Dolby Atmos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 20:08
Hallo allemaal!

Ik ben in het bezit van een klipsch systeem.
- Fronts: Klipsch RP-8000f
- Center: Klipsch RP-504c
- SUB: Klipsch SPL-150
- Surrounds: Klipsch RP-502s

Nu wil ik over gaan op Atmos maar zit ik met het volgende probleem. Ik wil geen ceiling bounce hebben maar de speakers op het plafond.

In het plafond is voor mij geen optie. Nu zat ik zelf te denken om een soort van box te maken waar ik een in-ceiling speaker in kan monteren en die dan op te hangen aan het plafond. Zijn hier ervaringen mee en hoe zou ik dit het beste kunnen doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:57
je kunt toch kant en klare speakers tegen het plafond monteren?
pricewatch: Klipsch R-41SA Dolby Atmos Speaker (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Dat is een optie, maar ik heb ook gehoord dat die speakers niet top zijn voor ceiling mount aangezien ze meer gebouwd zijn voor die blunder techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Inbouw speakers is ook een optie, maar dan moet je wel goed kijken naar de maatvoering van de behuizing. Wil je "goed" geluid hebben moet deze wel volgens spec gemaakt worden. De meeste inbouw speakers hebben wel informatie over hoe groot deze behuizing moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:33

Mikayu

.srt

calvin012 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:29:
Dat is een optie, maar ik heb ook gehoord dat die speakers niet top zijn voor ceiling mount aangezien ze meer gebouwd zijn voor die blunder techniek.
Die SA's werken prima als je ze tegen het plafond hangt, maar doorgaans hangt men ze hoog aan de muur.
De speaker zelf is niet geoptimaliseerd voor een bepaalde positie. Je dient de layout in te stellen op de versterker, zodoende krijg je de meest optimale Atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Ik ben van plan om mijn home cinema uit te breiden naar Atmos.
Omdat ik niet in mijn plafond kan gaan boren ben ik van plan om een behuizing te gaan maken voor een Ceiling Speaker en deze op het plafond te monteren. ik zat zelf te denken aan de Klipsch CDT-3800-c ii.

Omdat ik nogal nieuw ben in het bouwen van behuizingen zou ik graag van jullie horen hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Ik hoor graag meningen van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Je kan niet boren in het plafond maar wel een behuizing maken voor een in-ceiling speaker die je aan het plafond wil monteren :?

Hang de door kippy aangehaalde speakers hoog aan de muur, dat is Atmos genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Boren had ik anders moeten verwoorden. Een paar gaten boren dat vind ik niet erg maar een heel gat in het plafond dat gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 17:09
Een ceiling speaker in een behuizing, dat is gewoon een speaker :D
(ok, niet helemaal, maar toch)

Haal gewoon een paar Klipsch bookshelf/surround speakers en hang ze op met een steun. Je hebt geen speciale ceiling speakers nodig en ook geen speciale atmos surrounds.

[ Voor 8% gewijzigd door ShittyOldMan op 23-04-2019 23:41 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
De echte ceiling speakers die klinken toch wel heel anders dan de bookshelves en als je een audio fanaat bent dan hoor je zeker ook het verschil.

Vandaar mijn originele vraag of er iemand is met ervaring in het bouwen van ceiling behuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit,

https://www.bing.com/imag...ling+speakers&FORM=HDRSC2

zijn ceiling speakers.

Wat jij wil of bedoeld zijn toch echt gewoon normale speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Ik weet wat ceiling speakers zijn. Ik zelf wil de Klipsch CDT-3800-c ik gaan halen. Maar ik kan ze niet in het plafond plaatsen vandaar dat ik er behuizing omheen wil zodat ik die aan het plafond kan monteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Je weet wel dat de kast om een speaker het geluid enorm kan beïnvloeden? Inbouw speakers klinken over het algemeen altijd slechter dan boekenplank speakers (uiteraard wel in verhouding tot type, prijs en kwaliteit).
De meeste mensen willen dus ook voor alle speakers in een ruimte het zelfde type gebruiken, op de subwoofer na. Dan heb je het meest egale geluid en hoef je minder dsp technieken van versterker te gebruiken om het geluid in balans te brengen.

