Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruijfbas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-05-2022
Ja dat kan inderdaad hou de app ingedrukt (niet openen) dan komt er een soort uitklap menu, en daar staat mobiel betalen bij dan neb je in een keer je pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
kruijfbas schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:16:
Ja dat kan inderdaad hou de app ingedrukt (niet openen) dan komt er een soort uitklap menu, en daar staat mobiel betalen bij dan neb je in een keer je pas.
Ook handig, die wist ik niet... Soort snel menu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

kruijfbas schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:16:
Maar of dat werkt is ook nog maar de vraag, tenminste heb ik dit nog niet getest, jij wel toevallig?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Op mijn Reno2Z wel ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruijfbas
Linksquest schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:00:
[...]

Maar of dat werkt is ook nog maar de vraag, tenminste heb ik dit nog niet getest, jij wel toevallig?
Ja dat werkt wel bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb het net ook getest bij het tanken in Duitsland, werkte daar ook inderdaad, gelukkig wel een manier om te betalen met de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruijfbas
Het is een manier en ik denk dat we het voorlopig op deze manier moeten doen, en hopen dat ing snel gebruik gaat maken van google pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Sluit ik me helemaal bij aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Het enige wat ik nog niet goed krijg ik weet niet of ik de enigste ben, maar bij mij komen de meeste meldingen later binnen. Of ze komen binnen wanneer ik het scherm aan doe met de power knop, maar ook Whatsapp meldingen die gewoon verdwijnen van net scherm zonder dat ik wat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heel af en toe dat hij dat inderdaad, de ene keer wel en de andere keer niet. Bij Whatsapp heb ik dit wat minder, maar bijvoorbeeld bij de milieu app weer vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Waar dat in zit heb ik niet kunnen vinden nou is dat het ergste niet, soms wel een beetje irritant maar misschien dat dat wel opgelost is bij Android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja ik hoop het, zou zo veel makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wep81
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-01-2022
Hoi! Ik heb hetzelfde probleem met Netflix. Heb de Reno4 pro afgelopen augustus (2021)gekocht bij tmobile. Bij mij liepen er meerdere apps vast, waaronder Netflix (iedere avond opnieuw opstarten), NLziet, corona check app, werken in Word document via office365 (letters komen vertraagd binnen, telefoon kan het niet bijhouden en nee ik ben niet een mega vlugge typer). Telefoon opgestuurd via tmobile, een zogenaamde update gehad (waarvan ik niets terug zie), Netflix is nu helemaal niet meer op te starten. Kan ook geen nieuwe versie downloaden via de playstore. Oppo zelf ook een mail gestuurd, maar van hem krijg ik tot op heden geen reactie (4 weken geleden laatste bericht dat ze het gaan uitzoeken). Iemand nog een idee? Of is de oppo reno4 pro niet geschikt voor een app als Netflix? Heb de telefoon nu uit frustratie aan de kant gelegd en mijn oude sony xperia er maar weer bij gepakt 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Wep81 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:16:
Hoi! Ik heb hetzelfde probleem met Netflix. Heb de Reno4 pro afgelopen augustus (2021)gekocht bij tmobile. Bij mij liepen er meerdere apps vast, waaronder Netflix (iedere avond opnieuw opstarten), NLziet, corona check app, werken in Word document via office365 (letters komen vertraagd binnen, telefoon kan het niet bijhouden en nee ik ben niet een mega vlugge typer). Telefoon opgestuurd via tmobile, een zogenaamde update gehad (waarvan ik niets terug zie), Netflix is nu helemaal niet meer op te starten. Kan ook geen nieuwe versie downloaden via de playstore. Oppo zelf ook een mail gestuurd, maar van hem krijg ik tot op heden geen reactie (4 weken geleden laatste bericht dat ze het gaan uitzoeken). Iemand nog een idee? Of is de oppo reno4 pro niet geschikt voor een app als Netflix? Heb de telefoon nu uit frustratie aan de kant gelegd en mijn oude sony xperia er maar weer bij gepakt 😑
Terug naar fabrieksinstellingen, weet dat het vervelend is, maar dat heeft toen bij mij geholpen. En welke versie van Android draai je momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
De problemen met de apps ervaar ik niet, ik ervaar alleen problemen met het bekende contactloos betalen.
Maar ik heb ook contact gehad met Oppo per mail, en kan je als advies geven om gewoon de mail van hun te beantwoorden, anders denk ik dat het wel even kan duren voor je antwoord krijgt.
Ik vermoed dat jij ook Coloros 11( Android 11 ) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wep81
Linksquest schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:18:
[...]

