Aanhanger met wielklem parkeren op een plek waar hij zijn taxi's altijd neerzet? "tja mijn aanhanger mág hier staan, en hij zál hier staan zolang ik hem niet nodig heb. Is niet jouw plek dus hoef geen rekening te houden met jou".HTT-Thalan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:57:
[...]
https://www.npostart.nl/t.../12-02-2018/VPWON_1282706
'nuff said.
Hier is niks vergunningshouders. Zoals de buurjongen zegt: "Ik betaal wegenbelasting, ik mág hier parkeren, ik zál hier parkeren. Ik hoef met niks en niemand rekening te houden."
Nee hoor. In de meeste APV's mag je ook geen aanhangers voor langere tijd op een parkeerplaats stil laten staan. Misschien dat die buurjongen dat niet weet en denkt een eigen koekje van eigen deeg krijgt, maar technisch gezien niet juist.Arcastin schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:58:
[...]
Aanhanger met wielklem parkeren op een plek waar hij zijn taxi's altijd neerzet? "tja mijn aanhanger mág hier staan, en hij zál hier staan zolang ik hem niet nodig heb. Is niet jouw plek dus hoef geen rekening te houden met jou".
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ze lekken niet toevallig olie? Want milieudelict en verboden.HTT-Thalan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:22:
Dat het allemaal barrels uit het jaar kruik zijn die waarschijnlijk minder waard zijn dan het taxisysteem... enfin, ik dwaal af.
Artikel 13 Wet bodembescherming
[ Voor 5% gewijzigd door ImNotnoa op 21-03-2019 10:05 ]
Try SCE to Aux
Jawel, maar je moet hem verplaatsen om de vier dagen dan ofzo. Dus als je hem steeds een parkeerplaats opschuift mag dat.Gunner schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:59:
[...]
Nee hoor. In de meeste APV's mag je ook geen aanhangers voor langere tijd op een parkeerplaats stil laten staan. Misschien dat die buurjongen dat niet weet en denkt een eigen koekje van eigen deeg krijgt, maar technisch gezien niet juist.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Is het een idee om aan een van zijn ouders voor te stellen met z'n drieen of vieren het gesprek aan te gaan met hem? Dan weet ie vast wel hoe hij zich hoort te gedragen en spreek je hem er zelf op aan. Ik gok dat, als hij een afspraak maakt waar zijn ouders van op de hoogte zijn, hij zich er beter aan zal houden.HTT-Thalan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:20:
Ja, hij ging al helemaal los toen ik dat nummer op zijn taxi belde. Ik gaf aan niet te hebben kunnen vermoeden dat die taxi van hem was - er stond immers een nummer uit Tilburg op! "Ja, je probeerde me dus te naaien door mijn baas te bellen! Maar dat soort geintjes pik ik niet!". Als ik met zijn ouders ga praten voelt hij zich zwaar ontzettend op zijn pik getrapt natuurlijk. Het jammere is: als je wat hebt "moet je naar hem zelf komen" - maar met 'hem zelf' valt niet te praten. Het is my way or the highway met hem.
Kijk, hij zou natuurlijk gewoon kunnen besluiten om zich als een normaal weloverwogen en nadenken mens te kunnen gaan gedragen.... ach wat voor gekke dingen zeg ik nou.
Eigenlijk, eigenlijk moet zo'n type gewoon een hengst met een knuppel in het gezicht hebben. Want getuige zijn woorden aan mij, is dat zijn preferente manier van communiceren. Maar daar heb ik dan weer niet zo'n trek in.
[...]
Nee, in dit geval zijn dat hele aardige Turkse mensen met wie ik verder geen beef heb. Toen de beste knul, destijds ongeveer 14 jaar oud, een bus pur uit mijn bouwcontainer trok en die over mijn stoep leegspoot onder de smoes 'hij viel uit mijn handen' (ik heb het hem zien doen nota bene) heeft de vader hem meegenomen om samen mijn stoep te poetsen. De moeder groet altijd vriendelijk en is hem ook nu komen halen omdat ze het niet vond kunnen wat hij allemaal uitbraakte.
Ik denk dat ze de controle gewoon kwijt zijn geraakt. Ik vermoed dat de vader intern best wel streng is naar zijn kinderen en dat hij daar gewoon een beetje slecht op reageert.
Heb dit voor mijn deur ook meegemaakt.Marzman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:03:
[...]
Jawel, maar je moet hem verplaatsen om de vier dagen dan ofzo. Dus als je hem steeds een parkeerplaats opschuift mag dat.
Overbuur was detijds een echte toko. Huurhuis helemaal afgebroken aan de binnenkant, continu deurwaarders voor de deur met politie, zwartwerk etc. We hadden er weinig last van, maar opeens stond er een aanhangwagen met schaarlift voor onze deur die hij gehuurd had voor een of andere klus.
Na een week vond ik het welletjes, en heb ik geprobeerd hem aan te spreken. Hij was heel vriendelijk, en beloofde er direct iets aan te doen.
Er gebeurde gewoon niks. Tweede keer aangesproken, 1000 excuses, maar weer niks.
Na 4 weken heb ik de wijkagent aangesproken, en die trok een vat frustratie open. Meneer krijgt dagelijks boetes, en betaalt niks. Als de politie komt, dan doen ze de deur niet open etc.
Hij zei het niet uitdrukkelijk, maar gaf aan voorzichtig te zijn. Ik begreep dat hij al een strafblad had.
Ze gaven aan geen zin te hebben om die aanhanger af te slepen omdat de gemeente dan met kosten zat en ze die toch nooit zouden terugkrijgen.
Nog 2 weken later heb ik die aanhangwagen nog eens goed bekeken, en een telefoonnummer van de verhuurder gevonden. Die heb ik gebeld, en die waren zo gelukkig. Hun aanhanger was gehuurd met een vals adres, en natuurlijk was de rekening niet betaald.
Eén dag later was die opeens weg....
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik denk dat je in grote lijnen drie keuzes hebt, waarbij een win-win er niet in lijkt te zitten.
1: Je laat het zitten en accepteert de situatie. Je hebt frustratie en ongemak, maar geen reden tot angst voor wraak.
2: Je meld het bij de wijkagent en gemeente, gezien wat hij doet gewoon niet mag. Je meld ook dat je bedreigt bent met geweld. Ik zou er dan wel voor kiezen voordat je dit doet camera's te monteren voor en achter, in ieder geval gericht op je auto (die je dan wel in zicht moet kunnen plaatsen). Je onderneemt actie, meneer leert misschien iets, maar loopt wel risico op (kinderachtige) wraakacties.
3: Je verhuist. Lullig, maar dat is onder de streep de enige optie als 1 en 2 niet helpen. Ik heb collega's gehad die het hebben gedaan.
Hoe dan ook, succes. Bij mijn ouders had ik vroeger hetzelfde, 1 kranten bedrijf had zich goed voortgeplant dus iets van 5-6 kinderen. Die hadden eigen auto's en bedrijfsbussen. Er woonde ook iemand die klassieke auto's had (stuk of 3). Ik kan je zeggen dat de parkeerplaatsen goed vol stonden...
Gelukkig kwam er toen ~1,5 jaar een wietplantage naast ons (nee, oprecht nooit iets van gemerkt) dus kon ik daar onder de carport parkeren
1: Je laat het zitten en accepteert de situatie. Je hebt frustratie en ongemak, maar geen reden tot angst voor wraak.
2: Je meld het bij de wijkagent en gemeente, gezien wat hij doet gewoon niet mag. Je meld ook dat je bedreigt bent met geweld. Ik zou er dan wel voor kiezen voordat je dit doet camera's te monteren voor en achter, in ieder geval gericht op je auto (die je dan wel in zicht moet kunnen plaatsen). Je onderneemt actie, meneer leert misschien iets, maar loopt wel risico op (kinderachtige) wraakacties.
3: Je verhuist. Lullig, maar dat is onder de streep de enige optie als 1 en 2 niet helpen. Ik heb collega's gehad die het hebben gedaan.
Hoe dan ook, succes. Bij mijn ouders had ik vroeger hetzelfde, 1 kranten bedrijf had zich goed voortgeplant dus iets van 5-6 kinderen. Die hadden eigen auto's en bedrijfsbussen. Er woonde ook iemand die klassieke auto's had (stuk of 3). Ik kan je zeggen dat de parkeerplaatsen goed vol stonden...
Gelukkig kwam er toen ~1,5 jaar een wietplantage naast ons (nee, oprecht nooit iets van gemerkt) dus kon ik daar onder de carport parkeren
Sowieso melden bij de gemeente, als genoeg mensen dit doen komen ze uiteindelijk wel in actie.
En de regel dat hij er 3 taxi's mag parkeren bestaat voor zover ik weet niet.
En de regel dat hij er 3 taxi's mag parkeren bestaat voor zover ik weet niet.
[ Voor 29% gewijzigd door BadEendTerror op 21-03-2019 10:31 ]
Maar het is toch van de zotte dat er überhaupt rekening gehouden zou moeten worden met wraakacties? Waar moet het heen met zo'n mensen, denk ik dan. Maar goed, het zit er natuurlijk wel dik in gezien de eerdere uitbarstingen van desbetreffende persoon. Ik zou voor eigen veiligheid inderdaad ook zeker investeren in een aantal (IP-)camera's en je auto (indien mogelijk) in het zicht van een van de camera's zetten.Zebby schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:22:
Ik denk dat je in grote lijnen drie keuzes hebt, waarbij een win-win er niet in lijkt te zitten.
Het is normaliter ook geen zuivere koffie dat je een 'taxibedrijf' hebt met 4 voertuigen die constant stil staan. Misschien is er iets op het gebied van belastingontduiking (witwassen) gaande en kan de Belastingdienst de hele tent dichtgooien. Als er op verschillende momenten van de dag 3 of 4 taxi's stil staan en er komt toch op magische wijze geld binnen is dat op zijn minst opvallend
Moet zeggen dat er bij ons in de straat ook een tekort aan parkeerplaatsen is, en je hebt buren die (ondanks een eigen oprit) de auto gewoon in een parkeervak knallen. Buren die geen oprit hebben of wat dan ook, zitten dan in de problemen. Zelf hebben we 5 voertuigen die we gewoon op eigen perceel kunnen zetten, denk als we die in de parkeervakken zouden zetten dat er binnen de kortste keren ook iemand voor mijn deur staat

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Om dat even tegen te sprekendowntime schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:17:
[...]
Vergeet dat maar. Van wie denk je dat zulke mensen hun gedrag hebben geleerd? De ouders zijn waarschijnlijk even erg, of bagatelliseren alles wat hun lieve zoontje doet.
We hebben het over een "puber". Tot je 21e zijn je hersenen sowieso nog niet helemaal ontwikkeld. DUs aannemen dat de ouders "ook zo zijn" is wat kort door de bocht.
Zo hebben wij ook 1 "zo'n familie" in de straat. hebben paar keer per jaar een onaangekondigd feestje, die eigenlijk standaard wel uit de hand lopen (als in: ruzie tussen de feestgangers zelf). Maar verder weinig overlast. Mijn reactie zoals velen: Zolang ik er geen last van heb, ga ik me er niet mee bemoeien. En als het vervelend wordt, vraag ik de wijkagent/politie wel. Met zulk volk valt niet te praten.
