Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@G_Dragon
Je hebt niets verpest hoor. Vind het nog steeds wel een mooi toestel, maar als het de komende jaren nog wat wordt met 5G vind ik het toch wel handig als hij ervoor geschikt is.

Ik ben erg intuïtief in mijn keuzes (soms wat te). Mooiste aan de 2z vind ik nog steeds de popup camera, maar met de kleine punchholes van nu valt best te leven.

Liefst wil ik draadloos laden, maar die modellen zijn erg duur. Een mooi helder scherm, snelle interface. Een SD kaart of 3,5mm gebruik ik niet. NFC wel.

Ik zat ook naar de nieuwe realme's te kijken. Maar ook daar zijn dan weer zo veel verschillende modellen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:09

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

New Yorker schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:22:
@Linksquest hoe heb je die bluetooth geluid aangezet? Mijn Ali koptelefoon werkt wel op Motorola Edge 20 maar niet op Oppo 10x zoom ondanks gekoppeld.
Ga naar Bluetooth, dan naar Geavanceerde instellingen.

Naar zorg je dat Synchronisatie van het Mediavolume aan staat, dat heeft voor mij o.a. geholpen. Heb nu even geen koptelefoon bij de hand, maar mocht dat niet werken, laat het weten, dan zal ik dat deze week even voor je testen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:56

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

@drfruit Wij waren net in de Media Markt en daar werd ons verteld dat een Oppo Reno 7 niet in de EU op de markt uit is gekomen, vreemd.. want hij was toch echt te bestellen op Amazon in Duitsland :p

Wouden de telefoon even in het echt bekijken, maar dat ging niet door. Wel de Find X5 Pro kunnen bekijken, wat een geweldig toestel met een hoog prijskaartje!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hbogaards
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 09:13
G_Dragon schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:54:
@drfruit Wij waren net in de Media Markt en daar werd ons verteld dat een Oppo Reno 7 niet in de EU op de markt uit is gekomen, vreemd.. want hij was toch echt te bestellen op Amazon in Duitsland
In Europa is de Reno 7 (5G) uitgebracht als de Find X5 Lite. Als je bij https://m.gsmarena.com/co...one1=11350&idPhone2=11323 kijkt zie je dat de specs gelijk zijn en helemaal onderaan dat het model nummer zelfs gelijk is, CPH2371

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Interessant, maar ook nogal verwarrend hoe Oppo met die series en modellen omgaat.

Ik wilde eigenlijk de Reno 7 Pro met die oplichtende rand achterop, maar die zal dan ook wel niet in Europa uitkomen.

Het gekke is dat mijn Reno 2z vandaag opeens een stuk langzamer leeg lijkt te lopen. Toevallig heb ik vandaag ook een nieuwe tablet in gebruik genomen. Wat die twee dingen met elkaar te maken hebben is me een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ja dit is zeker verwarrend, ik vind die Find X5 Pro zelf nog veel te duur om nu te halen en die valt ook buiten me eisen ( geen SD slot ). Hopelijk gaat de Reno 2Z nog jaren mee of komt er snel een moment dat er wel een telefoon uitkomt van Oppo die betaaldbaar en goed is :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
De Reno 7 4G staat nu op de oppo website voor 309 met een korting van 30 euro, dus ongeveer dezelfde prijs als eerder in Duitsland.
Goed dat ze 4G erbij zetten om (nog meer) verwarring te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Gaat toch snel met die Reno nummers, ik heb de Reno4 gekocht toen hij net uit was, en dat is 1,5 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbogaards
Ja, iedere 6 maanden een nummer ophoog.

Dat, in combinatie met vele varianten per type, is schijnbaar nodig om te kunnen concurreren op de Chinese, Indiase en Braziliaanse markten, Oppo en haar zuster merken OnePlus, Realme, Vivo en IQOO de meeste omzet maken.

