Missende/beschadigde onderdelen op PC na terugkomst RMA

Pagina: 1
Acties:
  • 7.372 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1138553

Topicstarter
Hey jongens.

Dit is een aanvulling van het topic:

Desktop van msi. RMA via Polen?

Ik heb dus na 2 weken een bericht gehad dat zij het probleem niet kunnen vinden. En ze vroegen achter mijn steam inlog gegevens om de game alsnog te testen om zo de coil whine te vinden... ik heb uitdrukkelijk vermeld dat ze moeten spelen om te testen!

Heb daarna niks meer gehoord. Had eens gebeld omdat ik geen antwoord meer kreeg hierop en ze zijden. Ja mijnheer, we zijn er mee bezig.

Nu heb ik recent terug gebeld en ze vertelde me dat ze het zogezegd hebben getest in een stille ruimte. Ze zeggen mijn steam te hebben gebruikt alhoewel ik kan zien dat ze niet eens hebben ingelogd... . Tevergeefs. Ze vinden niks. Dus hebben ze het toestel maar terug gestuurd.

Bij ontvangst was dit niet de originele doos. Ik had mijn desktop super goed ingepakt met de originele aankoopdoos en mouse van fabriek. Zelfs anti roest papier lol... ja het was echt een valvrij pakket zeg maar. Beetje overdreven maar hey 1400 euro en 5 maand oud naar polen met ups? Ik nam geen risks.

Bij het controleren merk ik dat er krassen op de case zijn. Achja tot daar. Heb hem even opengedaan. Waaw! Er is 1 van de 3 cooling fans gewoon weg? Ook de gpu is oppeens beschadigd aan de ophanging. Inmens veel stof vanbinne + de desktop lag gewoon ze zwieren in de doos... niks van opvulling dus. Coil whine is er nog steeds en ze hebben alles er nog op laten staan...

Ik kan dat hier niet bij laten he... 1400 euro en 5 maanden oud... opsturen voor coilwhine met garantie dat het gerepareerd zou worden en dan dit?! Ik vreesde hier al voor. Het internet staat vol van slechte msi ervaringen maar toch zijden ze dat ik worst cases opzocht...

Iemand een idee of enigsinds kennis in rechten hoe ik dit kan aanpakken?

Even ter duidelijkheid: dit is een all in one systeem van msi. Een desktop van 1400 euro dat is aangekocht bij gamegear. Gamegear werkt hetzelfde als ik. Heb dit nagevraagd en ook zij zouden net hetzelfde gedaan hebben. Opsturen naar de rma.... heb msi al 2 mails gestuurd maar geen reactie tot vandaag. Bellen heb ik nog niet gedaan

Wat kan ik nog doen? Nog eens opsturen? Vragen aan msi nederlands om te herstellen? Gaan ranten bij msi? Juridische stappen nemen? Gewoon opgeven een een 2de hands kaart zoeken die geen coil whine heeft?

Ik weet niet goed wat doen. Lijkt me weer zo het kleine mannetje tegen de grote mijnheren verhaal. Want die beschadigingen kunnen ze weer op ups steken. Ups op msi want zij verpakken slecht enzoverder...

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Anoniem: 1138553 op 05-04-2019 17:46)

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:36
Anoniem: 1138553 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:12:
[...]

Normaal kreeg ik een gerepareede pc van de eerste keer terug. Nu moet ik hem weer opsturen voor een extra probleem dat msi heeft gemaakt... Nogmaals: De winkel vertelde zelf dat zij gerust het toestel willen opsturen er er niks veranderd aan de garantie als ik het voor hen zou opsturen... geld terug kan niet volgens de winkel aangezien het probleem niet is vastgesteld bij msi.
Als ze nogmaals bij MSI niets vast kunnen stellen en de PC kapot terugsturen kan je gewoon je geld terug krijgen. Daar moet de winkel dan aan voldoen. Als ze zeggen van niet moet je bij hun zijn met je advocaat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28
Weer contact opnemen met MSI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:56:
Weer contact opnemen met MSI?
Bellen dan en zo uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ja. Wel op een iets vriendelijkere toon. Iets met honing en azijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-07 17:45
De desktop doet het verder nog wel? Buiten de optische schade?
Mijn eerste advies is om zo min mogelijk mee te sturen voor een RMA. Meestal gooien ze alles weg wat onnodig opgestuurd wordt.

Verder moet je eigenlijk bij Gamegear zijn. Met hen heb je een aankoopovereenkomst, en Gamegear zal je dus ook garantie moeten bieden. MSI is officieel geen partij.

Dan mom je nu echter voor de moeilijke keuze te staan of je de Desktop op gaat sturen naar MSI of Gamegear voor de tweede reparatie. MSI heeft de schade aangebracht, maar Gamegear is de partij die de garantie moet afhandelen.

Edit: in het geval van NL. Neem aan dat het voor BE vergelijkbaar is?

[ Voor 5% gewijzigd door Pyramiden op 03-04-2019 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pyramiden schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:44:
De desktop doet het verder nog wel? Buiten de optische schade?
Mijn eerste advies is om zo min mogelijk mee te sturen voor een RMA. Meestal gooien ze alles weg wat onnodig opgestuurd wordt.

Verder moet je eigenlijk bij Gamegear zijn. Met hen heb je een aankoopovereenkomst, en Gamegear zal je dus ook garantie moeten bieden. MSI is officieel geen partij.

Dan mom je nu echter voor de moeilijke keuze te staan of je de Desktop op gaat sturen naar MSI of Gamegear voor de tweede reparatie. MSI heeft de schade aangebracht, maar Gamegear is de partij die de garantie moet afhandelen.

Edit: in het geval van NL. Neem aan dat het voor BE vergelijkbaar is?
Ja de desktop is nooit echt kapot geweest he... coil whine.... Dit klopt niet helemaal. Garantie is door msi gegeven en niet door de winkel... als ik naar de winkel ga doen zij net hetzelfde wat ik doe. Ik denk dat veel mensen niet echt garantie kennen. De winkel kan niet zomaar een nieuw toestel geven ofzo... ze volgen dus de procedure. Het is altijd de fabrikant dat de uiteindelijke garantie bied. Ze kunnen enkel de draaglast zijn in die zin: zij doen het werk...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1138553 op 04-04-2019 04:09 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:30

OmeJoyo

This is me

Anoniem: 1138553 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 04:06:
[...]

Ja de desktop is nooit echt kapot geweest he... coil whine.... Dit klopt niet helemaal. Garantie is door msi gegeven en niet door de winkel... als ik naar de winkel ga doen zij net hetzelfde wat ik doe. Ik denk dat veel mensen niet echt garantie kennen. De winkel kan niet zomaar een nieuw toestel geven ofzo... ze volgen dus de procedure. Het is altijd de fabrikant dat de uiteindelijke garantie bied. Ze kunnen enkel de draaglast zijn in die zin: zij doen het werk...
Dat is gewoon pertinent onjuist, de winkel is verantwoordelijk, niet MSI, ik denk dat hier meer dan 500 topics over zijn en elke willekeurige site, consumentenbond, consuwijzer, radar, kassa, etc. zal precies dit uitleggen.

Dit was in je vorige topic al aangegeven, echter omdat de vraag daar niet correct was ging die op slot.

Dan je steamgegevens afgeven, dat is wel bij uitstek het domste wat je kunt doen en ook onnodig. Ze hebben software om het te testen en om een belangrijk argument om zeep te helpen, het is onmogelijk dat maar 1 spel coilwhine veroorzaakt.

Hoe verder? Bellen met MSI om het op te lossen, want voor de schade is GameGear NU geen partij meer. Hadden ze wel moeten zijn want ZIJ hadden de RMA moeten regelen, zo staat het in de wet.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-07 18:37
Klinkt als een schade voorlief nemen.(tenzij je er tijd en geld in wil steken). En hem op nieuw naar GameGear. Het probleem uitleggen. En met een beetje geluk pakken de schade ook voor je mee. Maar in ieder geval GEEN direct zaken doen met MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-07 20:25
loki504 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 07:48:
Klinkt als een schade voorlief nemen.(tenzij je er tijd en geld in wil steken). En hem op nieuw naar GameGear. Het probleem uitleggen. En met een beetje geluk pakken de schade ook voor je mee. Maar in ieder geval GEEN direct zaken doen met MSI.
Dat is nu te laat. Waarom zou GameGear de schade aan oplossen de TS heeft veroorzaakt door met een andere partij in zee te gaan (MSI) om de computer te laten repareren.

edit: ik benader het uit Nederlands oogpunt. Ik zie dat TS in België woonachtig is.

[ Voor 7% gewijzigd door LordSinclair op 04-04-2019 08:46 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
LordSinclair schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:44:
[...]

Dat is nu te laat. Waarom zou GameGear de schade aan oplossen de TS heeft veroorzaakt door met een andere partij in zee te gaan (MSI) om de computer te laten repareren.

edit: ik benader het uit Nederlands oogpunt. Ik zie dat TS in België woonachtig is.
Daarom zeg ik ook met een beetje geluk. Ze zijn het niet verplicht. Maar als ze een beetje service verlenen zetten ze nog wat extra druk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-07 20:25
loki504 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:47:
[...]

