Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Hoi iedereen! Hopelijk kunnen jullie mij & vriendin hier mee helpen. Eind volgende maand (mei 2019) vertrekken wij op vakantie naar Bali.

Echter is onze 30-110mm lens van onze Nikon 1 J2 stuk (probleem met helderheid) Dus zitten wij momenteel met een camera zonder zoom (de 10-30mm doet het nog wel)

Investeren in een herstelling of tweedehands lens lijkt ons geen goed idee vermits het Nikon 1 verhaal redelijk dood is... Dus zijn wij opzoek naar iets nieuws:

Wat is je budget?
We zouden graag onder de €500 blijven. Maar indien echt een goede rede voor kan dit wel iets meer zijn.

Wat wil je voor apparatuur kopen?
Het Premium Compact camera segment spreekt ons wel aan. De verwisselbare lenzen van een systeemcamera zijn voor ons geen must meer. Maar als er binnen dit budget een betere systeemcamera te krijgen is die aan onze wensen voldoet is dit ook zeker een optie.

Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
Vooral vakanties & concerten. Op vakantie moet het wat een alleskunner zijn (in zover dat dit bestaat) en op concerten moet er wel wat zoom zijn bij weinig licht...

eisen als het gaat om foto's of filmen?
Moet de Nikon 1 10-30mm & 30-110mm kit kunnen evenaren. Hiermee bedoel ik dat de sensor liefst minimaal even groot is, en het zoom bereik zo goed als evenwaardig is.

Filmen vinden we niet zo belangrijk.

Specifieke wensen?
Van belangrijk naar minder belangrijk:
• redlijke lichtgevoeligheid. Dus 1" sensor of groter
• Zoom bereik gelijk aan de Nikon 1 30-110m lens (weet niet zo goed hoe ik dit moet vergelijken)
• Compact
• kantelbaar scherm voor selfies & fotos vanuit lastige posities
• View Finder
• oplaadbaar met USB powerbank

Wat staat er momenteel op de shortlist:
• Panasonic TZ100 - Geen kantelbaar scherm.
• Panasonic TZ200 - Geen kantelbaar scherm.
• Sony RX100 VI - Veel te duur dus valt eigenlijk af.
• Een systeem camera? Al heb ik geen idee de welke die ook nog een beetje compact blijft
• Een supperzoom camera met een 2/3" sensor om de prijs wat te drukken. (Sony HX90 bv.) En over een aantal jaar een RX100 VI achtig toestel te kopen? Maar de welke dan? En ga ik hier bij donkere omstandigheden wel blij van worden... maar dit is zeker een serieuze optie.

Alvast bedankt voor het meedenken iedereen! _/-\o_

Beste antwoord (via Witte_200 op 12-04-2019 20:34)

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Ik denk dat de TZ100 idd de pestaties van de Nikon 1 wel aardig gaat evenaren (of overtreffen). Je krijgt er zelfs nog een zoeker(tje) bij, want die heeft jullie J2 niet. (heb zelf een V1, die wel een zoeker heeft)
Voordeel is, dat ie erg compact is. (broekzakformaat)
Nadeel: [Advies] Lens cleaning premium compact camera

Met de Olympus ga je een flinke stap vooruit. Daar kun je nog lichtsterke vastbrandpunt lenzen bij aanschaffen, om nog meer uit de kamera te halen. Een aantal van deze lensjes zijn niet erg duur (bijv. Panasonic 20mm/1.7 of Olympus 45mm/1.8) en bieden veel kwaliteit.

