Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:47

Motorola heeft vijf nieuwe smartphones in zijn G- en E-budgetlijnen aangekondigd. Het gaat om de G6, G6 Plus en G6 Play en om de E5 en E5 Plus. De G6 en G6 Plus hebben beide twee camera's aan de achterkant.

De vijf nieuwe Moto-modellen hebben Qualcomm Snapdragon-processors en draaien Android 8.0 Oreo. De meest uitgebreide smartphone is de Moto G6 Plus, die met zijn 5,9"-scherm wat groter is dan de reguliere G6. De G6 en G6 Plus hebben beide een beeldverhouding van 18:9 en een wat gebolde achterkant van glas.

De Moto G6 en de G6 Plus zijn ook de enige modellen van de nieuwe serie die over usb-c beschikken, met ondersteuning voor snelladen. Motorola maakt de G6 met 3GB ram en 32GB opslag beschikbaar, maar er komen ook varianten met 4GB ram en 64GB opslagcapaciteit. De Moto G6 Plus is niet alleen groter dan de G6, maar heeft ook een krachtiger processor en er komt een versie met 6GB ram. De frontcamera biedt de mogelijkheid in te loggen na een gezichtsscan. De vingerafdrukscanner zit bij beide toestellen aan de voorkant en aan de achterkant zitten twee camera's.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.0 (Onderdeel van Android Enterprise Recommended program)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 450
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM3 GB
ROM32 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, A-GPS, NFC, Glonass,BEIDOU, 2,4 / 5 GHz b/g/n, NFC, FM-radio
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3.5mm
SimkaartDual sim (Niet gedeeld met SD kaart)
SensorenVingerafdruklezer, versnellingsmeter, gyroscoop, omgevingslicht, afstand, magnetometer, ultrasoon
Scherm5,7" Full-HD(2160 x 1080), 18:9 LCD-scherm, GG3
Front Camera8MP, led flitser
Back Camera12 MP, f/1.8
2e Back Camera5 MP, Dubbele Led flitser
Accu3000mAh
KleurZwart, Roze, Zilver
Afmetingen153,8 x 72,3 x 8,3 mm
Gewicht167 g
Prijs250 euro
Bijzonderheden18:9 scherm, dubbele camera

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.020-04-2018Topic aangemaakt
V1.123-04-2018Informatie dual sim toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

rens-br wijzigde deze reactie 16-07-2018 11:13 (3%)

• tixiv
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-08 19:52
Is het tijd om mijn Nexus 5X in te ruilen voor deze?

Zou mijn hele goede camera op de Nexus 5X slechter zijn dan deze?
De grote broer scoorde bij dxomark 73 https://www.dxomark.com/google-nexus-6p-review/

Ik zou alleen maar willen upgraden naar een beter fototoestel....

Heeft iemand een idee?

tixiv wijzigde deze reactie 20-04-2018 13:17 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14:37
Net 1 meegenomen uit Duitsland.
Leuk toestel. Scherp scherm en zit qua snelheid ook wel goed.
Vind hem net zo snel reageren als een g5 plus met een snapdragon 625 chip.

Gratis siliconen hoesje erbij.
Turbo charger erbij, USB-C.
Als er vragen zijn dan laat maar weten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Videokeizer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09-08 00:37
Zo ik heb de G6 in de hand. Helemaal geïnstalleerd zoals ik wil. Het is weer de bekende Motorla bang for buck. Geweldige kwaliteit. Toch gaat ie terug. Waarom? Heel simpel, ik vind het m te groot. Vooral dat 18:9 ratio vind ik echt niets toevoegen. Films en gamen doe ik op mijn grote tv, krant op de tablet. Soms lees ik ook de krant op de telefoon, maar foto's zien er niet beter uit op een lang scherm, en ik kan maar 1 zin per keer lezen, het feit dat ik meer tekst "zie" brengt niets. ik gebruik mijn smartphone vooral voor apps als bankieren, agenda, chatten, NOS teletekst, muziek luisteren, bellen, etc. Noem me ouderwets. Heel jammer dat er geen 5 inch versie is want ik vind de chop zaklamp en de cameratwist heel handig, maar hij is echt groot en ook zwaar.
Ik heb nog even gedacht aan de Google Pixel 5 inch, maar ga denk ik toch voor de Samsung A3 4.7, dan maar een Nova Launcher erop doen. Ik ga definitief niet mee in de grotere smartphones hype. Jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-08 10:05
Ik zit te dubben over een nieuwe moto.
Twijfel tussen de de g5s Plus en de g6

Voordeel van de g6 is dat die een kompas heeft en vochtbestendig is.
Nadeel dat hij weer duurder is en een flink scherm heeft.

Nu heb ik ook zoals de schrijver hier boven een afkeer van het steeds groter worden van telefoons.
Nu is het formaat van de twee hierboven plus minus wel gelijk. Maar het scherm wel weer groter.

