'Vanavond nog bezorgd' mislukt bij Bol.com

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 24.824 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Znorkus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:31:
Mee eens Johan, het ligt nu bij bol.com en als ze voor de derde keer nee zeggen laat ik het zeker weten gaan.

Ik laat dat nog wel weten hoe het afloopt en sluit nu even af met een cartoon :D

[Afbeelding: Happy bol]
Met een beetje photoshop zou je van dat handje nog een opgestoken middelvinger kunnen maken ook. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hackus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:11:
[...]

Tegoedbon die is aangeboden is 3 jaar geldig. raak je niet kwijt, want staat in je account. btw krijg je ook regelmatig een melding, dus vergeten is ook nvt. ikzelf vind het best een goed voorstel van ze. €5,- shoptegoed ipv €3,50 terug op je bankrekening (of hoe je je factuur hebt voldaan). Het is nu niet zo dat je door dit geval nooit meer zou kopen bij Bol. (oa) PostNL kan het dus niet waarmaken, en verkopen de service aan shops als Bol.com. (ja, ik weet dat er een overeenkomst is tussen koper en verkoper) Hele heisa om in de nachtelijk uren €3,50 terug te krijgen via chat en virtuele hulp.... vind ikzelf ook wel wat overtrokken.
PostNL wordt er weer bijgehaald, maar behalve dat er een PostNL logo op de kleding van de bezorger zit die jou het pakketje overhandigt, heb je als consument niks met deze partij te maken. Je hebt te maken met Bol.com.
Bol.com biedt deze dienst aan, die ze kennelijk (gezien ook de reacties in dit topic) in veel gevallen niet waar kunnen maken. Dan moet je die dienst ook niet aanbieden totdat het wel op orde is.

Slim is het wel; klanten over de streep trekken bij jou te bestellen omdat je het dan dezelfde dag nog in huis kan hebben, vervolgens niet kunnen leveren en dan een cadeaubon aanbieden zodat de volgende bestelling ook via jou loopt.

@Hackus die irritatie heb ik al lang achter me gelaten hoor ;)
Bestel ook nog steeds regelmatig bij Bol, dus zo heftig was het ook allemaal niet, maar ik wil wel gewoon waar ik recht op heb. Zo ben ik dan ook wel weer ;)

En m'n tip heb ik ook al gegeven: bellen. Niet mailen, niet chatten.

[ Voor 9% gewijzigd door Denman op 02-04-2019 14:47 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Denman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:35:
[...]

PostNL wordt er weer bijgehaald, maar behalve dat er een PostNL logo op de kleding van de bezorger zit die jou het pakketje overhandigt, heb je als consument niks met deze partij te maken. Je hebt te maken met Bol.com. Bol.com biedt deze dienst aan, die ze kennelijk (gezien ook de reacties in dit topic) in veel gevallen niet waar kunnen maken. Dan moet je die dienst ook niet aanbieden totdat het wel op orde is.
Slim is het wel; klanten over de streep trekken bij jou te bestellen omdat je het dan dezelfde dag nog in huis kan hebben, vervolgens niet kunnen leveren en dan een cadeaubon aanbieden zodat de volgende bestelling ook via jou loopt.
Dat is al bekend @Denman , dat heb ik ook tussen haakjes staan, en in 1e bericht ook al aangegeven.
Het lijkt alsof je uit eigen ervaring met irritatie bericht hier. Speculatie over marketing of dergelijk helpt TS ook niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:41
The Eagle schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:04:
Het kan wel, maar dan moet je zeker weten dat de verkopende partij het logistieke proces tot de voordeur ook zelf kan controleren. Bol kan dat niet. Een partij als Coolblue bezorgt zelf dus kan dat wel. Maar behalve CB ken ik er eigenlijk geen een die dat kan. Of je moet spullen bij PostNL zelf bestellen :+
Wat is dit voor slecht verhaal? Wasmachines en koelkasten bezorgen ze zelf ja, maar dan weer niet 's avonds voor zover ik weet. Alle kleinere meuk gaat gewoon via PostNL hoor, zo'n 2 weken terug nog aan den lijve ondervonden;

Donderdag besteld, donderdagavond levering gekozen, extra betaald.

Niks bezorgd, geklaagd, vrijdag zou het echt komen.
Vrijdagochtend nog geen verzendbevestiging, weer geklaagd, oeps nee iets misgegaan, collega heeft order niet meer op gereed gezet nadat ze er gisteren naar keek, ga het gelijk in orde maken met gratis avondlevering voor vrijdagavond! Vrijdagmiddag mailtje (meest onduidelijke ever incl spelfouten en missende huisstijl, dacht eerst aan phising); logistieke tegenvaller, avondlevering gaat niet lukken, het wordt zaterdag.

Vrijdagavondlaat verzendbevestiging, had m'n bestelling inmiddels van een paar artikelen (en ~400€) gereduceerd naar 1 artikel (en ~€75), jeej uw pakketje is verzonden. VIA. FUCKING. BRIEVENBUSPOST. Kortom; zaterdag niet binnen, maandag niet binnen (geen postbezorging). Mijn donderdagavondleveringpakketje was er uiteindelijk dinsdag.

