Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Denk dat hun nieuwe webshop toch niet zo goed werkt. :+ De oude codes werken sowieso niet, ik kreeg van ING een mail met een nieuwe code, nog voor de korting op korting.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal01
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-09-2024
Dyson vloog in brand! Dyson V8 Animal na veel meldingen over problemen aan batterij 1 jaar na aankoop. Maar Dyson heeft nooit gereageerd. Gister avond laat vloog de stofzuiger met lader in de brand. Waren gelukkig nog beneden. Dyson laat niets horen. Verzekering en instanties zijn ingelicht. Dit bedrijf reageert dus niet, maar de stofzuiger bleek dus ook levensgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Welkom op GoT... Waarom heb je hem aan de lader hangen als ie problemen aangeeft? De accu is zelf te vervangen, dus waarom heb je hem laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

Smurf

Detri

Señor Sjon schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:45:
Welkom op GoT... Waarom heb je hem aan de lader hangen als ie problemen aangeeft? De accu is zelf te vervangen, dus waarom heb je hem laten zitten?
De accu van een V8 is niet zomaar los te halen. Dat is alleen bij de laatste versie van de V11. Maar inderdaad, als je storingen krijgt mbt tot de accu is het inderdaad niet handig om deze maar altijd aan de lader te laten hangen.
Gelukkig bij onze V8 nooit dit soort problemen gehad.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het zijn zes schroefjes oid. Denk eerder aan een paniekverspreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar nog nooit naar heb gekeken.
Maar dat komt ook wel omdat hier dingen tegenwoordig eerst stuk moeten gaan voordat ik ze open schroef. :P

Maar nu ik toch in dit draadje zit: Ik las al wat posts over dat het toch nog geen volwaardige vervanging voor de stofzuiger is maar meer een soort kruimeldief++. Of zijn er ook hier ook die er inmiddels wel voor gekozen hebben om de normale stofzuiger het huis uit te doen?
En zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de V8 en de V11. Is dit verschil echt zo groot dat het de upgrade waard is? Het kunnen wisselen van batterij lijkt mij een grote plus, omdat we dan wel het hele huis in een keer kunnen doen. Aan de andere kant is het er nu al redelijk in geslopen om "ff gauw een kamer" met de V8 te doen. En dan 1-2 keer per maand ofzo het hele huis door met de "grote" stofzuiger.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb de nieuwe V11 Extra en doe met de Torque auto-detect kop het hele huis (tegels/laminaat met een paar kleden/matten, ca 180 m²) en heb dan nog 50% accu over. De fluffy borstel heeft geen autodetect en dan gaan er ook meer 1-op-1 secondes van de zuigtijd af, de andere past het continu aan en in sommige gevallen gaat de tijd 2x zo traag eraf (of 4x zo snel bij optoeren voor kleden. :P)

Nadeel vind ik dat ie wat moeilijk grotere dingen opzuigt, zoals een verscheurt post-it oid. Wel pakt ie ontzettend veel fijn stof. Ander voordeel is dat je de Lego nog kan redden bij het opzuigen. Dan pas merk je wat voor een fijn stof er opgezogen wordt. De reguliere Miele is al die tijd niet meer gebruikt.

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 05-06-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:12
Smurf schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:36:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar nog nooit naar heb gekeken.
Maar dat komt ook wel omdat hier dingen tegenwoordig eerst stuk moeten gaan voordat ik ze open schroef. :P

Maar nu ik toch in dit draadje zit: Ik las al wat posts over dat het toch nog geen volwaardige vervanging voor de stofzuiger is maar meer een soort kruimeldief++. Of zijn er ook hier ook die er inmiddels wel voor gekozen hebben om de normale stofzuiger het huis uit te doen?
En zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de V8 en de V11. Is dit verschil echt zo groot dat het de upgrade waard is? Het kunnen wisselen van batterij lijkt mij een grote plus, omdat we dan wel het hele huis in een keer kunnen doen. Aan de andere kant is het er nu al redelijk in geslopen om "ff gauw een kamer" met de V8 te doen. En dan 1-2 keer per maand ofzo het hele huis door met de "grote" stofzuiger.
Wij hebben de V10 als vervanger voor de 'normale' stofzuiger. Nog geen moment spijt van gehad (en ik was eerst tegenstander :)). Je pakt hem veel makkelijker als je even wat ziet liggen op de grond. En met kinderen of huisdieren helemaal ideaal! De batterij gaat lang genoeg mee om ons hele huis te stofzuigen inclusief de trappen maar dit zal natuurlijk per huis en gebruik verschillen.

Edit: wij hebben ook gestaan voor de keuze V8, V10 of V11. De V8 was in ons geval te zwak en dus uiteindelijk voor de V10 gegaan omdat deze niet veel verschilde van de V11 en in ons geval beter in de hand lag.

[ Voor 7% gewijzigd door hk12nl op 05-06-2020 12:12 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@hk12nl @Señor Sjon Bedankt voor jullie reactie
Wij hebben de V8 omdat dat toen het enige model was. Hij staat standaard in de hoogste stand (van de 2) en dan redden we meestal maar 1 verdieping voordat het tijd is om bij te laden. Vandaar dat ik daarvoor toch meestal de andere Dyson (met draad) even pak.

Kinderen en huisdieren zijn beide aanwezig en ook het Lego verhaal is herkenbaar :P

In ieder geval wel goed om te lezen dat beide machines bij jullie de normale stofzuiger vervangen hebben, al dan niet bewust. (De Miele die nu werkloos in de kast blijft staan is een mooi voorbeeld) Denk dat ik het hier nog bij de huidige machines houd, maar mocht een van de 2 de geest geven dan is de V11 zeker iets om naar te kijken.

)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb heel lang getwijfeld.
V8 = 2017
V10 = 2018
V11 = 2019
V11 Extra = 2020

Ik wou gewoon niet drie modelseries geleden kopen... Met de kennis van nu had ik het met de V10 denk ik ook wel gered, hoewel ik begreep dat de medium stand van de V11 Extra grofweg overeen komt met de max stand van de V10. Dat kan je dus niet 1-op1 vergelijken qua accuduur. Ik was op voorhand nerveus voor de accucapaciteit, maar dat gaat dus hartstikke goed. Ander voordeel is dat je makkelijker achter meubels langsloopt, waar je met een sledezuiger overal achter blijft hangen. Zo zuig je meer dan vroeger eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edv76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-03 17:06
*knip* vragen voor codes is niet de bedoeling

[ Voor 73% gewijzigd door Zeehond op 18-06-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:06

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Heeft iemand hier toevallig een Dyson v11 extra + (goudkleurig)? Ik heb een garantieprobleem met Dyson en zoek een afbeelding van de doos van een v11 extra +.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Garantieprobleem? Watskeburt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Batterij begon speling te vertonen waardoor hij niet meer zelf uitging totdat je met de hand de batterij aandrukt.

Garantie claimen bij Dyson is echt drama. Ze nemen telefoon niet op, webchat valt telkens weg en mails duren meer dan een week voor een reactie. Toen ik eindelijk contact kreeg boden ze wel meteen aan om hem om te ruilen voor een nieuwe (2020 model ook, dus dat is wel fijn).

Alleen hebben ze nu al 2 keer het verkeerde type opgestuurd en elke keer weer dezelfde issues met contact met ze krijgen. Heb na meer dan een maand nog steeds niet de juiste versie van ze gekregen.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je had dus geen Extra? Dat is degene met verwisselbare accu. Je zegt namelijk zelf dat het nieuwe model krijgen wel fijn is.