Terug naar fabrieksinstellingen, weet dat het vervelend is, maar dat heeft toen bij mij geholpen. En welke versie van Android draai je momenteel?
Ik heb gister opnieuw de telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen, probleem bleef exact hetzelfde. Daarna toch maar weer naar de T-Mobile winkel geweest. Wederom een update met omweg gekregen (hij kon niet uitleggen wat hij precies gedaan had). Netflix kon daarna weer geüpdate worden waardoor ik hem weer kon starten op mijn telefoon. 's avonds weer hetzelfde probleem als waar ik mijn telefoon oorspronkelijk voor heb opgestuurd. Na 21.00 u blijft Netflix hangen in profiel menu, telefoon opnieuw opstarten, duurt ruim 2,5 minuut. Daarna werkt Netflix weer wel normaal (dus probleem is dan gereduceerd van geen Netflix, naar elke avond telefoon opnieuw opstarten a 2,5 min om Netflix te blijven gebruiken).
Heb android 10 en colorOS 7.2. Dit is ook volgens de Oppo klantenservice de meest up tot date versie die ik kan krijgen blijkbaar.
Heb gister ook nog maar eens een herinneringsmail naar Oppo gestuurd nav mijn eerdere mail. Zojuist bericht van ze ontvangen dat ze het nog niet weten. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wep81
kruijfbas schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:32:
De problemen met de apps ervaar ik niet, ik ervaar alleen problemen met het bekende contactloos betalen.
Maar ik heb ook contact gehad met Oppo per mail, en kan je als advies geven om gewoon de mail van hun te beantwoorden, anders denk ik dat het wel even kan duren voor je antwoord krijgt.
Ik vermoed dat jij ook Coloros 11( Android 11 ) hebt.
Nope ik heb Android 10 en colorOS 7.2. Ben al aan het kijken geweest of Android 11 voor dit toestel te krijgen is, maar blijkt niet mogelijk. Ik wacht uiteraard de reactie van Oppo af. Gister nog maar een reminder naar ze gestuurd, vanochtend een reactie dat ze het zelf ook nog niet weten. Ik wacht dus nog maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Vreemd de reno 4 en 4z hebben wel android 11/coloros 11 en wat ik vindt zou de pro die ook moeten hebben.
Ook vreemd dat Oppo het zelf ook nog niet weet.
Ik vindt het mooie toestellen maar helaas ook wel met een paar gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

De Oppo Reno4 Pro 5G heeft ook gewoon Android 11, toevallig met een andere Tweaker naar het update probleem gekeken, mede ook omdat ik toen ook die problemen had met o.a. Netflix wat @Wep81 meld, sinds de update naar Android 11 dat probleem niet meer.