De TZ100/101 is goedkoper (~475€).
Zelf vind ik een nadeel van alles in één kamera's (compact of bridge), dat een defect nogal eens de hele kamera waardeloos maakt (hoge reparatiekosten/niet herstelbaar), terwijl een lens- of body-defect bij een wisselsysteem door een deel te vervangen is op te lossen. (in jullie geval een lens kopen á ~100€)

Ik denk dat beide opties een goede keuze zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Vanoverdegrens op 12-04-2019 17:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-07 18:17
Ik denk dat de Canon G7X II op een na al je eisen vervuld.
  • 1"-sensor (net als de Nikon)
  • (omgerekend) bereik 24-100 mm, dus wat meer groothoek dan je huidige set, fijn voor landschappen
  • lichtsterke lens f1.8 - 2.8
  • kantelbaar scherm (ook voor selfies en voor laag perspectief)
  • Oplaadbaar via de aanwezige USB-aansluiting
  • Verkrijgbaar voor minder dan € 500,-: product: Canon PowerShot G7 X Mark II
Alleen een viewfinder ontbreekt. Dat was voor mij de reden om nog een paar jaar met mijn 1000D door te schieten, maar uiteindelijk heeft de omvang de doorslag gegeven. Ik mis af en toe nog de stabiliteit die je hebt met foto's maken doordat je door de viewfinder kijkt, maar door het beperkte gewicht en de kleine omvang is de camera best goed stabiel te houden. Met fel licht is het lastiger, maar je kunt er (deels) omheen werken door eerst een foto te maken en dan op het scherm de compositie te bepalen (door je hand er boven te houden of je te draaien en indien nodig nogmaals de foto te maken. Dat is natuurlijk niet mogelijk voor dynamische situaties. Maar in de praktijk gebeurt het mij weinig, maar als je dat vaak tegenkomt is het anders natuurlijk.

Ik denk ook dat de aanwezigheid van zowel een kantelbaar scherm als een viewfinder de camera (veel) duurder maken. Dus ik denk dat je daartussen moet kiezen. Stabiliteit kun je ook nog oplossen met een gorillapod o.i.d. Ook handig voor lage standpunten e.d.

Voor mij is het in ieder geval een heel fijn compromis, waar ik vrijwel altijd om de beperkingen heen kan werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Paulus73 op 11-04-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Dat dacht ik ook. Maar bij Foto konijnenberg hebben ze mij verteld dat de zoom niet in vergelijk is...

Geen idee waarom maar daar vertelde ze mij dat je de 30-110 lens van de nikon moet vergelijken met een 270mm lens...??

Kan iemand bovenstaande bevestigen? Heeft dit met de apperture of sensor te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
Oh, ik wel. Een 1"-sensor heeft een crop-factor van 2,7. Dat betekent dat je de mm op de lens moet vermenigvuldigen met dit getal. Meer details in dit topic: [Techtalk] Equivalentie, ruis en dynamisch bereik

Ik had alleen gekeken naar je eisenlijstje. En dacht dat je daar het 35mm-sensor-equivalent mee bedoelde. Ik was ook in de war omdat voorgaande RX100-modellen een zoom hadden die vergelijkbaar is met de G7X en niet 8x zoals deze nieuwe ;). Ik snap nu waarom je specifiek die er bij had gezet.

Dan wordt het inderdaad moeilijk om alle vinkjes te kunnen zetten, zeker binnen je budget. Belangrijk is dan om je prioriteiten goed te stellen. Bedenk wel dat het verschil tussen (omgerekend) 24 mm en 100mm 4,2 x zoom is en met ca 300 mm je onderwerp nog steeds maar 3 x zo groot is als bij 100 mm. Als je kunt croppen is een kleinere zoom wellicht nog te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Paulus73 op 11-04-2019 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte_200
heum... Kan je die laatste alinea verduidelijken? Klinkt erg interessant maar versta er geen **** van :| of me richting wat documentatie sturen waar dit word verduidelijkt op leek niveau?