De V11 Extra is telkens grotendeels uitverkocht. Zie hun shop: https://www.dyson.nl/stof...bekijk-alle-modellen.html. Grootste verschil is het accessoirepakket wat erbij zit. Weet niet of je van het garantiegeval alles terug hebt gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 17:40
Danfoss schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:03:
Batterij begon speling te vertonen waardoor hij niet meer zelf uitging totdat je met de hand de batterij aandrukt.

Garantie claimen bij Dyson is echt drama. Ze nemen telefoon niet op, webchat valt telkens weg en mails duren meer dan een week voor een reactie. Toen ik eindelijk contact kreeg boden ze wel meteen aan om hem om te ruilen voor een nieuwe (2020 model ook, dus dat is wel fijn).

Alleen hebben ze nu al 2 keer het verkeerde type opgestuurd en elke keer weer dezelfde issues met contact met ze krijgen. Heb na meer dan een maand nog steeds niet de juiste versie van ze gekregen.
Ik heb na heel wat telefoontjes (Dyson en bank wegens CC waar niets mee aan de hand was), verspillen van ING rentepunten en het aan maken van een ander account en PayPal betaling na bijna 3 weken een V11 Extra mogen ontvangen.

Zoals ik eigenlijk na de bijzonder moeizaame aankoop wel had verwacht was hij defect, de 3 meegeleverde gemotoriseerde borstels deden het niet.

Na 2x te liegen over de dag van omruiling kreeg ik vervolgens te horen (nadat ik zelf weer contact had opgenomen) dat hij uitverkocht was terwijl hij op de site nog gewoon te koop was.

Na anderhalve week een kapotte V11 thuis gehad te hebben heb ik de boel geannuleerd en een retour label gekregen.
De “gratis” extra’s heb ik gewoon in de V11 doos gepropt aangezien ik maar 1 retourlabel had gekregen.

Voor mij sowieso geen Dyson meer via Dyson zelf, ik heb nog nooit zo’n ongeorganiseerde bende meegemaakt.
Laat ze maar hun marketing budget wat meer in de organisatie steken.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Señor Sjon schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:46:
Je had dus geen Extra? Dat is degene met verwisselbare accu. Je zegt namelijk zelf dat het nieuwe model krijgen wel fijn is.

De V11 Extra is telkens grotendeels uitverkocht. Zie hun shop: https://www.dyson.nl/stof...bekijk-alle-modellen.html. Grootste verschil is het accessoirepakket wat erbij zit. Weet niet of je van het garantiegeval alles terug hebt gestuurd?
Ik had een Absolute Pro (2019) en heb een Extra + (2020, zelfde prijs en accessoires) toegezegd gekregen als vervanging. Ik heb de volledige machine teruggestuurd in de originele doos die ik nog had. Dyson heeft nu al 2x een Extra laten bezorgen ipv de beloofde Extra +.

Als ze gewoon communiceren en zeggen, "joh de + is momenteel niet op voorraad, die komt over x tijd en dan mag je ruilen" had ik geen enkel probleem gehad. Alleen communicatie lukt niet fatsoenlijk als ze meer dan een week doen over het reageren op een mailtje en ze telefonisch en via webchat totaal niet bereikbaar zijn.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kunnen ze dit niet nasturen dan?
- Borstel voor hardnekkig vuil
- Borstel voor bovenop
- Flexibele kierenzuiger

Dat is het enige verschil tussen die twee versies. Als ze die actie toolkit meesturen heb je ook de Absolute+ qua accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:07
Wat mij niet duidelijk wordt: als ik de Absolute Extra bestel via Dyson zelf (hier dus: https://www.dyson.nl/stof...n-v11/absolute-extra.html), zit er dan een laadstation bij of niet?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er zit een muurlader bij waar je hem in kan hangen. Staat gewoon op die pagina als je wat verder scrollt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ja een "oplader", maar is dat hetzelfde als een laadstation? Dat wordt bij CoolBlue namelijk los "aangeprezen".

Er staat wel dit:
U kunt uw Dyson V11™ stofzuiger eenvoudig in het oplaadstation aan de muur hangen om hem op te laden. Ook uw accessoires kunt u hier opbergen. Altijd binnen handbereik om snel aan de slag te gaan.
Maar dat wil niet zeggen dat dat laadstation er ook daadwerkelijk bij zit.

[ Voor 58% gewijzigd door posttoast op 26-06-2020 11:28 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe wou je hem anders opladen?

Ja, die zit er gewoon bij. Je hebt een vloerstaand dok voor 125, soms als aanbieding gratis en dus op MP een euro of 50. De muurlader zit er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nou, ik kan me voorstellen dat je hem op de grond "zet" en er een stekker in doet. Dat is ook een oplader. Maar minder fancy dan hem aan de muur vastklikken ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixvdl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-05 23:28
Na lang wikken en wegen en het lezen en kijken van meerdere reviews ben ik er wel uit dat het een V11 moet worden. ING punten is mooi, maar het lijkt erop dat Dyson een soort van "permanente" aanbieding heeft dat ze er een "gratis" toolkit bij doen.

Klopt dat naar jullie mening, of loont het om te wachten op een "echte" aanbieding?

Ik overweeg de V11 absolute versie van 649.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De aanbieding wisselt eens in de zoveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:36

Hemingr

Gekke henkie

Marnixvdl schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:52:
Na lang wikken en wegen en het lezen en kijken van meerdere reviews ben ik er wel uit dat het een V11 moet worden. ING punten is mooi, maar het lijkt erop dat Dyson een soort van "permanente" aanbieding heeft dat ze er een "gratis" toolkit bij doen.

Klopt dat naar jullie mening, of loont het om te wachten op een "echte" aanbieding?

Ik overweeg de V11 absolute versie van 649.
IK zit in hetzelfde schuitje. Mijn V6 is brak aan het worden, dus tijd voor een nieuwe.

De ING code werkt niet icm de accesories. Ik heb gebeld en dit werd nogmaal bevestigd.

Je moet je dus afvragen, "zijn 3 opzetstukjes mij E100 waard" ?

Voor mij zijn ze dit niet, ik wacht nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:30:
Hoe wou je hem anders opladen?

Ja, die zit er gewoon bij. Je hebt een vloerstaand dok voor 125, soms als aanbieding gratis en dus op MP een euro of 50. De muurlader zit er gewoon bij.
Mooi om te horen dat die vrijstaand vloerdock er soms gratis bij zit. Ik ben geïnteresseerd in een Dyson V11 Extra en heb genoeg aan de Torque Drive versie. Ik weet dat de Soft roller beter is op harde vloeren, maar de Torque drive is ook al heel goed en ik zie mezelf niet de hele tijd die dingen wisselen voor het kleine verschil. Ik zou alleen wél heel graag de vrijstaande vloerdock willen. Ik wil namelijk de stofzuiger niet aan de muur hangen en de dock vergroot ook het gebruiksgemak. Zo'n vrijstaand laaddock lijkt voor mij dan ideaal.

Vraagje aan degene die zo'n vloerdock hebben, kan je de accessoireklem die voor de stofzuiger-stang bedoeld is ook op de vloerdock-stang klikken (is dat dezelfde dikte)? Want dan kan je i.p.v. 1 accessoire 3 aan de vloerdock zetten.

