Desktop van msi. RMA via Polen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.345 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal. Ik vond geen juiste sectie om dit te vragen...

Ik kocht onlangs een msi infinite x desktop. Vanaf ik begon te spelen hoorde ik 2 geluiden uit de desktop komen. Na wat tweaken is 1 van het geluid coil whine. Het andere geluid kan ik niet vinden... rond het cpu gedeelte een soort van fluit/machinaal geluid dat op en neer gaat. (Een slechte fan?) Geen idee wat dit is. Ik zou eigenlijk elke fan eens moeten kunnen uitschakelen om te zien of het deze wel zijn. (Mss iemand die weet hoe zonder kabels uit te trekken?)

Nu heb ik al wat gedaan om een rma te kunnen sturen naar msi. Heb gebeld en blijkbaar zou coil whine onder garantie vallen. De mijnheer zij ook dat zij het andere geluid ook wel zullen oplossen.... wel de gehele desktop opsturen zij hij. Ik ben van België. Na het invullen van de rma op www.cs.msi.com krijg je de ups label via mail. Nu zie ik dat de desktop wordt opgestuurd naar polen voor herstelling?! Dat lijkt me redelijk ver voor een 10 dagen rma policy...

Iemand hier ervaring met de rma van msi of met mijn probleem?

Alvast bedankt!

Btw mods: verplaats aub indien ongewenst.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Als zij zeggen dat ze 10-dagen service regelen dan zal dat wel zo zijn toch? UPS kan in een dag nog veel verder dan Polen komen, heel spannend is dat ook weer niet. Zelfs vanuit Nieuw-Zeeland heb ik een pakket ter grootte van vijf desktops binnen drie dagen in NL gekregen, maar het kan in principe binnen twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dat gebeurt voor de eu gewoon centraal ergens, asus zit ook in die hoek. doodnormaal iig :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:31:
dat gebeurt voor de eu gewoon centraal ergens, asus zit ook in die hoek. doodnormaal iig :)
Ooh dus hij gaat niet echt naar polen? Maar naar een centraal verzamelpunt voor herstellingen ofzo? Heb je er ervaring mee? Ik hoop gewoon dat ik niet in de shit kom met dit te doen... heb verhalen gelezen over verloren desktops en stuk gemaakte onderdelen enzo en redelijk veel op de msi forum. Natuurlijk een andere regio (usa) maar dan nog... Ben momenteel de msi doos vollop aan het inpakken tegen schokken onderweg. Heb nog een nederlands getypte brief in die doos gestoken maar aangezien die naar polen gaat vrees ik dat ze dat niet gaan kunnen lezen tenzij er een tolk zit ofzo... xs

Door die verhalen te lezen ben ik ook bang geworden dat ze gwn een 2dehands kaart er in gaan doen en het andere probleem niet eens gaan fixen(opzoeken)...

Alvast bedankt boys!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Verwijderd hij gaat waarschijnlijk gewoon naar polen; rma hub daar zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan hier. :)

Mijn ervaring is met Asus in tsjechië btw.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:20:
Als zij zeggen dat ze 10-dagen service regelen dan zal dat wel zo zijn toch? UPS kan in een dag nog veel verder dan Polen komen, heel spannend is dat ook weer niet. Zelfs vanuit Nieuw-Zeeland heb ik een pakket ter grootte van vijf desktops binnen drie dagen in NL gekregen, maar het kan in principe binnen twee.
Bedankt voor deze opmerking. Heb geen idee hoe ups werkt.... Ben gwn een beetje bang omdat ik verhalen heb gelezen op het internet over verloren desktops/ beschadigde en of vocht bij transport door ups transport. Nu ben ik wel mijn doos supersolid aan het maken voor transport. Dubble wand. Extra mouse. Silica zakjes...

Verschiet er van dat het zo snel kan gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Mja, als je zelf de auto pakt ben je ook geen 5 dagen onderweg naar Polen toch?
En mocht er wat stuk gaan aan je PC, je pakket wordt getrackt en is in principe de verantwoordelijkheid van MSI. Pakketdiensten willen nog wel eens complete lak hebben aan "BREEKBAAR"-stickers en alsnog met je pakket gooien, maar dat is uiteindelijk aan MSI om voor jou te herstellen. Persoonlijk heb ik nog nooit ervaring gehad met transportschade en toch al behoorlijk wat pakketten verstuurd en ontvangen. Mensen zijn vaker geneigd negatieve ervaringen online te zetten dan positieve dus dat geeft al een behoorlijk vertekend beeld, en als ik jou zo hoor ben je ook nog specifiek naar die negatieve ervaringen op zoek gegaan. Als je je er echt teveel zorgen over maakt zal je 'm zelf langs moeten brengen in Polen.