Daarom zeg ik ook met een beetje geluk. Ze zijn het niet verplicht. Maar als ze een beetje service verlenen zetten ze nog wat extra druk op.
Het is niet alleen de optische schade die MSI veroorzaakt heeft maar ook het missen van een ventilator en een rommel in de computer. In al die schade kan de winkel niks betekenen omdat ze gepasseerd zijn.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

LordSinclair schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:44:
[...]

https://www.eccbelgie.be/themas/garantie/wettelijke-garantie

Het is enkel uw verkoper die voor deze garantie verantwoordelijk is. Hij mag u dus niet zomaar doorverwijzen naar de fabrikant

Maakt geen toeter uit, Europees recht, behalve de extra Nederlandse rechten werkt alles hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003

Blokker_1999

Full steam ahead

Zoals @418O2 aangeeft is de enige optie die je nu hebt contact opnemen met MSI en met hen regelen dat de schade vergoed wordt. Doordat je zelf besloten hebt direct contact op te nemen met MSI heb je het jezelf moeilijker gemaakt dan nodig is. Hiermee heb je je wettelijk recht op garantie mogelijks helemaal vergooid.

De wettelijke garantie is een garantie tussen koper en verkoper. Het is aan de verkoper om eventuele schade te herstellen en indien mogeiljk de bijhorende kosten te verhalen op een derde partij. De fabrikant mag ook garantie geven, maar zelfs dan hoor je eerst langs de verkoper te gaan en enkel als die zijn garantietermijn verlopen is, na 2 jaar in België, dien je dan zelf afspraken te maken met de fabrikant.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:39
Hoe krijg je met een paar weken testen immens veel stof in je pc? Ik zie dat je je eigen HD in elk geval wel hebt, maar: heb je wel je eigen PC teruggekregen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Blokker_1999 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:37:
Zoals @418O2 aangeeft is de enige optie die je nu hebt contact opnemen met MSI en met hen regelen dat de schade vergoed wordt. Doordat je zelf besloten hebt direct contact op te nemen met MSI heb je het jezelf moeilijker gemaakt dan nodig is. Hiermee heb je je wettelijk recht op garantie mogelijks helemaal vergooid.
Of zoals in het vorige topic ook al is aangegeven:
-The_Mask- schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:27:
Ik kan mij niet voorstellen dat je de videokaart bij MSI hebt gekocht. Dus voor garantie moet je ook niet bij MSI zijn. Door garantie via MSI te doen ben je gewoon de garantie kwijt bij de winkel en heb je ook nergens recht meer op.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een fix gegeven, zodat die wat meer de lading dekt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 11:19

DataGhost

iPL dev

CurlyMo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:48:
[...]

Of zoals in het vorige topic ook al is aangegeven:

[...]
:/
Ik vond die opmerking in het vorige topic al behoorlijk uit de lucht komen vallen, en misschien moet je gewoon verder lezen wat de TS zegt:
Anoniem: 1138553 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 02:02:
Voor alle duidelijkheid het is een desktop van msi he. Een volledig systeem dus. Msi zegt uitdrukkelijk het hele systeem te sturen en geen componenten tenzij ze appart zijn aangekocht. De infinite x heeft een gtx 1060... Vandaar ook het hele systeem.
Nergens wordt gesproken over dat TS zelf een kaart erin gezet zou hebben, en al zou dat wel zo zijn, heeft dat he-le-maal niks te maken met de nieuwe beschadigingen aan de PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
DataGhost schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:16:
[...]

:/
Ik vond die opmerking in het vorige topic al behoorlijk uit de lucht komen vallen, en misschien moet je gewoon verder lezen wat de TS zegt:
Het kunnen volgen van een abstract punt is een deugd. Of het nou (onterecht) over specifiek de videokaart gaat of (terecht) om het hele systeem. Het punt blijft hetzelfde. Het product is niet direct bij MSI gekocht dus regel je garantie dan ook niet via MSI.

Een goede les voor TS voor de volgende keer.

[ Voor 19% gewijzigd door CurlyMo op 04-04-2019 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
CurlyMo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:29:
[...]

Het kunnen volgen van een abstract punt is een deugd. Of het nou (onterecht) over specifiek de videokaart gaat of (terecht) om het hele systeem. Het punt blijft hetzelfde. Het product is niet direct bij MSI gekocht dus regel je garantie dan ook niet via MSI.
De garantie gebeurd nu eenmaal zowizo via msi. Factory - repair center. De winkel heeft een bericht gestuurd naar msi. Waarop msi zij: stuur maar op! Nu ik woon vrij ver van die winkel en vroeg of ik het voor hen mocht doen? Dat was net hetzelfde... Dus heb ik het maar opgestuurd. De garantie is nog steeds geldig aangezien in de winkel net heb gebeld om te vragen of ze er geen nieuwe kaart in kunnen steken jammer genoeg verkopen ze geen kaarten meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ze kunnen enkel de draaglast zijn in die zin: zij doen het werk...
En i.t.t. MSI zijn ze aansprakelijk, mocht het tot een juridisch gevecht komen. Dus ja, als MSI de hakken in het zand zet waardoor reparatie niet meer mogelijk is, dan zal de winkel wel een nieuw apparaat moeten leveren.
Anoniem: 1138553 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:37:
De garantie gebeurd nu eenmaal zowizo via msi. Factory - repair center. De winkel heeft een bericht gestuurd naar msi. Waarop msi zij: stuur maar op! Nu ik woon vrij ver van die winkel en vroeg of ik het voor hen mocht doen? Dat was net hetzelfde... Dus heb ik het maar opgestuurd.
Ah, dat verandert de zaak. Als dit allemaal met goedkeuring van de winkel is gebeurd kunnen ze niet stellen dat je het op eigen houtje verkeerd hebt gedaan, dus blijven ze aansprakelijk voor een goede oplossing. Dus als MSI het echt niet goed blijkt op te lossen zal je naar de winkel terugmoeten.

[ Voor 46% gewijzigd door bwerg op 04-04-2019 13:42 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:25
[...]

Ja de desktop is nooit echt kapot geweest he... coil whine.... Dit klopt niet helemaal. Garantie is door msi gegeven en niet door de winkel...
Nee, de garantie wordt door de winkel gegeven. Hoe zij dat doen is niet relevant.
Wanneer ze jou het ding laten opsturen naar MSI dan lijkt me niet dat ze daarmee hun verantwoordelijkheid kunnen afschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OmeJoyo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 04:35:
[...]

Dat is gewoon pertinent onjuist, de winkel is verantwoordelijk, niet MSI, ik denk dat hier meer dan 500 topics over zijn en elke willekeurige site, consumentenbond, consuwijzer, radar, kassa, etc. zal precies dit uitleggen.

Dit was in je vorige topic al aangegeven, echter omdat de vraag daar niet correct was ging die op slot.

Dan je steamgegevens afgeven, dat is wel bij uitstek het domste wat je kunt doen en ook onnodig. Ze hebben software om het te testen en om een belangrijk argument om zeep te helpen, het is onmogelijk dat maar 1 spel coilwhine veroorzaakt.

Hoe verder? Bellen met MSI om het op te lossen, want voor de schade is GameGear NU geen partij meer. Hadden ze wel moeten zijn want ZIJ hadden de RMA moeten regelen, zo staat het in de wet.
Raar want zij zelf vroegen om mijn steam? Zo kunnen we jouw games testen op coil whine zijden ze... ze hebben zelfs mijn inlog gebruikt van mijn e-mail... dat kon ik wel zien. Ik kon niet zien of ze nu echt steap hebben gebruikt... Ze hebben zelfs niks gewist... ik heb alle bestanden nog op de pc staan inclusief microsoft login Ik heb nu kwaad gebeld en onmiddelijk gevraagd voor een rapport. Heb dit gekregen want ik was met juridische termen aan het gooien. Ze werden bang denk ik... Er staat dat ze de desktop 8x hebben getest. Zo goed voor 28 uur werkuren Moederbord gpu en psu appart + intern getest. Onderdelen losgevezen ook lees ik. Ook een stille ruimte gebruikt... Allemaal in het pools dus google translate heeft het moeilijk...

Raar dat zo een bedrijf dan zo speelt met gegevens van hun clienten toch?

Idd coil whine is niet bij 1 spel... elk spel dat gebruik maakt van de gtx heeft dit... gta, garrys mod, runescape echt elk spel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1138553 Alles ligt nog steeds bij verkopende partij. jij hebt op aanwijzing van hun handelingen verricht.
Waar de verkopende partij de schade verhaalt, of wat ze ermee doen heb jij niets mee te maken. Jij hebt een overeenkomst met de verkopende partij. (indien dit toevallig de fabrikant betreft, geldt hetzelfde recht als -reguliere verkoper- )

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Oh, en uiteraard: verander alle wachtwoorden die je ze hebt gegeven. Als je dat nog niet gedaan hebt, lopen er nu wat polen rond die op elk moment in je steam account kunnen.

En met "ze hebben zelfs mijn inlog gebruikt van mijn e-mail." bedoel je dat je ze in je mail-account hebt gelaten?