Waar zouden jullie voor kiezen?
Een ander merk dan Motorola zit er niet echt in omdat ik verslaafd ben aan de twist for camera en chop for light.

Kom btw van een moto G3

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb wat foto's geplaatst van de Moto G6 vs Moto G6 Plus in
CLB in "[Motorola Moto G6 Plus] Ervaringen & Discussie" :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

quote:
tixiv schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:14:
Is het tijd om mijn Nexus 5X in te ruilen voor deze?

Zou mijn hele goede camera op de Nexus 5X slechter zijn dan deze?
De grote broer scoorde bij dxomark 73 https://www.dxomark.com/google-nexus-6p-review/

Ik zou alleen maar willen upgraden naar een beter fototoestel....

Heeft iemand een idee?
Ik heb het in ieder geval net gedaan. Noodgedwongen, omdat mijn 5X afgelopen week wederom last kreeg van het bootloop probleem en hij nu buiten garantie is. Uiteindelijk gekozen voor de G6 plus.
De camera van de G6 plus is net een fractie minder en ik moest alle apps opnieuw installeren omdat bij een "downgrade" van Oreo 8.1 -> 8.0 de apps niet mee gaan. Maar verder erg tevreden tot nog toe (een klein weekje in mijn bezit).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Ik heb wat posts verplaatst naar: [Motorola Moto G6] Levertijden & Prijzen. Informatie over prijzen hoort daar thuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:55

Magic666

No one's neighbour!

Ik lig in de markt voor deze maar heb er wel een vraag over:
heeft deze, net als mijn huidige LG G3, de "dubbel tikken dan gaat het scherm aan" optie?

Iets wat ik zeer zou missen als dat er niet op zit....

Join het GoT Pulse-Team!

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb inmiddels Arnova's v7beta9: GoogleCamera-Pixel2Mod-Arnova8G2-V7beta-test-9.apk (Arnova8G2, datum: 2018-03-25 geïnstalleerd op mijn G6+.
Nu vroeg ik mij af of er iemand toevallig al een recentere versie werkend heeft gekregen en zo ja, hoe?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:48
Sinds gisteren een Moto G6 als vervanger van een Wileyfox Swift. Enorme verbetering in snelheid. Bloatware viel me eigenlijk wel mee, maar toch nog van alles verwijderd/ disabled. Fingerprint scanner werkt beter en handiger dan verwacht en ik vind de dual-sim profielen geniaal. Toestel is van de zaak, maar ik heb er ook een privé simkaart in zitten. Met dual-sim profile work/private kun je aangeven dat contacten van account a via sim 1 moeten bellen/sms-en en van account b via sim 2. Met account bedoel ik dan een Exchange account, Gmail account of anders. Ik heb zowel zakelijk als privé Exchange en dat werkt echt fantastisch.

Verder helaas wel weer een stukje groter dan mijn vorige toestel. Ik heb de schermgrootte niet nodig maar het is nu eenmaal de trend. Het toestel past nog in mijn broekzak maar daar is ook alles mee gezegd.

Meegeleverde hoesje is handig. Basic bescherming en aangezien ik het toestel altijd in de broekzak heb waar niets anders in zit zal dit wel voor mij voldoen. Wel nog een screenprotectortje en een extra USB-C kabeltje regelen :)

Mijn vriendin heeft een Nokia 6.1. Zal ze vanavond eens langs elkaar houden.

• Steeffoon
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20-08 20:50

Steeffoon

Android-nerd

quote:
GH45T schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:57:
Sinds gisteren een Moto G6 als vervanger van een Wileyfox Swift. .......
Mijn vriendin heeft een Nokia 6.1. Zal ze vanavond eens langs elkaar houden.
Nice, ik heb ze zelf in een vergelijking besproken, de G6 Plus, G6 en 6.1. Ik vond de 6.1 echt veel minder waar voor zijn geld bieden dat de Moto's. Vooral geluidskwaliteit en camera vielen me tegen. De Nokia was dan weer ietsje sterker in accuduur en natuurlijk Android One, maar ik had echt meer verwacht van de nieuwe Nokia 6.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• esky
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 24-08 14:19
Ik had op amazon niet goed gekeken en de USA versie gekocht, die heeft maar 1 sim slot en werkt op meer frequenties dan de EU versie.

EU frequenties

USA frequenties

Verder een top toestel en handig op reis met die extra frequenties.

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:58

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Ik had een iPhone 6 waarvan de accu stuk was... Toen kwam er een iPhone 6S+ vrij die ik ben gaan gebruiken maar die had ook allerlei kuren... Dus zojuist maar de stap gemaakt om een Moto G6 uit de kast te pakken omdat ik die toevallig nog op voorraad had. Meerdere collega's zijn vrij tevreden over dat ding namelijk.