Hopelijk komt die gratis vloerdock aanbieding binnenkort voor de Torque drive variant, dan kan ik de Dyson V11 Torque Drive €599 + Dock €125 (als je die los zou kopen of dus €50 op Marktplaats) kopen voor €499, met die €100 met de ING waardebon. Nog steeds veel geld, maar dat heb ik er dan wel voor over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:47
Volgens mij is het niet mogelijk om de ING kortingscode te gebruiken icm een lopende actie. Het heeft daarom niet zo’n zin om te wachten als je die wilt gebruiken. Zelf wacht ik tot de actieloze + variant weer op voorraad is, zodat ik de code kan gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:51
Milan93 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 04:27:
Volgens mij is het niet mogelijk om de ING kortingscode te gebruiken icm een lopende actie. Het heeft daarom niet zo’n zin om te wachten als je die wilt gebruiken. Zelf wacht ik tot de actieloze + variant weer op voorraad is, zodat ik de code kan gebruiken ;)
Nee hoor, ik heb gewoon de code gebruikt icm de huidige actie.

Moet zeggen dat 'ie echt (beschamend) veel vuil uit de tapijten trekt en ideaal is met huisdieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:47
Thile schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:48:
[...]

Moet zeggen dat 'ie echt (beschamend) veel vuil uit de tapijten trekt en ideaal is met huisdieren!
Hmm, dan zal ik verward zijn geweest met iets anders... Heb nu in ieder geval de absolute extra met car cleaning kit besteld. Ben erg benieuwd of ik het verschil ga merken met de v10, die ik overigens met veel plezier heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:18
Regeneration schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:36:
[...]

Mooi om te horen dat die vrijstaand vloerdock er soms gratis bij zit. Ik ben geïnteresseerd in een Dyson V11 Extra en heb genoeg aan de Torque Drive versie. Ik weet dat de Soft roller beter is op harde vloeren, maar de Torque drive is ook al heel goed en ik zie mezelf niet de hele tijd die dingen wisselen voor het kleine verschil. Ik zou alleen wél heel graag de vrijstaande vloerdock willen. Ik wil namelijk de stofzuiger niet aan de muur hangen en de dock vergroot ook het gebruiksgemak. Zo'n vrijstaand laaddock lijkt voor mij dan ideaal.
Allereerst je eerste punt. Een torque drive doet het op een harde vloer, maar niet half zo goed als de soft roller. Dag en nacht verschil!
Ik dacht eerst ook de torque drive standaard te gebruiken, want ik had geen zin om te wisselen voor het vloerkleed (waar de torque drive perfect voor is). Ik irriteerde mij eraan dat ik op de harde vloer soms 3x over dezelfde kruimel moest om deze op te zuigen, de soft roller doet dat in 1x. Kortom, als je alleen harde vloeren hebt zou ik absoluut de soft roller willen hebben. Heb je vloerbedekking of zoals een hoogpolig vloerkleed of droogloopmatten dan is de torque drive wel weer perfect.

Je moet dan wel omwisselen, maar dat gaat bij Dyson natuurlijk ontzettend handig. Het enige irritante daaraan vind ik dat ik altijd de torque drive cq soft roller uit de kast moet pakken :P

En dan de floor dok. Maakt qua ruimte niet heel veel uit denk ik. Die van mij hangt in de bijkeuken, uit het zicht, aan de muur. De muurhouder is maar amper groter dan de onderkant van de Dyson, dus daar heb je weinig last van. Je pakt hem daaruit minstens net zo makkelijk als een floor dok vermoed ik, gaat qua gebruiksgemak geen groot verschil maken.

Kortom, ik zou een goede aanbieding niet af laten hangen van wel of geen floor dok en in het geval van harde vloeren absoluut een soft roller willen hebben. Desnoods koop je via Aliexpress een floor dok, want het kan vast goedkoper dan de 125eu van het origineel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar is MP voor. De vorige actie was nl. het vloerdok (zonder eigen lader!). Je moest dus een lader bijkopen als je beide oplossingen wilde gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Allereerst je eerste punt. Een torque drive doet het op een harde vloer, maar niet half zo goed als de soft roller. Dag en nacht verschil!
Ik dacht eerst ook de torque drive standaard te gebruiken, want ik had geen zin om te wisselen voor het vloerkleed (waar de torque drive perfect voor is). Ik irriteerde mij eraan dat ik op de harde vloer soms 3x over dezelfde kruimel moest om deze op te zuigen, de soft roller doet dat in 1x. Kortom, als je alleen harde vloeren hebt zou ik absoluut de soft roller willen hebben. Heb je vloerbedekking of zoals een hoogpolig vloerkleed of droogloopmatten dan is de torque drive wel weer perfect.
Thanks voor het delen van je ervaringen!
Ik heb mijn info voornamelijk van het YouTube kanaal Vacuum Wars, waar ze uitgebreide tests doen.
YouTube: Vacuum Wars - YouTube
Maar ik zal je ervaringen meenemen in mijn uiteindelijke keuze. Het is "maar" 50 euro meer voor de absolute versie inclusief de softroller.
Je moet dan wel omwisselen, maar dat gaat bij Dyson natuurlijk ontzettend handig. Het enige irritante daaraan vind ik dat ik altijd de torque drive cq soft roller uit de kast moet pakken :P
Precies, ik bedoelde inderdaad ook met het "wisselen" ook het pakken uit de kast, haha
En dan de floor dok. Maakt qua ruimte niet heel veel uit denk ik. Die van mij hangt in de bijkeuken, uit het zicht, aan de muur. De muurhouder is maar amper groter dan de onderkant van de Dyson, dus daar heb je weinig last van. Je pakt hem daaruit minstens net zo makkelijk als een floor dok vermoed ik, gaat qua gebruiksgemak geen groot verschil maken.
Ow, ik bedoelde met gebruiksgemak van de vloerdock ten opzichte van als je niks gebruik dus ook geen muurhouder. Ik wil hem niet ophangen want ik wil niet in de muur boren als dat niet per se nodig is (heb ook niet zo'n groot huis dat ik een bijkeuken heb, haha) en met de vloerdock hou ik de vrijheid waar ik hem wil zetten en heb je dezelfde gebruiksgemak als de muurhouder.
Kortom, ik zou een goede aanbieding niet af laten hangen van wel of geen floor dok en in het geval van harde vloeren absoluut een soft roller willen hebben. Desnoods koop je via Aliexpress een floor dok, want het kan vast goedkoper dan de 125eu van het origineel :)
Thanks voor je reactie. :)
Señor Sjon schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:21:
Daar is MP voor. De vorige actie was nl. het vloerdok (zonder eigen lader!). Je moest dus een lader bijkopen als je beide oplossingen wilde gebruiken.
Goed om te weten dat er geen lader bij geleverd wordt maar voor mij geen probleem, want ga alleen de vloerdock gebruiken. Hopelijk komt de vloerdock actie weer na de huidige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 12:18

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Een vraagje voor de kenners. Krijg je standaard bij de V11 een dockingstation (muur oplaadstation) ?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:52
@FrankGuthrie Ja die zit er standaard bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ok, het is niet zo dat je een specifiek versie moet hebben? ik zag namelijk dat bij de V11 het ene model een LCD scherm heeft en de ander (v11 Animal) een OLED (minder informatie)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:52
@FrankGuthrie Nee je krijgt hem bij allemaal, volgens mij noemen ze het het 'Drop-in' laadstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

lolgast schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:32:
@FrankGuthrie Nee je krijgt hem bij allemaal, volgens mij noemen ze het het 'Drop-in' laadstation
Top bedankt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
FrankGuthrie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:29:
[...]

ok, het is niet zo dat je een specifiek versie moet hebben? ik zag namelijk dat bij de V11 het ene model een LCD scherm heeft en de ander (v11 Animal) een OLED (minder informatie)
Misschien goed om te weten de V11 "Extra" zijn de nieuwe varianten met een verwisselbare accu mocht dat belangrijk zijn. Die V11 Animal is geen Extra variant. Geen idee of er verder verschil is in accuduur tussen de "oude" en de Extra varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Regeneration schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:38:
[...]

