Jaloezieën/Lamellen/Luxaflex - kwaliteit, prijs, ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar horizontale jaloezieën (ook vaak lamellen of algemeen Luxaflex genoemd begrijp ik) voor enkele woon- en slaapkamer ramen.

Er is enorm veel keuze, met ook een groot prijsverschil. Je kan ze volgens mij grofweg in 3 categorieën indelen

A-merken
Merken zoals Luxaflex. Uitgebreide keuze in afwerking en (kleur)opties, maar je betaalt waarschijnlijk ook fors voor de merknaam.

OEM aanbieders met eigen merken
Bedrijven zoals jaloezieën.nl, 123jaloezie.nl, Topjaloezieën.nl, ... Vaak volledig maatwerk.Typisch goedkoper als de A-merken en wat duurder als de jaloezieën bij de bouwmarkten.

Bouwmarkten
Hornbach, Karwei, Hema, Leenbakker, Gamma, ... elke bouwmarkt heeft ze wel in het assortiment en vaak zowel in standaard maten als maatwerk.

Tussen deze drie is er vaak een groot prijsverschil. In dit topic zou ik graag meer te weten komen over de verschillen in prijs/kwaliteit verhouding op basis van jullie ervaringen.

Is goedkoop duurkoop? Waar hebben jullie voor gekozen en hoe bevalt dit in gebruik in praktijk?

[ Voor 4% gewijzigd door sloth op 22-04-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:19
Ik hou dit even in de gaten, wij gaan hier binnenkort ook voor kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 5897

ik heb het bij Veneta vandaan. De verschillen met A merk zoals bijvoorbeeld Verano;
- Kleurvastheid
- Koofjes zijn mooier/beter afgewerkt bij Verano
- Zijkanten van de jaloezieën bij Verano zijn afgewerkt en bij Veneta niet.
- Draden die door de jaloezieën gaan zijn dikker bij Verano.

En als je bijvoorbeeld iemand als klikgordijn.nl het laat doen dan heb je bijvoorbeeld bij 3 ramen op rij dat ze alle 3 dezelfde hoogte krijgen. Daar wordt dan rekening mee gehouden. Of dat de 3 ramen dan 3 jaloezieën hebben met 1 koof. Dat soort zaken lukt niet als je online besteld.

Kortom, Verano is echt beter, maar die prijzen zijn echt bizar. Ik kon Verano voor inkoopsprijs krijgen, dat was nog steeds flink duurder dan de retailprijzen bij Veneta :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Hier hadden we sunway in het vorige huis. Zag er prima uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mijn ervaring met gordijnen/jaloezieën uit de bouwmarkt is dat ze meestal erg gammel zijn. Als je iets zoekt dat goed is om op te hangen en dan nooit meer aan te komen, geen probleem, moet lukken. Wil je ze regelmatig/dagelijks aanpassen, dan kijk je toch beter naar iets kwalitatiever/duurder.

De enige uitzondering daarop zijn de rolgordijntjes van bij Leen Bakker, die zijn niet erg duur en gaan hier toch al een hele tijd mee :)

[ Voor 19% gewijzigd door Slonzo op 22-04-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Houd dit topic ook in de gate. We gaan hetzelfde traject in na onze vakantie in mei.
Veneta was ons ook bekend.
We zijn tijdje geleden bij een adresje geweest in Rotterdam waar ze meerdere merken verkopen. Naast luxaflex viel Sunway ons op als een merk met mooie dingen. Geen id nog hoe deze zich in prijs verhoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:55

EiT

4 jaar geleden bij Decodeal Aluminium jaloezieën gekocht (huismerk) voor in de badkamer.

Ik was 100 euro kwijt voor 84x132.

Prima kwaliteit en zelf met mijn 2 linkse handen gelukt om op te hangen.

Heb ook van die duo rolgordijnen via een woonzaak gekocht, die waren 250 p/s en veel slechtere kwaliteit. Dat was plastic fantastic en had er al 1 gesloopt binnen een maand.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJakeis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:15
Ik volg ook, wij zijn hier binnenkort ook aan toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Slonzo schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:16:
Mijn ervaring met gordijnen/jaloezieën uit de bouwmarkt is dat ze meestal erg gammel zijn.
Vreemd argument; tenzij je continu bij kennissen aan hun jaloezieen loopt te frummelen, ben je toch zelf niet handig als je meerdere keren hetzelfde bestelt bij dezelfde bouwmarkt?

Andersom; ik heb maatwerk (breedte & hoogte) jaloezieen van de Gamma. Ben even prijs/merk kwijt maar wel zeer tevreden over de kwaliteit. Trouwens wel de extra brede versie genomen; is dat 70mm per lamel?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf ook dit traject doorlopen en meerdere systemen vergeleken. Ik heb niet het idee dat er erg veel verschil zit in de kwaliteit van de lamellen. Je moet het vooral zoeken in de extra functies zoals een smart cord of elektrische bediening en integratie in een smart home.

Thuis heb ik zowel luxaflex als een huismerk hangen, nog van de vorige eigenaar, en daar zit weinig kwaliteitsverschil in naar mijn idee.

Uiteindelijk zelf gekozen voor plisse gordijnen van een huismerk simpelweg vanwege de inmeetgarantie, het advies en de prijs.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 19:51

Superflip

*pwiet*

Mijn ouders hebben OEM versie en wij hebben zelf Luxaflex. Zelf vind ik het mechanisme het grootste verschil. Bij Luxaflex hoort die zeer soepel en geruisloos te werken. Van de 2 die we besteld hadden was dat bij 1 niet het geval en ging ook stuk enkele maanden later. Probleemloos hersteld in garantie en ook nu loopt deze net zo soepel.

In ieder geval 5 jaar garantie bij Luxaflex. Vanuit mijn eigen ervaring koop ik dit soort dingen enkel van A merken, maar dan voornamelijk voor de service die je erbij betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 11:08
Aangezien ik ook op zoek ben om mijn hele huis te voorzien van raamdecoratie ook maar even reageren.

Ik heb het hele scala van Luxaflex eens bekeken bij een showroom waar ze alles hadden, mooi spul, als geld geen issue is moet er wel wat bij zitten. Bij een kleinere middenstander e.e.a van Sunway gezien, idem, mooi en ziet er degelijk uit. Indruk is net als bij Luxaflex dat het behoorlijk aan de prijs is allemaal.

Ik heb wat bouwmarkten e.d. afgelopen en ik weet niet of het aan mij ligt maar (ik noem het even de 80/20 regel) het merendeel ziet er hetzelfde uit qua kwaliteit als bij de duurdere merken. Wil je iets standaards betaal je veel minder en het zal waarschijnlijk in de details zitten dat de prijs rechtvaardigt van de Luxaflexen van deze wereld. Ik neig dan ook ondanks dat ik de plaatselijk stoffeerder graag wat gun toch naar iets van de bouwmarkt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 11:34
Wij lezen graag mee. Zijn op zoek naar een goede (en scherpe) partij voor vouwgordijnen, jaloezieën en gordijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Vorig jaar het hele huis met Veneta vol gehangen: Plissé’s, rolgordijnen, shutters, scherpe prijzen waar je prima over kunt onderhandelen. Ook door Veneta laten installeren, dat vond ik vrij prijzig maar aangezien ik het oude huis nog aan het renoveren was voor de verkoop die centen toch maar uitgegeven.

De plaatselijk stoffeerder was overigens 40% duurder.

[ Voor 8% gewijzigd door FirePuma142 op 05-05-2019 11:03 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik heb sinds kort “Mega View” aluminium jaloezieën. Het idee is dat het 25mm jaloezieën zijn, maar die “op elkaar” open gaan zodat je een dubbele doorkijk hebt van 50mm. Dat is fijn omdat onze kozijnen redelijk compact zijn, maar zo wel een grote opening heb.