Ik heb alleen problemen met bluetooth audio. Ik verbind hem op kantoor met mijn Rockbox Slice bluetooth box en de geluidskwaliteit is belabberd in vergelijking met de iPhones. Ook mist het volume de nodige "finetuning". Het is net een tikkie te hard, ik doe het een tikje zachter en dan is het meteen veel te zacht. Heeft iemand misschien tips over hoe de bluetooth audiokwaliteit van de Moto G6 te verbeteren is?

Hopen dat het straks in de auto beter is... :/

[edit]

Ah, volgens mij heb ik het gevonden! In de Dolby Audio instellingen de Volume Leveler uitzetten en het probleem is opgelost. Het volume kan nu in minder grote stappen bijgesteld worden en het gekraak is ook weg. * Albantar is happy. :)

[edit2]

Voor de rest tot zover best tevreden over dit toestel. Alleen nog wel even een 64GB MicroSD kaartje kopen binnenkort want die 32GB opslag gaat vast snel vol raken.

Albantar wijzigde deze reactie 20-11-2018 15:52 (24%)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Hmmm, gisterenmiddag en vanochtend merkte ik in de auto dat na enige tijd het bluetoothgeluid gaat haperen. Als je dan de verbinding verbreekt, herstelt en de muziek weer start, is alles weer in orde - voor ongeveer een half uur. Klinkt iemand dit bekend in de oren?

[edit]

Dolby Audio helemaal uitgeschakeld en weg probleem. Ik dacht dat dat dolby het geluid juist beter zou moeten maken?

Albantar wijzigde deze reactie 21-11-2018 18:24 (20%)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Een week later heb ik eindelijk de goede instellingen gevonden om goede geluidskwaliteit uit mijn Rockbox speaker te krijgen, want ik had steeds last van krakend geluid alsof het aan het clippen was.

In Spotify "Volume normaliseren" aanzetten en daaronder het volume op "Zacht" zetten.

Dolby Audio juist aan zetten, en ook daar de optie "Volume Leveler" aanzetten.

De geluidskwaliteit is eigenlijk nog steeds niet geweldig (minder goed dan ik met de iPhone had) maar met deze instelling stoor ik me er ten minste niet zo erg aan.

En dan hopen dat het met die instelling straks in de auto ook goed klinkt...

• xenne
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-08 18:10
2 problemen met mijn moto 6

ten eerste het opladen via USB-C gaat enkel in één richting, ttz als ik de kabel omkeer laadt hij niet op, dit is geen onoverkomelijk probleem, maar volgens mij zou de connector omkeerbaar moeten zijn

ten tweede, in auto bij verbinding via bluetooth, de verbinding zelf is geen probleem maar bij opnemen hoor ik de andere partij niet... en de andere partij hoort enkel een luide oscillerende ruis

ik vrees dat deze retour zal gaan

• xenne
xenne schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:01:
2 problemen met mijn moto 6

ten eerste het opladen via USB-C gaat enkel in één richting, ttz als ik de kabel omkeer laadt hij niet op, dit is geen onoverkomelijk probleem, maar volgens mij zou de connector omkeerbaar moeten zijn

ten tweede, in auto bij verbinding via bluetooth, de verbinding zelf is geen probleem maar bij opnemen hoor ik de andere partij niet... en de andere partij hoort enkel een luide oscillerende ruis

ik vrees dat deze retour zal gaan
mijn nieuwe moto 6 is toegekomen... deze heeft het oplaadprobleem niet... het bluetooth probleem was echter niet opgelost, na de batterij van de wagen even los te koppelen is dit echter opgelost

opmerkelijk is wel dat de 2 toestellen visueel van elkaar verschillen, de nieuwe heeft een motorola logo boven vingerafdrukscanner, de andere heeft dat niet, maar de andere had dan wel ce EAC symbool op de achterkant. 't zijn verder identieke toestellen model XT1925-5 type M3750

• thinkbender
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 22-05 12:05
Voor de gebruikers in België: Bij het zoeken naar updates deze avond kwam hij met de update naar Android Pie. Is nu aan het downloaden. Ik vul nog aan of het installeren zonder problemen verloopt. Mogelijk is deze nu ook in Nederland beschikbaar. 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
@thinkbender welkom op Tweakers.

We hebben voor ongeveer elk toestel een los ervaringen topic, voor losse meldingen, zoals het uitkomen van een update, hoeft geen los topic aangemaakt te worden, maar kan dat gewoon in het bestaande topic. Ik heb dan ook je post verhuisd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

thinkbender schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:28:
Voor de gebruikers in België: Bij het zoeken naar updates deze avond kwam hij met de update naar Android Pie. Is nu aan het downloaden. Ik vul nog aan of het installeren zonder problemen verloopt. Mogelijk is deze nu ook in Nederland beschikbaar. 8)
Nice! Bij deze bevestig ik dat die update voor Nederland ook beschikbaar is. Ga 'm nu op mijn G6 installeren, kijken wat er gebeurt. :)

Het is een flinkerd... 1,4GB. Een hij zegt zelf tot een half uur installatietijd.

