Vandaag was ik bezig een oude computer naar Windows 10 te updaten. Deze oude pc heeft geen wifi en een Ethernet kabel had ik niet bij de hand en omdat het installatieprogramma van Windows 10 de optie om het op een USB apparaat te vormen zodat het direct kan worden geïnstalleerd op de computer.
Nu deed ik dat met de enige schijf die ik in huis heb met genoeg GB's (
één van 1,8 TB schijf. Voordat ik dit deed heb ik natuurlijk gegoogeld wat er dan precies gebeurd. Daar kwam uit dat er een map wordt aangemaakt met Windows daarin geïnstalleerd. Nu maakte ik mij toen het bezig was toch een beetje zorgen want er staan best wat belangrijke bestanden en foto's op. Maar ik dacht hij is nu al bezig hem eruit trekken zou zinloos zijn.
Maar toen hij klaar was is toch gebeurd waar ik voor vreesde. Ik plugde hem in de pc en de naam was veranderd van schijf F naar ESD-USB (E) en hij ziet alleen maar 32 GB van de 1,8 TB alle bestanden die erin stonden zijn weg. Nu staan er alleen de mappen van de Windows installatie in.
Ik heb natuurlijk gekeken of dit op een moderne computer ook zo was en helaas hetzelfde. Is er iemand die mij hier bij kan helpen (ik ga er vanuit dat er nog hoop is want waar is de andere 1,7 TB dan heen?)
Groeten Rolf D.
De schijf is een WD Elements Portable 3.0 2TB 2.5 External Hard Disk Drive.
Nu deed ik dat met de enige schijf die ik in huis heb met genoeg GB's (
Maar toen hij klaar was is toch gebeurd waar ik voor vreesde. Ik plugde hem in de pc en de naam was veranderd van schijf F naar ESD-USB (E) en hij ziet alleen maar 32 GB van de 1,8 TB alle bestanden die erin stonden zijn weg. Nu staan er alleen de mappen van de Windows installatie in.
Ik heb natuurlijk gekeken of dit op een moderne computer ook zo was en helaas hetzelfde. Is er iemand die mij hier bij kan helpen (ik ga er vanuit dat er nog hoop is want waar is de andere 1,7 TB dan heen?)
Groeten Rolf D.
De schijf is een WD Elements Portable 3.0 2TB 2.5 External Hard Disk Drive.