als je de ramen + lampen aan laat. Heb ik in Ierland ook. Horren zijn wel een must.

[ Voor 6% gewijzigd door Ivysaur op 15-05-2019 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:14
Mijn moeder woont aan de bosrand (veluwezoom), geen klachten, heel happy zelfs. Ze kijken altijd een beetje uit het raam naar de drommen wandelaars, hardlopers en fietsers die langs sjokken om het bos in te duiken. Geen last van extra vocht (zien ze als bonus voor de tuin, zeker met de huidige droogte), bladeren, teken of ander problematisch ongedierte. Wild op loopafstand vinden ze zelfs geweldig, na het desert wandelen we bij lang licht weleens het bos in om het grazende wil te kijken bij zonsondergang. Schitterend!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:41

bonzz.netninja

Niente baffi

Mos
Mos
oja....mos!

Een beetje een 'vinex tuin' kun je vergeten, je krijgt een bostuin...met mos :) Maar dat is niet zo erg. Je houten schuurtje moet wel wat meer onderhoud hebben.

Tevens spinnen. Heel veel spinnen, met name in je huis. Van die dikke grote roofspinnen :o :+ En allerlei andere insecten natuurlijk.

Maar goed, dat is natuurlijk allemaal niet echt een nadeel. Of tenminste, ik zou er voor tekenen. Het lijkt me heerlijk om aan een bosrand te wonen.

Als het regent is het wel snel modder en nat.

* bonzz.netninja woonde ooit 4 maanden in een boshuisje.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:26

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Veel langskomend wild inderdaad, eekhoorns, zwijnen (zie Veluwe webcam voor kleintjes :-) en af en toe herten. Het eetbare deel van het wild kun je kant en klaar halen bij Hanos.
Enkele kilometers wandelen of fietsen en je zit op de vlakte bij Radio Kootwijk, de stilte op een warme zomeravond is indrukwekkend.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:30
Voordeel is de rust en dat het koeler is dan in de stad (kan zomaar 2-3 graden schelen op een warme dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

TDB

Wij wonen zelf sinds 4 1/2 jaar midden in het bos en ik moet zeggen: dat hadden wij veel eerder moeten doen. De vele voordelen (heerlijke omgeving, maakt de seizoenen veel bewuster mee, rustiger, slaapt veel beter, ziet veel dieren, etc) wegen veel zwaarder dan die paar nadelen. Eh... kan er eigenlijk maat 1 bedenken: kans op teken is minder klein. En dat valt ook mee: in die 4 1/2 jaar hebben wij met z’n tweetjes 1 teek gehad.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21

Animal_X

Rodin

Gratis lift naar Barad-dûr?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:26
Mwoah, vind hier iedereen nogal negatief. Ikzelf heb vrijwel m'n hele leven in het bos gewoond en dat was vooral leuk (lekker spelen/ravotten, hutten maken, etc).

Over muizen: ja, wel eens last van, maar dat hebben mensen in het centrum van Amsterdam ook. Gewoon zorgen dat al je etenswaar goed is afgesloten en eventueel af en toe klemmen zetten (of een kat nemen).
Pollen: lijkt me niet erger dan fijnstof midden in de stad.
Inbraakgevoeligheid: gelukkig geen ervaring mee, maar altijd een hond gehad. Eventueel camera ophangen? Die kosten tegenwoordig ook niet zoveel meer.
Overlast wild: wilde zwijnen geen ervaring mee (Brabant), wel met konijnen die de tuin leegeten (leer je vanzelf wat je kan hebben als tuinplanten). Af en toe reeën die door de tuin langslopen (alleen maar leuk) en een paar keer meegemaakt dat een vos de aardbeien had opgegeten :D
Bladeren: met name aandacht voor de dakgoot, wij halen die 1 tot 2 keer per jaar leeg en dat is ruim voldoende.
Mosgroei: geen last van, dakpannen liggen er al tientallen jaren op.
Klimaat: over het algemeen werkt een bos wat matigend, dus op erg warme dagen is het wat koeler en op erg koude dagen is het wat warmer.
Teken: ja, ziekte van Lyme kan echt ernstig zijn, onderschat het niet, maar dat kan je ook gewoon krijgen met boswandeling oid. Maar gewoon aanleren dat je altijd onder de douche even goed alles bekijkt en mocht je een keer iets tegenkomen die datum goed noteren. Verder weten wat de mogelijke symptonen zijn en als het zover is direct zorgen voor doorverwijzing, huisarts heeft het helaas erg vaak in eerste instantie niet door.
Spinnen: erg weinig last van, daar heb ik juist meer last van in de polder dan in de bossen. En bedenk wel dat spinnen muggen eten >:)
Thuisbezorgd slecht beschikbaar: gewoon zelf goed leren koken :+
Levering van pakjes: je kan juist afspreken met de bezorger om het in de schuur/achterom/oid te leggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VHS
  • Laatst online: 29-11-2024

VHS

Wolven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:06
Men is niet negatief, TS vraagt expres naar mogelijke nadelen.

Hij is al genoemd, maar vergeet niet afstand naar winkels, andere voorzieningen (cultureel, huisarts, school indien kinderen, etc.) en bereikbaarheid per OV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

FoxLenny schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:16:
Mwoah, vind hier iedereen nogal negatief. Ikzelf heb vrijwel m'n hele leven in het bos gewoond en dat was vooral leuk (lekker spelen/ravotten, hutten maken, etc).
[...]
TS hintte juist op info over de nadelen, de enige reden dat ik er wat kon opnoemen is omdat ik naar een bosrijke omgeving verhuisd ben en dat zou ik meteen weer doen ;)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FoxLenny schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:16:
Mwoah, vind hier iedereen nogal negatief.
Voor de duidelijkheid: de vraag was de minpunten. De voordelen zijn evident ;)

(En consequenties ook zoals dat dat je niet op loopafstand zit van drie supermarkten, zes kroegen, familie/vrienden en jaarlijks een paar journaal-waardige evenementen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-05 15:46
Wonen grenzend aan een bos bij de veluwe is gewoon niet te doen.

- overal beesten, groot en klein die je lastig vallen en waar je enge ziektes van krijgt
- er zit niks in de buurt
- er wordt niks thuisbezorgd
- nagenoeg geen internet
- en mobiel bereik
- je wordt overal omvergelopen door toeristen
- overal seks ontmoetingsplaatsen
- overal refo's waar je niks van mag (dus dan toch maar naar die seks ontmoetingsplaatsen)
- niet snel genoeg bereikbaar voor hulpdiensten, als je dood gaat ga je gewoon dood (god willst it, vraag de refo's maar)
- overal mos, echt overal. Is het niet lelijk dan ga je er wel van op je bek

Ik zou het niet doen TS. Ik woon er zelf ook en kan niet wachten totdat ik terug naar de randstad kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

leecher schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 05:46:

- overal beesten, groot en klein die je lastig vallen en waar je enge ziektes van krijgt - Veluwe ligt niet in Australië heur
- er zit niks in de buurt - Veluwe is nogal groot, dus geen idee waar TS precies wil gaan wonen
- er wordt niks thuisbezorgd - zie vorige
- nagenoeg geen internet - zie vorige
- en mobiel bereik - zie vorige
- je wordt overal omvergelopen door toeristen - nou, dat die staan echt midden in je woonkamer
- overal seks ontmoetingsplaatsen - misschien is dit wel een voordeel voor TS? En anders zijn die mensen vooral druk met zichzelf
- overal refo's waar je niks van mag - [img]het is geen 1800 meer. Die geloofsgekkies kan je gewoon negeren en op zondag is het lekker rustig.[/img]
- niet snel genoeg bereikbaar voor hulpdiensten, als je dood gaat ga je gewoon dood (god willst it, vraag de refo's maar) - Ja, massale sterfte op de veluwe door gebrek aan hulpdiensten. In nederland is een andere stad al gauw 3 uur van je verwijderd
- overal mos, echt overal. Is het niet lelijk dan ga je er wel van op je bek - ja, en vervolgens lig je af te sterven. Zie vorige

Ik zou het niet doen TS. Ik woon er zelf ook en kan niet wachten totdat ik terug naar de randstad kan.
toon volledige bericht
Moest even reageren. Je doet net of hij ergens in onbewoond gedeelte van Australië gaat wonen. Het is de Veluwe..... op veel delen liggen grote steden op loop afstand. TS, waar ongeveer stond je eventuele toekomstige stek?