Kende Coolblue zo ook niet, maar die hebben wel even flink wat van hun jarenlang opgebouwde credits weten te vernietigen. Pluspunt, kreeg wel netjes de centjes van de avondbezorging direct terug, kon kostenloos m'n bestelling kleiner maken (zodat ik de rest bij een concurrent bestelde en alsnog zaterdag in huis had) en kreeg dat ook gewoon in harde euro's terug. Uiteindelijk om al het gedoe een verrassing aangeboden. Moest ik een week later wel zelf nog een keer om vragen, maar okay, dat was wel shoptegoed.

Sorry dat ik je topic kaapte, maar móest even inhaken op die 'bestel dan bij CB, dan gaat het altijd goed'-opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:41
incaz schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:33:
@JohanNL: TS is volgens mij prima in staat om zelf te bepalen wat 'ie in zijn belang vindt. En als het vaak genoeg aan de orde komt (en/of als het een keer bij dat keurmerk thuiswinkel of bij de ACM uitkomt) dan passen ze zich uiteindelijk ook aan.
Dat zeker, maar dan gaat het eigenlijk niet meer om de €3,50 maar gewoon omdat Bol zich niet ( volledig ) aan de wet houdt, een principekwestie dus.
Tja, dat moet je maar willen.
Er zijn ook heel veel andere webshops die er een potje van maken, dan vooral op het gebied van verantwoordelijkheid dragen voor verzending, WKOA en garantie.
Bol doet het dan nog aardig goed in het algemeen vergeleken met de rest.
Mijn mening hierin is dat je bij problemen als deze er voor moet zorgen dat je zelf geen schade meer hebt of zo veel mogelijk beperkt is.
Maar het staat je natuurlijk vrij om er een principekwestie van te maken, vraag is echter of je er iets mee bereikt en of de tijd en energie die je er in stopt de moeite waard is.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Znorkus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:31:
Mee eens Johan, het ligt nu bij bol.com en als ze voor de derde keer nee zeggen laat ik het wel gaan ja, ik drop nog een melding bij het keurmerk Thuiswinkel en dan vind ik het goed.

Ik laat dat nog wel weten hoe het afloopt en sluit nu even af met een cartoon :D

Bol.com: Hier LINKSAF aub! ;-)

[Afbeelding: Happy bol]
goed dat je je verder niet om druk maakt, ik kan me niet verbeelden wat er zou gebeuren als je dat wel had gedaan :+

[ Voor 28% gewijzigd door Farabi op 02-04-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Goed, alles is in de originele discussie wel gezegd. Gezien het hier, mede door TS zelf, offtopic gaat, gaat hier een slotje op. Heeft TS nog een (nuttige) toevoeging aan het topic, kan die me altijd een DM sturen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

[modbreak]Hieronder nog een laatste toevoeging aan het topic van @Znorkus. Het topic blijft verder wel gesloten, gezien alles in de originele discussie wel is gezegd en het hier alleen maar offtopic raakte.

Hoi allemaal, nog zoals beloofd laat ik even weten hoe bol.com het verder afgehandeld heeft. Tot mijn genoegen ontving ik rond 19:00 het volgende mailtje:
Beste meneer [naam],

Bedankt voor je email.

Ik begrijp dat je niet blij bent met de gang van zaken. Mijn collega heeft zoals ze aangaf dit intern doorgezet.

Ik wil je graag mede delen dat je de verzendkosten gewoon terug ontvangt. Dit allemaal binnen 24 uur.

Daarnaast zou ik graag willen weten of de bezorger vandaag is langs geweest en je het pakketje ondertussen hebt mogen ontvangen. Graag verneem ik dit in een reactie op deze email.

Ik ga er hiermee van uit dat ik je voldoende geïnformeerd heb. Is dit niet het geval? Dan hoor ik dit uiteraard graag van je in een reactie op deze mail. Je kan uiteraard ook chatten met een medewerker via onze website of telefonisch contact opnemen via 030-310 4999.

Met vriendelijke groet,

[naam]

bol.com klantenservice
www.bol.com
Zoals ook de ervaring van een aantal andere tweakers was, moest ik er toch behoorlijk assertief (driemaal) op aandringen - maar uiteindelijk hebben ze het toch, 'gewoon' in hun eigen woorden, netjes teruggestort. Ik kan het erg waarderen dat ze uiteindelijk wijsheid laten zien. Hopelijk zullen ze langzamerhand wat minder makkelijk worden na dit soort cases met uitspraken als 'dit is helaas niet mogelijk'. Als ze een beetje intern communiceren en iets van procesmanagement hebben moet dat vroeg of laat toch doorsijpelen naar support, jongens, even voor de duidelijkheid, in deze gevallen moet je het bedrag altijd restitueren.

De bestelling werd overigens vandaag keurig netjes bezorgd.
Bedankt allemaal voor de reacties!

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.