Maar voor het specifieke type speaker dat je linkt heb je een behuizing, en die klinken meestal wel redelijk goed.
https://www.klipsch.com/products/me-800-c-speaker-enclosure

Nog steeds zou mijn eigen voorkeur zijn om boekenplank speakers te nemen, tenzij formaat het probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

^^

Dat je lekker aan het googlen bent, een klipsch behuizing vindt, die wil linken en erachter komen dat iemand anders dat 2 minuten eerder heeft gedaan :P

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Maar die enclusure is puur voor het geluid als ik me niet vergis? Dan zou ik alsnog een behuizing moeten maken om hem aan het plafond te monteren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenshinyuo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10 17:08
@calvin012 klopt is eigenlijk bedoel voor een verlaagt plafond die je na afloop stuced.

@kippy heb je uberhaud al gekeken of je weg komt met je dolby atmos layout. ga je maar 2 aan het plafond hangen of wil je er 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

In de basis zou ik wel een type speaker gebruiken die ofwel voor in wall ofwel on wall geschikt is. Als het goed is is dan in het crossover filter rekening gehouden met nabije boundary en derhalve minder tot geen baffle step compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Wat jij wilt natuurlijk, ik vind zo'n houder oerlelijk dus zou er wel iets omheen bouwen. Maar door zo iets te gebruiken ben je vrij om er omheen te bouwen wat je zelf mooi zou vinden zonder dat het veel invloed heeft op het geluid. Het moet natuurlijk wel een beetje stevig zijn, plus je wilt niet dat de behuizing te veel mee trilt met de speaker.

Maar 18mm mdf of multiplex is altijd goed.

@kenshinyuo Ik ben de TS niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Oké top dat is wat ik wou weten :)

Ik ben van plan om 5.1.2 te gaan doen heb nu niet de ruimte voor 5.1.4

Bookshelves die zijn mij ook te groot om aan het plafond te hangen en ik ga in een jaar verhuizen vandaar dat ik nu ook voor ceiling speakers kies dan kan ik ze straks in het plafond zetten.

Maar verder kan de behuizing er straks omheen gebouwd worden met zo'n enclosure? Of moet er dan ook nog ruimte achter zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Het is een dichte behuizing, dus het maakt niets uit.
Je kunt ook de exacte maatvoeding over nemen en hetzelfde bouwen van fatsoenlijk hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Daar zat ik wat meer aan te denken idd. Ik hoor ook veel verschillende dingen over multiplex of mdf wat is precies het verschil daarin dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Dat is met een heel klein beetje google werk makkelijk te vinden.
Als ik jou was zou ik eens gaan lezen / kijken in het volgende topic.
Het grote Zelfbouw speaker topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

12mm mdf pakken, en de inhoud hetzelfde laten.