Default blanke hetero

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 17:22

Croga

The Unreasonable Man

Oom van me woont daar ondertussen zo'n 5 jaar.....
- overal beesten, groot en klein die je lastig vallen en waar je enge ziektes van krijgt
Overal ja? Wow! Dat wordt dan lastig lopen, over al die grote en kleine beesten heen. Wij hebben daar nog nooit last van gehad. Ja, in de verte een zwijn of hert en in de kelder in 5 jaar tijd 3 muizen. De meeste beesten zijn banger van jou dan dat jij van hen bent.
Steakhouse op 10 minuten lopen. Thuisbezorgd heeft zo'n 15 opties waaronder de beste thuisbezorg Sushi die ik ooit gehad heb.
- nagenoeg geen internet
GBit fiber.
- en mobiel bereik
Beter bereik dan in de stad aangezien er nergens obstakels zijn.
- overal refo's waar je niks van mag (dus dan toch maar naar die seks ontmoetingsplaatsen)
urrrrr... wacht even.... als er overal ontmoetingsplaatsen zijn én overal refos zijn dat dan die refos op de ontmoetingsplaatsen? Nou snap ik het even niet meer.....
En nee, mijn ooms (ja, ooms, getrouwde heren) hebben nog nooit last gehad van "refos" of van ontmoetingsplaatsen. Ook niet in mijn urenlange wandelingen door de bossen daar.
- niet snel genoeg bereikbaar voor hulpdiensten, als je dood gaat ga je gewoon dood (god willst it, vraag de refo's maar)
Ook hier weer: Geen obstakels dus de response tijden van hulpdiensten zijn hier beter dan in Amsterdam waar ze nergens kunnen komen omdat het verkeer overal vast staat.

Ik snap dat je een Lou Reed fan bent maar je zwart/wit afspiegeling is niet alleen zwaar overdreven, het is ook bewijsbaar onwaar. Dus luister rustig nog eens naar YouTube: Lou Reed & John Cale - Small Town ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Minder openbaar vervoer/verharde wegen/internet langzamer/hondenuitlaters in je tuin, verder van winkels. Het zal wel meevallen met de Nederlandse bossen. Er zijn geen beren meer ofzo, misschien zit je meer in de schaduw?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 13:37
Leuk topic, wat ons werd aangegeven:
- Geen glasvezel of snel internet. wel supersnel 4G in ons geval
- Kabel knagers in je auto (daar zijn sprays en piepdingen voor)
- Koudere nachten met bijbehorende gladheid verschijnselen
- Bambi's die je planten kaalvreten
- Meer en grotere vliegende insecten
- Teken ze zijn er, tegen Lyme doe je niks/weinig, tegen de FSME kun je een inenting halen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 06:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Homo's en hetero's (en andere mensen), plus natuurlijk allerlei dieren en planten die druk zijn met dezelfde bezigheden in bepaalde delen van het jaar.

Alleen laten de planten en dieren geen oude condooms achter. In plaats daarvan mag je wat de planten betreft, afhankelijk van de samenstelling van het bos, enige tijd hun equivalent van sperma inademen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Eikenprocessierups kan je ook nog hebben met eiken in je tuin. Maar de grote vraag waar ik nog geen antwoord op heb (of misschien gemist heb), gaat het om een huis in het bos, of naast het bos? Want dat maakt nogal uit.

Verder krijg ik wel het idee dat er hier een paar Randstedelingen zitten die ook wat dingen bedenken over het enge gebied buiten de ring.
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:42:
[...]

Jesus man wat een ontzettend zielige reactie dit. ;w
Dan moet je vooral in Amsterdam langs de kanalen gaan wonen, daar komen "die enge mensen" nooit. 8)7
Tjeezzz doe eens normaal.
Zijn we tegenwoordig zo politiek correct doorgeslagen dat we homo-ontmoetingsplekken (als we het over een eufemisme hebben is dat er trouwens ook wel eentje) niet meer zo mogen noemen? Enige relevante punt is dat die niet random in het bos zitten, maar normaal gesproken rond parkeerplaatsen naast snelwegen. Maar ik moet er niet aan denken om een mooi uitzicht daarop te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik woon op de Veluwe (aan de rand van een stad) en sowieso is er niet één Veluwe. Ik woon in Apeldoorn en ik zou van mijn leven niet in (of aan de rand van) Uddel, Elspeet, Nunspeet, Stroe etc willen wonen. De omgeving is supermooi, maar die dorpen zijn, als je niet gereformeerd bent, best bijzonder. Buurtschappen als Wenum, Nielsen, maar ook Hoenderloo zijn al veel fijner.

Ergens hierboven wordt het toerisme gebagatelliseerd...het is natuurlijk erg afhankelijk van waar je exact gaat wonen, maar vergis je niet in de ontwetendheid (of lompheid, wat je wil) van de gemiddelde toerist. Ik heb tijden in Amersfoort gewerkt en via de A1 is veel te druk, dus ik ging altijd binnendoor. Maar niet in de zomer, als half bejaard Nederland (en Duitsland) weer overal 40 rijdt waar je 80 mag, half op de weg stopt om op kaarten te kijken etcetera. Woon je dicht bij een bekend wandel of fietspad, dan heb je wellicht toch iets minder privacy.

Maar toerisme hangt heel erg van je exacte locatie af. Sowieso is de Veluwe groter dan de dorpen die ik noem. De regio bij NP Veluwezoom is al weer heel anders (maar, wederom afhankelijk van de exacte plek) wel weer meer motorrijders bijvoorbeeld.

Laatste nadeel voor mij zou traag internet kunnen zijn. Maar al met al, als je niet slechts zit qua toeristen, niet in een refo gemeenschap woont en een plek net goed internet hebt, dan wist ik het wel. En die plekken zijn er vast genoeg. Wilde zwijnen zijn gegarandeerd, maar zijn ook wel redelijk te weren. Verder is al het wild heel cool in je tuin. Je tuin zal alleen nooit zo strak blijven als een stadstuin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:40

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

kuddes fietsers in de zomer, en veel auto's als het een toegangsroute naar een camping is.

Maar wel in/vlakbij de natuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Tens op 16-05-2019 08:11 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:37
Het eerste wat in mij opkomt: muggen. In een vochtige bosomgeving heb je meer last van muggen, maar daar kun je je met eenvoudige maatregelen tegen beschermen. Overigens verschilt dit per bos, niet ieder bos heeft dit.

Waarom vraag je het eigenlijk niet aan de mensen die er nu zelf wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:48
Wat nog niet langs gekomen is..... Boomsappen op je auto. Verschrikkelijk. Van tijd tot tijd je auto goed detailen is wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:41
ZieMaar! schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:50:
Ik woon op de Veluwe (aan de rand van een stad) en sowieso is er niet één Veluwe. Ik woon in Apeldoorn en ik zou van mijn leven niet in (of aan de rand van) Uddel, Elspeet, Nunspeet, Stroe etc willen wonen. De omgeving is supermooi, maar die dorpen zijn, als je niet gereformeerd bent, best bijzonder. Buurtschappen als Wenum, Nielsen, maar ook Hoenderloo zijn al veel fijner.