Tja Op het budget zit wel een beetje rek. Maar niet X2 natuurlijk voor de RX100 VI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zo kort voor het begin van je vakantie overstappen op een ander type/merk camera is misschien niet zo handig. Dit i.v.m. gewenning, onder de knie krijgen van alle mogelijkheden. e.d.
Bij een nieuwe/andere camera heb je ook weer dingen als een tasje, extra accu, net weer een andere aansluitkabel, al dan niet andere/nieuwe geheugenkaartjes, etc. nodig.
Allemaal van die kleine dingetjes die vaak het totaalbedrag weer flink opdrijven.

Wellicht een tip: of je koopt een 2de hands 30-110mm objectief voor je J2. Dan is je set weer compleet voor weinig.

Of je kijkt voor een allround compacte reiscamera als demo/gebruikt model bij één van de grote camerawinkels (KE, Cameranu, e.d.). Dan heb je voor een beperkt budget een goede camera en hoef je ook niet in één keer zoveel poen uit te geven.

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 11-04-2019 10:38 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Heb je zeker een punt. Vandaar het laatste puntje in het Shortlist lijstje. Maar gewoen een toestel kopen omdat ie goedkoop is ga ik niet doen... Al moet ik maar €50 uitgeven. Goedkoop is meestal duurkoop op termijn...

En over de korte tijd voor de vakantie. Gho, Dat boeit me zo niet. Meestal begin ik daar toch pas mee te prutsen de eerste vakantie dagen... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
Witte_200 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:22:
[...]
heum... Kan je die laatste alinea verduidelijken? Klinkt erg interessant maar versta er geen **** van :| of me richting wat documentatie sturen waar dit word verduidelijkt op leek niveau
🤪

Ik bedoelde dat je om iets 2x zo dichtbij te halen je steeds meer mm moet toevoegen. Een object gefotografeerd met 200 mm is ‘maar’ 2x zo groot als met 100 mm. Om nog eens 2x vergroting te krijgen heb je vervolgens een lens van 400 mm nodig hebt. Als je genoeg resolutie hebt en de foto scherp genoeg is kun je vaak volstaan met een uitsnede van die foto om uitsluitend in beeld te krijgen wat je wilde fotograferen.

Succes met je zoektocht! Kijk ook eens bij je oude foto's hoe vaak je de 100 mm van je zoomlens hebt gebruikt. Dan weet je hoe belangrijk het is.

[ Voor 7% gewijzigd door Paulus73 op 11-04-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Tja... Ik gebruik hem persoonlijk niet zo veel. Maar m'n vriendin gebruikt de max zoom van de Nikon wel op concerten... En laat dat nu ook net plaatsen zijn waar er weinig licht is...

Het is & zal nog een moeilijke zoektocht worden... |:(

Een Panasonic FZ1000 is misschien ook nog een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:05
Witte_200 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:37:
[...]

Tja... Ik gebruik hem persoonlijk niet zo veel. Maar m'n vriendin gebruikt de max zoom van de Nikon wel op concerten... En laat dat nu ook net plaatsen zijn waar er weinig licht is...

Het is & zal nog een moeilijke zoektocht worden... |:(

Een Panasonic FZ1000 is misschien ook nog een optie?
Dat zou een optie kunnen zijn. Heb je wel je 1" sensor maar ook veel zoom. De lens is f/2.8-4.0 wat ook redelijk goed is voor weinig licht. heeft een kantelbaar scherm & zoeker.

is alleen wel een stukje groter en zwaarder en weet niet hoe het met opladen werkt.

EDIT: Opladen via USB mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Klinkt dus goed allemaal, als we genoegen kunnen nemen met het groter formaat...

Natuurlijk begint het systeem camera verhaal dan ook wel weer te jeuken... Want in de €500-€700 regio heb je daar ook wel een aantal mooie kandidaten als ik het zo zie + Grotere sensor!:

• Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-140mm f/3.5-5.6
• Canon EOS M6 + 18-150mm f/3.5-6.3
• Olympus OM-D E-M10 + 14-150mm f/4.0-5.6 II
• Olympus OM-D E-M10 Mark II + 14‑150mm f/4.0‑5.6 II
• Panasonic Lumix DMC-GX80 + 14-140mm f/3.5-5.6
• ...

