Jaloezieën/Lamellen/Luxaflex - kwaliteit, prijs, ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:31
We wilen Plisse gordijnen aanschaffen. Voor onze draairamen nemen we de speciale variant daarvan. We hebben ook een middenraam, waar we normale plisse gordijnen zouden kunnen gebruiken. Ik vroeg me echter af of dat niet raar er uit zou zien in verband met andere ophangmechanismen. Heeft iemand van jullie hier ervaring met met plisse gordijnen (of luxaflex/lamellen/etc)?

En ik zie op clickforblinds geen specfieke ophanging voor draaikiepramen. Is onderstaande ophanging degene die andere sites als 'speciaal' voor draaikiepramen verkopen?

Afbeeldingslocatie: https://www.clickforblinds.com/nl/products/123/brackets/bracket_2292.png

[ Voor 26% gewijzigd door pascoa341 op 27-11-2022 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-06 21:37
Wij hebben zonet al een deel staaltjes binnen gehad, kleur waren we al iets of wat aan uit, maar willen vooral verschillen in kwaliteit zien en voelen.

Veneta was eerst aan de beurt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiqpH7opYweKmKp9RbTQKUNFcik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z72aRTQINnoRHa2e3S9GNlo9.jpg?f=fotoalbum_large
Dz lichte essentials is qua nerf best mooi, maar zeer licht en fragiel.
De harmony is al een pak degelijker maar zeer lichte textuur die eigznlijk niet opvalt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kn_OUxFM7w3QraHs102QyFSDtFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQXixtdTDMEpXht5T5cXQ3sK.jpg?f=fotoalbum_large.

Volgende is mijnraamdecoratie/mijnhoutenjaloezieen.nl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHWg6L9kOlNyduT9K6aAKMaIMbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5cu2guTsgb1FfCarIKNIcVT.jpg?f=fotoalbum_large
De jb488 komt er als nerf het felst uit, de andere kleuren (jb3xx reeks) zien er heel goedkoop uit en vallen voor ons gelijk af.

Next up is 123jaloezie.nl
Hier best ruime keuze, en dan ook alu, bamboe, sunwood en timberlux getest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXMXvd4fF9FB2sYEQcPmIcC_tZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcQnjqVJbVYhRUEilEGLP88R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OmdQzp9Q9Z9w0sX6REvcuBv1bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYLmFYJQuSK5iOceCh4GMdbj.jpg?f=fotoalbum_large
Qua stzvigheid zijn deze tot nu toe ezn heel ander caliber.
Afwerking, sterkte, aanbod. De bamboe springt er voor ons hier ook uit.

Tot nu toe neigen we naar de bamboe van 123jaloezie voor zijn all around performance.

Er komen nog staaltjes af van mijnraamdecoratie.nl en 123blinds.com waar wij ook best goede hoop in hebben.

We hopen ezn combinatie van de nerf van veneta essentials op de kwaliteit van 123jaloezie bamboe te vinden.

Er zijn uiteraard tal van zaken die jaloezieën aanbieden maar deze sites kwamen op basis van recensies, aanbod en prijs naar voren voor ons.

Input of tips zijn zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:01

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dinsterzz92 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:46:
Wij hebben zonet al een deel staaltjes binnen gehad, kleur waren we al iets of wat aan uit, maar willen vooral verschillen in kwaliteit zien en voelen.

[Afbeelding]
De harmony is al een pak degelijker maar zeer lichte textuur die eigznlijk niet opvalt
[Afbeelding].

[Afbeelding]
De jb488 komt er als nerf het felst uit, de andere kleuren (jb3xx reeks) zien er heel goedkoop uit en vallen voor ons gelijk af.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tot nu toe neigen we naar de bamboe van 123jaloezie voor zijn all around performance.

Er komen nog staaltjes af van mijnraamdecoratie.nl waar wij ook best goede hoop in hebben.

We hopen ezn combinatie van de nerf van veneta essentials op de kwaliteit van 123jaloezie bamboe te vinden.

Er zijn uiteraard tal van zaken die jaloezieën aanbieden maar deze sites kwamen op basis van recensies, aanbod en prijs naar voren voor ons.

Even jouw reactie in het juiste topic gezet. Wat zijn verder jullie wensen of is het nu vooral breed oriënteren?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
tweakduke schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:34:
[...]