Ergens hierboven wordt het toerisme gebagatelliseerd...het is natuurlijk erg afhankelijk van waar je exact gaat wonen, maar vergis je niet in de ontwetendheid (of lompheid, wat je wil) van de gemiddelde toerist. Ik heb tijden in Amersfoort gewerkt en via de A1 is veel te druk, dus ik ging altijd binnendoor. Maar niet in de zomer, als half bejaard Nederland (en Duitsland) weer overal 40 rijdt waar je 80 mag, half op de weg stopt om op kaarten te kijken etcetera. Woon je dicht bij een bekend wandel of fietspad, dan heb je wellicht toch iets minder privacy.

Maar toerisme hangt heel erg van je exacte locatie af. Sowieso is de Veluwe groter dan de dorpen die ik noem. De regio bij NP Veluwezoom is al weer heel anders (maar, wederom afhankelijk van de exacte plek) wel weer meer motorrijders bijvoorbeeld.

Laatste nadeel voor mij zou traag internet kunnen zijn. Maar al met al, als je niet slechts zit qua toeristen, niet in een refo gemeenschap woont en een plek net goed internet hebt, dan wist ik het wel. En die plekken zijn er vast genoeg. Wilde zwijnen zijn gegarandeerd, maar zijn ook wel redelijk te weren. Verder is al het wild heel cool in je tuin. Je tuin zal alleen nooit zo strak blijven als een stadstuin.
toon volledige bericht
ik heb een paar jaar in Stroe gewoond, dat is toch wel het meest heidense dorp in de omgeving. Ook het enige dorp zonder kerk overigens.

Ik heb er altijd met plezier gewoond en nog langer gewerkt(+/- 8 jaar totaal op diverse kazernes op de veluwe). Ja het is af en toe druk, de refo's zijn soms wel wat TE erg aanwezig maar nooit echt vervelend.

Ik heb er wel een paar van mijn lichaam kunnen halen, maar nooit een ronde kring gekregen of ziek geworden. Ik moet er wel bij zeggen dat de keren dat ik een teek had, dat tijdens een oefening was en ik dus meerdere dagen/weken in het bos sliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:51
@Greyfox als je die eekhoorntjes zat bent stuur je maar een DM, je mag gerust een keer een weekje ruilen met mijn flatje in de stad! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57
Het is ook heel erg afhankelijk van welke voorzieningen het huis heeft. Mijn ouders hadden een huis aan de rand van het bos, met een groot stuk bos erbij:

zandpad van een kleine kilometer naar het huis: gedeeld met boeren -> zij kapot rijden, wij maken
geen tv aansluiting-> satelliet, geen gas aansluiting -> propaantank, geen riool aansluiting -> septictankk, geen water aansluiting -> eigen bron , brak adsl internet -> geen oplossing, brakke stroomvooorziening -> spanning van 150 - 220v uit het stopkontakt -> gedeeltelijke oplossing bereik ging eerst tot 275v. Beter tuin gereedschaap nodig -> kleine trekker, kettingzaag etc is wel heel handig, eigelik is dit geen nadeel, want het is wel erg leuk spul :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Laatst online: 04-05 16:46
Wat ik begrijp is dat je kinderen niet wilt laten kijken naar homo's die sex hebben maar wel hetero's? waarom benoem je expliciet homo's?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 01:47
mugenmarco schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:01:
[...]

Wat ik begrijp is dat je kinderen niet wilt laten kijken naar homo's die sex hebben maar wel hetero's? waarom benoem je expliciet homo's?
Niet alleen naar jou toe bedoeld, maar komt iedereen die dit bagataliseert uit een ei? Het is toch algemeen bekend dat met name homo's bij elkaar komen in bosrijke omgevingen om daar elkaar het leven aangenamer te maken... Ik heb tijdens mijn werk heel veel van dit soort gelegenheden gezien en ik kan me erg goed voorstellen dat je dit niet in de buurt van je woning wilt hebben. En ze komen op de meest vreemde plekken voor. Ook op de Veluwe.
En nee, ik heb geen hekel aan homo's, maar hetero's doen dit in de regel op veel kleinere schaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik woon al mijn hele leven (31 jaar) midden in een bos in de omgeving van Nijmegen, dus hier een paar tips:

- Teken: Stikt er van en zijn heel erg klein. Vooral huisdieren zitten er dagelijks vol mee
- Bladpootwants: Opgekomen afgelopen jaren uit zuid Europa. Werkelijk een plaag die beesten. Overwinteren in huis en hebben genoeg aan 1mm om binnen te komen. In de herfst/winter/lente verwijder ik er dagelijks wel vijf binnen.... En sla ze niet kapot. De ruimte stinkt dan naar urine. Ik kan ze levend al ruiken als ze in een kamer zitten en dat is dan door hun lok/angst geur (beetje dennen achtige geur).
- Zwijnen: Het grasveld van ons bedrijf wordt jaarlijks geploegd door ze. Niet fijn, maar ik woon nou eenmaal in hun leefgebied
- Sneeuw: sneeuw + dooien en opvriezen = topzware bomen en dan is het krak, weg top
- Wind: Bij een hogere windkracht afhankelijk van de soort boom en grond kunnen ze omvallen
- Veel blad te ruimen na de winter en in de lente/zomer dennenappels waar je je nek over breekt
- Een zandpad is een groot stofnest. Ik heb aan de weg kant allergiehorren opgehangen om het stof zoveel mogelijk op te vangen bij een open raam.
- Bosbrand: Het is steeds droger en grotere kans op bosbranden. Ook kan je beter niet bij droogte barbecuen. Een verkeerd vallend stukje vuur en de boel staat in de fik. Ik kan meestal vanaf april tot oktober gewoon niet barbecuen hierdoor. En ook al regent het een dag tussendoor, het is nog gewoon kurkdroog. Meestal moet het meerdere dagen regenen wil de grondlaag natter worden
Internet: Op dit moment wordt hier glasvezel gelegd :P
Thuisbezorgd: 20 bezorgers and counting :)
Pakketpost: Komt gewoon hier over het zandpad racen. Zelf AH thuisbezorgd komt gewoon :).

En afhankelijk van hoe je woont, kan je ook nog vuildumpingen verwachten. Langs de zandweg bij ons werd er dagelijks wel meubilair gedumpt. Tegenwoordig heeft staatsbosbeheer wildcamera's opgehangen en is het redelijk gestopt :)

Ook als extra tip: hang een paar camera's op rond je huis. Ik heb dat sinds een paar jaar en wil niet anders meer. Toch een veiliger gevoel als er in de winter in het donker wordt aangebeld om 21:00.

[ Voor 15% gewijzigd door wontcachme op 16-05-2019 09:26 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Ik heb de eervolle taak gehad een aantal van deze parkeerplaatsen in te meten (=in detail in kaart brengen) zodat er "voorzieningen" konden worden geplaatst om de overlast te beperken. Dat was een jaartje of 15 terug. De wegbeheerder wilde graag schermen, hekken en schuttingen plaatsen (en speciale eekhoornvriendelijke vuilnisbakken) We gingen tot 100 meter diep het bos in en heb oog in oog gestaan met praktisch alles. De verhouding man/man ligt echt hoger echter waren wij altijd weer verbaasd over de man/man/vrouw combinaties. De overige details zal ik besparen.

Verder denk ik dat deze activiteiten zich echter alleen voordoen op de grotere parkeerplaatsen langs de bekende uitvalswegen en snelwegen. Men zal niet snel een dorp of woonwijk intrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:45
Wij wonen sinds anderhalf jaar in het buitengebied tussen de akkers en velden, met een hectare "bos" naast ons huis.