In de winkel (plaatselijke dealer) kwam ik dit systeem al snel tegen van Luxaflex (het merk). Deze waren erg duur en op internet vind je al snel goedkopere winkels. Echter hoorde ik van het Duitse merk Erfal die ook dit product aanbiedt. Dit was een stuk goedkoper, zeker nadat ik een beetje onderhandelde met de dealer (lees: de helft). Er is dus genoeg ruimte in hun marge, hij haalde er zo 30% af - en het was al een stuk voordeliger dan Luxaflex.

Ik was een beetje angstig voor de kwaliteit, maar bleek nergens voor nodig. Topspul, ben er erg blij mee. Dus mijn tip: Erfal, onderhandelen en Mega View :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 23:50
FirePuma142 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:00:
Vorig jaar het hele huis met Veneta vol gehangen: Plissé’s, rolgordijnen, shutters, scherpe prijzen waar je prima over kunt onderhandelen. Ook door Veneta laten installeren, dat vond ik vrij prijzig maar aangezien ik het oude huis nog aan het renoveren was voor de verkoop die centen toch maar uitgegeven.

De plaatselijk stoffeerder was overigens 40% duurder.
Wij zijn ook van plan om Veneta in te gaan schakelen voor onze nieuwbouw woning, en dan ook het liefst het hele huis. De reviews lijken goed in ieder geval. We zitten hierbij ook te denken aan Plissé’s, rolgordijnen en shutters. Heb je misschien een prijsindicatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:37
Ik ga deze ook even volgen, eind van dit jaar mogen we weer :)
Huidige huis hangt vol met houten jaloezien, volgens mij van "mijnhoutenjaloezieen.nl", prima systeem, wat langere levertijd, maar dat geeft niet, scherpe prijzen en kwaliteit tot nu toe altijd prima geweest.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-06 22:47
Afgelopen jaar hebben wij ook meerdere jaloezieën en plissé gordijnen besteld bij Veneta. Super service en bij 1 raam, hadden we verkeerde maten doorgegeven en kregen kosteloos een andere set.

We hadden bij de Kwantum een offerte laten maken en Veneta was 40% goedkoper.. Toch blijft het veel geld, maar dat is vaak met op maat gemaakte spullen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:23
Collega van mij heeft hele goede ervaring met Clickforblinds. Schijnt een winkel in Polen te zijn met erg goede prijzen. Veel shops in Nederland bestellen hier schijnbaar ook om vervolgens met winst door te verkopen (verhaal komt van de bezorger).

Wellicht het overwegen waard.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:31

-tom-562

Oliesjeik

Reyad schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Wij zijn ook van plan om Veneta in te gaan schakelen voor onze nieuwbouw woning, en dan ook het liefst het hele huis. De reviews lijken goed in ieder geval. We zitten hierbij ook te denken aan Plissé’s, rolgordijnen en shutters. Heb je misschien een prijsindicatie? :)
Hier (tot nu toe) ook goede ervaringen met Veneta. Mannetje langs laten komen om alles op te laten meten en stalen te bekijken.
1 Velux rolgordijn, 2 plise gordijnen voor montage op kozijn (naar binnen klappend raam) en 3 shutters (waarvan 2 2,2m lang en 30cm breed). Waren zo'n 550 euro kwijt.
Montage ga ik zelf doen, 27,50 euro per object vond ik een beetje prijzig 8)7 (het Velux rolgordijn was letterlijk 5 minuten werk en 4 schroeven aandraaien).
De andere 5 stuks moeten nog binnen komen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gios2011
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-09-2020
Wij zijn zelf ook bezig met raambekleding voor een nieuwbouwhuis. We komen de bekende prijzige merken tegen en uiteraard ook Veneta. Prijstechnisch interessant. Ik ben eigenlijk benieuwd naar de kwaliteit en afwerking van deze producten. Wat zijn jullie ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wij hebben in eerste instantie bij Veneta besteld en door Veneta laten inmeten. Toen we de producten ontvingen bleek het onmogelijk om te installeren, ze hadden namelijk geen rekening gehouden met het moeten boren in de hoek van muur/plafond, wat met consumenten apparatuur praktisch onmogelijk is.
Gebruik gemaakt van de meetgarantie en aangegeven wat de nieuwe maten moesten worden. Dit is vervolgens niet geleverd, producten alsnog te lang. Nogmaals van de meetgarantie gebruik gemaakt en een pakket ontvangen waar tijdens transport overheen gereden is, volledig onbruikbaar.
Ze bestellen alles in China waardoor het elke keer weken wachten is, daar hadden we nu geen zin meer in. We konden de koop ontbinden, alles kosteloos retourneren en kregen nog een bloemetje voor het ongemak, dat was wel netjes. Helaas alsnog twee weken op het geld moeten wachten, daar moest ik wel telkens achterna bellen.

Uiteindelijk bij een lokaal bedrijf gekocht die zelf meten en installeren. Dat is keurig gedaan. Wel voor vouwgordijnen gekozen in plaats van plissegordijnen. Wat mij namelijk stoort bij goedkope luxaflex en plissegordijnen is dat je draadjes van boven naar beneden hebt lopen, ziet er niet heel mooi uit en is vrij lastig om zelf echt op spanning te krijgen. Bij duurdere merken is dat vaak beter opgelost maar dan betaal je wel weer meer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00

Honesty

kattenneus!

Wij hebben destijds onze Plisse besteld bij Carpetright, Volgens mij was het totaal iets van 1800 euro (2 keer 4 meter breed en 2 meter hoog) en 3 keer rolgordijn van 1,5 keer 2 meter breed)
Wel speciale stof die de warmte buiten houdt in de zomer en goed verduisterd.
Wij hebben alleen veel last gehad met het mechanisme van de plisse gordijnen, mijn vrouw is blind dus het kwam regelmatig voor dat ze aan het verkeerde touwtje trok en dat de plisse schuin trok of zelfs vastliep. Ze zijn al met al 3 keer terug geweest en de laatste keer hebben ze er nieuw binnenwerk ingezet en nu loopt het als een tierelier. Dus al met al is alles goed gekomen maar heeft wel wat werk gekost.

Met plisse ben ik zelf heel erg tevreden omdat onze woonkamer aan een drukke weg ligt begane grond en we nu wel zonlicht hebben maar geen inkijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Honesty op 25-11-2019 12:34 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wij gaan binnenkort vouwgordijnen op maat bestellen bij Gamma, kwaliteit is uitstekend en met bijv. 25% kortingsactie zijn de prijzen erg scherp!
Houten jaloeziën bestellen we bij mijnhoutenjaloezien.nl, goede ervariingen mee.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinusz op 25-11-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:31

Mystikal

It never hurts to help!

Wij zijn ons inmiddels ook aan het orienteren. Zijn er inmiddels meer ervaringen or recentere ervaringen dan die al gemeld zijn in dit topic.

Ik kende veneta niet, maar lijkt me op het eerste gezicht prima. Voor ons gaat het met name om 'gewone' inbetweens wat niet al te complex hoeft te zijn volgens mij.

Daarnaast nog 3 stuks plisee gordijn van slechts 33x33cm.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:03
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 11:31

Mystikal

It never hurts to help!

Deleon78 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:36:
Wij hebben Veneta op meerdere plekken (velux en 1e verdieping). Bevalt allemaal prima, goede service gehad toen iets niet was zoals we het wilden (tegen zeeeer geringe vergoeding nieuwe rollen).
Bg met luxaflex ivm andere stijl/soort die Veneta niet heeft.
Zal ze ook eens gaan uitnodigen. Wellicht de andere kamers ook maar meteen mee pakken.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik wist alleen niet dat je bij veneta nog kon onderhandelen ook. Stom :p. Wij waren zo verbaasd hoe goedkoop het was, was gewoon 50% goedkoper dan andere offertes. Wel zelf opgehangen, dat was dan wel weer te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25

AMDFreak

Intel is zo..

