Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Buurjongen verandert straat in taxistandplaats

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Onze woonwijk had origineel parkeerplekken te over. Maar kleine kinderen worden groter, sommige woningen zijn overgegaan van bijstandshuurders naar (beginnende) gezinnen, dus er komen meer auto's bij. Soit.

We hebben er zelf twee (ook een luxe natuurlijk) dus die éne auto parkeren we helemaal aan het eind van de straat, waar geen huizen staan. Dan is er zo min mogelijk last van, redeneren we.

De buurjongen 3 deuren verder is alleen verder gegaan dan alleen een auto aanschaffen: Hij is een taxibedrijf begonnen. Eerst dacht ik dat hij als chauffeur werkte, maar het blijkt (want hij kwam zojuist helemaal hittepepit grote bek houden aan de voordeur) dat dit zijn eigen bedrijf is.

Ik heb hem meerdere malen gevraagd om een beetje rekening te houden met zijn taxi's. Daar waar hij eerst zijn prive auto + een taxi had, heeft hij nu 4 taxi's (plus een prive auto). En die hij niet gebruikt, pleurt hij hier in de straat neer, zo dicht mogelijk bij zijn huis, want er zit dure apparatuur in (schijnbaar). Dat het allemaal barrels uit het jaar kruik zijn die waarschijnlijk minder waard zijn dan het taxisysteem... enfin, ik dwaal af.

Hij weet dat ik het vervelend vind, maar ik spreek hem er zelden op aan, want het heeft weinig zin. Hij heeft, zoals hij dat net weer benadrukte, lak aan alles. Hij doet wat hij wil en 'pas vanaf 7 taxi's moet ik een loods huren' dus dit 'mag gewoon' (wist ik niet, weer wat geleerd).

Waarom is hij nou pissed off: Wij wonen in Breda. Maar de nieuwste taxi had een nummer uit Tilburg, dus ik dacht ik ga dat bedrijf maar eens bellen, want ik vraag me af hoe één chauffeur nou met 4 taxi's thuis kan komen. Nou ja, zo dus. Hij ís de baas. Gek genoeg beweerde de persoon aan de telefoon dat hij zijn eigen taxibedrijf heeft (in Tilburg) en dat zijn nummer waarschijnlijk nog in de ruit hangt omdat hij die taxi aan (mijn buurjongen) heeft verkocht.

Nu vraag ik me dus af: Wat moet ik hier nou mee? Ik hoef echt niet principieel elke dag voor mijn deur te parkeren, maar onderhand kan ik er nooit meer staan, hij heeft simpelweg teveel auto's. Ook niet als ik met de kinderen weg moet of als ik zware boodschappen heb, of naar de stort moet met bouwafval, of wat dan ook. Kan ik hier uberhaupt wat mee? Ik ga eerst nog wel een keer op hem inpraten als hij wat gekalmeerd is (ik had hem net kalm, maar toen kwam de buurvrouw thuis en toen blies hij zijn borst weer op en ging hij grote boze taal uitslaan en boos weglopen) maar ik ben nu wel benieuwd geworden of hier regeltjes voor bestaan - hij is immers een bedrijf aan het voeren en daar horen wat mij betreft ook verantwoordelijkheden bij.

Dus, beste mona: Mag je als uitbater van een taxibedrijf (met meerdere auto's en chauffeurs) je eigen woonwijk als je persoonlijke 'opslagplaats' gebruiken voor bedrijfsvoertuigen?

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

Acties:
  • +10Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Ik zou de lokale APV even doorspitten, een bedrijf dat overlast geeft vestigen mag niet overal.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Check. Ben al aan het bladeren.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Hebben jullie een wijkagent? Die maakt wellicht wat meer indruk, en zou ook op de hoogte moeten zijn van het lokale parkeerbeleid. Wellicht daar even een babbeltje mee maken.

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:12

Roozzz

Plus ultra

Ik zou eens een belletje naar de gemeente plegen om eens te informeren naar het hoe en wat.

Ik kan me niet voorstellen dat er geen regels voor zijn in het lokale parkeerbeleid, doorgaans zijn bedrijfsmatige activiteiten niet heel gewenst in een woonwijk. Wie rijden er eigenlijk in die 4 auto's?

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:07
Dit zou ik melden bij de gemeente. Zij zullen hierop moeten gaan handhaven.