Misschien goed om te weten de V11 "Extra" zijn de nieuwe varianten met een verwisselbare accu mocht dat belangrijk zijn. Die V11 Animal is geen Extra variant. Geen idee of er verder verschil is in accuduur tussen de "oude" en de Extra varianten.
hmmm, ik heb deze op het oog:
https://www.dyson.nl/stof...11/absolute-pro-goud.html

Van wat ik heb gelezen zijn de batterijen op alle V11 modellen verwisselbaar, alleen sommige bij sommige modellen is het met een klik systeem en bij andere met schroeven. Misschien is dit het verschil.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Marnixvdl
Regeneration schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:19:
[...]

Thanks voor het delen van je ervaringen!
Ik heb mijn info voornamelijk van het YouTube kanaal Vacuum Wars, waar ze uitgebreide tests doen.
YouTube: Vacuum Wars - YouTube
Maar ik zal je ervaringen meenemen in mijn uiteindelijke keuze. Het is "maar" 50 euro meer voor de absolute versie inclusief de softroller.

[...]

Precies, ik bedoelde inderdaad ook met het "wisselen" ook het pakken uit de kast, haha

[...]

Ow, ik bedoelde met gebruiksgemak van de vloerdock ten opzichte van als je niks gebruik dus ook geen muurhouder. Ik wil hem niet ophangen want ik wil niet in de muur boren als dat niet per se nodig is (heb ook niet zo'n groot huis dat ik een bijkeuken heb, haha) en met de vloerdock hou ik de vrijheid waar ik hem wil zetten en heb je dezelfde gebruiksgemak als de muurhouder.

[...]

Thanks voor je reactie. :)

[...]

Goed om te weten dat er geen lader bij geleverd wordt maar voor mij geen probleem, want ga alleen de vloerdock gebruiken. Hopelijk komt de vloerdock actie weer na de huidige actie.
De actie is nu weer vloerdock.

• Regeneration
  • Niet online
Marnixvdl schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:31:
[...]

De actie is nu weer vloerdock.
Thanks voor het laten weten. :)

Ik zag hem ook en had hem net besteld (met de 100 euro waardebon met de ING punten) want ik kijk bijna elke dag en hoopte al dat de eerste volgende aanbieding de dock zou zijn. Ik wilde het na het bestellen hier ook delen. Aanbieding is geldig t/m 27-09-2020. Dus voor de twijfelaars is er nog genoeg bedenktijd.

Ik ben overigens toch gewoon voor de Torque drive variant gegaan.

• Marnixvdl
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Persoonlijk hoop ik op een goede Black Friday actie die gewoon goedkoper is. Mijn gewone stofzuiger doet het oké, maar houdt niet over. Boven en op de trap hebben wij tapijt en ik twijfel hoe goed hij het dan doet en vooral of de tijd van gemiddeld 20 minuten op tapijt, voldoende is voor de hele verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die tijd is meer dan zat. Je wint zoveel tijd door niet meer omstekkeren, geen gevecht meer met een stofzuigerslang, etc. Daardoor gaat stofzuigen gewoon sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik wilde in eerste instantie ook op een black friday actie wachten, maar ik kon niet langer meer wachten omdat mijn huidige stofzuiger paar kleine maar vervelende mankementen heeft. Ik had nog gewacht tot de volgende aanbieding, deze dus. En als dit het niet was had ik hem toch gekocht en op MP de vloerdock gekocht. Ik zal mijn ervaringen delen als ik de Dyson een tijdje heb gebruikt. :)

En over de tijd: je kan de Dyson i.p.v. auto handmatig op medium of low power zetten (om wellicht te voorkomen dat hij teveel op high springt, weet niet of dit het geval is). Maar zoals Sjon ook aangaf het gaat om de effectieve zuigtijd. De tijd dat je echt aan het zuigen bent is waarschijnlijk korter dan die 20 minuten.

Volgens praktijk tests van Vacuum Wars
(YouTube: Dyson V11 Torque Drive REVIEW & TESTS - Cordless Vacuum), met Torque drive head:
Low: 66 minuten,
Med: 43 minuten
High: 8 minuten.

Ter vergelijking de V10 was:
Low: 46 minuten
Med: 27 minuten
High: 6,5 minuten

En daarbij is de V11 zo'n 32% meer airflow dan de v10 op alle power settings aldus Vacuüm wars (in dezelfde bovengenoemde YouTube video). Dat is een behoorlijke vooruitgang.

Ik ben echt reuze benieuwd naar de Dyson. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
We doen het hele huis inclusief een paar kleden met ca 50-60% acculading (ca 170m2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixvdl
Ik ben benieuwd hoe het is als je alleen tapijt hebt. De meeste tijden zijn gebaseerd op gladde vloeren met enkele kleden. Dat hebben we beneden ook. Maar de trap en bovenverdieping zijn alleen tapijt en met de gewone stofzuiger ben ik zeker een half uur bezig. Mogelijk doordat het onhandig is, maar vooral omdat het tapijt dat we hebben nooit in één beweging schoon is. Dus wellicht scheelt de Dyson ook gewoon veel tijd in de praktijk (dat hoop ik 🤭)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 11:45
Marnixvdl schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:32:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Persoonlijk hoop ik op een goede Black Friday actie die gewoon goedkoper is. Mijn gewone stofzuiger doet het oké, maar houdt niet over. Boven en op de trap hebben wij tapijt en ik twijfel hoe goed hij het dan doet en vooral of de tijd van gemiddeld 20 minuten op tapijt, voldoende is voor de hele verdieping.
Ik zit ook al tijdje te wachten. Er is een periode geweest dat de dyson stofzuigers regelmatig op pepper voorbij kwamen. Je kan nog een deal met ING punten krijgen, maar die bezit ik niet. Maar de deals zijn gestopt op moment dat ik besloot een dyson te kopen bij de eerste beste “goede” aanbieding.

Werkt denk ik ook niet mee dat dyson zelf flink geraakt is door de Corona crisis: https://www.nu.nl/economi...vanwege-coronacrisis.html

