• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:34
ernstoud schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:48:
[...]

Toon ook even het tabblad “Stuurprogramma” want daar zit juist de crux… niet all driver versies kennen de VLAN ID instelling.
Het is een Plug & Play ding, je hoeft geen aparte driver noodzakelijk te installeren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMt9877hfgFhum3cxREdpvSSQ74=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/j00p7jNfoPSkUo9WODAlO0gk.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Mapje op 30-12-2025 21:40 ]

Mapje schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:10:
[...]

Het is een Plug & Play ding, je hoeft geen aparte driver noodzakelijk te installeren

[Afbeelding]
Dan nog kunnen de diverse Windows versies vanuit Windows Update andere driver versies installeren.

RIPE Atlas probe: 1005104

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:47
Ik weet iig wel zeker dat ik gewoon bij Realtek nics moet blijven…
Deshmir schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:35:
Ik weet iig wel zeker dat ik gewoon bij Realtek nics moet blijven…
Jazeker. Ik lees daar wel eens negatieve berichten over maar nooit problemen gehad. Wel met die van Intel en die ASIX AX chips.

• Vinny4K
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-12-2025
Goedendag.

Ik heb een technische vraag waar jullie me wellicht het juiste antwoord op kunnen geven...

Ik heb nu een glasvezel abbo bij Odido (1GB) en heb hier de een witte Nokia (van Delta Fiber) hangen i.c.m. de Zyxel T56.
Nu ga ik over een 1,5 week over naar Delta glasvezel (500MBIT) en heb het pakket zojuist ontvangen.
In dit pakket zit enkel een Sagemcom (SC39000).

Nu wil ik alvast het 1 en ander gaan voorbereiden kwa ophangen en ik vroeg me af of zowel de Nokia als de Zyxel beide terug gaan of dat enkel de Zyxel terug gaat en de Nokia blijft hangen.

Hebben jullie een idee?
Vinny4K schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:27:
Goedendag.

Ik heb een technische vraag waar jullie me wellicht het juiste antwoord op kunnen geven...

Ik heb nu een glasvezel abbo bij Odido (1GB) en heb hier de een witte Nokia (van Delta Fiber) hangen i.c.m. de Zyxel T56.
Nu ga ik over een 1,5 week over naar Delta glasvezel (500MBIT) en heb het pakket zojuist ontvangen.
In dit pakket zit enkel een Sagemcom (SC39000).

Nu wil ik alvast het 1 en ander gaan voorbereiden kwa ophangen en ik vroeg me af of zowel de Nokia als de Zyxel beide terug gaan of dat enkel de Zyxel terug gaat en de Nokia blijft hangen.

Hebben jullie een idee?
Lijkt me een vraag voor Odido.

Maar de Sagemcom die je ontvangen hebt is volgens mij een volledige router/accesspoint met glasvezel aansluiting. Dus Nokia ONT wordt sowieso niet gebruikt in dat geval.

Volgens mij is CS39000 ook niet het typenummer, dat is de Fast 5684. Deze toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjZSruFHLlOg76NRpY-nDOerfjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUi8RPQWUON7NY8lyQgafv73.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de installatie instructie: https://www.delta.nl/klan...ernet/sagemcom-f-st-5684/

[ Voor 22% gewijzigd door ernstoud op 30-12-2025 19:37 ]

• Vinny4K
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-12-2025
ernstoud schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:32:
[...]

Lijkt me een vraag voor Odido.

Maar de Sagemcom die je ontvangen hebt is volgens mij een volledige router/accesspoint met glasvezel aansluiting. Dus Nokia ONT wordt sowieso niet gebruikt in dat geval.

Volgens mij is CS39000 ook niet het typenummer, dat is de Fast 5684. Deze toch?

[Afbeelding]

Hier de installatie instructie: https://www.delta.nl/klan...ernet/sagemcom-f-st-5684/
Ja dat is hem, bedankt voor je antwoord en de link naar de handleiding. Dan kan ik weer verder. :)

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wil van mijn Nokia XS-2426G-B, die verdorie niet in bridge mode kan, af.

Heb een prettig mesh netwerk van Deco x50's die nu in domme ap-modus staan.
Wil die graag in router modus zetten. Geeft me ook wat meer fijne (oa parental control) opties.

Wat is de goedkoopste manier dit te bereiken? Ook qua glasvezel kabel die direct past.
Een (tweedehands) Huawei HN8010Ts XGS-PON ONT kopen?

Ik blijf het belachelijk vinden dat de XS-2426G-B niet in bridge modus mag...

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:57

Trackerfire

BTC HODLER

Allewijn schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:34:

Wil die graag in router modus zetten. Geeft me ook wat meer fijne (oa parental control) opties.