Het grootste verschil is beestjes in huis: Insecten, dikke spinnen (als je de deur open laat), muizen. De oplossing is twee katten nemen en die niet te veel voeren. :)
En het extra werk rondom het huis: bladeren ruimen uit de goot, snoeiwerk zodat je nog van de oprit af komt.

Je bent veel meer met je directe leefomgeving bezig. Dat is werk en kost tijd (en geld aan gereedschap), maar geeft ook voldoening omdat je zichtbaar resultaat hebt van je bloed, zweet en tranen.

Andere nadelen:
- internet snelheid
- oud huis -> meer last van beestjes binnen omdat niet alles potdicht is
- meer onderhoud -> mos op het dak, een dakpan breekt wel eens als er een tak op valt
- traktoren (maar periodiek als het land ook echt bewerkt moet worden) -> stuiven veel stof op als het droog is geweest
- inbraakgevoeligheid -> vuurdoorn of braamstruiken planten :)
- afstand tot voorzieningen wat groter
- kwaliteit van riolering minder -> bij ons worden nu oude drukriool pompen vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 22:10
Allergieën! Had ik al allergieën gezegd?

Daarnaast rekening houden dat je een stuk geïsoleerder leeft. Supermarkt, vrienden en familie wonen vast niet op 10 min afstand. Kan ook een zwaar voordeel zijn ;)

Waarde ontwikkeling van het pand zal anders zijn dan stedelijk vastgoed.

Ow en stof, spinnen, beesten, stof, spinnen en nog meer van hetzelfde..get ready to meet nature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 11:27

pjvandesande

GC.Collect(head);

Voor ons was de stap naar het bos een impuls beslissing die meer dan goed heeft uitgepakt. Wij wonen midden in het Leuvenumsebos en buiten af en toe een muis in huis hebben wij eigelijk nergens last van.

Wel hebben wij een hek om onze tuin heen om er voor te zorgen dat zwijnen de tuin niet omploegen. Verder hebben we de luxe die we gewend waren van onze vorige woning in een woonwijk. We hebben glasvezel, pakketjes worden netjes bezorgt en zelfs thuisbezorgt bied een redelijk gevarieerd aanbod.

Het grootste nadeel, of in ieder geval het geen dat ik flink heb onderschat is hoeveel werk het kost om zo veel gras een beetje fatsoenlijk te houden. Ik ben wekelijks aan het maaien. Waarbij je er ook rekening mee moet houden dat je het gras moet ontdoen van takken, stenen en ander grof spul dat toch elke week weer gewoon terug lijkt te komen.

Misschien is het beter om te spreken over de voordelen. Zo bevalt de rust ons nog veel beter dan verwacht. Hebben we vrijwel geen last van insecten en hebben wij ons verbaasd over de grote hoeveelheid leven in de tuin qua vogels en vlinders. Wel zijn we veel aangewezen op de auto, maar die pakte we toen we nog midden in een woonwijk woonde eigelijk ook altijd wel.

Wandelaars of hardlopers heb ik hier nog nooit in de tuin gehad en wij genieten nog elke dag van onze keuze.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
kabouters die denken zo maar even hop in je tuin te komen staan en daar jarenlang niet te bewegen, wat een volk blijf toch lekker in je bos wonen denk ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik woon niet aan een bos-rand, maar achter mn huis begint wel e stuk natuurgebied met open land (wel deels agrarisch (laag-intensief gebied))...

over het algemeen eerder heel prettig, maar inderdaad kan het bezoeken van allerhande dieren een probleem zijn...eenmaal heeft een kudde wilde zwijnen in mn tuin huisgehouden. en dan blijft er weinig over van je grasveld.

tevens heb ik enkele malen dode dieren in mn tuin gevonden en eigenlijk is dat wel degelijk een zeker probleem...
eenmaal een dood wild zwijn (uitgestoten uit de kudde, tijdens de winter hing hij een groot deel van de tijd in de buurt rond, maar deed weinig schade, maar aan het eind van de winter overleden aan voedseltekort, was ook behoorlijk uitgemergeld) en een keer een vos.

Er staat een hek, maar dat is niet solide genoeg, de dieren weten er wel langs te komen, er een werkelijk solide hekwerk neer te zetten dat die dieren echt weghoud zou een behoorlijk hoge prijs gaan kosten.

lastig eraan is die dieren af te laten voeren. de boswachter mag deze eigenlijk enkel meenemen als ze op openbare wegen liggen, en oo de afvalafvoer weigert die mee te nemen.
Bij het wilde zwijn heeft de boswachter uiteindelijk wel toegezegd het dier mee te nemen, en bij de vos heb ik ontdek dat er een onderzoekscentrum in de buurt is dat 50 euro per dode vos betaald (natuurlijk overleden) om te onderzoeken op ziektes.

Overigens, wat betreft inbraakgevoeligheid heb ik tot nu toe nooit echt grote angst gehad....
we hebben niet een overdreven 'duur' uitziend huis, hebben een hond en vooral ook is de voorkant van het huis een best 'zichtbare' toegang... dar kan niemand zomaar ongemerkt het huis benaderen en/of er 'posten' om te zien of er een eventuele kans zou zijn wat te halen.
Er komen enerzijds best veel mensen langs, maar wie er langskomt is meestal wel iemand die we kennen (klein dorp en groot 'ons-kent-ons') .. het valt gewoonweg erg snel op als er opeens een onbekende langskomt (een tijdje terug wel eens gemerkt dat er iemand op een bankje schuin tegenover het huis zat waar normaal enkel oude dametjes zitten, toen ben ik er ook eventjes langsgegaan en heb een gesprekje aangeknoopt, zogenaamd om mn hond uit te laten; was een pool die er een biertje zat te drinken en die ook binnen een half uurtje weer weg was en ik niet meer teruggezien heb).

[ Voor 34% gewijzigd door RM-rf op 16-05-2019 10:55 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

- nagenoeg geen internet
- en mobiel bereik
- je wordt overal omvergelopen door toeristen
- overal mos, echt overal. Is het niet lelijk dan ga je er wel van op je bek

Heb midden in de Veluwezoom gewoond 4,5 jaar, 1,5km van een doorgaande weg tussen twee dorpen bij Arnhem. Vaak nachtelijke wandelingen en wat je hier toch zegt is bijzonder.
  • Beesten, ja. Vooral wolfspinnen die zo af en toe binnenkomen, maar die zijn ideaal tegen andere insecten. Zeker niet meer dan in de stad. In de stad meer mierenplagen gehad dan in het bos
  • Prima ADSL destijds, tegenwoordig VDSL, geen probleem
  • Genoeg in de buurt, zeker als je aan de bosrand woont van een of ander leuk dorp
  • Wij kregen het voor elkaar om in het bos pizza's bezorgd te krijgen
  • Mobiel bereik klopt wellicht als je in het bos woont, maar prima aan de rand. Switch dan van provider als je problemen ondervindt
  • Toeristen heb je overal wel, snap je opmerking niet helemaal. Ga naar een stadsboerderij en je wordt platgedrukt door de massa mensen op een klein aantal m²
  • Seks ontmoetingsplaatsen nooit gezien, ondanks de vele (nachtelijke) wandelingen, en die heb je in de stad of rand van een stad net zo goed (parken, kleine bosjes langs de weg, etc.). Heb meer last in de randstad hiervan dan dat ik ooit op de Veluwe heb gehad
  • Hulpdiensten aan een bosrand een probleem? Komaan het zit niet midden in de rimboe
  • Gereformeerden, blijkbaar heb je daar slechte ervaringen mee en wellicht zit dat dieper in je kring dan menig persoon. Nooit ervaring mee gehad en ik zie niet waarom dit een algemeen probleem is volgens jou
  • Mos is overal waar vooral schaduw zit, wat is hier nu erg aan en hoe ga je er van op je bek?
Je lijst slaat echt kant noch wal. Of je zit enorm te trollen, of je ben een dermate verwend stadsmens dat je gewoon niet buiten een stad moet gaan wonen.