Naar mijn idee is mijn Reno 2 (nu 2,5 jaar op de markt) nog steeds een heel goed toestel. Enige reden dat ik zo langzamerhand naar een andere telefoon aan het kijken ben, is dat hij op Android 11 zal blijven steken. Krijg nog wel iedere 2 maanden de beveiligingsupdates, maar dat is waarschijnlijk hooguit tot eind dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Buiten wat software problemen die ik sinds de laatste update had, en precies 1 jaar gelden voor de Android 11 update is dat hij na 2 dagen gek begint te doen. Ik kan het simpel oplossen door de telefoon opnieuw op te starten maar leuk is anders. Net als nu door een beveilgingsupdate gekomen.

Momenteel nog altijd op Android 12 voor mijn Oppo Reno4 5G het wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@G_Dragon Omdat mijn batterij nu toch weer instort, heb ik maar besloten een realme GT Neo 2 aan te schaffen voor 299 euro (plus verzendkosten, Duitse amazon).
Ik dacht ook nog even aan een realme GT 2 Pro, in een veel hoger prijssegment, maar die blijkt niet zo'n beste microfoon te hebben en dat is voor een telefoon toch wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@drfruit Oh toch afgestapt van Oppo? Wat jammer om te horen, maar ik begrijp je keus volledig als je batterij weer achteruitgaat en er momenteel geen leuke Oppo telefoon die aan je wensen voldoet in je prijsklasse valt. Ik hoop dat je er veel plezier van gaat beleven d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards
Ach, Realme is onderdeel van hetzelfde moederbedrijf als Oppo (net als OnePlus, Vivo en IQOO)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb net de melding gekregen dat voor mijn Reno4 5G eindelijk de Color OS12 update er is, dit is Android 12, vanmiddag maar eens installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Update inmiddels geïnstalleerd, maar moet eerlijk zijn, ben niet helemaal tevreden over de update, en dan voornamelijk dat opeens al mijn ingestelde geluiden weg zijn, dus dat moet ik weer allemaal opnieuw instellen. Sommige instellingen zijn opeens aangepast, waardoor mij bepaalde dingen niet meer lukken.

Mijn overheid app werkt bijvoorbeeld niet meer, DigiD hebt geeft een fout meldingen dat het niet werkt. Maar via de EDGE browser op de telefoon wel. Verder krijg ik mijn SMS geluid niet meer aangepast naar een eigen geluid. Maar ook geven bepaalde functies geen geluid meer en krijg ik opeens bepaalde SMS'jes niet meer binnen, denk aan die als iemand een voicemail heeft ingesteld.

Veder ziet hij er wel strak uit, meer kleur mogelijkheden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ik ben benieuwd wat ze van de Oppo Reno 8 hebben gemaakt.. :)
Volgende week Maandag zullen we het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja ben ook wel stiekem benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
drfruit schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:49:
@G_Dragon Omdat mijn batterij nu toch weer instort, heb ik maar besloten een realme GT Neo 2 aan te schaffen voor 299 euro (plus verzendkosten, Duitse amazon).
Ik dacht ook nog even aan een realme GT 2 Pro, in een veel hoger prijssegment, maar die blijkt niet zo'n beste microfoon te hebben en dat is voor een telefoon toch wel handig.
Ben ook over gestapt van de Oppo Reno 2 naar de Realme GT Neo 2, exact dezelfde interface maar dan nog sneller :P

Jammer trouwens dat er geen eigen Realme GT Neo 2 topic is.

EDIT : heb zojuist een aparte topic aangemaakt voor de Neo 2 (sorry voor het kapen van dit topic).

[ Voor 7% gewijzigd door speedme op 23-05-2022 21:34 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
hbogaards schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:58:
[...]

In Europa is de Reno 7 (5G) uitgebracht als de Find X5 Lite. Als je bij https://m.gsmarena.com/co...one1=11350&idPhone2=11323 kijkt zie je dat de specs gelijk zijn en helemaal onderaan dat het model nummer zelfs gelijk is, CPH2371
Hoi, ik zit niet zo in de Oppo telefoons, maar ik zie nu bij de Mediamarkt zowel een reno 7 toestel voor 289 Euro ( https://www.mediamarkt.nl...cosmic-black-1725715.html ) en de OPPO Find X5 Lite voor 449 euro ( https://www.mediamarkt.nl...rry-black-5g-1719547.html ) ?

