• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:07
[/quote]
En BBC wordt nog uit “kijk- en luistergeld” betaald dus zijn ze streng op distributie. In de UK stream je via de iPlayer die de rechten controleert.
[quote]

Will ik best geloven, maar als je het met de sateliet uit de lucht plukt, betaal je ook niets

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:07
Ondertussen volgen de gebeurtenissen elkaar op

kreeg een aanbod om de komende maanden gratis BBC pakket te kijken en een uurtje later de melding dat deze wijziging reden kan zijn om de dienst tv kijken op te zeggen en dat kan kosteloos,

de algemene voorwaarden zijn ook niet helder, zoals eerder hier vermeld : is het een dienst of een onderdeel van een totaal pakket of ,,,,,,,,,,,,,,,
Strontvlieg schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:47:
[...]

Even naar de algemene voorwaarden gekeken. Die zijn apart voor diensten via de kabel. De voorwaarden beschrijven ook internet via de kabel, terwijl dat hier via de glasvezel loopt. Dat lijkt dus te rammelen. TV kijken via de glasvezel lijkt me hierom dus een andere dienst.

Ik heb eerder al begrepen dat als ik iets aan het abonnement wijzig dat ook de glasvezel meteen wordt overgezet op een andere techniek, waar ook weer een ander glasvezel modem bijhoort en werkzaamheden in de wijkkast.

Ik denk dat de strategie is om klanten gedoseerd over te brengen naar de nieuwe diensten. Anders dan krijgen ze misschien te veel pieken in het leveren van decoders en modems en werkzaamheden bij het omzetten in de wijkkasten. Dit doen ze door de prijs steeds verder te verhogen om je langzaam uit te roken. Klanten die klagen worden op de nieuwe producten gewezen. Ik krijg ook wel eens telefoontjes van Delta.
Maar goed ik merk het wel. Als het te duur wordt en ik me ook uitgerookt voel dan ga ik om me heen kijken. Kijken via de COAX gaat ook weer niet ten koste van alles. Maar dan ook geen reden meer om bij Delta te blijven.
Klopt niet helemaal, nieuwe klanten krijgen de nieuwe veel lagere basisprijzen op glasvezel.
De grap is dat wanneer je overstapt op glasvezel van Delta de basistarieven juist goedkoper zijn en je instapt met een actietarief voor 1 a 2 jaar en je een hele tijd gebakken zit. Het glas kan ook halfvol zijn en dat mis ik een beetje in jouw reacties.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-03-2026 08:26 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

.
Dotter64 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:30:
[/quote]
En BBC wordt nog uit “kijk- en luistergeld” betaald dus zijn ze streng op distributie. In de UK stream je via de iPlayer die de rechten controleert.
[quote]

Will ik best geloven, maar als je het met de sateliet uit de lucht plukt, betaal je ook niets
Niet mee eens, om sateliet te kunnen ontvangen moet je in elk geval de apparatuur ook aanschaffen.
Dat kost ook geld. Ergens moet het signaal van A naar B en daar betaal je voor. Delta moet ook investeringen doen om BBC uit de sateliet te plukken en via de infrastructuur in strak beeld weer via jou decoder op je televisie te krijgen. Los van licenties en dat zit tegenwoordig anders in elkaar vanwege de Brexit.

[ Voor 198% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-03-2026 08:29 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is hier de ervaring qua verlengen via de klantenservice?

Het 'standaard' verlengaanbod is euhm.. bedroevend te triest voor woorden. 6 maanden lang de reguliere prijs voor nieuwe klanten, alle extra voordelen voor nieuwe klanten daar nog even naast gelaten. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 11-03-2026 08:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Bellen en aangeven dat het elders fors goedkoper is en of ze een mooi aanbod kunnen doen voor 1 a 2 jaar omdat je toch wel graag bij Delta wil blijven. Meestal wanneer je dan het aanbod doorrekent ben je net zo goedkoop uit als het aanbod elders, of het scheelt een paar tientjes. Je moet het dan wel doorrekenen naar wat je betaald over 24 maanden en goed vergelijken. Dus niet TV Extra vergelijken met een aanbod elders zonder Videoland en ESPN bijvoorbeeld,

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55

D4NG3R

kiwi

:)

Daar hoef ik niet al te moeilijk voor te rekenen, enkel een halve gig internet. ;)

De huidige prijs van €51,50 per maand is gewoon absurd.. Nieuwe klanten lappen daar alleen al zonder korting maar €42,50 per maand voor.