Wat is de goedkoopste manier dit te bereiken? Ook qua glasvezel kabel die direct past.

Ik zou voor de Nokia optie die hier alom besproken wordt gaan. Deze wordt ook ondersteund door Delta.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Allewijn schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:34:

Hier staan al je opties:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

• Thommxz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
TLDR; Nokia-modem + eigen DNS-server + Android telefoon lokaal domein resolven werkt niet

Ik heb al wat door dit topic zitten zoeken, maar ik kom er niet uit... Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van het Nokia-modem in combinatie met een eigen DNS-server, maar dat Android deze DNS-server niet wil gebruiken?

Een tijdje terug is mijn pfSense-router overleden. Ik ben tijdelijk genoodzaakt om het Nokia XS-2426G-B te gebruiken. Dit dichtgetimmerde ding haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan, maar goed.

In mijn thuisnetwerk gebruik ik mijn eigen DNS-server om mijn domein lokaal te kunnen resolven. Het IPv4 en IPv6 adres van de DNS-server staan ingesteld als primaire DNS-server in de DHCP config van de Nokia.

Op Windows- en Linux-PC's/laptops gaat dit goed, die krijgen en gebruiken mijn DNS-server. Een dig/nslookup via zowel IPv4 als IPv6 werkt naar behoren.

Op mijn Android telefoon werkt het niet. Welke DNS servers worden gebruikt laat mijn telefoon niet zien in de UI. Termux geeft aan standaard 8.8.8.8 te gebruiken bij een dig.

Ik heb het volgende geprobeerd:

- Een statisch IP-adres instellen met mijn DNS-server als primaire DNS-server
- Prive-DNS uitschakelen
- Telefoon herstarten

Met mijn eigen router ging dit wel goed, hoogstwaarschijnlijk omdat ik toen geen gebruikmaakte van IPv6.

Het probleem heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met Android die bepaalt wat goed is voor gebruikers, maar mogelijk zit het in de hoek van het modem. Ik ben benieuwd of iemand hier ook tegenaan is gelopen, en hopelijk een oplossing heeft.

It's always DNS...

• Jippelskea!
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:02
Hmm, op mijn Pixel 7 kan ik bij de wifi instellingen zien welke dns er is ingesteld( en eventueel wijzigen). Ik heb wel eens begrepen dat dit door sommige toestellen alsnog genegeerd wordt (voornamelijk om adblockers als pi-hole te omzeilen ). In dat geval zul je het denk ik alleen kunnen oplossen door op netwerkniveau al het dns verkeer naar je eigen dns te routeren

Hmm, net even getest met termux en die gebruikt inderdaad 8.8.8.8 terwijl chrome en Firefox netjes mn pihole gebruiken voor dns

[ Voor 15% gewijzigd door Jippelskea! op 31-12-2025 19:21 ]

Jippelskea! schreef op woensdag 31 december 2025 @ 19:08:
Hmm, op mijn Pixel 7 kan ik bij de wifi instellingen zien welke dns er is ingesteld( en eventueel wijzigen). Ik heb wel eens begrepen dat dit door sommige toestellen alsnog genegeerd wordt (voornamelijk om adblockers als pi-hole te omzeilen ). In dat geval zul je het denk ik alleen kunnen oplossen door op netwerkniveau al het dns verkeer naar je eigen dns te routeren

Hmm, net even getest met termux en die gebruikt inderdaad 8.8.8.8 terwijl chrome en Firefox netjes mn pihole gebruiken voor dns
Ik merk ook zoiets. Gebruik pihole en heel vaak werkt dan mijn Android smartphone na enige tijd idle niet meer via WiFi. Geeft dan rare foutmeldingen.

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:52
Weet iemand hier hoe je de grootste kans hebt om de nieuwe tv ontvanger Amigo 7N te krijgen? Dit omdat deze wel de Netflix licentie heeft.

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:34
Ruvas schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 00:57:
Weet iemand hier hoe je de grootste kans hebt om de nieuwe tv ontvanger Amigo 7N te krijgen? Dit omdat deze wel de Netflix licentie heeft.
Deze is standaard bij een coaxkabel abonnement.
Ruvas schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 00:57:
Ja, Bij het Unlimited Entertainmentpakket met Videoland krijg je de Smartbox V2.
Overigens moeten nieuwe klanten betalen voor een decoder. Ik zou dan niet meer akkoord gaan met een Aria 7x of Kamai 7x van 5 jaar oud.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Sinds een paar weken krijg ik met mijn Chromecast met Google TV geen stabiele WiFi verbinding meer. De verbinding valt telkens na een paar minuten weg.
Ik heb een Delta (voorheen Caiway) modem. Dat is een Nokia XS-2426G-A. Er is een Unifi accesspoint gekoppeld aan de modem.
De Chromecast verbinden met de WiFi van de modem lukt niet, verbinden via het netwerk van de Unifi werkt wel, maar zoals gezegd de verbinding valt telkens weg.
Als ik de Chromecast verbind met het WiFi hotspot op mijn Android telefoon is er geen enkel probleem. Dus ik denk dat het probleem in de modem zit en niet in de Chromecast.
Voor zover ik kan zien hebben alle andere apparaten in huis (tablets, telefoons, laptops, Sonos etc) geen last van wegvallende verbindingen.