[ Voor 10% gewijzigd door grote_oever op 05-09-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-05 07:27
Even wat "pro"-advies vragen hier: Onze oude snoer stofzuiger is langzamerhand wel aan vervanging toe en snoerloos leek ons wel een leuke optie. Ons huis ligt vol met hout en wat tegels in de hal met een droogroopmat. De logische optie lijkt mij dan de v11 parquet extra, maar voor 50 euro meer heb je ook de absolute extra. Die lijkt mij verder dezelfde alleen met de torque borstel en de borstel voor hardnekkig vuil extra. Op zich vind ik op dit bedrag 50 euro meer uitgeven niet zo'n probleem, maar als ik die twee dingen nooit ga gebruiken is het wel wat onzinnig om te kopen. Mijn huidige miele parquet kwam ook met de "universele" borstel, maar die ligt dus al vanaf dag 1 ergens in een doos stof te verzamelen...
Ik neig dus erg naar de parquet extra, of mis ik goede argumenten om toch voor de absolute extra te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik heb de V11 Torque Extra gekocht maar mis de zachte borstel toch wel. Wij hebben beneden parket liggen en dan zuigt de torque toch lastiger dan op het tapijt boven. Maar volgens mij kun je de zachte borstel niet los kopen.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-05 07:27
Ik hoef hem ook niet los, hij zit standaard bij de "parquet extra". Het is juist de torque die daar niet bij zit. Mijn vraag is of ik die torque wel nodig heb en dus de absolute extra moet kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Als je geen tapijt of kleden hebt dan zou ik de Torque borstel niet aanraden. Deze borstel is juist een expert in zachte oppervlakten.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Carnoustie schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:41:
Even wat "pro"-advies vragen hier: Onze oude snoer stofzuiger is langzamerhand wel aan vervanging toe en snoerloos leek ons wel een leuke optie. Ons huis ligt vol met hout en wat tegels in de hal met een droogroopmat. De logische optie lijkt mij dan de v11 parquet extra, maar voor 50 euro meer heb je ook de absolute extra. Die lijkt mij verder dezelfde alleen met de torque borstel en de borstel voor hardnekkig vuil extra. Op zich vind ik op dit bedrag 50 euro meer uitgeven niet zo'n probleem, maar als ik die twee dingen nooit ga gebruiken is het wel wat onzinnig om te kopen. Mijn huidige miele parquet kwam ook met de "universele" borstel, maar die ligt dus al vanaf dag 1 ergens in een doos stof te verzamelen...
Ik neig dus erg naar de parquet extra, of mis ik goede argumenten om toch voor de absolute extra te gaan?
Je noemt de droogloopmat. Als je deze wil zuigen, zal je de Torque drive kop moeten hebben de Soft Roller gaat gewoonweg niet werken blijkt uit ervaringen, maar heb er zelf nog geen ervaring mee, binnenkort wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Absoluut waar, de softroller doet niet zoveel op zo’n mat.

De softroller en torque drive zijn niet te vergelijken, ze zijn juist een goede aanvulling op elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Mighty schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:52:
Ik heb de V11 Torque Extra gekocht maar mis de zachte borstel toch wel. Wij hebben beneden parket liggen en dan zuigt de torque toch lastiger dan op het tapijt boven. Maar volgens mij kun je de zachte borstel niet los kopen.
Je kan zowel elk onderdeel los kopen (wat ik echt goed vind, want als 1 onderdeeltje stuk gaat hoef je niet een hele nieuwe stofzuiger te kopen, beter voor milieu en je portemonnee) bij de Dyson website bij de "onderdelen en accessoires" gedeelte:
https://www.dyson.nl/supp....966489-15.298874-01.html
Echter staat er nu geen prijs bij, mogelijk tijdelijk geen voorraad. Even contact opnemen wanneer die weer op voorraad komt, als je hem wil hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Registreren jullie de Dyson? Er staat dat het je garantie activeert, maar ik neem aan dat je ook garantie hebt als je niet registreert? Het is ook niet zo dat als je registreert je langer garantie hebt of een ander voordeel, als ik het goed begrijp. Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geen idee, bij aankoop daar wordt dat automatisch gedaan meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:48
Thile schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:48:
[...]

Welke versie heb je gekozen? De V11 Animal+ is nu in de aanbieding. Aangezien wij 2 katten hebben twijfel ik wel erg tussen de Animal+ en de Absolute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:51
Cobraa schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:03:
[...]

Welke versie heb je gekozen? De V11 Animal+ is nu in de aanbieding. Aangezien wij 2 katten hebben twijfel ik wel erg tussen de Animal+ en de Absolute.
Van de V11 extra (laatste versie met verwisselbare batterij) is geen "animal"-versie, dat is nu de "Torque Drive". Het verschil met de Absolute is de extra zachte borstel, maar toen wij bestelden was die niet beschikbaar, dus zijn we toen voor de "Torque drive" gegaan. Hoef ik ook geen borstel te kiezen als ik ga stofzuigen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-05 21:37
Nog iemand slechte ervaring met die torque-zuigkop op tapijt?
Ik heb, volgens mij, toch helemaal geen hoog tapijt en toch werkt deze zuigkop totaal niet.
Verder lees ik online dat je voor de vloeren best de andere zuigkop gebruikt, dus vraag me af waar je deze speciale torque zuigkop dan wél voor kunt gebruiken?

Heb er een filmpe van gemaakt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 17:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Cobraa schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:03:
[...]

Als je vrouw lange haren heeft wil je de animal uitvoering. Deze roller is namelijk een stuk dikker waardoor de haren er minder snel in vast draaien. Ik zie geen reden om uberhaupt geen animal te nemen trouwens. Doet het prima.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mijn ervaring is eigenlijk gewoon heel goed met de Dyson V11 Animal. Nog nooit zo'n goede stofzuiger gehad.

Ik merk ook dat ik hem gewoon veel vaker even pak en ik ben ook veel sneller klaar. Draadloos is daarin ook heel erg prettig!

Kritiek puntjes:
1. Filter toch wel vaak schoonmaken (tip.. hoge luchtdruk bus van de Action ipv nat maken en daarna drogen)
2. Zwaartepunt zit hoog.. mijn pols moest er even aan wennen.
3. Het gemotoriseerde mondstuk had van mij wel 1,5x breeder gemogen.
4. De filters met geur uitbrengen, is gelijk je huis van een lekker luchtje voorzien. Nu opgelost door een goedkoop geurcapsule te plaatsen in het filter.
5. Plastic fantastic.
6. Iets grotere accu had gemogen, al red ik het net in mijn huis.

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 22-09-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:20

CeesKees

I rest my Kees

Michiel95 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:22:
Ik heb, volgens mij, toch helemaal geen hoog tapijt en toch werkt deze zuigkop totaal niet.
Verder lees ik online dat je voor de vloeren best de andere zuigkop gebruikt, dus vraag me af waar je deze speciale torque zuigkop dan wél voor kunt gebruiken?

[YouTube: Dyson v11 torque]
Je kunt die schuif (dat rode ding) voorop verschuiven.
Werkt het in 1 van de 2 andere standen beter?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Michiel95 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:22:

[YouTube: Dyson v11 torque]
Ik herken het. Gebeurt mij soms ook op ons hoogpolige vloerkleed. Lijkt mij een combinatie van teveel zuigkracht en te langzaam bewegen.
Ik doe het vloerkleed altijd op de turbo stand en ipv vooruit te bewegen, trek ik hem langzaam achterwaarts over het kleed. Gaat 9 van de 10 keer echt prima.
Voorheen, met de vorige stofzuigers, lag er na verloop van tijd altijd nog wel wat zand onder het kleed. Sinds we de Dyson hebben niets meer, kortom hij zuigt echt veel beter en effectiever.
Falcon schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:41:
Mijn ervaring is eigenlijk gewoon heel goed met de Dyson V11 Animal. Nog nooit zo'n goede stofzuiger gehad.

Ik merk ook dat ik hem gewoon veel vaker even pak en ik ben ook veel sneller klaar. Draadloos is daarin ook heel erg prettig!

Kritiek puntjes:
1. Filter toch wel vaak schoonmaken (tip.. hoge luchtdruk bus van de Action ipv nat maken en daarna drogen)
2. Zwaartepunt zit hoog.. mijn pols moest er even aan wennen.
3. Het gemotoriseerde mondstuk had van mij wel 1,5x breeder gemogen.
4. De filters met geur uitbrengen, is gelijk je huis van een lekker luchtje voorzien. Nu opgelost door een goedkoop geurcapsule te plaatsen in het filter.
5. Plastic fantastic.
6. Iets grotere accu had gemogen, al red ik het net in mijn huis.
Waar in het filter plaats je deze? Of gewoon in de "bak" voor het stof?
Het filter, achterop de Dyson, spoel ik regelmatig uit maar vroeg of laat houd dat wel op. Plus dat hij nu niet echt fris meer ruikt tijdens het zuigen, stinken is een groot woord, maar er mag best iets van een lekker luchtje uitkomen.