Wij hebben houten jaloezieën via een OEM bedrijf..
Dit hebben wij in de badkamer en in een keuken. Waarbij ik eerlijk moet aangeven, dat deze niet dagelijks omhoog of omlaag gaat. Alleen het kantelen van de lamellen gebeurt soms meerdere keren per dag (excl. de badkamer).
Het hangt nu al een kleine 5 jaar met alle tevredenheid..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

mierenfokker schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:36:
Ik wist alleen niet dat je bij veneta nog kon onderhandelen ook. Stom :p. Wij waren zo verbaasd hoe goedkoop het was, was gewoon 50% goedkoper dan andere offertes. Wel zelf opgehangen, dat was dan wel weer te duur.
Als ik naar mijn ervaring kijk snap ik wel waarom het zo goedkoop kan: Tsurany in "Jaloezieën/Lamellen/Luxaflex - kwaliteit, prijs, ervaringen"

Alles komt uit China en ze zijn in principe enkel een tussenpersoon die de garantie verstrekt. Ik heb wel vaker normale gordijnen van AliExpress besteld en dat is prima kwaliteit voor een zeer lage prijs. Je moet enkel zeer nauwkeurig meten en als het niet past heb je min of meer pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanneW
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-07-2020
Ik heb jaloezieen van spam besteld. Een nederlands bedrijf die online jaloezieen verkopen. Ze hebben mij heel goed geholpen, ik wist eerst niet goed hoe ik moest meten want mijn raam heeft een greep aan de zijkant maar heel netjes opgelost. Ook de prijs viel mee, zeker gezien de mooie kwaliteit! Mijn vriend wil ook nog rolluiken kopen, die kan je ook daar bestellen en laten monteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 20-07-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 14:55
Zijn er ook mensen die electrische/slimme jaloezieën hebben? Wat zijn jullie ervaringen en waar kun je goed& voordelig slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Benieuwd hoe de ervaringen van eerdere posters zijn nu er weer een jaar overheen is.
FirePuma142 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:00:
Vorig jaar het hele huis met Veneta vol gehangen: Plissé’s, rolgordijnen, shutters,
Wat voor breedte plisse heb jij?

Ik heb een raam van 270cm breed en veel online aanbieders gaan niet verder dan 200cm voor top down bottom op (op de dag met koordbediening).

Ik word dan enigszins argwanend als enkele (budget) aanbieders dat dan toch flink overheen gaan.

Touwtjes in het mechaniek worden flink langer wat het lastiger kan maken om de krachten goed te verdelen, recht te hangen, etc.

Van de dure merken snap ik dat ze daar modellen voor hebben. Maar Veneta en Kwantum doen het gewoon in hun standaardmodel. CarpetRight mogelijk ook zoals hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rukapul schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:54:
Benieuwd hoe de ervaringen van eerdere posters zijn nu er weer een jaar overheen is.

[...]

Wat voor breedte plisse heb jij?

Ik heb een raam van 270cm breed en veel online aanbieders gaan niet verder dan 200cm voor top down bottom op (op de dag met koordbediening).

Ik word dan enigszins argwanend als enkele (budget) aanbieders dat dan toch flink overheen gaan.

Touwtjes in het mechaniek worden flink langer wat het lastiger kan maken om de krachten goed te verdelen, recht te hangen, etc.

Van de dure merken snap ik dat ze daar modellen voor hebben. Maar Veneta en Kwantum doen het gewoon in hun standaardmodel. CarpetRight mogelijk ook zoals hierboven genoemd.
2m73, stomtoevallig vandaag een bestelling voor een Luxaflex de deur uit gedaan. De top-down is prima, geen topkwaliteit maar zeker geen budgetbagger. Ik gebruik(te) de koorden eigenlijk nooit aangezien hij in een semi-permanente positie stond. Ik heb er op zolder één van ongeveer 2m20, die wordt een stuk intensiever gebruikt. Enige wat daar opvalt is dat hij soms wat scheef trekt en je één of twee van de koordjes even bij moet trekken.

De houdertjes die om de koordjes heen zitten om ze bij elkaar te houden zijn overigens totaal waardeloos, daar heb ik een keer wat anders voor gehaald maar ik kan me zo niet herinneren waar.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39

_Arthur

blub

Van de week 2 stuks op maat gemaakte houten jaloezien (50mm breed) met 25mm ladderband besteld bij 123jaloezie.nl

Zal wat foto's posten als ze hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Wij hadden ook top-down plisse’s van Veneta, die bevielen prima.

Maar nu na verbouwing zitten we met tuindeuren, die ook functioneren als achterdeur. We zitten nu te kijken naar jaloezieën, maar hier is geen oplossing voor op de deur, enkel in het hele kozijn. Dit lijkt me niet handig...meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbeef
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 22:13
Bij Veneta voor bijna de gehele woning plissés en rolgordijnen besteld. Ruim 7 procent korting bedongen op de offerte.
Details hier plaatsen vind ik wat ongepast. Via pm kan ik toelichting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldhoven1988
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-04-2023
Wij hebben alles door Veneta laten meten maar we kwamen uiteindelijk met een hogere offerte dan we verwachten (op internet hadden berekend) dit komt omdat ze overal 12,95 bij optellen voor montagesteunen. (wij hebben 25 jaloezieën nodig en dat tikt wel aan). Daarnaast tellen ze extra voor elke aanpassing dus vergelijk ook op dit soort zaken.

We zijn nu aan het kijken bij doehetbudget.nl voor houten jaloezieën 65mm breedt is het z'm 10% goedkoper vergeleken met veneta.

Maar heeft iemand ervaring met doehetbudget.nl? Zij maken alles in polen i.p.v china en zijn toch goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Om terug te komen op mijn post hierboven: ik heb top down plisse besteld bij Veneta.

Goede punten zijn de bestelling, levering en eenvoudige montage. De producten zelf zijn ook in orde. Bij aflevering realiseer je wel dat er op de website gebrek aan opties is en essentiële info weggelaten wordt met name bij de productfotos: afstand tussen de touwtjes, kleur van cassette een ophanging (grijs voor boven en onderkant van plise is gewenst maar de ophangrail toch liever wit).

Het antwoord/advies/follow-up op een vraag vond ik wel ondermaats. Als gevolg van het niet heldere antwoord heb ik nu een enigszins doorhangend topdown plise onder een Velux raam. (De oplossingen in hun assortiment hiervoor hebben een extra ijzerdraad, maar zijn alleen topdown)

Voor de prijs vooralsnog prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hier alles van Veneta. Wij hadden moeite met het vinden van een enigszins betaalbare top/bottom plisse van 4 meter breed. Bij Veneta was dit nog te doen. Verder hebben we nog houten jaloezieën waar we zeer tevreden over zijn. Bezorgservice en levering was ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Veldhoven1988 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:17:
Wij hebben alles door Veneta laten meten maar we kwamen uiteindelijk met een hogere offerte dan we verwachten (op internet hadden berekend) dit komt omdat ze overal 12,95 bij optellen voor montagesteunen. (wij hebben 25 jaloezieën nodig en dat tikt wel aan). Daarnaast tellen ze extra voor elke aanpassing dus vergelijk ook op dit soort zaken.

We zijn nu aan het kijken bij doehetbudget.nl voor houten jaloezieën 65mm breedt is het z'm 10% goedkoper vergeleken met veneta.

Maar heeft iemand ervaring met doehetbudget.nl? Zij maken alles in polen i.p.v china en zijn toch goedkoper.
https://www.mijnhoutenjaloezieen.nl/ al eens bekeken?

Wij hebben daar al onze jaloezieën vandaan, tot nu toe altijd de goedkoopste en kwaliteit uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-08-2024
Martinusz schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:24:
[...]

Mijnhoutenjaloezien.nl al eens bekeken?

Wij hebben daar al onze jaloezieën vandaan, tot nu toe altijd de goedkoopste en kwaliteit uitstekend.
Lijkt erop dat deze website verdwenen is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Daviddek schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:35:
[...]