Ben opgegroeid in de randstad en heb het altijd prachtig gevonden in de Veluwe. Heb zelf niks met steden en sindsdien woon ik liever landelijk. Wat waren de nadelen die ik ondervond? Vooral qua techniek ben je gelimiteerd:
  • Internet is zoeken, vaak zit je aan (het dure) KPN vast, maar VDSL2 is een prima techniek
  • Mobiel bereik is midden in het bos moeilijk, tenzij je KPN hebt. Gebiedsafhankelijk en een KPN abo kost dan net even wat meer
Vond het zelf geen nadeel, maar inderdaad zal je beesten binnenshuis zien zoals wolfspinnen. Die doen niks kwaad, eerder goed, maar als jij of je partner bang van spinnen zijn is het wel even schrikken (ze kunnen groot worden en zijn snel :P).

We hebben één keer een aanvaring gehad met wilde zwijnen bij een nachtelijke wandeling, omdat we per ongeluk tussen een roede met jongeren geraakten. Verder vaak zwijnen plus jongeren zo'n 2 meter van ons huis en ze deden nooit wat. Keken nauwelijks op van ons.

Teken hadden we nauwelijks op de Veluwezoom, maar het Rozendaalsebos dat ernaast ligt, was wel een werkelijke plaag altijd. Desondanks maar één of twee keer een teek gehad.

Als je van gras houdt is het wellicht lastig. Ik laat de natuur z'n ding doen, dit heeft in ons huidige huis gezorgd voor glimwormen, eekhoorns, egels, veel vogels en (nu) bijzondere vlinders als de koninginnenpage.

Wat ik fijn vind:
  • Ruimte, rust en stilte
  • Natuur en dieren; eekhoorns, uilen, reeën, wilde zwijnen, "wilde" paarden, dassen, hagedissen etc.
  • Prachtige wandelingen vanuit je tuin
Gezien sommige commentaren is het zeker niet voor iedereen weggelegd, en ook op werk hoor ik genoeg stadsmensen welke niet begrijpen hoe ik zo landelijk kan wonen. Zij zitten liever in een appartementje met veel mensen om zich heen en op straat, en alles op de hoek van supermarkten tot afhalen.

Ik kan zelf de overlast van buren moeilijk verdragen, zoals regelmatige tuinfeesten tot 4 uur 's ochtends midden in je woonwijk, contactgeluid (vooral in appartementen) waar je iedereen hoort ademen, hangjeugd die luidruchtig drinken, roken onder je raam en met scooters of auto's met zware geluidsinstallaties dag en nacht bezig zijn. Mij dan ook niet meer gezien in de stad :)

Je kan het beste afwegen wat je fijn vindt aan je huidige situatie en wat niet, en zien met alle input hier wat je verwacht leuk te vinden en wat je verwacht niet leuk te vinden. Ben benieuwd naar je keuze :D

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
De keuze om richting het oosten te gaan is grotendeels ingegeven doordat de lucht zo verschrikkelijk vervuild is in de regio Schiphol waar ik nu woon.
Ook de geluidsoverlast is steeds erger geworden en zal niet minder worden.
Met mijn achtergrond als polderbewoner (20 jaar), ben ik bekend met rust, ruimte en natuur en ben dan ook niet bang voor een muisje, spinnetje of groter spul (bv schotse hooglander).
Ik zou zelfs wel midden in het bos willen wonen, maar mijn partner houdt niet zo van afgelegen.
De bosrand is dan het hoogst haalbare :-)

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

wontcachme schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:19:
...

- Bladpootwants: Opgekomen afgelopen jaren uit zuid Europa. Werkelijk een plaag die beesten. Overwinteren in huis en hebben genoeg aan 1mm om binnen te komen. In de herfst/winter/lente verwijder ik er dagelijks wel vijf binnen.... En sla ze niet kapot. De ruimte stinkt dan naar urine. Ik kan ze levend al ruiken als ze in een kamer zitten en dat is dan door hun lok/angst geur (beetje dennen achtige geur).
Die stinken echt gigantisch! :r
Wij wonen in (aan de rand van) de stad maar ook wij krijgen die af en toe binnen.

Zal wel komen omdat wij één van de zeldzame tuinen hebben waar ook echt planten in staan...

[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 16-05-2019 13:22 . Reden: typo ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:59

PinusRigida

I put the p in pool.

Mijn vrouw zou het minder zien zitten maar ik zou de nadelen makkelijk(er) vergeten om in, of net naast een bos te gaan wonen. Op voorwaarde dat het een echt bos is, waarmee ik wil zeggen, geen stukje met boompjes beplante verkaveling waarin sluikstorters en weed-rokende pubers hun ding komen doen, maar een bos waarin je lang en ver kan wandelen zonder een levende mensenziel tegen te komen en waarin je gewoon de rust kan inademen.

Tuurlijk zijn er nadelen aan gekoppeld maar ik zou het helemaal zien zitten...

Zelf dan maar de gulden middenweg gekozen en ons huis in het platteland gebouwd, niet ver van verstedellijking maar ook op fietsafstand van een mooi bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-04 14:34
@Greyfox Woaw, vet man! :9~
Ernemmer schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:17:
Kijk even of er niet heel veel kraaiennesten zitten. Die beesten maken echt veel kabaal en schijten alles onder.

Dit was voor mij een reden om een verder perfect huis niet te nemen.
Tegen kraaien valt overigens best veel te doen hoor! Bij ons zitten ze ook wel eens bij de schapen.. Maar zodra je er 1 "gevangen" (>:)) hebt en op zen middeleeuws ophangt als waarschuwing, blijven ze weer weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Laurensius88 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:15:
@Greyfox Woaw, vet man! :9~

[...]

Tegen kraaien valt overigens best veel te doen hoor! Bij ons zitten ze ook wel eens bij de schapen.. Maar zodra je er 1 "gevangen" (>:)) hebt en op zen middeleeuws ophangt als waarschuwing, blijven ze weer weg..
Klopt, maar dan moet dit wel mogen van de gemeente, dat was bij mij niet het geval.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:53

Mickey77

Allround ICT-er

Ik denk dat je jezelf af moet vragen of je (en anderen in je gezin) een stadsmens bent of wil zijn, of een natuurmens. Ik heb in een dorp gewoond, in een oude stad en een nieuwe stad en woon nu alweer 9 jaar midden in een Drents bos. De bomen zijn hier ca. 30m hoog en mijn buren wonen beide kanten op 1,5 km afstand. Ik woon nu dus echt wel in een bos.

Als je een natuurmens bent (of wilt zijn) dan zijn alle genoemde obstakels heel klein. In het begin zul je altijd met de auto boodschappen doen omdat het zo ver is, maar ik ga nu ook regelmatig met de fiets. Muizen die door de woonkamer lopen, dat went ook. In het seizoen dagelijks controleren op teken, dat went ook. Natuurlijk kun je het vervelend vinden dat uilen veel schijten, maar ik geniet van hoe mooi en stil kerkuilen langs mijn slaapkamerraam vliegen. Met een buitenlamp zie je ze goed door de lucht glijden. Waanzinnig mooi. Ik heb op zolder steenmarters en boommarters gehad en ook kleine marters. Ze staan bekend als vernielers, maar hier vernielen ze niets. Ik heb alle spullen op zolder en alle etenswaren goed opgeborgen in plastic boxen. Als je hier woont moet je jezelf aanpassen, je bent onderdeel van de natuur.