Zie topic: [OPPO Reno4 Pro 5G] Update naar Android 11 lukt niet

Nu heb ik eens voor de grap op de website van Oppo lopen zoeken en raar is als je naar updates zoekt dan staat de Pro er niet eens tussen en bij de van mij dat de laatste update 18 januari 2021 is uitgekomen, terwijl ik recent een update heb gehad. Er gaat iets niet helemaal lekker met die software van Oppo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Het lastige is dat ze zelf ook niet weten wat er precies mis gaat lijkt het wel, en lastige voor ons als gebruiker lijkt alles gewoon goed te staan.
Maar inderdaad voor de pro 5G zou er gewoon android 11 moeten zijn, maar mijn vrouw bijvoorbeeld heeft de 4z en zei heeft android 11.1 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Modellen die geen Android 12 krijgen, zoals de 4z en bijvoorbeeld de Reno2 serie, die kregen inderdaad Android 11.1, andere toestellen die Android 12 gaan krijgen, zullen geen Android 11.1 update ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Linksquest schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:47:
Modellen die geen Android 12 krijgen, zoals de 4z en bijvoorbeeld de Reno2 serie, die kregen inderdaad Android 11.1, andere toestellen die Android 12 gaan krijgen, zullen geen Android 11.1 update ontvangen.
De 4z komt wel in het schema voor van Android 12, vandaar ook mijn 🤷

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

kruijfbas schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:08:
[...]

De 4z komt wel in het schema voor van Android 12, vandaar ook mijn 🤷
Oke, laatste update die ik gezien heb was dat hij hem niet zou krijgen, maar dat update beleid is de laatste tijd wel vaker aangepast. Afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Volgens Oppo care op twitter komen ze snel met meer nieuws over de coloros 12 update voor de Reno 4 5G.
Dat kreeg ik te horen toen ik reageerde op de beta van de Reno 5, ik ben benieuwd zal waarschijnlijk een beta aankondiging voor de 4 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zou heel goed kunnen, laatste plaatje die ik gezien had zou hij eerste kwartaal van 2022 verschijnen, de volledige versie althans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruijfbas
Linksquest schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:40:
Zou heel goed kunnen, laatste plaatje die ik gezien had zou hij eerste kwartaal van 2022 verschijnen, de volledige versie althans.
Staat nog steeds op het eerste kwartaal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Ik vindt het schema een beetje verwarrend vooral omdat er in de kleine letters staat niet voor Europa, maar bij het ene plaatje wel Duitsland enzo staat 🤷. Oja en ik mis de Reno4 5G.
Plaatjes komen van twitter van het oppo care global account.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oYKo6B0C32CUygDEM55mg1B8Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MydqXf9lhgDnuHboR0abn3g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gKYopmv-IPx2H-vijKgbnj6O4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBcEFz3bzqtzaCxFU8hjMzd7.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: volgens Oppo care komt de Reno4 5G in de eerste helft van het jaar, ik denk dat de 4z hem weer als eerste krijgt (heeft mijn vrouw geluk).

[ Voor 6% gewijzigd door kruijfbas op 02-01-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Oke, meende eerste kwartaal van dit jaar. Oppo veranderd best vaak en vind het overzicht niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Heel duidelijk zijn ze niet nee, ik hoop alleen dat we er een betere os voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja dat hoop ik ook, het is geen slechte OS, maar tegenover bijvoorbeeld die van Sony, Nokia of Samsung vind hem minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Ik heb na een paar jaar iphone weer een android en dat bevalt goed, maar helaas zitten er een paar gebreken in het os. Maar ondanks dat bevalt het toestel me wel gewoon, en hoop ik dat de gebreken bij android 12 eruit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Welke problemen heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Die zijn volgens mij wel al langs geweest maar bij mij zijn het kleine dingen die kunnen irriteren, zoals Whatsapp berichten die later binnen komen of de melding op het scherm komt en gelijk weer verdwijnt, en bij verschillende apps komen de meldingen trouwens later binnen. Lijkt wel of de telefoon in een soort slaap stand gaat, als ik de telefoon op pak en de vingerafdruk scanner komt te voorschijn komen ook de meldingen binnen.
Zelf met het always on display is dit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

A oke, dat probleem had ik bij Android 10, bij 11 was het gelukkig opgelost, tenminste bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Dat is ook apart dat daar dan blijkbaar verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja is inderdaad raar, maar een vriend van mij heeft de Reno2 en die heeft weer andere gekke dingen en heeft ook gewoon Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Laten we hopen dat met 12 alle gekke dingen weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja hoop het ook, had ergens gelezen dat Color OS 12 het beste van Oppo en OnePlus zou zijn, ben eens benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Ze zouden de twee gaan integreren met elkaar las ik ook, ben erg benieuwd want oxygenos schijnt heel stabiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Collega van mij heeft de One Plus 7+ (meen ik) en die is er heel erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Ik ken verder niemand met een one+, maar wat ik lees is positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Als ik dit topic lees word ik ook niet heel vrolijk.

