Vraag

• wtf1987
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 07:48
Ik ben op zoek naar een nieuwe budget smartphone
Heb even vergeleken via tweakers en heb er drie gevonden

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1168729;1179167;1225567/
Motorola Moto G6
Samsung Galaxy J6 dual sim
Xiaomi Mi A2 Lite (4GB intern, 64GB opslag)

Heeft er iemand ervaringen met 1 of meerdere van deze toestellen of een onderbouwde mening omdat je er meer verstand van hebt dan ik :)

Wat ik veel doe met mijn telefoon, audiobooken/muziek, pokemon go :P , veel foto's maken (geen selfi), paar chat apps gebruiken, kunnen afrekenen met de telefoon is geen must maar wel leuk

Alle reacties

• wtf1987
Zie net op youtube dat band 12 en 17 niet beschikbaar zijn, betekend dit dat er in nederland/duitsland problemen kunnen zijn met bereik?

YouTube: Xiaomi A2 Lite - First Impressions - A no brainer for under $200! 15:45 in de video

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Via deze website kan je dan banden controleren: https://www.kimovil.com/en/

Zo zal de Mi A2 wel 4G hebben bij de providers maar geen 3G bij Tele2.
De rest mag je zelf opzoeken ;)

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:17
Pokémon Go is een tamelijk zware app; vooral daar gaat de snelheid van het toestel veel verschil maken. De Xiaomi A2 Lite heeft by far de snelste processor en de beste specificaties en zou ik het meest geschikt vinden.

Qua camera mag je van geen van allen hoge verwachtingen hebben (het is de camera waarop de duurdere toestellen een groot verschil maken). Niet dat ze allemaal slecht zijn, maar verwacht gewoon niks bijzonders, zeker niet in het donker.

Een ander voordeel aan de A2 Lite is dat 'ie Android One heeft waardoor hij langere ondersteuning zal krijgen qua software updates.
Ik heb 'm zelf onlangs voor m'n moeder besteld (en uit China laten komen) - en het is echt een heel prima toestel voor weinig geld ;) de accuduur is ook erg goed.

Aan de andere kant: hij mist wel NFC dus contactloos betalen zit er niet in. En inderdaad: de banden zijn als je Tele2 gebruikt niet oke. Als je het toestel toch in Nederland koopt is het prijsverschil maar klein.

Ik zou dan de Motorola scoren, die voldoet aan al je eisen, behalve dan dat het toestel een stukje trager zal zijn wat je merkt in PoGo. Deze heeft wel NFC. Krijg je als bonus ook nog USB type-C en Wifi AC, wat beide wat modernere standaarden zijn.

De Samsung zou ik zelf overslaan ivm de softwareschil en het updatebeleid, daarbij zijn de specs niet echt bijzonder. De Motorola en de Xiaomi zou ik kiezen, afhankelijk van je voorkeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 10-04-2019 12:59 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@wtf1987 je openingspost is al vrij compleet, maar toch ontbreken er nog wat dingen. Zou je het volgende willen toevoegen:
- Budget
- Wensen eisen betreft specs: opslag / werkgeheugen / schermformaat / 3.5mm aansluiting, etc.

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Daarnaast is dit aankoopadvies en dat hoort thuis in de ATT, dus schopje die kant op.
Richh schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:57:
de banden zijn als je Tele2 gebruikt niet oke.
Maar alle banden die Tele2 gebruikt worden gewoon ondersteund, waarom gaat het precies niet werken?
wtf1987 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:45:
Zie net op youtube dat band 12 en 17 niet beschikbaar zijn, betekend dit dat er in nederland/duitsland problemen kunnen zijn met bereik?
Dat is een kwestie van bekijken welke banden het toestel heeft en welke banden de je providers gebruiken.

[ Voor 67% gewijzigd door rens-br op 10-04-2019 13:19 ]

• Richh
rens-br schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:07:
[mbr]@wtf1987 je openingspost is al vrij compleet, maar toch ontbreken er nog wat dingen. Zou je het volgende willen toevoegen:
- Budget
- Wensen eisen betreft specs: opslag / werkgeheugen / schermformaat / 3.5mm aansluiting, etc.[/]

[...]