Bedenk wat dat je nu juist wel een baffle step hebt, waarvoor deze driver niet gecompenseerd is. Dat kan je misschien met je versterker nog fixen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Is er ook nog een topic voor beginners met zelfbouw? Dit worden mijn eerste zelfbouw projecten. Het topic dat kippy mij net stuurde daar staan meer ervaren posts in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Ik zie zojuist een optie die ook zeker goed zou kunnen bij mij. Het gedeeltelijk verlagen van het plafond. Als ik dat doe moet ik dan ook nog rekening houden met het volume erboven voor de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een gesloten systeem? Zoals al eerder gezegd maakt dat dus niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je doet echt veeeeeel te moeilijk. Atmos speakers, oftewel hoogtekanalen zijn puur voor de effecten en dat kan dus gewoon met elke speaker. In mijn 5.1 setup gebruik ik voor twee Focal Aria zuilluidsprekers en de bijpassende center en achter 2 Focal Dôme Flax speakers voor de surround. Als ik zou upgraden naar bijv. 5.1.4, zou ik de rest ook aanvullen met de Dômes. Die kunnen dan aan het plafond of hoog aan de muur. Speakers kopen omdat ze een Atmos predikaat hebben is enkel nodig als je voor de weerkaatsende variant gaat. Als je ze echter op de juiste plek wil ophangen is dat pure onzin. Inbouwspeakers missen een op maat gemaakte klankkast tov normale speakers. Die ga je dan weer zelf maken... Zie je wat ik bedoel?... Koop dus gewoon mooie surround speakers en hang die op aan muur of plafond. Presto.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Ik heb een systeem bestaand uit klipsch speakers en wil ook bij klipsch blijven. Als ik hier de bijpassende surround speakers van haal dan word dat veel te groot voor aan het plafond (Muur hoog is geen optie). Vandaar dat ik ze zelf wil maken. Met eigenbouw klank kast kunnen ze veel kleiner gemaakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag

Jag

Als je hier neerzet wat je wilt bestellen aan speakers en wat voor behuizing je in gedachten hebt, dan kunnen hier wel mensen wat zinnigs erover zeggen (zoals ik oa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Jag schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:37:
Als je hier neerzet wat je wilt bestellen aan speakers en wat voor behuizing je in gedachten hebt, dan kunnen hier wel mensen wat zinnigs erover zeggen (zoals ik oa).
Ik ben van plan om twee Klipsch-CDT-3800-c speakers te halen. Hier wil ik een behuizing omheen bouwen liefst zo klein mogelijk om vervolgens op mijn plafond te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-10 00:41
ik heb 4 van die KEF T101 speakers gemonteerd aan mijn plafond. het zijn dunne speakers die niet opvallen en toch lekker geluid hebben. misschien ook het kijken waard. ziet er veel beter uit dan zo een doos aan je plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:35
Spanplafond een optie? Ik kan het je van harte aanraden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-10 20:36

Funky22

Guild invite

Anthony gallo heeft leuke speakers die je perfect voor Atmos kan inzetten en geen dratische matregelen vereisen voor plafond opbouw.

Kef t101 is een optie, heb zelf inbouw B&W gehad en ga nu voor een paar Gallo bollen gaan omdat inbouw in de hudige ht ruimte geen optie is

[ Voor 35% gewijzigd door Funky22 op 25-04-2019 08:22 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Plafond verbouwen is idd wel een erg ingrijpende optie, en duur. Zelf een kastje bouwen rond die Klipsch speakers kan natuurlijk. Maar het is niet eens duidelijk wat voor volume ze ongeveer vereisen. En erg mooi zal het niet snel worden. Iets kant en klaars lijkt me ook een gunstige optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Vraag is dan ook nog klinkt zo een zelf bouw kast deftig?

Van Gallo ben ik zeker dat dit prima klinkt voor Atmos

http://peteswrite.blogspo...rrives-in-my-den.html?m=1

[ Voor 31% gewijzigd door Funky22 op 25-04-2019 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Gaat dat geluid van gallo of kef ook goed met het geluid van klipsch?

Ook weet ik nu dat ze enclosures hebben voor de Klipsch speakers die ik wil. Het zou ook nog een optie zijn om die erbij te doen en de kast daaromheen te bouwen dan heb ik in ieder geval gewoon goed geluid.

Moet alleen nog even gaan meten hoe groot die kast dan moet worden want als die dan te groot worden heeft het ook al geen nut meer.

[ Voor 71% gewijzigd door calvin012 op 25-04-2019 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Belankrijkste is dat je front en center van hetzelfde merk/type zijn voor surround/atmos is dat niet zo van belang al wordt dat veel beweerd van wel, speel nu zelf met dipools van een ouder type dan men huidige front/center merk je niks van qua klankbeeld.