De natuur heeft natuurlijk meerdere kanten. Twee maanden terug liep hier dagelijks een ree met twee jongen in de tuin, lekker de paardenbloemen tussen het gras weg eten. Een maand geleden werd moeder dood gereden een km verder op. Ik heb haar zien liggen. Een van de jonkies zie ik niet meer, maar het andere jong zie ik vrijwel elke dag. Ze heeft sinds drie weken gezelschap van een bokje van een jaar oud. Die durfde eerst nog niet het erf op, maar inmiddels durven ze samen voor mijn keuken raam te grazen. Even met een voorpootje bladeren weg duwen en dan kijken wat er onder zit. Ondertussen om zich heen kijken. Het is een fantastisch schouwspel.

Als je een blinkende auto en maaltijdbezorging belangrijk vind, blijf dan in de stad wonen. Ik sta elke ochtend en avond zo rond 6 uur oog in oog met ze, werkelijk waar op slechts 3m afstand met een alleen een keukenraam er tussen. Ze zien mij staan en glimlachen, en blijven grazen. Ze weten dat ik hier woon maar mijn tuin is niet van mij. Die is ook een beetje van haar. Van hun. Als je zo in het leven staat en een spinnetje hier en een muisje daar ook ziet als natuur, dan moet je niet twijfelen maar verhuizen naar een plek in of bij het bos. Er gaat een wereld voor je open. De natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34

Agent47

I always close my contracts.

Vieze zaad muggen

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:20
Mickey77 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:00:
Ik denk dat je jezelf af moet vragen of je (en anderen in je gezin) een stadsmens bent of wil zijn, of een natuurmens. Ik heb in een dorp gewoond, in een oude stad en een nieuwe stad en woon nu alweer 9 jaar midden in een Drents bos. De bomen zijn hier ca. 30m hoog en mijn buren wonen beide kanten op 1,5 km afstand. Ik woon nu dus echt wel in een bos.

Als je een natuurmens bent (of wilt zijn) dan zijn alle genoemde obstakels heel klein. In het begin zul je altijd met de auto boodschappen doen omdat het zo ver is, maar ik ga nu ook regelmatig met de fiets. Muizen die door de woonkamer lopen, dat went ook. In het seizoen dagelijks controleren op teken, dat went ook. Natuurlijk kun je het vervelend vinden dat uilen veel schijten, maar ik geniet van hoe mooi en stil kerkuilen langs mijn slaapkamerraam vliegen. Met een buitenlamp zie je ze goed door de lucht glijden. Waanzinnig mooi. Ik heb op zolder steenmarters en boommarters gehad en ook kleine marters. Ze staan bekend als vernielers, maar hier vernielen ze niets. Ik heb alle spullen op zolder en alle etenswaren goed opgeborgen in plastic boxen. Als je hier woont moet je jezelf aanpassen, je bent onderdeel van de natuur.

De natuur heeft natuurlijk meerdere kanten. Twee maanden terug liep hier dagelijks een ree met twee jongen in de tuin, lekker de paardenbloemen tussen het gras weg eten. Een maand geleden werd moeder dood gereden een km verder op. Ik heb haar zien liggen. Een van de jonkies zie ik niet meer, maar het andere jong zie ik vrijwel elke dag. Ze heeft sinds drie weken gezelschap van een bokje van een jaar oud. Die durfde eerst nog niet het erf op, maar inmiddels durven ze samen voor mijn keuken raam te grazen. Even met een voorpootje bladeren weg duwen en dan kijken wat er onder zit. Ondertussen om zich heen kijken. Het is een fantastisch schouwspel.

Als je een blinkende auto en maaltijdbezorging belangrijk vind, blijf dan in de stad wonen. Ik sta elke ochtend en avond zo rond 6 uur oog in oog met ze, werkelijk waar op slechts 3m afstand met een alleen een keukenraam er tussen. Ze zien mij staan en glimlachen, en blijven grazen. Ze weten dat ik hier woon maar mijn tuin is niet van mij. Die is ook een beetje van haar. Van hun. Als je zo in het leven staat en een spinnetje hier en een muisje daar ook ziet als natuur, dan moet je niet twijfelen maar verhuizen naar een plek in of bij het bos. Er gaat een wereld voor je open. De natuur.
toon volledige bericht
Een mooi stuk proza. Romantisch en vermakelijk om te lezen! :)

Gezien ik en mijn vrouws werk het niet toestaat om naar het oosten te verhuizen op het moment is het niet voor mij, maar volgens mij is wonen in/aan een bos de manier voor innerlijke rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 13:07
Praktisch met betrekking tot wonen is denk ik persoonlijk het belangrijkste:
Schaduw/vocht. Dit is werkelijk van invloed op de hoeveelheid onderhoud welke je aan je huis moet verrichten. Dit heeft niet enkel met schaduw te maken, in bosrijk gebied is over het algemeen erg vochtige lucht.

Er zal ook een andere flora/fauna zijn, maar niet per see meer als in andere (landelijke) gebieden.

Voor de rest is het heel erg persoonlijk met gemakken/ongemakken welke niet per see aan bos gerelateerd zijn, maar meer aan een iets meer afgelegen gebied, zoals faciliteiten/infrastructuur.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Wanneer je huis gaat kopen naast of in het bos, let goed op boktorren in houten balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

kid1988 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:11:
Praktisch met betrekking tot wonen is denk ik persoonlijk het belangrijkste:
Schaduw/vocht. Dit is werkelijk van invloed op de hoeveelheid onderhoud welke je aan je huis moet verrichten. Dit heeft niet enkel met schaduw te maken, in bosrijk gebied is over het algemeen erg vochtige lucht.

Er zal ook een andere flora/fauna zijn, maar niet per see meer als in andere (landelijke) gebieden.

Voor de rest is het heel erg persoonlijk met gemakken/ongemakken welke niet per see aan bos gerelateerd zijn, maar meer aan een iets meer afgelegen gebied, zoals faciliteiten/infrastructuur.
Vocht is een goed punt. De relatieve luchtvochtigheid in de zomer is enorm hoog, zeker in vergelijking met het zeeklimaat richting de kust. Dit is zo erg dat je een hele dag je natte was buiten kan hangen bij 30 graden, maar het zal niet tot nauwelijks drogen.

Iets waar je aan went (had er zelf weinig erg in) maar wat een confrontatie kan zijn wanneer je eens op visite gaat op zo'n locatie.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

LockeJohn schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:20:
kabouters die denken zo maar even hop in je tuin te komen staan en daar jarenlang niet te bewegen, wat een volk blijf toch lekker in je bos wonen denk ik dan
Moest lachen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Wat een grappig topic dit, heerlijke vooroordelen en associaties.

Ik heb niet heel veel toe te voegen behalve dat ik eventuele konijnen of kippen niet zonder érg goede ren buiten zou laten. Veel beesten in een bos dat een sappig kippenboutje lusten. (weet ik uit ervaring)

[ Voor 4% gewijzigd door ApexAlpha op 16-05-2019 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
Mickey77 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:00:

toon volledige bericht
Wat een prachtig stuk het is uit het hart geschreven. Ik verheug mij dan ook op het moment dat wij intrekken in onze semi boswoning, nog een paar maanden, en dan weg uit de stadse herrie, fijnstof, en ander gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

gumtree schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:35:
[...]

Wat een prachtig stuk het is uit het hart geschreven. Ik verheug mij dan ook op het moment dat wij intrekken in onze semi boswoning, nog een paar maanden, en dan weg uit de stadse herrie, fijnstof, en ander gedoe.
Geniet ervan mede-Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Anoniem: 197141 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:13:
Wanneer je huis gaat kopen naast of in het bos, let goed op boktorren in houten balken.
Het is nieuwbouw, dus dat zal wel meevallen :-)

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:54
BvZwolle schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:17:
[...]

