Tesla nieuws forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Ik werd er vorige week op aangesproken dat ik het niet als reactie mocht plaatsen maar nu binnen een week weer een Tesla nieuwsbericht doet mij toch iets posten hier.

Persoonlijk begrijp ik niet zo dat elke accessoire , software update of gerucht voor een nieuwsbericht zorgt. Zeker omdat er helemaal niet zoveel mensen een Tesla (kunnen) rijden.

Nu vandaag een bericht over een verloopstekker die besteld kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vanaf 47K voor een "vrijgestelde" electrische auto en dan ook nog de mogelijkheid om op meer plekken te laden dan de Tesla-stations? Dat valt ruimschoots binnen een modaal gezin in NL.

Ik zie enigszins de relevantie wel; net zo goed als er voor elke nieuwe smartphone een artikel komt dat er met weer 2W sneller geladen kan worden door "technologie X".

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 08-05-2019 19:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
jongetje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:05:

Persoonlijk begrijp ik niet zo dat elke accessoire , software update of gerucht voor een nieuwsbericht zorgt. Zeker omdat er helemaal niet zoveel mensen een Tesla (kunnen) rijden.
Het hebben of kunnen hebben is toch helemaal geen eis om iets 'nieuws' te laten zijn? Ik ga ook geen RTX 2080 Ti kopen, maar toch vind ik het interessant als daar nieuws over uitkomt. Hetzelfde geldt voor Tesla-nieuwsberichten.

Als er interesse voor is, dan is het nieuwswaardig. Jij vindt het misschien niet boeiend, maar dat betekent niet dat niemand het boeiend vindt.

The devil is in the details.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MAX3400 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:26:
Vanaf 47K voor een "vrijgestelde" electrische auto en dan ook nog de mogelijkheid om op meer plekken te laden dan de Tesla-stations? Dat valt ruimschoots binnen een modaal gezin in NL.
Jij weet ook wel dat een auto van 47K, elektrisch of niet, financieel niet haalbaar is voor een gemiddeld modaal gezin in Nederland. Verder kunnen we best stellen dat EV's in Nederland alleen maar succesvol zijn vanwege het gunstige fiscale beleid voor zakelijke rijders.

Verder ben ik het wel eens met TS. Er komen wel heel veel nieuwsberichten over elk nieuw model of 'nieuwtje' als het gaat om EV's. En het onderwerp is bovengemiddeld vaak Tesla. Zoiets zou ik op autoweek.nl verwachten, maar niet hier.

Voor mij trouwens de reden om de FP minder te bezoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 11-05-2019 19:30 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 238040

Kan het hier alleen maar mee eens zijn. Zelf lees ik al die items niet over elektrische auto's maar stoor mij toch aan al die koppen. Alleen omdat er een stekker in kan is het Tweakers waardig? Er zijn zat andere sites om heen te gaan voor EMV nieuws. Op Autoweek staan er toch ook geen items over de nieuwste smartphones en videokaarten? Wellicht dat een overbetaalde redacteur zo'n auto kan betalen maar het merendeel van het Tweakers publiek niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 238040 op 10-05-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 15:45
Ach waar trek je de grens of iets nieuwswaardig is of niet?

Misschien is het voor jou niet interessant, maar geldt dit voor andere weer wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het blijft natuurlijk een aardig stukje techniek die er achter zit en dat past wel bij een deel van het Tweakers publiek. Ik vind het zelf interessante nieuwsberichten en lees ze regelmatig. Echter heb ik verder weinig interesse in auto's dus je zult mij niet op Autoweek vinden, ik vind het dus fijn dat ik het hier kan lezen.

Ik heb dan weer geen interesse in het zoveelste Facebook nieuwtje, maar om dan te zeggen dat het daarom maar weg moet omdat het beter op een business/investment site past? Dat gaat ook wel ver. Of elk nieuwtje over de zoveelste OnePlus telefoon, is dat nog echt interessant? Voor mij niet. Lees wat je wilt en sla de rest over.