Men B&W atmos pafond speakers gingen ook perfect bij men oude Qa set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Beste mensen,

Ik ben van plan om voor een 3.1.2 setup te gaan aangezien de ruimte mij geen mogelijkheid geeft voor surrounds. Ik heb een schuin dak achter mij en kan ze dus niet ophangen achter als Heights de muren naast mij werkt ook niet. de enige optie is dus het plafond.

Ik ben op zoek naar speakers die passen bij mijn setup en die ik op kan hangen aan het plafond (niet in het plafond).

Mijn Setup tot nu;

1x Denon AVR-X3500H
2x Klipsch RP-8000F
1x Klipsch RP-504C

Het word voornamelijk gebruikt voor muziek en films.
Een budget heb ik niet perse.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Voor muziek hoef je het niet te doen en 3.1.2 is nou niet echt bepaald Atmos

Ik zou een andere kamer gaan inrichten voor je audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:45
Heb je de Klipsch SA wel eens geprobeerd via het plafond?
Ik heb er ook 2, en werkt prima. WIl er eigenlijk nog 2 hebben, maar dan moet ik ook een andere versterker er bij hebben, en dat houd mij wat tegen atm.

Je kunt je ook gewoon zonder beugels ophangen volgens mij.

Zo te horen is het in de woonkamer, dus om het mooi te houden moet je het hele plafond verlagen voor in het inplafond speakers, of 2/4 van die SA speakers van Klipsch doen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Renegade666 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:45:
Ik heb er ook 2, en werkt prima. WIl er eigenlijk nog 2 hebben, maar dan moet ik ook een andere versterker er bij hebben, en dat houd mij wat tegen atm.

Hoe heb je die zelf aan het plafond gemonteerd en welke mounts kan ik daar goed voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@calvin012 Ik gebruik zelf het plafond (beton) voor weerkaatsen. Ze staan op de RF82 van mij.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

calvin012 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:51:
[...]

Hoe heb je die zelf aan het plafond gemonteerd en welke mounts kan ik daar goed voor gebruiken?
Iets meer eigen inzet misschien?

https://www.bing.com/imag...gels+speakers&FORM=HDRSC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Renegade666 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:54:
@calvin012 Ik gebruik zelf het plafond (beton) voor weerkaatsen. Ze staan op de RF82 van mij.
Ah dat is voor mij helaas geen optie.

Wat zijn jouw ervaringen met die atmos techniek is het echt alsof het van boven komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
In mijn ogen voegt het wel aardig wat toe. Beetje afhankelijk hoe je de reciever insteld.
Ik zou het gewoon proberen.
Als het niks is, stuur je de speakers terug.

Edit:
de nieuwe hebben een gaatje voor een haak/dikke schroef:
https://binged.it/2JGcknp

[ Voor 92% gewijzigd door Renegade666 op 14-05-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Heeft er iemand ervaring met de Klipsch rp500sa aan het plafond gemonteerd? Volgens mij zijn ze hier niet voor gemaakt namelijk toch? Kan verder dan ook nergens vinden over mensen die dat gedaan hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Die hebben geen schroefdraad. Dat maakt het bevestigen aan het plafond niet onmogelijk, maar wel behoorlijk lastig.

Zelf heb ik 4 RB41's aan een universeel beugeltje aan het plafond. Werkt prima zolang de film fatsoenlijk afgemixt is, wat 9 van de 10 keer niet het geval is.
Shadow of the Tomb Raider was dan weer wel goud om te spelen in Atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
Ik ga er toch voor kiezen om de Klipsch RP-500SA te nemen voor aan het plafond.

Ik ga deze ophangen ongeveer in het midden van de tv naar kijk/luisterpositie als wat moet ik deze speakers dan instellen op de receiver aangezien de speakers schuin naar beneden richten.