Lijkt erop dat deze website verdwenen is....
https://www.mijnhoutenjaloezieen.nl/ :)
Ze gebruiken volgens mij ook nog een andere website.

Edit: het is onderdeel van Joe Benelli
Ze hanteren ook nog deze url: https://www.mijnraamdecoratie.nl

Kwaliteit is echt goed, zoals gezegd vorige huis hing er vol mee (stuk of 8 ) en ons huidige huis hangen er nu ook 5 stuks van.

[ Voor 31% gewijzigd door Martinusz op 05-11-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 22:26
Veldhoven1988 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:17:

Heb je daar uiteindelijk besteld? Ik ben wel nieuwsgierig want ik heb overal Bamboe staaltjes opgevraagd en die van Doehetbudget.nl zijn het mooist afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
Ik heb na veel zoeken en vergelijken besteld bij jaloezieen-discount. Komt als het goed is met 2 weken binnen. Veneta +-950 en bij hun 620 :D voor in totaal 5 ramen... staaltjes hadden dezelfde kleurnummers als enkele andere websites die een stuk duurder waren, zelfde houtsoort etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bakema schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:07:
Ik heb na veel zoeken en vergelijken besteld bij jaloezieen-discount. Komt als het goed is met 2 weken binnen. Veneta +-950 en bij hun 620 :D voor in totaal 5 ramen... staaltjes hadden dezelfde kleurnummers als enkele andere websites die een stuk duurder waren, zelfde houtsoort etc.
En tevreden?

Ik zie geen foto's in dit topic, dat zou wel een leuke aanvulling zijn.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMb91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-06 10:19
Wij hebben ook horizontale lamellen(pvc) beneden van Veneta en achter gewoon 2 naast elkaar die gewoon strokend zijn gemaakt... zeer tevreden alleen omdat ze nogal breed zijn vind ik de touwtjes idd wel wat dun maar ze gaan bij ons alleen omhoog als we de ramen moeten zemen.
Boven rolgordijn niks op aan te merken .
Gr martin

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bakema
Greatsword schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:31:
[...]

En tevreden?

Ik zie geen foto's in dit topic, dat zou wel een leuke aanvulling zijn.
Zeker, bij deze:

Op de deur is 25mm, en de ander 50mm lamellen
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xXGcXz1/4-EC75-F68-CB52-4-E4-F-A53-B-2809-F178-A8-E4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/d6g10nn/237-ACB5-F-7166-4-F80-9-AE8-F9-B2-D6-D8-ACA2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/chCwwbg/6-BCD84-C9-1136-47-C4-889-C-66-F949-D73-F77.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Tkdw3xm/400-E6188-C5-BE-4-D31-88-CE-ABB947675-D85.jpg

Ik ben er blij mee, degelijk spul. De afdekkappen zijn met magneetjes, simpel te bevestigen(2e foto zonder de kap).

En dit was een van de weinige aanbieders die ze ook in 25mm had, voor op de deur. 1 grote in dat kozijn was bij ons niet praktisch aangezien we die ook als achterdeur gebruiken.

Zoals gezegd zijn dit 99% zeker dezelfde jaloezieën die veel anderen ook aanbieden(zelfde kleurnummers etc) uit Polen. De grootste reden waarom deze goedkoper is, lijkt me omdat ze geen ‘inmeet garantie’ hebben. Dat je bij veneta etc ‘gratis’ een andere krijgt, moet ergens in de prijs zitten natuurlijk..

[ Voor 12% gewijzigd door Bakema op 20-03-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wij hebben vorige week een mannetje van Veneta bij ons thuis gehad. Nieuwbouw, dus er hangt beneden nog niets. Op de slaapkamers hebben we eenvoudige maar mooie gordijnen van Kwantum.

Anyway, mannetje gaf aan dat er 3-5 weken levertijd op alles zou zitten dus wij hebben dezelfde dag nog een bestelling geplaatst. Bij de bevestiging kregen we een mail: 10 tot 11 weken. Meteen de adviseur gebeld en die heeft het een en ander nog nagevraagd, want hem was 3-5 weken verteld. Er blijkt dat er door drukte nu een langere levertijd is, maar dat hij daar nog niet vanaf wist.

Ik snap verder prima dat hij dat soms ook niet weet, maar we zitten nu wel tot begin juni zonder raambekleding op de begane grond. Mijn vrouw gaat eind mei bevallen en een beetje meer privacy is dan wel welkom.

Ik ben benieuwd naar de oplossing van Veneta, want als we hadden geweten dat het 10 tot 11 weken zou gaan duren waren we verder gaan kijken.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
@Tjebakka Vervelend voor je. Ik hoop dat je snel een antwoord krijgt en dat de levertijd fors minder zal zijn.

Mag ik vragen wat voor raambekleding je hebt gekozen? Ik ben ook naar Veneta aan het kijken voor 50mm aluminium jaloezieen.

Ook warme oproep om je ervaringen met Veneta te blijven delen hier :)

[ Voor 14% gewijzigd door sloth op 31-03-2021 00:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

sloth schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:34:
@Tjebakka Vervelend voor je. Ik hoop dat je snel een antwoord krijgt en dat de levertijd fors minder zal zijn.

Mag ik vragen wat voor raambekleding je hebt gekozen? Ik ben ook naar Veneta aan het kijken voor 50mm aluminium jaloezieen.

Ook warme oproep om je ervaringen met Veneta te blijven delen hier :)
We hebben inmiddels een oplossing gekregen.

We hadden besteld: 63mm harmony houten jaloezieën, zonder nerf, voor 3 ramen en 1 plissé voor in de badkamer.

We gaan krijgen: 63mm harmony houten jaloezieën, met nerf, voor 3 ramen en 1 plissé voor in de badkamer.

Zonder nerf heeft blijkbaar een langere levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Bij de dealer in de stad geweest voor een Luxaflex-oplossing. We hebben gekozen voor de 32mm jaloezieen van stof, in combinatie met de SmartCord oplossing.
Dat was geen goedkope grap en dan zitten we nog in "prijsgroep 1". Dat betekent per raam zo'n €400 (80x180). Aangezien we heel wat ramen hebben hebben we ervoor gekozen om dit systeem in de woonkamer toe te passen en in de slaapkamers een goedkoper gordijn op te hangen.

Qua kwaliteit is het de beste variant. De onderdelen zijn gegarandeerd nog 8 jaar leverbaar. En je hebt 5 jaar garantie. Praat nog niet het bedrag goed natuurlijk. Maar gebruiksgemak is ook wat waard. En dit is de enige oplossing waarbij je die rondslingerende koorden kwijt raakt.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

fonsoy schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:56:
Bij de dealer in de stad geweest voor een Luxaflex-oplossing. We hebben gekozen voor de 32mm jaloezieen van stof, in combinatie met de SmartCord oplossing.
Dat was geen goedkope grap en dan zitten we nog in "prijsgroep 1". Dat betekent per raam zo'n €400 (80x180). Aangezien we heel wat ramen hebben hebben we ervoor gekozen om dit systeem in de woonkamer toe te passen en in de slaapkamers een goedkoper gordijn op te hangen.

Qua kwaliteit is het de beste variant. De onderdelen zijn gegarandeerd nog 8 jaar leverbaar. En je hebt 5 jaar garantie. Praat nog niet het bedrag goed natuurlijk. Maar gebruiksgemak is ook wat waard. En dit is de enige oplossing waarbij je die rondslingerende koorden kwijt raakt.
De oplossing die we nu via Veneta hebben had ons met Luxaflex ruim het driedubbele gekost 8)7 Dat vonden we het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:42
Tjebakka schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:21:
[...]

De oplossing die we nu via Veneta hebben had ons met Luxaflex ruim het driedubbele gekost 8)7 Dat vonden we het niet waard.
Ik zit op hun site te kijken. Maar ze leveren niks met zijgeleiding of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Veneta is bij ons op een teleurstelling aan het uitlopen.