Albantar wijzigde deze reactie 01-05-2019 09:42 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thinkbender
Idd. 1,4 GB. Daarna een half uur ongeveer, maar de eerste maal opstarten blijft hij oneindig lang op de boot sequence hangen. Ik kreeg al schrik voor een bootloop. Gelukkig kwam hij er uiteindelijk uit.

Eerste ervaringen. Visueel vind ik hem out of the box iets minder mooi dan Android 8.0. Ik heb ook de indruk dat hij iets minder vlot draait. Ook bleven mijn recente applicaties niet open in het overzicht, maar dit was opgelost met een reboot.

Ook het settings en quick settings menu zijn wat veranderd.

Niet direct overwegend positief voor mij dus. Zien hoe het na een weekje nog bevalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

thinkbender schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:25:
Idd. 1,4 GB. Daarna een half uur ongeveer, maar de eerste maal opstarten blijft hij oneindig lang op de boot sequence hangen. Ik kreeg al schrik voor een bootloop. Gelukkig kwam hij er uiteindelijk uit.

Eerste ervaringen. Visueel vind ik hem out of the box iets minder mooi dan Android 8.0. Ik heb ook de indruk dat hij iets minder vlot draait. Ook bleven mijn recente applicaties niet open in het overzicht, maar dit was opgelost met een reboot.

Ook het settings en quick settings menu zijn wat veranderd.

Niet direct overwegend positief voor mij dus. Zien hoe het na een weekje nog bevalt.
Ik kan bovenstaande volledig onderschrijven. Nu is het natuurlijk altijd zo dat een verandering enige gewenning vergt dus ook dit zal wel wennen.

Ik heb trouwens nu ook opeens een permanente melding "Moto Acties is actief" bovenin staan... Wtf is Moto Acties? :D Als je erop klikt gebeurt er niets en je kan de melding ook niet dismissen.

Ook een ding dat ik merkte... Spotify is na de update mijn hele library opnieuw aan het downloaden. En het ziet ernaar uit dat hij de interne storage gebruikt ipv de SD-kaart... :/

Albantar wijzigde deze reactie 01-05-2019 10:51 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thinkbender
Moto Acties of Moto Actions kun je bereiken via het programma Moto in je drawer. Hier zit ondermeer 2x schudden voor flash light en zo onder. Je moet er maar eens door bladeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Spotify gebruikt wel weer de SD-kaart voor de gedownloade library na het verwijderen en opnieuw installeren van Spotify (en daarna opnieuw aangeven welke dingen je wil downloaden).

Toen ik dat gedaan had, was de SD-kaart ook opeen weer helemaal leeg... Dus kennelijk zorgt deze update naar Android 9 ervoor dat Spotify zijn opslag op de SD-kaart niet meer ziet, daar je library laat staan, en het opnieuw gaat downloaden in het interne geheugen waardoor je dus als je spotify niet verwijdert en opnieuw installeert alles dubbel opslaat, 1x op de SD en 1x in het interne geheugen... :/

Die Moto Acties notificatie blijft ook maar staan en is met geen mogelijkheid weg te krijgen... Iemand een idee?

Albantar wijzigde deze reactie 01-05-2019 14:30 (14%)

• thinkbender
Moto acties krijg ik weg door als alles is opgestart er even op te duwen. Dan verdween het. Weg swipen lukt idd niet.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

thinkbender schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:53:
Moto acties krijg ik weg door als alles is opgestart er even op te duwen. Dan verdween het. Weg swipen lukt idd niet.
Als ik erop duw gebeurt er niets...

• Clemens123
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 22-08 20:53
Krijgen jullie ook het "Hello Moto" geluid niet afgeschakeld bij het opstarten? Wat ik bij geluid ook instel, het lawaai blijft...bij 8.0 werkte het uitschakelen ervan...

Bij mij liep het eerst ook wat stroef, na een herstart en een cache wipe voelt het al iets meer zoals vroeger.

Ik heb het gevoel dat mijn maximale brightness hoger geworden is, hebben jullie dit ook?

En notificaties gewoon in de instellingen afschakelen voor de apps waarvan je ze niet wilt

Clemens123 wijzigde deze reactie 02-05-2019 20:43 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

@Clemens123 om te testen eens Opstartgeluiden uitgeschakeld en inderdaad, ik hoor dan nog steeds Hello Moto na het invoeren van de eerste pincode voor de encryptie.

En in de instellingen de meldingen van Moto Acties uitschakelen werkt inderdaad om die permanente melding eindelijk te lozen.

[edit]

Verder ben ik wel tevreden over Android 9 op de Moto G6. One button navigation werkt goed en voegt nog wat meer schermruimte toe. Automatische helderheid is eindelijk slim geworden: gaat niet alleen meer uit van de lichtsensor, maar ook van wat je zelf op dergelijke tijden van de dag en bij dergelijk omgevingslicht qua helderheid instelt, dus als de automatische helderheid niet goed is en je past 'm handmatig aan, dan leert hij daarvan. Al na een dag heeft hij redelijk goed door welke helderheid ik graag wil hebben.