• Gman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:39
idd gemeente contacteren, dit kan écht niet de bedoeling zijn.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:57
Discipline schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:28:
Dit zou ik melden bij de gemeente. Zij zullen hierop moeten gaan handhaven.
Maar als het niet verboden is, valt er niets te handhaven. Het enige wat dan nog overblijft is betaald parkeren in de hele wijk, iets wat heel veel gemeenten graag invoeren.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:49
Klagen bij de gemeente over gebrek aan parkeerplaatsen en even hinten dat er een taxi bedrijf zit waarvan er flink wat auto’s staan. Of als er een keer plek voor zijn huis is je auto daar demonstratief neerzetten :p

Acties:
  • +17Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Nee, ik ga eerst met eventuele info naar hemzelf. Geen zin het verder op te stoken dan nodig is. Maar ik vind dit in de APV:
Artikel 5:2 Parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d.

1.
Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:

a.
3 of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren binnen een cirkel met een straal van 100 meter met als middelpunt een dezer voertuigen; dan wel

b.
de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.

2.
Onder verhuren als bedoeld in het eerste lid wordt mede verstaan:

a.
het gebruiken van een voertuig voor het geven van lessen;

b.
het gebruiken van een voertuig voor het vervoeren van personen tegen betaling.

3.
Tot de voertuigen bedoeld in het eerste lid worden niet gerekend:

a.
voertuigen waaraan herstel- of onderhoudswerkzaamheden worden verricht die in totaal niet meer dan een uur vergen, zulks gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor deze werkzaamheden;

b.
voertuigen gebezigd voor persoonlijk gebruik van de in het eerste lid genoemde persoon.

4.
Het college kan ontheffing verlenen van het verbod in het eerste lid.
Met andere woorden: Het mag niet, tenzij hij ontheffing krijgt. En dat krijgt hij vast niet gezien de parkeersituatie (veel kinderen en gezinnen, er is al niet veel plek 'over').

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

HTT-Thalan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:33:
Nee, ik ga eerst met eventuele info naar hemzelf. Geen zin het verder op te stoken dan nodig is. Maar ik vind dit in de APV:

[...]

Met andere woorden: Het mag niet, tenzij hij ontheffing krijgt. En dat krijgt hij vast niet gezien de parkeersituatie (veel kinderen en gezinnen, er is al niet veel plek 'over').
Daar heb je in elk geval je “stok” gevonden :)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:07

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

RemcoDelft schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:31:
[...]

Maar als het niet verboden is, valt er niets te handhaven. Het enige wat dan nog overblijft is betaald parkeren in de hele wijk, iets wat heel veel gemeenten graag invoeren.
Heeft hij een bedrijfsbestemming op zijn woning dan. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Gman
Dat soort figuren roepen al heel snel dat het mag, nou mooi dus niet. Goed gevonden.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:37:
[...]

Heeft hij een bedrijfsbestemming op zijn woning dan. ;)
Eh, hij woont nog bij zijn ouders. Ik gok van niet dus.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Rukapul

Moderator General Chat
Als de gemeente wil handhaven dan is het een half eefectieve stok door het aantal.
Andere stokken zijn mogelijk APK en verzekeringen aangezien kleine taxi toko's dat vaak niet op orde hebben.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Rukapul schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:39:
Als de gemeente wil handhaven dan is het een half eefectieve stok door het aantal.
Andere stokken zijn mogelijk APK en verzekeringen aangezien kleine taxi toko's dat vaak niet op orde hebben.
Ja, maar dan ga ik spijkers op laag water zoeken. Mijn letterlijke verzoek aan hem is (en is geweest) om een beetje rekening met anderen te houden. Ik ga o.a. aan dat als hij blijkbaar 4 auto's heeft maar slechts met één tegelijk kan rijden hij die andere drie dan beter ergens verderop kan zetten want anders heeft hij permanent 3 plekken in gebruik op een stuk straat waar veel gezinnen wonen.

Nee, dure systemen, bla die bla.

Ik heb nooit gezegd of beweerd dat hij iets niet mag of dat hij iets zou moeten (van mij of van een ander). Maar je weet hoe het al snel gaat met mensen die zichzelf 'entitled' voelen - hele grote mond, grote woorden, lak aan iedereen en oh nou ik weet niet goed gemaakt, morgen heb je zés taxi's voor je deur, ouwe zeikerd (zijn woorden).