En heeft er iemand ervaring met het ophangen van deze speakers. Op het internet heb ik helaas nog niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:17
Heb je ze op je front speakers staan of op je surround speakers?
En welke heb je precies?
Renegade666 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:45:

Zo te horen is het in de woonkamer, dus om het mooi te houden moet je het hele plafond verlagen voor in het inplafond speakers, of 2/4 van die SA speakers van Klipsch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
joppe113 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:56:
Heb je ze op je front speakers staan of op je surround speakers?
En welke heb je precies?

[...]
Zie mijn handtekening welke ik heb.
Ze staan bij mij op de front speakers.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:17
Zal wel helemaal verkeerd kijken, maar ik zie fronts en surrounds, blueray speler en centerspeaker. Geen upfiring speakers, of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
Renegade666 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:00:
[...]

Zie mijn handtekening welke ik heb.
Ze staan bij mij op de front speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@joppe113

2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2

Front, atmos, surround, back, center :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 16:13

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb dit weekend de Dali C1's binnen gekregen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/33yh2htl.jpg

Echt een leuke toevoeging kwa geluid.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
Dark Angel schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:46:
Ik heb dit weekend de Dali C1's binnen gekregen

[Afbeelding]

Echt een leuke toevoeging kwa geluid.
Ohw die dali's vallen zo bijna niet op zeg, die ook maar even op mijn wishlist meenemen :)

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 18:49
Ik zit zelf ook te kijken naar die Dali C-1's, vooral omdat ik al 5 Dali's heb (Zensors). Ik zit alleen met een paar parktische vragen bij atmos die hier misschien wel beantwoord kunnen worden

- Is upfiring via plafond nou zoveel minder dan echt hoog hangen? Vanwege huurhuis en niet de allerbeste muren ben ik niet zo'n held met dingen ophangen, en op m'n tv meubel is ruimte zat.
- Moeten ze voor de ideale positie echt exact boven de frontspeakers, of luistert dat niet zo nauw?
- Bij veel receivers sluit je atmos aan op de 6e en 7e speakeraansluiting, die dus ook gebruikt kunnen worden voor de surround rear speakers in een 7.1 setup. Nu heb ik op dit moment nog geen receiver die 7.1 of 5.1.2 aankan, maar krijg je dan geen problemen met Blu-rays die bijvoorbeeld TrueHD 7.1 ondersteunen? Het rear-geluid moet immers niet opeens van boven komen, dus die moeten alleen gebruikt worden bij een Atmos-signaal.
- Voegt het echt wat toe? Steeds meer UHD films en ook games hebben tegenwoordig Atmos en in de bios ga ik bij voorkeur wel naar atmos voorstellingen, maar bioscoop is even een ander verhaal natuurlijk dan een zithoek van 4x4 meter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

LarsCor schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:56:
Ik zit zelf ook te kijken naar die Dali C-1's, vooral omdat ik al 5 Dali's heb (Zensors). Ik zit alleen met een paar parktische vragen bij atmos die hier misschien wel beantwoord kunnen worden

- Is upfiring via plafond nou zoveel minder dan echt hoog hangen? Vanwege huurhuis en niet de allerbeste muren ben ik niet zo'n held met dingen ophangen, en op m'n tv meubel is ruimte zat.
- Moeten ze voor de ideale positie echt exact boven de frontspeakers, of luistert dat niet zo nauw?
- Bij veel receivers sluit je atmos aan op de 6e en 7e speakeraansluiting, die dus ook gebruikt kunnen worden voor de surround rear speakers in een 7.1 setup. Nu heb ik op dit moment nog geen receiver die 7.1 of 5.1.2 aankan, maar krijg je dan geen problemen met Blu-rays die bijvoorbeeld TrueHD 7.1 ondersteunen? Het rear-geluid moet immers niet opeens van boven komen, dus die moeten alleen gebruikt worden bij een Atmos-signaal.
- Voegt het echt wat toe? Steeds meer UHD films en ook games hebben tegenwoordig Atmos en in de bios ga ik bij voorkeur wel naar atmos voorstellingen, maar bioscoop is even een ander verhaal natuurlijk dan een zithoek van 4x4 meter....
Op en aantal vragen heb ik niet zo een antwoord. Ik weet wel dat het word geadviseerd om de speakers boven op de fronts te zetten of in 1 lijn aan de muur tehangen Denk dat het met de meeting temaken heeft voor de plaatsing van het geluid.

