Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Goede middag allen,

Ik en me vrouw hebben allebei een Oppo Reno 4 pro 5g.

Gisteren kregen we melding van nieuwe update naar Android 11.

Bij me vrouw is alles goed gegaan. Bij mij echter niet.

Heb update geinstalleerd, echter na herstart van telefoon is Android 10 nog op.

Heb veel gezocht, maar kom niet verder. Is er iemand hier die zelfde soort probleem had en oplossing heeft? Of zomaar iemand die een oplossing weet?

Opnieuw opstarten heeft geen zin. Bij update staat dat telefoon up to date is.

Beste antwoord (via SnowBigQ op 30-04-2021 15:33)

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Net even contact gehad op met Oppo, dit krijg ik als antwoord.
Goedemorgen, het is vervelend dat uw telefoon na updaten nog steeds Android 10 heeft. U kunt uw telefoon terug zetten naar de fabrieksinstellingen en kijken of u de update nog een keer zult ontvangen, meestal wordt het probleem hiermee opgelost.

En om gegevensverlies te voorkomen raad ik u aan om eerst een back-up te maken van uw gegevens.

Of u wacht nog een paar dagen en kijkt of de update zich nog een keer aanbied.
Aangezien ik momenteel niet de tijd heb om mijn telefoon te resetten, wacht ik even af of de update vanzelf nog een keer komt.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SnowBigQ weet je zeker dat je beide Android 11 aangeboden hebt gekregen? Het kan natuurlijk zijn dat je vrouw Android 11 hebt gekregen en jij een tussentijdse patch update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb de Reno4 5G en kreeg vandaag op ook die melding van de Android 11 update die na opnieuw opstarten ook opeens verdwenen is, dus ook nog gewoon Android 10. Zelf ook nog niet gevonden wat er mis is gegaan, dat word nog even door zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
rens-br schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:40:
@SnowBigQ weet je zeker dat je beide Android 11 aangeboden hebt gekregen? Het kan natuurlijk zijn dat je vrouw Android 11 hebt gekregen en jij een tussentijdse patch update.
Beetje late reactie van mij. Maar nee het was echt Android 11 update. En na herstart was 10 nog op en geen aanbod voor nieuwe update.
Linksquest schreef op woensdag 28 april 2021 @ 00:34:
Ik heb de Reno4 5G en kreeg vandaag op ook die melding van de Android 11 update die na opnieuw opstarten ook opeens verdwenen is, dus ook nog gewoon Android 10. Zelf ook nog niet gevonden wat er mis is gegaan, dat word nog even door zoeken.
Ben er zelf ook nog niet achter. Heb het gevoel dat ik telefoon helemaal moet resetten om die update te krijgen.

Misschien komend week proberen, dan heb ik weekje vrij als kids het verder toelaten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Was hier ook aan het denken, ben zelf momenteel druk om dit te testen, mocht het lukken laat het me dan weten als je wilt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Net even contact gehad op met Oppo, dit krijg ik als antwoord.
Goedemorgen, het is vervelend dat uw telefoon na updaten nog steeds Android 10 heeft. U kunt uw telefoon terug zetten naar de fabrieksinstellingen en kijken of u de update nog een keer zult ontvangen, meestal wordt het probleem hiermee opgelost.

En om gegevensverlies te voorkomen raad ik u aan om eerst een back-up te maken van uw gegevens.

Of u wacht nog een paar dagen en kijkt of de update zich nog een keer aanbied.
Aangezien ik momenteel niet de tijd heb om mijn telefoon te resetten, wacht ik even af of de update vanzelf nog een keer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Was even rustig op het werk dus even nog verder gezocht en had zo iets van, handmatig via de website te downloaden en hem via de PC te installeren, en tot mijn verbazing staat daar ook die update niet op, terwijl de medewerker van Oppo aangaf dat die er wel al was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBNgAY_0ykWVoYwz0QpItm5I92c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/52oL9L6lUh6VSeZdm38xWUu9.png?f=fotoalbum_large

Geen idee waar het aan ligt, dus ik ga nog gewoon even afwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Linksquest op 30-04-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowBigQ
Dan probeer ik komend week wel even als er geen update komt.

Bedankt dat je dit deelt 😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowBigQ
Heb vanmiddag mijn telefoon gereset. Nadat ik alles had ingesteld kreeg ik update aangeboden, en deze is nu wel gelukt.

Echter heb ik een ander probleem bij. Krijg niet direct melding als er een e-mail binnen is.

Eerste melding kwam half uur later, en 2e mail was 43 minuten later pas gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb dat probleem ook met bepaalde apps, ook dat het contactloos betalen met de ING app niet wilt lukken.

Goed dat de update nu wel is uitkomen, zal binnenkort nog eens proberen en anders de telefoon resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Linksquest schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:03:
Ik heb dat probleem ook met bepaalde apps, ook dat het contactloos betalen met de ING app niet wilt lukken.