kruijfbas in "[OnePlus 9-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Morgen een afspraak bij the phonelab om software er opnieuw op te laten zetten, na nogmaals contact met Oppo gehad te hebben, zouden mijn gekkigheid met het toestel aan de software liggen.
Ik ben benieuwd of dit inderdaad helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

kruijfbas schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:58:
Morgen een afspraak bij the phonelab om software er opnieuw op te laten zetten, na nogmaals contact met Oppo gehad te hebben, zouden mijn gekkigheid met het toestel aan de software liggen.
Ik ben benieuwd of dit inderdaad helpt.
Hoop dat het opgelost word man, hou ons op de hoogte als je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruijfbas
Die gene die ik van Oppo in de chat had was er van overtuigd dat het een software probleem is, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Het was een lastige voor de mensen van the phonelab, mijn Reno had weinig zin om nieuwe software te laten flashen. Maar het is ze uit eindelijk gelukt en na een halve dag (normaal een uur) was die dan eindelijk klaar, ik moet zeggen het eerste gekkigheidje heb ik al gezien.
Er komt een app binnen en de notificatie zie ik gewoon weer van het scherm af verdwijnen, ik denk dat het verspilde moeite is geweest.
Ik kan alleen maar zeggen ik ben blij dat het garantie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Schiet dus helemaal niet op, op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Nee en bij the phonelab werd ook gezegd de merken die veel krijgen voor een software flash, zijn one+ en Oppo eigenlijk de chinese mereken.
Ik weet niet wat ze daar met het besturingssysteem doen, maar iets doen ze niet goed helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Nee dat idee begin ik ook te krijgen, mijne heeft de laatste tijd het probleem dat hij bij het afspelen van muziek begint te stotteren, dacht eerst dat het aan mijn bluetooth speaker op het werk lag, maar ook zonder speaker en met de Bose soundbar doet hij het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Dat is ook erg irritant zeg, dat heeft die van mij dan gelukkig niet.
Ik zal ook niet heel snel weer gaan voor een Oppo, maar ik denk eigenlijk helemaal niet meer voor een chinees merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik zelf ben ook het denken om weer voor Sony te gaan, is wel wat prijziger, maar altijd veel plezier aan gehad, op de XA2 na dan, daar heb ik toch Wifi problemen mee gehad.

Maar ga voor nu eerst eens de Android 12 update afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Ik ben geen power user of zo op mijn werk mag ik mijn mobiel ook niet bij me hebben, maar vindt het wel fijn dat het toestel doet wat die zou moeten doen. Persoonlijk heb ik geen goede ervaring met Sony, maar wel altijd goede ervaringen met Nokia gehad.
Ik heb sinds gister dan ook een Nokia in mijn bezit en ik moet zeggen het is even wennen, alle meldingen komen gewoon binnen en blijven ook gewoon op het scherm staan. De update naar Android 12 stond ook al netjes klaar, dus natuurlijk ook gelijk gedaan was een update van ongeveer 2 Gb maar hij stond er zo op.
Donderdag eens kijken of het contactloos betalen ook gewoon werkt zoals het zou moeten, maar eerlijk gezegd verwacht ik hier eigenlijk ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mijn schoonmoeder heeft ook een Nokia, die is er erg blij mee, die ga ik me ook de volgende keer eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Fijne vindt ik ook van de Nokia is de pure Android, geen schil geen onnodige apps of een vreemde batterij instelling. Tot nu toe bevalt het toestel me zeker prima, ik ben benieuwd naar het contactloos betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het OPPO-Reno topic lijkt een beetje te ontsporen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Beetje maar, maar denk meer uit frustratie dat de software niet 100% loopt zoals gehoopt