Zoals ik al eerder had gezegd was de levertijd geen 3-5 weken voor de jaloezieën zonder nerf, maar 10-11 weken. Als we zouden kiezen voor de jaloezieën mét nerf werd kon het wel in 3-5 weken.

Helaas wachten we nu ook alweer 7 weken. En dat gaat waarschijnlijk nog langer duren. Ze hebben vorige week 10% korting aangeboden vanwege de vertraging (en het plaatsen van een negatieve review op Trustpilot), maar vlak na dat aanbod kreeg ik een verzendbevestiging met als nieuwe verwachte leverdatum 22 juni. 8)7

Ze gaven aan dat dat komt doordat er in het systeem stond dat de boel over zee zou komen, maar dat het wel via de lucht is gegaan. Al op 13 mei zou alles verzonden zijn. Tot op heden heb ik nog geen track & trace, wat wel aannemelijk moet zijn als alles al op 13 mei zou zijn verzonden met het vliegtuig.

We wachten af..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb laatst een kijkdag gehad bij de nieuwbouwwoning en wil graag (houten) jaloezieën.

Het linker raam is een draai/kiep model dus ik ben even benieuwd wat dan handig is, worden de jaloezieën in zo'n situatie dan doorgaans op het raamkozijn gemonteerd of toch aan het plafond?

Boven de ramen zitten de ventilatieschachten dus wat is verstandig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLqvpO5nATJe8FumfVI-HuMLNrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AxfnXTV7SeilKnIoXcTQX1iJ.png?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:05
Ik ben mij ook aan het orienteren voor houten horizontale lamellen. Ik heb al bij de lokale bouwmarkten gekeken. Wat mij opvalt is dat Gamma 2x keer zo duur (nog zonder korting) is als Karwei. Zo zou ik voor 1 raam van 188x235 cm over de €1200 euro kwijt zijn. Heeft iemand een idee waar zulke prijsverschillen op gebaseerd zijn? Karwei en Gamma vallen uiteindelijk onder hetzelfde moederbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-06 16:20
Thomas93 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:53:
Ik ben mij ook aan het orienteren voor houten horizontale lamellen. Ik heb al bij de lokale bouwmarkten gekeken. Wat mij opvalt is dat Gamma 2x keer zo duur (nog zonder korting) is als Karwei. Zo zou ik voor 1 raam van 188x235 cm over de €1200 euro kwijt zijn. Heeft iemand een idee waar zulke prijsverschillen op gebaseerd zijn? Karwei en Gamma vallen uiteindelijk onder hetzelfde moederbedrijf.
Om ervoor te zorgen dat je sowieso bij één van deze (lees: op dat moment de goedkoopste) winkels koopt.

Ik heb ze anderhalf jaar geleden bij de Karwei gekocht. 1 van ongeveer 250x260 voor mijn openslaande deuren en 1 van ongeveer 80x180. Was in totaal tussen de €900 en €1000.

Let er wel op dat die dingen bij grote ramen/deuren loeizwaar zijn als je ze van hout neemt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ik zoek een rolgordijn met zijgeleiders voor m'n kantel/kiepraam(deur) :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X3kHWzq/slaap.jpg

Het is voor een slaapkamer dus het met eigenlijk zoveel mogelijk zonlicht tegenhouden.. Nu zie ik wel wat systemen maar die gaan vaak niet zo hoog. Ons raam is namelijk 74 cm bij 230.

Het raam dichtbij :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SQVQFKg/zoomin.jpg

Het heeft niet mijn voorkeur om schroeven te gebruiken....

[ Voor 6% gewijzigd door vortexnl1982 op 21-05-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ik zie ook dat veel mensen zwarte jaloezieën nemen. Dat ziet er wel mooi uit maar ik hoor van kennissen dat je maar blijft afstoffen omdat je de stof er zo goed op ziet liggen..

Wat is jullie ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 09-06 23:34
vortexnl1982 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:45:
Ik zie ook dat veel mensen zwarte jaloezieën nemen. Dat ziet er wel mooi uit maar ik hoor van kennissen dat je maar blijft afstoffen omdat je de stof er zo goed op ziet liggen..

Wat is jullie ervaring ?
Trekt inderdaad veel stof aan, maar goed wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Wij stoffen ze wekelijks ff dichttrekken en afnemen :)
Kleine moeite als we het huis poetsen.

En we hebben alles 4 jaar gelden bij Veneta laten doen, toffe kerel op bezoek gehad alles tot de mm nauwkeurig ingemeten en daarna besteld.
Duurt een week of 5/6 tot het geleverd werd.

Weet zeker wij de volgend keer daar weer heen gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Mektheb op 25-05-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Mektheb schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:49:
[...]

Trekt inderdaad veel stof aan, maar goed wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Wij stoffen ze wekelijks ff dichttrekken en afnemen :)
Hmm je bedoelt gewoon sluiten en dan met een natte doek erover ? Ik zit te denken om witte jaloezieën te nemen waardoor je het stof niet / minder ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 13:52
Tjebakka schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:58:
Veneta is bij ons op een teleurstelling aan het uitlopen.

Zoals ik al eerder had gezegd was de levertijd geen 3-5 weken voor de jaloezieën zonder nerf, maar 10-11 weken. Als we zouden kiezen voor de jaloezieën mét nerf werd kon het wel in 3-5 weken.

Helaas wachten we nu ook alweer 7 weken. En dat gaat waarschijnlijk nog langer duren. Ze hebben vorige week 10% korting aangeboden vanwege de vertraging (en het plaatsen van een negatieve review op Trustpilot), maar vlak na dat aanbod kreeg ik een verzendbevestiging met als nieuwe verwachte leverdatum 22 juni. 8)7

Ze gaven aan dat dat komt doordat er in het systeem stond dat de boel over zee zou komen, maar dat het wel via de lucht is gegaan. Al op 13 mei zou alles verzonden zijn. Tot op heden heb ik nog geen track & trace, wat wel aannemelijk moet zijn als alles al op 13 mei zou zijn verzonden met het vliegtuig.

We wachten af..
heb zelf jaloezien van veneta maar die komen er in mijn volgend huis niet meer in.

De veiligheids sleutingen etc. zijn erg gevoelig en worden erg snel lam...

heb wel telkens van hun gratis nieuwe onderdelen gehad, echter heb ik nu zo vaak ze al moeten vervangen etc. dat ik ze voortaan per doosje opgestuurd krijg ipv per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 09-06 23:34
vortexnl1982 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:51:
[...]

Hmm je bedoelt gewoon sluiten en dan met een natte doek erover ? Ik zit te denken om witte jaloezieën te nemen waardoor je het stof niet / minder ziet :)
Ja precies dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Tjebakka schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:21:
[...]

Idioot groot verschil zeg. En dan wordt er op Veneta ook nog vast goed verdiend. Toen ik de offerte onder ogen kreeg moest ik inderdaad ook even drie keer kuchen en zuur kijken.

Misschien dat ik met de kennis van vandaag de dag ook wellicht eens de showroom van Veneta bezocht zou hebben.
Voordeel bij Luxaflex is dat ik de verkoper kan blijven lastigvallen met telefoontjes. Je kan altijd een product losschroeven en even bij ze langs voor service.
Mijn ouders dit hebben hangen in hun airbnb appartement. De toeristen (enkel volwassenen) hebben in de afgelopen 5 jaar een keer het mechaniek stuk weten te trekken ( :X ), verkooppunt verving netjes kostenloos het complete binnenwerk.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Bij veneta is het niet mogelijk om zijgeleiding te krijgen, of wel? Zie het niet op de site staan.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
LED-Maniak schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:05:
Bij veneta is het niet mogelijk om zijgeleiding te krijgen, of wel? Zie het niet op de site staan.
Heb je al iets gevonden ? Ik zoek ook een fatsoenlijk systeem met zijgeleiding / verduisterend (liefst met borsteltjes) en niet boren in mijn aluminium kozijnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Nee helaas. Paar chinezen aangeschreven maar daar krijg ik alleen "no problem" "yes" "no" terug.
Op aliexpress zijn ze namelijk ook helemaal niet duur. Maar een vinden om fatsoenlijk mee te communiceren is lastig.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Weet iemand of de verduisterende plissé gordijnen bij Veneta goed genoeg zijn voor een slaapkamer ? Of heb je nog veel last van licht wat via de zijkanten binnen komt ?

https://www.veneta.com/en...nk-c4201/nl/product/1046/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Voor de geïnteresseerden;

Paar dagen terug Bamboe blinds bij ClickforBlinds besteld. Hele goede support telefonisch en via email gehad. Ze denken echt mee. Blinds zijn nu op weg naar Nederland vanuit Polen.
Ben benieuwd naar het product.