Ook de lockdownfunctie is nuttig. Powerknop vasthouden en Lockdown (Afgesloten) aanklikken, dan lockt hij je telefoon zodanig dat hij alleen met de pincode te unlocken is, niet meer met je vingerafdruk of andere slimme unlockmethodes. (Totdat je hem met de pincode unlockt, dan gaat de lockdown er automatisch weer af.)

Ik heb trouwens het idee dat het switchen tussen apps wat sneller is met Android 9 dan voorheen met 8.0...

Albantar wijzigde deze reactie 03-05-2019 11:06 (62%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clemens123
Albantar schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 06:23:
One button navigation werkt goed en voegt nog wat meer schermruimte toe.
Dat is toch niet nieuws? Of is er ook een mogelijkheid on screen one button navigation te gebruiken (ipv de fingerprint one touch)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Clemens123 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:13:
[...]

Dat is toch niet nieuws? Of is er ook een mogelijkheid on screen one button navigation te gebruiken (ipv de fingerprint one touch)?
Voorheen gebruikte ik het niet omdat het niet fijn werkte. Nu werkt het kennelijk beter...

Ik zag trouwens gisteren ook een Moto G5 met Android 9 dus daar is deze update ook voor beschikbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clemens123
@Albantar
Wat Moto G5 ook? Zou me verbazen daar kwam onlangs 8.1 uit...zal als het Pie was eerder een custom ROM zijn...

En ik merk geen verschil met de one touch navigatie, werkt even goed als voorheen...

Clemens123 wijzigde deze reactie 04-05-2019 14:53 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Ah ja dat was 8.1

Ik werd in de war gebracht doordat het menuutje dat je krijgt als je op de power knop drukt er in 8.1 het zelfde uitziet als in 9, maar anders dan in 8.0...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 637806
  • Registratie: augustus 2019
  • Niet online
Nog steeds niets hier op mijn moto g6 :( wacht nu al een tijdje.
België hier.

Zie op lolinet op RETEU channel ook nog niets verschijnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• esky
H3LLY schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:03:
Nog steeds niets hier op mijn moto g6 :(
Je bent niet de enige, hier in NL ook nog steeds geen update voor mijn G6 :(

Overigens zie ik op lolinet in RETEU channel niet de 8.0.0 versie staan die ik nu draai, die staat wel in RETAIL en RETUS en daar staan ook al twee 9.0 versies die ik nog niet gekregen heb.

[Edit: onderstaande vraag toegevoegd]
Welk channel zitten de mensen in die al wel een update gehad hebben (@thinkbender @Albantar @Clemens123 )? Dat zie je onder "Settings"->"System"->"About Phone"->"Software Channel". Bij mij staat er retus.

esky wijzigde deze reactie 13-05-2019 11:40 (52%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clemens123
RETEU hier

Zie screenshot
https://tweakers.net/ext/f/4j1Z3i95AhR6yUhrzCoEPTYI/thumb.png

Clemens123 wijzigde deze reactie 13-05-2019 13:10 (122%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

@esky Hier ook "reteu"...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xenne
groot nadeel van de update.... call recorder werkt niet meer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thinkbender
Reteu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EL-Padre
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 17-06 19:43
Sinds de upgrade naar Android Pie valt mijn G6 vaak uit als ik hem opgeladen heb en de lader eruithaal. Dan moet ik hem steeds terug aanzetten en werkt het toestel weer gewoon. Vreemd

• 637806
  • Registratie: augustus 2019
  • Niet online
Belgie... nog steeds geen ret eu update ontvangen :(

• esky
De android 9 update voor RETUS heb ik nog steeds niet gehad. Inmiddels wel een security update naar OPPS27.104-92-6 (feb 1 2019)

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:33

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Vandaag voor mn ouders een G6 besteld, zal deze week wel binnen komen.

Nou lees ik op het Lenovo forum nogal wat issues na de Pie update. Traag, crashen, slecht geluid.. Is het verstandig om die update nog even niet uit te voeren? Want om ze nou met een instabiele telefoon te laten werken straks..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-08 10:14
Ik heb 'm ook zeer recent besteld en net binnen. Pie meteen erop. Ik merk niks van traag en slecht geluid alleen bij muziek maar als je die dolby rommel uit zet verbeterd het enorm.

Ander vraagje, ik maak af en toe ergens een gebaar waardoor de helderheid van het scherm naar minimaal gaat. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:33

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Wijnands schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:25:
Ik heb 'm ook zeer recent besteld en net binnen. Pie meteen erop. Ik merk niks van traag en slecht geluid alleen bij muziek maar als je die dolby rommel uit zet verbeterd het enorm.

