Goede build ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLOWZZ
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-01-2023
Goedemiddag,

Ik heb momenteel al een PC niet zelf gebouwd maar kant en klaar gekocht. Nou wil ik gaan sparen voor een goede gaming PC. Ik zou graag games als Black Ops 4, Mordhau en Rust zonder moeite op ultra instellingen kunnen spellen. Nou heb ik al een aantal componenten uitgekozen, maar omdat ik niet echt ervaring heb met het bouwen van PC's heb ik besloten om hier raad te zoeken.

Passen deze onderdelen bij elkaar ? Zijn de onderdelen het waard voor hun prijs ? Als er iets aan valt te veranderen hoor ik het graag.

Mvg,

K

1 x Intel® Core i7-9700K, 3.6 GHz (4.9 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor HN7I06 € 499,-
1 x GIGABYTE Z390 GAMING X (rev. 1.0), socket 1151 moederbord GNEG56 € 145,-
1 x Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB waterkoeling HXLM87 € 64,90
1 x Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen IEIG5U22 € 96,90
1 x GIGABYTE GeForce GTX 1660 Ti OC 6G grafische kaart JFXY0C63 € 299,-
1 x Crucial BX500, 240 GB SSD IMIMCB00 € 32,90
1 x Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf AFBS45 € 58,90
1 x Corsair Obsidian 450D window tower-behuizing TQXV6S00 € 96,90
1 x be quiet! Dark Power Pro 11 750W, 750 Watt voeding TN7V2A00 € 185,90

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Als je dit zou willen invullen dan komen we een heel eind verder.
Vergeet vooral niet de resolutie en hz van je monitor te vermelden.

[ Voor 3% gewijzigd door Leeghoofd21 op 14-05-2019 16:57 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLOWZZ
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-01-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals in mijn Topic vermeld wordt dit vooral een gaming PC, waar de nieuwste games zonder moeite op kunnen werken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht rond de 1700 euro Max

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een
- BlackWidow Chroma V2
-Logitech G Pro Muis
- 1x 144hz MSI Optix MAG241C monitor
-1x 60hz Philips 223V5LHSB2/00 monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik aan een 1660 TI genoeg heb. Als opslag dacht ik aan een SSD van 240 GB en een HDD van 2 TB.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt verstand van welk merk betere producten heeft etc. Maar ik heb altijd al met Intel en NVidia gewerkt, en vind ze beiden heel fijn. Ook als moederboord het liefst een gigabyte of asus model.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst dat de onderdelen een stuk langer mee gaan dan me huidige PC, en dat de games kunnen worden gespeeld op hoge instellingen met minstens 100 FPS.

Ga je overklokken?
Ook hierover heb ik geen verstand, omdat mijn huidige CPU zichzelf automatisch overclocked.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht hulp en goeie tips die mij kunnen helpen bij het kiezen van me volgende computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:45
Een Pricewatch:Core i7-9700k is overkill bij een Pricewatch:GIGABYTE GeForce GTX 1660 Ti OC 6G, ook omdat je zo te zien niet zult gaan overklokken (dat is wat anders dan turbo klok die een CPU zelf inderdaad regelt, zie bijvoorbeeld hier voor meer informatie).
Als CPU volstaat bij de keuze voor Intel een Pricewatch:Core i5-9400F bij een GTX 1660 Ti, ook je moederbord kan dan eenvoudiger, bijvoorbeeld een Pricewatch:Gigabyte B360M D3H. Dit is Micro ATX moederbord, je kan een kleinere kast hierbij zoeken, bijvoorbeeld deze Pricewatch:Fractal design. Een waterkoeling is niet nodig als je niet gaat overklokken, een goede luchtkoeler volstaat, bijvoorbeeld een Pricewatch:Coolermaster Hyper 212. Een 750 Watt voeding is overkill, zie dit topic, een 450 Watt model volstaat, bijvoorbeeld een Pricewatch:Bitfenix

[ Voor 19% gewijzigd door martyw op 14-05-2019 21:21 ]