Of ben ik hier nu weer iets over het hoofd aan het zien? De lichtgevoeligheid lijkt bij allemaal we iets minder te zijn. Maar niet minder dan bij de huidge Nikon volgens mij...

(Ben het mezelf erg moeilijk aan het maken zo? niet? 8)7)

Bedankt iedereen voor het meedenken!

[ Voor 6% gewijzigd door Witte_200 op 11-04-2019 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Witte_200 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:04:
[...]

Klinkt dus goed allemaal, als we genoegen kunnen nemen met het groter formaat...

Natuurlijk begint het systeem camera verhaal dan ook wel weer te jeuken... Want in de €500-€700 regio heb je daar ook wel een aantal mooie kandidaten als ik het zo zie + Grotere sensor!:

• Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-140mm f/3.5-5.6
• Canon EOS M6 + 18-150mm f/3.5-6.3
• Olympus OM-D E-M10 + 14-150mm f/4.0-5.6 II
• Olympus OM-D E-M10 Mark II + 14‑150mm f/4.0‑5.6 II
• Panasonic Lumix DMC-GX80 + 14-140mm f/3.5-5.6
• ...

Of ben ik hier nu weer iets over het hoofd aan het zien? De lichtgevoeligheid lijkt bij allemaal we iets minder te zijn. Maar niet minder dan bij de huidge Nikon volgens mij...

(Ben het mezelf erg moeilijk aan het maken zo? niet? 8)7)

Bedankt iedereen voor het meedenken!
De lichtgevoeligheid is minder maar dat word weer gecompenseerd door de grotere sensor.

het zijn mooie cameras (al zou ik de Olympus OM-D E-M10 vergeten als de mark II maar een tientje duurder is) maar de prijs is wel weer een stapje hoger. Vanaf €600 tot aan €900+ in dat lijstje: https://tweakers.net/pric...358;459748;588107;731499/

het geeft je wel meer opties om uit te breiden in de toekomst maar dan moet je wel opletten dat je niet in dezelfde situatie komt als nu en weer op een dood spoor zit.

Persoonlijk denk ik dat canon eos-m een dood spoor is zeker nu canon er naast een full frame mirrorless verkoopt (en er was al weinig aanbod aan cameras en lenzen).

Olympus & panasonic gebruiken dezelfde mount en recent heeft sharp zich daar bij aangesloten. Het systeem heeft een flink aanbod aan betaalbare lenzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
ehtweak schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:29:

Wellicht een tip: of je koopt een 2de hands 30-110mm objectief voor je J2. Dan is je set weer compleet voor weinig.
Voor rond de 100€ is dit de goedkoopste oplossing.
Echte vooruitgang boeken met alle wensen van je lijstje gaat iig meer dan 500€ kosten.
Als je bereid bent het gewicht op de koop toe te nemen, dan is de genoemde FZ1000 wel een goede kandidaat.
De genoemde MFT-sets kun je ipv met reiszoom natuurlijk ook met 2 kitlensjes aanschaffen. Dat is iets voordeliger. MFT biedt ook relatief goedkope vast brandpunt lenzen, die erg lichtsterk zijn. Een eventuele uitbreidingstip voor concerten!
Paulus73 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:58:
[...]

... Een object gefotografeerd met 200 mm is ‘maar’ 2x zo groot als met 100 mm. ...
4x !!
Lengte x breedte, beide x2.
Van 100mm naar 300mm is 3 x 3 = 9x zo groot.
(bij Nikon 1 is 110mm x2,7 --> ~300mm KB-equiv)
Da's een flink verschil, en met croppen (uitsnijden) niet behoorlijk te compenseren.

https://www.nikonusa.com/...tanding-focal-length.html

[ Voor 6% gewijzigd door Vanoverdegrens op 11-04-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
OK.