Ander vraagje, ik maak af en toe ergens een gebaar waardoor de helderheid van het scherm naar minimaal gaat. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Misschien is het alleen een issue als je de pie update op al in gebruik zijnde telefoon uitvoert? Al lees ik hier en daar dat een factory reset ook niet echt helpt.

Ik ga vandaag de G6 aan mijn moeder geven (verjaardagscadeautje).. Jij nog geen issues verder?

• GH45T
De afgelopen week had ik opeens random notificatiegeluiden/trillen zonder dat er een notificatie was te zien. Het trillen leek wel op een niet herkende fingerprint. Ik dacht eerst een vuile fingerprint sensor maar er was niets te zien en schoonmaken hielp niet.

Toen gaan denken aan een softwareprobleem en na een hoop zoeken kwam ik op wat Lenovo fora terecht waar de downloadmanager-app als oorzaak wordt aangewezen. Daar heb ik gisterenavond de data van verwijderd en daarna is het volgens mij niet meer voorgekomen.

Mocht iemand dezelfde problemen tegen gaan komen, bij deze ;)

• Wijnands
hars73 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:38:

Ik ga vandaag de G6 aan mijn moeder geven (verjaardagscadeautje).. Jij nog geen issues verder?
Beetje prutsen met de ringtone. Ding is niet zo luid als mijn iphone.

• esky
Eindelijk heb ik de update naar Android Pie (9) gehad en het was een ramp! Het toestel heeft zelf de pin aangepast waardoor ik er niet meer in kon. De enige oplossing die Motorola had was een factory reset te doen, dus alle data is weg :(

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je bent de enige niet.

https://forums.lenovo.com...-pin-changed/td-p/4394303

Ik had al besloten wat terughoudend te zijn met de stap om te upgraden n.a.v. wat negatieve signalen/adviezen hier:

https://forums.lenovo.com...-recommended/td-p/4405525

Ik was toen ook al dat niet meer werken van de PIN tegengekomen. Knap schandalig dat firmware met een dergelijk grote bug er gewoon uit gaat bij Motorola/Lenovo.

Ik denk dat dit waarschijnlijk te voorkomen zal zijn door voordat je de upgrade doet je er eerst alle beveiligingen even afhaalt, evt. zelfs de vingerafdrukken. Ik had me al voorgenomen om dat te doen wanneer/als ik de upgrade doe. Ik zit voorlopig nog even op 8.

Hoe zijn de ervaringen hier met Android 9 op de G6 na wat langer gebruik vergeleken met Android 8? Prestaties? Warmte? Accuduur? Geluid? WiFi? Stabiliteit? Anders?

En zijn er na de Android 9 upgrade al latere 'security updates' geweest waarin evt. ook wat bugs gefikst zijn?

CaptJackSparrow wijzigde deze reactie 16-07-2019 18:15 (5%)

• esky
Dat zag ik ook toen ik ging googlen na de update. Ik ging er heel naïef vanuit dat als ze al maanden met de update bezig zijn zulke grote problemen er wel uit zouden zijn.....
En zijn er na de Android 9 upgrade al latere 'security updates' geweest waarin evt. ook wat bugs gefikst zijn?
Ik heb gisteren de update gedaan dus alleen eerste ervaringen. Het werkt prima. Lijkt soepeler te werken dan de vorige versie, maar dat kan ook komen door de factory reset. Ik zit op de PPS29.118-11.1 patch level: may 1, 2019.

• GH45T
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:06:
Je bent de enige niet.

https://forums.lenovo.com...-pin-changed/td-p/4394303

Ik had al besloten wat terughoudend te zijn met de stap om te upgraden n.a.v. wat negatieve signalen/adviezen hier:

https://forums.lenovo.com...-recommended/td-p/4405525

Ik was toen ook al dat niet meer werken van de PIN tegengekomen. Knap schandalig dat firmware met een dergelijk grote bug er gewoon uit gaat bij Motorola/Lenovo.

Ik denk dat dit waarschijnlijk te voorkomen zal zijn door voordat je de upgrade doet je er eerst alle beveiligingen even afhaalt, evt. zelfs de vingerafdrukken. Ik had me al voorgenomen om dat te doen wanneer/als ik de upgrade doe. Ik zit voorlopig nog even op 8.

Hoe zijn de ervaringen hier met Android 9 op de G6 na wat langer gebruik vergeleken met Android 8? Prestaties? Warmte? Accuduur? Geluid? WiFi? Stabiliteit? Anders?

Heb nu ongeveer een maand Android 9 op de Moto G6 en werkt eigenlijk prima, op het vreemde notificatie probleem wat ik had na.

Had en heb gewoon een pincode zowel op simkaarten als toestel en fingerprint ingeschakeld, heeft geen problemen veroorzaakt tijdens de update.