Even jouw reactie in het juiste topic gezet. Wat zijn verder jullie wensen of is het nu vooral breed oriënteren?
Bedankt voor het verplaatsen!
Nu is het vooral kwaliteit vergelijken. We zoeken dikker materiaal, walnoot look, afwerkopties zoals omkasting als er 2 jaloezieen naast elkaar hangen,

Eenmaal de laatste stalen binnen zijn geraken we er wel uit.

Men post was ook een vergelijking delen(wat ik zelf miste in dit topic)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1j5
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05 12:42
Vorig jaar bamboe jaloezieën gekocht bij doehetbudget.nl (Alkmaar). Zijn ook langs gekomen om alles in te meten. Goed advies gehad en ook achteraf goede service via telefoon en whatsapp. Voor een raam waren de verkeerde klemmen geleverd, volgende dag al via de post de juiste klemmen in huis. Alles hangt ondertussen al meer dan een jaar en werkt nog perfect. Lastig om de kwaliteit verder te beoordelen maar voelt allemaal heel degelijk. Alles bij elkaar ook weer niet heel budget, maar wel vrij scherp geprijst in vergelijking tot andere partijen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Dinsterzz92 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:46:

[Afbeelding]
[Afbeelding].

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er komen nog staaltjes af van mijnraamdecoratie.nl en clickforblinds.com waar wij ook best goede hoop in hebben.

Vandaag clickforblinds.com aangekomen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ek6Zh0aJKzb27PD9u2jsGbS3z0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtCt3gAKUkAqXmL6L3YPXyFM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vzgVbhl_u2oq92gcf0BC9OwW88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhkyvqTb7nUgT2sBBzcAguCC.jpg?f=fotoalbum_large
Qua verpakking en presentatie niets dan lof.
De handige meetset bevat een rolmeter van 3 meter, balpen en potlood.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkWx8-4afl5nRC_T1SXCmk5_NzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ob829gFtfKX2Ew4aaeV2vjAw.jpg?f=fotoalbum_large
Ik had alu lamellen gekozen, deze zijn zeer degelijk, krasvast en mooi diepe kleuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsEIyMZOtZETKtm5_ba_AbtMewU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6AJgpoQTWkI3mhdC3nmhEbOD.jpg?f=fotoalbum_large
De standaard houten lamellen zijn de stevigste tot nu toe met de normale kleuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hcW9IyqW7ufPpTy_LgXQVKPrOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUeoKTbpjUrde62KwhlZMeJr.jpg?f=fotoalbum_large
De bamboe heeft nog een mooiere nerf dan 123jaloezie, zelfde stevigheid. De wenge spreekt ons echt aan, deze kleur hebben E nog van andere leveranciers aankomen.

Ook pluspunt dar de latjes 20cm zijn, wat makkelijker oordeelt dan een stukje van 7cm.

More updates to come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve1983
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09-2023
g1j5 schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:48:
Vorig jaar bamboe jaloezieën gekocht bij doehetbudget.nl (Alkmaar). Zijn ook langs gekomen om alles in te meten. Goed advies gehad en ook achteraf goede service via telefoon en whatsapp. Voor een raam waren de verkeerde klemmen geleverd, volgende dag al via de post de juiste klemmen in huis. Alles hangt ondertussen al meer dan een jaar en werkt nog perfect. Lastig om de kwaliteit verder te beoordelen maar voelt allemaal heel degelijk. Alles bij elkaar ook weer niet heel budget, maar wel vrij scherp geprijst in vergelijking tot andere partijen.
Al Ilumio geprobeerd? Die zijn hier vandaag langsgeweest voor rolgordijnen en gordijnen.

LR AWD / Midnight Silver / Black int / 19'' Sportvelgen - Besteld: 13/10 - RN: 13/10 - VIN: 28/11 - SMS: 12/12 - Aflevering: 20/12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tim-online
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Naar aanleiding van dit topic hebben wij al onze jalozien bij clickForBlinds gekocht, PERFECT. Nu willen wij voor in de zomer ook zonwering voor buiten, kent iemand nog zon financieel interessant adresje?

We zoeken:
1. screens of
2. schaduwdoek met ogen of zuignappen voor montage (iemand ervaring met risico op thermische breuk?)

dank!