[ Voor 25% gewijzigd door bwerg op 04-04-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@bwerg ik bedoel mijn microsoft acc... dus mijn pincode van mijn desktop. Zo hebben ze eig toegang tot alles mail / facebook... alles was is verbonden. Als ze naar chrome gaan en facebook opendoen ben ik ingelogd. Als ze mail opendoen ben ik ingelogd. Hah zelfs skype en discord ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Philip Ross
Anoniem: 1138553 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:07:
@bwerg ik bedoel mijn microsoft acc... dus mijn pincode van mijn desktop. Zo hebben ze eig toegang tot alles mail / facebook... alles was is verbonden. Als ze naar chrome gaan en facebook opendoen ben ik ingelogd. Als ze mail opendoen ben ik ingelogd. Hah zelfs skype en discord ...
Dan moet je van alles dat met die mail verbonden is je wachtwoord gaan wijzigen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geppie99
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-07 14:37
Misschien slim om de volgende keer voordat je hem opstuur eerst te resetten.
Of er een standaard accountje er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt (neem ik aan) wel foto's genomen van de staat hoe je je desktop ontvangen hebt, of niet??

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:49
[...]

Is dat zo? Ik heb gisteren toevallig nog een product teruggebracht naar de winkel voor garantie, en ik kon kiezen, geld terug, zelfde product, of een ander product. Kon het zo omruilen.
Natuurlijk kan het ook zo zijn dat ze het opsturen voor reparatie.
Vind het wel goede service van de winkel, maar zo hoort het eigenlijk ook gewoon.

Zo werkt het. Volgens mij snap jij niet zo goed hoe garantie werkt.
Natuurlijk gaat de winkel dan naar (bijv.) Msi om het met hun op te lossen, maar daar ben jij helemaal geen partij in.
Nu ga jij als tussenpersoon werken, en dat hoort gewoon niet zo. En ik heb zo'n vermoeden dat je daar nu voor gaat boeten, bij gebrek aan een beter woord.
Als het via de winkel gegaan was, had je een veel sterkere zaak gehad, en had de winkel het gewoon moeten oplossen. Nu moet je dat zelf doen. En ik vraag me heel erg af hoe ver je gaat komen. Helemaal met het gedrag wat je laat zien.

Denk je nou serieus dat die mensen bang worden als jij met "juridische termen" gooit? :F Hahah die mensen lachen je gewoon uit. Ten eerste doet het hun helemaal niets, en ten tweede, heel veel succes met je juridische gevecht tegen Msi.

Ik zou gewoon rustig blijven als ik jou was, dan kom je veel verder.

En je hebt ze serieus al je inloggegevens gegeven? 8)7 Wow.
Vind het een raar verhaal dat ze er om vragen, maar dan nog, waarom geef je ze dat?

Kan je eens wat foto's maken, ben wel benieuwd hoe erg het allemaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 08:53
Het advies is al een aantal keer gegeven:
Bellen en mailen met GameGear om aan te geven dat het product niet voldoet en dat he dit zsm opgelost wil zien.
MSI niet bellen/mailen het gaat:
Jij->GameGear->MSI en dus niet anders.
Dat jij al spullen (op schriftelijk advies van GameGear mag ik hopen) opgestuurd hebt naar MSI is dom, maar vanaf nu netjes conform de regels handelen. Dan is er nog een kans(je) dat GameGear het voor je oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:18:

Bellen en mailen met GameGear om aan te geven dat het product niet voldoet en dat he dit zsm opgelost wil zien.
Dat had die moeten doen inderdaad zoals ook al duidelijk in zijn vorige topic aangegeven, maar daar zou het nu wel eens te laat voor kunnen zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Smobbo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:18:
Jij->GameGear->MSI en dus niet anders.
Zolang gamegear aangeeft dat je het ook prima direct met MSI mag afhandelen, dan blijft GameGear wel verantwoordelijk, hoor. Maar als het misgaat is het wel handig om GameGear op de hoogte te stellen: als je bij wijze van spreken na een jaar aanmodderen met MSI teruggaat naar GameGear, zullen ze ook wel vragen waarom je ze dat niet eerder hebt laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
*knip* Met reacties als deze zijn de TS niet geholpen. Laat ze dus maar voortaan achterwege.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 04-04-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WEBGAMING schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:06:
[...]

Is dat zo ja? Ik heb gisteren nog een product teruggebracht naar de winkel voor garantie, en ik kon kiezen, geld terug, zelfde product, of een ander product. Kon het zo omruilen.
Natuurlijk kan het ook zo zijn dat ze het opsturen voor reparatie.

Zo werkt het. Volgens mij snap jij niet zo goed hoe garantie werkt.
Natuurlijk gaat die winkel dan naar Msi om het met hun op te lossen, maar daar ben jij helemaal geen partij in.
Nu ga jij als tussenpersoon werken, en dat hoort gewoon niet zo. En ik heb zo'n vermoeden dat je daar nu voor gaat boeten bij gebrek aan een beter woord.
Als het via de winkel gegaan was, had je een veel sterkere zaak gehad, en had de winkel het gewoon moeten oplossen. Nu moet je dat zelf doen. En ik vraag me heel erg af hoe ver je gaat komen. Helemaal met het gedrag wat je laat zien.

Denk je nou serieus dat die mensen bang worden als jij met "juridische termen" gooit? :F Hahah die mensen lachen je gewoon uit. Ten eerste doet het hun helemaal niets, en ten tweede, heel veel succes met je juridische gevecht tegen Msi.

Ik zou gewoon rustig blijven als ik jou was, dan kom je veel verder.

En je hebt ze serieus al je inloggegevens gegeven? 8)7 Wow.
Vind het een raar verhaal dat ze er om vragen, maar dan nog, waarom geef je ze dat?

Kan je eens wat foto's maken, ben wel benieuwd hoe erg het allemaal is.
Eerst lezen aub vooralleer te reageren...
Freekers schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:50:
Je hebt (neem ik aan) wel foto's genomen van de staat hoe je je desktop ontvangen hebt, of niet??
Foto's?? Ik heb het op film zelfs... goed voor 30 min. Ook het openmaken is gefilmd... tot het aanzetten en het luisteren naar de coil whine.

Modbreak:Zoals ook in je vorige topic is verteld, is dubbelposten niet de bedoeling. Stop er dan ook mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 04-04-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Anoniem: 1138553 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:56:
[...]

Eerst lezen aub vooralleer te reageren...
Nou, vertel. Wat heb ik niet of verkeerd gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
geppie99 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:28:
Misschien slim om de volgende keer voordat je hem opstuur eerst te resetten.
Of er een standaard accountje er op zetten.
Ze vroegen uitdrukkelijk niks te resetten... ze zijden dat het een bios instelling kon zijn en dat ik gerust alles er op mocht laten zodat zij beter kunnen werken. Heb het allemaal op mail staan ook voor de twijfelaars onder ons..
Ging als volgt:
Beste,

De door u vermelde storing werd niet bevestigd. Het toestel werkt naar behoren en toont geen storingen aan. Heeft u misschien ook de steam inloggegevens voor ons, zodat wij de steam-games ook kunnen testen? Misschien kunnen wij dan een fout vinden.

In afwachting van uw antwoord.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Notebook Customer Service
WEBGAMING schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:57:
[...]

Nou, vertel. Wat heb ik niet of verkeerd gelezen?
Ten eerste moet het probleem vastgesteld worden... dit kan niet door een winkel. Deze is een verdeler geen hersteller. We praten over een defect geen doa... de winkel stuurt dit op naar de fabrikant die op zijn beurt het zal vaststellen. Indien dit zo is kan je idd genieten van deze voorwaarden. (Geld terug blabla) zolang ze niets vaststellen geniet je dus niet van zo een dingen. Dit is mijn geval. Heb net gebeld met gamegear en zij willen gerust zelf het toestel opsturen... het maakt hen niet uit. Het is zoals reed vernoemd dezelfde procedure... Ze kunnen echter geen nieuw toestel geven of een vergoeding zolang er niets is vastgesteld... Ze geloven mijn probleem en de heer aan de telefoon zelf heeft ook al hetzelfde gehad. (Coilwhine) Heb zelfs gevraagd voor een 2dehands kaart maar ze verkopen enkel systemen. Testen doet men nooit in de winkel hoor. tenzij ze er een officiële gecertificeerde afdeling voor hebben...
Als msi zelf uitdrukkelijk vraagt aan de winkel om alles op de pc te laten staan en de gehele desktop op te sturen? Wat is er dan zo raar aan? Heb jij bewijs nodig vooralleer je geloofd? Ik zal het filmpje uploaden op youtube; zo kan je zien dat de schade reëel is en ook het e mail verkeer niet verzonnen is.

Je post alsof garantie een doodnormale zaak is. Toch zijn er meer dan 60 instanties die garantiewetten op zich nemen en er dagdagelijks wel 20 rechtzaken voorkomen voor dergelijke zaken zoals dit. Yet you talk like soap and butter..

Niet alles is simpel. De ene keer gaat het niet zoals het moet...

[ Voor 51% gewijzigd door Yorinn op 04-04-2019 17:47 . Reden: Dubbelpost samengevoegd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
Waarom zou een winkel geen defect kunnen vaststellen? Natuurlijk kunnen ze dat, en dat gebeurt ook gewoon in bijna alle gevallen.

Voor de rest is het gewoon een totaal onzinverhaal.