Security update level is bij mij 1 februari 2019 en dat vind ik ronduit schandalig. Zeker gezien dit toestel in het "Android enterprise recommended" programma zit. Het opnemen in het Android enterprise recommended programma was voor mij de reden dat ik het aandurfde om dit toestel te kiezen ondanks de negatieve verhalen over updates op Moto G4/G5. Dat blijkt een slechte keuze :|

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

esky schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:25:
Ik zit op de PPS29.118-11.1 patch level: may 1, 2019.
GH45T schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:10:
Security update level is bij mij 1 februari 2019
Hoe kan dit? Is dat niet hetzelfde?

• esky
Ik heb de Amerikaanse versie, er zijn een aantal verschillende hardware versies van het toestel die verschillende software versies draaien. Dat het zoveel verschilt had ik ook niet verwacht.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 24-08 22:54
esky schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:57:
[...]

Ik heb de Amerikaanse versie, er zijn een aantal verschillende hardware versies van het toestel die verschillende software versies draaien. Dat het zoveel verschilt had ik ook niet verwacht.
Hier reteu. Na de update is de wifi belachelijk. Elk ander apparaat hier in huis doet rond de 48 Mbit qua speedtest, de G6 rond de 14.
Factory reset gedaan 2x, cache verwijderd 6x.
Ding blijft verschrikkelijk traag.
Na een factory reset gaat het een week goed, daarna beginnen de ui en het toetsenbord te haperen.
Andere launcher geprobeerd, verschillende toetsenborden inplaats van Gboard...
Beveiligingsupdate is ook nog steeds februari.
Heb even een tijdje zonder pi-hole gedraaid, aangezien ik de pie update ook pas kreeg nadat pi-hole was uitgeschakeld, maar de mei-update is er niet.....

who put a "stop payment" on my reality check

• GH45T
Heb ook retueu, zover ik weet staat dat voor retail eu. Toestel komt gewoon van Belsimpel, ik kan me voorstellen dat een ander software channel voor loopt, maar een security level van bijna een half jaar geleden vind ik anno 2019 voor een toestel wat nog geen anderhalf jaar verkrijgbaar is gewoon slecht.

Voor de rest ben ik tevreden, maar als ik het vergelijk met de Nokia 6.1 van mijn vriendin zijn de updates schandalig slecht geregeld.

• DaRk PoIsOn
GH45T schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:32:
Heb ook retueu, zover ik weet staat dat voor retail eu. Toestel komt gewoon van Belsimpel, ik kan me voorstellen dat een ander software channel voor loopt, maar een security level van bijna een half jaar geleden vind ik anno 2019 voor een toestel wat nog geen anderhalf jaar verkrijgbaar is gewoon slecht.

Voor de rest ben ik tevreden, maar als ik het vergelijk met de Nokia 6.1 van mijn vriendin zijn de updates schandalig slecht geregeld.
Ik heb hem nu een jaar en een maand. Achteraf nu toch wel spijt dat ik niet met mijn vakantiegeld een G7 plus heb gehaald.
De G8 komt volgens de geruchten in februari 2020, dus dan maar met de kerstbonus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wijnands
Patch voor juni is net een paar dagen gekomen.

Nog steeds heel tevreden. Alleen.. kan dat ding niet HARDER op de ringtone?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:10
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:09:
[...]

Ik heb hem nu een jaar en een maand. Achteraf nu toch wel spijt dat ik niet met mijn vakantiegeld een G7 plus heb gehaald.
De G8 komt volgens de geruchten in februari 2020, dus dan maar met de kerstbonus.
Hoezo? De G7 Plus is toch ook geen Android One toestel. Daarvoor heb je dan weer de Motorola One en de Motorola One Vision :P Zelfs de G5s, en daar is het ook huilen met de pet op hoelang het duurt voor er patches komen. Oreo heb ik zelfs pas sinds januari of februari dit jaar gekregen.

Overigens vraag ik me wel nog steeds af in hoeverre die securitypatches van belang zijn. Er is nogal een verschil tussen theoretisch misbruik en de praktijk. Hoewel, alle openstaande lekken in een systeem kan natuurlijk bij elkaar genomen wel een gigantisch gevaar vormen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wijnands
Gisteren een binge watch sessie gehouden. VLC op de moto G6, full hd mkv bestanden van mij NAS naar mijn chromecast laten streamen 5 uur lang. Telefoon werd nog niet eens warm.