En dat zouden nagenoeg dezelfde telefoons moeten zijn ? Aparte prijzen dan 8)7 Of zit er toch (veel ?) verschil in ?

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 17:16
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe mobiel kom ik o.a. bij de Reno 7 uit.
Mijn wensenlijstje: Max. 6,44inch, 3,5mm jack, 256GB of 128gb + SD card, 90hz, en, daar komt 'ie, spatwaterdicht.
Ik gebruik mijn telefoon veel om te navigeren tijdens wandel- en fietstochten waarbij ik hem af en toe in de regen tevoorschijn moet halen.
Nu is het me niet duidelijk of de Reno 7 (of misschien andere modellen van Oppo of gelijkaardige modellen van OnePlus) spatwaterdicht is?
Ik heb o.a. ook de OnePlus Nord 2 op mijn lijstje staan, die heeft wel een waterproofing behandeling gehad maar niet officieel IPX gecertificeerd.
Maar het ontbreken van SD card slot en 3,5mm jack houden me dan weer tegen die aan te schaffen..

Dus, weet iemand of de Reno 7 misschien toch spatwaterdicht is, of dat er andere toestellen van Oppo of OnePlus zijn die dit zijn maar waarbij misschien het officiële certificaat ontbreekt, dan hoor ik het heel graag!

Edit: Ik lees nu her en der op enkele buitenlandse sites dat de Reno7 IPX4 rating zou hebben. Maar zie dit nergens "officieel" bevestigd..

[ Voor 7% gewijzigd door Chili op 27-07-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards
ginod schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Hoi, ik zit niet zo in de Oppo telefoons, maar ik zie nu bij de Mediamarkt zowel een reno 7 toestel voor 289 Euro ( https://www.mediamarkt.nl...cosmic-black-1725715.html ) en de OPPO Find X5 Lite voor 449 euro ( https://www.mediamarkt.nl...rry-black-5g-1719547.html ) ?

En dat zouden nagenoeg dezelfde telefoons moeten zijn ? Aparte prijzen dan 8)7 Of zit er toch (veel ?) verschil in ?
Volgens de specs heeft de Reno 7 een (Qualcom) Snapdragon 680 en de Find X5 Lite een (Mediatek) Dimensity 900. De Dimensity SoC is een stuk krachtiger.

Het verwarrende is, is dat de Find X5 Lite elders in de wereld is uitgebracht als de Reno 7 5G. En dat dus ook deze Reno 7 (niet-5G) bestaat.

Deze Reno 7 is een prima telefoon, als je niet de extra kracht van de Dimensity wil hebben.

Hier heb je een link die de verschillen laat zien:
https://www.gsmarena.com/...1448&idPhone2=11323#diff-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mijn oppo 10x zoom uit 2019 krijgt vandaag onverwacht android 12

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb sinds vandaag een A54 5G. ik heb mijn bankieren app gesintalleerd. de NFC staat aan. kan ik nu per direct contactloos pinnen buiten? of moet ik nog iets aanpassen ergens?

ik kom van ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Ik kom er niet uit. Mijn Oppo Reno2 wil gewoon niet updaten, en zit dus vanaf aankoop vast op ColorOS 6.1. Ik denk dat de phone gewoon geen verbinding maakt met een officiele server waar een update op zou moeten staan, geen idee waarom, maar waarschijnlijk omdat het blijkbaar een import uit een andere regio is.

Maar ik zou dus ook niet weten waar, en hoe, ik nu dus handmatig een update moet downloaden en installen, en of dat nog zin heeft op een 3 jaar oude phone, of dat ik hem beter compleet moet resetten en er een een compleet andere rom/OS op zou moeten zetten …

Heeft er iemand advies?

Edit; Ik heb nu een update gevonden, en ga het gewoon proberen.