Als dit echt iets is waar je je aan stoort of waarom je de FP minder zou bezoeken dan ligt dat probleem eerder bij jezelf. Een paar nieuwsberichten die jou niet interesseren zouden echt niet zo'n impact moeten hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anoniem: 238040 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:59:
Op Autoweek staan er toch ook geen items over de nieuwste smartphones en videokaarten?
Maar Autoweek is dan ook een autosite. Terwijl Tweakers zich tegenwoordig (al aardig wat jaren trouwens) een technologiesite noemt en niet meer een 'computersite'. Dat thema is daardoor behoorlijk breed, hoewel het wel gelimiteerd is tot onderwerpen die op zijn minst een sterke relatie tot de elektronica hebben.

Binnen dat thema heeft de redactie vervolgens een keuze gemaakt voor allerlei soorten onderwerpen die 'leven' binnen de Tweakers-community. Dat leverde eerder al de smartphones, games, camera's en TV's op.

En tegenwoordig zijn daar onderwerpen over onder andere duurzame energie (zonnepanelen, windmolens, e.a.) en elektrische auto's aan toegevoegd.
Ook zijn er onderwerpen die langzaamaan wat minder aandacht krijgen. Vaak ook vanuit de community en/of de 'markt'. Camera's als los apparaat en tablets zijn daar voorbeelden van.

Of de verhoudingen helemaal goed zijn weet ik niet, maar aangezien dat per lezer zal verschillen is daar ook lastig een zinvolle uitspraak over te doen.

Dat het EV-onderwerp 'leeft' wordt onder andere wel goed duidelijk bij de hoeveelheid reacties (888 atm) onder het recente artikel over de praktijk van EV's. En het 4e deel van het (grote) elektrische auto's topic zit in iets meer dan een half jaar ook al ruim over de 8000 reacties.
Wellicht dat een overbetaalde redacteur zo'n auto kan betalen maar het merendeel van het Tweakers publiek niet.
Het merendeel van de Tweakers-medewerkers - inclusief redactie - ook niet... De reactie van @MAX3400 suggereert een veel lagere financiele drempel dan er in werkelijkheid is.
Maar dat zegt nog niet dat er niet over geschreven zal worden. Want veel van de producten die we bekijken zijn te duur om zomaar even te kopen. Dat geldt ook voor de topmodellen TV's, smartphones, laptops, componenten, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
Natuurlijk is het goed om over EV's te schrijven. Alleen 12 to 15 berichten in een maand over Tesla (of Musk) vind ik persoonlijk best veel. Zoals het laatste bericht dat er een verloopstekker beschikbaar komt. Ben het mee eens dat ontwikkelingen worden vermeld, maar zaken als een verloopstekker of een software update horen gewoon thuis in het forum of bij de downloads/updates. Dat is volkomen niet interessant voor mensen die geen Tesla rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
De nieuwswaarde gaat niet uit van hoeveel mensen een Tesla kunnen rijden, maar van hoeveel mensen een Tesla willen rijden. Ik blijf graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen van Tesla, net zoals ik graag lees over de laatste ontwikkelingen in de ruimtevaart, ook al weet ik zeker dat ik de aarde nooit ga verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Gaat er niet om dat ik het wel of niet wil rijden. Ik vind de nieuwsberichten ook niet erg, maar gaat me om de overdaad aan Tesla berichten. En als je het interessant vind en wilt volgen dan abonneer je je toch op de Tesla nieuwsbrief of het topic op tweakers.

Maar goed, ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 11:50
Kan mij zomaar voorstellen dat er veel gegoogled wordt naar Tesla en al het nieuws erom heen.
Waar komen deze bezoekers nu vaak uit via google? Juist... ....Tweakers staat nu eenmaal hoog in google..... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs Beek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 10:02
Gunner schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:32:
[...]