Wat geven ze je als standaard verlengdeal? De helft van je contract korting de normale nieuwprijs.

Ik ga even rondkijken hoe duur het bij de concurrentie is voordat ik Delta bel.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Met alleen internet is het gemakkelijk vergelijken inderdaad.

• TobyW
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:36
D4NG3R schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:26:
Wat is hier de ervaring qua verlengen via de klantenservice?
Ik heb net gebeld omdat ik per 1 april €2,50 meer zou moeten betalen (inflatiecorrectie) en een upgrade van 1 Gbit/s naar 2.5 Gbit/s zou krijgen, waar ik niet zoveel aan heb. Het is me gelukt om langs de chatbot te komen en een medewerker te spreken. Het was een aardige puzzel voor hem, maar ik krijg nu weer 1 Gbit/s voor de nieuwe lagere prijs (€67 per maand, Zakelijk Pro met vast IP adres) en bij een tweejarig contract weer drie maanden gratis.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:13

Punkrocker

Mostly harmless

Donnu schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:42:
[...]

Ik neem aan dat de prijs van het Delta basispakket daalt zodra de BBC zenders eruit zijn gehaald?
_O- _O-

Nee, we krijgen er wel een berg bagger voor terug op tv en radio. Q nusic kijk live, Love Nature, het foute uur,.... Enz

"What do you get if you multiply six by nine..."

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:30
Tijd voor een rant van een nieuwe klant van Delta! :+

Na jaren klant te zijn geweest bij Odido, puur voor glasvezel internet, ben ik gaan kijken of het niet goedkoper kon. Goede aanbieding bij Delta gezien, dus daar voor gekozen. Besloten om op 27 februari de overstap te maken want dat kwam handig uit met moment dat ik zelf de installatie kon doen.

Dus op vrijdag 27 februari in de ochtend geen internet. Want Odido vond het een goed idee om dat midden in de nacht stop te zetten. Oké, niet heel klantvriendelijk, maar goed. De installatie van de Delta modem was redelijk straightforward, al vond ik het boekje niet heel duidelijk. Maar oude apparatuur van Odido eruit, nieuwe van Delta erin, en klaar. Wifi-SSID en wachtwoord aangepast naar wat het daarvoor ook was, en internet werkte al vrij vlot.

Vervolgens iedere dag wel een paar keer gehad dat internet spontaan wegviel. Als in, het hele wifi-netwerk. Ik in de meterkast kijken, knippert het Power-lampje. Dus een volledige reboot. 5 minuten later werkt alles wel weer, maar gewoon irritant, want de ene keer zat er uren tussen, en soms was het kort na elkaar mis.

5 Ghz netwerk maar even uitgezet, want ik zag verschillende errors en meldingen in de logs. Vooral 2 die iedere 3 minuten terugkwamen:

12.03.2026 14:21:55 Error DHCPC WAN DHCP client (2) failed
12.03.2026 14:21:54 Error DHCPC WAN DHCP client (3) failed

Maar doordat de modem volledig reboot zijn er geen logs van voor de uitval. Dus of dit ook de oorzaak is, who knows.

Maandag 2 maart in de avond na het werk na 2x uitval in een half uur (wat 3x in het uur werd) toch maar eens de klantenservice benaderd. Hé, via Whatsapp, dat gaat vast lekker snel....

Niet zo snel dus, want op 3 maart in de middag kreeg ik eens een reactie met wat vragen. Of ik bekabelde apparaten los kon koppelen en het dan in de gaten kon houden. Oké, er stond een netwerkschijf verbonden, dus die eraf gehaald.

Ook dat was niet de oplossing. Nog Whatsapp-brichten gestuurd op donderdag en vrijdag op momenten dat het uitgevallen was, maar geen respons.

Op zaterdag maar eens de klantenservice via de chat benaderd. Daar leek zowaar een technisch kundig persoon te zitten. Voerde een wijziging in IP en DHCP door, maar ook dat hielp niet, dezelfde avond ook weer uitval.

Zondag weer contact via chat. Er moest toch echt een monteur naar kijken. Gelukkig kon ik een afspraak maken voor maandagochtend, wat gelukkig goed uitkwam omdat ik toch thuis aan het werk zou zijn. Zelf op zondag nog eens een factory reset gedaan, maar dezelfde avond weer uitval.