Eerder had ik samples van vele merken vergeleken. De bamboe van Doehetbudget waren mooi glad en daarom daar besteld. Het daadwerkelijke product was echter veel ruwer (net zo ruw als de samples van andere leveranciers). Volgens hun was dat een eigenschap van Bamboe, maar dat is natuurlijk een niet zo (immers de sample was gladder en het is gewoon glad te schuren of anders na te bewerken). Daarnaast waren sommige bladen krom. Dat hebben ze netjes opgelost door het product te laten ophalen en later terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian045
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-04 16:45
Interessant topic.
Zelf zijn we voor onze nieuwbouwwoning op zoek naar slaapkamerdecoratie in vorm van duette, zo verduisterend als mogelijk.

Daar de ramen drie meter breed zijn, gaat de voorkeur uit gemotoriseerd (accu) en zijgeleiders voor een drie meter brede duette (3m breed, 1.25m hoog). We weten dat dit wat gaat kosten, maar we hopen ook nog goedkopere alternatieven te vinden dan de ~1600 euro per stuk inclusief plaatsen.

Iemand ervaringen met bepaalde merken of winkels die tegen wat concurrerendere prijzen zulk spul kunnen aanbieden? Hoeft geen A+ merk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoDotsO
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Greatsword schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 00:28:
Ik heb laatst een kijkdag gehad bij de nieuwbouwwoning en wil graag (houten) jaloezieën.

Het linker raam is een draai/kiep model dus ik ben even benieuwd wat dan handig is, worden de jaloezieën in zo'n situatie dan doorgaans op het raamkozijn gemonteerd of toch aan het plafond?

Boven de ramen zitten de ventilatieschachten dus wat is verstandig?

[Afbeelding]
Ik ben ook erg geïnteresseerd in een antwoord op deze vraag, maar dan wat generieker wat betreft hoe om te gaan met zo'n raam dat voor de helft kan kantelen. Of we nou jaloezieën, rol- of vouwgordijnen gebruiken, hoe zit dat met de knik? Kan je het gewoon op de dag op de kozijnen bevestigen en dan zijgeleiding gebruiken die in de gehele lengte doorgaan? Gaat het dan nog steeds goed met de knik?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-06 14:53
Iemand enig idee waar ik aluminium jaloezieën kan vinden in de volgende maat: 35cm breed en 435cm hoog? Betreft dus een hele lange en smalle raam. Ik kan nergens online een leverancier vinden die ze in deze hoogte kan leveren (gaat meestal tot zo'n 300cm).

Anders zou ik toch een speciaalzaak moeten benaderen.

• vortexnl1982
We hebben houten jaloezieën van Veneta. In principe mooie jaloezieën alleen omdat onze ramen/deuren zo hoog zijn (3 meter) heb je wel een grote bak aan hout hangen als je de jaloezieën omhoog hebt.

Ik merk ook dat de koordjes heel snel door de war raken als je de jaloezieën omhoog trekt. De vier draadjes raken verstrikt en komen vast te zitten in het tandwiel waardoor je de jaloezieën niet meer verder omhoog kan trekken. Is hier wat aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 19:38
MWDKing schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:26:
Voor de geïnteresseerden;

Paar dagen terug Bamboe blinds bij ClickforBlinds besteld. Hele goede support telefonisch en via email gehad. Ze denken echt mee. Blinds zijn nu op weg naar Nederland vanuit Polen.
Ben benieuwd naar het product.

Eerder had ik samples van vele merken vergeleken. De bamboe van Doehetbudget waren mooi glad en daarom daar besteld. Het daadwerkelijke product was echter veel ruwer (net zo ruw als de samples van andere leveranciers). Volgens hun was dat een eigenschap van Bamboe, maar dat is natuurlijk een niet zo (immers de sample was gladder en het is gewoon glad te schuren of anders na te bewerken). Daarnaast waren sommige bladen krom. Dat hebben ze netjes opgelost door het product te laten ophalen en later terug te sturen.
@MWDKing Ik heb deze week staaltjes van ClickforBlinds ontvangen en ben van plan dit weekend ook de Bamboe jaloezieën te gaan bestellen. Hoe zijn je ervaringen met deze jaloezieën? Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens Kata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 22:29
Heeft er hier iemand ervaring met plisse gordijnen van Bece?
Wij hebben gisteren Duette Plisse top-down bottom-up gordijnen besteld van Bece en de verkoper was er positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@Laurens Kata Onze huidige duettes zijn van Bece. Helemaal goed. Voor het nieuwe huis waarschijnlijk weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
brambond schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

@MWDKing Ik heb deze week staaltjes van ClickforBlinds ontvangen en ben van plan dit weekend ook de Bamboe jaloezieën te gaan bestellen. Hoe zijn je ervaringen met deze jaloezieën? Ik ben benieuwd!
Ik ben tevreden! Super vriendelijke klantenservice die ook telefonisch goed te bereiken was en meedacht. Bijv. over de breedte van de afdekplaten op de 'bak' bovenin, zodat die goed aansloten op de dagkant. En ook over het aantal verticale touwtjes. Kwaliteit is ook gewoon prima in orde. Geen defecten, geen knomme dingen, bediening gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

vortexnl1982 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:46:
We hebben houten jaloezieën van Veneta. In principe mooie jaloezieën alleen omdat onze ramen/deuren zo hoog zijn (3 meter) heb je wel een grote bak aan hout hangen als je de jaloezieën omhoog hebt.

Ik merk ook dat de koordjes heel snel door de war raken als je de jaloezieën omhoog trekt. De vier draadjes raken verstrikt en komen vast te zitten in het tandwiel waardoor je de jaloezieën niet meer verder omhoog kan trekken. Is hier wat aan te doen ?
Beetje laat wellicht maar dat komt omdat er te weinig spanning op zit als je snel viert. Ik heb wel eens gewichtigjes gezien die je eraan kan hangen om te helpen de draadjes strak te houden.
https://www.bol.com/nl/nl...zJLRA.2_8.10.ProductImage

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 22-10-2021 12:37 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:00
Wij zijn hier ook aan het kijken voor raambekleding voor in onze erker. Liefst natuurlijk zo dat het op elkaar lijkt qua montage (2 draai/kiep, 1 vast).

Mijn vrouw wilt bijv. graag Veneta maar ik twijfel. Ben net wel bij wat andere raamdeco zaken geweest en zat net al op ~1k voor 3 plissé gordijnen :X.

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 22:39

siemenz

Koetje

De_Bastaard schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:57:
Wij zijn hier ook aan het kijken voor raambekleding voor in onze erker. Liefst natuurlijk zo dat het op elkaar lijkt qua montage (2 draai/kiep, 1 vast).

Mijn vrouw wilt bijv. graag Veneta maar ik twijfel. Ben net wel bij wat andere raamdeco zaken geweest en zat net al op ~1k voor 3 plissé gordijnen :X.
Ik speel met dezelfde vraag. Iemand een update over de kwaliteit van Veneta vs Luxaflex voor Plissegordijnen top down bottom up?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• De_Bastaard
siemenz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:58:
[...]