[ Voor 5% gewijzigd door tim-online op 10-02-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matmeijer
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-04-2023
Paar jaar geleden huis vol gehangen met Veneta plisse/jaloezieen.Toentertijd een prima prijs kwaliteit verhouding.

Helaas is materiaal dun en zijn er in de afgelopen perioden veel scheurtjes ontstaan en heb ik alles vervangen door Luxaflex Duettes. Dikker materiaal, betere sluitingen, makkelijker bedienbaar....maar ook serieus veel duurder.

Nu nog op zoek een trekstang die past over de dikkere metalen handgrepen om de bovenzijde makkelijk naar beneden te trekken.... Dit is dan weer niet te krijgen bij Luxaflex :( hoe dan???!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 11:47
Tip; géén Veneta.

We hebben de afgelopen jaren meerdere malen bestellingen geplaatst. De kwaliteit is echt enorm achteruit gegaan waarbij sommige al na een jaar vervangen gaan worden voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 09:42
Ik zie nu meerdere mensen die Veneta afraden, maar zijn dat de houten jaloezieen?

Vandaag heb ik samples gekregen van de PVC jaloezieen en ziet er op zich best OK uit.
Stuk betaalbaarder dan waar dan ook. Tenzij ik ze zelf op maat ga zagen van de gamma oid.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCory
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 10:55
Heeft iemand hier ervaring met Veneta shutters?

Ik vind dat de online bestelpagina best veel opties en informatie mist - hoeveel panelen gebruiken ze bij de breedte die ik heb opgegeven, kan/moet er een rails bij, hoe zit het met het onafhankelijk openen/sluiten van de lamellen boven/onder, etc. Ik heb ze een email gestuurd met deze vragen maar ben tegelijkertijd nieuwsgierig naar de ervaringen met dit product van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Inmiddels heb ik jaloezieen van clickforblinds binnen.
Wel even spannend zo blind bestellen in Polen, maar ze zijn prachtig!

Alleen lijken ze 1 lamel te lang te zijn. Iemand een tip hoe je er een kan verwijderen?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 20:57
Ik hoop dat ik dit topic weer wat leven in mag blazen.
Ik heb houten jaloezieën van Luxaflex met elektrische bediening en de powerview Gen 3 gateway.
Het valt mij op dat als ik de lamellen laat kantelen dat het niet aan beide kanten helemaal sluit.
Daarnaast gaat het in de app als een vloeiende beweging en vanaf de remote in kleine stapjes.
Ben benieuwd of iemand anders dit herkend.

Dank voor de reactie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzZVaHTZwZw5bMGmatnPWnJwns0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I00sTd6XDhj1vzUOaGfuiu4O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fdrT0l16Vaial9um-NEisG6QPs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlN924yNwNSiBy36dl9AdLG6.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ongeveer 10 jaar geleden heb ik op maat gemaakte Top Down plisségordijnen bij Karwei besteld.
Helaas is er nu een remkoord kapot (5 draden).
Ik heb geprobeerd hulp te krijgen bij Karwei, maar zij kunnen me niet helpen en weten ook niet welke fabrikant er achter hun huismerk zit.
Ik heb al een tijdje gezocht naar een vervangend remkoord (blok?) en heb ook verschillende bedrijven benaderd voor reparatie, maar zonder succes.
Omdat alle bedrijven die ik heb gevonden op minstens twee uur rijden liggen (ik woon in Groningen), wil ik graag van tevoren weten of er een vervanging beschikbaar is.

Kan iemand me helpen door te vertellen welk merk er achter het huismerk van Karwei zit, of kent iemand een bedrijf in de buurt van Groningen dat ik kan benaderen? _/-\o_Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvHTmqa6Ii492G_Gu7cQyYEnwmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YN3OAPQYtNzBhu54ME7TdcER.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCFZKK_Jn_aF9B6gGI7BmdU-_9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVozA2n80342yeuMrBHAa8Nl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Repro op 15-03-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-06 15:01
Wij zijn ook in de markt voor plissen top/down van Luxaflex Duette Shade 32mm maar eh.. 4800EU (afgerond) voor twee van die units gaat mij net ff te ver. (355cmx184cm)

We hebben nu deze winkel en dan jaloezien gevonden in Tegelen/Venlo voor ~1800EU totaal.

