Als ze zorgen dat je na het afgeven van zo'n gestolen object gewoon weer van je dag kan genieten, zonder dat je als een heling verdachte in die diefstal zaak getrokken wordt omdat je er even niet aan hebt gedacht zo'n framenummertje door te controleren voordat je de handelaar geld gaf, dan zou dat wellicht een hele logische stap zijn ja.Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:56:
[...]
Wel in dit topic meer dan een maal het tegendeel. Ik zelf heb ook gewoon mijn gestolen fiets teruggekregen.
Ik snap werkelijk niets van mensen die vinden dat je hier niets aan moet doen. Wat de waarde van de gestolen goederen is, hoe lang het geleden is en wat de politie ermee doet is volgens mij van heel weinig belang. Je hebt als burger de kans om een gestolen fiets weer bij zijn eigenaar terug te krijgen, dat is toch mooi?
Mensen die met voorbedachte rade een fiets helen gaan er niet vervolgens mee naar de politie, dus als je dat wel doet snap ik niet dat je zonder verdere aanleiding als verdachte die molen in moet alleen om daar omdat je hebt vergeten zo'n framenummertje door de database te trekken.-36- schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:43:
[...]
Ja maar in dit geval hebben we het dus over een handelaar op MP die dus in het beste geval nalaat zijn inkoop met een simpele handeling te checken op diefstal, daar heb ik geen medelijden mee, of bezwaren tegen om die verdacht te maken.
Als je wil dat mensen gestolen goederen blijven inleveren is het gewoon een ruk plan om het die mensen moeilijk te maken.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2019 18:10 ]