Maar ik wil hoe dan ook op Android 12 wachten en zien wat die gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Ik zag gister dat op de 4z van mijn vrouw nu ook de meldingen als ze binnen komen, automatisch verdwijnen dat had ik nog niet eerder gezien. Volgens mijn vrouw gebeurt dit al een poosje ook.
Ik ben benieuwd of Android 12 dit bij haar toestel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Welke meldingen zijn het precies? Watsapp? Facebook? of de mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Lastig te zeggen maar sowieso Whatsapp en wat ik zag facebook ook, alleen let mijn vrouw er niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Oke, heb wel dat de Agenda na een bepaalde tijd automatisch weg gaat, maar voor de rest niet echt gekke dingen meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Het is echt de melding komt binnen en je ziet hem gelijk weg swipen, zonder dat iemand hem weg veegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb je hier misschien iets aan, filmpje is wel uit 2017, maar wie weet helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Helaas staat daar niet een oplossing tussen in het filmpje, volgens Oppo klantenservice is het een software probleem. Maar met mijn Oppo heeft het flashen van de software niet geholpen, ik denk dan ook dat 4z opnieuw op laten flashen been zin heeft. Wie weet lost het met 12 op geen kdee afwachten maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jammer dat het niet geholpen heeft, zal nog even verder voor je kijken of ik iets vind, laten we het inderdaad hopen dat Android 12 het probleem oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruijfbas
Ik heb van alles gevonden in de loop de tijd maar geen oplossing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb nog even verder gekeken maar helaas niks meer gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruijfbas
Eens kijken wat 12 gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik kreeg net een update melden voor mijn Reno4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4EWIwa0VVARhfrDi2x3b7SO6DE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/guTg6klj0xU4VSKKBBZMZdcR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruijfbas
Op de 4z is die er nog niet en die was vaak eerder dan de 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Is ook geen verbetering, alleen veiligheid vernieuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Ja maar daar was de 4z hier ook vaak eerder mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat wist ik dan weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFries
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-06 22:42
Had vandaag de Reno 6 in handen waarvan ik het uiterlijk erg mooi vond.

Heb al jaren Samsung welke mij goed voldoen maar vond dit design wel mooi.

Zat dus te twijfelen tussen een s21 en dus de Reno 6. Vond deze mooier dan de Pro (geen gebogen scherm).

Maar ik ken het hele merk niet en geen idee wat ik er van moet verwachten. Als ik safe ga spelen kun je voor 550 een prima S21 kopen bij vraag en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
DeFries schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:59:
Had vandaag de Reno 6 in handen waarvan ik het uiterlijk erg mooi vond.

Heb al jaren Samsung welke mij goed voldoen maar vond dit design wel mooi.

Zat dus te twijfelen tussen een s21 en dus de Reno 6. Vond deze mooier dan de Pro (geen gebogen scherm).

Maar ik ken het hele merk niet en geen idee wat ik er van moet verwachten. Als ik safe ga spelen kun je voor 550 een prima S21 kopen bij vraag en aanbod.
Persoonlijk denk ik eerder dat je naar de software moet kijken, zover ik weet heeft Samsung dit goed op orde. Bij Oppo vindt ik het wat tegen vallen, ik weet alleen niet hoe android 12 bij Oppo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-06 22:42
kruijfbas schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:46:
[...]

Persoonlijk denk ik eerder dat je naar de software moet kijken, zover ik weet heeft Samsung dit goed op orde. Bij Oppo vindt ik het wat tegen vallen, ik weet alleen niet hoe android 12 bij Oppo is.
Ik heb er dus geen ervaring mee en geen idee hoe zij dit voorelkaar hebben.

Vandaar de vraag hier om te kijken hoe de ervaring is.

Het is wel zo dat ik het prijsverschil minimaal vind om dan toch voor de 'veilige' optie te gaan.