Monteur is er mooi op tijd (al is dat niet moeilijk in een tijdsvak van 4 uur). Probleem uitgelegd, maar hij vervangt enkel het glasvezelkabeltje naar de modem en doet een factory reset voor hij weer vertrekt. Hij raadde nog wel aan om een wifi-versterker als 'last resort' te overwegen. Leuk, maar het bereik is prima in huis. Uiteraard komen we de dag niet zonder uitval door.

Op dinsdag kwam er plots antwoord via Whatsapp op de eerdere berichten. Of ik de SONOS speaker los kon koppelen, want het was bij hun een bekende stoorzender. Nou had ik de SONOS pas een paar dagen in huis, daarvoor was het probleem er ook al. Nog wel op geantwoord dat ik niet denk dat het van de SONOS komt en dat de modem het probleem lijkt te zijn, maar geen respons. Dus in de middag maar weer de chat opgestart. Mogelijke oplossing volgens deze medewerker? Een nieuwe stroomadapter. Oké.... we proberen het. Die kwam per post mijn kant op, moest ik dan de oude maar mee vervangen.

Woensdagmiddag, de adapter is binnen. Ik braaf de adapters vervangen (die er wel ietsje anders uitzien)... maar die avond gewoon weer uitval.

Dus vandaag maar weer de chat geopend. Een signaaltechnicus gaat erin duiken en neemt binnen 3 dagen contact met mij op.

Hopelijk gebeurd dat nog voor het weekend, maar we zijn nu dus bijna 2 weken klant bij Delta en hebben nog niet 1 dag ongestoord kunnen genieten van het snelste internet...

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Als je Nokia router regelmatig reboot zal die wel defect zijn, dat is niet normaal namelijk. Zo zou ik het dus ook bij Delta aangeven; apparaat herstart regelmatig, ik denk dat die stuk is, adapter is al vervangen.

[ Voor 40% gewijzigd door bjusterbaarlik op 12-03-2026 16:24 ]

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb dat wegvallen iedere dag, en ook altijd zo rond dezelfde tijd. Eerst rond 10:40 een maand lang, en daarna (en nu nog steeds) rond 17:40. Duurt fractie van een seconde....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:30
Ik heb een Sagemcom, maar het is dus ook niet op vaste tijden. Lijkt echt compleet willekeurig - en dus ook niet alleen even de internetverbinding, maar die modem die compleet uitvalt.

Inmiddels per sms en e-mail melding gehad dat het niet op afstand verholpen kon worden en dat er een monteur moet komen.

Ben benieuwd of die dan eindelijk gewoon een nieuwe modem mee gaat nemen 😂

• PatSurf
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 16:39
Ook paar maanden Delta met Wifi7 router en paar extenders. Exact hetzelfde probleem.

Minimaal dagelijks maar soms meerdere keren per dag even een internet hickup. Guidion langs geweest en die konden niets doen. Enkel aangeven dat ik moest testen door alle kabels van de router te halen en kijken of het dan nog gebeurt. En ja het gebeurt nog. Zit bedraad op de router met enkel een laptop, het TV kastje bedraad en 1 wifi exterder bedraad.

Ook bedraad op de router heb ik het probleem van het wegvallen van internet. Dat sluit dus uit dat het een Wifi probleem is. (Al ging de streaming radio die op wifi zat ook uit, leek wel dat de wifi nog steeds verbinden was enkel geen internet)

Lijkt ook op vaste tijdstippen te zijn...ga ik nu nog even op letten.
Ook rebooten hielp niet van de router...

Wacht nu ook op een monteur met meer kennis.

Moet wel zeggen dat ik tot nu toe snel en netjes geholpen ben. Je kunt Delta prima bereiken (Via chat) en afspraak met Guidion kon volgende dag al. Nu ook netjes op de hoogte gehouden van volgende stappen in dit meer complexe probleem. Dat is met Ziggo niet beter of hetzelfde.

[ Voor 14% gewijzigd door PatSurf op 14-03-2026 16:39 ]

De router van Delta of je eigen Router? Heb je de eigen router al eens een firmwareupdate gegeven?

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Die micro onderbrekingen waren voor ons onder meer een reden om over te stappen naar KPN. Daar nooit problemen gehad. Om financiële redenen nu weer terug bij Delta. De overstap verliep dit keer vlekkeloos. Hopelijk blijven we verschoond van moeilijk traceerbaar technisch ongemak.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Pagina: 1 ... 136 137 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.