You talk like soap and butter? :+ Zou dat een spreekwoord moeten zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:@Anoniem: 1138553 zou je eerst eens Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie willen doornemen voor je iets roept? Garantie loopt, normaal gesproken, via de winkel waar je je product hebt aangeschaft, niet de fabrikant.

Je hoeft dan ook geen mensen aan te vallen die je goedbedoeld advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yorinn schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:51:
[modbreak]@Anoniem: 1138553 zou je eerst eens Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie willen doornemen voor je iets roept? Garantie loopt, normaal gesproken, via de winkel waar je je product hebt aangeschaft, niet de fabrikant.

Je hoeft dan ook geen mensen aan te vallen die je goedbedoeld advies geven.[/]
Volgens hem is het totaal een onzinverhaal en jij zegt dat ik aanval? De garantie verloopt via de winkel... heb niet gezegt dat die via msi zelf loopt...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Voor iemand die gratis goede informatie om iets opgelost te krijgen wil heb je nogal een slechte houding. Je vorige topic ging dicht, hier begin je met duidelijke uitingen die laten blijken dat je niet weet hoe wetgeving rond garantie werkt en wie probeert je de weg te wijzen wordt afgesnauwd.

Ik denk dat je weinig hoeft te verwachten van mensen hier tot je je realiseert dat je reacties daadwerkelijk moet lezen, de gegeven links doorneemt en je houding verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kastr0
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-07 11:25
Anoniem: 1138553 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:37:
[...]

De garantie gebeurd nu eenmaal zowizo via msi. Factory - repair center. De winkel heeft een bericht gestuurd naar msi. Waarop msi zij: stuur maar op! Nu ik woon vrij ver van die winkel en vroeg of ik het voor hen mocht doen? Dat was net hetzelfde... Dus heb ik het maar opgestuurd. De garantie is nog steeds geldig aangezien in de winkel net heb gebeld om te vragen of ze er geen nieuwe kaart in kunnen steken jammer genoeg verkopen ze geen kaarten meer.
Ik begrijp de irritatie wel een beetje van Wiredworm, het lijkt alsof mensen bovenstaand niet hebben gelezen. Met toestemming van de winkel zelf verstuurd.

Wellicht evengoed niet slim achteraf maar ja, zo is het schijnbaar gelopen en dus in overleg met de winkel. Ik begrijp niet goed waarom hij dan aangesproken wordt over het niet houden aan de garantie regels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

kastr0 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:35:
[...]

Ik begrijp de irritatie wel een beetje van Wiredworm, het lijkt alsof mensen bovenstaand niet hebben gelezen. Met toestemming van de winkel zelf verstuurd.

Wellicht evengoed niet slim achteraf maar ja, zo is het schijnbaar gelopen en dus in overleg met de winkel. Ik begrijp niet goed waarom hij dan aangesproken wordt over het niet houden aan de garantie regels.
Tsja... Ik begrijp echt niet wat we met dit soort onzin moeten...
Je post alsof garantie een doodnormale zaak is. Toch zijn er meer dan 60 instanties die garantiewetten op zich nemen en er dagdagelijks wel 20 rechtzaken voorkomen voor dergelijke zaken zoals dit. Yet you talk like soap and butter..
We geven hier al jaren en jaren advies en hebben een enorm uitgebreide sticky met uitleg waar meerdere advocaten naar gekeken hebben. Op de een of andere manier werkt het hier prima voor honderden topicstarters ieder jaar, maar krijgt TS het niet voor elkaar om dingen aan te nemen en dan volgende stappen te bepalen.

Met toestemming van de winkel is mooi, want dan kunnen ze zelf versturen niet als reden opgeven het verder niet te kunnen behandelen. Maar...

Als TS de verzending doet heeft hij ook risico als het beschadigd aankomt en heeft hij verzendkosten (tenzij winkel al gezegd heeft die te vergoeden) en loopt hij risico van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

Winkel laten consteren, eventueel samen. Van dat punt steeds alleen de winkel duwen. Daarmee blijft het helder, duidelijk, met minimaal risico en kosten. Er zijn dus meerdere reden om de afhandeling (weer) bij de winkel terug te leggen.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 04-04-2019 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

[u ik woon vrij ver van die winkel en vroeg of ik het voor hen mocht doen? Dat was net hetzelfde.
Helaas is dat niet zo vanuit MSI bekeken. Zoals zoveel mensen je hier al verteld hebben heb jij niets met MSI te maken en moet je absoluut elk contact met MSI vermijden. Ze met juridische dingen gaan dreigen is absoluut contraproductief en moet je echt nooit meer doen, alweer omdat er geen overeenkomst tussen jouw en MSI.

Breng de machine terug naar de winkel (maak een afspraak zodat ze tijd voor je hebben) en probeer ze het probleem te laten horen. Valt wellicht niet mee want coil while is gewoon niet voor iedereen te horen en voor veel mensen geen groot probleem. Maar dat is je enige optie. Wees beleefd, probeer altijd correct Nederlands te gebruiken als je iets schrijft, blijf rustig. Documenteer alles, zeggen dat er schade is, dat er veel stof is etc, is van geen enkel belang als je daar niets iets van kan laten zien.

Als je twijfels hebt meen dan wat tijd om iets uit te zoeken voor je iets doet, als je dat had gedaan was je nu een stuk verder. Meer dan genoeg mensen die je willen helpen als het ingewikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik haal uit dat bericht dat Msi het geen probleem vind om op die manier de garantie af te handelen, meer niet.

Als het echt in overleg met de winkel gegaan is, dan verandert dat de zaak misschien wel een beetje.

Maar het feit blijft dat als de winkel er echt tussen gezeten had, die ook de pc gezien hadden, en je een wat sterkere zaak had gehad dat de boel niet beschadigd was toen het naar Msi ging.
Nu moet je het maar met Msi uitboksen, en als die zeggen dat het al beschadigd was, ben je eigenlijk al klaar, tenzij je echt een rechtzaak wil beginnen.

Als het via de winkel gegaan is, hoef je er zelf ook niet tussen te zitten. De boel is niet goed, hoe of wat moet de winkel maar uitzoeken.

[ Voor 63% gewijzigd door WEBGAMING op 05-04-2019 01:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Anoniem: 1138553 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:51:
[...]

Volgens hem is het totaal een onzinverhaal en jij zegt dat ik aanval? De garantie verloopt via de winkel... heb niet gezegt dat die via msi zelf loopt...
Wat ik begrijp heb je van de winkel toestemming gekregen om de computer op te sturen naar MSI in Polen. Daardoor is de winkel inderdaad nog verantwoordelijk voor de garantie MAAR het grote probleem is als volgt:

#1 - JIJ stuurt de computer, naar eigen zeggen goed verpakt, naar MSI
#2 - MSI test deze computer
#3 - MSI stuurt de computer terug

Ergens in dit proces is de computer duidelijk beschadigd geraakt, MSI kan nu zeggen dat dit bij stap #1 gebeurde. De winkel zal weinig zin hebben om hiervoor op te draaien dus die gaan zich hoogstwaarschijnlijk terug trekken. Je had de RMA gewoon via de winkel moeten laten lopen. Je maakt in de openingspost duidelijk het punt dat 1400 euro veel geld is maar toch was het te weinig geld om de computer even bij de winkel af te leveren? :X Als je de computer naar de winkel had gebracht en daar weer had opgehaald, had je tijdens het ophalen al kunnen constateren dat de computer beschadigd was. Vervolgens had je de computer laten staan tot ze het repareerde, er was dan geen twijfel mogelijk over eventuele schuld.

Daarnaast heb je allerlei privé zaken inzichtelijk gemaakt voor het reparatiecentrum van MSI, deze mensen zullen daarom waarschijnlijk geconcludeerd hebben dat je weinig ervaring met ICT hebt. Grote kans dat de computer gewoon ergens in een stoffig magazijn gestaan heeft. Ik zou ervan uit gaan dat ze wel door je e-mail etc. gegaan zijn, dus super snel al je wachtwoorden controleren en hou eventuele credit cards goed in de gaten.

Zoals aangegeven vang je meer vliegen met honing dan met azijn, dus probeer rustig met de webwinkel te overleggen. Als je geschreven (e-mail, brief o.i.d.) hebt staan dat de winkel aangaf dat je de computer mocht opsturen heb je nog enigszins een pressie middel, anders denk ik dat het een lastig verhaal gaat worden.

Bovenstaande is vanuit mijn eigen ervaringen geschreven, ik ben nadrukkelijk géén jurist of advocaat, daarvoor kan je beter bij @Anoniem: 27535 of @GlowMouse zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door xh3adshotx op 04-04-2019 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-07 10:05
Zoiezo snap ik niet dat TS zomaar zonder er verder bij na te denken alle inloggegevens van Steam etc. doorgeeft, wat blijkbaar ook gekoppeld is aan de mail, Facebook en dergelijke 8)7. Dan heb je het zoiezo niet helemaal begrepen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HWSHHZ schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:12:
Zoiezo snap ik niet dat TS zomaar zonder er verder bij na te denken alle inloggegevens van Steam etc. doorgeeft, wat blijkbaar ook gekoppeld is aan de mail, Facebook en dergelijke 8)7. Dan heb je het zoiezo niet helemaal begrepen lijkt me...
Het is zo gebeurd... en dat van msi uit. Gamegear heeft zelf gezegt oei? Zeker? En de nieuwe prive wet? Msi zij die is hier niet van toepassing’ lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
Anoniem: 1138553 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:23:
[...]