• RonnyC
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 22-08 18:39
Gisteren hier ook de G6 aangeschaft ,ik was aan het twijfelen tussen deze en de Nokia 5.1 plus ,spec gelijkaardig maar toch was de voorkeur de Nokia toen ik naar de winkel vertrok vanwege het betere updatebeleid ;-)
In de winkel lagen ze bijna naast elkaar ,één ertussen wat het vergelijken gemakkelijker maakte ,de G6 leek me meer en meer te overtuigen toen ik met beide aan het spelen was ,foto's die ik nam waren duidelijk net iets beter meer uitgebreider ook .
S'avonds alles nog geupdate incl android 9 zonder één probleem ,super blij mee hopelijk op termijn ook de betere keuze ;-) weet iemand of het mogelijk is een niet Motorola lader bij te kopen staat namelijk beschreven enkel met de originele op te laden (link eventueel) groeten en fijne vakantie ;-)

• Wijnands
[b]RonnyC in "[Motorola Moto G6] Ervaringen & Discussie"weet iemand of het mogelijk is een niet Motorola lader bij te kopen staat namelijk beschreven enkel met de originele op te laden (link eventueel) groeten en fijne vakantie ;-)
Geen punt, heb 'm ook aan een apple lader gehad. Reken alleen niet op turbopower dan

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

@RonnyC

https://www.motorola.com/us/products/turbopower

"Not just for motorola"

Motorola geeft zelf aan dat hun Turbopower laders ook toestellen die Qualcomm Quick Charge 2.0 ondersteunen kunnen snelladen. Andersom zou ook in principe moeten werken. Er zit per slot van rekening een Qualcomm SOC in (Snapdragon 450) en die ondersteunen Quick Charge.

https://www.qualcomm.com/...ragon-450-mobile-platform

De SOC ondersteunt zelfs Quick Charge 3.0

Hier wat over de verschillende snellaadtechnieken:
https://www.trustedreview...-is-fast-charging-3521693

"Like Samsung’s Adaptive Fast Charging tech, TurboPower also plays nice with Qualcomm’s Quick Charge 2.0 standard"

Verder werkt elke 'domme' USB lader natuurlijk ook alleen laden die minder snel.

• DaRk PoIsOn
dennis_rsb schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:23:
[...]

Hoezo? De G7 Plus is toch ook geen Android One toestel. Daarvoor heb je dan weer de Motorola One en de Motorola One Vision :P Zelfs de G5s, en daar is het ook huilen met de pet op hoelang het duurt voor er patches komen. Oreo heb ik zelfs pas sinds januari of februari dit jaar gekregen.
Hola, excuses, beetje laat antwoord.

Ik bedoelde er mee dat Pie wss beter draait op de G7 Plus als op de G6.
Na nog eens 2x een factory-reset draait hij overigens al een paar dagen zeer soepel!

• RonnyC
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 22-08 18:39
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:06:
@RonnyC

https://www.motorola.com/us/products/turbopower

"Not just for motorola"

Motorola geeft zelf aan dat hun Turbopower laders ook toestellen die Qualcomm Quick Charge 2.0 ondersteunen kunnen snelladen. Andersom zou ook in principe moeten werken. Er zit per slot van rekening een Qualcomm SOC in (Snapdragon 450) en die ondersteunen Quick Charge.

https://www.qualcomm.com/...ragon-450-mobile-platform

De SOC ondersteunt zelfs Quick Charge 3.0

Hier wat over de verschillende snellaadtechnieken:
https://www.trustedreview...-is-fast-charging-3521693

"Like Samsung’s Adaptive Fast Charging tech, TurboPower also plays nice with Qualcomm’s Quick Charge 2.0 standard"

Verder werkt elke 'domme' USB lader natuurlijk ook alleen laden die minder snel.
mercikes voor deze duidelijke uitleg ,heb een Qualcomm Quick Charge 3.0 extra besteld niet origineel :$

• speed60
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-08 16:09
Sinds 2 dagen de Moto G6 in gebruik genomen. Veel updates achter elkaar, de update van jnui 2019 staat er nu op (Android 9).

Helaas heel vaak, meerdere keren per uur, lags / freeze van tot een minuut lang. Allerlei tips van gebruikers van het Lenovo forum geprobeerd, maar het probleem blijft.

Deze wordt opgestuurd naar de reparateur onder garantie, maar ik ben bang dat dat niks uitmaakt...

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

speed60 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:09:
Sinds 2 dagen de Moto G6 in gebruik genomen. Veel updates achter elkaar, de update van jnui 2019 staat er nu op (Android 9).

Helaas heel vaak, meerdere keren per uur, lags / freeze van tot een minuut lang. Allerlei tips van gebruikers van het Lenovo forum geprobeerd, maar het probleem blijft.

Deze wordt opgestuurd naar de reparateur onder garantie, maar ik ben bang dat dat niks uitmaakt...
Was dat ook vóór, of alleen na de upgrade van Android 8 naar 9?

• DaRk PoIsOn
CaptJackSparrow schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:17:
[...]

Was dat ook vóór, of alleen na de upgrade van Android 8 naar 9?
Dit probleem heb ik dus ook na de Pie update!

Edit: 5 minuten na deze post, pi-hole weer eens uitgeschakeld en hoppa daar was de juni update.

Wifi heeft weer normale snelheden, tot nu toe geen hangen/lag van de telefoon. DPI lijkt lager te zijn op de telefoon, althans mijn gboard is kleiner geworden en in firefox is ook alles kleiner

DaRk PoIsOn wijzigde deze reactie 23-08-2019 01:56 (37%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True