Ik zit wat te lezen over problemen met Chromecast icm IPv6, maar dat kan ik zo te zien niet uitzetten in de modem.

Iemand een tip? Is er een instelling in het modem die ik over het hoofd zie? Of toch maar Delta bellen?

• Ruvas
Sjakie0101 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:02:
[...]

Ja, Bij het Unlimited Entertainmentpakket met Videoland krijg je de Smartbox V2.
Overigens moeten nieuwe klanten betalen voor een decoder. Ik zou dan niet meer akkoord gaan met een Aria 7x of Kamai 7x van 5 jaar oud.
Bedankt ik heb nu 2x de amigo 7x v1 maar mis de Netflix mogelijkheid. Heb nu Unlimited Entertainmentpakket aangezet zal morgen een Extra ontvanger bestellen benieuwd welke ik binnen krijg.
Ruvas schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 15:37:
[...]

Bedankt ik heb nu 2x de amigo 7x v1 maar mis de Netflix mogelijkheid. Heb nu Unlimited Entertainmentpakket aangezet zal morgen een Extra ontvanger bestellen benieuwd welke ik binnen krijg.
Je bent nieuwe klant? Want jij hebt al een Smartbox,.. die gaan ze niet zo maar vervangen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Paling1 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 15:12:
Sinds een paar weken krijg ik met mijn Chromecast met Google TV geen stabiele WiFi verbinding meer. De verbinding valt telkens na een paar minuten weg.
Ik heb een Delta (voorheen Caiway) modem. Dat is een Nokia XS-2426G-A. Er is een Unifi accesspoint gekoppeld aan de modem.
De Chromecast verbinden met de WiFi van de modem lukt niet, verbinden via het netwerk van de Unifi werkt wel, maar zoals gezegd de verbinding valt telkens weg.
Als ik de Chromecast verbind met het WiFi hotspot op mijn Android telefoon is er geen enkel probleem. Dus ik denk dat het probleem in de modem zit en niet in de Chromecast.
Voor zover ik kan zien hebben alle andere apparaten in huis (tablets, telefoons, laptops, Sonos etc) geen last van wegvallende verbindingen.

Ik zit wat te lezen over problemen met Chromecast icm IPv6, maar dat kan ik zo te zien niet uitzetten in de modem.

Iemand een tip? Is er een instelling in het modem die ik over het hoofd zie? Of toch maar Delta bellen?
Hier zal Delta je niet mee kunnen helpen.

Als WiFi op de xs-2426g-a enabled is kunnen andere devices daar dan wel mee verbinden? Als dat zo is, en de andere devices kunnen dus ook stabiel verbinden met het Unifi accesspoint dan lijkt me dat het probleem bij de Chromecast ligt toch? Misschien verkeerde band (2.4 / 5.8 GHz.) of verkeerde kanaal.

Er zal een reset mogelijkheid op de Chromecast zitten. Dat al geprobeerd?

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:57
Zijn er meer die via Apple TV kijken en dat je niet meteen verder kan kijken als de Apple TV uit is geweest of de app een tijdje niet is gebruikt. Scherm blijft dan ‘bufferen’ en kan alleen verholpen worden door de app helemaal af te sluiten of naar een andere zender/programma te gaan en dan weer terug. Heel irritant.

• Ruvas
Sjakie0101 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:25:
[...]

Je bent nieuwe klant? Want jij hebt al een Smartbox,.. die gaan ze niet zo maar vervangen.
Nee bestaande klant en omruilen ging ook niet maar eerst 2 extra ontvangers bestellen daarna de oude 2 opzeggen wel. Ik betaal dan wel een maand extra voor 2 ontvangers.
Ruvas schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:51:
[...]

Nee bestaande klant en omruilen ging ook niet maar eerst 2 extra ontvangers bestellen daarna de oude 2 opzeggen wel. Ik betaal dan wel een maand extra voor 2 ontvangers.
Dan ben ik erg benieuwd of dit lukt.

Pagina: 1 ... 131 132 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.