Het is zo gebeurd... en dat van msi uit. Gamegear heeft zelf gezegt oei? Zeker? En de nieuwe prive wet? Msi zij die is hier niet van toepassing’ lol.
Het is gewoon een geschreven regel dat medewerkers van bedrijven waar dan ook nooit zullen vragen om je privé gevoelige informatie zoals in dit geval dus wachtwoorden, gebruikersnamen etc. Dus ook nooit afgeven al vragen ze er om, want dan zijn zij verkeerd bezig.

Sowieso hebben ze Steam niet nodig om te testen om er sprake is van choilwine, daar hebben ze gewoon (benchmark) programma's voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
HWSHHZ schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:32:
[...]

Het is gewoon een geschreven regel dat medewerkers van bedrijven waar dan ook nooit zullen vragen om je privé gevoelige informatie zoals in dit geval dus wachtwoorden, gebruikersnamen etc. Dus ook nooit afgeven al vragen ze er om, want dan zijn zij verkeerd bezig.

Zoiezo hebben ze Steam niet nodig om te testen om er sprake is van choilwine, daar hebben ze gewoon (benchmark) programma's voor...
Het is sowieso

En je windows is dus ook niet beveiligd met een wachtwoord. Ook misschien niet het aller verstandigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
Mijn welgemeende excuses :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
[...]

Je lijkt iedereen de schuld te geven behalve jezelf. In de ideale wereld houd elk bedrijf/persoon in functie zich netjes aan de regels/wetten/ethiek, in de echte wereld moet je echter zelf blijven nadenken.

Probeer eens te bedenken wat jij zelf anders had kunnen doen. Neem ook zelf de verantwoordelijkheid voor het doorgeven van je privé informatie, dat is echt ICT 101. Een bedrijf mag er prima om vragen, jij mag ook prima “nee” zeggen aangezien het niet nodig is om het probleem op te lossen.

De oplossing voor dit probleem begint ook bij jezelf. Door met allerlei juridische termen te gaan gooien in een gesprek met het bedrijf ga je het in eerste instantie niet oplossen, tenzij je daadwerkelijk een rechtzaak wil beginnen of heel goed weet waar je het over hebt. Je bent waarschijnlijk niet de eerste die met juridische termen strooit in een geschil met de webwinkel en ook niet de laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 13:48
[...]

"lol" ?
Wil je met ons ook jouw e-mail, steam en facebook gegevens delen ?
Dit is retorisch, gooi het hier aub niet op het forum, maar dat is wel basically wat je gedaan hebt door je gegevens aan die poolse medewerkers te geven. Voor hetzelfde geld circuleert er nu op het een of ander poolse forum een topic met "steam-login gegevens van een naïve belg"

Stappen die ik zou ondernemen als ik jou was:
a) als de gesmeerde bliksem al mijn credentials wijzigen, maar dan ook alles. Ieder forum, elke e-mail account, alle fora,... Kortom: alle plaatsen waar je een online login hebt.
b) eventuele rekeningen/visa de komende tijd héél goed in de gaten houden
c) enkel via de webshop nog alles laten verlopen. Dit is hier in het topic al tot in den treure gezegd. Jij hebt een contract met de webshop, niet met MSI. Het is echt in je voordeel om vanaf nu enkel nog met die webshop te communiceren.

Veel succes, ik ben benieuwd naar de verdere afwikkeling van dit verhaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HWSHHZ schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:32:
[...]

Sowieso hebben ze Steam niet nodig om te testen om er sprake is van choilwine, daar hebben ze gewoon (benchmark) programma's voor...
Goed nieuws!!! Heb net met mijn advocate gebeld en ze hebben idd wat fouten gemaakt betreft die gegevens te vragen en uit te delen. Ik kan ze aanklagen als ik wil op vlak van priverechten. (500 euro om te starten) De pc zelf is moeilijker zegt hij... ik heb wel bewijs dat de winkel dit vroeg maar ook dat kan in twijfek getrokken worden. Daarom wil hij eerst aanspraak doen op de schendig van de prive... hij vraagt ongeveer 500 euro om alles in gang te zetten en een aangetekende op te sturen. Hij is er vrij blij over en zegt dat dit een eitje is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Hahaha Geloof je het zelf?

Aanklagen voor wat precies?

Zo te merken de zoveelste persoon die aan jou onkunde wil verdienen.

Je bent natuurlijk gewoon zelf verantwoordelijk voor de gegevens die JIJ deelt.

[ Voor 24% gewijzigd door WEBGAMING op 05-04-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
xh3adshotx schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:57:
[...]

Je lijkt iedereen de schuld te geven behalve jezelf. In de ideale wereld houd elk bedrijf/persoon in functie zich netjes aan de regels/wetten/ethiek, in de echte wereld moet je echter zelf blijven nadenken.

Probeer eens te bedenken wat jij zelf anders had kunnen doen. Neem ook zelf de verantwoordelijkheid voor het doorgeven van je privé informatie, dat is echt ICT 101. Een bedrijf mag er prima om vragen, jij mag ook prima “nee” zeggen aangezien het niet nodig is om het probleem op te lossen.

De oplossing voor dit probleem begint ook bij jezelf. Door met allerlei juridische termen te gaan gooien in een gesprek met het bedrijf ga je het in eerste instantie niet oplossen, tenzij je daadwerkelijk een rechtzaak wil beginnen of heel goed weet waar je het over hebt. Je bent waarschijnlijk niet de eerste die met juridische termen strooit in een geschil met de webwinkel en ook niet de laatste.
Even ter info: als een politie agent vraagt, kleed je uit. Heb je ook het recht om neen te zeggen. Maar ook het recht om die agent aan te klagen... het is verboden om gegevens te vragen laat staan door te geven. Als ik mijn gegevens geef is dat nog steeds niet mijn fout he? Stel nou ik ben een dommerik? Ken niks van internet enzo... . Zo zou elk bedrijf kunne prutsen en ermee wegkomen. Prive wet van vorig jaar staat duidelijk beschreven... Btw ik weet wat ik gaf en ik maak me geen zorgen ;) ze kunnen niet echt iets pikken buiten 5 euro aan steam waarde. En als ze dat doen heb ik nog meer munitie...

Om over juridische termen te spreken. Ik heb mijn advocate gebeld en hij ziet echter goud in het gegevens wisselen. De pc zelf vind hij niet aantrekkelijk en zal nog moeilijk worden omdat het een wie wie spelletje zal worden met hoge onderzoeks kosten. Door die kosten is het het eigenlijk niet waard.. Maar hij aarsde op de feiten van de gegevens die ik moest geven. Hij zegt dat dit heel snel afgehandeld kan zijn. Ik moest de bepaalde e mails en bewijzen doorsturen... Jammer genoeg zal ik er geen geld uit trekken maar eerder een break even maken als ik hem zo hoor. Ik heb nu een voorschot betaald van 250. Laten we zien wat er uit de bus komt vooralleer zulke uitspraken te doen. Ict 101..

Grappig dat je zegt de oplossing begint bij jezelf... ik koop -> defect -> netjes rma -> mijn schuld?

Ik geef maar 1 iemand de schuld... msi polen. Ik verdedig mijn verhaal op waarheid aangezien er twijfelaars zijn die dit niet geloven. Ik kom hier voor de hulp niet voor kritiek en gezijk over wat waar en niet waar is.

That's the story, zo is het nu eenmaal gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
Anoniem: 1138553 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:38:
[...]

Even ter info: als een politie agent vraagt, kleed je uit. Heb je ook het recht om neen te zeggen. Maar ook het recht om die agent aan te klagen... het is verboden om gegevens te vragen laat staan door te geven. Als ik mijn gegevens geef is dat nog steeds niet mijn fout he? Stel nou ik ben een dommerik? Ken niks van internet enzo... . Zo zou elk bedrijf kunne prutsen en ermee wegkomen. Prive wet van vorig jaar staat duidelijk beschreven... Btw ik weet wat ik gaf en ik maak me geen zorgen ;) ze kunnen niet echt iets pikken buiten 5 euro aan steam waarde. En als ze dat doen heb ik nog meer munitie...
Agent aanklagen omdat hij vraagt om je uit te kleden? Weet niet of dit gaat werken maar het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk. Je kan wel klagen bij het korps o.i.d. en het zal dan intern onderzocht worden. De AVG/GDPR ken ik op zich prima aangezien ik dagelijks werk met bijzondere persoonsgegevens maar ik ken niet echt een aanknopingspunt voor deze zaak. Voor zover ik begrijp hebben ze gevraagd om je gegevens, wat niet erg netjes is, en duidelijk aangegeven waar ze het voor gebruiken. Zonder enige druk heb jij de gegevens gegeven. Je kunt niet bewijzen wat ze ermee gedaan hebben of gaan doen...
Om over juridische termen te spreken. Ik heb mijn advocate gebeld en hij ziet echter goud in het gegevens wisselen. De pc zelf vind hij niet aantrekkelijk en zal nog moeilijk worden omdat het een wie wie spelletje zal worden met hoge onderzoeks kosten. Door die kosten is het het eigenlijk niet waard.. Maar hij aarsde op de feiten van de gegevens die ik moest geven. Hij zegt dat dit heel snel afgehandeld kan zijn. Ik moest de bepaalde e mails en bewijzen doorsturen... Jammer genoeg zal ik er geen geld uit trekken maar eerder een break even maken als ik hem zo hoor. Ik heb nu een voorschot betaald van 250. Laten we zien wat er uit de bus komt vooralleer zulke uitspraken te doen. Ict 101..
De juridische termen gingen over dat stukje wat je aan de telefoon met de winkel zei, hadden dus betrekking op de RMA. Door aan de telefoon met juridische termen te gaan strooien terwijl je er zelf geen verstand van hebt maak je je positie alleen maar slechter. In eerste instantie kan je beter proberen tot een overeenkomst te komen dan gelijk op een rechtszaak aan te sturen. Tenzij je natuurlijk van plan bent om daadwerkelijk tot aan de rechter door te gaan. Zoals in dit topic aangegeven is de RMA zaak zwak, dat geeft je advocaat ook aan.
Grappig dat je zegt de oplossing begint bij jezelf... ik koop -> defect -> netjes rma -> mijn schuld?