Ik speel met dezelfde vraag. Iemand een update over de kwaliteit van Veneta vs Luxaflex voor Plissegordijnen top down bottom up?
Ik ben in elk geval drie winkels afgegaan en kom toch uit op 1-1.1k voor 3 plisse's topdown/bottom up. Afmetingen van 2x 47*150 en 1x 150*150.

Veneta is een stuk goedkoper (voor 400 piek ben ik dan klaar) dus ik denk dat we daar voor gaan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
franssie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:34:
[...]

Beetje laat wellicht maar dat komt omdat er te weinig spanning op zit als je snel viert. Ik heb wel eens gewichtigjes gezien die je eraan kan hangen om te helpen de draadjes strak te houden.
https://www.bol.com/nl/nl...zJLRA.2_8.10.ProductImage
Werkt dat echt goed ? De draadjes zitten al helemaal door elkaar hier. Tot nu toe vind ik het een ruk systeem. Ik krijg de jaloezieen nooit normaal omlaag. Het moet echt met beleid en goed opletten dat de draadjes niet door elkaar gaan want dan ben je lang bezig om die rommel uit elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 22:39

siemenz

Koetje

De_Bastaard schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:18:
[...]

Ik ben in elk geval drie winkels afgegaan en kom toch uit op 1-1.1k voor 3 plisse's topdown/bottom up. Afmetingen van 2x 47*150 en 1x 150*150.

Veneta is een stuk goedkoper (voor 400 piek ben ik dan klaar) dus ik denk dat we daar voor gaan :+.
Ja ik begrijp dat veneta goedkoper is. Daar heb Ik tweakers niet voor nodig maar de prijslijst van veneta.

Het gaat mij juist om de kwaliteit tov de a merken.

Ik ben best bereid wat meer te betalen als daar de juiste kwaliteit tegen over staat.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zie net overigens ook nog raamdecoratie.com. Prijzen liggen in de buurt van dat van Veneta. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Kan iemand mij uitleggen of jaloezieeen van verano beter zijn dan die van veneta (harmony)

Wij dachten voor veneta te gaan omdat we ervan uitgingen dat die het goedkoopst was, maar dat is na het opvragen van offertes nu juist niet het geval. De man van veneta kwam vandaag langs en stelde dat ze erg scherp zijn qua prijs, maar na het vergelijken van de prijzen met jaloezieeen van verano (via zonweringtekoop.nl) zijn ze juist duurder (het gaat om houten jaloezieën van 50mm). Op internet kan ik helaas geen gebruikservaringen van verano jaloezieeen vinden maar ik ga ervan uit dat dat een a-merk is, klopt dat?

[ Voor 9% gewijzigd door assassin85 op 22-11-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
assassin85 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:01:
Kan iemand mij uitleggen of jaloezieeen van verano beter zijn dan die van veneta (harmony)

Wij dachten voor veneta te gaan omdat we ervan uitgingen dat die het goedkoopst was, maar dat is na het opvragen van offertes nu juist niet het geval. De man van veneta kwam vandaag langs en stelde dat ze erg scherp zijn qua prijs, maar na het vergelijken van de prijzen met jaloezieeen van verano (via zonweringtekoop.nl) zijn ze juist duurder (het gaat om houten jaloezieën van 50mm). Op internet kan ik helaas geen gebruikservaringen van verano jaloezieeen vinden maar ik ga ervan uit dat dat een a-merk is, klopt dat?
Indien je tevreden bent met Veneta, gewoon vragen of ze de prijs willen matchen?

Verder geen ervaring met Verano.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:33
assassin85 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:01:. Op internet kan ik helaas geen gebruikservaringen van verano jaloezieeen vinden maar ik ga ervan uit dat dat een a-merk is, klopt dat?
Onze jaloeziëen zijn volgens mij Verano, en die bevallen heel goed. Heel degelijk en goed afgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 19:38
MWDKing schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:25:
[...]

Ik ben tevreden! Super vriendelijke klantenservice die ook telefonisch goed te bereiken was en meedacht. Bijv. over de breedte van de afdekplaten op de 'bak' bovenin, zodat die goed aansloten op de dagkant. En ook over het aantal verticale touwtjes. Kwaliteit is ook gewoon prima in orde. Geen defecten, geen knomme dingen, bediening gaat goed.
Hier zojuist de Clickforblinds bamboe jaloezieën opgehangen, ziet er picobello uit! Aanrader! Informatie op de website is duidelijk, we hebben zonder hulp van klantenservice besteld en werd paar weken later netjes bezorgd door een koerier uit Polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albestaz
  • Laatst online: 09-06 23:41
Iemand ervaring met verticale jaloezieën/lamellen?
Wij overwegen het, maar je ziet het niet zo vaak meer. Daarom benieuwd naar ervaringen.

Wat mijn onderzoek tot dusver heeft opgeleverd:

Voordelen:
Goedkoop
Schoon (er hoopt zich minder stof op, dus minder vaak schoonmaken)

Nadelen:
Geritsel als er een raam open staat?
Ouderwets? (al boeit mij dat persoonlijk niet zo, kijk meer naar wat ik mooi én praktisch vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:26
siemenz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:46:
[...]

Ja ik begrijp dat veneta goedkoper is. Daar heb Ik tweakers niet voor nodig maar de prijslijst van veneta.

Het gaat mij juist om de kwaliteit tov de a merken.

Ik ben best bereid wat meer te betalen als daar de juiste kwaliteit tegen over staat.
Kwaliteit van Veneta is prima, ik heb de houten jaloezien drie jaar in gebruik gehad in m'n vorige woning en dat beviel erg goed. Gewoon degelijk spul, het heeft niet gefaald in die tijd ondanks dat we ze geregeld omhoog en omlaag lieten gaan.

Voor onze nieuwe woning gaan we niet weer voor Veneta, maar dat heeft te maken met de mogelijkheid in kleurstellingen en afwerking. We willen nu houten jaloezien in taupe, maar de verticale band kan niet in die kleur. Dat ziet er niet uit als het twee verschillende kleuren zijn. En ook de rolgordijnen kunnen niet precies zoals we willen. Een afdekkap er voor kan niet bij Veneta en het is ook nog goedkoop plastic als rollers.

Raamdecoratie.com kan het volgens mij wel precies zoals we willen en die laten we dus nog langs komen. En ook een andere lokale niet-webshop partij, kijken wat het beste uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
Albestaz schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:33:
Wij overwegen het, maar je ziet het niet zo vaak meer. Daarom benieuwd naar ervaringen.

Voordelen:
Goedkoop

Nadelen:
Ouderwets? (al boeit mij dat persoonlijk niet zo, kijk meer naar wat ik mooi én praktisch vind)
Nadeel: kantooruitstraling :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
Albestaz schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:33:

Voordelen:
Goedkoop

Nadelen:
Wij hebben verticale lamellen voor de 4.21m brede glaspartij naar de tuin laten installeren en zijn er heel blij mee. Ik vind het veel praktischer dan sommige buren die horizontale jaloeziëen hebben geplaatst, of shutters. Overdag staan ze in principe open en na de zijkanten, en dan hebben we een inbetween die de inkijk beperkt. Pas bij veel zon of als het donker wordt gaan de lamellen ervoor en (deels) dicht. Kan niet zeggen dat ik het ouderwets vind staan, maar dat hangt denk ik ook wel af van welke kleuren je kiest. Wij hebben het neutraal gehouden, kunststof lamellen. Tot nu toe (aantal maanden) geen problemen met geritsel oid. Het voornaamste geritsel is door ons 10 maanden oude zoontje die er graag mee speelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albestaz
  • Laatst online: 09-06 23:41
lizard87 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:57:
[...]