Waarschijnlijk "fixen" ze je probleem niet maar stoppen ze er inderdaad een nieuwe kaart in zoals je al gokt. Zolang je garantie houdt op je systeem lijkt me niet dat je je zorgen hoeft te maken. Het heeft verder voor MSI ook weinig toegevoegde waarde om je problemen niet te verhelpen of op welke manier dan ook erger te maken, dat zijn alleen maar meer kosten voor ze.

[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 09-03-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik kan mij niet voorstellen dat je de videokaart bij MSI hebt gekocht. Dus voor garantie moet je ook niet bij MSI zijn. Door garantie via MSI te doen ben je gewoon de garantie kwijt bij de winkel en heb je ook nergens recht meer op.

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 09-03-2019 22:28 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 10:18

MsG

Forumzwerver

-The_Mask- schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:27:
Ik kan mij niet voorstellen dat je de videokaart bij MSI hebt gekocht. Dus voor garantie moet je ook niet bij MSI zijn. Door garantie via MSI te doen ben je gewoon de garantie kwijt bij de winkel en heb je ook nergens recht meer op.
Ik betwijfel ten zeerste of je die winkelgarantie dan ook echt verliest, immers MSI is de partij waar een garantiekwestie via de winkel ook heen zou gaan, en niet een of andere willekeurige computerboer in de straat. Maar je snijdt wel een terecht punt aan; @Verwijderd heb je min of meer zwart op wit de toezegging dat dit zonder gezeur zou worden gefixt? Want MSI (tenzij zij ook de verkoper zijn geweest bij jou) is jou juridisch niks verplicht. Dus dat je niet opeens gedoe krijgt als hoge onderzoekskosten, of dat ze ineens ontkennen dat er een probleem is en je mogelijk weer aan verzendkosten zit?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:44:
[...]

Ik betwijfel ten zeerste of je die winkelgarantie dan ook echt verliest, immers MSI is de partij waar een garantiekwestie via de winkel ook heen zou gaan, en niet een of andere willekeurige computerboer in de straat.
Valt weinig aan te twijfelen. Als je naar de winkel zou gaan met een videokaart die je via RMA hebt verkregen zonder tussenkomst van de winkel ziet de winkel gewoon een andere videokaart met ander serienummer. Het is simpelweg niet de videokaart die daar gekocht is en daarom zal je ook geen garantie krijgen.

Is door oplichters een veel gebruikte strategie op het moment dat hun product defect is, hetzelfde product nogmaals te kopen, dan de producten te verwisselen en het defecte product terug sturen binnen 14 dagen onder de wet koop op afstand. Als de winkel dan niet het serienummer controleert is het dus mogelijk het defect product te wisselen voor een nieuw exemplaar, zelfs als de garantie verlopen is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:08:
Hey allemaal. Ik vond geen juiste sectie om dit te vragen...

Ik kocht onlangs een msi infinite x desktop. Vanaf ik begon te spelen hoorde ik 2 geluiden uit de desktop komen. Na wat tweaken is 1 van het geluid coil whine. Het andere geluid kan ik niet vinden... rond het cpu gedeelte een soort van fluit/machinaal geluid dat op en neer gaat. (Een slechte fan?) Geen idee wat dit is. Ik zou eigenlijk elke fan eens moeten kunnen uitschakelen om te zien of het deze wel zijn. (Mss iemand die weet hoe zonder kabels uit te trekken?)

Nu heb ik al wat gedaan om een rma te kunnen sturen naar msi. Heb gebeld en blijkbaar zou coil whine onder garantie vallen. De mijnheer zij ook dat zij het andere geluid ook wel zullen oplossen.... wel de gehele desktop opsturen zij hij. Ik ben van België. Na het invullen van de rma op www.cs.msi.com krijg je de ups label via mail. Nu zie ik dat de desktop wordt opgestuurd naar polen voor herstelling?! Dat lijkt me redelijk ver voor een 10 dagen rma policy...

Iemand hier ervaring met de rma van msi of met mijn probleem?

Alvast bedankt!

Btw mods: verplaats aub indien ongewenst.
UPS gaat altijd razendsnel en 10 dagen moet eenvoudig te doen zijn. Altijd die paniek direct. Wacht nou eerst eens af en ga daarna klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:07:
[...]

Valt weinig aan te twijfelen. Als je naar de winkel zou gaan met een videokaart die je via RMA hebt verkregen zonder tussenkomst van de winkel ziet de winkel gewoon een andere videokaart met ander serienummer. Het is simpelweg niet de videokaart die daar gekocht is en daarom zal je ook geen garantie krijgen.