Edit 2; Ozip file gedownload, maar logischerwijs kun je die file dan met geen mogelijkheid openen/unzippen Oh, en de meest recente update file op de NLse Oppo Site is ook nog eens van eind 2020, terwijl er sowieso eentje moet zijn van april/mei 2021, dus het is sowieso een ramp.

[ Voor 21% gewijzigd door Yi-Long op 12-11-2022 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 17:05
Heb je al geprobeerd om via vpn een update binnen te krijgen ?
Een paar jaar geleden had ik een Find X2. Met de app Tunnelbear kun je zoeken per regio. Kijk anders maar een in het Find X2 Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Aloysxda schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:36:
Heb je al geprobeerd om via vpn een update binnen te krijgen ?
Een paar jaar geleden had ik een Find X2. Met de app Tunnelbear kun je zoeken per regio. Kijk anders maar een in het Find X2 Topic.
Thanks :) Ik heb geen VPN, ook nog nooit gebruikt. Zojuist even naar dat Tunnelbear gekeken en geïnstalleerd, maar vraagt meteen om een account aan te maken, en gratis account heeft een limiet van 500mb, dus dat is ook niet genoeg voor eventuele firmware-update.

Ik denk dat ik maybe phone compleet wipe (terug naar factory-settings), en/of langs een service-point ga en dat zij me helpen om er een update op te gooien.

Erg irritante ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
Dat jij niet bekend bent met vpn en Tunnelbear begrijp ik, maar probeer je te helpen.
Tunnelbear heb je geinstalleerd. Daar kun je op de kaart per regio/land zoeken naar een update. Als er een update beschikbaar is, kun jij tijdens installatie gelijk tunnelbear afsluiten. Dan haalt die voor jou de data op die je nodig hebt voor de update, buiten tunnelbear om. Dus die limiet van 500mb is niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Zojuist geprobeerd via Tunnelbear, connectie gemaakt met Singapore, toen gaf de phone aan dat er een update is, die gedownload (TB afgesloten toen download begon, dus dat ging okay), en ging van ColorOS 6.1 naar … ColorOS 6.1. Minimale update, waarschijnlijk wat kleine security-dingetjes.

Toen dus weer TB aangegooid, hopend dat ie nu dan door zou gaan naar de volgende update. Stuk of 10-12 verschillende locaties rondom de wereld geprobeerd, maar blijft aangeven dat ik op de meest recente versie zit, dus hij haalt nergens meer een nieuwe update vandaan.

Bedankt voor je hulp. Ik denk dat het probleem in de phone zelf zit, of bij de servers van Oppo of whatever. Erg jammer.

Edit; Via boot-menu een versie vanaf mijn phone-storage kunnen installeren, en nu is het ColorOS 7.1, laatste Android security-update is van halverwege 2021, en verder dan dat wil hij geen nieuwe updates meer vinden, ongeacht lokatie (vpn).

[ Voor 15% gewijzigd door Yi-Long op 13-11-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Dag allen,

Een ding waar ik me al een hele tijd aan stoor. Het moment is daar om te vragen of iemand me kan helpen.

Ik heb een Oppo Reno4 5G. En al mijn streamingsdiensten doen het niet. Netflix, Disney+, HBO Max, Videoland, noem het maar op. Ze blijven hangen in het 'laden' scherm. Geen geluid en geen beeld. Het rare is dat ze het allemaal wel doen als ik de telefoon opnieuw opstart. Dan blijven ze het doen tot zo'n halve dag na de opstart. En dan doen ze het vervolgens niet meer. Vreemd he! Cache wissen van de apps sorteert geen effect.

Tips a.u.b.! Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Android 13 is al een paar weken beschikbaar voor de Reno 8 pro, maar nog geen officiele melding van ontvangen. Nu aan het downloaden met tunnelbear op vpn France.
Eens kijken hoe Tiramisu bevalt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb al 3 jaar een Realme 7 pro, prima toestel en nog steeds tevreden over. Toch zit ik te kijken naar iets anders omdat de laadpoort niet helemaal fris meer is, in de auto valt de verbinding met android auto steeds weg. De accu wordt ook langzaam aan wat minder, maar na 3 jaar intensief gebruik mag dit ook wel.