https://www.raamdecoratie33.nl/houten-jaloezieen-50-mm.html

[ Voor 4% gewijzigd door aapjuh99 op 15-03-2024 15:07 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 19:41
Repro schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:50:
Ongeveer 10 jaar geleden heb ik op maat gemaakte Top Down plisségordijnen bij Karwei besteld.
Helaas is er nu een remkoord kapot (5 draden).
Ik heb geprobeerd hulp te krijgen bij Karwei, maar zij kunnen me niet helpen en weten ook niet welke fabrikant er achter hun huismerk zit.
Ik heb al een tijdje gezocht naar een vervangend remkoord (blok?) en heb ook verschillende bedrijven benaderd voor reparatie, maar zonder succes.
Omdat alle bedrijven die ik heb gevonden op minstens twee uur rijden liggen (ik woon in Groningen), wil ik graag van tevoren weten of er een vervanging beschikbaar is.

Kan iemand me helpen door te vertellen welk merk er achter het huismerk van Karwei zit, of kent iemand een bedrijf in de buurt van Groningen dat ik kan benaderen? _/-\o_[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk eens bij https://www.jaloezieenfabriekzuid.nl/
We hebben zelf Luxaflex Duette, en ik koop regelmatig onderdelen ervoor.
Zelf repareren is niet echt moeilijk, maar zeker de eerste keer kost het wel vrij veel tijd,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 13:47

Rzaan

Altijd zoekende

Wij willen in ons huis Duo Rolgordijnen, en dan elektrisch bediende.
Nu lees ik vaak dat ze niet kunnen garanderen dat de gordijnen volledig sluiten. Er bestaat de mogelijkheid dat je een gesloten vlak hebt, maar dat er aan de onderzijde nog een spleetje licht boven de vensterbank doorkomt. Of je rolt het gordijn helemaal af, maar dan bevinden de donkere banen zich t.o.v. elkaar dat er daar licht doorheen komt.
Kent iemand een bedrijf die ze wel zo maakt dat het precies uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Kijk eens bij https://www.jaloezieenfabriekzuid.nl/
We hebben zelf Luxaflex Duette, en ik koop regelmatig onderdelen ervoor.
Zelf repareren is niet echt moeilijk, maar zeker de eerste keer kost het wel vrij veel tijd,
[/quote]

Bedankt! Ik kreeg geen notificatie van je bericht, inmiddels bij Bosma onderdelen besteld.
Optie is nog om het te laten herstellen, alleen zit dat bedrijf op 3 uur rijden, vandaar ik het eerst zelf probeer.
Nog tips om rekening mee te houden? 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 19:41
Repro schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:43:
Bedankt! Ik kreeg geen notificatie van je bericht, inmiddels bij Bosma onderdelen besteld.
Optie is nog om het te laten herstellen, alleen zit dat bedrijf op 3 uur rijden, vandaar ik het eerst zelf probeer.
Nog tips om rekening mee te houden? 😊
Een grote, lange naald is handig om het koord overal door te voeren. Denk aan bijvoorbeeld een stopnaald. Zorg dat de naald lang genoeg is om door je pak met doek heen te halen.
En als 1 van de koorden geknapt is: kijk of de mechanismes ingesleten zijn, en vervang deze om beschadiging van het nieuwe koord te voorkomen.
Bovendien is het uiteraard verstandig om alle koorden van dezelfde bundel (top of bottom) tegelijk te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweetje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09:22
Zijn er hier misschien mensen die dezelfde uitdaging aan de hand gehad hebben? Ik heb een draai- kiepraam dat naar binnen opengaat en wil eigenlijk duette shades op het kiepraam monteren. Echter is de ruimte naast het raam bij open draaien zo achtelijk klein dat daar geen bakje van de 25mm duettes tussen past. Ik heb een mm of 17. Ik plak het liefst niets op het raam, aka truefit van luxaflex bijvoorbeeld. Iemand een slimme tip? _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7T9vadVrPVyJ3TREKCv3xgU3z00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkFMoxmgTuYTIvhdfMfwKIJX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:24
Iemand ervaring met voordeelgordijnen.nl voor (houten) jaloezieën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:57
Weet iemand of er ook een B-merk versie is van Luxaflex Silhouette Shades? Of andere vergelijkbaar product? Ik kan niet echt iets vinden. De prijs van Luxaflex zelf vind ik nogal wat, aangezien het ook nog keer 5 moet.

