Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKelvin
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-08-2019
Hallo allemaal.

Ik ben in bezit van Devolo adapters.
Als allereerst heb ik een Devolo 500+ set gekocht.
Die heb ik geïnstalleerd en het werkte prima.
Later heb ik daar 2 kastjes aan toegevoegd en dat werkte ook prima.
Uiteindelijk heb ik met alle kastjes 2 jaar perfect internet gehad.
Tot een aantal weken geleden.

In het weekend werkte alles nog perfect en kon ik alles doen.
HD streams bekijken en online gaming tegelijkertijd was geen probleem.

Na het weekend was alles over.
De snelheden worden bij lange na niet meer gehaald en online gaming + streaming is vrijwel onmogelijk.
Dit kan alleen overdag wanneer niemand thuis is of 's nachts.

Ik heb contact opgenomen met devolo en zij hebben mij een aantal dingen aangeraden.
Alle adapters moeten direct in een stopcontact zitten. | dat zitten ze
Er moest gekeken worden naar apparaten die ruis kunnen veroorzaken. | dat heb ik gedaan
Nieuwe adapters aanschaffen want de oude kunnen niet meer werken. | met nieuwe adapters hetzelfde probleem.

Nu zit ik met 1 vraag. HOE kan het dat van dag op dag ineens de snelheden bij lange na niet meer gehaald kunnen worden?

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand dit probleem ook ervaren?
Zo ja?, hoe is dit probleem opgelost.

Ik hoor graag van een van jullie _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:47
Trek eens alle stekkers eruit op de zaken die je nodig bent om het te testen na. Dus stekkers van de lampen eruit, koelkast echt alles en test het dan nog eens. Als het dan wel snel is kun je een voor een de stekkers er weer in doen en blijven testen tot je de schuldige hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKelvin
.Maarten schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:55:
Trek eens alle stekkers eruit op de zaken die je nodig bent om het te testen na. Dus stekkers van de lampen eruit, koelkast echt alles en test het dan nog eens. Als het dan wel snel is kun je een voor een de stekkers er weer in doen en blijven testen tot je de schuldige hebt gevonden.
Bedankt voor de reactie maarten.

Dit heb ik allemaal al gedaan.
Ik ben vanaf beneden naar boven gegaan en heb gekeken wat er eventueel ruis kan geven.
Uiteindelijk is dit niet de oplossing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
Powerline adaptors blijven een wispelturige oplossing. Op de een of andere manier is er nu storing op je elektriciteitsnet gekomen die er eerst niet was. Helaas kan dat zelfs komen door veranderingen bij bijvoorbeeld de buren, omdat je via het elektriciteitsnet met hen verbonden bent. Zie bijvoorbeeld dit topic waarbij iemand met een powerline set zelfs verbonden raakte met het netwerk van zijn buren: Homeplugs, buren en speedtest

Ik zou de Devolo setjes eens op een andere locatie (familie, vrienden) testen om te kijken of ze het daar nog wel goed doen. Maar ik vermoed van wel en denk dat dit echt aan storing op je elektriciteitsnet ligt. Als je dat zelf in huis niet opgelost krijgt, komt het ergens anders vandaan en kun je er weinig aan doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-04-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKelvin
Cpt.Morgan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:23:
Powerline adaptors blijven een wispelturige oplossing. Op de een of andere manier is er nu storing op je elektriciteitsnet gekomen die er eerst niet was. Helaas kan dat zelfs komen door veranderingen bij bijvoorbeeld de buren, omdat je via het elektriciteitsnet met hen verbonden bent. Zie bijvoorbeeld dit topic waarbij iemand met een powerline set zelfs verbonden raakte met het netwerk van zijn buren: Homeplugs, buren en speedtest

Ik zou de Devolo setjes eens op een andere locatie (familie, vrienden) testen om te kijken of ze het daar nog wel goed doen. Maar ik vermoed van wel en denk dat dit echt aan storing op je elektriciteitsnet ligt. Als je dat zelf in huis niet opgelost krijgt, komt het ergens anders vandaan en kun je er weinig aan doen.
Dit heb ik ook al geprobeerd. Bij een ander werkt het wel. Dus het ligt niet aan de kastjes oid. Dan zal er inderdaad iets niet goed zijn op mijn elektriciteitsnet. Dan zal ik waarschijnlijk over moeten op een kabel trekken van beneden naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
MeneerKelvin schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:52:
[...]
Dan zal ik waarschijnlijk over moeten op een kabel trekken van beneden naar boven.
Een (goede) UTP kabel trekken is altijd de beste oplossing. Ik raad je wel even goed te kijken naar de verschillen die er zijn in varianten (CAT5e;CAT6;CAT6a) en kwaliteit (koper;CCA).

Zie ook hier: Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKelvin
Cpt.Morgan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:27:
[...]

Een (goede) UTP kabel trekken is altijd de beste oplossing. Ik raad je wel even goed te kijken naar de verschillen die er zijn in varianten (CAT5e;CAT6;CAT6a) en kwaliteit (koper;CCA).

Zie ook hier: Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
Bedankt voor de reactie.
Ik zal zeker goed uitkijken wanneer ik een kabel ga plaatsen op laat plaatsen.
Pagina: 1