Heb er ook al aan gedacht om een nieuw filter te kopen, maar dat zal wel prijzig zijn, grondig te wassen met iets van schoonmaakmiddel of het ding desnoods eens in de wasmachine te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@B-Real Gewoon fliter eraf schroeven en daar los in plaatsen. Ik heb een hond en hierdoor iets minder last van een muffe geur uit dat gedeelte van de Dyson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Señor Sjon schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:32:
Ik zie dat je echt tot BF moet wachten voor een leuke prijs en dan snel moet zijn. Miele hier heeft een draadbreuk en is na dik 10 jaar stervende. Een nieuw snoer erin bouwen is duurder dan een stofzuiger. :P

De V10 is 50 euro afgeprijsd als actie en een paar dagen later ging er nog eens 50 euro vanaf. De V11 Absolute Pro is zo te zien zijn extra accu verloren? In de tekst staat 120 minuten zuigen (60 bij de rest), maar de extra accu staat niet meer bij de leveringsomvang, terwijl de prijs hetzelfde is. Ook zijn de extra hulpstukken uit de Absolute Plus verdwenen, maar die krijg je weer terug met een actie die afgelopen week al bij Coolblue begonnen is, maar Dyson nu ook heeft.

Ik heb onderstaand overzicht gemaakt. Ik zit nog heel erg te dubben tussen de V10 (wel meer herrie, minder zuigkracht en met motorkop zuigtijd van ~30-40 minuten. De V11 schijnt wel het uur vol te maken met een motorkop erop en kan de ondergrond detecteren met de Torque kop, waardoor je efficiënter kan zuigen. Maar is dat 120 euro meer waard op een stofzuiger die met 429 ook al duur is?

[Afbeelding]
Dat de animal niet geschikt is voor tapijt, ben ik totaal niet met je eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Falcon schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:33:
@B-Real Gewoon fliter eraf schroeven en daar los in plaatsen. Ik heb een hond en hierdoor iets minder last van een muffe geur uit dat gedeelte van de Dyson.
Hier ook een, kleine, hond. Vroeg of laat ruik je dat toch in een stofzuiger helaas.
Ik snap alleen nog steeds niet waar je het plaatst, ik ken alleen onderstaand filter welke je makkelijk los kunt halen en uit kunt spoelen. Die zit er zo netjes in dat ik daar echt niet iets van een geurstaafje in geplaatst krijg.

Afbeeldingslocatie: https://dyson-h.assetsadobe2.com/is/image/content/dam/dyson/images/products/spareslisting/970013-02.png?$responsive$&cropPathE=desktop&fit=stretch,1&wid=378

Vond overigens per toeval een feel goedkoper adres om een nieuw filter te bestellen.
Via Dyson zelf 40eu+, via Amazon een tientje. Geen idee of het wat is overigens, maar wellicht het proberen waard. https://www.amazon.co.uk/...16d7a2f5077cdabe4096d1e33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlkalineBug
  • Laatst online: 28-04 08:52
Ik heb zelf zitten kijken naar deze stofzuiger, en qua prestaties zie ik dat hij er erg goed uit komt. Ik lees alleen dat de betrouwbaarheid van het product nogal te wensen over laat, het schijnt snel stuk te gaan. Ik heb een ouder model "traditionele" stofzuiger gehad van Dyson waar ik weinig over te klagen heb, maar bij de kruimelzuiger die ik van ze heb ben ik wel echt minder tevreden over de levensduur en kwaliteit. Hoe zjin de ervaringen in dit topic? Zijn er veel mensen met problemen met deze stofzuiger of valt het reuze mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-05 21:37
CeesKees schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:47:
[...]

Je kunt die schuif (dat rode ding) voorop verschuiven.
Werkt het in 1 van de 2 andere standen beter?
Neen, hij staat al in de minste stand waardoor hij meer lucht kan aanzuigen.
B-Real schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:23:
[...]

Ik herken het. Gebeurt mij soms ook op ons hoogpolige vloerkleed. Lijkt mij een combinatie van teveel zuigkracht en te langzaam bewegen.
Ik doe het vloerkleed altijd op de turbo stand en ipv vooruit te bewegen, trek ik hem langzaam achterwaarts over het kleed. Gaat 9 van de 10 keer echt prima.
Voorheen, met de vorige stofzuigers, lag er na verloop van tijd altijd nog wel wat zand onder het kleed. Sinds we de Dyson hebben niets meer, kortom hij zuigt echt veel beter en effectiever.
Ik zal volgende keer eens proberen naar achteren te trekken, maar feitelijk is dit toch niet de bedoeling van hun speciale "torque" zuigkop waar ze zoveel reclame rond maken hé... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixvdl
De aanbieding is gewijzigd:

dyson cyclone v10 logo
Nu met lichtgevende kierenzuiger en accessoire voor moeilijk bereikbare plekken t.w.v. €119,80

Iemand een idee wat dit precies inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:14

vhal

ಠ_ಠ

Schijnbaar heeft de V11 wat kuren met de trigger en/of batterij. Uit het niets stopt hij met zuigen en op de batterij knipperen de blauwe LEDs. Het vreemde is dat het display wel gewoon werkt maar zuigen ho maar :P. Her en der lees ik toch wel wat issues met de triggerknop.

Wat ook gaar is, is dat Dyson een (nieuwe?) website heeft welke het onmogelijk maakt om je wachtwoord te resetten. Na het invullen van het nieuwe wachtwoord en het indrukken van de resetknop geeft hij vervolgens aan dat de link verlopen is :/

Overigens word je ook niet echt vrolijk van de laatste berichten voor hun klantenservice, die schijnt momenteel nogal slecht te zijn (want corona)

edit: de machine wordt omgeruild, ik kreeg dezelfde dag nog een telefoontje van de klantenservice :)

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 04-10-2020 10:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
@Marnixvdl stuurde mij een DM om naar mijn ervaringen te vragen. Bij deze een puntsgewijs wat ervaringen. Ik heb de Torque Drive Extra variant aangeschaft met de gratis vloerdock.

Om mijn eigen vragen te beantwoorden: ja de accessoires klem past ook op de vloerdock, zoals ook wordt aangegeven in de handleiding. Echter op deze klem past alleen "rechte" accessoires. Dus een extra klem kopen heeft geen zin, bij de Torque drive versie past dus alleen de 2-1 brush en de kierenzuiger er op. En het tweede was de registratie, ik kan hetgeen wat Senor Sjon zei bevestigen: de Dyson wordt na een paar dagen automatisch geregistreerd.