Wij hebben verticale lamellen voor de 4.21m brede glaspartij naar de tuin laten installeren en zijn er heel blij mee. Ik vind het veel praktischer dan sommige buren die horizontale jaloeziëen hebben geplaatst, of shutters. Overdag staan ze in principe open en na de zijkanten, en dan hebben we een inbetween die de inkijk beperkt. Pas bij veel zon of als het donker wordt gaan de lamellen ervoor en (deels) dicht. Kan niet zeggen dat ik het ouderwets vind staan, maar dat hangt denk ik ook wel af van welke kleuren je kiest. Wij hebben het neutraal gehouden, kunststof lamellen. Tot nu toe (aantal maanden) geen problemen met geritsel oid. Het voornaamste geritsel is door ons 10 maanden oude zoontje die er graag mee speelt :P
Dank voor je reactie! Echt heel waardevol om praktijkervaringen te horen. En helemaal mooi dat deze zo positief is. Wij zitten ook met een grote raampartij (en schuifpui) richting de tuin, dus ook goed te horen dat het juist op die plek zo goed bevalt. Wat wel interessant is, is dat jullie voor een splitsing hebben gekozen. Wij denken er aan om gewoon één grote te nemen. Daar nog een specifieke praktische reden voor (afgezien van het esthetische effect?

Ik snap de opmerking hierboven wel enigszins over kantooruitstraling, maar hangt denk ik ook een beetje af van kleur en stijl die je kiest. We hebben verschillende samples laten opsturen en hebben nu eentje met een geweven patroontje op het oog. Oogt iets vriendelijker en tegelijkertijd toch strak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
Albestaz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:51:
[...]

Dank voor je reactie! Echt heel waardevol om praktijkervaringen te horen. En helemaal mooi dat deze zo positief is. Wij zitten ook met een grote raampartij (en schuifpui) richting de tuin, dus ook goed te horen dat het juist op die plek zo goed bevalt. Wat wel interessant is, is dat jullie voor een splitsing hebben gekozen. Wij denken er aan om gewoon één grote te nemen. Daar nog een specifieke praktische reden voor (afgezien van het esthetische effect?
Wij hebben een dubbele schuifdeur met zijlichten. De schuifdeuren openen dus vanuit het midden van de raampartij. Als we vanaf 1 kant zouden doen dan moet ik steeds heel veel openen om er door te kunnen. Nu kunnen we het een klein stukje open zetten en dan is het 'looppad' vrij. Als je een schuifpui vanaf 1 kant hebt dan is dat natuurlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Wegens omstandigheden nog altijd zelf geen keuze kunnen maken.

Nu even Veneta en jaloezieen-discount.nl (JD) met elkaar vergeleken voor 25mm aluminium jaloezieën .

Ik geloof vast dat er niet veel verschil in kwaliteit, kleur, .. zal zijn maar wel veel verschil in prijs en levertijd!

Veneta is ongeveer 250 euro duurder dan JD. Wel veel goede ervaringen van Veneta te lezen en gratis inruilen als je verkeerd hebt gemeten.

Veneta zou ook sneller kunnen leveren: 10 tot 14 werkdagen versus 10 tot 20 werkdagen bij JD. Dit op basis van de informatie op hun website. Ik heb beide partijen nog gemaild of dit nog klopt op dit moment.

Zijn er nog tweakers met ervaringen met een van beide partijen die me kunnen helpen bij deze keuze?

[ Voor 3% gewijzigd door sloth op 12-07-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Inmiddels voor Veneta gegaan, hierbij alvast mijn ervaringen:

- Keurige levertijd. Alles op 16 kalenderdagen in huis.
- De jaloezieeën zijn goed verpakt, kleine kans op transportschade
- Installatie is goed zelf te doen. Waar je wel op moet letten is de juiste combinatie van juiste pluggen en schroeven (Toggler TD pluggen, voldraadschroeven met platte kop van 5x40 voor gipsplaatbevestiging). Zonder platte kop sluit de houder niet lekker aan. Voldraadschroeven voor betere bevestiging in pug.
- De afwerking en kwaliteit is op het eerste zicht goed. Wel had ik liever een ander soort touwtjessysteem (ketting) gehad maar het is niet anders.

Verder nog een probleem met een van de zes jaloezieën. Kan ik meteen de Veneta aftersales service testen :)

Een van de jaloezieën zit vast en wil niet naar beneden. Het lukt me wel als ik de touwtjes elk apart wat in beweging breng, dan gaat de jaloezie schuin naar beneden. Dat is uiteraard niet de bedoeling.
Benieuwd hoe ze hier mee omgaan.

Edit: maandagavond keurige reactie van Veneta ontvangen:
Beste sloth,

De jaloezie zit in een transportstand. De transportstand zorgt ervoor dat je jaloezie niet uit gaat als je deze gaat monteren.
Soms lukt het niet meteen om de transportstand van de jaloezie eraf te halen, maar met de onderstaande instructie gaat het vast lukken.

Het is belangrijk dat het optrekkoord vlakbij het systeem wordt vastgepakt. Vervolgens beweeg je het koord over de jaloezie naar het midden van het item toe. Let er hierbij op dat je deze niet naar jezelf toe trekt, daarmee kan je namelijk de jaloezie uit de beugels trekken.
Vervolgens geef je een ferme ruk aan het koord, hiervoor mag je aardig wat kracht gebruiken.

Bij een brede jaloezie is het soms nodig om het pakket eerst wat op te tillen om daarmee de spanning van de koorden af te halen. In dat geval moet je even met twee personen aan de slag. De een kan het pakket vanaf de onderzijde naar boven duwen, de ander trekt aan het optrekkoord.

Ik vertrouw erop dat het aan de hand van deze instructie lukt om de jaloezie uit de transportstand te krijgen.
Mocht dit niet lukken, laat je het me dan weten?

Succes!

Met vriendelijke groet,

Cheryl
Serviceteam Veneta.com
De jaloezie zat inderdaad nog in transportstand. Alles werkt prima nu (y)

[ Voor 49% gewijzigd door sloth op 10-08-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-06 14:44

V-8

Tips gevraagd!

We zijn aan het kijken voor bamboe jaloezieën voor de woonkamer.
Betreft een exemplaar van 2590mm breed en 2000mm hoog, voor het raam aan de voorzijde.

Het is één raam dat niet open kan.
Is het desondanks aan te raden om zijgeleiding te nemen? (geen meerkosten bij 123jaloezie.nl, dus ik overweeg om het te doen, tenzij het af te raden is om reden X)

2590mm breed en 2000mm hoog
50mm jaloezie Antraciet
25mm ladderband Antraciet

Prijs bij 123jaloezie na korting en cashback ca. €420

Kan dit elders beter / goedkoper, en wat te doen met eventuele zijgeleiding?

Alvast bedankt!

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masonverm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 11:47
Wij hebben die van ons besteld bij ilumio, eerste keuze was Veneta en na alles opgemeten te hebben bleek de offerte te veel buiten ons budget. Uiteindelijk met de opgemeten maten bij ilumio besteld voor ongeveer 40-50% van de prijs van Veneta 😈

ps. gaat hier om houten jaloezieën

[ Voor 7% gewijzigd door masonverm op 15-08-2022 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
V-8 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:55:
Tips gevraagd!

We zijn aan het kijken voor bamboe jaloezieën voor de woonkamer.
Betreft een exemplaar van 2590mm breed en 2000mm hoog, voor het raam aan de voorzijde.

Het is één raam dat niet open kan.
Is het desondanks aan te raden om zijgeleiding te nemen? (geen meerkosten bij 123jaloezie.nl, dus ik overweeg om het te doen, tenzij het af te raden is om reden X)

2590mm breed en 2000mm hoog
50mm jaloezie Antraciet
25mm ladderband Antraciet

Prijs bij 123jaloezie na korting en cashback ca. €420

Kan dit elders beter / goedkoper, en wat te doen met eventuele zijgeleiding?

Alvast bedankt!
Ik heb hier 4 houten jaloezieën van 123jaloezie.
Prima kwaliteit, prima prijs...

Alleen, ik zou nooit meer donkere jaloezieën nemen, je stoft jezelf een breuk.
Pagina: 1 2 Laatste