Is door oplichters een veel gebruikte strategie op het moment dat hun product defect is, hetzelfde product nogmaals te kopen, dan de producten te verwisselen en het defecte product terug sturen binnen 14 dagen onder de wet koop op afstand. Als de winkel dan niet het serienummer controleert is het dus mogelijk het defect product te wisselen voor een nieuw exemplaar, zelfs als de garantie verlopen is.
Bedankt voor je opmerking. Voor alle duidelijkheid het is een desktop van msi he. Een volledig systeem dus. Msi zegt uitdrukkelijk het hele systeem te sturen en geen componenten tenzij ze appart zijn aangekocht. De infinite x heeft een gtx 1060... Vandaar ook het hele systeem. Ik heb met gamegear gesproken/gebeld. Zij zeggen zelf dat ze hetzelfde als ik doe: rma aanvraag via cs msi.com, en opsturen... . Zij zeggen dat dat geluid (coil whine) niet onder de winkel garantie valt maar wel onder de garantie van msi... manufactur. Vandaar doe ik het zelf. Dan ben ik zeker dat er geen vodden van komen.
NotSoSteady schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:09:
[...]

UPS gaat altijd razendsnel en 10 dagen moet eenvoudig te doen zijn. Altijd die paniek direct. Wacht nou eerst eens af en ga daarna klagen.
Heb 2 jaar geleden een rechtzaak gewonnen tegen softwareshop. Betreft een laptop van msi dus mijn schrik is terecht. BeKijk het artikel op testaankoop...
DataGhost schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:36:
Mja, als je zelf de auto pakt ben je ook geen 5 dagen onderweg naar Polen toch?
En mocht er wat stuk gaan aan je PC, je pakket wordt getrackt en is in principe de verantwoordelijkheid van MSI. Pakketdiensten willen nog wel eens complete lak hebben aan "BREEKBAAR"-stickers en alsnog met je pakket gooien, maar dat is uiteindelijk aan MSI om voor jou te herstellen. Persoonlijk heb ik nog nooit ervaring gehad met transportschade en toch al behoorlijk wat pakketten verstuurd en ontvangen. Mensen zijn vaker geneigd negatieve ervaringen online te zetten dan positieve dus dat geeft al een behoorlijk vertekend beeld, en als ik jou zo hoor ben je ook nog specifiek naar die negatieve ervaringen op zoek gegaan. Als je je er echt teveel zorgen over maakt zal je 'm zelf langs moeten brengen in Polen.

Waarschijnlijk "fixen" ze je probleem niet maar stoppen ze er inderdaad een nieuwe kaart in zoals je al gokt. Zolang je garantie houdt op je systeem lijkt me niet dat je je zorgen hoeft te maken. Het heeft verder voor MSI ook weinig toegevoegde waarde om je problemen niet te verhelpen of op welke manier dan ook erger te maken, dat zijn alleen maar meer kosten voor ze.
Wel... als ze een nieuwe kaart er insteken is het opgelost. Maar blijkbaar durven ze wel eens 2dehands kaarten er in steken. . Ik ben niet echt specifiek op zoek gegaan naar die negatieve recenties. Heb gwn rma msi ingetypt en ik kreeg massas meldingen. En over polen terwijl er een repair center is in Eindhoven....

Modbreak:Wil je voortaan de 'Wijzig'-knop gebruiken in plaats van te tripleposten?

[ Voor 42% gewijzigd door Yorinn op 10-03-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 17:28
Gaat supersnel hoor zoals anderen ook al aangeven.
Paar weken terug een HP laptop met kapot scherm verzonden naar Hongarije.
Na vier werkdagen alweer gerepareerd retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF want dit heeft weinig met aankoopadvies te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:41
Maak je geen zorgen:

UPS kent een nette T&T en deze zending wordt via de zakelijke taak afgehandeld (die gaan iets netter met de spullen om).

Waarom Polen? HWI heeft dat antwoord: volledig samengestelde systemen gaan via MSI Polen voor Europa (dat is gewoon een kosten dingetje: Polen ligt redelijk centraal in Europa en de kosten zijn daar wat lager voor grond, personeel, enz.)

Het enige dat van jouw verwacht wordt: Degelijk inpakken
Als je dat doet, kan er weinig fout gaan ;)

leuk weetje: Grote kans dat het routepad via Keulen gaat (grote hub van zowel DHL als UPS).

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat, is het vragen naar ervaringen niet de bedoeling. Gezien je, op dit moment, nog geen probleem hebt met je RMA, zie ik er vrij weinig voor om het topic open te houden.

Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.