Op dit moment een s10e welke ook prima is nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Samsung zit al heel wat jaren langer in deze wereld dan Oppo, ook heb ik het idee dat Samsung meer geld in de software heeft gestoken en dat hij daarom ook beter loopt, Oppo is nu echt aan het opkomen en je kunt alleen maar hopen dat ze die puntjes waar mensen nu tegenaan lopen ook serieus nemen en oplossen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruijfbas
Maar als ik dan een topic lees over one+ het zuster merk, lijkt het wel of de software daar juist slechter wordt.
En ze zijn de twee met software meer naar elkaar toe aan het brengen, dan vraag ik mij af of ze de puntjes aan net oplossen zijn. Ik hoop het natuurlijk wel want het zijn verder mooie toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Klopt wat je zegt, de software van Oppo draait tegenwoordig ook op de One+, dit omdat het moederbedrijf van beide die van Oppo beter vond werken, had inderdaad ook gelezen dat One+ gebruikers minder positief hierover zijn, begin soms ook wel te begrijpen waarom.

Nu moet ik zeggen, tegenover Android 10 is 11 al een heel stuk beter en je merkt wel dat de software beter word, maar ze hebben zeker nog een lange weg te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbogaards
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 09:13
Linksquest schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:42:
Samsung zit al heel wat jaren langer in deze wereld dan Oppo, ook heb ik het idee dat Samsung meer geld in de software heeft gestoken en dat hij daarom ook beter loopt, Oppo is nu echt aan het opkomen en je kunt alleen maar hopen dat ze die puntjes waar mensen nu tegenaan lopen ook serieus nemen en oplossen,
Zo blij wordt ik niet van de Samsung software.
Moet voor mijn werk met zowel een telefoon als een tablet van Samsung werken.

Je krijgt sowieso veel meer troep standaard meegeleverd (o.a. Microsoft Office e.d.)

Daarnaast is er tegenwoordig geen enkele fabrikant zo berucht om het afschieten van achtergrond apps zonder dat je daar als gebruiker wat aan kan doen.
Bij Oppo kun je tenminste per app aangeven dat een app op de achtergrond moet blijven draaien. En over het algemeen blijven ze dan ook draaien. Vergeet dat maar bij een moderne Samsung.

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Daar heb je natuurlijk weer een goed punt, het is alleen dat ik persoonlijk merk dat je bij Oppo, tenminste bij Android 10 merkte ik dat voornamelijk, veel te veel mogelijkheden had wat het soms te ingewikkeld voor een leek is, ben voor nu nog altijd tevreden met mijn Oppo Reno4, gebruik hem sinds gisteren zelfs als een Switch :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruijfbas
Wij zijn inmiddels helemaal over op Nokia hier in huis, voor mij sluit ik dit topic dan ook af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

kruijfbas schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:52:
Wij zijn inmiddels helemaal over op Nokia hier in huis, voor mij sluit ik dit topic dan ook af.
Succes en bedankt voor de leuke gesprekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruijfbas
Linksquest schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:14:
[...]

Succes en bedankt voor de leuke gesprekken.
Jij ook daar voor bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Vandaag weer een update gekregen, helaas nog altijd geen Android 12

Update: CPH2091_11C5.59

Beveiligingsupdate van Maart 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb nu sinds de laatste update van 2 weken geleden dat hij bepaalde verbinding problemen heeft, vooral op bluetooth. Smartbell krijg ik de melding vertraagd door opeens, Spotify heeft soms de player niet zichtbaar, en smartwatch krijgt soms niks doorgegeven.

Telefoon opnieuw opstarten helpt voor een paar 2 tot 3 dagen en dan is het werk wéér.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een Reno 2 (aangeschaft via Vodafone 1 1/2jr geleden) maar met de T Mobile simkaart heeft hij regelmatig wegvallende 4g. Dit gebeurd vooral in apps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Oei, dat heb ik nu weer niet, vriend van mij heeft ook de Reno 2, moet hem eens vragen of hij dat probleem ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt @Linksquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 09:13
Ik heb zelf wel een Reno 2 in combinatie met t-mobile en heb eigenlijk nooit problemen met 4g.