Sorry domme vraag misschien maar wat zijn MFT kits? Ik veronderstel dat je de systeemcamera's bedoeld maar waar staar die afkorting voor?

Dus... Nieuwe shortlist:

• Panasonic TZ100
• Panasonic FZ1000
• Olympus OM-D E-M10 Mark II + 14-42mm + 40-150mm kit
• Olympus OM-D E-M10 Mark II + 14-150mm
• Panasonic G7

Hoort de TZ100 nog wel op deze lijst? Het blijft wel een handig formaatje natuurlijk.

Ik vind persoonlijk het prijsverschil tussen de FZ1000 & de Olympus kit wel te klein om nog voor de FZ1000 te kiezen. Tenzij deze andere voordelen bied die ik nu zo niet zie?

Hoe zit het met de Panasonic G7? Is de Olympus zo veel beter? Want prijs is gelijkaardig zo te zien.

En inderdaad de €100 voor de 2dehands 30-110 nikkor lens is de goedkoopste optie... Maar ik weet niet of die €100 wel een goede investering is...

Opnieuw bedankt voor al jullie hulp! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Witte_200 op 11-04-2019 13:41 . Reden: Panasonic G7 toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Witte_200 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:37:
OK.

Sorry domme vraag misschien maar wat zijn MFT kits? Ik veronderstel dat je de systeemcamera's bedoeld maar waar staar die afkorting voor?

Dus... Nieuwe shortlist:

• Panasonic TZ100
• Panasonic FZ1000
• Olympus OM-D E-M10 Mark II + 14-42mm + 40-150mm kit
• Olympus OM-D E-M10 Mark II + 14-150mm

Hoort de TZ100 nog wel op deze lijst? Het blijft wel een handig formaatje natuurlijk.

Ik vind persoonlijk het prijsverschil tussen de FZ1000 & de Olympus kit wel te klein om nog voor de FZ1000 te kiezen. Tenzij deze andere voordelen bied die ik nu zo niet zie?

En inderdaad de €100 voor de 2dehands 30-110 nikkor lens is de goedkoopste optie... Maar ik weet niet of die €100 wel een goede investering is...

Opnieuw bedankt voor al jullie hulp! _/-\o_
MFT = m4/3 = micro four thirds = de mount die olympus & panasonic gebruiken op hun systeemcameras.

Kit betekend een camera body + lens samen als 1 "kit"

Voordeel van de FZ1000 boven de olympus kit is dat je niet van lens hoeft te wisselen. Verder zie ik weinig voordelen. https://tweakers.net/pric...748;691393;395325;481185/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Ok. Thanks voor de verduidelijking... Wel een nadeel aan de Olympus. Het scherm kan niet naar voren gedraait voor selfies...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
FZ1000 is een "alles in één" oplossing. Kan bijv. ook macro. Daar heb je bij een systeemkamera weer een extra lens voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Vanoverdegrens schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:14:
FZ1000 is een "alles in één" oplossing. Kan bijv. ook macro. Daar heb je bij een systeemkamera weer een extra lens voor nodig.
De FZ1000 is wel alles in één maar macro zou ik het niet willen noemen en ook niet veel beter dan de oly 14-140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Na wat verder googelen ben ik ook terecht gekomen bij de Sony a6000. Omdat deze toch nog wat compacter is dan de Olympus.

Maar ik weet niet goed of hier budget vriendelijke lenzen voor bestaan die Onze Nikon 1 minimaal evenaren qua licht gevoeligheid en zoom bereik?

Iemand ervaring mee? Het ideale zou een travelzoom lens zijn natuurlijk. Maar de 18-105mm kost alleen al €500!

De FZ1000 heb ik overlegd met de vriendin en we vinden hem allebei toch wel te groot / zwaar. Dus deze valt af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Witte_200 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:57:
Na wat verder googelen ben ik ook terecht gekomen bij de Sony a6000.

