Naast de VW E-Golf die ik zakelijk rij heb ik nog een Skoda Superb Combi Diesel uit 2013. Deze moet er uit vanwege de hoge maandlasten - er wordt hooguit een 5.000-10.000 km mee gereden per jaar. Daarnaast krijg ik last van mijn rug van de stoelen en zit de middenconsole tegen mijn been aan.
Als vervanger moet er een andere gezinswagen komen, geschikt voor vakanties. Wensen zijn als volgt:
- Trekauto, moet gemakkelijk een bagagewagen of aanhanger met bouwmaterialen kunnen trekken.
- Voldoende ruimte voor (opgroeiende) kindjes achterin. Huidig 2 & 5 jaar. Ik ben zelf 1m98, en zit dus vrij ver naar achteren. De meeste wagens vallen af vanwege beperkte beenruimte achter de bestuurder.
- Benzine; DSG mag, hoeft niet per sé
- Laaghouden vaste lasten > lage brandstofkosten. Er wordt niet veel meer gereden dus de vaste lasten graag laag.
- GROTE achterbak. Wij nemen veel zooi mee op vakantie en dagdagelijks.
Budget is tussen de 12,5 en de 25k. Bij 25k moet de auto wel echt 8 jaar mee en dus niet ouder dan 4 jaar zijn. Ik rijd auto's niet veel meer dan 12 jaar. Dan zijn ze bij mij meestal wel af.
Welke modellen heb ik zelf al naar gekeken:
- Ford S-Max; twijfel over het interieur. Staat me niet zo aan.
- VW Touran; laatste model (>2015). Modellen hiervoor niet mooi. Dit model wel, maar net boven budget in de juiste motorisatie.
- Ford Galaxy; te zwaar, te duur in maandlasten.
- VW Passat; mogelijk. Wel weer lage bak en zou wel eens wat hogers willen.
- Opel Zafira. Weinig ruimte voor passagiers.
Nog meer suggesties?
Als vervanger moet er een andere gezinswagen komen, geschikt voor vakanties. Wensen zijn als volgt:
- Trekauto, moet gemakkelijk een bagagewagen of aanhanger met bouwmaterialen kunnen trekken.
- Voldoende ruimte voor (opgroeiende) kindjes achterin. Huidig 2 & 5 jaar. Ik ben zelf 1m98, en zit dus vrij ver naar achteren. De meeste wagens vallen af vanwege beperkte beenruimte achter de bestuurder.
- Benzine; DSG mag, hoeft niet per sé
- Laaghouden vaste lasten > lage brandstofkosten. Er wordt niet veel meer gereden dus de vaste lasten graag laag.
- GROTE achterbak. Wij nemen veel zooi mee op vakantie en dagdagelijks.
Budget is tussen de 12,5 en de 25k. Bij 25k moet de auto wel echt 8 jaar mee en dus niet ouder dan 4 jaar zijn. Ik rijd auto's niet veel meer dan 12 jaar. Dan zijn ze bij mij meestal wel af.
Welke modellen heb ik zelf al naar gekeken:
- Ford S-Max; twijfel over het interieur. Staat me niet zo aan.
- VW Touran; laatste model (>2015). Modellen hiervoor niet mooi. Dit model wel, maar net boven budget in de juiste motorisatie.
- Ford Galaxy; te zwaar, te duur in maandlasten.
- VW Passat; mogelijk. Wel weer lage bak en zou wel eens wat hogers willen.
- Opel Zafira. Weinig ruimte voor passagiers.
Nog meer suggesties?