Fiets gekocht op Marktplaats, blijkt achteraf gestolen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 20.489 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:56:
[...]

Wel in dit topic meer dan een maal het tegendeel. Ik zelf heb ook gewoon mijn gestolen fiets teruggekregen.

Ik snap werkelijk niets van mensen die vinden dat je hier niets aan moet doen. Wat de waarde van de gestolen goederen is, hoe lang het geleden is en wat de politie ermee doet is volgens mij van heel weinig belang. Je hebt als burger de kans om een gestolen fiets weer bij zijn eigenaar terug te krijgen, dat is toch mooi?
Als ze zorgen dat je na het afgeven van zo'n gestolen object gewoon weer van je dag kan genieten, zonder dat je als een heling verdachte in die diefstal zaak getrokken wordt omdat je er even niet aan hebt gedacht zo'n framenummertje door te controleren voordat je de handelaar geld gaf, dan zou dat wellicht een hele logische stap zijn ja.
-36- schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:43:
[...]

Ja maar in dit geval hebben we het dus over een handelaar op MP die dus in het beste geval nalaat zijn inkoop met een simpele handeling te checken op diefstal, daar heb ik geen medelijden mee, of bezwaren tegen om die verdacht te maken.
Mensen die met voorbedachte rade een fiets helen gaan er niet vervolgens mee naar de politie, dus als je dat wel doet snap ik niet dat je zonder verdere aanleiding als verdachte die molen in moet alleen om daar omdat je hebt vergeten zo'n framenummertje door de database te trekken.
Als je wil dat mensen gestolen goederen blijven inleveren is het gewoon een ruk plan om het die mensen moeilijk te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

Als elke poster hier nu €1.- doneert aan TS en die laat de fiets achter bij de politie dan is het hele “probleem” opgelost. En dan maakt TS nog winst ook. Iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42
TS laat niks meer horen, zou hij vast gezet zijn? 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theboss100
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 22:44
Haha ik zit niet in voorarrest :')

Fiets is kapot gegaan onderweg naar het politiebureau. Heb hem terugbracht naar de verkoper en gezegd dat hij hem mocht houden :')

Omdat ik vandaag dus geen vervoer meer had kon ik ook niet meer langs het politiebureau en de verkoper woont bij mij in de buurt. Uiteraard ga ik nog wel naar het politiebureau om advies te vragen wat te doen.

[ Voor 38% gewijzigd door theboss100 op 19-04-2019 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
-36- schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:13:
[...]

Als je hem niet hoeft, zet je hem voor €50,- op MP. is snel verdient.
Punt, ik zou hem juist niet willen, 50 euro is niet zo heel veel en voor 50 euro heb je wel weer een wrak in je achtertuin staan. Het is de vraag hoe snel die verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 06:23
theboss100 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:31:
Haha ik zit niet in voorarrest :')

Fiets is kapot gegaan onderweg naar het politiebureau. Heb hem terugbracht naar de verkoper en gezegd dat hij hem mocht houden :')
Apart, eerst ga je door alle moeite om het nummer te checken en te checken bij politiebureau en uiteindelijk breng je hem dan terug naar de verkoper? De goede moraal van het topic gaat daar wel compleet mee verloren imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:33:
En dan is dat een keer in het nieuws en dan spreken ze inderdaad hun verbazing uit over al die mensen die geen aangifte meer doen en dat je toch echt wel super serieus overal aangifte van moet doen en vooral niet je eigen fiets moet gaan terughalen, maar de realiteit is gewoon dat het geen zin heeft als je niets te claimen hebt bij de verzekering.
Wat nou vooral niet zelf terughalen? Laat me niet lachen. Dat was juist het advies van de agent toen de fiets van mijn broertje 100KM verderop bleek te staan en verkocht werd via marktplaats.

Mijn moeder werd gewoon kei hard uitgelachen toen ze melde de fiets van mijn broertje op marktplaats gevonden te hebben. Was een fiets met een uniek kenmerk, dus het was eigenlijk zeker dat het zijn fiets was. Omdat de fiets 100km verderop stond en je nooit weet wat voor volk er achter zit, hebben we het maar zo gelaten. Het was wel teveel moeite om even een wijkagent een babbeltje te laten maken met de verkoper. Nee, we moesten eerst contact opnemen met de verkoper voor een afspraak en als tijdens de afspraak bleek dat het framenummer overeen kwam, dan pas kon de politie iets voor ons betekenen. Nadat m'n moeder een advertentie had aangemaakt op marktplaats dat de fiets gestolen was, was de fiets ook bijzonder snel van marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:38
Wat vond de politie er van dat jij die gestolen fiets gewoon weer teruggebracht hebt? Dat lijkt me nou net iets wat wel strafbaar kan zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door WEBGAMING op 19-04-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Zoals ook eerder gemeld, is het delen van minder legale 'oplossingen' niet de bedoeling.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 19-04-2019 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, de fiets van TS defect en teruggebracht is en hier alsnog telkens minder legale 'oplossingen' langskomen, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.