Ik geef maar 1 iemand de schuld... msi polen. Ik verdedig mijn verhaal op waarheid aangezien er twijfelaars zijn die dit niet geloven. Ik kom hier voor de hulp niet voor kritiek en gezijk over wat waar en niet waar is.

Dat jij iets koopt dat defect gaat en dat RMA stuurt klopt, dat is ook totaal niet jouw schuld. Echter heb je bij het oplossen zelf óók fouten gemaakt. Zoals aangegeven heb je nu:

#1 - Zelf de computer opgestuurd naar Polen, terwijl je zelf al aangeeft dat de post bezorging niet al te zorgvuldig werkt. Je weet ook niet of MSI Polen hem beschadigd heeft, kan net zo goed een postmedewerker zijn die hem gesloopt heeft of een ventilator nodig had (vergezocht, maar je hebt totaal geen ander bewijs)
#2 - Allerlei privé gegevens ZELF verstrekt aan het RMA centrum
#3 - Bijna direct gedreigd met juridische termen toen je de winkel belde

Als je in eerste instantie de computer terug gebracht had naar de winkel had je daar samen met een medewerker zwart-op-wit kunnen zetten dat de computer onbeschadigd is ingeleverd en foto's kunnen maken. Als de computer dan beschadigd terug kwam was het het probleem van de winkel. Zoals je eigen advocaat ook aangeeft sta je nu een stuk zwakker in deze zaak.

Vraag mij af of je heel ver gaat komen met je zaak om de privé gegevens, je hebt immers zelf de gegevens verstrekt en bent niet onder druk gezet o.i.d. Zal leuk zijn als je mensen kan gaan aanklagen voor dingen die je zelf doet. Ben benieuwd naar het vervolg. :)

Edit: kan je sowieso bewijzen dat ze door je computer zijn gegaan? Wie eist, bewijst.

[ Voor 5% gewijzigd door xh3adshotx op 05-04-2019 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

[...]

Dit verhaal wordt steeds gekker, als ik je vraag om je pincode, ga je me dan ook aanklagen? Die pincode is net als jouw login gegevens geen persoongegevens. Je kan enkel verwachten dat ze die eventueel hebben bekijken, maar kan je het bewijzen?

Wanneer komt het punt dat je bedenkt, Hee ik heb gewoon zelf een paar domme fouten gemaakt, ik bedank die Tweakers en ga naar die winkel voor een oplossing van mijn probleem.

8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1138553 Geen enkele test behoeft 'jouw gegevens' om werking te testen !
De klacht komt niet door jouw account gekoppeld aan de PC. Wat je hier allemaal verteld klinkt erg ongeloofwaardig, en ik hoop dat niemand van de lezers van dit topic, dit verhaal als waarheid aannemen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik geef maar 1 iemand de schuld... msi polen.
Als je nog bezig bent met je pc gerepareerd krijgen, en je neemt onze tips ter harte, dan zou de winkel toch ook nog ergens een rol moeten spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Laatst online: 19-07 05:34
[...]

Stel nou ik ben een dommerik? Ken niks van internet enzo... . Zo zou elk bedrijf kunne prutsen en ermee wegkomen. Prive wet van vorig jaar staat duidelijk beschreven...
Je wist het zelf pas, nadat je de advocaat had gesproken. :+
Net als garantie via de winkel laten lopen...hoe vaak dat hier al is voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga vragen om deze topic te sluiten aangezien er steeds weer dezelfde personen met dezelfde commentaar terugkomen wat niet de bedoeling is. Dit is niet tweakers...

Ik bedank enkele tweakers ten harte voor de uitleg en het medeleven. Jammer dat sommige tweakers hier facebook achtig beginnen typen om zo iets aan te halen wat eig niet van toepassing is... frustratie door een gefrustreerde?

Bedankt @bwerg voor het medeleven en ondersteunen en vooral begrijpen! Bedankt @418O2 voor je inzicht, aandacht en begrip voor mijn probleem.
Bedankt @Hackus voor de info. Ik heb bewust gekozen voor mn gegevens te geven natuurlijk.

Bedankt @rouchken11 voor de informatie hoe ik mezelf kan beschermen. Zeer waardevol

Bedankt @Smobbo en @kastr0

Bedankt iedereen!

Nogmaals: ik ben hier de dommerik dat met zijn idiote vragen en stomme voorvallen naar tweakers komt om geholpen te worden en niet om afgebroken te worden... tweakers is voor diegene die het juist niet weten dacht ik? Geholpen te worden door derden.

Bedankt aan de tweakers die tweakerwaardig zijn gebleven. Since 1971

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mensen zitten je niet af te breken.

#1 Je had naar de winkel moeten gaan voor garantie, fabriek heeft hier geen plicht in alleen een gunst en kun je ook niet aansprakelijk stellen voor defect alleen de verkoper dat die het naar MSI stuurt is niet aan jou.

#2 Je heb zelf je inloggegevens afgegeven en daar wil je ze nu voor aanklagen...

#3 Wachtwoord beschermen en je account gegevens is je eigen verantwoordelijkheid dus als jij ze op je pc laat staan met auto login is dat je eigen verantwoordelijkheid en ik kan niet lezen dat ze daar misbruik van hebben gemaakt dus waar wil je ze voor aanklagen dat ze chrome hebben geopend (stel je hebt FB als startpagina en hun openen chrome om iets te downloaden om te testen en poef je FB account staat voor hun neus...)

Dus nee de rest is er niet om je plat te branden.

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 05-04-2019 16:42 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:07
Anoniem: 1138553 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:31:
Ik ga vragen om deze topic te sluiten aangezien er steeds weer dezelfde personen met dezelfde commentaar terugkomen wat niet de bedoeling is. Dit is niet tweakers...

Ik bedank enkele tweakers ten harte voor de uitleg en het medeleven. Jammer dat sommige tweakers hier facebook achtig beginnen typen om zo iets aan te halen wat eig niet van toepassing is... frustratie door een gefrustreerde?

Bedankt @bwerg voor het medeleven en ondersteunen en vooral begrijpen! Bedankt @418O2 voor je inzicht, aandacht en begrip voor mijn probleem.
Bedankt @Hackus voor de info. Ik heb bewust gekozen voor mn gegevens te geven natuurlijk.

Bedankt @rouchken11 voor de informatie hoe ik mezelf kan beschermen. Zeer waardevol

Bedankt @Smobbo en @kastr0

Bedankt iedereen!

Nogmaals: ik ben hier de dommerik dat met zijn idiote vragen en stomme voorvallen naar tweakers komt om geholpen te worden en niet om afgebroken te worden... tweakers is voor diegene die het juist niet weten dacht ik? Geholpen te worden door derden.

Bedankt aan de tweakers die tweakerwaardig zijn gebleven. Since 1971
Oh :? Ik dacht toch echt op Tweakers te zitten...misschien moet ik even de cash legen en opnieuw bij tweakers inloggen

Even serieus nu.
-Mensen hier proberen je goed advies te geven.
-Je verhalen raken kant nog wal en zijn vrij assertief richting de reparateur en winkel (niet heel netjes)
-Je zinsconstructie zijn van ondermaatse kwaliteit, waardoor ik de helft van de tijd je verhaal niet begrijp of misvattingen maak (zoals meerderen hier lijken te hebben)
-Je slaat al het goed bedoelde advies in de wind
-Je verhaal is veelal onvolledig
-Je voert geen van de adviesen uit die je aangedragen zijn.

Ben ik ineens op fok! beland? :X

[ Voor 5% gewijzigd door s0ulmaster op 05-04-2019 16:52 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Anoniem: 1138553 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:31:
Topics sluiten we niet zonder reden, zoals ook in Het algemeen beleid #topiceinde staat. Als anderen (goede) antwoorden/adviezen geven, welke jij telkens afslaat, is dat nog geen reden om het topic te (laten) sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yorinn schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:44:
[...]