Oorspronkelijk plan was om één jaloezie voor de drie raam delen te doen. Maar een van de ramen is draai kiep en dus mag pakket hoogte maar max 25 cm zijn. Wat met houten Jaloezie niet echt haalbaar is.

Eventueel anders suggesties zijn welkom. Heb ook naar Plisse gekeken maar vind zelf niet echt mooi omdat het dan drie delen zijn. En je kan er niet door heen kijken. (wil graag het uitzicht behouden, maar niet te veel inkijk van beneden (Appartement op de eerst verdieping))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ws9V7Q8yS9tMH7g_5_pwKeBg30A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cCArDnLkT4w1CrveBQ1LrZyu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-06 05:34
Wij zijn ook in de markt voor raambekleding. Wij wonen in een appartement en aan de gallerijkant is er veel inkijk in de woonkamer via een raam van ~3.9m breed. Het liefst zouden wij hier duo rolgordijnen plaatsen zodat we kunnen spelen met privacy vs. lichtinval. Echter, ik kan nergens duo rolgordijnen vinden met deze breedte.Veelal gaat het tot ca 2.6-2.8m breed, terwijl "gewone" rolgordijnen wel te vinden zijn voor 4m breed. Je zou zeggen dat als het voor "gewone" rolgordijnen mogelijk is, dat het ook voor duo rolgordijnen mogelijk zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raamdeco
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-10-2024
3dav0d3 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:54:
Wij zijn ook in de markt voor raambekleding. Wij wonen in een appartement en aan de gallerijkant is er veel inkijk in de woonkamer via een raam van ~3.9m breed. Het liefst zouden wij hier duo rolgordijnen plaatsen zodat we kunnen spelen met privacy vs. lichtinval. Echter, ik kan nergens duo rolgordijnen vinden met deze breedte.Veelal gaat het tot ca 2.6-2.8m breed, terwijl "gewone" rolgordijnen wel te vinden zijn voor 4m breed. Je zou zeggen dat als het voor "gewone" rolgordijnen mogelijk is, dat het ook voor duo rolgordijnen mogelijk zou moeten zijn?
Duorolgordijnstof wordt geweven op een kleinere breedte dan rolgordijnstof. Dat is omdat het een moeilijk product is om te weven, het zijn uiteindelijk 2 verschillende doeken die je door elkaar haalt.

Je zal dus inderdaad moeite hebben om de gewenste breedte te vinden. Ik heb geen kennis van iemand die dat weeft op 4m.

Let wel: bij rolgordijnen van 4m wordt het doek vaak gedraaid. Dan krijg je cupping (de buitenkant van het doek draait naar binnen of buiten). Als het doek effectief op 4m werd geweven, zal het doek niet gedraaid worden, maar die doeken kosten 3 keer zoveel.

Bij doeken van 4m zal je ook een minder stabiel resultaat krijgen bij rolgordijnen. Dat komt omdat de buis dan vaak sneller doorbuigt.
Wil je een strak resultaat, moet je naar een diameter van rond de 65mm. Alles kleiner zal neiging hebben door te buigen en een V-shape in je doek te laten.

De beste optie voor een raam van 3,9m is om 2 aparte producten op te hangen!
Bij standaard rolgordijnen kunnen die ook gekoppeld worden, met een opening van +/- 3 cm tussen beiden.
Je kan die opening ook doen vallen op een tussenstijl in je raam, voor een beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-06 07:49
Ik wilde bij Veneta zes aluminium jaloezieën bestellen voor ons nieuwbouwhuis. De woning heeft zwarte aluminium kozijnen dus kwamen we ook uit bij zwarte aluminium jaloezieën voor de privacy in de slaapkamers en daarvoor dan gordijnen voor de sfeer.

Nu zie ik bij hun montagevideo's dat ze het ophangsysteem in de kozijnen lijken te boren. De man van de oplevering gaf aan dat het niet handig is bij aluminiumkozijnen. Ik hoopte eigenlijk ook een ophangsysteem dat ik in de zijkanten kon boren, maar ik moet morgen maar even bellen of dat een optie is bij Veneta. Kennen jullie andere partijen die dat mogelijk wel doen? 'Op de dag' boven het raam vinden we lelijk, ook omdat het 12cm diepte is van het raam naar het einde van het kozijn dus hoopte dat het erbinnen kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
DennisCle schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:45:
Ik wilde bij Veneta zes aluminium jaloezieën bestellen voor ons nieuwbouwhuis. De woning heeft zwarte aluminium kozijnen dus kwamen we ook uit bij zwarte aluminium jaloezieën voor de privacy in de slaapkamers en daarvoor dan gordijnen voor de sfeer.