Goed dat de update nu wel is uitkomen, zal binnenkort nog eens proberen en anders de telefoon resetten
Heb eindelijk oplossing voor GMail gevonden. Het werkt nu normaal.

Cashe en Gegevens wissen, App geforceerd stoppen. Dan toestel opnieuw opstarten. Kwam bij toeval dit tegen, en heeft geholpen. Of het bij andere Apps werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Bedankt voor de tip, ga ik zeker eens proberen als ik het weer tegen kom. Moet zelf alleen nog de tijd vinden om hem te resetten in hoop dat ik dan de update krijg. Blijf het raar vinden dat zo iets kan dat hij een update ziet en daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mijn telefoon bleef vandaag al de hele dag hangen, opnieuw opstarten duurde 10 minuten, bij afsluiten geen beeld en kreeg hem ook niet meer aan, pas na 10 minuten sprong hij weer aan. En ook toen bleef hij hangen tot en met, net maar terug naar fabrieksinstellingen gedaan na een hele moeizame back-up maken, want ook dat wilde hij niet doen.

Nu bij het resetten krijg ik ook pas de ColorOS 11 update te zien, deze maar downloaden, word vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Mijn telefoon deed ok raar. Apps updaten of installeren wou niet.

Toen liep die vast.

Uiteindelijk na 5 min aan/uit knop ingedrukt te hebben begon die opnieuw te starten. Nu gelukkig geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Is nog een beetje sloom, en sommige apps even een ramp om ze aan de praat te krijgen door de veiligheid, maar voor de rest is het nu wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Merk wel dat die ColorOS voor mijn gevoel iets te veel snufjes heeft kwa instellingen, waar het bijvoorbeeld bij Sony simpel is, moet ik hier bij elke app 101 dingen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@SnowBigQ Heb jij ook het idee dat sinds Android 11 erop staat de telefoon ietjes meer stroom verbruikt, of is dat echt mijn verbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Ik merk er niks van. Het kan wel zo zijn, maar bij mij staat gps en bluetooth constant aan. En me galaxy watch is hele tijd met internet op telefoon verbonden.

Maar voor de update naar android 11, was ook zelfde als nu in gebruik volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Oke, heb het idee dat bijvoorbeeld mijn Bulguard App meer aan het vragen is, misschien wel wat overkill een virusscanner op de telefoon, maar ben het nu eenmaal gewend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunoDs61
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-09 22:36
We zijn nu bijna een maand verder en ik heb nog geen mogelijkheid om te updaten. Het toestel een maand geleden ongeveer gekocht. Volgens Oppo support moet ik geduld hebben omdat de update in batches wordt uitgerold. Er is ook een pagina op Twitter waarop ze updates posten. Mogelijk heeft iemand anders die ook zit te wachten erop er iets aan. https://twitter.com/colorosglobal

Resetten is voor mij in elk geval geen optie op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowBigQ
JunoDs61 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:29:
We zijn nu bijna een maand verder en ik heb nog geen mogelijkheid om te updaten. Het toestel een maand geleden ongeveer gekocht. Volgens Oppo support moet ik geduld hebben omdat de update in batches wordt uitgerold. Er is ook een pagina op Twitter waarop ze updates posten. Mogelijk heeft iemand anders die ook zit te wachten erop er iets aan. https://twitter.com/colorosglobal

Resetten is voor mij in elk geval geen optie op dit moment.
Denk dat je moet wachten. Als je geen aanbod van update hebt gehad is wachten enige.

Krijg je update en hij installeert alles, en na herstart toch niet ge-update is dan moet je wel resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Klopt, was bij mij ook het geval, ik heb dan niet de pro naar de gewone Reno4 5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakefan
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-08-2023
Weet iemand of de update naar de Oppo Reno 4 5g inmiddels wel uitgerold is? Ik zit nog steeds met de out of box software en heb het gevoel dat er iets niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Quakefan schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:29:
Weet iemand of de update naar de Oppo Reno 4 5g inmiddels wel uitgerold is? Ik zit nog steeds met de out of box software en heb het gevoel dat er iets niet klopt.
Heb de update al sinds begin Mei.

Als je geen aanbod krijgt dan is het beste om reset te doen. Dan krijg je het wel. Heb het zelf ook met reset gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quakefan
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-08-2023
Ok ik heb het gefixed door een VPN in te stellen in Italië, toen kon ik de update wel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Gelukkig, ik moest toen net als @SnowBigQ een reset doen, maar bij mij begon hij op het einde ook vaker vast te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rixster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 00:34
Quakefan schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:47:
Ok ik heb het gefixed door een VPN in te stellen in Italië, toen kon ik de update wel downloaden.
Portugal hier, tip van het XDA-forum. Nog niks kunnen ontdekken van wat niet zou werken.
Pagina: 1