[mbr]Topics sluiten we niet zonder reden, zoals ook in Het algemeen beleid #topiceinde staat. Als anderen (goede) antwoorden/adviezen geven, welke jij telkens afslaat, is dat nog geen reden om het topic te (laten) sluiten.[/]
Welk advies sla ik dan uit de wind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Anoniem: 1138553 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:56:
[...]

Om je te richten op de winkel en niet MSI.

Ga bij die winkel langs en laat hun het oplossen. Dat zijn ze wettelijk verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Philip Ross schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:57:
[...]

Om je te richten op de winkel en niet MSI.

Ga bij die winkel langs en laat hun het oplossen. Dat zijn ze wettelijk verplicht.
Heb ik gedaan... ze willen de pc terug opsturen met garantie zodat alsnog de onderdelen en het probleem hersteld kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
*knip* Doe is niet.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 05-04-2019 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Anoniem: 1138553 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:56:
[...]

Door langs te gaan bij de winkel en niet rechtstreeks bij MSI aan te kloppen. (Ook niet nadat de webshop dit heeft aangegeven.) En de rest uit Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie, welke je door zou nemen. Tevens geef je aan dat je, op dit moment, nog niet je wachtwoorden hebt aangepast en heb je, voor zover ik zie, geen verder contact gehad met MSI en/of Gamegear nav. je missende fan, muis en krassen op de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Anoniem: 1138553 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:59:
[...]

Heb ik gedaan... ze willen de pc terug opsturen met garantie zodat alsnog de onderdelen en het probleem hersteld kan worden.
Wat is dan het probleem? Dan krijg je toch een gerepareerde PC terug?

Zo niet kan je volledige aankoopbedrag terug krijgen.

En zie het gebeuren rondom je account als een leermoment. Maak hem deze keer wel helemaal leeg van persoonlijke informatie en verander alle wachtwoorden van al je accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Philip Ross schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:02:
[...]

Wat is dan het probleem? Dan krijg je toch een gerepareerde PC terug?

Zo niet kan je volledige aankoopbedrag terug krijgen.

En zie het gebeuren rondom je account als een leermoment. Maak hem deze keer wel helemaal leeg van persoonlijke informatie en verander alle wachtwoorden van al je accounts.
Normaal kreeg ik een gerepareede pc van de eerste keer terug. Nu moet ik hem weer opsturen voor een extra probleem dat msi heeft gemaakt... Nogmaals: De winkel vertelde zelf dat zij gerust het toestel willen opsturen er er niks veranderd aan de garantie als ik het voor hen zou opsturen... geld terug kan niet volgens de winkel aangezien het probleem niet is vastgesteld bij msi.

Dit zeg ik al van post 1 hoor.

Ik snap niet wat advies ik wegsla ? Moet ik op elke post dan zeggen oke! Bedankt zeg! Dat ik mij tot de winkel moe keren weet ik al van de 4de post hier... toch blijven enkele herhalen? Wat mijn gegevens betreft:

Als ik zeg: Ze vroegen voor mijn gegevens en ik heb die gegeven. Dan is dat idd dom van me. Door te zeggen je mag uw gegevens niet geven ben ik niets mee... ze zijn nu eenmaal gegeven. Advies is iets anders dan captain hindsight spelen in mijn ogen...
Yorinn schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:00:
[...]

Door langs te gaan bij de winkel en niet rechtstreeks bij MSI aan te kloppen. (Ook niet nadat de webshop dit heeft aangegeven.) En de rest uit Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie, welke je door zou nemen. Tevens geef je aan dat je, op dit moment, nog niet je wachtwoorden hebt aangepast en heb je, voor zover ik zie, geen verder contact gehad met MSI en/of Gamegear nav. je missende fan, muis en krassen op de behuizing.
Dat is geen advies. Dat is wat ik zou moeten gedaan hebben. Het is nu eenmaal anders gelopen. Door te zeggen je had u tot de winkel moeten richten is captain hindsight spelen...

Ik heb een verhaal. Je kan dat niet aanpassen ofzo? Ik heb nu eenmaal zelf met msi gehandeld en zelf mijn gegevens gegeven. Door te zeggen dat ik dat niet mocht doen ben ik niet echt geholpen. Mss door te zeggen wat ik nu kan doen is echter advies geven...

Modbreak:Dubbelposten is, nog steeds, niet de bedoeling op Tweakers. Zeker niet na 2 eerdere waarschuwingen en een uitleg van hoe de multiquote werkt per DM.

[ Voor 31% gewijzigd door Yorinn op 05-04-2019 17:38 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
[...]

Als ze nogmaals bij MSI niets vast kunnen stellen en de PC kapot terugsturen kan je gewoon je geld terug krijgen. Daar moet de winkel dan aan voldoen. Als ze zeggen van niet moet je bij hun zijn met je advocaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-07 13:27
[...]

Ik begrijp dat het vervelend is dat je je systeem dan een tweede keer moet kwijtraken, echter zie ik niet de meerwaarde van nu al gerechtelijke stappen zetten in plaats van ze eerst een kans te geven om de gemaakte fouten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-07 20:04
Anoniem: 1138553 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:49:
[...]

Raar want zij zelf vroegen om mijn steam? Zo kunnen we jouw games testen op coil whine zijden ze... ze hebben zelfs mijn inlog gebruikt van mijn e-mail... dat kon ik wel zien. Ik kon niet zien of ze nu echt steap hebben gebruikt... Ze hebben zelfs niks gewist... ik heb alle bestanden nog op de pc staan inclusief microsoft login Ik heb nu kwaad gebeld en onmiddelijk gevraagd voor een rapport. Heb dit gekregen want ik was met juridische termen aan het gooien. Ze werden bang denk ik... Er staat dat ze de desktop 8x hebben getest. Zo goed voor 28 uur werkuren Moederbord gpu en psu appart + intern getest. Onderdelen losgevezen ook lees ik. Ook een stille ruimte gebruikt... Allemaal in het pools dus google translate heeft het moeilijk...

Raar dat zo een bedrijf dan zo speelt met gegevens van hun clienten toch?

Idd coil whine is niet bij 1 spel... elk spel dat gebruik maakt van de gtx heeft dit... gta, garrys mod, runescape echt elk spel...
Lees ik nou goed dat je gewoon EN je het wachtwoord van je e-mail, EN het wachtwoord van je steam account hebt doorgestuurd naar een rando partij in Polen? Ik zou als ik jou was had ik gisteren al mijn wachtwoorden veranderd hebben.

en een tip, stuur nooit meer dergelijke wachtwoorden naar vreemde partijen je kan jezelf in zo enorm veel problemen werken hierdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
s0ulmaster schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:43:
[...]

Oh :? Ik dacht toch echt op Tweakers te zitten...misschien moet ik even de cash legen en opnieuw bij tweakers inloggen
Dan moet je toch weten dat het cache is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Laatst online: 18-07 17:45
CurlyMo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:26:
[...]

Misschien heeft hij een in- en uitlogritueel waarbij hij zijn kleingeld doneert :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Een heerlijk begin van het weekend met een topic als deze. Bier en chips.

Er gaat veel verkeerd tot zelfs het afgeven van inloggegevens van diverse accounts. TS heeft een probleem met zijn pc. TS moet hiervoor bij de winkel zijn waar deze pc is aangeschaft. TS had de pc nooit zelf moeten opsturen, dit is aan de verkopende partij om dat op te lossen. Verkopende partij neemt de pc aan en kijkt of het probleem opgelost kan worden zonder inmenging van MSI. Kan dit niet en dient er aanspraak gemaakt te worden op onderdelen of garantie dan kan de pc opgestuurd worden naar MSI. MSI dient dan het probleem/klacht te verhelpen als deze binnen de garantie valt. MSI stuurt de pc terug naar de verkopende partij. De verkopende partij stelt de koper/TS op de hoogte dat de pc weer terug is. Is de pc gerepareerd dan stuurt de verkopende partij de pc naar koper/TS terug. Is of kan de pc niet gerepareerd worden dient er een minnelijke oplossing gezocht te worden waar beide partijen vrede mee hebben. Probleem opgelost.

TS kan schermen met een advocaat wat hij wil maar dit is hopeloos en kost alleen maar geld. Privacyschending? Bewijs dat maar eens. De advocaat ziet geld en TS is zo onverstandig om daarin mee te gaan.

Zoals ik het ook lees heeft de verkopende partij nogmaals aangeboden de pc in te nemen om het probleem op te lossen. TS is daardoor zijn pc weer even kwijt maar dat is een normale gang van zaken.

TS zou beter de gegeven adviezen kunnen volgen omdat er een schat aan info op Tweakers staat hoe hiermee om te gaan.

De volgende keer Gigabyte kopen. Die hebben een reparatiecentrum in Nederland zitten met uitstekende service en garantievoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:15:

De volgende keer Gigabyte kopen. Die hebben een reparatiecentrum in Nederland zitten met uitstekende service en garantievoorwaarden.
Merk wat je koopt zegt niets. verkopende partij heb je mee te maken, niet MSI,EVGA of Gigabyte als fabrikant. alleen de verkopende partij heeft te maken met leverancier,fabrikant.

[ Voor 63% gewijzigd door Hackus op 05-04-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hackus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:46:
[...]