Nu zie ik bij hun montagevideo's dat ze het ophangsysteem in de kozijnen lijken te boren. De man van de oplevering gaf aan dat het niet handig is bij aluminiumkozijnen. Ik hoopte eigenlijk ook een ophangsysteem dat ik in de zijkanten kon boren, maar ik moet morgen maar even bellen of dat een optie is bij Veneta. Kennen jullie andere partijen die dat mogelijk wel doen? 'Op de dag' boven het raam vinden we lelijk, ook omdat het 12cm diepte is van het raam naar het einde van het kozijn dus hoopte dat het erbinnen kon.
Ik heb een houten balk over de lengte aan de dagkanten vastgemaakt en toen de jaloezieën op de balk bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-06 07:49
LED-Maniak schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:48:
[...]

Ik heb een houten balk over de lengte aan de dagkanten vastgemaakt en toen de jaloezieën op de balk bevestigd.
Dat is misschien ook nog wel een optie inderdaad. Al is het wel behoorlijk extra werk met 6 ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rondej
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-06 21:40
Heeft er iemand toevallig ook ervaring met het merk Toppoint? Wij mogen een keuze maken tussen Luxaflex en Toppoint. Beide kunnen geleverd worden met een somfy IO motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnczbr
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-02 12:30
Hebben een offerte gekregen voor jaloezieën van het merk 'Stijllux'. Kan er online niet veel over vinden, op tweakers 0 hits.

Iermand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-06 12:17
Oud topic, maar zouden de mensen met bamboe click for blinds jaloezieën heel misschien een foto willen delen? :) toevallig de 65mm variant? Mag ook via PB. We overwegen de bamboe beuk

@brambond @MWDKing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 21:42
Aeonis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:26:
Oud topic, maar zouden de mensen met bamboe click for blinds jaloezieën heel misschien een foto willen delen? :) toevallig de 65mm variant? Mag ook via PB. We overwegen de bamboe beuk

@brambond @MWDKing
Live vanaf de bank! Ik ben nogsteeds tevreden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eeGHhaM9sUJ7tdwU3go8tQnoG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTuLik3336QcVK6y7gS3ixVx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-06 12:17
MWDKing schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:39:
[...]

Live vanaf de bank! Ik ben nogsteeds tevreden.
[Afbeelding]
Bedankt zeg! Ziet er mooi uit, weet je nog welke kleur dit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 21:42
Aeonis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:20:
[...]

Bedankt zeg! Ziet er mooi uit, weet je nog welke kleur dit is?
Baboe licht eiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:14
Aeonis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:26:

@brambond @MWDKing
Yes, ik heb hier de 65mm bamboe wit. Heel tevreden mee!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGsZZASrvAE9WPHysMEGmjy8xOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3br8KDs5QqHAZAKjblvgtMNP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06 16:23
Bamboe 1m x1m3 en 1m x 2m40. Beiden hebben latjes van 2cm65.
Persoonlijk vind ik ze er heel mooi uitzien, maar ze zijn lomp, te zwaar - zeker die van 2m40 - voor de koord, niet de meest praktische. schoonmaken is zo-zo. Het vrouwke wou deze dus zijn we hiervoor gegaan.
Het bovenste stuk is magnetisch wat handig gebleken is omdat de koord al wel eens vastzit en het is gewoon handig. Ander dan dat, het hout geeft een warm gevoel af en gezien dit stuk van het appartement een relatief open uitzicht heeft geeft dit een mooi zicht en dit soort jaloezie geeft gewoon een glimlach. Volgende keer gaan we zeker voor een meer kwalitatieve producent, naast de kleine ongemakken best tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJMzfBFLzSvTZO-olNhnRuC9uEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fq5UtJCljKAhEwGRSIv9vfDx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJ_ZreXuo-S18oqkrnLFtKo_MpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgwcLfdv2dSrqYWmwnjfi1fb.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 Laatste