Niet alleen naar jou toe bedoeld, maar komt iedereen die dit bagatelliseer uit een ei? Het is toch algemeen bekend dat met name homo's bij elkaar komen in bosrijke omgevingen om daar elkaar het leven aangenamer te maken... Ik heb tijdens mijn werk heel veel van dit soort gelegenheden gezien en ik kan me erg goed voorstellen dat je dit niet in de buurt van je woning wilt hebben. En ze komen op de meest vreemde plekken voor. Ook op de Veluwe.
En nee, ik heb geen hekel aan homo's, maar hetero's doen dit in de regel op veel kleinere schaal.
80% zijn hetero mannen die daar rond struinen en nee ik bagatelliseer niet _O- heb in een ver verleden ooit vakantiewerk gedaan afvalbakken leeg halen vooral bij parkeerstroken in de meeste auto's zaten toch veel kinderzitjes kan ik je vermelden *;

ontopic lekker man bij het bos wonen ik wist het wel d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door bie100 op 16-05-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vrijwel alle pitoreske plekjes probleer ik mij voor te stellen in de winter, wanneer het 10 graden vriest en er een pak sneeuw is gevallen. De bomen zijn kaal en saai, de zooi ligt ergens in je tuin in de weg en je komt met de auto niet makkelijk meer weg (ingesneeuwd of glad) tenzij je aan een doorgaande weg woont. Ook je pakketbezorger gaat niet graag naar de buren.

Zo mooi, rustig en fris een bosrandwoning is (of Italie), de meestje plekjes zijn in de winter niet zo aantrekkelijk maar grijs en grauw. Je bent dan ook meer afhankelijk qua eten wat je diepvries/voorraadkast te bieden heeft en niet dat je even op de fiets naar de visboer gaat voor verse zalm of iets dergelijks.

Maar goed, van alle hooggelege pitoreske plaatjes (kastelen bv) probeer ik me voor te stellen hoe je bier de helling moet opslepen.

* Delerium wilt een bosrandwoning niet afzeiken, er zit gewoon een balans tussen voor en nadelen die bij andere (stads)woningen anders uitpakt.. Ieder zijn ding.

De rust, stilte en ook ruimte lijkt mij ook heerlijk. Maar 'swinters zit ik binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 16-05-2019 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Zo heel erg vaak vriest het geen 10 graden en ligt er een pak sneeuw. Dan heb je trouwens in de stad net zoveel last ervan.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-04 14:34
Ernemmer schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:24:
[...]

Klopt, maar dan moet dit wel mogen van de gemeente, dat was bij mij niet het geval.
Voordeel van in de midde -of nowhere wonen is dat het toezicht ook wat minder is.. Maar ik dacht trouwens dat de kraaiachtigen (waar kouwen ook onder vallen) het hele jaar door gejaagd mogen worden (mits ze schade aan gewassen aanrichten)
Maar goed, dat terzijde natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
Manman toch.
Lijkt me echt wel erg te zijn met die homo's in de bossen....

Kan me niet voorstellen dat die zo dicht bij de huizen hun ding gaan doen.

In elk geval, een paar bordjes met "camerabewaking", en een paar stevige LED spots, en je bent ze snel kwijt denk ik.

Wat de rest betreft, zorg dat je daar zowel overdag als 's avonds eens langs gaat, en probeer met een paar buren te praten. Dan weet je snel of ze elke week een vos of everzwijn zien, en of het er vergeven is van de muggen.
Als het heel vochtig is in de buurt kan je wel eens muggen hebben, die houden van stilstaand water, maar ik begrijp dat de Veluwe toch zanderig en droog is, dan verwacht ik minder muggen.

En voor je kippen begint te houden, vraag maar eerst eens in de buurt of er vossen ronddwalen, anders zal je het hok goed moeten afsluiten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1044053

Beestjes

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-05 15:46
@Ebayzo @Croga @Jean Paul

verwijder jullie posts aub. Er moeten hier niet teveel mensen gaan wonen.

Nogmaals, kom niet op de veluwe wonen want het is hier verschrikkelijk. Doe het jezelf niet aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Delerium schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:08:
Vrijwel alle pitoreske plekjes probleer ik mij voor te stellen in de winter, wanneer het 10 graden vriest en er een pak sneeuw is gevallen. De bomen zijn kaal en saai, de zooi ligt ergens in je tuin in de weg en je komt met de auto niet makkelijk meer weg (ingesneeuwd of glad) tenzij je aan een doorgaande weg woont. Ook je pakketbezorger gaat niet graag naar de buren.

Zo mooi, rustig en fris een bosrandwoning is (of Italie), de meestje plekjes zijn in de winter niet zo aantrekkelijk maar grijs en grauw. Je bent dan ook meer afhankelijk qua eten wat je diepvries/voorraadkast te bieden heeft en niet dat je even op de fiets naar de visboer gaat voor verse zalm of iets dergelijks.

Maar goed, van alle hooggelege pitoreske plaatjes (kastelen bv) probeer ik me voor te stellen hoe je bier de helling moet opslepen.

* Delerium wilt een bosrandwoning niet afzeiken, er zit gewoon een balans tussen voor en nadelen die bij andere (stads)woningen anders uitpakt.. Ieder zijn ding.

De rust, stilte en ook ruimte lijkt mij ook heerlijk. Maar 'swinters zit ik binnen.
Het gaat hier over grenzend aan een bos wonen, niet grenzend aan de Himalaya.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

leecher schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:17:
@Ebayzo @Croga @Jean Paul

verwijder jullie posts aub. Er moeten hier niet teveel mensen gaan wonen.

Nogmaals, kom niet op de veluwe wonen want het is hier verschrikkelijk. Doe het jezelf niet aan.
Moet zeggen dat ik sarcasme vaak wel doorheb maar deze dus niet :') Well played :D

Op Tweakers weet je het nooit

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:22
Wij wonen ook direct aan het bos en het is fantastisch. Enige nadelen wat ik kan verzinnen zijn muggen en dat de grond relatief arm is, dus weinig voedingswaarde heeft. Mocht je een mooie siertuin willen dan is het aan te raden wat te doen aan grondverbetering. En controleer je verzekering van je huis of stormschade goed is meeverzekerd, bij ons staat de garage in het valbereik van de bomen en de polisvoorwaarden kunnen per verzekering op dit gebied nog verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 01:35
Als je last hebt van arachnophobia, dan kun je nog wel eens niet zo blij worden als je vlak bij het bos woont.
Als je geen probleem hebt om spinnen van een kleine 15cm in je woonkamer hebt kruipen (heeft ook voordelen, jij minder last van insecten, maar wel een paar extra huisdieren rondlopen)

Verder, denk aan eventuele wilde dieren en veel, heel veel insecten (tenzij je de vogelspin als huidier neemt, dan zal het wel meevallen)

Denk ook aan veel lawaai in de ochtend, zei het werknemers, zei het de dieren zelf, die zijn al op als de zon op gaat, als je een uitslaper bent dan zou ik je aanraden wat oor bescherming te halen voor een goede nachtrust.

Verder is alles wel zo'n beetje gezegt denk ik (heb alleen pagina 1 gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In een woonwijk kun je ook veel muggen hebben. We hebben hier overal horren voor de ramen maar als we een keer de deur van de veranda vergeten dicht te doen zit het weer vol met muggen in huis. Muggen komen op water af, en het is hier vrij vochtige grond.