Merk wat je koopt zegt niets. verkopende partij heb je mee te maken, niet MSI,EVGA of Gigabyte als fabrikant. alleen de verkopende partij heeft te maken met leverancier,fabrikant.
Maar vaak zorgt de fabrikant wel of je in eerste instantie wel of geen strijd krijgt met de winkelier.

Tuurlijk niet zoals het hoort. Maar wel vaak de waarheid. En mocht de winkel failliet gaat is een fabrikant met goede service wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:06:
[...]

Maar vaak zorgt de fabrikant wel of je in eerste instantie wel of geen strijd krijgt met de winkelier.

Tuurlijk niet zoals het hoort. Maar wel vaak de waarheid. En mocht de winkel failliet gaat is een fabrikant met goede service wel zo handig.
Met geluk kun je dan ergens terecht, verder niet. zeker niet buiten zgn fabrieksgarantie.het is verder geen reden om een merk aan te bevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Hackus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:46:
[...]

Ik bedoelde daar meer mee te zeggen dat de garantieafwikkeling sneller zal zijn dan in Polen of welk ander EU land. Misschien dat ik dat wat had kunnen verduidelijken. Dat gezegd hebbende heb ik ooit eens het volgende topic geopend: PCI-e slot compleet los van moederbord Ik heb Gigabyte toen zelf benaderd en sindsdien ben ik fan van Gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:07
CurlyMo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:26:
[...]

Of autocorrect of niet helemaal helder gok ik :+

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net bericht gehad dat mijn mail is verzonden.

https://europa.eu/youreur...line-privacy/index_nl.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
omdat je zelf privé gegevens aan derden hebt gegeven? :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Philip Ross schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:17:
[...]

Hoe kan dit het beste antwoord zijn? MSI is niet eens partij in deze laat staan dat ze geld geven.
En dan moet de winkel voldoen aan iets wat MSI zegt? Dan had je naar de winkel moeten stappen, niet naar MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vassago schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:05:
[...]

Hoe kan dit het beste antwoord zijn? MSI is niet eens partij in deze laat staan dat ze geld geven.
En dan moet de winkel voldoen aan iets wat MSI zegt? Dan had je naar de winkel moeten stappen, niet naar MSI.
Eerst goed lezen aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, je pakt zaken onhandig aan, verzint een verhaal over wat je advocaat gezegd zou hebben wat niemand gelooft, markeert een antwoord dat veel te kort door de bocht is als beste antwoord en zegt dan dat anderen beter moeten lezen.

[edit]En hieronder ook weer leugens...

We zijn wel klaar hier, ga ergens anders trollen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 06-04-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tens schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:02:
[...]

omdat je zelf privé gegevens aan derden hebt gegeven? :?
Het vragen van privegegevens en deze ongevraagd bijhouden is al genoeg hoor... moet ze daarom nog niet gegeven hebben. Ze vroegen om mijn gegevens en ik heb ze die gegeven? Ik maak me geen zorgen dat ze 5 euro aan steamgeld pikken hoor... . Laat ook zien hoe professioneel ze te werk gaan... er is al vernoemd dat ze geen gegevens nodig hebben om mijn probleem op te lossen dus waarom zelfs vragen? Ik heb genoeg invalshoeken...

De brief is verstuurd en er worden een aantal dingen gevraagd zoals: verwijderen van all mijn verzamelde gegevens. Bovendien is er ook 1 naar het avg gestuurd. Een instantie die waakt over deze wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Anoniem: 1138553 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:32:
[...]

Het vragen van privegegevens en deze ongevraagd bijhouden is al genoeg hoor... moet ze daarom nog niet gegeven hebben. Ze vroegen om mijn gegevens en ik heb ze die gegeven? Ik maak me geen zorgen dat ze 5 euro aan steamgeld pikken hoor... . Laat ook zien hoe professioneel ze te werk gaan... er is al vernoemd dat ze geen gegevens nodig hebben om mijn probleem op te lossen dus waarom zelfs vragen? Ik heb genoeg invalshoeken...

De brief is verstuurd en er worden een aantal dingen gevraagd zoals: verwijderen van all mijn verzamelde gegevens. Bovendien is er ook 1 naar het avg gestuurd. Een instantie die waakt over deze wet.
.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 27535 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:28:
Goed, je pakt zaken onhandig aan, verzint een verhaal over wat je advocaat gezegd zou hebben wat niemand gelooft, markeert een antwoord dat veel te kort door de bocht is als beste antwoord en zegt dan dat anderen beter moeten lezen.

We zijn wel klaar hier, ga ergens anders trollen.
Maakt niet uit of je het geloofd of niet.... ik heb nog niks gemarkeerd... als een moderator telkens mijn posten bewerkt kan ik daar niet aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:50

Osxy

Holy crap on a cracker

Anoniem: 1138553 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:32:
[...]

Het AVG bestaat niet als instantie, de AVG is een verordening/wet.... Hoop niet dat je advocaat je dit heeft verteld want dan begin ik de betrouwbaarheid van die advocaat zwaar in twijfel te trekken.

[ Voor 7% gewijzigd door Osxy op 06-04-2019 15:10 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
vassago schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:05:
[...]

Mijn bericht was om via de winkel naar MSI te laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Osxy schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:35:
[...]

Het AVG bestaat niet als instantie, de AVG is een verordening/wet.... Hoop niet dat je advocaat je dit heeft verteld want dan begin ik de betrouwbaarheid van die advocaat zwaar in twijfel te trekken.
Ugh avg . Commissie/ iemand die het ga bekijken... ik ken er gene zak van vandaar ne advocaat... hij doet dat allemaal voor mij. Ik begrijp geen snar van die termen. Hij sprak over avg en comissies... dit is het adres:

elgium
Commission de la protection de la vie privée
Rue de la Presse 35
1000 Bruxelles

Frans kan ik ook al niet goed dus weet ik veel wat dit is... al wat ik zeg is dat hij 2 brieven heeft verstuurd... 1 naar msi en 1 naar ne avg ofzo iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Anoniem: 1138553 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:53:
[...]

Ugh avg . Commissie/ iemand die het ga bekijken... ik ken er gene zak van vandaar ne advocaat... hij doet dat allemaal voor mij. Ik begrijp geen snar van die termen. Hij sprak over avg en comissies... dit is het adres:

elgium
Rue de la Presse 35
1000 Bruxelles

Frans kan ik ook al niet goed dus weet ik veel wat dit is... al wat ik zeg is dat hij 2 brieven heeft verstuurd... 1 naar msi en 1 naar ne avg ofzo iets...
Wat is het doel van deze actie volgens de advocaat? (behalve jou een rekening kunnen sturen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Philip Ross schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:19:
[...]

Mijn bericht was om via de winkel naar MSI te laten sturen.
Anoniem: 1138553 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:53:
[...]

elgium
Rue de la Presse 35
1000 Bruxelles

De winkel heeft al met msi gehandeld... zo heb ik mijn toestel de eerste keer opgestuurd. Alleen het verschil is dat ik zelf met ups heb gewerkt en zelf de desktop heb opgestuurd in garantie met garantie van de winkel...
Tens schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:56:
[...]

Wat is het doel van deze actie volgens de advocaat? (behalve jou een rekening kunnen sturen?)
Rekening is voorlopig 250 euro. De dwangsommen lopen tot 250.000 euro. Ik zie hier niet veel van. Allemaal voor een commissie die er op toe ziet. Mooie zaak voor hem niets voor mij... Indien de fout idd wordt toegegeven is dat blijkbaar een poot voor mijn pc probleem. Zo kan de advocaat aantonen dat msi wel degelijk niet conform is geweest tijdens een rma en zo kan ik wel mss geld terugkrijgen. Hij kan dan de rma makkelijker aansprakelijk stellen voor mijn schade.

Hoe dan ook is wraak hier mss nu ook van toepassing... je mag zeggen wat je wil. Niemand heeft dit buiten ik dus is het gemakkelijk om te oordelen. Als iemand geld van je steelt wil je die persoon ook graag een dreun geven lijkt me...

Modbreak:Wat zeiden we nou over dubbelposten...

[ Voor 32% gewijzigd door Yorinn op 06-04-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Anoniem: 1138553 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:06:
[...]

Rekening is voorlopig 250 euro. De dwangsommen lopen tot 250.000 euro. Ik zie hier niet veel van. Allemaal voor een commissie die er op toe ziet. Mooie zaak voor hem niets voor mij... Indien de fout idd wordt toegegeven is dat blijkbaar een poot voor mijn pc probleem. Zo kan de advocaat aantonen dat msi wel degelijk niet conform is geweest tijdens een rma en zo kan ik wel mss geld terugkrijgen. Hij kan dan de rma makkelijker aansprakelijk stellen voor mijn schade.

Hoe dan ook is wraak hier mss nu ook van toepassing... je mag zeggen wat je wil. Niemand heeft dit buiten ik dus is het gemakkelijk om te oordelen. Als iemand geld van je steelt wil je die persoon ook graag een dreun geven lijkt me...
Ok, het kost jou nu al € 250,=. Voorlopig zoals jij zegt, dus het kan meer worden. Met 0% zekerheid dat MSI of wie dan ook een reprimande krijgt of zelfs maar een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien alles wel is gezegd in de oorspronkelijke discussie en TS toch de goedbedoelde adviezen afslaat, gaat dit topic op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.