Jij weet ook wel dat een auto van 47K, elektrisch of niet, financieel niet haalbaar is voor een gemiddeld modaal gezin in Nederland. Verder kunnen we best stellen dat EV's in Nederland alleen maar succesvol zijn vanwege het gunstige fiscale beleid voor zakelijke rijders.

Verder ben ik het wel eens met TS. Er komen wel heel veel nieuwsberichten over elk nieuw model of 'nieuwtje' als het gaat om EV's. En het onderwerp is bovengemiddeld vaak Tesla. Zoiets zou ik op autoweek.nl verwachten, maar niet hier.

Voor mij trouwens de reden om de FP minder te bezoeken.
Ik kan zelf niet is een telefoon kopen boven 200 euro.
Maar toch bekijk ik reviews van elke smartphone, reviews van alle games, en ik kijk ook naar Tesla.
Want ik vind het interessant hoe goed hun AI is. De banden of moter van een Tesla boeit me niet, maar de computer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans3702
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-03 15:23
ACM schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:24:
[...]
Of de verhoudingen helemaal goed zijn weet ik niet, maar aangezien dat per lezer zal verschillen is daar ook lastig een zinvolle uitspraak over te doen.
@ACM heerlijk om weer een gefundeerde reactie te lezen. En dan ga ik daar ook nog misbruik van maken door te melden dat ik mij daar in kan vinden met de toevoeging. Dat met de uitbreiding van onderwerpen en berichten per dag het best handig zou zijn om op de FP een profiel gekoppeld filter te kunnen aanzetten zodat deze pagina meer aansluit bij de interessegebieden van de tweaker / abonnee.

Ik heb dat filteren zelf een tijdje gedaan met CSS maar dat is mij niet 100% gelukt ( als niet gamer geen games is al een stuk rustiger) maar dan komt er een update en kun je weer opnieuw gaan puzzelen en de CSS classes en ID zijn ook niet altijd juiste input voor een filter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 20:39

Wom

Berichten over Tesla worden goed gelezen op Tweakers, vandaar dat ze dan ook gepost worden. Heb mij ook wel eens verbaast over de hoeveelheid, maar ik hoor bij de minderheid dus vind het verder prima. Schijnbaar vind de doelgroep van Tweakers het nuttig en interessant :)

De hoeveelheid reacties onder berichten rond electrisch rijden zeggen genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Wom op 17-05-2019 12:31 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wom schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:30:
Berichten over Tesla worden goed gelezen op Tweakers, vandaar dat ze dan ook gepost worden. Heb mij ook wel eens verbaast over de hoeveelheid, maar ik hoor bij de minderheid dus vind het verder prima. Schijnbaar vind de doelgroep van Tweakers het nuttig en interessant :)

Kwantiteit is nog geen kwaliteit.
75% van die reacties zijn klachten over irrelevante bijzaken, of reacties daar weer op.
Net als in de telefoon-berichten "mijne is beter dan de jouwe" en telecom "mijne is goedkoper dan de jouwe"
Helemaal terug naar het begin, AMD vs Intel en Nvidia vs ATI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:46
Je hoeft natuurlijk niet elk bericht te lezen he. Ik sla bijvoorbeeld al jaren videokaartnieuws over en ik leef nog steeds.

[ Voor 10% gewijzigd door Gluten Parody op 20-05-2019 18:21 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

jongetje schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:26:

De reacties onder dergelijke items zijn vrijwel altijd een herhaling van zetten waarbij voor en tegenstanders van EV elkaar soms fel bestrijden in steeds weer dezelfde soort discussies. Ik zie dezelfde users keer op keer terug met dezelfde punten. Ik vind het aantal reacties daarom geen goede graadmeter.

Op persoonlijke note mag het aantal EV / Tesla items van mij ook behoorlijk worden verminderd.