Realme wordt niet meer uitgebracht in Nederland, dus maar op zoek naar iets anders..

Mijn eisen:
-5g
-max 6.55"
-256gb opslag
-vingerafdruk in het scherm
-NFC
-snelladen
-goede camera
-koptelefoonaansluitng
-max €400 (liefst minder omdat ik de telefoon niet als een juweel behandel)

Ik heb de https://www.belsimpel.nl/oppo-reno-7/256gb-zwart gevonden, die volgens mij aan alle eisen voldoet.

De https://www.belsimpel.nl/oppo-find-x5-lite/blauw is volgens mij precies het zelfde?

Ieamnd nog tips of een andere (oppo) telefoon een betere optie is? Ik zie weinig review van de Oppo Reno serie, ik neem aan dat dit positief is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-08 17:57
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt de Oppo Reno 10 Pro te kopen, alleen ik strandde op het karige update-beleid van 2 jaar, klopt dit? Ik had het wel al officieel gelezen op Google.

Die artikelen zeggen dan dat "de pret op houdt". Is het echt zo broodnodig om te blijven updaten? Merk je op papier maar ook in de hand dat je erg gaat achterlopen? Is dit uberhaupt wel waar? Want ik zag ook één artikel tussendoor van een jaar geleden dat Oppo ook wérkt aan hun updatebeleid.

Ik had in het verleden met mijn Huawei P30 Pro dat het updatebeleid ook ophield, maar ik moet zeggen dat ik daar tijdens niets van merkte, mijn telefoonervaring werd er niet minder op. Ik hield zo van de telefoon dat het compleet langs mij ging.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet met concrete en heldere informatie.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand hoe je erachter kunt komen of een Reno Z grijze import is? Heb eindelijk
Raven schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:23:
Weet iemand toevallig waar de Reno Z de instelling voor het inschakelen van VoLTE heeft verstopt? Kan die niet vinden :S
werkend, zowel de VoLTE als VoWiFi instelling verschenen én werken na het volgen van Enable VoLTE/VoWiFi in unsupported countries without root (requires Shizuku), tot de eerstvolgende herstart...

Nu blijft de vraag, waarom is die oplossing nodig? De oorzaak lijkt beperkt te zijn tot 2 opties: Simyo die Oppo niet ondersteund, gezien hun gebrekkige VoLTE ondersteuning en leugens daarover zou dat heel goed kunnen, andere optie is grijze import.

Dat laatste heb ik vooralsnog niet kunnen uitsluiten omdat ik (en Google) niet terug kan vinden hoe dat te doen bij smartphones van Oppo :S

@Linksquest Herinner je bovenstaande nog? Jij reageerde daar toen op ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 20-03-2024 06:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Ik heb eind augustus de Oppo Reno Pro 12 gekozen als vervanging voor mijn meest recente Motorola werkpaard. Ik kies al jaren in volle tevredenheid voor Motorola, maar ik liep er steeds meer tegenaan dat video's gemaakt met Motorola's compleet onbruikbaar zijn, met name door de geluidskwaliteit.

Goed nieuws voor mij, de Oppo die ik koos lost dát probleem helemaal op. Verder ben ik redelijk tevreden met het toestel, er zijn wat dingen net anders, maar niets dat ik echt niet kan slikken...

...behalve het feit dat mijn notificaties soms helemaal niet verschijnen, en soms gewoon uit zichzelf verdwijnen na verloop van tijd.

Ik heb voor alle apps waarvan ik dat belangrijk vind, battery optimization al uitgezet, én aangegeven dat ze ook mogen doorgaan op de achtergrond zelfs als ze niet actief zijn op de voorgrond, maar toch blijft het gebeuren. Iemand anders ook last van, of nog beter, al een oplossing voor gevonden? Het internet komt namelijk niet veel verder dan de twee zaken die ik al gedaan heb, al kan ik nergens Priority Display vinden in mijn settings, dus misschien dat dat nog iets zou opleveren...ALS ik het gevonden krijg.

Mijn Library Thing catalogus

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste