'Vanavond nog bezorgd' mislukt bij Bol.com

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 23.460 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Ha allen, zie titel: heb vanmiddag muis + muismat besteld bij bol.com en voor 3,50 of 3.95 bijbetaling gekozen voor levering dezelfde avond nog. Het bezorgdtijdstip (21:00 - 22:00) verstrijkt en inmiddels is de avond ook om.

Bol.com wil me een tegoedbon geven - van 5 euro. Ik gaf aan dat ik liever het geld teruggestort zag. Het antwoord: nee, dat kan helaas niet.

Mag dat? Een klant extra laten betalen voor 'vanavond nog' ipv reguliere levering, en het dan gewoon niet brengen? Heb je dan als klant geen recht op restitutie? Weet iemand dat?

Thanks

Daniel

Edit: toegevoegd dat de aangeboden tegoedbon 5 euro was, 1,50 meer dus dan wat ik betaalde voor de avondlevering.

[ Voor 10% gewijzigd door Znorkus op 02-04-2019 11:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind het sowieso erg klantonvriendelijk. Het kan natuurlijk gebeuren dat de planning net te krap was om nog te leveren maar dan zouden ze wel die kosten zelf moeten dragen, vind ik. Misschien dat het bedrijfsaccount van @Anoniem: 336165 ook meeleest? En wat is de reden dat het niet gelukt zou zijn?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Je kunt altijd retourneren toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 17:53

Twarp

just grin...

I-King schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:01:
Je kunt altijd retourneren toch?
Dan krijgt hij alleen de basiskosten terug, avondbezorging kost extra en iss niet de standaard verzending.

Meh ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:48

g0tanks

Moderator CSA
Bijzonder karig van bol.com. Overigens maken zij bij mij heel vaak de belofte 'volgende dag geleverd' niet waar, maar ik heb nooit haast gehad en dus ook nooit een klacht ingediend.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Ik vraag me af of je dat mag uitsluiten, misschien als dienst zijnde. Maar dan is het geen geleverde dienst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Znorkus schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:53:
Bol.com wil me een tegoedbon geven. Ik gaf aan dat ik liever het geld teruggestort zag. Het antwoord: nee, dat kan helaas niet.

Mag dat?
Nee, dat mag niet. Maar de makkelijkste weg die je kan volgen is het ontbinden van de overeenkomst om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen. Daarna koop je de producten natuurlijk ergens anders.
Twarp schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:03:
[...]

Dan krijgt hij alleen de basiskosten terug, avondbezorging kost extra en iss niet de standaard verzending.
Dat is onzin. Er bestaat in de wet niet zoiets als "basiskosten". De consument krijgt alle kosten - met aftrek van eventueel wettelijk bepaalde schadevergoedingen - terug. Dus ook de kosten voor duurdere bezorgopties.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bol.com weer bezig, zelf ookal een eens mogen ondervinden en de laatste tijd lees en hoor ik hetzelfde steeds vaker. Voor 23:59 besteld morgen in huis... niets, vanmiddag besteld vanavond ontvangen (extra betaling)… wederom niets.

en nee, bol.com mag de extra kosten niet 'vergoeden' met store credits, zij hebben niet voldaan aan een betaalde dienst, dat betekend gewoon dat het geld terug gestort dient te worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
Vreemd, bestel bijna meerdere keren per maand wat bij Bol.com, maar mij hebben ze nog nooit teleurgesteld. Dit is overigens niet netjes en lijkt me ook niet de bedoeling. Je hebt gewoon recht op dat geld en geen tegoedbon.

[ Voor 36% gewijzigd door NotSoSteady op 02-04-2019 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 18:04

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vroeg me afvragen of het artikel wel voorradig was, maar als ik zo rondneus op de website van @Anoniem: 336165 dan is er geen mogelijkheid tot wat @Znorkus wil als het niet voorradig is.

Daarnaast hoeft ts niet met een cadeaubon genoegen te nemen. Geld terug dus.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
Bedankt mensen. Ik zal morgen nog eens met de klantenservice contact hebben en ditmaal assertief aangeven dat ik de meerkosten voor die avondbezorging op mijn rekening terug wil hebben.

Ik wil nog wel aangeven dat Bol.com het pakketje (aldus mijn track&trace) wel keurig binnen een uur aan PostNL heeft doorgegeven dezelfde dag. Het probleem begint dus daar, bij PostNL. Vreemd was trouwens ook dat na het verstrijken van het bezorgvak (21:00 - 22:00), namelijk om 22:31, het pakketje op 'bezorgd' is gezet. Uiteraard geen pakket. Vreemd, nietwaar. Wie heeft die statusupdate gedaan en waarom, vraag je je dan af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

Dimens schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:20:
[...]
Dat is onzin. Er bestaat in de wet niet zoiets als "basiskosten". De consument krijgt alle kosten - met aftrek van eventueel wettelijk bepaalde schadevergoedingen - terug. Dus ook de kosten voor duurdere bezorgopties.
Nou zo onzin is het niet, ze willen hem afschepen met een tegoedbon.

Er is hier betaald voor een dienst, deze is niet geleverd/waargemaakt. Het zou netjes zijn als de kosten terug betaald worden.

Meh ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Znorkus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:49:
Vreemd was trouwens ook dat na het verstrijken van het bezorgvak (21:00 - 22:00), namelijk om 22:31, het pakketje op 'bezorgd' is gezet. Uiteraard geen pakket. Vreemd, nietwaar. Wie heeft die statusupdate gedaan en waarom, vraag je je dan af.
Controleer even rondom je huis, want het komt maar zelden voor dat een pakketje niet wordt afgeleverd maar wel wordt afgemeld (en dan later nog wel wordt afgeleverd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

Znorkus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:49:
Ik wil nog wel aangeven dat Bol.com het pakketje (aldus mijn track&trace) wel keurig binnen een uur aan PostNL heeft doorgegeven dezelfde dag. Het probleem begint dus daar, bij PostNL. Vreemd was trouwens ook dat na het verstrijken van het bezorgvak (21:00 - 22:00), namelijk om 22:31, het pakketje op 'bezorgd' is gezet. Uiteraard geen pakket. Vreemd, nietwaar. Wie heeft die statusupdate gedaan en waarom, vraag je je dan af.
Op die manier hoeft PostNL die kosten niet terug te betalen. Ze hebben namelijk t.o.v. Bol geleverd.

Het komt helaas vaker voor dat PostNL of onderaannemers er met de pet mee gooien.

Meh ...

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De wettelijke onderbouwing alhier @Znorkus.
@Anoniem: 336165 komt de afgesproken termijn niet na zoals vermeld in 7:9 lid 4 bw:
Afdeling 2. Verplichtingen van de verkoper

Artikel 9

4 Bij een consumentenkoop levert de verkoper de zaken onverwijld en in ieder geval binnen dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst af. De partijen kunnen een andere termijn overeenkomen. Op de termijn van dertig dagen is Verordening (EEG, Euratom) nr. 1182/71 (PbEG L 124) van de Raad van 3 juni 1971 houdende vaststelling van de regels die van toepassing zijn op termijnen, data en aanvangs- en vervaltijden van overeenkomstige toepassing.
https://wetten.overheid.n...ldeel1_Afdeling2_Artikel9
Dat is gezien
bijbetaling gekozen voor levering dezelfde avond nog
niet gehaald.

Bol.com is daarom zonder ingebrekestelling in verzuim zoals vermeld in 7:19a lid 2 sub b en c bw:
2 Het verzuim van de verkoper treedt zonder ingebrekestelling in wanneer:

a. de verkoper heeft geweigerd de zaken te leveren;

b. aflevering binnen de overeengekomen levertermijn essentieel is, alle omstandigheden rond de sluiting van de overeenkomst in aanmerking genomen; of

c. de koper aan de verkoper voor het sluiten van de overeenkomst heeft medegedeeld dat aflevering voor of op een bepaalde datum essentieel is.
Extra betaald voor snelle levering voldoet aan het bovenstaande.
3 Bij de ontbinding van een consumentenkoop wegens een tekortkoming in de nakoming van de in artikel 9 lid 4 bedoelde verbintenis vergoedt de verkoper onverwijld alle van de koper ontvangen betalingen.
Nogmaals: geld terug vanwege een gedeeltelijke tekortkoming van de overeenkomst. In het geval dat je het cadeau nodig had dezelfde dag en door het missen van de deadline je er niets meer mee kan, dan zou je het gehele pakket retour moeten sturen en wel alles terugkrijgen.
4 Indien de consumentenkoop tot stand is gekomen via een andere persoon, handelend in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit, die daarbij optreedt namens of voor rekening van de verkoper, kan de consument zich ook jegens die andere persoon beroepen op het in de leden 1–3 bepaalde.
https://wetten.overheid.n...eel1_Afdeling3_Artikel19a
Lid 4 ziet er m.i. (IANAL) ook er op toe dat in het geval van Bol.com Plaza ook bol.com ter verantwoording kan worden geroepen.
Twarp schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:56:
[...]

Op die manier hoeft PostNL die kosten niet terug te betalen. Ze hebben namelijk t.o.v. Bol geleverd.
Als dat zo zou zijn is er alsnog te laat geleverd en staat dat vast. Maar goed, ts heeft niets met PostNL te maken qua overeenkomst. Dat is het pakkie-an van bol.com.

Daarbij:
Artikel 11

1 Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.
https://wetten.overheid.n...deel1_Afdeling2_Artikel10

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 02-04-2019 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

Toch voel ik een afschuiving van verantwoording aankomen bij deze kwestie ...

Meh ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Znorkus
PcDealer je maakt het me wel heel makkelijk. Ik zal het ze nogmaals vragen, en als het antwoord dan weer is 'nee dat mogen we echt niet doen' dan heb ik bij deze een stok om mee te slaan. Mijn dank is groot en dit is waarschijnlijk nuttig voor eenieder die meeleest.

@Twarp Daar zal ik niet intuinen - ik doe zaken met bol.com en welke loopjongen ze inhuren zijn mijn zaken niet. De afspraak is met bol.com: ik heb mijn deel nagekomen namelijk het extra geld overgemaakt. Geen dezelfde-avond-nog-levering: dan dus ook geen geld.

Het liegen over wat er wel en niet mogelijk is over de restitutie van de meerkosten van die spoedlevering die vervolgens niet plaatsvindt vind ik eigenlijk vrij onvergeeflijk. Het kan gebeuren dat er iets misgaat. Maar mij als welwillende klant glashard vertellen dat restitutie niet aan de orde is ... Oei.

[ Voor 55% gewijzigd door Znorkus op 02-04-2019 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Znorkus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 01:08:
PcDealer je maakt het me wel heel makkelijk. Ik zal het ze nogmaals vragen, en als het antwoord dan weer is 'nee dat mogen we echt niet doen' dan heb ik bij deze een stok om mee te slaan. Mijn dank is groot en dit is waarschijnlijk nuttig voor eenieder die meeleest.
No problem. Maak wel een screenshot van die aflevering. Ik weet niet wat er gebeurd als je echt zou tekenen daarvoor. Ik zou dat meteen als klacht melden. Je kunt ze morgen bellen, maar bevestig je klacht meteen per e-mail voor de broodnodige papertrail.
@Twarp Daar zal ik niet intuinen - ik doe zaken met bol.com en welke loopjongen ze inhuren zijn mijn zaken niet. De afspraak is met bol.com: ik heb mijn deel nagekomen namelijk het extra geld overgemaakt. Geen dezelfde-avond-nog-levering: dan dus ook geen geld.
Precies dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Nog vragen?
We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar

Contact opnemen
Ik zit nu met ze in de chat en zal ze artikel 7:19a lid 2 sub b en c bw eens voorhouden mocht het antwoord nogmaals nee luiden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kijk wat ze zeggen als je aangeeft dat je betaald had voor levering voor 22:00 en dat dit niet is gebeurd en je dat geld graag terug wilt op je rekening. Ze kunnen de t&t zelf ook inzien.

Ik geloof niet dat er op dit tijdstip iemand is die wetteksten kan lezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Znorkus
Op dit tijdstip was er geloof ik helemaal niemand die ook maar iets kon lezen, want na 30+ minuten in de livechat gehangen te hebben (24 uur per dag beschikbaar!) nog steeds nul respons.

Betaal 3,50 en uw pakket komt vanavond tussen 18:00 en 22:00!
Klik hier voor livechat, we zijn 24/7 open!

Ik snap dat 1 april de dag van de mopjes is, maar deze vond ik toch minder geslaagd ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Volgende keer tussen 12.00 en 14.00 bestellen. Dan gaat het niet via PostNL maar een soort van koeriersbedrijf ‘red je pakketje'

https://twinklemagazine.n...vandaag-bezorgd/index.xml

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Hm dat is zeker de moeite waard, bedankt Zara voor de tip.

Al denk ik op dit moment wel, @Anoniem: 336165, welke volgende keer? Dan moet ik wel echt net dat ene boek nodig hebben, of een cadeaubon te verbrassen hebben. Want mij ten onrechte verzekeren dat restitutie van gemaakte kosten voor spoedlevering (en geen spoedlevering) niet mogelijk is, dat schiet me in het verkeerde keelgat. Ik wil er wel van uit kunnen gaan dat wanneer ik specifiek een vraag stel over een consumentenrecht, dat ik dan geen antwoord krijg dat in strijd is met het BW. Dan ben je niet alleen het BW (7) aan het schenden, dan ben je als bedrijf ook nog eens dubbel fout vanwege misleidende voorlichting vanuit winstoogmerk. Niet fris.

@PcDealer inderdaad staat er specifiek op de website bij de avondlevering 'tussen 1800 en 2200', dat is nuttig om toe te voegen ja.

[ Voor 8% gewijzigd door Znorkus op 02-04-2019 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
_Dune_ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:28:
Bol.com weer bezig, zelf ookal een eens mogen ondervinden en de laatste tijd lees en hoor ik hetzelfde steeds vaker. Voor 23:59 besteld morgen in huis... niets, vanmiddag besteld vanavond ontvangen (extra betaling)… wederom niets.
Ik heb heel andere ervaringen , bestel regelmatig op vanmiddag besteld vanavond geleverd en nooit geen problemen mee gehad .
Ik denk dat het erg afhankelijk is waar je woont en wat post.nl kan bezorgen en niet zozeer aan Bol .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 639074

leekers schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 06:05:
[...]
Ik heb heel andere ervaringen , bestel regelmatig op vanmiddag besteld vanavond geleverd en nooit geen problemen mee gehad .
Uhmm, dan had je dus elke keer een probleem. :+
Ik denk dat het erg afhankelijk is waar je woont en wat post.nl kan bezorgen en niet zozeer aan Bol .
Dat is best mogelijk, maar het is Bol.com die je een dienst verkoopt en niet Post.nl.

Het is Bol.com die jou de dienst verkoopt en het is Bol.com die de dienst bij Post.nl inkoopt.
Als Bol.com de dienst om wat voor reden ook niet levert, dan moeten zij je het teveel betaalde bedrag conform terugstorten.
Daarna mag Bol.com de schade op Post.nl verhalen.

Dit gedoe is zo kansloos, dat je je afvraagt waarom Bol.com dit tergende trajet überhaupt wil bewandelen.
Iedere handeling die zij hier tevergeefs aan spenderen kost ze alleen maar geld.
Om over de reputatieschade nog maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 06:55:
[...]

Uhmm, dan had je dus elke keer een probleem. :+

[...]

Dat is best mogelijk, maar het is Bol.com die je een dienst verkoopt en niet Post.nl.

Het is Bol.com die jou de dienst verkoopt en het is Bol.com die de dienst bij Post.nl inkoopt.
Als Bol.com de dienst om wat voor reden ook niet levert, dan moeten zij je het teveel betaalde bedrag conform terugstorten.
Daarna mag Bol.com de schade op Post.nl verhalen.

Dit gedoe is zo kansloos, dat je je afvraagt waarom Bol.com dit tergende trajet überhaupt wil bewandelen.
Iedere handeling die zij hier tevergeefs aan spenderen kost ze alleen maar geld.
Om over de reputatieschade nog maar te zwijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door leekers op 02-04-2019 07:00 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Die kreten over "voor 23:59 uur besteld morgen in huis" moet je bij Bol.com hoe dan ook met een korreltje zout nemen. Ik bestel er zo nu en dan weleens wat, maar het komt zeer regelmatig voor dat ze dit niet waarmaken. En ze weten natuurlijk ook best dat ze dat best vaak niet waar kunnen maken, maar ze gokken er gewoon op dat er bijna niemand begint te piepen en dat ze er gewoon mee weg komen.

In dit geval is het gewoon glashelder: dienst niet geleverd, door aard van de dienst nu niet meer te corrigeren (tijdvak is al voorbij en dat was het belangrijkste kenmerk van de dienst), geld terug. Verder geen gezeur over wel of niet kunnen, systemen die overstuur raken in zo'n situatie of andere smoesjes....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 12:16
Van alle keren dat ik bij die Bolle heb besteld is het 1x voorgekomen dat ze niet hebben geleverd zoals afgesproken, alle andere keren heeft die dikke dat prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:32
Voor Bol en andere online shops is het een beetje standaard praktijk om het af te schuiven op de transporteur,
wat ik begrepen heb, van een online shop, die ook niet op tijd kon leveren, is dat er meerdere online shops tezamen in een groot distributie centrum zitten, waar ook PostNL in zit, die direct de pakketjes vanuit de vakken in de auto zet.

en omdat PostNL nooit geen garantie geeft over de aflever datum of tijd, kan de online shop ten aller tijden dat excuus gebruiken, en zeggen de shops geen blaam te hebben.

En als de afstand een van de rede kan zijn dat deze niet in de avond bezorgd kan worden, moet dit in de voorwaarden staan, en kan dat gemakkelijk met een postcode check ondervangen worden, zo werkt het ook een beetje bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Znorkus Het is Bol.com niet gelukt om hun aanbod waar te maken. De extra betaalde kosten moeten ze jou terugbetalen. Jij hebt een overeenkomst met Bol.com die deze service verkoopt, en wie het bij jou bezorgd heb jij niets mee te maken. (terugbetalen op dezelfde wijze als hoe jij de factuur hebt voldaan)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57
Ik heb dit 2 keer aan de hand gehad bij Bol.com en 2 keer is het geld teruggestort op m'n rekening, zij het met enige moeite. Want ze doen dat inderdaad niet vanzelf.
Wat ik raar vind, want je betaalt extra voor een aanvullende dienst. Een dienst die uiteindelijk niet geleverd wordt. Hoewel het om een paar Euro's gaat, wordt het voor mij dan een principe kwestie en blijf ik net zo lang bellen tot het geregeld is.

Vorig jaar ook met Greetz tijdens Valentijnsdag (ja, ik weet het :+). 2 Producten besteld, er werd er maar 1 geleverd. Dus ik contact opnemen. "Ja meneer, u krijgt van ons wel een tegoedbon".

Ja hallo, niks ervan. Ik heb voor een product betaald wat simpelweg niet geleverd is. Ik bestel misschien eens per 2 jaar bij jullie. Tegen de tijd dat ik weer iets wil bestellen is die tegoedbon of verlopen, of ik ben 'm vergeten.
Heeft overigens nog 2 weken en een aantal contactmomenten geduurd voordat ik dat geld terug had, echt kansloos :')
Bestel ook nooit meer bij die tent.

Bol.com laatste leveringen overigens weer prima gegaan hoor :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 09:05
Je hebt betaald voor een dienst. Bol.com heeft het niet waargemaakt. Je hebt recht op je geld terug, simple as that.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

leekers schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 06:05:
[...]
Dat is nu net een punt, ik heb helemaal niets te maken met PostNL, het is bol.com die voor extra kosten een bepaalde dienst beweerd te leveren, maar dit niet waar maakt. Dan moeten ze een andere transporteur nemen die het wel kan.

Om vervolgens, na het niet waar maken van een betaalde dienst, met store credits aan te komen is helemaal van de zotte.

Ik heb in het verleden ook goede ervaringen gehad met bol.com, maar dit loopt hard achteruit. Ze kunnen het gewoon niet waar maken. Al helemaal niet over hun 'marktplaats' te spreken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

absrnd schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:46:
Voor Bol en andere online shops is het een beetje standaard praktijk om het af te schuiven op de transporteur,
wat ik begrepen heb, van een online shop, die ook niet op tijd kon leveren, is dat er meerdere online shops tezamen in een groot distributie centrum zitten, waar ook PostNL in zit, die direct de pakketjes vanuit de vakken in de auto zet.

en omdat PostNL nooit geen garantie geeft over de aflever datum of tijd, kan de online shop ten aller tijden dat excuus gebruiken, en zeggen de shops geen blaam te hebben.

En als de afstand een van de rede kan zijn dat deze niet in de avond bezorgd kan worden, moet dit in de voorwaarden staan, en kan dat gemakkelijk met een postcode check ondervangen worden, zo werkt het ook een beetje bij Amazon.
En met een geadverteerde levertijd die net niet gehaald wordt, komen ze ook weg. Ze krijgen in het geval van een gewone geadverteerde levertijd altijd nog een kans om alsnog te leveren en dan is er niets aan de hand. Je moet ze namelijk eerst in gebreke stellen en de kans geven om alsnog te leveren binnen redelijke termijn.

Nu is er echter betaald voor een heel specifieke dienst: levering in tijdvak X. Voor die dienst wordt een bedrag in rekening gebracht. De overeenkomst is nu door Bol.com echter niet meer na te komen, omdat tijdvak X al verstreken is. Dat Bol.com dit vervolgens niet kan claimen bij leverancier PostNL is niet het probleem van de consument natuurlijk. Ze kunnen de dienst niet meer leveren en zullen dus moeten restitueren. Ze kunnen proberen je een waardebon aan te smeren, maar die hoef je niet te accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
Nou mannen, een update. Bol.com weigerde gisteravond mijn mondelinge verzoek om de vanavond-nog-bestelkosten terug te storten bij het niet nakomen van vanavond nog bezorgen, zojuist weigerden ze ook een schriftelijk verzoek.
Beste meneer Beetsma,

(blabla)

Ik kan begrijpen dat je het bedrag liever terug op je rekening had gekregen in dit geval maar helaas kan ik dat niet voor je in orde maken.

De cadeaubon die mijn collega voor je heeft aangemaakt is 3 jaar geldig en kan bij een volgende bestelling worden ingewisseld. Je vindt de cadeaubon terug in je account onder 'Betaalmethode'. Tijdens het plaatsen van je volgende bestelling wordt de (rest)waarde van je cadeaubon automatisch aangeboden bij de stap 'Betalen'. Door de code aan te vinken, wordt het bedrag van de cadeaubon in mindering gebracht op je bestelling.

(blabla)

bol.com klantenservice
www.bol.com

[ Voor 59% gewijzigd door Znorkus op 02-04-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-03 10:28
Mijn advies is om nooit extra te betalen voor same-day delivery. Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, maar de zes(!!!) mensen in mijn omgeving die het wel gebruikt hebben, hebben allemaal dezelfde ervaring: het wordt gewoon nooit waar gemaakt. Daarna volgt dan een enorm getouwtrek om je geld terug te krijgen en het feit dat zo'n droplul van een bezorger dan zelf nog maar ffies het pakketje als bezorgd markeert omdat hem dat beter uit komt, helpt natuurlijk al helemaal niet mee. Ik snap sowieso niet dat een PostNL zo'n figuur nog in dienst heeft, want hij fraudeert gewoon.

Overigens heb ik, een enkele uitzondering daargelaten, wél goede ervaringen met levertijden van Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 20:08
Wow. Die same-day delivery is echt een wassen neus. We lezen de voorwaarden - Art.13, lid 3
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
Dus. We zijn een andere leveringstermijn overeengekomen. Toch blijkt uit de tweede zin dat we daar geen rechten aan kunnen ontlenen. Immers, hoewel er een andere leveringstermijn is overeengekomen, is ontbinding pas mogelijk na 30 dagen. Verder geen woord over deze dienst.

Mijn advies: even vragen aan één van de chatassistenten voor gebruik te maken van deze dienst - met de vraag leuk zo'n dienst - maar welke rechten kan ik er aan ontlenen?...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Znorkus
Update.

Billie zegt: Goedemorgen, je chat met *knip*, wat kan ik voor je doen?

Hallo, *knip*, ik zou graag even contact hebben over bestelnummer [xxxxx]
En vooral over de respons op mijn chat: Je vraag op de chat [CASE: [xxxxx]]]
En dan weer om precies te zijn over de opmerking " Ik kan begrijpen dat je het bedrag liever terug op je rekening had gekregen in dit geval maar helaas kan ik dat niet voor je in orde maken."
;-)

Billie zegt:Ik pak het mailtje er eventjes bij :)

Je zegt:Dankjewel!

Billie zegt:Je wil het dus graag wel echt op je rekening?

Je zegt:Dolgraag! ;-)
Je zegt:En bol.com is dat ook wettelijk verplicht
Je zegt:Ik kan je een linkje geven naar het burgerlijk wetboek, Boek 7 artikel 9
Je zegt:Daar staat precies omschreven wat de afspraken hierover in Nederland zijn

Billie zegt:Ik zal het doorsturen naar een andere afdeling als verzoek!

Je zegt:Ik heb betaald voor een dienst namelijk levering tussen 1800 en 2200 dezelfde dag nog
Je zegt:De dienst is niet geleverd.
Je zegt:Dan heb ik recht op mijn geld terug
Je zegt:Geen store credits / tegoedbon

Billie zegt:Ik stuur het voor je door.

Je zegt:Harstikke mooi, ik wacht wel even

Billie zegt:Je krijgt zo snel mogelijk per mail een terugkoppeling, ik kan het helaas niet via chat doorgeven

Dus:
*knip* via de livechat: nee, het is niet mogelijk om het bedrag terug te storten
*knip* via de email: Helaas kan ik dat niet voor je in orde maken
*knip* via de livechat: je wilt het dus echt graag? ik zal het doorsturen naar een andere afdeling, je hoort er binnen twee dagen wat van

Dit draadje is verder geen aanklacht tegen bol.com hoor. Bestel er al lang en vaak en heb geen slechte ervaringen, op het gerotzooi van PostNL na. Maar er gaan bij mij wat belletjes af als ik het gevoel heb voor het lapje gehouden te worden. Dit soort dingen als avondbezorging zijn relatief nieuwe ontwikkelingen in e-shop-land en ik vind dat dit soort spelletjes in de openbaarheid dienen te worden uitgeknokt, en niet talloze keren per dag in 1vs1 contactjes.

Namen van medewerkers voegen niets toe en kunnen dus achterwege blijven.

[ Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 02-04-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:17
Het is niet alleen bij Bol. Ik had afgelopen vrijdag een nieuwe monitor besteld bij Amazon en extra betaald voor de levering op zaterdag. Werd het uiteindelijk alsnog op maandag geleverd. Ook zij wilde alleen deze verzendkosten als tegoed op mijn account terugboeken. Ach ja, spoedleveringen... nooit aan beginnen :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het kan wel, maar dan moet je zeker weten dat de verkopende partij het logistieke proces tot de voordeur ook zelf kan controleren. Bol kan dat niet. Een partij als Coolblue bezorgt zelf dus kan dat wel. Maar behalve CB ken ik er eigenlijk geen een die dat kan. Of je moet spullen bij PostNL zelf bestellen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-04 15:51
Ze kunnen de druk niet aan :). Hier bestellen we heel veel online, als postnl/dhl/ups/dpd/gls een keer niet komt is dan is dat erg zeldzaam. Ook sameday elke week wel. Wat we zien is dat grote partijen de sameday vaak hier (randstad) uitbesteden aan redjepakketje en andere diensten. Vervolgens krijg je een window van 21-22 maar is de praktijk 23:30. Partijen als bol beloven veel maar het is de transporteur die het vaak verknalt.

Wie is daar de schuldige van bol, maarja zie jij het maar aan te bieden voor 3,5 euro. Of gratis met een dienst als select.

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 278217

stftweaker schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:06:
Wie is daar de schuldige van bol, maarja zie jij het maar aan te bieden voor 3,5 euro. Of gratis met een dienst als select.
Niet relevant wat wij kunnen aanbieden voor XX bedrag. Als er een dienst word aangeboden voor een XX bedrag, verwacht je dat die dienst word waargemaakt. Zo niet, is de overeenkomst niet meer geldig.

ALs ze het niet kunnen waarmaken voor dat bedrag moeten ze het niet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

stftweaker schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:06:
Ze kunnen de druk niet aan :). Hier bestellen we heel veel online, als postnl/dhl/ups/dpd/gls een keer niet komt is dan is dat erg zeldzaam. Ook sameday elke week wel. Wat we zien is dat grote partijen de sameday vaak hier (randstad) uitbesteden aan redjepakketje en andere diensten. Vervolgens krijg je een window van 21-22 maar is de praktijk 23:30. Partijen als bol beloven veel maar het is de transporteur die het vaak verknalt.

Allemaal niet relevant, bol.com biedt tegen betaling een dienst aan, met welke tussenpartij dan ook heb je niets te maken. Bol.com levert uiteindelijk de dienst niet, dan dienen de extra kosten gewoon terug gestort te worden. Geen geneuzel met tegoedbonnen...

Is de prijs te laag om het te kunnen doen, dan moet bol.com de prijs verhogen. Dan kan men zelf beslissen of men die prijs daar voor wil betalen, als dan de betaalde dienst nu wel wordt geleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 02-04-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDiesAlot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-03-2020
heb een aantal keer boeken besteld en ze worden zonder bescherming opgestuurd. Ik had een klacht ingediend en ze zeiden dat ze het zouden veranderen. Ze gaven mij een 5eur tegoed code. Uiteindelijk weer een paar boeken besteld, weer zonder bescherming. De kaft van een van die boeken is beschadigd ik heb ge retouneerd. waardeloos die bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 09:06
SirDiesAlot schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:17:
heb een aantal keer boeken besteld en ze worden zonder bescherming opgestuurd. Ik had een klacht ingediend en ze zeiden dat ze het zouden veranderen. Ze gaven mij een 5eur tegoed code. Uiteindelijk weer een paar boeken besteld, weer zonder bescherming. De kaft van een van die boeken is beschadigd ik heb ge retouneerd. waardeloos die bol.com
Dit komt omdat het officieel geen brievenbus post is maar pakketpost, maar aangezien het vaak kleine pakketjes zijn of er toch net in passen frummelen ze hem toch in je brievenbus en zeggen dat hij geleverd is. (heb ik zelf ook vaak gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Znorkus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:47:
Dit soort dingen als avondbezorging zijn relatief nieuwe ontwikkelingen in e-shop-land en ik vind dat dit soort spelletjes in de openbaarheid dienen te worden uitgeknokt, en niet talloze keren per dag in 1vs1 contactjes.
Je zou dit uiteindelijk zelfs bij het keurmerk en/of de ACM neer kunnen leggen: adverteren met iets wat je niet waar kunt maken mag niet, en als het dan misgaat alleen een waardebon aanbieden mag zeker niet.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
De waardebon aanbieden, tsja ze zouden het kunnen proberen, iedereen blij misschien, maar expliciet het verzoek tot restitutie weigeren (tweemaal) met de formele uitspraak dat dit niet mogelijk is - dat is waar het fout gaat.

Ik vind het een goed idee om het keurmerk (thuiswinkel waarborg) hiervan op de hoogte te stellen en ze te vragen om een inhoudelijke reactie ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:34
*Op werkdagen voor 22:00 uur besteld, morgen in huis!
Dit zie ik wel eens, heeft de asterisk een juridische betekenis? Er staat vaak geen verdere verklaring bij.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Znorkus
Dit is de asterisk"

* Bij het bestellen zie je per artikel precies welke bezorgmogelijkheden er voor dat artikel zijn. Sommige diensten gelden niet voor alle postcodegebieden. Als je ook een artikel van een externe verkoper bestelt, kun je helaas niet kiezen voor een afhaalpunt. Binnenkort is dit wel mogelijk.

https://www.bol.com/nl/m/lekker-winkelen-zonder-zorgen/

Ik heb overigens een mailtje neergelegd bij Thuiswinkel.org met de algemene vraag of dit mag: restitutie expliciet weigeren bij niet-plaatsgevonden-maar-wel-betaalde avondlevering.

[ Voor 19% gewijzigd door Znorkus op 02-04-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb helaas dezelfde praktijken mogen ondervinden bij bol.com, maar daar was de afwikkeling heel anders.
Betaal bij bol.com altijd achteraf (optie acceptgiro) en na een klacht (pakket werd de dag erna geleverd ipv die avond) werd het openstaande bedrag verminderd met de extra kosten voor die levering.
Was heel simpel geregeld na een mail waarop ik werd gebeld door de klantenservice. Misschien omdat dat intern makkelijker in te voeren is ipv echt geld terug boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Fly-guy schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:49:
Heb helaas dezelfde praktijken mogen ondervinden bij bol.com, maar daar was de afwikkeling heel anders.
Betaal bij bol.com altijd achteraf (optie acceptgiro) en na een klacht (pakket werd de dag erna geleverd ipv die avond) werd het openstaande bedrag verminderd met de extra kosten voor die levering.
Was heel simpel geregeld na een mail waarop ik werd gebeld door de klantenservice. Misschien omdat dat intern makkelijker in te voeren is ipv echt geld terug boeken?
Ik vermoed dat het feitelijk voor bol.com duurder is om de 3,50 euro terug te boeken dan de 3,50 euro zelf. Het is makkelijker om een digitale tegoedbon toe te kennen.

Maar zoals ik aal eerder opmerkte, als het bedrag niet toereikend is dan moeten ze dat verhogen... als er dan wel geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bendeh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:42
Ik snap dat het een principekwestie is, maar is al deze moeite je die 3,95 waard?

Je zegt zelf al lang bij bol.com te bestellen dus die 3,95 kun je in de nabije toekomst verrekenen bij een nieuwe bestelling. Je krijgt gewoon je geld terug minus de 'kosten' van die 3,95 op een bol.com tegoed te hebben staan in plaats van je bankrekening, is dat nou zo erg?

Gezien de reacties lijk ik de enige die hier zo over denkt, maar ik zou me hier niet al te druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIB75
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-04 07:40
The Eagle schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:04:
Het kan wel, maar dan moet je zeker weten dat de verkopende partij het logistieke proces tot de voordeur ook zelf kan controleren. Bol kan dat niet. Een partij als Coolblue bezorgt zelf dus kan dat wel. Maar behalve CB ken ik er eigenlijk geen een die dat kan. Of je moet spullen bij PostNL zelf bestellen :+
Cooblue bezorgt ook niet alles zelf hoor. Hangt van het artikel af. Ik heb al verschillende malen een bezorger van Dynalogic aan de deur gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIB75
bendeh schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:56:
Ik snap dat het een principekwestie is, maar is al deze moeite je die 3,95 waard?

Je zegt zelf al lang bij bol.com te bestellen dus die 3,95 kun je in de nabije toekomst verrekenen bij een nieuwe bestelling. Je krijgt gewoon je geld terug minus de 'kosten' van die 3,95 op een bol.com tegoed te hebben staan in plaats van je bankrekening, is dat nou zo erg?

Gezien de reacties lijk ik de enige die hier zo over denkt, maar ik zou me hier niet al te druk over maken.
Ik zou er ook zo over denken, maar op zich -kijkend naar het grote geheel- zou je dat niet moeten doen. Het mag niet wat Bol.com doet. Tenminste, ze mogen best een tegoedbon aanbieden, maar weigeren het bedrag terug te storten mag niet. En dan zou het bij mij een principe kwestie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
Ik bestel zeer regelmatig bij Bol.com en heb dit ook wel eens gehad. Een telefoontje was genoeg om mijn geld terug te krijgen.

Altijd telefonisch contact opnemen met ze als dat kan, ik heb daarmee nog nooit problemen gehad en ze lossen mijn problemen altijd heel schappelijk op.

Persoonlijk vind ik het wel een beetje overdreven om hier meteen een topic van te maken. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Een bedrijf als Bol.com en een vervoerder als PostNL verwerken zo godsgruwelijk veel bestellingen dat er wel een eentje mis gaat.

Hoe laat heb je de bestelling eigenlijk geplaatst?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Znorkus

Maak me er niet vreselijk druk om hoor. Maar het onderwerp Bedrijven, en hoe zij zich gedragen in de samenleving, en hoe zij zich wel/niet aan de regels houden, interesseert me. Het is voor mij ook een manier om te weten te komen waar ik aan toe ben, wat mijn rechten zijn. Ik ben er erg lang sub-assertief in geweest denk ik. En het is een stukje maatschappelijke betrokkenheid, ik vind het gewoon onrechtvaardig wat die bedrijven uithalen. Ik kan er buitengewoon slecht tegen als er vanuit een machtspositie door een machtsorgaan gelogen wordt over wat wel en niet mag tegen iemand die zwakker staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 14:22
Ja! Ze rekenen er bij dat soort bedrijven gewoon echt op dat veel mensen niet opkomen voor hun rechten. Dat vind ik eigenlijk gewoon asociaal en ik hoop dan ook dat zoveel mogelijk mensen daar wat van zeggen tot ze er iets aan doen. Deze hele case kost ze waarschijnlijk nu al veel meer aan tijd van medewerkers dan wat ze kwijt waren geweest als ze gewoon bij het eerste contact moment die 3,95 hadden vergoed. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Znorkus
EnigmaNL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:00:
Ik bestel zeer regelmatig bij Bol.com en heb dit ook wel eens gehad. Een telefoontje was genoeg om mijn geld terug te krijgen.

Altijd telefonisch contact opnemen met ze als dat kan, ik heb daarmee nog nooit problemen gehad en ze lossen mijn problemen altijd heel schappelijk op.

Persoonlijk vind ik het wel een beetje overdreven om hier meteen een topic van te maken. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Een bedrijf als Bol.com en een vervoerder als PostNL verwerken zo godsgruwelijk veel bestellingen dat er wel een eentje mis gaat.

Hoe laat heb je de bestelling eigenlijk geplaatst?
Telefonisch contact opnemen is het eerste wat ik gedaan heb gisteravond toen het 23:00 gepasseerd was en het duidelijk werd dat de bestelling niet meer ging komen. Ik geloof graag dat jij geen problemen hebt gehad, maar mij weigerden ze ronduit het geld terug te geven voor die avondbezorging. Met de mededeling erbij dat dit helaas niet mogelijk was. Nou ik raak daarvan in verwarring, ben ik dan gek? Ik maak dit topic niet om ze aan de schandpaal te nagelen, maar omdat ik graag wilde weten of ze dit zomaar kunnen doen, het voelt namelijk niet eerlijk. Nou, en kennelijk mag het niet ;-)

De bestelling is om 11:04 geplaatst, ruim voor de 14:00 die er staat als laatste tijdstip voor de avondlevering.

Wat je zegt over hakken en spaanders kan ik 100% in meegaan. Het was dan ook pas na de tweede expliciete weigering het geld terug te geven dat ik me online begaf.

Overal vallen spaanders en met een simpelweg 'sorry dat we u hebben laten zitten in dit geval, we maken de 3,50 onmiddelijk over en we hopen u toch graag terug te zien' had ik er zonnig over nagedacht.

Het is vooral de misinformatie, het liegen over wat 'mogelijk' is en wat niet, waar ik door geprikkeld raak.

[ Voor 9% gewijzigd door Znorkus op 02-04-2019 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
laat ik de lullo maar zijn:

We zijn mensen. er is nooit garantie dat je het ook echt daadwerkelijk krijgt op die tijd. maar in de meeste gevallen wel. jij valt nu toevallig buiten 't bootje. het gaat niet over een levensbedreigende situatie neem ik aan? sorry, maar om nou een hele verhaal te maken in dit topic voor een paar euro vind ik overdreven.

ja, het is jammer dat je het niet in contanten krijgt. maar neem die tegoed bon en zand erover zou ik zeggen. het valt me op dat zulke topics standaard is geworden op tweakers...maar goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 02-04-2019 11:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MIB75
Hamazaki schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:12:

We zijn mensen. er is nooit garantie dat je het ook echt werkelijk krijgt op die tijd. maar in de meeste gevallen wel. jij valt nu toevallig buiten 't bootje. sorry, maar om nou een hele verhaal te maken met dit topic voor een paar euro vind ik overdreven.

ja, het is jammer dat je het niet in contanten krijgt. maar neem die tegoed bon en zand erover zou ik zeggen. het valt me op dat zulke topics standaard geworden op tweakers...maar goed.
Als je alles goed gelezen had, dan had je gezien dat TS daar ook geen probleem mee heeft. Natuurlijk worden er fouten gemaakt. Maar tot 2 keer toe iets weigeren en zeggen dat het niet kan, terwijl hij daar recht op heeft, dát is het probleem. En ik ben het met hem eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Znorkus
Geeft totaal niks dat ik buiten het bootje val. We zijn allemaal mensen en ik maak ook geregeld fouten. Mij zal je daar nooit en te nimmer over horen.

Ik maak er overigens geen heel verhaal van. Bol.com doet dat zelf, door problemen niet adequaat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MIB75 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:13:
[...]

Als je alles goed gelezen had, dan had je gezien dat TS daar ook geen probleem mee heeft. Natuurlijk worden er fouten gemaakt. Maar tot 2 keer toe iets weigeren en zeggen dat het niet kan, terwijl hij daar recht op heeft, dát is het probleem. En ik ben het met hem eens.
ja, heb ik gezien. maar vervolgens neemt hij wel uitgebreid de moeite om dit topic aan te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
Hamazaki schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:14:
[...]
jaa, heb ik gezien. maar vervolgens neemt hij wel uitgebreid de moeite om dit topic aan te maken.
Ja ;-) Zoveel moeite is het niet trouwens hoor. Ik hou ervan om op tweakers.net rond te neuzelen en eindeloos te ouwehoeren over interessante tech-related dingetjes. Wat kan mij die 3,50 schelen, dat is onbelangrijk.

Wat ik wel belangrijk vind, is hoe bedrijven met burgers omgaan in deze maatschappij. Er schuilt een kritische journalist in mij denk ik (alhoewel, schuilen), die een soort motivatie heeft om dit soort misstanden aan de kaak te stellen. Ik denk dat het goed is aan 'social media' zoals dit forum dat consumenten zich steeds beter bewust worden van hun positie.

En stiekem schep ik er dan ook wel genoegen in dat deze negatieve reclame ze in de kont bijt ja. Misschien moet ik daar nog eens voor in therapie ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Znorkus op 02-04-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 20:42
@Hamazaki Ja, met de vraag of het zo maar mag. Hij probeert vast te stellen of er een fout word gemaakt, of dat hij inderdaad recht heeft op restitutie.

Het lijkt er op dat bol.com geen fout maakt, maar zelf een policy hanteert die tegen de gestelde regels in gaat. Het is alleen een fout als een medewerker per ongeluk aangeeft dat er geen recht is, niet als bol.com gewoon altijd weigert om geld terug te geven.

@Znorkus Precies, Bol.com kan veel geld verdienen aan deze praktijken. Store credit kost ze vrijwel niets, immers zal niet iedereen er gebruik van maken en meestal is die ook nog eens onderhevig aan een verloop datum.

Ze moeten gewoon niet zeuren. Dienst niet geleverd, dus geld terug.

[ Voor 26% gewijzigd door LOTG op 02-04-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19:37
Znorkus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:17:
[...]
Wat ik wel belangrijk vind, is hoe bedrijven met burgers omgaan in deze maatschappij.
In dat geval, laat next day delivery voortaan zitten: https://www.trouw.nl/opin...o-s-uitbesteden~a041e6ee/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Brent Maar het gaat om same day delivery waar je extra voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

ja, heb ik gezien. maar vervolgens neemt hij wel uitgebreid de moeite om dit topic aan te maken.
Mooi toch? Waarom moeten bedrijven zich niet aan de wet houden?

Dit hele topic had niet hoeven te bestaan als Bol gewoon die 3.50 had overgemaakt. That's it. Bol laat hier de bal keihard vallen.

Overigens neem jij ook uitgebreid de moeite om te reageren op een topic wat je blijkbaar onnodig vindt?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 14:22
[...]

Stel je voor dat dit +/- 10.000 keer per jaar misgaat, dan heb je het over een bedrag van 40.000 EU waar bol.com mee wegloopt voor een dienst die niet is geleverd. Je snapt toch wel dat dat niet helemaal netjes is? Zeker omdat dit niet een incident lijkt te zijn, maar beleid van bovenaf ("sorry we mogen alleen een waardebon aanbieden"), dat terwijl TS zeker in zijn recht staat.

Is eigenlijk gewoon een geniepige vorm van diefstal, want geloof mij maar dat bol.com haar leveringspartner niet (volledig) gaat betalen voor een niet tijdig geleverd pakketje. Eigenlijk zou TS gewoon automatisch zijn geld terug moeten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
LOTG schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:21:
@Brent Maar het gaat om same day delivery waar je extra voor betaald.
Het gaat er meer om dat in die bezorging met tijdsbeloftes de werkdruk nog veel hoger is dan normale pakketbezorging, wat ook al geen vetpot of rustig leventje is. Als het om burgers gaat, moet je daar in zijn geheel niet aan meedoen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Uiteraard!
Als ze zo graag hebben dat je terugbetaald wordt met een tegoedbon, dat ze er dan eentje van €5 van maken.

Zoveel bedrijven die denken dat ze de regels naar hun hand kunnen zetten... Als ik de kans zie om ze terug te fluiten zal ik dat ook doen. Laatst nog verschillende procedures opgestart tegen een foutieve factuur van €2. Belachelijk weinig geld en 't heeft me ruim een uur tijd gekost, maar "juist is juist".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Volledig eens met reactie van Mmore, van de eerste tot de laatste zin!

Laten we het vriendelijk houden mensen! Voor beide kanten (Dit is onrecht! Wat zou je je druk maken om 3,50?) is heel veel te zeggen en zijn beide supergoeie logische standpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
cadsite schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:24:
[...]

Uiteraard!
Als ze zo graag hebben dat je terugbetaald wordt met een tegoedbon, dat ze er dan eentje van €5 van maken.
De eerlijkheid gebied me om te zeggen dat dat ook het geval was. Vijf euro rond.
Het punt is alleen dat ik me even daarvoor voorgenomen had: ik ga niet meer bij Bol.com bestellen, verdomme ik ben er weer ingetuind, ik laat me mooi voorlichten door de aankoopadviezen, redactiereviews en user-reviews op Coolblue, en vervolgens ga ik toch weer googelen waar het het allergoedkoopste is. En: you get what you pay for, kennelijk. Gewoon stom van me.

[ Voor 36% gewijzigd door Znorkus op 02-04-2019 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
Sorry, maar dit verandert de zaak wel serieus vind ik.
Hier tonen ze toch onmiddellijk hun goede wil. Als terugkerende klant zou ik hier wel tevreden mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hamazaki schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:12:

We zijn mensen. er is nooit garantie dat je het ook echt daadwerkelijk krijgt op die tijd. maar in de meeste gevallen wel. jij valt nu toevallig buiten 't bootje. het gaat niet over een levensbedreigende situatie neem ik aan? sorry, maar om nou een hele verhaal te maken in dit topic voor een paar euro vind ik overdreven.

ja, het is jammer dat je het niet in contanten krijgt. maar neem die tegoed bon en zand erover zou ik zeggen. het valt me op dat zulke topics standaard is geworden op tweakers...maar goed.
Als niemand dit ooit aankaart komen bedrijven zoals bol.com er steeds weer mee weg, om vervolgens het truukje steeds vaker uit te halen. tegoedbonnen worden vaak vergeten of komen te vervallen, dat is alleen maar winst voor dergelijke bedrijven. Het is nu dit wat is het volgende... want dit lukt, hier komen ze mee weg als wij jouw redenatie volgen. Het lijkt namelijk vaker voor te komen, veel vaker, maar als niemand het meldt... nou ja, je begrijpt het denk ik wel, ;)

edit:
Exact dit dus:
Mmore schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:22:
[...]
Stel je voor dat dit +/- 10.000 keer per jaar misgaat, dan heb je het over een bedrag van 40.000 EU waar bol.com mee wegloopt voor een dienst die niet is geleverd. Je snapt toch wel dat dat niet helemaal netjes is? Zeker omdat dit niet een incident lijkt te zijn, maar beleid van bovenaf ("sorry we mogen alleen een waardebon aanbieden"), dat terwijl TS zeker in zijn recht staat.

Is eigenlijk gewoon een geniepige vorm van diefstal, want geloof mij maar dat bol.com haar leveringspartner niet (volledig) gaat betalen voor een niet tijdig geleverd pakketje. Eigenlijk zou TS gewoon automatisch zijn geld terug moeten krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door _Dune_ op 02-04-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Brent schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:23:
[...]

Het gaat er meer om dat in die bezorging met tijdsbeloftes de werkdruk nog veel hoger is dan normale pakketbezorging, wat ook al geen vetpot of rustig leventje is. Als het om burgers gaat, moet je daar in zijn geheel niet aan meedoen vind ik.
Maar aan de andere kant word het beter als er minder besteld word? Dat betekend minder pakketten en dat betekend dat de postorder bedrijven hun winst zien afnemen en dus worden deze mensen overbodig.

Netto winst: minder mensen, zelfde of nog hogere druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Stelen en oplichting zijn wel hele grote woorden. Hij mag bij zijn volgende bestelling 4 euro minder betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
cadsite schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:26:
Sorry, maar dit verandert de zaak wel serieus vind ik.
Hier tonen ze toch onmiddellijk hun goede wil. Als terugkerende klant zou ik hier wel tevreden mee zijn.
Heel goed punt en ik heb mijn startpost aangevuld met hun tegoedbon van 5 euro (avondlevering kostte 3,49). Maar zoals gezegd was ik na deze weigering van plan om bol.com te mijden indien mogelijk. Ik wil shops die wel inzetten op service wat serieuzer gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Hamazaki schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:28:
Stelen en oplichting zijn wel hele grote woorden. Hij mag bij zijn volgende bestelling 4 euro minder betalen.
Omgekeerd: TS moet waarschijnlijk binnen x tijd een nieuwe bestelling doen. Dat soort kortingsbonnen zit vaak een verlooptijd op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Stoelpoot schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:31:
[...]

Omgekeerd: TS moet waarschijnlijk binnen x tijd een nieuwe bestelling doen. Dat soort kortingsbonnen zit vaak een verlooptijd op.
Dat zal heus niet binnen 3 maanden zijn. We kunnen het ook overdrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
Drie jaar geldig.

Dat is trouwens nog zoiets, dat was in het verleden veel en veel korter (bv een aantal maanden of maximaal een jaar) waardoor een enorm deel van die cadeaubonnen gewoon verliep. Winkels zetten daarop in - een lucratief verdienmodel. Wat er dan gebeurt is dat er maatschappelijk wat ophef over ontstaat (zoiets als dit topic miscshien), en uiteindelijk leidt dat tot nieuwe wetgeving. Het is bedrijven nu bij de wet verplicht om cadeaubonnen een zeer lange en redelijke houdbaarheid te geven.

Zo houden we het voor iedereen leuk - niet alleen voor de aandeelhouders van grote maatschappijen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cadsite
LOTG schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:27:
[...]

Maar aan de andere kant word het beter als er minder besteld word? Dat betekend minder pakketten en dat betekend dat de postorder bedrijven hun winst zien afnemen en dus worden deze mensen overbodig.

Helemaal niet. Er wordt niet gevraagd om minder te bestellen maar om die absurd korte levertermijnen te mijden. Dat is iets heel anders.
Nu besteld, morgen in huis. Hoe vaak moet het echt zo snel gaan...
Ik mis echt een optie "binnen 3 dagen is ook al goed".
Ritten kunnen dan veel efficiënter ingepland worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:33

Metalfreak

Hoije woh!

Ik denk vooral dat hier het probleem zit in de medewerker van PostNL die het pakketje op status bezorgd heeft gezet. Dit is het enige bewijs dat bol.com kan inzien en volgen hun is het dan ook bezorgd op dezelfde dag. Dat jij beweert dat het niet zo is (ik geloof je wel hoor ;) ), is jouw woord tegen dat van hun. Als die PostNL medewerker nu gewoon had aangegeven dat het pakketje niet bezorgd kon worden, zou bol.com dan ook op dezelfde manier reageren? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
cadsite schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:35:
[...]

Helemaal niet. Er wordt niet gevraagd om minder te bestellen maar om die absurd korte levertermijnen te mijden. Dat is iets heel anders.
Nu besteld, morgen in huis. Hoe vaak moet het echt zo snel gaan...
Ik mis echt een optie "binnen 3 dagen is ook al goed".
Ritten kunnen dan veel efficiënter ingepland worden.
Daarbij heb ik de stress gezien die dit soort beloftes oplevert in distributiecentra. Dat is niet goed voor de medewerkers kan ik je zeggen...

[ Voor 37% gewijzigd door Metalfreak op 02-04-2019 11:41 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-04 06:42
Gewoon de 5 euro cadeaubon accepteren, en deze terugsturen, omdat je niet tevreden bent met de geboden oplossing, en daar je geld van terugvragen?

https://ictrecht.nl/2011/...bon-geretourneerd-worden/

Je gaat hier dan wel geen koopovereenkomst aan, maar toch :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zie regelmatig eigen ervaringen langskomen. Dit is niet de bedoeling en helpt TS ook niet verder. Deze mogen, zoals gewoonlijk, via https://tweakers.net/shopreview/5382/bol-punt-com.html gedeeld worden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:04
Recht of niet, is het zo'n groot probleem dat je je vergoeding krijgt in vorm van cadeautegoed?
Ik weet zeker dat je binnen 3 jaar wel weer eens wat gaat kopen bij bol en dan maakt het niet uit of je cash of dat tegoed gebruikt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
LOTG schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:27:
[...]

Same day/next day delivery geeft een hogere druk dan normaal op de werknemer, dat is al een aantal keer in kranten gerapporteerd. Het is heus geen bol exec die in het magazijn staat te zweten, dat zijn de minimumloners. 'Normaal' bestellen is dus 'beter', althans in menselijke termen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
*knip* Dit soort feedback past beter in Shopping Forum - Feedbacktopic, dan hier. Hier is het offtopic.

@Znorkus Dat je 's nachts met Bol.com hierover gaat chatten vind ik onverstandig. Dit soort dingen moet je overdag, tijdens kantooruren regelen. Alleen dan zijn er mensen met mandaat aanwezig. De nachtdienst kan alleen zaken 'volgens het boekje' regelen ;)
JohanNL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:24:
Recht of niet, is het zo'n groot probleem dat je je vergoeding krijgt in vorm van cadeautegoed?
Ik weet zeker dat je binnen 3 jaar wel weer eens wat gaat kopen bij bol en dan maakt het niet uit of je cash of dat tegoed gebruikt.
Principekwestie, denk ik. Zou ik ook hebben. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Yorinn op 02-04-2019 12:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57
Room42 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:31:
[...]

Het kan TS in ieder geval een idee van zijn eigen kansen in zijn zaak geven.

@Znorkus Dat je 's nachts met Bol.com hierover gaat chatten vind ik onverstandig. Dit soort dingen moet je overdag, tijdens kantooruren regelen. Alleen dan zijn er mensen met mandaat aanwezig. De nachtdienst kan alleen zaken 'volgens het boekje' regelen ;)
Sowieso bereik je veel meer door te bellen. Als je gaat chatten of mailen geef je ze veel te veel bedenktijd om met een "gepast" antwoord te komen.
De laatste keer dat dit gebeurde heb ik meteen om 8:00 in de auto op weg naar het werk gebeld, en hoewel ik een bijzonder figuur aan de lijn kreeg die meteen amicaal begon te doen met "Heyyyy goedemorgen man!" (Ehhh... ik ben gewoon een klant, dus spreek me ff normaal aan ofzo :?) was het wel binnen 5 minuten geregeld.
Ik vind dat wel een probleem ja. Het gaat niet om een wereldbedrag, maar als ik op dat moment betaal voor een service die ze op dat moment niet nakomen, dan wil ik m'n geld onmiddelijk terug en niet via een vage constructie. En stel nou voor dat je dusdanig teleurgesteld bent in de leverancier dat je daar nooit meer wil bestellen, zit je wel met die cadeaubon. Er zijn ook teveel dingen die voor de consument mis kunnen gaan welke in het voordeel van de leverancier zijn:
  • Tegoedbon kwijtgeraakt.
  • Tegoedbon verlopen.
  • Tegoedbon vergeten.
Leverancier verwacht boter bij de vis, dan mag een consument dat ook verwachten.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-04 16:44

PinusRigida

I put the p in pool.

Voel me hier een beetje dubbel bij...

Enerzijds vind ik dat wanneer TS bijbetaalt voor levering diezelfde dag, dat in de mate van het mogelijk ook zo moet gebeuren... Maar het kàn al eens mislopen.

In dat opzicht vind ik het dan ook een mooie geste dat ze een tegoedbon voorstellen die meer waard is dan wat je hebt bijbetaald voor levering op dag van bestelling.

Wat alweer gecounterd wordt door hun reactie dat het volledige bedrag terugkrijgen niet mogelijk is... Online bestelling dus retourneren zonder opgave van reden is binnen een bepaalde termijn gewoon je recht.

Wat alweer gecounterd wordt door mijn eigen gevoel dat ik het -en neem het ajb niet persoonlijk op- nogal kneuterig vind om één muismat te bestellen en die persé diezelfde dag nog te willen ontvangen en als het niet zo blijkt te zijn, niet akkoord gaat met de tegoedbon maar meteen de koop wil ontbinden... voor een muismatje... Ik wéét dat je ervoor bijbetaald hebt, maar dan nog...
Je staat in je recht maar is het het waard om er zo'n punt van te maken, i.p.v. gewoon die tegoedbon te aanvaarden en je erin te stellen dat je muismat later aankomt?

Edit: sorry, ging over muis + muismat en niet alleen over muismat... maar goed.... mijn gevoel blijft hetzelfde... ...en daar kan ik gerust verkeerd in zijn; 't is maar een gevoel.

[ Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 02-04-2019 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 10:45
Stoelpoot schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:31:
[...]

Als je het op die manier bekijkt is het wel een vorm van diefstal, wellicht heb je niet de intentie om op korte termijn iets te kopen bij bol.com. Dan ben je die 3,95 voor de extra dienst eigenlijk gewoon kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
Ja. En daar is dan ook al veel over geschreven. Niet over deze specifieke situatie, maar het is dus verboden om mensen te lokken met bepaalde dingen die ze vervolgens niet krijgen. Niet eens alleen omdat de klant daarmee benadeeld wordt, vooral omdat de andere aanbieders ermee benadeeld worden.

Bol heeft nu een aankoop gekregen door iets te beloven, namelijk snelle bezorging. Vervolgens krijg je dat niet. Terwijl, als Bol dit niet aan had geboden, TS misschien wel ergens anders gekocht had. (Ik ben daar ook wel eens ingetuind. Ik had het ergens anders kunnen bestellen, maar die gaven langere levertijd aan, had het eigenlijk wel snel nodig, dan maar Bol vanwege de snelle levertijd... en vervolgens niet op tijd gekregen.)

Door een cadeaubon aan te bieden houden ze bovendien de klant nog een keertje binnenboord: ook de volgende keer zou TS met die cadeaubon gedwongen zijn om een aankoop bij Bol te doen ipv bij een ander, want anders komt die cadeaubon niet op.

Dat zijn op individuele schaal natuurlijk niet enorme dingen, maar het is geen eerlijke concurrentie tov andere aanbieders, die gewoon eerlijk zijn over hun levertijd. En daarom mag het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Denman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:45:
[...]

Ik vind dat wel een probleem ja. Het gaat niet om een wereldbedrag, maar als ik op dat moment betaal voor een service die ze op dat moment niet nakomen, dan wil ik m'n geld onmiddelijk terug en niet via een vage constructie. En stel nou voor dat je dusdanig teleurgesteld bent in de leverancier dat je daar nooit meer wil bestellen, zit je wel met die cadeaubon. Er zijn ook teveel dingen die voor de consument mis kunnen gaan welke in het voordeel van de leverancier zijn:
  • Tegoedbon kwijtgeraakt.
  • Tegoedbon verlopen.
  • Tegoedbon vergeten.
Leverancier verwacht boter bij de vis, dan mag een consument dat ook verwachten.
Tegoedbon die is aangeboden is 3 jaar geldig. raak je niet kwijt, want staat in je account. btw krijg je ook regelmatig een melding, dus vergeten is ook nvt. ikzelf vind het best een goed voorstel van ze. €5,- shoptegoed ipv €3,50 terug op je bankrekening (of hoe je je factuur hebt voldaan). Het is nu niet zo dat je door dit geval nooit meer zou kopen bij Bol. (oa) PostNL kan het dus niet waarmaken, en verkopen de service aan shops als Bol.com. (ja, ik weet dat er een overeenkomst is tussen koper en verkoper) Hele heisa om in de nachtelijk uren €3,50 terug te krijgen via chat en virtuele hulp.... vind ikzelf ook wel wat overtrokken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:18
Hackus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:11:
[...]

Tegoedbon die is aangeboden is 3 jaar geldig. raak je niet kwijt, want staat in je account. btw krijg je ook regelmatig een melding, dus vergeten is ook nvt. ikzelf vind het best een goed voorstel van ze. €5,- shoptegoed ipv €3,50 terug op je bankrekening (of hoe je je factuur hebt voldaan). Het is nu niet zo dat je door dit geval nooit meer zou kopen bij Bol. (oa) PostNL kan het dus niet waarmaken, en verkopen de service aan shops als Bol.com. (ja, ik weet dat er een overeenkomst is tussen koper en verkoper) Hele heisa om in de nachtelijk uren €3,50 terug te krijgen via chat en virtuele hulp.... vind ikzelf ook wel wat overtrokken.
De €5 tegoedbon is op zich geen slecht aanbod. Maar als TS toch liever €3.5 op zijn rekening wil moet bol.com daar aan voldoen.

Daarnaast is een klantenservice die TS voorliegt en zegt dat zijn wettelijk recht (namelijk geld terug) niet mogelijk is wel een probleem. En niet 1 medewerker die een foutje maakt maar dus minimaal 2.

En vanwege dat tweede punt snap ik best dat TS er een grotere zaak van maakt. Bedrijven die mij op die manier voorliegen laat ik er ook niet mee wegkomen.

@Znorkus Wat ik nog wel eens doe is een klacht bij thuiswinkel waarborg indienen dat bol.com weiger jouw wettelijk recht van geld terug na te komen en daar ook over liegt tegen jou. Dit is namelijk ook een punt waarop ze dat keurmerk kwijt kunnen raken als ze niet aan dergelijke voorwaarden voldoen. Vaak is het dan snel geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
PinusRigida schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:34:
Voel me hier een beetje dubbel bij...
[...]
Je staat in je recht maar is het het waard om er zo'n punt van te maken....
[...]
... maar goed.... mijn gevoel blijft hetzelfde... ...en daar kan ik gerust verkeerd in zijn; 't is maar een gevoel.
Het is goed dit hardop te horen. Ik denk dat dit precies zegmaar de 'gewetensbezwaren' zijn waar Bol.com handig op inhaakt. Ach het is een kleine bestelling. Ach wat is nou een dag. Ach je hebt toch een tegoedbon gekregen. Ach... wat zeur je nou. Ach, kan je je tijd niet beter besteden. En het is allemaal waar.

De strategie is nasty: heel veel drempels opwerpen, zodat degene die heel normaal vroeg om een hele normale restitutie zich een zeurpiet gaat voelen als hij aanhoudt.

Ik herken de neiging mezelf te vertellen ach laat het zitten, maar ik constateer tegelijkertijd dat bol.com mij in die hoek drukt waardoor je feitelijk twee opties hebt: 1] hun het geld laten opstrijken 2] assertief blijven aangeven dat je jouw geld terugwilt, maar dat wordt dan zo'n stroef proces dat je daar eigenlijk om gezondheidsredenen niet te ver in moet willen gaan.

Slim he ;-) Gelukkig gaat het maar om 3,50 en is dat dus volstrekt irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Philip Ross schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:17:
[...]

De €5 tegoedbon is op zich geen slecht aanbod. Maar als TS toch liever €3.5 op zijn rekening wil moet bol.com daar aan voldoen.

Daarnaast is een klantenservice die TS voorliegt en zegt dat zijn wettelijk recht (namelijk geld terug) niet mogelijk is wel een probleem. En niet 1 medewerker die een foutje maakt maar dus minimaal 2.

En vanwege dat tweede punt snap ik best dat TS er een grotere zaak van maakt. Bedrijven die mij op die manier voorliegen laat ik er ook niet mee wegkomen.

@Znorkus Wat ik nog wel eens doe is een klacht bij thuiswinkel waarborg indienen dat bol.com weiger jouw wettelijk recht van geld terug na te komen en daar ook over liegt tegen jou. Dit is namelijk ook een punt waarop ze dat keurmerk kwijt kunnen raken als ze niet aan dergelijke voorwaarden voldoen. Vaak is het dan snel geregeld.
Lees eerst even mijn 1e bericht in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-04 16:44

PinusRigida

I put the p in pool.

Znorkus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:18:
[...]

Het is goed dit hardop te horen. Ik denk dat dit precies zegmaar de 'gewetensbezwaren' zijn waar Bol.com handig op inhaakt. Ach het is een kleine bestelling. Ach wat is nou een dag. Ach je hebt toch een tegoedbon gekregen. Ach... wat zeur je nou. Ach, kan je je tijd niet beter besteden. En het is allemaal waar.

De strategie is nasty: heel veel drempels opwerpen, zodat degene die heel normaal vroeg om een hele normale restitutie zich een zeurpiet gaat voelen als hij aanhoudt.

Ik herken de neiging mezelf te vertellen ach laat het zitten, maar ik constateer tegelijkertijd dat bol.com mij in die hoek drukt waardoor je feitelijk twee opties hebt: 1] hun het geld laten opstrijken 2] assertief blijven aangeven dat je jouw geld terugwilt, maar dat wordt dan zo'n stroef proces dat je daar eigenlijk om gezondheidsredenen niet te ver in moet willen gaan.

Slim he ;-) Gelukkig gaat het maar om 3,50 en is dat dus volstrekt irrelevant.
Je hebt zeker een punt dat het lijkt alsof het een strategie is en misschien niet alleen 'zo lijkt'.
...en het is helemaal niet netjes dat er gelogen wordt over zaken die gewoon bij wet geregeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:04
@Room42 @Denman @incaz Ik ben het helemaal eens dat Bol.com dit anders zou moeten aanpakken en dat als TS er om vraagt hij zijn geld terug moet krijgen.
Echter doet Bol.com moeilijk en kunnen/willen ze geen geld terug geven, maar wel tegoed van een hogere waarde.
In het belang van TS zou ik hier dan verder geen tijd meer aan besteden en de €5 tegoed aanvaarden.
Het is wellicht een '' vage constructie '' maar de winkel an sich is dat zeker niet en ik weet zeker dat TS er wel weer eens wat gaat kopen en dan is hij gewoon beter af met het tegoed dan cash terug te krijgen.
En zoals bijna altijd; om er een principekwestie van te maken heb je alleen jezelf mee, Bol.com leert het toch niet en het is niet aan jou om ze dat wel te leren.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Znorkus
Mee eens Johan, het ligt nu bij bol.com en als ze voor de derde keer nee zeggen laat ik het wel gaan ja, ik drop nog een melding bij het keurmerk Thuiswinkel en dan vind ik het goed.

Ik laat dat nog wel weten hoe het afloopt en sluit nu even af met een cartoon :D

Bol.com: Hier LINKSAF aub! ;-)

Happy bol

[ Voor 103% gewijzigd door Znorkus op 02-04-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Znorkus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:30:
[...]

Heel goed punt en ik heb mijn startpost aangevuld met hun tegoedbon van 5 euro (avondlevering kostte 3,49). Maar zoals gezegd was ik na deze weigering van plan om bol.com te mijden indien mogelijk. Ik wil shops die wel inzetten op service wat serieuzer gaan nemen.
Ik snap je punt. Ter relativering: de mensen die jij nu gesproken hebt kunnen gewoon weg niet meer dan ze nu voor je gedaan hebben.

Daarnaast kan er een logistiek, administratief proces zijn dat het heel lastig maakt om in dit soort gevallen geld terug te geven. Ja, dat is zo'n beetje 'het ligt aan de computer'-argument, maar het is niet anders.

Klacht sturen naar klachtenafdeling en Consumentenbond (of ACM oid) Heb je je ingezet voor volgende klanten die hopelijk niet met hetzelfde gedoe komen te zitten. Want laten we wel wezen als je op je nieuwe aankoop zit te wachten en hij komt niet dan is dat gewoon ronduit K*T!

Bon neem ik graag van je over. Voor 3,49 😁

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
@JohanNL: TS is volgens mij prima in staat om zelf te bepalen wat 'ie in zijn belang vindt. En als het vaak genoeg aan de orde komt (en/of als het een keer bij dat keurmerk thuiswinkel of bij de ACM uitkomt) dan passen ze zich uiteindelijk ook aan.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.