EV discussies zijn het nieuwe AMD vs Intel, Nvidia vs ATI, PS4 vs Xbox etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 21-05-2019 09:07 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
Tesla is een beetje als Ryanair, ze brengen vaak nieuws om het later weer te corrigeren of aan te passen. En elke beweging die een van die bedrijven doet wordt breed uitgemeten in het "nieuws".

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Bor Ik begrijp niet dat je mij quote aangezien @Wom dat heeft geschreven...

Ben het wel met je eens natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
nieuws: Sony-video toont verschil in laadtijd PS4 Pro en PS5

Ik heb geen PS4 (pro) of PS5, en zal die ook nooit kopen. Kunnen we dit soort artikelen niet verbannen naar een andere site? /sarcasme

Even serieus: niet alle artikelen zijn interessant, scroll fijn verder en geniet van je dag.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:46
Bor schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:06:
[...]

De reacties onder dergelijke items zijn vrijwel altijd een herhaling van zetten waarbij voor en tegenstanders van EV elkaar soms fel bestrijden in steeds weer dezelfde soort discussies. Ik zie dezelfde users keer op keer terug met dezelfde punten. Ik vind het aantal reacties daarom geen goede graadmeter.

Op persoonlijke note mag het aantal EV / Tesla items van mij ook behoorlijk worden verminderd.

EV discussies zijn het nieuwe AMD vs Intel, Nvidia vs ATI, PS4 vs Xbox etc.
Hier speelt ook iets anders, namelijk dat het moderatiesysteem gebruikt wordt om aan te geven in hoeverre men het eens is met de strekking van een reactie, ipv beoordelen van de relevantie mbt het artikel.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Blijkbaar weer een belangrijk? Tesla nieuwsitem op de Frontpage nieuws: Tesla leverde in 2020 recordaantal auto's

Wat is daar nieuwswaardig aan op een tech site als Tweakers? Dat Volkswagen 2 keer zoveel elektrische modellen aflevert in Nederland is niet relevant?

Verder jammer dat er niemand van Tweakers inhoudelijk reageert waarom dergelijke nieuwsitems nu nog steeds nieuwswaardig zijn. Rijden jullie zelf in Tesla's zodat dit op jullie netvlies zit? Als het dan echt om de tech in een auto gaat, dan zou je juist over de verschillende systemen, zoals hybride, mild-hybride, laadtechniek bij die systemen etc. moeten gaan schrijven. Puur een bericht over merk Tesla verkoopt X autootjes is weer een pure Tesla artikel. Al was het nu een artikel over elektrische auto's in het algemeen (zoals in dit geval hoeveel elk merk heeft verkocht, waaronder Tesla) dan was het al anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Onbegrijpelijk dat zoiets de frontpage haalt. Lijkt wel alsof er een nieuwsposter een bijzondere fascinatie met tesla heeft of zoiets want een technische relevantie heeft het niet.
jongetje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:13:
Wat is daar nieuwswaardig aan op een tech site als Tweakers? Dat Volkswagen 2 keer zoveel elektrische modellen aflevert in Nederland is niet relevant?
Dat is net zo min relevant. Het heeft niets op deze site te zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door RodeStabilo op 04-01-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Zojuist weer een down-MOD gehad van Tweakers:
jongetje in 'nieuws: Audi toont concept van A6 e-tron met bereik van 'meer da...

Terwijl ik juist veel mensen het eens zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 19-04-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:46:
jongetje in 'nieuws: Audi toont concept van A6 e-tron met bereik van 'meer da...

Fijn dat ze je naar GR verwijzen, maar hier laat de redactie het ook aardig afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:20

Tja, ik heb dat ook al eens aangekaart bij het zwakke artikel over verschillende EV platform types. De downmods waren niet van de lucht. Blijkbaar zijn veel lezers er wel geïnteresseerd in en vinden dat dit breed uitgemeten moet worden op Tweakers. Naar mijn mening is de nieuwswaarde vaak ver te zoeken. Ook de achtergrondartikelen zoals genoemde zijn naar mijn mening erg discutabel en getuigen van weinig aandacht, logische keuzes of expertise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:26

Ik verwacht trouwens niet dat je een downmod hebt gehad, het moderatie systeem is niet bedoeld voor "Mee eens, dus +2 of +3" moderaties. Dat mensen het er "Mee eens" zou niet mogen leiden tot hogere scores voor een reactie, wanneer de inhoud van deze reactie niet een +2 of +3 rechtvaardigt.

Ik verwacht dat je reactie enkel een wat meer passende score is gezet qua inhoud.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 19-04-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dennism schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:05:
[...]

Ik verwacht trouwens niet dat je een downmod hebt gehad, het moderatie systeem is niet bedoeld voor "Mee eens, dus +2 of +3" moderaties. Dat mensen het er "Mee eens" zou niet mogen leiden tot hogere scores voor een reactie, wanneer de inhoud van deze reactie niet een +2 of +3 rechtvaardigt.

Ik verwacht dat je reactie enkel een wat meer passende score is gezet qua inhoud.
Precies dit zoals ik inmiddels ook aan @jongetje heb uitgelegd. De betreffende reactie hoort in Geachte Redactie en is daarmee offtopic op de frontpage. De reactie is op de bijbehorende score gezet gezien dit via de normale weg niet meer haalbaar bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Bor Wat is dan de reden waarom het ene model wel op Tweakers wordt aangekondigd, maar andere merken en modellen niet? Zoals ik aangaf zijn er wel 10 auto's aangekondigd afgelopen dagen en ik zie alleen het artikel van Audi terug. Daarnaast een erg hoog Tesla nieuws gehalte terwijl andere merken ook enorm innovatief zijn. Ook auto's met een brandstof motor of hybride variant, maar die zie ik hier niet terug.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 19-04-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

jongetje schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:19:
@Bor Wat is dan de reden waarom het ene model wel op Tweakers wordt aangekondigd, maar andere merken en modellen niet?
Dat is een vraag voor de redactie. Ik ben geen redacteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Bor Hoe tag ik ik dan de redactie of Julian Huijbregts? Julian lijkt geen forum account te hebben, ik kan hem iig niet taggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:22:
@Bor Hoe tag ik ik dan de redactie of Julian Huijbregts? Julian lijkt geen forum account te hebben, ik kan hem iig niet taggen.
Dat gaat heel omslachtig inderdaad. Pas als je op de auteur z'n naam klikt zie je in z'n profiel pas dat het in dit geval om @Xtuv gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 15:59
jongetje schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:19:
@Bor Wat is dan de reden waarom het ene model wel op Tweakers wordt aangekondigd, maar andere merken en modellen niet?
Tweakers is niet primair een autosite, dus zal ons nieuwsaanbod nooit compleet zijn wat ev's betreft. Dat geldt overigens wel voor meer onderwerpen. Dat wil niet zeggen dat we zo'n onderwerp dan compleet links moeten laten liggen.
Zoals ik aangaf zijn er wel 10 auto's aangekondigd afgelopen dagen en ik zie alleen het artikel van Audi terug. Daarnaast een erg hoog Tesla nieuws gehalte terwijl andere merken ook enorm innovatief zijn.
Ik zag je lijstje, mooi overzicht. Het viel mij wel op dat de meeste berichten in het weekend of zelfs in de nacht van zondag op maandag zijn geplaatst. Niet zo gek met de Shanghai Auto Show die aan de gang is. En logisch dat autowebsites dan dag en nacht iemand paraat hebben staan om nieuws te schrijven.

Ik heb gekozen om iets over het Audi-concept te schrijven omdat het gaat om het eerste PPE-model, er redelijk wat inhoudelijke informatie voorhanden is en omdat het gaat om auto's die wereldwijd uit zullen komen.

Veel van de modellen die je in je lijstje laat zien zijn concepten enkel voor de Chinese markt. Logisch dat dit op autosites verschijnt, maar dat heeft voor ons geen prioriteit. De Toyota hebben we inmiddels ook een nieuwsbericht aan gewaagd: nieuws: Toyota presenteert concept voor volledig elektrische suv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik vind het wel een mooi patroon. Om de havenklap worden dit soort topics over de auto berichten aangemaakt.

Deze draait als iets langer (respect OP!), sommige zijn iets korter actief maar krijgen in die korte tijd een enorme hoeveelheid aan aandacht / 'tractie' (see what i did there.) Andere topics worden niet opgemerkt en sterven na 5 reacties.

Historie en context (naast dit topic):
Autotweaker.net/topgear?
Tweakers vs Autoweek
Autotweaker.net/topgear?
Of wat dacht je van al het commentaar onder reviews: Audi e-tron GT Preview - Sportieve e-coupé met innovatieve 800V-accu

Even heel simpel gezegd: het maakt tweakers echt geen reet uit wat je van de verdeling vind. Dat hebben we inmiddels al meerdere keren geleerd uit voorgaande topics. De visie uit het redactie team is gewoon anders dan dat de "OG Tweaker" deze voor ogen heeft. Daarnaast kan je niet ontkennen dat die artikelen gewoon erg hard gaan. Een reactie aantal van 200+ onder de auto topics is eerder regel dan uitzondering.

Ook een reden voor mij om de FP niet meer te bezoeken / serieus te nemen. Nu.nl is vaak sneller met het technisch nieuws, Game reviews etc is een klein kindje geworden en voor uitgebreid hardware nieuws ga ik wel naar GamersNexus.

Maaarrrr het valt niet te ontkennen dat genoeg mensen de artikelen wel aanklikken en reacties achterlaten. En wees zelf nou eerlijk. Toen dit topic in 2019 werd aangemaakt, zijn er toen meer of minder posts voorbij gekomen welke auto gerelateerd zijn? Ik denk dat je het wel kan raden.. ;) Kortom lekker om iets anders druk maken! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Yariva op 19-04-2021 15:24 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Yariva schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:18:
Daarnaast kan je niet ontkennen dat die artikelen gewoon erg hard gaan. Een reactie aantal van 200+ onder de auto topics is eerder regel dan uitzondering.
Wat ik vervelend aan vind (dat wij allebei volgens mij vinden) is dat er weinig nieuwswaarde in de berichten zit. Blijkbaar een nieuw platform, maar wat houdt dat platform dan precies in.
Wat betreft die reacties, als je ze echt goed doorleest gaat het onder elke auto nieuwsbericht bijna altijd over dat iemand fysieke knoppen mist en dan komen alle voor en tegenstanders met hun argumenten.
Xtuv schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:56:
Tweakers is niet primair een autosite, dus zal ons nieuwsaanbod nooit compleet zijn wat ev's betreft. Dat geldt overigens wel voor meer onderwerpen. Dat wil niet zeggen dat we zo'n onderwerp dan compleet links moeten laten liggen.
Waarom is een EV wel nieuwswaardig en een benzine of diesel wagen met enorm veel technology, neem bijv. de nieuwe maybach, weer niet? Puur omdat er alleen een elektromotor inzit? Een hybride auto is veel complexer en zit veel meer techniek in dan een pure EV.
Veel van de modellen die je in je lijstje laat zien zijn concepten enkel voor de Chinese markt. Logisch dat dit op autosites verschijnt, maar dat heeft voor ons geen prioriteit. De Toyota hebben we inmiddels ook een nieuwsbericht aan gewaagd: nieuws: Toyota presenteert concept voor volledig elektrische suv
Volgens mij was er laatst ook een artikel over een elektrische hummer voor alleen de Amerikaanse markt. Waarom haalt die dan wel de FrontPage?

Ik probeer te begrijpen waarom auto's sinds Tesla opeens interessant zijn voor de FrontPage van Tweakers terwijl in auto's elk jaar meer techniek zit, onafhankelijk wat voor motor erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Het is me wel eens eerder opgevallen dat het vaak gewoon vertalingen zijn van de PR-adfdelingen van de merken. Ik vind dat dat niet het niveau is wat de redactie zou moeten nastreven.

RodeStabilo in "Autotweaker.net/topgear?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:35:
Volgens mij was er laatst ook een artikel over een elektrische hummer voor alleen de Amerikaanse markt. Waarom haalt die dan wel de FrontPage?

Ik probeer te begrijpen waarom auto's sinds Tesla opeens interessant zijn voor de FrontPage van Tweakers terwijl in auto's elk jaar meer techniek zit, onafhankelijk wat voor motor erin zit.
Betreffende de Hummer gaat het gewoon om een inefficiënt vierkant blok dat je vooruit aandrijft met iets efficients, wat elkaar tegenspreekt. Zodoende dat ik dat wel grappig vond om te lezen.

Tesla is het puur om de clicks, dat is bij meer websites autoblog. Verder was Tesla altijd de enige echte EV in het begin zodoende dat dat speciaal is. Echter is het inmiddels allemaal herhaling en kleine updates dus daar mogen ze wel mee stoppen. Zeker aangezien er weinig tweakbaars meer bij aan te pas komt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Hmm ik kon het niet laten om nog een beetje te "zeuren" ;)

Maar dit soort artikelen zijn natuurlijk wel waar de OP op doelt: nieuws: Tesla: Autopilot stond niet aan in Model S die deze week crashte

Copy / paste van nu.nl. Wat is de waarde hiervan op een technologische site als Tweakers? Er word niet ingegaan wat de functie is, wat deze doet, wat de vereiste zijn om de functionaliteit in te schakelen etc etc. Ook het commentaar onder het artikel gaat totaal niet over techniek.

Het artikel is echt niets anders dan een vermelding van een (politie) onderzoek naar een auto waar een dodelijk ongeval mee heeft plaatsgevonden. En omdat het toevallig een Tesla blijkt de zijn is het technologisch nieuws waardig?

[ Voor 4% gewijzigd door Yariva op 20-04-2021 11:25 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:13

jdh009

FP ProMod
Ik zie zelf ook niet echt in wat de nieuwswaarde is op Tweakers van het bericht van vandaag. Of doen berichten over tesla het goed qua views? Zover ik terug kon vinden hebben jullie ook niet bericht over het ongeluk zelf en dus gemeld dat het systeem wel aanstond. Dus melden dat het systeem niet aan stond lijkt me dan geen meerwaarde.

[ Voor 40% gewijzigd door jdh009 op 20-04-2021 10:21 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49

World Citizen

FreeReef.nl

jdh009 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:17:
Of doen berichten over tesla het goed qua views?
Tsja... kijkend naar het aantal comments steekt dit artikel er vandaag echt met kop en schouders bovenuit. Je zou kunnen zeggen dat het de topper van de dag is en dat niks er aan kan tippen.

Ironisch gezien staat een artikel over een elektronische fiets bijna op de 2e plek :D... Microsoft is net een aantal comments rijker.

Maar het is wel duidelijk dat electronische voortuigen een succes zijn op Tweakers en dat we dit graag lezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4aukF5Mp_plkogYFzS3wst09Po=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0SO8KYDPpFEEC99rv4B1tcYQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 20-04-2021 20:29 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@World Citizen
Maar het is wel duidelijk dat electronische voortuigen een succes zijn op Tweakers en dat we dit graag lezen.
De eletrische auto van Huawei @ 19:09 doet het dan weer niet zo goed :p

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49

World Citizen

FreeReef.nl

XWB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:53:
@World Citizen

[...]