Pluspunten (niet op volgorde)
  • Ik heb voornamelijk harde vloeren, maar ik mis niet de softroller of andere accessoires. De Torque Drive zuigt prima op harde vloeren.
  • Ook goede prestatie op mijn (deur)mat.
  • Accessoires wisselen gaat erg makkelijk
  • Erg praktisch t.o.v. een stofzuiger met snoer. Je kan hem er zo bij en kan even zuigen.
  • De stofzuiger is erg wendbaar.
  • Vloerdock ben ik echt heel blij mee. Lekker niks hoeven boren en toch veel gebruiksgemak. Op de vloerdock zelf kan je 1 accessoires ophangen, alleen niet alle accessoires passen hierop.
  • Je merk dit niet echt, maar ik vind het fijn dat er een goede filtratie op zit.
  • Batterij, is prima voor mijn doen, niet echt gemeten maar nooit leeg gegaan bij het zuigen.
Neutrale punten (niet op volgorde)
  • De stroomdraad installeren in de vloerdock was een beetje gepriegel, maar gelukkig hoef je dat maar 1x te doen.
  • Is toch net wat zwaarder dan ik dacht, maar is ook weer niet zo'n groot opstakel. Waarschinlijk even wennen.
  • De zuigknop de hele tijd indrukken in op een gegeven moment wat vermoeiend. Mogelijk ook wat wennen. Je kan ook af en toe je hand wisselen. Vast dat Dyson een keer komt met een versie waarbij je de knop niet meer ingedrukt hoeft te houden. ;)
Minpunt
  • Geen stofzak. Dit wist ik uiteraard van te voren, dus dit was ingecalculeerd, maar het blijft een minpunt voor mij. Ik vind het maar een vieze handeling. Er vliegt toch wat vuil rond en ook rondom de sluitingen van het systeem blijft hier en daar wat stof en vuil hangen. Ik snap dat de techniek een stofzak nu niet toelaat, maar hopelijk komt er ooit een variant met stofzak.
Als iemand specifieke vragen heeft kan ik proberen die te beantwoorden, al ben ik niet heel vaak meer op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixvdl
@Regeneration bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Inmiddels heb ik een nieuwe V11 binnen gekregen onder garantie. Nu heb ik alle accessoires inclusief de torque drive en de fluffy borstel dubbel :+

Wat mij opviel is dat deze een stuk stiller is dan mijn vorige exemplaar (misschien was er toch wat mis mee) en dat de accu afneembaar is (ipv dat deze vastgeschroefd is)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
vhal schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:21:
Inmiddels heb ik een nieuwe V11 binnen gekregen onder garantie. Nu heb ik alle accessoires inclusief de torque drive en de fluffy borstel dubbel :+

Wat mij opviel is dat deze een stuk stiller is dan mijn vorige exemplaar (misschien was er toch wat mis mee) en dat de accu afneembaar is (ipv dat deze vastgeschroefd is)
Je hebt de nieuwere "V11 Extra" gekregen. Bij deze zou op papier alleen de verwisselbare accu nieuw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Regeneration schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Je hebt de nieuwere "V11 Extra" gekregen. Bij deze zou op papier alleen de verwisselbare accu nieuw zijn.
Nu je het zegt, er staat inderdaad "extra" op de stang. Voor de rest merk ik weinig verschil met mijn vorige V11 behalve de genoemde accu en dat de wandhouder mogelijk iets afwijkend is. Bij de oude wandhouder wilde hij namelijk niet laden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Dyson, typisch zo'n bedrijf die misbruik maakt van de Black Friday heisa.

Hiervoor hadden ze elke maand wel een goeie actie, waarbij je extra spullen/accessoires gratis bij je stofzuiger kreeg. Waarde was meestal tussen de €125,- en €150,- euro.

Nu hebben ze een BF aanbieding: €50,- euro korting. Vind het maar karig. Helaas heeft ING via de ING spaarpunten ook geen kortingscodes meer over.

Ik wacht wel tot ze een "normale" aanbieding hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:56
Cobraa schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:36:
Dyson, typisch zo'n bedrijf die misbruik maakt van de Black Friday heisa.

Hiervoor hadden ze elke maand wel een goeie actie, waarbij je extra spullen/accessoires gratis bij je stofzuiger kreeg. Waarde was meestal tussen de €125,- en €150,- euro.

Nu hebben ze een BF aanbieding: €50,- euro korting. Vind het maar karig. Helaas heeft ING via de ING spaarpunten ook geen kortingscodes meer over.

Ik wacht wel tot ze een "normale" aanbieding hebben.
Tip: koop de Dyson via de Bijenkorf. Deze hebben de prijzen gelijk gesteld aan de BF prijzen van Dyson zelf.

Met ING rentepunten kun je Bijenkorf vouchers kopen zodat je nog eens 15% goedkoper uit bent dan de BF prijzen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobraa
Jdome schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:23:
[...]

Tip: koop de Dyson via de Bijenkorf. Deze hebben de prijzen gelijk gesteld aan de BF prijzen van Dyson zelf.

Met ING rentepunten kun je Bijenkorf vouchers kopen zodat je nog eens 15% goedkoper uit bent dan de BF prijzen :).
Thanks voor de tip!! Krijg je dan ook de nieuwe waarbij je de accu kunt verwisselen?

EDIT: De kortingscode bij Bijenkorf is 15% max op 100 euro. Dus dan krijg je maar 15 euro korting in totaal

[ Voor 11% gewijzigd door Cobraa op 25-11-2020 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r00kw0rst
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03 22:34
Cobraa schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:47:
[...]

Thanks voor de tip!! Krijg je dan ook de nieuwe waarbij je de accu kunt verwisselen?

EDIT: De kortingscode bij Bijenkorf is 15% max op 100 euro. Dus dan krijg je maar 15 euro korting in totaal
Als ik op de site van de ING kijk zie ik dit in de voorwaarde staan: Je mag de cadeaucards stapelen. Dus bij besteding van € 200,- bij de Bijenkorf is het bijvoorbeeld mogelijk 2 cadeaucards van € 100,- in te wisselen. Je totale korting bedraagt in dat geval € 30,-.

Dus het is volgens mij gewoon mogelijk om er 6 te stapelen.. Hier ook zwaar in dubio om 'm via deze weg aan te schaffen. Weet alleen nog niet goed wat het verschil is tussen de animal en absolute borstel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobraa
r00kw0rst schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:30:
[...]

Als ik op de site van de ING kijk zie ik dit in de voorwaarde staan: Je mag de cadeaucards stapelen. Dus bij besteding van € 200,- bij de Bijenkorf is het bijvoorbeeld mogelijk 2 cadeaucards van € 100,- in te wisselen. Je totale korting bedraagt in dat geval € 30,-.

Dus het is volgens mij gewoon mogelijk om er 6 te stapelen.. Hier ook zwaar in dubio om 'm via deze weg aan te schaffen. Weet alleen nog niet goed wat het verschil is tussen de animal en absolute borstel is.
Scherp, had ik over het hoofd gezien, maar dan blijft er nog een vraag over. Gaat het dan wel om het nieuwste model? Waarbij je de accu kunt verwisselen.

EDIT: Het lijkt er wel op, als ik zo naar de foto's kijk en anders helaas.
Ik heb hem besteld!

Thanks

[ Voor 6% gewijzigd door Cobraa op 25-11-2020 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Cobraa schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:35:
[...]

Scherp, had ik over het hoofd gezien, maar dan blijft er nog een vraag over. Gaat het dan wel om het nieuwste model? Waarbij je de accu kunt verwisselen.

EDIT: Het lijkt er wel op, als ik zo naar de foto's kijk en anders helaas.
Ik heb hem besteld!

Thanks
Ik heb het ook besteld én net ontvangen. Het gaat inderdaad om de nieuwste versie :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
posttoast schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:58:
[...]

Ik heb het ook besteld én net ontvangen. Het gaat inderdaad om de nieuwste versie :)
Thanks! Was de mijne vergeten op te halen, inmiddels opgehaald en inderdaad gaat om de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 22:32

aex351

I am the one

r00kw0rst schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:30:
[...]

Is dat stapelen gelukt, dat zou dan betekenen een extra 90 euro korting op 600 euro?

Zojuist een V11 Absolute Extra besteld bij Coolblue. Maar als het mogelijk is om extra korting te krijgen bij Bijenkorf is dat natuurlijk mooi meegenomen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
aex351 schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:58:
[...]