Tot mijn vader (62, sportleraar op zowel VMBO/MBO) mijn kozijn kwam repareren. De jonge zoon (18) had een nieuw bootje voor de deur staat op trailer en die was hij aan het opknappen. En de muziek moest natuurlijk op standje 11. Mijn vader, gewend aan dit soort jongeren, sprak hem erop aan dat de muziek wel erg luid stond, dat er vaak kinderen lagen te slapen op dit tijdstip in de buurt (2 uur s'middags. veel kleine kinderen in de buurt) en of het zachter mocht.
Meteen een grote bek, intimiderend op mijn pa aflopen. Maarja, die is zelf vrij breed en laat zich al lang niet meer bangmaken door een 18-jarig broekje. Hij heeft elk werkuur 30 van dit soort knaapjes/meisjes in de klas. Na wat geschreeuw heen en weer droop het mannetje af.
5 minuten later kwam hij weer naar buiten. Kwam keurig en rustig zijn excuses aanbieden, gaf aan waarom die zo makkelijk uit zijn slof schoot (veel kritiek op school/werk) en gaf aan voortaan de muziek zacht te zetten. Waarop mijn vader enkel zei: Ik snap best dat je even je muziek wil testen. En even hard is prima hoor. Maar denk een beetje om de buurt.
Wat bleek: Hij had zijn geraas tegen zijn moeder voortgezet, en verteld dat een of andere ouwe hem verbood muziek aan te zetten. De moeder kende haar zoon blijkbaar, en heeft hun dus even uitgelegd hoe je met mensen omgaat.

De buurjongen en mijn vader groeten elkaar nu altijd even, maken een praatje (vaak over de boot in kwestie) en van de jongen hebben we geen last meer gehad.
Het kan dus prima. De ouders zijn echt niet altijd "even erg" als de kinderen. Als de kinderen uberhaupt erg zijn. Maar dat soort "volk" wordt vaak op neergekeken/minderwaardig gezien. En als dat jaren zo voelt, krijg je uiteindelijk vanzelf dat ze zo reageren.
Dit gesprekje is vast ook begonnen met: "Goh, door al die taxi's in de straat kunnen wij nu niet meer goed parkeren, kunnen er niet een aantal weg?" in plaats van: Hey buurman, alles goed? Ben je taxichauffeur? Oh het is je eigen bedrijf? oh vandaar dat er zoveel taxi's staan. Goed bezig voor je leeftijd. Maar even over die taxi's, waarom staan die allemaal hier? Want voor het aanzicht in de straat is het netter als een deel misschien verderop staat, daar waar geen huizen staan. Zou dat een probleem zijn?.
Die laatste kost veel meer tijd. Maar toen ik nieuw in de wijk kwam, en de buurman zei: "Die parkeerplaats is van mij, want daar sta ik altijd" was mijn reactie ook: "Ik zie geen naam staan, of een parkeerbord met kenteken. Dus als er plek is zet ik hem er neer". Als je begint met een eis, ben je bij de meeste mensen aan het verkeerde adres volgens mij. Later die week de buurman nog eens gesproken waarom hij daar parkeerde, en hij gaf aan dat die graag in het midden stond zodat zijn vrouw, die slecht ter been was, makkelijk kon uitstappen. Dus nu parkeer ik mijn auto in de vakken ernaast met genoeg ruimte voor hem/haar.
De relatie tussen TS en de jongen is waarschijnlijk al te slecht om nog een normaal gesprek aan te gaan (zonder iets van wijkagent). Maar communicatie lost een hoop problemen op.
Ik woon gelukkig in de betere buurten van Breda, maar daar kwam laatst de wijkagent bij mijn buurman vanwege klachten omdat zijn bus een stukje over de stoep uitstak (vanaf zijn eigen oprit).
Nu heeft hij inderdaad een nieuwere grote bus, en die past niet helemaal op zijn eigen oprit.
Maar de buurman die klaagde (want we weten wie het is) die zet zijn auto nooit op zijn eigen oprit, maar op de publieke plaatsen. Maar goed, dat is verder niet van belang.
Maar een keer met de wijkagent praten kan dus helemaal geen kwaad, want die gaat wel even langs.
Nu heeft hij inderdaad een nieuwere grote bus, en die past niet helemaal op zijn eigen oprit.
Maar de buurman die klaagde (want we weten wie het is) die zet zijn auto nooit op zijn eigen oprit, maar op de publieke plaatsen. Maar goed, dat is verder niet van belang.
Maar een keer met de wijkagent praten kan dus helemaal geen kwaad, want die gaat wel even langs.
Het is inderdaad zo, maar ik ken mensen die daar intussen anders over nadenken.Kuusj schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Maar het is toch van de zotte dat er überhaupt rekening gehouden zou moeten worden met wraakacties? Waar moet het heen met zo'n mensen, denk ik dan. Maar goed, het zit er natuurlijk wel dik in gezien de eerdere uitbarstingen van desbetreffende persoon. Ik zou voor eigen veiligheid inderdaad ook zeker investeren in een aantal (IP-)camera's en je auto (indien mogelijk) in het zicht van een van de camera's zetten.
Als je op een paar maand tijd 3 keer een band of een ruit van je auto mag betalen uit eigen zak, en je auto ondertussen vol krassen staat, en je hebt nog eens wat persoonlijke bedreigingen naar je hoofd gekregen, dan zijn er mensen die niet meer slapen, en in een depressie raken.
Dan is het veel beter voor je gezondheid om de situatie te negeren en elke dag 100m te stappen, dat is nog goed voor je gezondheid ook.
Intimidatie werkt altijd maar tijdelijk. Laat je niet intimideren, schakel op tijd de politie in. Zij hebben een dossier nodig voordat ze echt wat kunnen doen. Bedreigen onmiddellijk aangifte van doen. Blijf zakelijk, communiceer via brieven. Camera op je wagen en je huis, met een beetje mazzel is dat dossier zo rond....
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
100% mee eens, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas in de realiteit niet gelijk aan elkaar. Dus moet je afwegen wat je belangrijker vindt.Kuusj schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Maar het is toch van de zotte dat er überhaupt rekening gehouden zou moeten worden met wraakacties? Waar moet het heen met zo'n mensen, denk ik dan. Maar goed, het zit er natuurlijk wel dik in gezien de eerdere uitbarstingen van desbetreffende persoon. Ik zou voor eigen veiligheid inderdaad ook zeker investeren in een aantal (IP-)camera's en je auto (indien mogelijk) in het zicht van een van de camera's zetten.
@wowly Het nadeel is dat afhankelijk van de psychische staat van de persoon in kwestie het effect langdurig kan zijn. Het is makkelijk praten van een afstand, maar als er een kans is op (significante, kostbare) schade of zelfs lichamelijke schade dan is het toch anders. Dat ik er niet zo van onder de indruk ben zegt niet dat mijn vrouw dat niet is. En geweld en dreigen lossen niks op, dat kan alleen maar escaleren tot het een keer echt fout gaat.
[ Voor 24% gewijzigd door Zebby op 21-03-2019 11:19 ]
Bovenstaande inderdaad, dossiervorming is belangrijk.wowly schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:01:
Intimidatie werkt altijd maar tijdelijk. Laat je niet intimideren, schakel op tijd de politie in. Zij hebben een dossier nodig voordat ze echt wat kunnen doen. Bedreigen onmiddellijk aangifte van doen. Blijf zakelijk, communiceer via brieven. Camera op je wagen en je huis, met een beetje mazzel is dat dossier zo rond....
Nu hopen dat dit geen oplaadkabelgate-achtig iets wordt
Try SCE to Aux
Help me even, welke poort?Imnoa schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:17:
[...]
Nu hopen dat dit geen oplaadkabelgate-achtig iets wordt
Offtopic maar: Oplaadkabelgate: we've got her!
Try SCE to Aux
Ohja, die ken ik nog! In dit geval lijkt het me in ieder geval een stuk objectiever. Voor nu zal het wachten zijn op de acties die TS kan ondernemen, ik zie dit topic een dezer dagen wel weer opborrelen.Imnoa schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:20:
[...]
Verwijderd
Iets dergelijks meegemaakt en op het politiebureau (waar ik aangifte wilde doen) kreeg ik te horen "Aangifte doen is prima maar houdt U er rekening mee dat de aangeklaagde dan uw naam en adres komt te weten. En onze ervaring is dat hij dan waarschijnlijk langs komt om verhaal te halen".Kuusj schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Maar het is toch van de zotte dat er überhaupt rekening gehouden zou moeten worden met wraakacties? Waar moet het heen met zo'n mensen, denk ik dan. e keren ook iemand voor mijn deur staat
Gezien het feit dat ik toe nog kleine kinderen had maar geen aangifte gedaan. Laf? Ja zeker, maar rustig slapen is ook wat waard.
Hang maar camera's op bij je huis en een dascam idd.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Je hebt het recht om een ander adres dan je woonadres in de aangifte op te nemen. Bv van een kennis of werkgever. Dat is dan een zogenoemde domicilie adres. Je naam kan dan ook uit de aangifte worden gehaald. De politie moet je hierover meer kunnen vertellen.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:28:
[...]
Iets dergelijks meegemaakt en op het politiebureau (waar ik aangifte wilde doen) kreeg ik te horen "Aangifte doen is prima maar houdt U er rekening mee dat de aangeklaagde dan uw naam en adres komt te weten. En onze ervaring is dat hij dan waarschijnlijk langs komt om verhaal te halen".
Gezien het feit dat ik toe nog kleine kinderen had maar geen aangifte gedaan. Laf? Ja zeker, maar rustig slapen is ook wat waard.
Dat valt wel mee. Dat (betaald en/of vergunningparkeren) moet je namelijk ook handhaven en levert in woonwijken helemaal niet genoeg op.RemcoDelft schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:31:
[...]
Maar als het niet verboden is, valt er niets te handhaven. Het enige wat dan nog overblijft is betaald parkeren in de hele wijk, iets wat heel veel gemeenten graag invoeren.
Is anoniem melden dan geen optie? Wellicht dat ze toch even komen kijken wat er aan de hand is (maar goed, de kans is er dat de desbetreffende gast toch 1 +1 bij elkaar op kan tellen en alsnog verhaal komt halen...
Hi Ha Hopjesvla
Ik zou wel tenminste even 10 dagen wachten tot je iets anoniem meld. Anders heb je geheid een hoop gedoe met je buurman...
Asus Zenbook i7 256gb
Dat is werkelijk complete onzin, sowieso heb je altijd het recht om anoniem aangifte te doen. Bovendien mag er niet zomaar gemeld worden waar de klacht vandaan komt, hooguit dat het buren/bewoners uit de buurt betrof.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:28:
[...]
Iets dergelijks meegemaakt en op het politiebureau (waar ik aangifte wilde doen) kreeg ik te horen "Aangifte doen is prima maar houdt U er rekening mee dat de aangeklaagde dan uw naam en adres komt te weten. En onze ervaring is dat hij dan waarschijnlijk langs komt om verhaal te halen".
Helaas is dit namelijk één van de manier waarop bepaalde korpsen het aantal moeilijk oplosbare aangiftes probeert te verlagen...
En nee, dit is geen gevalletje "heb ooit iets op een feestje of in de kroeg gehoord", dit komt direct bij een zeer betrouwbare bron van mij bij de politie vandaan.
@HTT-Thalan
Ik kan niet anders zeggen dan dat je het heel netjes aanpakt. Ik zou zeker nog even een poging wagen bij de ouders, daar hadden jullie altijd een goede relatie mee, dus waarom zou je die niet aanspreken. Uiteindelijk woont hij nog steeds bij ze in, dus heeft hij zich te schikken naar z'n ouders.
Daarnaast is dit iets wat je bij de afdeling handhaving van de gemeente moet melden, zij gaan in de eerste plaats over de APV en handhaving daarvan. Dit is een gevalletje aantasting van de leefbaarheid in woonwijken en dat is iets waar de meeste gemeentes toch wel strikt op zijn.
Het is trouwens niet zo dat het huis per definitie als bedrijfslocatie moet worden aangemerkt. Een kleine ondernemer mag vanuit huis werken zonder daarvoor vergunningen e.d. nodig te hebben. Alleen mag het geen hinder veroorzaken, zoals parkeerdruk door auto's van werknemers of, zoals in dit geval, bedrijfsauto's. En de gemeente heeft daarvan bepaald dat zonder vergunning dit niet meer dan 3 voertuigen mogen zijn.
Enige escape die hij kan hebben hierin, is dat de auto's niet allemaal op zijn naam staan. De regel in de APV is gericht op persoon of bedrijf namelijk. Als al die auto's op naam van verschillende mensen staan, heb je geen poot meer om op te staan, anders dan een civiel rechter die kijkt naar de werkelijke situatie.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dat dekt de apv juist wel onder het mom "toevertrouwd aan".
Ioniq 5 P45
Nou, als je dat in mijn buurt doet, dan weten ze direct wie er 'geklaagd' geeft en dan krijg je een stoeptegel door je autoruit, raam, o.i.d.Equator schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:40:
Het aparte hier is dat de kids eigenlijk prima opgevoed zijn. 'Mevrouw, mijn zusje heeft iets over de schutting gegooid wat ik graag terug zou willen, ,mag ik dat even uit uw tuin halen?', 'Mevrouw, mag ik uw kat aaien?'
OK de jongste 2 halen weleens wat kattenkwaad uit, belletjetrekken en tot vervelens toe om snoepjes komen vragen, maar dat is het dan wel. De paar tieners hier hoor of zie ik amper, op 1 16/17 jarige meid na die heeft in de zomer zowat elke week een voortuingfeest (
De ouders daarentegen....
1 stomdronken tokkie heeft mijn ouders staan bedreigen omdat ze 'tegen zijn scooter aan hadden gezeten'. Alle communicatie van enkele gezinnen gaat via geschreeuw, zowel binnenshuis als buitenshuis. 'Ik kan niet voor een baas werken' (wel 2 autos voor de deur en vaak korte bezoekjes van heel veel mensen), 'Als iemand last heeft van mijn muziek, interesseert me dat geen ***", als er eens iemand leuk zit te pianospelen ofzo is de reactie knoerthard Nederlandstalige ****muziek opzetten (voor zover ze dat al niet aan hadden staan).
Reacties tegen politie als die vraagt om terug in huis te gaan is om meer mensen te halen inclusief eieren stokken enzo, kids van 5 jaar tot na 12uur 's snachts op straat (met skateboards en rollerskates). Mensen die grote afvalcontainers maanden lang laten staan zodat er vanalles af waait en dat dan uiteraard niet opruimen. Sowieso weinig parkeerplekken hier na 5u vanwege de werkbussen, maar die mensen werken dan nog denk ik dan maar. Lekker hout/zooi verbranden in een ton in je voortuin/op straat, bij voorkeur midden in de nacht en vuurwerk afsteken het hele jaar door, ook leuk. Er ligt erg vaak zooi in mijn tuin: sigarettenpeuken, plastic afval, vuurwerkresten, hondepoep, ... Als ik in mijn tuin bezig ben en niet direct alle losse tegels opruim is dat een slecht idee... 1 buurman heeft nu een nieuwe hond, zo'n blauwe stafford achtige.
Yay.
Ik hoop dat al die kids hier een beetje goed terecht komen, met zulke voorbeelden heb ik daar echter een hard hoofd in...
Maar anyway, de politie bellen als het een klereherrie is om 3uur 's nachts? Beter niet in deze buurt...
Mijn buurman: 'Jij past hier niet tussen...'
No shit, Sherlock... Als ik een andere keuze had...
Gelukkig zitten er ook normale buren tussen, maar je hebt dus maar een paar van die 'tokkiegezinnen' in de straat nodig om de hele straat 'onder de duim te houden'.
</rant>
Maar ontopic, voor sommige mensen werkt de politie bellen (of iedere andere vorm van autoriteit) dus als een rode lap, en is dus niet altijd verstandig. Ik kon me dat ook niet voorstellen voordat ik hier terecht kwam, maar het kan dus ook flink in je nadeel werken
En het is me ook opgevallen hoe vaak de gemeente/woningbouw/politie/... iets niet kan oplossen:
Klemgezet door een zeer agressieve man omdat ik op 'zijn' parkeerplek stond (dat bleek overigens 50m van zijn huis). Uren gewacht en nog geen agent te zien en ik kon dus niet naar huis, uiteindelijk heeft hij zijn auto zelf weggezet omdat er een grote bestelbus langsmoet en dat paste niet.
Sociale woningbouw flat bij mij in oude buurt waar jonge (Turkse) jongen toen hij ~17 was een paar wietplanten had en een paar jaar later ineens een nieuwe BMW had en vlak daarna nooit meer iemand thuis was (~5 jaar lang) van dat gezin. Alleen af en toe 5 minuten om de post op te halen. Maar wel af en toe steeds een paar dagen 'rare' mensen erin waar de onder en bovenburen last van hadden, en een keer 2 jonge Turkse gasten die met een megagrote sleutelbos daar aan de deur stonden te rammelen.
Woningbouw: bedankt voor het melden, maar de wijkagent gaat er al regelmatig langs maar er is nooit iemand thuis/ze doen nooit open (nee duh, want DIE WONEN ER AL JAREN NIET MEER), nu 2 jaar later 'wonen' ze er nog steeds voor zover ik weet.
Dat valt mij dan persoonlijk flink tegen eigenlijk... Ik heb dan ondertussen ook een stuk minder illussies over wat de politie kan/wil/gaat doen...
sorry voor de rant
Beetje offtopic, maar kunnen we hier geen lijstje maken van buurten waarin de gemiddelde Tweaker woont? Weet ik waar ik niet heen ga verhuizen
Akkoord, jeetje, ik woon in een prima wijk en dit soort taferelen is echt gekkenwerk.Knul schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:01:
Beetje offtopic, maar kunnen we hier geen lijstje maken van buurten waarin de gemiddelde Tweaker woont? Weet ik waar ik niet heen ga verhuizen
Ik ben geen expert (gelukkig, en hoop dat ook niet te worden), maar de Rijks Overheid zegt echt iets anders...deepbass909 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:35:
[...]
Dat is werkelijk complete onzin, sowieso heb je altijd het recht om anoniem aangifte te doen. Bovendien mag er niet zomaar gemeld worden waar de klacht vandaan komt, hooguit dat het buren/bewoners uit de buurt betrof.
Helaas is dit namelijk één van de manier waarop bepaalde korpsen het aantal moeilijk oplosbare aangiftes probeert te verlagen...
En nee, dit is geen gevalletje "heb ooit iets op een feestje of in de kroeg gehoord", dit komt direct bij een zeer betrouwbare bron van mij bij de politie vandaan.
https://www.rijksoverheid...aangifte-doen-bij-politie
Hoe een tegenpartij dan weer aan de gegevens uit de aangifte komt, weet ik niet. Ik zou zeggen dat de politie daar vertrouwelijk mee om hoort te gaan, in ieder geval tijdens het onderzoek de melder's privacy moet beschermen.Aangifte doen bij politie
Bent u slachtoffer of getuige van een strafbaar feit? Dan kunt u aangifte doen bij de politie. In sommige gevallen is dit zelfs verplicht. Bijvoorbeeld bij moord of doodslag.
Aangifte doen
U kunt op verschillende manieren aangifte doen bij de politie. Dat kan telefonisch, op het politiebureau, via internet of via een 3D-loket. Op de website van de politie vindt u verschillende misdrijven waarvan u aangifte kunt doen. En op welke manier u dan het beste aangifte kunt doen.
Anoniem aangifte doen
Het is niet mogelijk om anoniem aangifte te doen. U kunt wel een misdaad anoniem melden.
ik wil over een paar jaar naar Nijmegen verhuizen, als mensen tips hebben over welke straten/wijken ik niet moet wezen om bovenstaande taferelen zoveel mogelijk te vermijden, houdt ik me sterk aanbevolen!Knul schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:01:
Bedankt dat je dit topic in mijn leven hebt gebracht. Heb 'm op alleen TS reacties gezet, popcorn erbij en gaan.Imnoa schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:20:
[...]
I have stability. The ability to stab.
Gewoon eens een paar blokjes rond wandelen op een zaterdagmiddag als het een beetje mooi weer is. Je zal snel zien wat voor mensen daar wonen.dragon2 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:24:
[...]
ik wil over een paar jaar naar Nijmegen verhuizen, als mensen tips hebben over welke straten/wijken ik niet moet wezen om bovenstaande taferelen zoveel mogelijk te vermijden, houdt ik me sterk aanbevolen!
En altijd eens een praatje slaan met je mogelijk toekomstige buren voor je iets koopt of huurt is wel handig.
Vooral vragen of ze daar al lang wonen, en of ze goede buren hebben.
Mja. De oude bewoners hier zeiden dat het een rustige buurt was, my ****Tommie12 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:27:
[...]
Gewoon eens een paar blokjes rond wandelen op een zaterdagmiddag als het een beetje mooi weer is. Je zal snel zien wat voor mensen daar wonen.
En altijd eens een praatje slaan met je mogelijk toekomstige buren voor je iets koopt of huurt is wel handig.
En volgens mijn 'tokkie' buurman zijn ZIJN buren tokkies
Het is ook wel een stuk wat je gewend bent denk ik? Voor mij is het echt een WTF ervaring hier, komende uit een familie met bijna allemaal koophuizen en ook een aantal boerderijen. Ik ga echter geen hypotheek meer krijgen, dus zit vast aan huur. Niet dat dat alles zegt qua woonervaring, maar mijn ervaringen tot nu toe zijn niet hoopgevend
Mijn probleem is dat ik weinig keuze heb, huizen snel weg zijn en ik niet even heen en weer kan rijden naar Nijmegen. Vandaar, ervaringsdeskundien (met een 'normaal' referentiekader) zijn welkom
Of een vriend met een huis in een normale buurt

@dragon2 tja aan de oude bewoners vragen is natuurlijk niet echt representatief :-P daarom loop je ff door de buurt, en praat je met mensen waarvan je verwacht dat ze geen tokkies zijn :-P
Als het trouwens een paar huizen zijn, zou ik gewoon de politie bellen. Als het de hele straat is, dan weten ze natuurlijk dat jij het bent. Maar als dat niet zo is....
Het vervelende gezin dat hier in de straat woont, is tegenwoordig een stuk rustiger. Logisch, want ze hebben genoeg klachten en politiebezoekjes gehad dat nog 1x politie betekend dat ze uit hun huurwoning worden gezet.
Maar als niemand meld, en je je laat intimideren door verhalen als "we weten dat jij het was" (en dat roepen ze tegen elke buurman die niet in hun straatje past, niet enkel tegen jou) dan veranderd er zeker niets...
Wel balen voor je verder. Maar als ik daar zou wonen, was ik al lang verhuisd. Nederland is groter dan Nijmegen en de Randstad.
Als het trouwens een paar huizen zijn, zou ik gewoon de politie bellen. Als het de hele straat is, dan weten ze natuurlijk dat jij het bent. Maar als dat niet zo is....
Het vervelende gezin dat hier in de straat woont, is tegenwoordig een stuk rustiger. Logisch, want ze hebben genoeg klachten en politiebezoekjes gehad dat nog 1x politie betekend dat ze uit hun huurwoning worden gezet.
Maar als niemand meld, en je je laat intimideren door verhalen als "we weten dat jij het was" (en dat roepen ze tegen elke buurman die niet in hun straatje past, niet enkel tegen jou) dan veranderd er zeker niets...
Wel balen voor je verder. Maar als ik daar zou wonen, was ik al lang verhuisd. Nederland is groter dan Nijmegen en de Randstad.
Inmiddels begint dit wel een heel erg opsomtopic te worden van burenproblemen. Graag weer terug naar de kern van het probleem bij @HTT-Thalan
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Hatert, wolfskuil, (delen van) Dukenburgdragon2 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:24:
[...]
ik wil over een paar jaar naar Nijmegen verhuizen, als mensen tips hebben over welke straten/wijken ik niet moet wezen om bovenstaande taferelen zoveel mogelijk te vermijden, houdt ik me sterk aanbevolen!
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
offtopicSmurfLink schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:26:
[...]
Bedankt dat je dit topic in mijn leven hebt gebracht. Heb 'm op alleen TS reacties gezet, popcorn erbij en gaan.
Jammer dat ik deze niet kan zien omdat ik niet aan de 100 posts kom, ben meer een lezer dan schrijver, ik ga daar maar eens verandering in brengen
/offtopic
Misschien dat het tijd wordt om wel alvast wat ip camera's op te gaan hangen?
[ Voor 11% gewijzigd door Dorpse op 21-03-2019 14:31 ]
Als het om redelijke mensen zou gaan, ja dan heb je helemaal gelijk.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:15:
[...]
Wat je zou bereiken als je niks zegt en gelijk stiekumpjes andere mensen op hem afstuurt? Een maatschappij waar niemand elkaar meer aan durft te spreken voor wat dan ook. Heb je enig besef wat voor een nare maatschappij dat zou zijn?
Kudo's voor de TS en zijn manier van handelen!
Het glas is half vol, niet half leeg.
Maar de TS heeft al meerdere voorbeelden aangegeven dat normal communiceren niet mogelijk is en retributie waarschijnlijk zal gaan plaatsvinden. Dit is ook niet hoe ik het zou willen... maar bij sommige dingen moet je wel reëel zijn.
Ongeveer drie kwart van Nijmegen, de rest is onbetaalbaardragon2 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:24:
[...]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
[Offtopic]dragon2 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:24:
[...]
Als geboren Nijmegenaar kan ik je afraden om in Hatert, Willemskwartier, Wolfskuil of Neerbosch-Oost te gaan wonen. In andere wijken/stadsdelen zitten ook wel stukken waar het minder gezellig kan zijn, maar in die wijken is het wel erg vaak raak.
Lindenholt en Dukenburg hebben ook slechte delen (Malvert, Meijhorst, grote stukken van Zwanenveld, Hegdambroek, Voorstenkamp) waar nog wel eens een moord of schietpartij plaatsvindt, maar ook wel leuke wijken (Weezenhof, Staddijk, Wellenkamp, Gildenkamp) waar je aan het water of aan een park kunt wonen.
In Noord (Lent/Oosterhout/Waalsprong) is het goed wonen, maar je moet wel van nieuwbouw/namaak-oudbouw houden. Oost is ook prima (maar niet echt kindvriendelijk want druk).
Het centrum zou ik mijden, maar meer omdat het uitgaanspubliek en de evenementen daar voor overlast kunnen zorgen.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Wat is onbetaalbaar ?, In mijn regio betaal je al de hoofdprijs voor een hok van 50m2.Luuk1983 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:43:
[...]
Ongeveer drie kwart van Nijmegen, de rest is onbetaalbaar
Dat is de helft van de reden dat ik zojuist een woning in Wijchen gekocht heb, de plekken waar ik wel wil wonen in Nijmegen is op 1 hand te tellen.Luuk1983 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:43:
[...]
Ongeveer drie kwart van Nijmegen, de rest is onbetaalbaar
Overigens met plezier 9 jaar in de Meijhorst gewoond maar je moet wel in de juiste straat zitten.
Maar verder ontopic:
Een gesprek bij hem thuis naast de ouders met meerdere buren zou wel eens een oplossing kunnen zijn.
En geef bij dit soort hittepetitjes dat hij zijn ding mag doen maar dat er nog meer mensen zijn die een parkeerplek nodig hebben, overigens hebben die mensen ook "allemaal dure spullen" in de auto als tegenargument.
[ Voor 13% gewijzigd door Gman op 21-03-2019 15:10 ]
Gefeliciteerd en welkom in het mooie WijchenGman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:09:
Dat is de helft van de reden dat ik zojuist een woning in Wijchen gekocht heb.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
toch wel benieuwd waar in breda je woont haha, woon zelf ook in breda, afijn wel vervelend man. En netjes blijf je zeker, jammer dat dat niet van twee kanten komt, met elkaar rekening houden is blijkbaar al teveel voor sommige.
Toch gek, hoe kan het dat er zo veel 'tokkies' zijn dan? Je zou toch denken dat als er overal zo veel asociaal volk zit (in het rijtje zoals de meneer van OP en andere voorbeelden die hier gegeven worden), meer mensen in opstand of iets dergelijks zouden komen.Tommie12 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:27:
[...]
Gewoon eens een paar blokjes rond wandelen op een zaterdagmiddag als het een beetje mooi weer is. Je zal snel zien wat voor mensen daar wonen.
Waar ik woon (dorp) is de woningverdeling zo:

En daar zitten zeker wel een paar tokkies tussen, maar ik heb nu niet direct buren in mijn straat wonen waarvoor ik bang moet zijn dat ze me de banden lek steken of een baksteen door het raam gooien.
Een 'volksbuurt' in Maastricht zo:

Waarom hebben zogenoemde probleemwijken ook eigenlijk allemaal dezelfde afwijkingen t.o.v. gemiddeld in NL? Ongehuwd is stuk voor stuk flink hoger blijkbaar.
-------
Iets meer on-topic: OP, houd ons alsjeblieft op de hoogte en doe voorzichtig. Ik vrees net als anderen in dit topic dat als je door blijft gaan met persoonlijk aanspreken, het vroeg of laat mis zal gaan. En dat is het nooit waard in mijn ogen. Beter om anoniem aangifte te doen of wat dan ook. Als je meer mensen zo ver krijgt zullen ze er vast wel wat mee doen.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik zou hem gewoon de gemeente op zijn dak sturen, die hebben gewoon te handhaven. Een overlastgevend bedrijf op een woonbestemming in het bestemmingsplan kan niet.
Komt hij naar aanleiding daarvan je de huid volschelden, dan geef je gewoon aan dat dit niet alleen van jou komt, aangezien de hele buurt er last van heeft en wens je hem sterkte ermee.
Dan kun je nog zeggen dat jij zelf in ieder geval naar hem toekomt als je een probleem met hem hebt maar dat dat niet voor iedereen zal gelden vanwege hoe hij daar zelf op reageert.
Dan weet hij zelf ook niet meer zeker hoe het nu precies zit en zal hij toch actie moeten ondernemen om de overlast op te laten houden.
Wanneer de gemeente hem eenmaal in het vizier heeft kan jij ze daar toch ook niet mee op laten houden.
Komt hij naar aanleiding daarvan je de huid volschelden, dan geef je gewoon aan dat dit niet alleen van jou komt, aangezien de hele buurt er last van heeft en wens je hem sterkte ermee.
Dan kun je nog zeggen dat jij zelf in ieder geval naar hem toekomt als je een probleem met hem hebt maar dat dat niet voor iedereen zal gelden vanwege hoe hij daar zelf op reageert.
Dan weet hij zelf ook niet meer zeker hoe het nu precies zit en zal hij toch actie moeten ondernemen om de overlast op te laten houden.
Wanneer de gemeente hem eenmaal in het vizier heeft kan jij ze daar toch ook niet mee op laten houden.
[ Voor 10% gewijzigd door Mathijs op 21-03-2019 15:48 ]
Of gewoon accepteren dat er een parkeerprobleem is een het laten rusten. Je moet hem ook de kans geven zijn Toko open te houden.
Toen ik studeerde woonde ik ook in twijfelachtige wijken, en later had ik de grootste "aso" van het dorp naast me wonen. En paar keer duidelijk gezegd wat ik wilde, of niet fijn vond. Hierbij hem de ruimte gegeven om zijn eigen beslissing te maken die ik zou respecteren. Nooit geen ruzie gehad. Wij er allang niet meer, en zie hem nog regelmatig, nog steeds een fijne kerel. (Wel soms wat opgewonden).
Leef en laat leven. maar laat je niet intimideren, dan is er geen gelijk waardige relatie meer en dat zullen ze (de agressors) tegen je gebruiken...
Toen ik studeerde woonde ik ook in twijfelachtige wijken, en later had ik de grootste "aso" van het dorp naast me wonen. En paar keer duidelijk gezegd wat ik wilde, of niet fijn vond. Hierbij hem de ruimte gegeven om zijn eigen beslissing te maken die ik zou respecteren. Nooit geen ruzie gehad. Wij er allang niet meer, en zie hem nog regelmatig, nog steeds een fijne kerel. (Wel soms wat opgewonden).
Leef en laat leven. maar laat je niet intimideren, dan is er geen gelijk waardige relatie meer en dat zullen ze (de agressors) tegen je gebruiken...
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Dude, dat was de vraag helemaal niet.wowly schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:53:
Of gewoon accepteren dat er een parkeerprobleem is een het laten rusten. Je moet hem ook de kans geven zijn Toko open te houden.
De vraag van TS was om de roestbakken gewoon wat verderop in de straat neer te pleuren waar mensen er minder last van hebben.
Toch vrij redelijk.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Precies, daar wordt dan op een manier op gereageerd waar de honden geen brood van lusten en omdat de samenleving voor 99% uit lafaards bestaat, heeft de OP aan de andere buren geen steun terwijl het zeker zou helpen bij de buurman wanneer hij het inzicht zou krijgen dat de hele straat er problemen mee heeft.
Het probleem is niet dat de samenleving uit lafaards bestaat, het probleem is dat de samenleving het spelen voor eigen rechter verbied maar vervolgens geen capaciteit beschikbaar stelt om dit soort problemen via de juiste kanalen aan te pakken.Mathijs schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:59:
Precies, daar wordt dan op een manier op gereageerd waar de honden geen brood van lusten en omdat de samenleving voor 99% uit lafaards bestaat, heeft de OP aan de andere buren geen steun terwijl het zeker zou helpen bij de buurman wanneer hij het inzicht zou krijgen dat de hele straat er problemen mee heeft.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
NVM
[ Voor 102% gewijzigd door evilnapster op 21-03-2019 16:45 ]
Tuinzigt zag ik volgens mij ergens staan.Vegetto schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:19:
toch wel benieuwd waar in breda je woont haha, woon zelf ook in breda, afijn wel vervelend man. En netjes blijf je zeker, jammer dat dat niet van twee kanten komt, met elkaar rekening houden is blijkbaar al teveel voor sommige.
Kom ook uit Breda maar ben inmiddels gevlucht naar Terheijden. Opgegroeid in Biesdonk, Geeren, Wisselaar.
Alle tips zijn inmiddels al wel gegeven denk ik. Als de woning geen bedrijfsbestemming heeft dan kan dat al voldoende zijn om het bedrijf te moeten laten verhuizen.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Dat is een gevolgprobleem, ik zeg niemand voor eigen rechter te spelen.Tsurany schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:30:
[...]
Het probleem is niet dat de samenleving uit lafaards bestaat, het probleem is dat de samenleving het spelen voor eigen rechter verbied maar vervolgens geen capaciteit beschikbaar stelt om dit soort problemen via de juiste kanalen aan te pakken.
Maar doordat iedereen in zo'n straat maar niets uitspreekt om dat ze "bang" zijn, staat degene die dat wel doet daarin dan dus alleen en dan wordt er vanuit de pleger dus vanuit gegaan dat het een "zeikert" betreft, want voor de rest vindt iedereen het toch prima!
Precies daardoor zijn er "anonieme kliklijnen" en dergelijke nodig, want niemand spreekt meer uit waar hij of zij wel of niet achter staat. Ja, achter de rug om natuurlijk wel, maar dat helpt niets.
Wanneer niet iedereen zo over zich heen zou laten lopen, zou de maatschappij vanuit zichzelf al een stuk weerbaarder zijn en zou er ook niet zoveel capaciteit nodig zijn om alles maar vanuit de overheid te moeten handhaven.
Nog belangrijker, als iedereen zijn of haar zegje zou doen tegen de betreffende persoon, zou het ook niet meer lonen om nog overtrokken asociaal en dreigend te reageren.
Wanneer heel de straat dit zou uitspreken en vervolgens bij de gemeente zou melden, zou er dan nog iemand "bang" moeten zijn buiten de veroorzaker?
Wat wil die veroorzaker dan nog doen? Reprasailles tegen iedereen of toch eieren voor zijn geld?
Wat is er op tegen om de gangbare maatschappelijke normen en waarden uit te dragen in plaats van je te gedragen alsof het allemaal maar prima is en het allemaal maar aan een ander over te laten?
Samen sta je sterk, maar door de laffigheid van de rest van de straat, staat de OP hierin dus vrijwel alleen.
Overigens zou ik gewoon met de ouders spreken, aangezien het hun huishouden betreft. Je kunt dan ook aangeven dat je niet de enige bent maar dat de rest niets "durft" te zeggen, maar als het zo doorgaat straks wel de gemeente aan de deur staat en naar hun huis vervelende brieven gaat sturen en dwangprocedures start met dwangsommen enzovoorts.
Als dat zulke goede mensen betreft als de OP omschrijft, zullen die dat toch wel begrijpen en er ook zorg voor kunnen dragen dat het opgelost wordt en er geen "represailles" komen van zoonlief.
[ Voor 4% gewijzigd door Mathijs op 21-03-2019 18:50 ]
Fijn om te merken dat ik toch wel veel medestanders heb, al wonen jullie allemaal niet in mijn straat
.
Ik kom zojuist thuis met de motor en zie dat zijn twee meest gebruikte taxi's nu aan het eind geparkeerd staan. Kan toeval zijn natuurlijk, zijn eigen barrel staat nog wel bij ons voor de deur maar soit. Tijd zal het leren. Ik heb me niet laten intimideren inderdaad, toen hij me stond uit te foeteren en dreigende taal bezigde ben ik blijven staan waar ik stond en heb hem aangehoord, en toen hij daarna wegliep denkende dat hij zijn zegje wel gedaan had heb ik hem teruggeroepen onder de noemer 'we zijn nog niet uitgepraat'.
Ik hoop daarmee de pacifistische wijze te hebben laten zien dat hij er weinig mee zal bereiken. Als hij wel een keer een poot uitsteekt zien we dan wel of ik daar wat aan/mee doe. Ik denk niet dat ik serieus naar de gemeente wil stappen, of de belastingdienst wil tippen. Mijn doel is niet hem een oor aan te naaien, mijn doel is hem uit eigen beweging rekening te laten houden met mij.
We hebben al vaker naar verhuizen gekeken (o.a. vanwege andere gebeurtenissen in de straat, niet zozeer aan mij gerelateerd) en omdat het toch een rijtjeshuis is. Ik zou liever landelijk wonen (of liefst gewoon in een hut in het bos) maarja, centen.
We gaan nu zaterdag toevallig wel naar een huis kijken in een naburig dorp (chaam, voor de geinteresseerden). Voordeel van die locatie is dat het wel bij een bos is en mijn offroad trainingsroute ligt daar
.
Dank voor alle adviezen en medeleven in ieder geval
.
Ik kom zojuist thuis met de motor en zie dat zijn twee meest gebruikte taxi's nu aan het eind geparkeerd staan. Kan toeval zijn natuurlijk, zijn eigen barrel staat nog wel bij ons voor de deur maar soit. Tijd zal het leren. Ik heb me niet laten intimideren inderdaad, toen hij me stond uit te foeteren en dreigende taal bezigde ben ik blijven staan waar ik stond en heb hem aangehoord, en toen hij daarna wegliep denkende dat hij zijn zegje wel gedaan had heb ik hem teruggeroepen onder de noemer 'we zijn nog niet uitgepraat'.
Ik hoop daarmee de pacifistische wijze te hebben laten zien dat hij er weinig mee zal bereiken. Als hij wel een keer een poot uitsteekt zien we dan wel of ik daar wat aan/mee doe. Ik denk niet dat ik serieus naar de gemeente wil stappen, of de belastingdienst wil tippen. Mijn doel is niet hem een oor aan te naaien, mijn doel is hem uit eigen beweging rekening te laten houden met mij.
We hebben al vaker naar verhuizen gekeken (o.a. vanwege andere gebeurtenissen in de straat, niet zozeer aan mij gerelateerd) en omdat het toch een rijtjeshuis is. Ik zou liever landelijk wonen (of liefst gewoon in een hut in het bos) maarja, centen.
We gaan nu zaterdag toevallig wel naar een huis kijken in een naburig dorp (chaam, voor de geinteresseerden). Voordeel van die locatie is dat het wel bij een bos is en mijn offroad trainingsroute ligt daar
Dank voor alle adviezen en medeleven in ieder geval
Dude? Weer wat nieuws hier op Tweakers? Ik heb zeer goed gelezen wat hij aangaf. ik mag hier mijn mening geven zonder door jou te worden beschimpt.....qadn schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:56:
[...]
Dude, dat was de vraag helemaal niet.
De vraag van TS was om de roestbakken gewoon wat verderop in de straat neer te pleuren waar mensen er minder last van hebben.
Toch vrij redelijk.
Voortaan mag jij me alleen duderino, of his dudeness noemen ok?
Vind dat je het netjes aanpakt overigens! kudos!HTT-Thalan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:34:
Fijn om te merken dat ik toch wel veel medestanders heb, al wonen jullie allemaal niet in mijn straat.
We gaan nu zaterdag toevallig wel naar een huis kijken in een naburig dorp (chaam, voor de geinteresseerden). Voordeel van die locatie is dat het wel bij een bos is en mijn offroad trainingsroute ligt daar.
Dank voor alle adviezen en medeleven in ieder geval.
Meneer maakt het stereotype van taxichauffeurs in ieder geval wel weer mooi waar.
Je zou bijna uit opstandigheid wat Uber posters voor het raam hangen.
Iets met een stoeptegel.....Pikoe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:36:
Meneer maakt het stereotype van taxichauffeurs in ieder geval wel weer mooi waar.
Onder studenten gebruikten wij af en toe peperbolletje. Je schoeft het ventieldopje los, peperbolletje er in, en dan dopje er terug op. En dan stond ‘s avonds een bandje plat.
Eén van ons leende dan wel, geheel belangeloos een miserabel voetpompje uit aan de vriend met gepeperde band. Werd een running gag, en ja, ik ben ook ooit gepeperd geweest. Stonk je helemaal naar zweet als je naar je lief reed.
Op taxis werkt dat peperen niet, die kunnen daar niet mee lachen, en riskeren je minder subtiel te doen opzouten.
Moet ik toch even op reageren.Mathijs schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:40:
[...]
Wat is er op tegen om de gangbare maatschappelijke normen en waarden uit te dragen in plaats van je te gedragen alsof het allemaal maar prima is en het allemaal maar aan een ander over te laten?
Samen sta je sterk, maar door de laffigheid van de rest van de straat, staat de OP hierin dus vrijwel alleen.
Ik heb wat moeite met het feit dat je de buren als laf bestempeld. Ja, samen sta je sterk. En als er iemand opstaat zullen buren zich ook wel uitspreken. Maar niet 1 op 1, want eng, makkelijk herleidbaar, enzovoort.
Aangezien ik nergens iets lees over een buurt-bijeenkomst zullen de meesten zich inderdaad niet uit durven spreken.
Vergis je overigens niet: kan best zijn dat er al anonieme aangiftes liggen van buren tegen dit "vriendelijke" heerschap. Maar niet iedereen zit op Tweakers om dat hier te kunnen delen, natuurlijk
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Beetje offtopic: maar hoe krijgt iemand op deze manier – met 5 auto's – de boel eigenlijk rendabel? WB + Verzekering + Onderhoud + Afschrijving vormen samen toch wel een aanzienlijke kostenpost? Nog even los van alles regelgeving (waar 'ie waarschijnlijk niet aan voldoet)...
Ik zou eerlijk gezegd even een paar maanden geduld hebben en het laten voor wat het is, tot je zelf ook een beetje 'uit beeld' bent bij hem. En dan gewoon keihard via gemeente de boel laten aanpakken, ofwel via die AVP ofwel door zijn bedrijf te laten doorlichten.
Ik zou eerlijk gezegd even een paar maanden geduld hebben en het laten voor wat het is, tot je zelf ook een beetje 'uit beeld' bent bij hem. En dan gewoon keihard via gemeente de boel laten aanpakken, ofwel via die AVP ofwel door zijn bedrijf te laten doorlichten.
[Offtopic]Heroic_Nonsense schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:58:
[...]
[Offtopic]
Als geboren Nijmegenaar kan ik je afraden om in Hatert, Willemskwartier, Wolfskuil of Neerbosch-Oost te gaan wonen. In andere wijken/stadsdelen zitten ook wel stukken waar het minder gezellig kan zijn, maar in die wijken is het wel erg vaak raak.
Lindenholt en Dukenburg hebben ook slechte delen (Malvert, Meijhorst, grote stukken van Zwanenveld, Hegdambroek, Voorstenkamp) waar nog wel eens een moord of schietpartij plaatsvindt, maar ook wel leuke wijken (Weezenhof, Staddijk, Wellenkamp, Gildenkamp) waar je aan het water of aan een park kunt wonen.
In Noord (Lent/Oosterhout/Waalsprong) is het goed wonen, maar je moet wel van nieuwbouw/namaak-oudbouw houden. Oost is ook prima (maar niet echt kindvriendelijk want druk).
Het centrum zou ik mijden, maar meer omdat het uitgaanspubliek en de evenementen daar voor overlast kunnen zorgen.
Als eveneens geboren Nijmegenaar wil ik hier toch enige nuance in aanbrengen. Ik denk dat het afhankelijk is van de manier waarop je er naar kijkt/naar wat je standaard is. Ik heb in het Willemskwartier (huidige woning), in de Wolfskuil, Waterkwartier/Biezen en in Bottendaal gewoond. Op alle drie de locaties had ik nergens last van, het zijn gezellige (multiculturele)buurten, waar je ook prima kunt wonen zonder je buren te kennen/spreken. Er is de laatste tien jaar in die wijken veel vernieuwd waardoor een groot deel van de tokkies is verplaatst naar de andere kant van het Maas-Waalkanaal.
[Offtopic]MaZeLe schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 00:28:
[...]
[Offtopic]
Als eveneens geboren Nijmegenaar wil ik hier toch enige nuance in aanbrengen. Ik denk dat het afhankelijk is van de manier waarop je er naar kijkt/naar wat je standaard is. Ik heb in het Willemskwartier (huidige woning), in de Wolfskuil, Waterkwartier/Biezen en in Bottendaal gewoond. Op alle drie de locaties had ik nergens last van, het zijn gezellige (multiculturele)buurten, waar je ook prima kunt wonen zonder je buren te kennen/spreken. Er is de laatste tien jaar in die wijken veel vernieuwd waardoor een groot deel van de tokkies is verplaatst naar de andere kant van het Maas-Waalkanaal.
Natuurlijk, zoals met alles geldt: your mileage may vary. Ik ken ook mensen in Waterkwartier en die wonen er met veel plezier; sommigen geboren en getogen en sommigen komen uit slechtere wijken en vinden het een verademing.
Op de leefbarometer van Binnenlandse Zaken (linkerdelink) zijn alleen (delen van) Neerbosch-Oost, Hatert en Meijhorst gemarkeerd als Onvoldoende/Ruim Onvoldoende. In Willemskwartier en Waterkwartier varieërt het "oordeel" per straat (van Zwak tot Ruim Voldoende).
Als je in een slecht deel woont, dan kun je er voor kiezen om je nergens mee te bemoeien en zaken te accepteren, maar ik zou daar niet gelukkig van worden. Een buurman/vrouw moet je kunnen aanspreken als ze om 4:00u s'nachts nog een feestje staan te bouwen of hun afval in je voortuin deponeren (of vijf auto's voor je deur stallen). En het liefst zonder daarna doelwit te worden van pesterijen of erger.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Pardon, waarom moet je hem de kans geven om zijn toko open te houden.Die toko heeft niets te zoeken in deze buurt.wowly schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:53:
Omdat hij, net zoals andere ingezetene recht heeft om een bedrijf te beginnen. En succes te hebben daarmee. Of zijn auto’s daar mogen staan, daar gaat de AVP over, en niet wat ik, of jij daarvan vinden. Wel wat de TS ervan vind imho, hij woont er immers.
Ik ben het daarmee eens, hij moet gewoon een bedrijf kunnen starten en de kans krijgen succesvol te worden. Maar het zou zo mooi zijn als je niet op de APV zou moeten wijzen om hem te laten zien 'hoe het hoort'. Zeker iemand die taxichauffeur is zou baat hebben bij een tolerante en vriendelijke, mensgerichte instelling. Maar als taxichauffeur is hij ook niet geschikt hoor. We zien hem regelmatig rijden in de stad. Vreselijk te hard (ik schat soms 80+ in 50 zones), terwijl hij druk op zijn mobiel zit te kutten onder het rijden. Toeteren, ongeduldig overal omheen hoeken, het is een wonder dat hij nog geen artikel 5 aan zijn broek heeft.wowly schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:32:
Omdat hij, net zoals andere ingezetene recht heeft om een bedrijf te beginnen. En succes te hebben daarmee. Of zijn auto’s daar mogen staan, daar gaat de AVP over, en niet wat ik, of jij daarvan vinden. Wel wat de TS ervan vind imho, hij woont er immers.
Maarre, we hebben vandaag een huis bezichtigd. We waren niet specifiek op zoek maar kwamen dit tegen en het is in een dorp buiten Breda. Maandag even met de hypotheker bellen
De gemeente Breda reageert behoorlijk goed op meldingen die je doet via de BuitenBeter app.
Dan komen ze gewoon eens poolshoogte nemen en zien of ze er wat mee kunnen.
Dan komen ze gewoon eens poolshoogte nemen en zien of ze er wat mee kunnen.
Met eigen oprit en garage?HTT-Thalan schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:56:
[...]
Ik ben het daarmee eens, hij moet gewoon een bedrijf kunnen starten en de kans krijgen succesvol te worden. Maar het zou zo mooi zijn als je niet op de APV zou moeten wijzen om hem te laten zien 'hoe het hoort'. Zeker iemand die taxichauffeur is zou baat hebben bij een tolerante en vriendelijke, mensgerichte instelling. Maar als taxichauffeur is hij ook niet geschikt hoor. We zien hem regelmatig rijden in de stad. Vreselijk te hard (ik schat soms 80+ in 50 zones), terwijl hij druk op zijn mobiel zit te kutten onder het rijden. Toeteren, ongeduldig overal omheen hoeken, het is een wonder dat hij nog geen artikel 5 aan zijn broek heeft.
Maarre, we hebben vandaag een huis bezichtigd. We waren niet specifiek op zoek maar kwamen dit tegen en het is in een dorp buiten Breda. Maandag even met de hypotheker bellen.
Taxichauffeurs moeten denk ik ook niet te vriendelijk zijn hoor. Met het uitgaanspubliek moet je sterk in je schoenen staan, er zijn heel veel snorders in Breda en met feesten als carnaval komen de randstadchauffeurs ook naar Breda.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Maar veilig rijden mag je van een beroeps wel verwachten vind ik.Marzman schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:25:
[...]
Met eigen oprit en garage?![]()
Taxichauffeurs moeten denk ik ook niet te vriendelijk zijn hoor. Met het uitgaanspubliek moet je sterk in je schoenen staan, er zijn heel veel snorders in Breda en met feesten als carnaval komen de randstadchauffeurs ook naar Breda.
Je komt toch niet in Terheijden wonen he, ik wou net een taxiservice beginnen.HTT-Thalan schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:56:
[...]
het is in een dorp buiten Breda. Maandag even met de hypotheker bellen.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Dat lijkt me niet in de geest van de apv waar het voor bedoeld is. Let maar eens op komende zomer met al die klote caravans in de straat die er weken kunnen staan i.p.v. maximaal 3 dagen.Marzman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:03:
[...]
Jawel, maar je moet hem verplaatsen om de vier dagen dan ofzo. Dus als je hem steeds een parkeerplaats opschuift mag dat.
Verwijderd
Je kunt alles langer laten staan. Zolang er niet gehandhaafd wordt, zijn er toch geen consequenties. En als er wel gehandhaafd wordt, krijg je van handhaving 3 dagen om het te verplaatsen omdat ze van de APV uit moeten gaan. Dat verplaatsen is een maas in veel APV's natuurlijk, want het is eigenlijk gewoon de bedoeling dat je caravan binnen 3 dagen weer gestald wordt of dat je binnen 3 dagen op vakantie gaat.PcDealer schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:05:
[...]
Dat lijkt me niet in de geest van de apv waar het voor bedoeld is. Let maar eens op komende zomer met al die klote caravans in de straat die er weken kunnen staan i.p.v. maximaal 3 dagen.
Voor handhaving zul je echt de gemeente moeten bellen, want die komen (hier tenminste) echt niet uit zichzelf langs.
@HTT-Thalan huis gekocht? Of komt er nog een vervolg op dit verhaal? Kudos voor je geduld. Ik had allang de gemeente, politie, belastingdienst etc erbij gehaald.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Je kunt voor de prijs van een gemiddeld rijtjeshuis ook in een bos wonen, kan ik uit eigen ervaring zeggen (ik heb 1,5 km in alle richtingen alleen maar bomen en geen buren, alleen wandelaars en dieren). Alleen moet je dan ook andere provincies overwegenHTT-Thalan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:34:
Ik zou liever landelijk wonen (of liefst gewoon in een hut in het bos) maarja, centen.
Dat hij een bedrijf mag beginnen, wil niet zeggen dat je als omwonende dus ook maar standaard overlast hoeft te accepteren.wowly schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:32:
Ik mag in mijn garage ook prima een klein metaalbedrijfje starten, waarbij ik zorg dat ik onder de geluids- en emissienormen blijf. Maar ik kan je garanderen dat buren het na een maand toch echt wel zat gaan zijn als er iedere dag lawaai en stank uit de garage komt.
Deze jongen veroorzaakt met zijn bedrijfje ook overlast (verhoogde parkeerdruk in een straat waar al tekort is), dan heb je als ondernemer de plicht in Nederland om maatregelen te treffen om die hinder te verminderen/minimaliseren. In dit geval dus door de auto's op een andere plaats te stallen. Dat tast in principe de kans van slagen van z'n onderneming niet aan.
Dit soort situaties zijn bijna onmogelijk om op te lossen. Eén van beide kanten moet water bij de wijn doen. TS heeft al meer dan genoeg water bij de wijn gedaan en het zou raar zijn wanneer hij Taximeneer tegemoet moet komen. Taximeneer daarentegen zal nooit zijn buren tegemoet komen. Kortom: impasse waar je niet uitkomt.
Veel van dit soort dingen ontstaat ook door de geniale planning van gemeenten. Die denken dat het een goed idee is om lekker van allerlei huizen door elkaar te bouwen voor de variatie. Bij ons in de straat (meerendeel koopwoningen) hebben ze destijds een prachtig blok met 'supercheape' huurwoningen gebouwd. Daarin wonen juist de mensen die voor de rest overlast veroorzaken: Een man alleen die zijn dieren overal in de tuin laat kakken, een man met een straatraceauto die 'm de hele zomer op 2 pakeervakken zet, een man die het achterpad blokkeert omdat zijn auto daar moet staan, etc... In straten waar ze alle tokkies bij elkaar hebben gezet, zie je dat er een soort van zelfzuivering ontstaat. Deze mensen praten dezelfde taal.
Succes in ieder geval en hopelijk voor je wordt het wat met het nieuwe huis!
Veel van dit soort dingen ontstaat ook door de geniale planning van gemeenten. Die denken dat het een goed idee is om lekker van allerlei huizen door elkaar te bouwen voor de variatie. Bij ons in de straat (meerendeel koopwoningen) hebben ze destijds een prachtig blok met 'supercheape' huurwoningen gebouwd. Daarin wonen juist de mensen die voor de rest overlast veroorzaken: Een man alleen die zijn dieren overal in de tuin laat kakken, een man met een straatraceauto die 'm de hele zomer op 2 pakeervakken zet, een man die het achterpad blokkeert omdat zijn auto daar moet staan, etc... In straten waar ze alle tokkies bij elkaar hebben gezet, zie je dat er een soort van zelfzuivering ontstaat. Deze mensen praten dezelfde taal.
Succes in ieder geval en hopelijk voor je wordt het wat met het nieuwe huis!
Dan moet je het me echt aanwijzen, ik heb het niet gevonden.Mickey77 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:50:
[...]
Je kunt voor de prijs van een gemiddeld rijtjeshuis ook in een bos wonen, kan ik uit eigen ervaring zeggen (ik heb 1,5 km in alle richtingen alleen maar bomen en geen buren, alleen wandelaars en dieren). Alleen moet je dan ook andere provincies overwegen
Mind you, een rijtjeshuis waar ik woon is (begrijpelijk, achteraf gezien
We hebben een bezichtiging gedaan en onze hypotheker is nu aan het doorrekenen hoe we dan uitkomen. Salaris genoeg in ieder geval, nu nog de details en uitvogelen hoeveel we voor dit huis gaan krijgen en wat er nog aan kosten aan zit te komen in het nieuwe huis voor we beslissen.Tylen schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:08:
@HTT-Thalan huis gekocht? Of komt er nog een vervolg op dit verhaal? Kudos voor je geduld. Ik had allang de gemeente, politie, belastingdienst etc erbij gehaald.
De buurjongen pleurde zijn taxi weer voor de deur gisteren dus ik vermoed dat het hem nog steeds niks interesseert, maar zijn eigen auto staat nu ergens anders. We gaan het meemaken...
Dat kan inderdaad prima als je een reistijd van een paar uur naar je werk geen probleem vindMickey77 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:50:
[...]
Je kunt voor de prijs van een gemiddeld rijtjeshuis ook in een bos wonen, kan ik uit eigen ervaring zeggen (ik heb 1,5 km in alle richtingen alleen maar bomen en geen buren, alleen wandelaars en dieren). Alleen moet je dan ook andere provincies overwegen
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Of niet in de Randstad gaan werken. Genoeg banen daarbuiten.Tsurany schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:18:
[...]
Dat kan inderdaad prima als je een reistijd van een paar uur naar je werk geen probleem vind
Nou hopelijk wordt het wat met het huis wat je hebt bekeken. Ik blijf dit topic in ieder geval volgen.
Salaris is redelijk evenredig met de lokale huizenprijzen.Waah schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:34:
[...]
Of niet in de Randstad gaan werken. Genoeg banen daarbuiten.
Jah, idd...Tsurany schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:18:
[...]
Dat kan inderdaad prima als je een reistijd van een paar uur naar je werk geen probleem vind
Zo had ik zo'n 13 jaar geleden ook de keuze om een mooie openstaande woning te kopen mét grote tuin aan, in goeie staat en ruim, voor de prijs waarvoor ze in de buurt waar ik toen woonde, appartementen verkochten, pràchtig...
alleen: Gelegen in Dochamps, Waalse ardennen, Rue de Chasseurs Ardennais of zo iets was de straatnaam... op zo'n 2 uurtjes van mijn werk (zonder file)... Laat maar...

Er is ook iets als een tussenoplossingPinusRigida schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:39:
[...]
Jah, idd...
Zo had ik zo'n 13 jaar geleden ook de keuze om een mooie openstaande woning te kopen mét grote tuin aan, in goeie staat en ruim, voor de prijs waarvoor ze in de buurt waar ik toen woonde, appartementen verkochten, pràchtig...
alleen: Gelegen in Dochamps, Waalse ardennen, Rue de Chasseurs Ardennais of zo iets was de straatnaam... op zo'n 2 uurtjes van mijn werk (zonder file)... Laat maar...![]()

Zag laatst op TV dat ze blind een huis voor zich lieten kopen, in een normale buurt in Alkmaar. Vlakbij een enorme flat.... Kosten: 290.000 euro, en dan had je een bouwval. Verbouwing erbij kwam je op 370.000 euro voor een standaard, vrij klein rijtjeshuis

Hier in Friesland, heb je dan een 2-1 kap nieuwbouw in een zeer goede buurt in een redelijke stad (tussen 15.000 en 100.000 inwoners) welke 2x zo groot is, aan het water. Amsterdam is een uurtje, Groningen minder dan een uur. Zwolle idem. Genoeg plaatsen waar je zo heen kan rijden om je werk uit te voeren. En het extra voordeel: Geen files. Als je hier 5 tot 15 minuten vertraging hebt tov continu 130 rijden noemen ze dat al een grote file

Collega van me heeft de stap gemaakt. Van een appartementje naar een vrijstaand huis in een dorpje op 1km van een stad welke alles heeft behalve een Mediamarkt/Ikea. Scheelde hem én een hoop reistijd (want hij woonde niet heel ver, maar wel altijd file), een hoop geld en hij verdient niet minder...
ligt wat aan je sector natuurlijk. Als je fabrieksarbeider bent zal het loon vast lager liggen in het Noorden/Oosten. Maar juist omdat veel technici en specialisten denken dat ze enkel in de randstad van waarde zijn, is daar een tekort aan in deze regio. Als wij een vacature plaatsen hebben we vaak nauwelijks reacties. Puur omdat de mensen hier gewoonweg niet zitten
Is geen onzin;deepbass909 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:35:
[...]
Dat is werkelijk complete onzin, sowieso heb je altijd het recht om anoniem aangifte te doen. Bovendien mag er niet zomaar gemeld worden waar de klacht vandaan komt, hooguit dat het buren/bewoners uit de buurt betrof.
@HTT-Thalan
Ik kan niet anders zeggen dan dat je het heel netjes aanpakt. Ik zou zeker nog even een poging wagen bij de ouders, daar hadden jullie altijd een goede relatie mee, dus waarom zou je die niet aanspreken. Uiteindelijk woont hij nog steeds bij ze in, dus heeft hij zich te schikken naar z'n ouders.
Daarnaast is dit iets wat je bij de afdeling handhaving van de gemeente moet melden, zij gaan in de eerste plaats over de APV en handhaving daarvan. Dit is een gevalletje aantasting van de leefbaarheid in woonwijken en dat is iets waar de meeste gemeentes toch wel strikt op zijn.
Het is trouwens niet zo dat het huis per definitie als bedrijfslocatie moet worden aangemerkt. Een kleine ondernemer mag vanuit huis werken zonder daarvoor vergunningen e.d. nodig te hebben. Alleen mag het geen hinder veroorzaken, zoals parkeerdruk door auto's van werknemers of, zoals in dit geval, bedrijfsauto's. En de gemeente heeft daarvan bepaald dat zonder vergunning dit niet meer dan 3 voertuigen mogen zijn.
Enige escape die hij kan hebben hierin, is dat de auto's niet allemaal op zijn naam staan. De regel in de APV is gericht op persoon of bedrijf namelijk. Als al die auto's op naam van verschillende mensen staan, heb je geen poot meer om op te staan, anders dan een civiel rechter die kijkt naar de werkelijke situatie.
familie lid aangerand -> naar de politie -> "de verdachte krijgt alle gegevens van deze melding inclusief naam, adres en alles. Anoniem is niet mogelijk". Op meerdere manieren, via juristen van alles geprobeerd, zelfde reactie.
Dat jij uit "betrouwbare" bron hebt dat het onzin is, maakt het niet magisch opeens waar. Dit is letterlijk waar mensen mee te maken krijgen bij de politie. Ik heb het zelf gehad bij bedreiging, en bij een andere veel, veel minder prettige situatie. Maar ik ga de politie er niet meer bij halen op zo'n manier
Mensen die aangifte doen krijgen dit te horen, dus gaan daar van uit. Dat het achter de schermen onzin is? Leuk, maar compleet irrelevant. Daar helpen ze niemand mee. Want ja.. geen tijd voor.
[ Voor 3% gewijzigd door corset op 27-03-2019 12:26 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Idd...Waah schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:48:
[...]
Er is ook iets als een tussenoplossingniet enkel zwart of wit
![]()
Zag laatst op TV dat ze blind een huis voor zich lieten kopen, in een normale buurt in Alkmaar. Vlakbij een enorme flat.... Kosten: 290.000 euro, en dan had je een bouwval. Verbouwing erbij kwam je op 370.000 euro voor een standaard, vrij klein rijtjeshuisin een standaard wijk met een enorme flat waar waarschijnlijk dezelfde problematiek als TS heerst.
Hier in Friesland, heb je dan een 2-1 kap nieuwbouw in een zeer goede buurt in een redelijke stad (tussen 15.000 en 100.000 inwoners) welke 2x zo groot is, aan het water. Amsterdam is een uurtje, Groningen minder dan een uur. Zwolle idem. Genoeg plaatsen waar je zo heen kan rijden om je werk uit te voeren. En het extra voordeel: Geen files. Als je hier 5 tot 15 minuten vertraging hebt tov continu 130 rijden noemen ze dat al een grote file![]()
Collega van me heeft de stap gemaakt. Van een appartementje naar een vrijstaand huis in een dorpje op 1km van een stad welke alles heeft behalve een Mediamarkt/Ikea. Scheelde hem én een hoop reistijd (want hij woonde niet heel ver, maar wel altijd file), een hoop geld en hij verdient niet minder...
ligt wat aan je sector natuurlijk. Als je fabrieksarbeider bent zal het loon vast lager liggen in het Noorden/Oosten. Maar juist omdat veel technici en specialisten denken dat ze enkel in de randstad van waarde zijn, is daar een tekort aan in deze regio. Als wij een vacature plaatsen hebben we vaak nauwelijks reacties. Puur omdat de mensen hier gewoonweg niet zitten
Even off-topic natuurlijk;
Maar heb ondertussen mijn oplossing gevonden... in 13 jaar is er natuurlijk al heel wat gebeurd, heb in die periode dan maar een appartement gekocht (gelijkvloers met tuintje, 105 vierkante meter, 180.000 euro inc. grond) en dat heb ik in 2015 van de hand gedaan met een mooie winst (verkoopprijs 250k
Mooie kansen komen voor diegenen die wachten.
Ik heb wel es meegemaakt dat meerdere mensen uit een buurt gingen klagen bij de gemeente. Het gebied werd een parkeerplaats voor vergunninghouders (enkel de bewoners) en er werd strikt gecontroleerd. Ik weet niet hoeveel vergunningen er per huishouden werden verstrekt, maar misschien is dit een oplossing?
Zelf heb ik ook twee auto's en zorg er altijd voor dat 1 voor mijn deur staat en de andere verderop. Meestal doen mijn buren dat gelukkig ook.
Zelf heb ik ook twee auto's en zorg er altijd voor dat 1 voor mijn deur staat en de andere verderop. Meestal doen mijn buren dat gelukkig ook.
back to topic...
Snelle blik op de APV in Breda leert dat dit valt onder paragraaf 5:2;
In het bestemmingsplan is geregeld of hij überhaupt een taxibedrijf op de betreffende locatie mag hebben. Je kunt dat vinden op ruimtelijkeplannen. Specifiek moet aangegeven zijn in het bestemmingsplan met de bedrijfscategorie voor taxibedrijven (ik dacht categorie 2). Ik heb even voor Breda gekeken, maar Breda lijkt wel wat achter te lopen met het herzien van zijn bestemmingsplannen
(of ik moet toevallig 2 bestemmingsplannen gevonden hebben die al oud zijn en uitzondering zijn).
De opmerkingen over het feit of zijn bedrijf wel of niet rendabel is, of er sprake is van ondermijning, ontduiking, witwassen, geen idee of die hout snijden. Voor hetzelfde geld heeft hij een taxibedrijf en handelt hij in tweede handstaxi's. Breda is in ieder geval redelijk actief op het gebied van crime-fighting. Fiscus en justitie gaan vaak hand in hand met elkaar in dat soort situaties. Mogelijk is het waarschijnlijk al op het netvlies van de diensten, maar ik zou het melden bij de gemeente, zij hebben een loket hiervoor (en vragen ook te melden als je iets opvalt in je wijk/buurt) en eventueel kun je anoniem melden (let op dat is geen aangifte!) bij de politie.
edit: typo's
Snelle blik op de APV in Breda leert dat dit valt onder paragraaf 5:2;
- Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:
- 3 of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren binnen een cirkel met een straal van 100 meter met als middelpunt een dezer voertuigen; dan wel
- de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.
In het bestemmingsplan is geregeld of hij überhaupt een taxibedrijf op de betreffende locatie mag hebben. Je kunt dat vinden op ruimtelijkeplannen. Specifiek moet aangegeven zijn in het bestemmingsplan met de bedrijfscategorie voor taxibedrijven (ik dacht categorie 2). Ik heb even voor Breda gekeken, maar Breda lijkt wel wat achter te lopen met het herzien van zijn bestemmingsplannen

De opmerkingen over het feit of zijn bedrijf wel of niet rendabel is, of er sprake is van ondermijning, ontduiking, witwassen, geen idee of die hout snijden. Voor hetzelfde geld heeft hij een taxibedrijf en handelt hij in tweede handstaxi's. Breda is in ieder geval redelijk actief op het gebied van crime-fighting. Fiscus en justitie gaan vaak hand in hand met elkaar in dat soort situaties. Mogelijk is het waarschijnlijk al op het netvlies van de diensten, maar ik zou het melden bij de gemeente, zij hebben een loket hiervoor (en vragen ook te melden als je iets opvalt in je wijk/buurt) en eventueel kun je anoniem melden (let op dat is geen aangifte!) bij de politie.
Is dit dan per persoon of per huishouden? Wellicht dat zijn ouders, broers/zussen ook een auto hebben.htca schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:04:
Dat betekent dat hij 3 voertuigen bedrijfsmatig mag parkeren (Taxi = het gebruiken van een voertuig voor het vervoeren van personen tegen betaling = verhuren, zie artikel 5:2.2). Als hij meer voertuigen heeft, moet hij die op eigen terrein plaatsen.
My favorite programming language is solder.
Er staat persoonlijke vermeldingen in de paragraaf. Voertuigen "die aan hem toebehoren".Puch-Maxi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:17:
[...]
Is dit dan per persoon of per huishouden? Wellicht dat zijn ouders, broers/zussen ook een auto hebben.
Als hij een taxi bedrijf heeft behoren alle voertuigen aan hem, dan maakt het niet uit wie er in de taxi rijdt, zou ik zeggen.
tijd voor wat klusjes!
Er staat duidelijk "3 of meer"... Dus hij mag er maar 2 parkeren.htca schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:04:
back to topic...
Snelle blik op de APV in Breda leert dat dit valt onder paragraaf 5:2;Dat betekent dat hij 3 voertuigen bedrijfsmatig mag parkeren (Taxi = het gebruiken van een voertuig voor het vervoeren van personen tegen betaling = verhuren, zie artikel 5:2.2). Als hij meer voertuigen heeft, moet hij die op eigen terrein plaatsen.
- Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:
- 3 of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren binnen een cirkel met een straal van 100 meter met als middelpunt een dezer voertuigen; dan wel
In het bestemmingsplan is geregeld of hij überhaupt een taxibedrijf op de betreffende locatie mag hebben. Je kunt dat vinden op ruimtelijkeplannen. Specifiek moet aangegeven zijn in het bestemmingsplan met de bedrijfscategorie voor taxibedrijven (ik dacht categorie 2). Ik heb even voor Breda gekeken, maar Breda lijkt wel wat achter te lopen met het herzien van zijn bestemmingsplannen(of ik moet toevallig 2 bestemmingsplannen gevonden hebben die al oud zijn en uitzondering zijn).
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Klopt, het gaat om hem of zijn bedrijf. Voertuigen van ouders/zussen/broers etc vallen hier niet onders0ulmaster schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:23:
[...]
Er staat persoonlijke vermeldingen in de paragraaf. Voertuigen "die aan hem toebehoren".
Als hij een taxi bedrijf heeft behoren alle voertuigen aan hem, dan maakt het niet uit wie er in de taxi rijdt, zou ik zeggen.
Scherp... idd 2Tylen schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:23:
[...]
Er staat duidelijk "3 of meer"... Dus hij mag er maar 2 parkeren.
Alvast een warm welkom in ChaamHTT-Thalan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:34:
We gaan nu zaterdag toevallig wel naar een huis kijken in een naburig dorp (chaam, voor de geinteresseerden). Voordeel van die locatie is dat het wel bij een bos is en mijn offroad trainingsroute ligt daar.
Dank voor alle adviezen en medeleven in ieder geval.
Dit inderdaad. Als de tegenpartij zich meermaals zo opstelt, dan is een goede oplossing, die voor beide partijen werkt, ver weg helaas...wolly_a schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:03:
Dit soort situaties zijn bijna onmogelijk om op te lossen. Eén van beide kanten moet water bij de wijn doen. TS heeft al meer dan genoeg water bij de wijn gedaan en het zou raar zijn wanneer hij Taximeneer tegemoet moet komen. Taximeneer daarentegen zal nooit zijn buren tegemoet komen. Kortom: impasse waar je niet uitkomt.
Je moet hopen op een helder moment bij mr Taxi, al dan niet ingegeven door zijn ouders. Meer lijkt er niet in te zitten. Je kan nog eenmaal op je allervriendelijkst een gesprek aanknopen en proberen incl ouders aan hun keukentafel je wensen uit de doeken doen. Of de buren mobiliseren, die ook om de beurt uiterst vriendelijk hun beklag gaan doen omtrent het parkeren.
Al het andere (terugschelden, aangifte, meldingen, etc) lijkt averechts te gaan werken, maar tegelijkertijd wel zo logisch om te doen. Als zo'n gozer behalve verbaal verder ook niet toerekeningsvatbaar is, dan moet je toch uitkijken, hoe erg je ook in je recht staat.. hoe krom ook.
Ongelooflijk netjes hoe TS het tot dusver aanpakt. Maar onderaan de streep klinkt die verhuizing als de beste uitkomst (voor jullie dan).
Er is nog niks besloten
Spijker op laag water zoeken is een ding. Maar het is gewoon niet de bedoeling de openabare weg als standplaats voor je bedrijfsauto's te gebruiken. Die parkeerplekken zijn weliswaar openbaar, maar dus bedoeld voor de buurtbewoners. Stadsplanning houdt rekening met een normaal aantal auto's per gezien. Dat is niet prive+prive+4xwerk (ik neem aan dat pappie en mammie ook nog een auto hebben?).HTT-Thalan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:43:
[...]
Ja, maar dan ga ik spijkers op laag water zoeken. Mijn letterlijke verzoek aan hem is (en is geweest) om een beetje rekening met anderen te houden. Ik ga o.a. aan dat als hij blijkbaar 4 auto's heeft maar slechts met één tegelijk kan rijden hij die andere drie dan beter ergens verderop kan zetten want anders heeft hij permanent 3 plekken in gebruik op een stuk straat waar veel gezinnen wonen.
Nee, dure systemen, bla die bla.
Ik heb nooit gezegd of beweerd dat hij iets niet mag of dat hij iets zou moeten (van mij of van een ander). Maar je weet hoe het al snel gaat met mensen die zichzelf 'entitled' voelen - hele grote mond, grote woorden, lak aan iedereen en oh nou ik weet niet goed gemaakt, morgen heb je zés taxi's voor je deur, ouwe zeikerd (zijn woorden).
Hij krijgt van mij op basis van deze info nog eenmaal het verzoek om er zelf wat aan/mee te doen.
Dat soort gasten met je keihard en rucksichloos aanpakken. Die zijn al iets te gewend dat ze met dat schreeuwgedrag hun zin krijgen. Het enige wat je bereikt door 'vriendelijk' te blijven is dat ie bevestigd wordt in die mening (lees wel: ik zeg dus niet ruzie zoeken of lomp zijn als reactie).
De gemeente is het met je eens, want APV. Je kunt de gemeente eerst verzoeken en daarna dwingen om daadwerkelijk te handhaven. Logboekje bijhouden van ieder overtreding en steevast iedere week mailen. Kost wat tijd. Niks aan te doen.
En tegen de "lekke banden": Ga naar de politie en laat mutatie maken (geen aangifte) van de situatie en dat je gezien zijn gedrag bevreesd bent dat daar mogelijk gedoen van komt. Het verhaal is sterker als je niet pas voor het eerst met iets komt als er als iets is gebeurt. Het is natuurlijk altijd verstandig om m dat ook even te laten weten als ie in je gezicht gaat schreeuwen (dat zit er namelijk dik in).
Ik heb eens een akkefietje gehad met een schoonsteenveger die dacht mn vrouw op een bepaalde manier te kunnen aanspreken. Dat heb ik m vlotjes afgeleerd. zonder overtogen woorden, bedreigingen en andere verboden dingen. Dat soort types is niet gewend dat er krachtdadig terug wordt gesproken. Say it en mean it en weest verbaast.
(Top advies trouwens Hennie-M; lekker allemaal in een hoekje gaan zitten bibberen, want dat zal dat soort types wel leren. En zo glijd je hele straat dus in 5 jaar af naar 'pracht' status.)
Praat even met je andere, wel redelijk buren, groepsdruk is beter. Zowel tegen Sjonnie als de gemeente.
voor het overige is het heel simpel: Zijn auto's, zijn apparatuur, zijn bedrijf, zijn probleem. Ik heb zolangzamerhand echt meer dan genoeg van 'ondernemers' die hun centen verdienen over de rug en rust van anderen. Niks waardetoevoeging. Uitzuigers.
Good luck
edit: oh wacht, hij heeft je al bedreigd? Meteen aangifte doen bij de politie en dan een BIBOB traject aanvragen bij je gemeente. Tip voor de volgende keer: Nog een keer op aanspreken, maar nu met een buur. Dan heb je een getuige. En neem het ook meteen even op (ja dat mag in nederlands, audio only mind you).
edit2: ja verhuizen kan natuurlijk ook. Het is jouw leven. Maar dan laat je dus wel die hele situatie zo achter, voor iedereen, met weer zon natnek die heeft geleerd dat ie met schreeuwen en dreigen zn zijn krijgt.
Ik wens je succes met de situatie.
[ Voor 8% gewijzigd door BuZZem op 27-03-2019 20:18 ]
Auto's die APK hebben en verzekerd zijn mogen op parkeerplaatsen geparkeerd worden. Wel of geen taxi. Dat maakt niet uit.
Al genoemd, dus niet meer van toepassinghtca schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:04:
back to topic...
Snelle blik op de APV in Breda leert dat dit valt onder paragraaf 5:2;Dat betekent dat hij 3 voertuigen bedrijfsmatig mag parkeren (Taxi = het gebruiken van een voertuig voor het vervoeren van personen tegen betaling = verhuren, zie artikel 5:2.2). Als hij meer voertuigen heeft, moet hij die op eigen terrein plaatsen.
In het bestemmingsplan is geregeld of hij überhaupt een taxibedrijf op de betreffende locatie mag hebben. Je kunt dat vinden op ruimtelijkeplannen. Specifiek moet aangegeven zijn in het bestemmingsplan met de bedrijfscategorie voor taxibedrijven (ik dacht categorie 2). Ik heb even voor Breda gekeken, maar Breda lijkt wel wat achter te lopen met het herzien van zijn bestemmingsplannen(of ik moet toevallig 2 bestemmingsplannen gevonden hebben die al oud zijn en uitzondering zijn).
Fly or Die
Juup schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:16:
[...]
En een veroordeling hoef je sowieso niet op te rekenen, die molens draaien heeel langzaam.
offtopic:
Onzin. Als je een (liefst onafhankelijke) getuige hebt en je belt 112 dan wordt zo iemand in de regel direct aangehouden en naar het Politiebureau gebracht. Bedreiging is een ernstig feit.
Op ZSM beslist dan een OvJ binnen de IVS over de afdoening. Die molens draaien helemaal niet langzaam.
https://www.politie.nl/th...omende-criminaliteit.html
Onzin. Als je een (liefst onafhankelijke) getuige hebt en je belt 112 dan wordt zo iemand in de regel direct aangehouden en naar het Politiebureau gebracht. Bedreiging is een ernstig feit.
Op ZSM beslist dan een OvJ binnen de IVS over de afdoening. Die molens draaien helemaal niet langzaam.
https://www.politie.nl/th...omende-criminaliteit.html
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19