Maar alle banden die Tele2 gebruikt worden gewoon ondersteund, waarom gaat het precies niet werken?
Volgens @Beta doet Tele2 3G het niet; dat zou betekenen dat je niet kan bellen met Tele2.

Of klopt die info niet?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Richh schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:12:
Volgens @Beta doet Tele2 3G het niet; dat zou betekenen dat je niet kan bellen met Tele2.
Tele2 heeft geen 1, 2 of 3G netwerk, maar gebruikt die van T-Mobile. Dus dat is volkomen logisch. :)

• Richh
rens-br schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:14:
[...]

Tele2 heeft geen 1, 2 of 3G netwerk, maar gebruikt die van T-Mobile. Dus dat is volkomen logisch. :)
Als 'ie gewoon T-Mobile 3G support is er indd niks aan de hand :) problem solved _/-\o_

• wtf1987
Richh schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:57:
Pokémon Go is een tamelijk zware app; vooral daar gaat de snelheid van het toestel veel verschil maken. De Xiaomi A2 Lite heeft by far de snelste processor en de beste specificaties en zou ik het meest geschikt vinden.

Qua camera mag je van geen van allen hoge verwachtingen hebben (het is de camera waarop de duurdere toestellen een groot verschil maken). Niet dat ze allemaal slecht zijn, maar verwacht gewoon niks bijzonders, zeker niet in het donker.

Een ander voordeel aan de A2 Lite is dat 'ie Android One heeft waardoor hij langere ondersteuning zal krijgen qua software updates.
Ik heb 'm zelf onlangs voor m'n moeder besteld (en uit China laten komen) - en het is echt een heel prima toestel voor weinig geld ;) de accuduur is ook erg goed.

Aan de andere kant: hij mist wel NFC dus contactloos betalen zit er niet in. En inderdaad: de banden zijn als je Tele2 gebruikt niet oke. Als je het toestel toch in Nederland koopt is het prijsverschil maar klein.

Ik zou dan de Motorola scoren, die voldoet aan al je eisen, behalve dan dat het toestel een stukje trager zal zijn wat je merkt in PoGo. Deze heeft wel NFC. Krijg je als bonus ook nog USB type-C en Wifi AC, wat beide wat modernere standaarden zijn.

De Samsung zou ik zelf overslaan ivm de softwareschil en het updatebeleid, daarbij zijn de specs niet echt bijzonder. De Motorola en de Xiaomi zou ik kiezen, afhankelijk van je voorkeuren.
Beta schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:47:
Via deze website kan je dan banden controleren: https://www.kimovil.com/en/

Zo zal de Mi A2 wel 4G hebben bij de providers maar geen 3G bij Tele2.
De rest mag je zelf opzoeken ;)
Bedankt voor het antwoorden mannen ;) Ik gebruik Telfort(dus kpn netwerk) Dus dat moet geen probleem zijn als ik het goed lees. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om te checken, digibeet :9

Grote voordelen van de xiaomi is dat die een grotere accu heeft en android one.
Het voordeel van de motorola is, gewoon in nederland kopen IPV amazon(DE) voor de beste prijs, usb c, NFC.
Ik ga nog even tobben tussen de Motorola Moto G6 en de Xiaomi Mi A2 Lite.

• wtf1987
Ik ben uiteindelijk toch voor de Xiaomi Mi A2 Lite gegaan, maandag komt het toestel binnen.

Bedankt!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

wtf1987 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:35:
Motorola Moto G6
Samsung Galaxy J6 dual sim
Xiaomi Mi A2 Lite (4GB intern, 64GB opslag)

Heeft iemand ervaringen met 1 of meerdere van deze toestellen...
Voor de toekomst kun je gewoon ervaringentopics bekijken;
[Motorola Moto G6] Ervaringen & Discussie

[Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie

Goede keuze trouwens, veel plezier ermee!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1