Maar ik gebruik 99% van de tijd wifi, dus het kan ook zijn dat het me niet opvalt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Nagevraagd, hij heeft geen problemen, T-Mobile heeft hij, telefoon los bij de Media Markt gekocht zegt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, wifi word hier sporadisch gebruikt . Vorig jaar mn dochter haar Reno 2Z ook weggedaan, die deed dat veel erger. Samsung S20 FE gekocht en die heeft
dat soort problemen niet. Maandag toch maar eens support vragen bij Oppo. Mocht iemand nog iets te binnen schieten qua instelling oid.. dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt een beetje of er een batterijbesparingsmodus voor 4g aan staat, een soort standby modus

Na fabrieksherstel waren de problemen opgelost

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2022 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:30:
Het lijkt een beetje of er een batterijbesparingsmodus voor 4g aan staat, een soort standby modus
Ja die functie van Oppo over batterij besparing zet vaak dingen in een standby wat je helemaal niet wilt, dat had ik in het begin al gemerkt, en ben van die functie sinds dien afgebleven. Heb soms het idee dat de software van Oppo te uitgebreid is aan mogelijkheden, waardoor het instellen voor de normale gebruiker niet te doen is.

Bluetooth was ook z'n functie, die nog eens apart een volume regelaar heeft. Had een headset die altijd goed geluid had, en bij de Oppo opeens bijna niet meer te horen was. Na lang zoeken een instelling in Bluetooth gevonden die het herstelde. Zelfde probleem ook met de Carkit van mijn Ford. Altijd goed geluid en nu best zacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Zojuist de Reno 7 in oranje besteld bij onze oosterburen. Met korting komt hij op 279 (plus 3,49 verzenden als je geen Duits prime lidmaatschap hebt).
Erg benieuwd, ik overwoog een Find X5 Pro maar die was me toch te pittig en mijn Reno 2z moet ik nu drie keer per dag opladen. Dit is het andere uiterste qua prijs, maar ik vind hem ook erg mooi en je moet er toch elke dag tegenaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:33

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

drfruit schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:29:
Zojuist de Reno 7 in oranje besteld bij onze oosterburen. Met korting komt hij op 279 (plus 3,49 verzenden als je geen Duits prime lidmaatschap hebt).
Erg benieuwd, ik overwoog een Find X5 Pro maar die was me toch te pittig en mijn Reno 2z moet ik nu drie keer per dag opladen. Dit is het andere uiterste qua prijs, maar ik vind hem ook erg mooi en je moet er toch elke dag tegenaan kijken.
Oh wat vervelend dat die accu van je Oppo Reno 2z zo snel leeg gaat, mag ik vragen hoe oud die telefoon was? Want ik en mijn vriendin hebben straks in november Oppo Reno 2z alweer 3 jaar zonder problemen of verslechtering, wij vinden ook die nieuwe Find X5 Pro ook erg mooi maar helaas veel te prijzig. Hopelijk is de Oppo X5 Pro tegen de tijd dat onze Oppo Reno 2z ermee ophoudt goedkoper!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:48:
[...]

Oh wat vervelend dat die accu van je Oppo Reno 2z zo snel leeg gaat, mag ik vragen hoe oud die telefoon was? Want ik en mijn vriendin hebben straks in november Oppo Reno 2z alweer 3 jaar zonder problemen of verslechtering, wij vinden ook die nieuwe Find X5 Pro ook erg mooi maar helaas veel te prijzig. Hopelijk is de Oppo X5 Pro tegen de tijd dat onze Oppo Reno 2z ermee ophoudt goedkoper!
Mijn 2z is ook ongeveer 3 jaar oud, schat ik. De accutijd begon een maand of zo geleden te dalen en gaat steeds sneller achteruit.