Dat van de versterker weet ik alleen als ik op mijn versterker(Denon X4500H) niet de 4 daarvoor gebruikte hoog aansluitingen gebruik ook geen Atmos op de versterker ziet staan maar alleen DD of DTS en HD
En nu zie ik of Atmos of DTS:X staan als de film of serie het ondersteund.

En wat het toevoegd ik vind na een weekend luisteren dat die mij meer heeft opgeleverd dat een upgrade naar beter achterspeakers (voor het zelfde geld) Heb nu een aantal films gezien en bij b.v Terminator genisis hoorde gewoon iemand rennen over een dak van een bus en dat leek echt van de boven verdieping te komen. _/-\o_ Bij Mad Max hoorde ook wel gave dingen tijdens de gevechten met de colone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 18:49
Dark Angel schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:21:
[...]

Op en aantal vragen heb ik niet zo een antwoord. Ik weet wel dat het word geadviseerd om de speakers boven op de fronts te zetten of in 1 lijn aan de muur tehangen Denk dat het met de meeting temaken heeft voor de plaatsing van het geluid.

Dat van de versterker weet ik alleen als ik op mijn versterker(Denon X4500H) niet de 4 daarvoor gebruikte hoog aansluitingen gebruik ook geen Atmos op de versterker ziet staan maar alleen DD of DTS en HD
En nu zie ik of Atmos of DTS:X staan als de film of serie het ondersteund.

En wat het toevoegd ik vind na een weekend luisteren dat die mij meer heeft opgeleverd dat een upgrade naar beter achterspeakers (voor het zelfde geld) Heb nu een aantal films gezien en bij b.v Terminator genisis hoorde gewoon iemand rennen over een dak van een bus en dat leek echt van de boven verdieping te komen. _/-\o_ Bij Mad Max hoorde ook wel gave dingen tijdens de gevechten met de colone.
Klinkt goed, ik heb zelf eigenlijk altijd al achterspeakers gehad (ook al bij technieken als pro logic II op de PlayStation 2) en zou echt nooit meer terugwillen naar alleen front. Als Atmos (minstens) net zo'n overgang is...

Dat van die plaatsing klinkt logisch. Al heb ik mijn speakers niet inwaards geplaatst omdat dat bij Dali's wordt afgeraden, omdat die 'breed' stralen'. Dus dan vraag ik me af of die pak 'm beet 20 cm uitmaakt (de Dali Zensors staan op de uiteindes van mn meubel, de mogelijke C-1 atmos speakers zouden er dan ongeveer naast komen te liggen).

Maakt het eigenlijk nog uit of je de hoogtespeakers voor of achter plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

LarsCor schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:50:
[...]

Klinkt goed, ik heb zelf eigenlijk altijd al achterspeakers gehad (ook al bij technieken als pro logic II op de PlayStation 2) en zou echt nooit meer terugwillen naar alleen front. Als Atmos (minstens) net zo'n overgang is...

Dat van die plaatsing klinkt logisch. Al heb ik mijn speakers niet inwaards geplaatst omdat dat bij Dali's wordt afgeraden, omdat die 'breed' stralen'. Dus dan vraag ik me af of die pak 'm beet 20 cm uitmaakt (de Dali Zensors staan op de uiteindes van mn meubel, de mogelijke C-1 atmos speakers zouden er dan ongeveer naast komen te liggen).

Maakt het eigenlijk nog uit of je de hoogtespeakers voor of achter plaatst?
Ik heb zelf eerst de voorkant gekocht en later de achter speakers met alleen voor was er ook al best veel aansturing op die speakers van uit films.

Pagina: 1