Luchtvochtigheid in mijn vorige appartement (ook in een woonwijk) was ook altijd aan de hoge kant. Dat lag aan de goede isolatie zonder ventilatieroosters (dat is in Belgie normaal schijnbaar, want mijn huidige woning heeft dat ook niet, maar hier heb ik geen vochtproblemen) en koude zones (slaapkamer) en badkamer zonder ramen of actieve afzuiging.
Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 02:54:
[...]

En dan hebben wij het ergste nog niet eens verteld. _O-
Het grootste nadeel van een hutje op de hei? Hmm, what could it be...

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 17-05-2019 07:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 224360

bie100 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:00:
[...]

80% zijn hetero mannen die daar rond struinen en nee ik bagatelliseer niet _O- heb in een ver verleden ooit vakantiewerk gedaan afvalbakken leeg halen vooral bij parkeerstroken in de meeste auto's zaten toch veel kinderzitjes kan ik je vermelden *;

ontopic lekker man bij het bos wonen ik wist het wel d:)b
Idd de kinderzitjes bepalen de seksuele voorkeur. Seks met andere mannen maakt je nog geen homo.......het zijn juist de zakelijke huisvaders die naar dit soort plekken gaan. Zeker toen het in de kast blijven nog de veilige keuze was.

Geen idee hoe het tegenwoordig zit, maar 13 jaar geleden trof je ze ook gewoon in het park in Maastricht. Ergste vond ik een keer om 7 uur in de zomer naast de weg waar kinderen langs liepen, kon echt niet.

Ander nadeel van het bos zouden demonen en deadites zijn, afgaande op de evil dead reeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:31
Heb niet alles gelezen, dus misschien al langs gekomen. Let ook op (hobby) boeren/maneges in de omgeving . Niet iedereen ervaart de stal/mesthoop lucht als prettig.

Het komt nog wel eens voor dat mensen ergens gaan wonen en dan gaan klagen over de lucht van een boerenbedrijf wat er al tig jaren zit. Beetje kansloos.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:04
Ik woon nu aan een meer en wij zijn een huis aan het bouwen tegen een bos aan. Aan het water wonen heeft wel wat, vrij uitzicht, verkoelend windje in de zomer. Wel redelijk veel muggen en andere insecten. Maar in de winter vind ik het niet prettig. Hoge grondwaterstanden, drassige omgeving, water in de kruipruimte, huis erg vochtig (ligt waarschijnlijk ook aan bouwkwaliteit huis), veel spinnen en pissebedden, je kijkt maanden in een zwart gat en de koude wind staat vol op je huis en dat voelt onbeschut.
Naast een bos wonen vinden wij (eerder al ervaring mee) prettiger, elk jaargetijde krijg je meer mee en het is er - vinden wij- altijd mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Overlast van ongedierte zie ik toch wel als grootste nadeel. Een bos huisvest vogels waardoor je auto's, zonnepanelen en terras permanent onder de vogelpoep zitten. Je blijft schoonmaken. Ook muizen en insecten zijn een probleem in de buurt van een bos.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik heb een vakantie huisje midden in het bos, eigenlijk valt het allemaal wel mee (op zoals eerder gemeld, snel internet na :P). Gazon kan je idd wel vergeten, beetje mossig gras wordt dat tenzij je grote open plekken hebt natuurlijk.

Verder wel veel dieren in de tuin, reeën (heel) af en toe een zwijn, muisjes, véél eekhoorns, hazen, konijnen etc.. hebben rondom wel een redelijk hek met daartegenaan takken/bladeren e.d. welke in herfst wordt aangevuld. Dit vormt een soort natuurlijke barrière waardoor de meeste dieren er wel gewoon omheen lopen.

Gelukkig hebben we wel een vaste aansluiting op riool en stroom maar gas moet via een tank (daardoor ook duurder en geen standaard CV). Een pellet kachel zou daar perfect zijn maar het nadeel is dat die niet aan kan staan als we er (voor lange duur) niet zijn.

Ik heb wel op de zolder een marter verschrikker liggen welke wij aanzetten als we er niet zijn, dit voorkomt dat beesten zoals dassen, vossen en uiteraard marters zich gaan nestelen onder de dakrand.

Het eerder genoemde muizen probleem valt echt wel mee, je moet gewoon zorgen dat er niets voor ze te vinden is. Insecten valt ook wel mee, wel veel muggen wanneer het broeierig zomers wordt maar ik heb overal horren en voor de kids een klamboe, dat werkt perfect. Als ik er permanent zou wonen zou ik wel een airco overwegen, dat helpt flink tegen muggen. Mijn normale woning is aan het water, daar heb ik eigenlijk veel meer (verschillende) insecten.

Qua ongewenste bezoekers/wandelaars e.d. zo heel af en toe komt er wel eens iemand het pad op lopen maar zodra die doorhebben dat het geen doorgaand pad is keren ze direct om. Mensen (mannen) met andere bedoelingen zal je denk ik eerder in meer toegankelijke beboste gebieden vinden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

Dhrax

Prog Lord

Tommie12 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:08:
Manman toch.
Lijkt me echt wel erg te zijn met die homo's in de bossen....
Sommigen hier zijn al iets te lang de stad niet meer uit geweest denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:57

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik gooi het voor de sake of discussion even over een andere boeg. Ik woon in een stil dorp en dit gaat niet voor mij op, maar als je altijd omringd bent geweest door andere mensen en drukte zouden gevoelens van vereenzaming en verveling in een extreem geval kunnen gaan meetellen. Ofwel, de negatieve tegenhangers van rust en ruimte. In stilte wonen is toch anders dan af en toe naar het bos gaan voor een mooie wandeling.

Ik heb het zelf niet heel erg op geluid, dus ik mag graag genieten van een rustige tuin. Het geritsel van miljoenen blaadjes aan de bomen, heerlijk :) Ik moet na een dag werken meestal wel even weer opladen.

Anyway, zonder uitgebreide beschrijving van de ligging van de woning en de tuin, de directe omgeving, de omvang van het terrein, en de precieze locatie zie ik vooral giswerk in de genoemde argumenten hier die net zo goed voor een andere woning zouden kunnen tellen.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 15:36
Spinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:07
Kippen of ganzen houden is een uitdaging. Ik heb meerdere keren bezoek gehad van vossen of roofvogels die wel een snackje lusten.
Verder inderdaad:
- Overal mos
- Stof en spinnen
- Stomme teken
- Muizen (elke dag dood op de deurmat als je een kat hebt)
- Bomen die wel eens een tak verliezen
- Blaadjes
- Blaadjes
- Mollen
- Ratten
- Traag internet
- Geen kabeltv
- Onguur volk in de winter, want lekker donker
- Altijd met de auto
- Vaak licht aan binnen

Maar wel:
- Bonte spechten
- Eekhoorntjes
- Konijntjes
- Rust
- Ruimte!
- Stilte
- Buren met spullen (even een tractor nodig? geen probleem)
- Schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:02
Onze tuin grenst aan het bos.

- bereik via niet kpn providers is ruk, maar met voice over wifi gaat dat perfect!
- we hebben kabel, adsl en vanaf eind vh jaar glas.
- veel onkruid krijg je cadeau uit het bos, meteen ingrijpen!
- met de honden kun je meteen het bos in.
- er zit heel veel wild, reeen, zwijnen, vossen.
- veel fietsers, wandelaars, hardlopers, mtbers, racefietsers, nordic walkers en ruiters.
- wij kunnen meteen met het paard vanuit de tuin het bos in, onder het zadel en met de koets.
- Check effe de boseigenaar: staatsbosbeheer is prima, natuurmonumenten? Koop in godsnaam een flat in de bijlmer, heb je meer plezier en minder gezeik!
- veel meer contact met de buren dan in de stad, veel en veel meer.
Pagina: 1 2 Laatste