Is dat stapelen gelukt, dat zou dan betekenen een extra 90 euro korting op 600 euro?

Zojuist een V11 Absolute Extra besteld bij Coolblue. Maar als het mogelijk is om extra korting te krijgen bij Bijenkorf is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Stapelen kan prima. Ik heb met 6 cadeaubonnen van € 100 per stuk betaald. Ik geloof dat je met maximaal
10 cadeaubonnen mag betalen bij de Bijenkorf.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

posttoast schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:14:
[...]

Stapelen kan prima. Ik heb met 6 cadeaubonnen van € 100 per stuk betaald. Ik geloof dat je met maximaal
10 cadeaubonnen mag betalen bij de Bijenkorf.
Er staat nu bij dat de bonnen zijn uitverkocht. Best apart dat digitale bonnen uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
aex351 schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:58:
[...]

Er staat nu bij dat de bonnen zijn uitverkocht. Best apart dat digitale bonnen uitverkocht zijn.
Was bij mij ook het geval. De dag erna waren ze er weer. Je kunt je e-mailadres achterlaten, je krijgt dan een notificatie zodra er weer vooraan is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

posttoast schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:37:
[...]

Was bij mij ook het geval. De dag erna waren ze er weer. Je kunt je e-mailadres achterlaten, je krijgt dan een notificatie zodra er weer vooraan is.
Goede tip. Ik ben benieuwd. Ik laat mijn huidige bestelling wel staan. En dan later even opnieuw bestellen bij Bijenkorf en dan kan dat pakket direct door. Als dat nog op redelijke termijn gebeurd dan zou dit betekenen dat je 80-90 euro korting moet moet kunnen krijgen. Dan wordt het dus 510-520 euro voor een V11 Extra Absolute.

[ Voor 16% gewijzigd door aex351 op 29-11-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
aex351 schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:23:
[...]

Goede tip. Ik ben benieuwd. Ik laat mijn huidige bestelling wel staan. En dan later even opnieuw bestellen bij Bijenkorf en dan kan dat pakket direct door. Als dat nog op redelijke termijn gebeurd dan zou dit betekenen dat je 80-90 euro korting moet moet kunnen krijgen. Dan wordt het dus 510-520 euro voor een V11 Extra Absolute.
Klopt, ik heb € 510 betaald :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

posttoast schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:28:
[...]

Klopt, ik heb € 510 betaald :)
Nu een dag later (beginnend van 30 november) heeft Coolblue / Dyson nog een extra actie bovenop de 'Black Friday' actieprijs van 599 euro. Een Standalone oplaadpunt t.w.v. 125 euro cadeau krijg je nu nog erbij. Kortom, hoe dan ook weer ééntje opnieuw bestellen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:16
vhal schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:21:

Hoelang heeft het onder garantie een andere krijgen geduurd? ik ben inmiddels een maand bezig, ben er wel een beetje klaar mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

HouseQ schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:05:
[...]

Hoelang heeft het onder garantie een andere krijgen geduurd? ik ben inmiddels een maand bezig, ben er wel een beetje klaar mee :/
Een krappe week, misschien sneller als UPS meewerkte.

Had je een mail gestuurd naar help@dyson.nl en had je je machine ook geregistreerd bij Dyson? Ik had hem direct bij Dyson zelf gekocht, misschien dat het daarom sneller ging.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
vhal schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:21:
[...]

Een krappe week, misschien sneller als UPS meewerkte.

Had je een mail gestuurd naar help@dyson.nl en had je je machine ook geregistreerd bij Dyson? Ik had hem direct bij Dyson zelf gekocht, misschien dat het daarom sneller ging.
Die van mij kwam ook direct bij dyson vandaan, het serienummer kon ik niet zelf registreren omdat deze niet herkend werd en dit heeft de helpdesk telefonisch gedaan(via mail kregen ze de probleemomschrijving (trigger heeft kuren) niet duidelijk.

Maar na telefoontje kreeg ik een maand geleden de bevestiging dat hij omgeruild zou worden omdat er geen vervangend onderdeel was (met ong 3.tot 5 werkdagen doorlooptijd als schatting)..elke week was er weer een ander probleem of smoes..

Nu zou vandaag de exchange gedaan moeten zijn en ik snel een trace code moeten krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@HouseQ bij ons kregen we direct een exchange aangeboden omdat het 'onderdeel' niet voorradig was. Het betrof een probleem dat de stofzuiger opeens uit het niets uitviel. Hopelijk heb je snel een T&T code

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
aex351 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:14:
[...]

Nu een dag later (beginnend van 30 november) heeft Coolblue / Dyson nog een extra actie bovenop de 'Black Friday' actieprijs van 599 euro. Een Standalone oplaadpunt t.w.v. 125 euro cadeau krijg je nu nog erbij. Kortom, hoe dan ook weer ééntje opnieuw bestellen nu.
Ja, maar dat oplaadpunt “kost” je dan wel € 89 (het prijsverschil met de Bijenkorf). Ik weet niet hoe handig zo’n oplaadpunt is, maar ik vind het een significant verschil.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

posttoast schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:33:
[...]

Ja, maar dat oplaadpunt “kost” je dan wel € 89 (het prijsverschil met de Bijenkorf). Ik weet niet hoe handig zo’n oplaadpunt is, maar ik vind het een significant verschil.
Het kan zijn dat de Bijenkorf ook meedoet met de actie. Het is een actie van Dyson zelf. Alleen de actiepagina werkt momenteel niet goed. Ik weet ook niet of de Bijenkorf in het verleden zelf meedeed met zulke acties.

In dat geval kan je een V11 Extra Absoluut kopen voor 599 - 90 euro = 509 euro + een standalone docking station t.w.v. 125 euro. Mij zou zo'n extra oplaadpunt wel handig lijken. Voor op een andere verdieping bijvoorbeeld.

Vandaag de Dyson uitgeprobeerd. Eerste conclusie. Best een fijn apparaat. Was wel even verbaasd hoeveel stof uit de vloerkleed (zo'n reguliere vierkante) van de woonkamer kwam. Halve container was gevuld ermee :/. En dat ondanks een dag geleden er nog met een normale stofzuiger overheen was gegaan. Ik weet niet of dat komt vanwege de roterende borstel of omdat de oude stofzuiger toch alweer zo'n 10-15 jaar+ jaar oud is. En dat tegenwoordig de stofzuigers x100 beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 12:08
De hulp in huis in paniek want er is iets mis met de Dyson. Hij stinkt en maakt een vreemd geluid.

Iemand een idee?

-edit-

Probleem gevonden. De inlaat aan de zijkant van de cycloon was verstopt.

[ Voor 26% gewijzigd door ericafterdark op 06-12-2020 10:55 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
vhal schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:43:
@HouseQ bij ons kregen we direct een exchange aangeboden omdat het 'onderdeel' niet voorradig was. Het betrof een probleem dat de stofzuiger opeens uit het niets uitviel. Hopelijk heb je snel een T&T code
inmiddels weer anderhalve week verder een geen vordering..nog steeds stofzuigerloos en track and trace loos. Maar eens even kijken of ik middels rechtsbijstand mn geld terug zou kunnen vragen want is best wel treurig zo 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-05 23:28
Ook maar een besteld :) bij de Bijenkorf. Ben heel erg benieuwd, hopelijk gezien het postprobleem, nog voor de kerst in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-02 09:45
Denken jullie dat het de moeite is om nu nog een V11 te bestellen?
De nieuwe modellen lanceren ze blijkbaar al enkele jaren in maart.
Pagina: 1 2 3 Laatste