Ik neem aan dat de prijs van de X5 Pro wel een stuk omlaag zal gaan als ze de extra's laten vallen, maar daar kon ik dus niet op wachten.

Edit: Hij is twee jaar oud, geen drie. Valt een beetje tegen dus.

[ Voor 4% gewijzigd door drfruit op 25-04-2022 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

drfruit schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:55:
[...]

Mijn 2z is ook ongeveer 3 jaar oud, schat ik. De accutijd begon een maand of zo geleden te dalen en gaat steeds sneller achteruit.

Ik neem aan dat de prijs van de X5 Pro wel een stuk omlaag zal gaan als ze de extra's laten vallen, maar daar kon ik dus niet op wachten.

Edit: Hij is twee jaar oud, geen drie. Valt een beetje tegen dus.
Ja dat is inderdaad nog niet zo oud, want mijn vriendin doet zelfs 2 dagen met de accu en gebruikt hem intensief ( vanwege werk ). Jammer dat je maar zo kort plezier hebt kunnen hebben van je Oppo Reno 2z, want het is een fantastisch toestel.

Ik wil je enthousiasme niet verpesten maar ik ben naar de specs van de Oppo Reno 7 gaan kijken en het lijkt wel een lite versie te zijn van de Oppo Reno 7 5G en ik schrok vooral van het feit dat de camera slechter lijkt te zijn dan de Oppo Reno 2z. Die kan bijvoorbeeld wel in 4k filmen en heeft meer opties staan bij de front camera, wist je dit? ( zie foto ). Je gaat dan wel weer van van 48 Mega Pixel naar 64 Mega Pixel toe dat is wel een vooruitgang bij camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4tZyckvBd_zemjFSaswBYx0vgw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qU1hoOzuHl8t1RfpeUofPDN7.png?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@G_Dragon
De camera interesseert me eigenlijk weinig. Ik heb zelfs nog nooit een filmpje gemaakt met mijn 2z.

Edit: Na vergelijken van de specs van de Reno7 en de Reno 7 5G toch maar bestelling geannuleerd. Bedankt voor de tip, eigenlijk is de benaming van deze modellen een beetje misleidend.
De zoektocht gaat voort.

[ Voor 48% gewijzigd door drfruit op 25-04-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

drfruit schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:19:
@G_Dragon
De camera interesseert me eigenlijk weinig. Ik heb zelfs nog nooit een filmpje gemaakt met mijn 2z.

Edit: Na vergelijken van de specs van de Reno7 en de Reno 7 5G toch maar bestelling geannuleerd. Bedankt voor de tip, eigenlijk is de benaming van deze modellen een beetje misleidend.
De zoektocht gaat voort.
Ja? sorry :D was niet de bedoeling om het te verpesten voor je! Ik ga je berichten in dit topic de gaten houden want wij zitten ook voor de zekerheid al rond te kijken, voor het geval dat onze Reno 2z er opeens wel mee ophoudt.

Wij hebben 3 jaar geleden toen Oppo nog niet zo groot was in Nederland zo'n €300 euro betaald voor de Reno 2z en dat was mooie prijs voor zo'n toestel, maar als je dan nu kijkt hoe de prijzen zijn veranderd sinds het merk groter is geworden in Nederland schrik je er toch wel van. Ben wel benieuwd of je er nog steeds een gratis hoesje en scherm protector bij krijgt als je een nieuwe Oppo telefoon koopt, want dat hoesje is goede kwaliteit aangezien ik hem nu nog steeds gebruik en pas de laatste weken achteruit begint te gaan.

Ik weet niet of je net zo lastig bent als mij bij een nieuwe telefoon kwa eisen? ( Verreisde voor mij zijn: SD Card Slot, 3,5m Jack ingang ) Want misschien kan ik een oogje in het zeil houden wanneer ik iets tegenkom of zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
@Linksquest hoe heb je die bluetooth geluid aangezet? Mijn Ali koptelefoon werkt wel op Motorola Edge 20 maar niet op Oppo 10x zoom ondanks gekoppeld.

Weg

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste