42dpi schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:36:
[...]
Dat zeg ik niet dat staat in de wet dat burgers niet in tas mogen kijken of openen van andere.
Paranoïde is wat anders dan je rechten laten ontnemen, en ja mijn privacy is mijn goed recht die ik ten alle tijden bescherm.
Als je vind dat je privacy geschaadt is omdat iemand (een winkelmedewerker en met reden: diefstalpreventie!) in je tas wilt kijken bij de kassa, ben je naar mijn idee behoorlijk paranoide.
Ik vraag me nu dan ook iets nieuwsgierig af, wat jij wel niet in je tas bij je draagt als je boodschappen doet waarvoor je je enorm zou schamen als mensen dat zien.
Gratis tip van mij: laat je tas thuis en koop een boodschappentasje bij de kassa. En dan niet zoals
opa en oma deze 'vergeten af te rekenen'
Situatie proberen onderuit halen en er zelf een verzinnen?
Zodra een klant aangeeft dat iemand zijn artikel vergeten is, wordt het vrij vaak gewoon achtergehouden bij de betreffende kassa of gaat het naar de servicebalie. Klanten willen namelijk nog weleens terugkomen. Dat is mijn ervaring en het getuigt van weinig service als je vergeten producten direct weer terug in het schap plaatst. Dus het direct terugplaatsen, ligt totaal niet voor de hand.
Pas als het daar niet opgehaald is, gaat het mogelijk terug het schap in maar niet direct. Let wel, mogelijk. Als het terug het schap in gaat, heeft de winkel namelijk een voorraad die afwijkt.
Meermalen een product vergeten bij de kassa namelijk. Meestal direct erachter gekomen, maar soms ook wat later. Nooit kreeg ik te horen 'Klopt, die heeft een klant afgegeven. We hebben het terug in het schap geplaatst'. Wel werd ik door de kassiere doorverwezen naar de servicebalie of lag het nog bij dezelfde kassa op me te wachten. Toppunt was bij de Xenos. Terwijl ik op weg naar mn fiets was, heeft de kassamedewerker een plaketiketje op mijn betaalde en vergeten potje pastasaus geplakt. "afgerekend + datum, vergeten door klant'.
Geen privacyschendingen hier trouwens. Ik doe vooral lopend mn boodschappen. Zonder tas

En als ik onverwacht meer boodschappen heb dan pak ik een wijndoosje waar het inpast. Soms al direct bij binnenkosmst in de winkel.
Zouden ze daar wel in mogen kijken, als ik die vooraf de winkel mee inneem?
[
Voor 3% gewijzigd door
koektrommeltje op 10-05-2019 18:37
]