...Het ideale zou een travelzoom lens zijn natuurlijk. Maar de 18-105mm kost alleen al €500!
En 105mm is bij Aps-c slechts ~160mm KBequiv, want 1,5x crop itt 2,7x (1"sensor).

Travelzoom is de 18-200 (27-300) of evt. 18-135 (27-200).
Die kosten beide nog meer dan de 18-105.

De mogelijke lenzen doen overigens het voordeel van de compakte/lichte A6000 weer teniet.
Een Olympus OM 10 ii is iets groter en zwaarder vanwege de ingebouwde stabilisatie. De lenzen van het systeem zijn door de bank flink lichter en kleiner dan voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
OK.

Nieuwe Shortlist:

• Panasonic TZ100
• Olympus OM10 Mark II met beide kit lenzen

Twee erg verschillende camera's. Het formaat van de Panasonic spreekt ons nog erg aan. En voor zover ik zie evenaart deze de Nikon 1 redelijk goed.

De Olympus is een heel ander beest natuurlijk en is een grote vooruitgang. Ik denk alleen niet dat we alle functies gaan gebruiken die dit toestel bied. Ook het verwisselbare lenzen verhaal is voor ons geen must. Misschien zelfs meer een last...

Meningen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Ik denk dat de TZ100 idd de pestaties van de Nikon 1 wel aardig gaat evenaren (of overtreffen). Je krijgt er zelfs nog een zoeker(tje) bij, want die heeft jullie J2 niet. (heb zelf een V1, die wel een zoeker heeft)
Voordeel is, dat ie erg compact is. (broekzakformaat)
Nadeel: [Advies] Lens cleaning premium compact camera

Met de Olympus ga je een flinke stap vooruit. Daar kun je nog lichtsterke vastbrandpunt lenzen bij aanschaffen, om nog meer uit de kamera te halen. Een aantal van deze lensjes zijn niet erg duur (bijv. Panasonic 20mm/1.7 of Olympus 45mm/1.8) en bieden veel kwaliteit.

De TZ100/101 is goedkoper (~475€).
Zelf vind ik een nadeel van alles in één kamera's (compact of bridge), dat een defect nogal eens de hele kamera waardeloos maakt (hoge reparatiekosten/niet herstelbaar), terwijl een lens- of body-defect bij een wisselsysteem door een deel te vervangen is op te lossen. (in jullie geval een lens kopen á ~100€)

Ik denk dat beide opties een goede keuze zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Vanoverdegrens op 12-04-2019 17:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Witte_200
De beslissing is genomen!

Het is een zilveren Olympus OM-D E-M10 Mark II met beide kit lenzen (14-42mm & 40-150mm) geworden.

Kwam deze vandaag tegen op Amazon.de voor €499. Dat is een te goede deal om deze te laten voorbij gaan denk ik.

Misschien voegen we op termijn nog wel de 14-150 lens toe om minder te moeten wisselen tussen lenzen. Maar hier zal opnieuw wat opzoek werk voor verricht moeten worden...

Nogmaals bedankt iedereen voor jullie hulp! _/-\o_

Deze mag afgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Witte_200 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:33:
De beslissing is genomen!

Het is een zilveren Olympus OM-D E-M10 Mark II met beide kit lenzen (14-42mm & 40-150mm) geworden.

Kwam deze vandaag tegen op Amazon.de voor €499. Dat is een te goede deal om deze te laten voorbij gaan denk ik.

Misschien voegen we op termijn nog wel de 14-150 lens toe om minder te moeten wisselen tussen lenzen. Maar hier zal opnieuw wat opzoek werk voor verricht moeten worden...

Nogmaals bedankt iedereen voor jullie hulp! _/-\o_

Deze mag afgesloten worden.
Dat is inderdaad een heel mooie deal. Veel plezier met je nieuwe camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Had deze aanbieding ook gezien.
Lijkt me een prima keus. Veel plezier ermee!
Pagina: 1