Hij krijgt van mij op basis van deze info nog eenmaal het verzoek om er zelf wat aan/mee te doen.

• .Maarten
Je kunt ook nog controleren of hij wel een taxi vergunning heeft. Hier is een lijst te vinden:
https://www.kiwaregister....gunning-voor-taxivervoer/

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je in de KvK überhaupt iets van een vestigingsadres vinden?

Acties:
  • +71Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Nou, weten we dat ook weer. Ik zag hem net lopen en heb hem de info van de APV aangeboden. Daarbij aangegeven dat ik geen behoefte heb met de gemeente te bellen, maar dat ik hem de info mee wil geven en dat we het best even uit kunnen praten.

Ik moest maar gauw naar binnen gaan of hij zou me naar binnen trappen, kale kankermongool dat ik ben.

Juist.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:49:
Nou, weten we dat ook weer. Ik zag hem net lopen en heb hem de info van de APV aangeboden. Daarbij aangegeven dat ik geen behoefte heb met de gemeente te bellen, maar dat ik hem de info mee wil geven en dat we het best even uit kunnen praten.

Ik moest maar gauw naar binnen gaan of hij zou me naar binnen trappen, kale kankermongool dat ik ben.

Juist.
Ik kan uit betrouwbare bron vertellen dat dat al genoeg is voor bedreiging ;)

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
RobinHood schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:50:
[...]

Tja, ik had ook niet beter moeten verwachten. Zijn moeder hoorde hem die woorden uiten vanaf 3 deuren verder en is hem komen halen, dus toen was het gesprek ook ten einde :').

Ik heb al vaker 'gesprekken' gehad met figuren in deze straat over strontonbenullige zaken die gewoon normaal zouden moeten zijn, zoals niet om 1 uur 's nachts kneiterharde muziek draaien, niet als een debiel door de straat racen of je vuurwerk gewoon lekker met oudjaar afsteken, maar het heeft voor sommige mensen gewoon weinig zin.

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 20-03-2019 20:55 (30%)

Acties:
  • +21Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Je vraagt je toch af hoe die taxi chauffeurs aan hun imago komen. :o

Sterkte in ieder geval.

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
RobinHood schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:50:
[...]

Heeft een taxichauffeur een verklaring van gedrag nodig?

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:42

Kecin

Je keek.

Maak sowieso even foto's van de situatie (niet zo eens voor hier, maar mocht het ooit verder gaan. Zorg dat data en tijden daarop staan. Kan nuttig wezen in de toekomst).

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Wat je nu bereikt hebt is dat als iemand anders de politie/ wijkagent/ gemeente gaat bellen hij al een slachtoffer heeft gevonden.
Alvast gefeliciteerd met je lekke banden :(

• krietjur
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:21

krietjur

Where am I?

Rukapul schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:56:
[...]

Wat ik zo snel kan vinden heb je die inderdaad nodig..

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
[...]

Google zegt van wel. Maar dan ga ik zijn broodwinning frustreren (nou ja, big mac winning, want eten doet hij nog bij paps en mams). En zolang hij er de cel niet voor indraait heb ik daar met zulke figuren alleen mezelf mee. Ik heb hier wel drie kindjes rondlopen.

• .Maarten
[...]

Voor het aanvragen van de taxivergunning ben je een VOG nodig ja.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@HTT-Thalan Ga na of hij daar een bedrijfsvestiging heeft, en informeer bij de gemeente hoe of wat, en laat dat op papier zetten. maak geregeld foto's van de situatie en als je veel bewijs hebt, en dit in je buurt niet gewenst is, naar politie(wijkagent in 1e instantie)
[...]

Ja, maar een verklaring omtrent gedrag stelt niet veel voor.
(of gedrag in het verleden, geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving)

Hackus wijzigde deze reactie 20-03-2019 21:02 (40%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Farezz
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:43
Vraag aan buren of zij er ook last van hebben. Als jij de enige bent die gaat klagen zal hij misschien vervelend doen, maar als je met de hele buurt komt gaat hij misschien eindelijk uit huis.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Farezz schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:00:
Vraag aan buren of zij er ook last van hebben. Als jij de enige bent die gaat klagen zal hij misschien vervelend doen, maar als je met de hele buurt komt gaat hij misschien eindelijk uit huis.
Ja, dat intimiterende gedrag zal hij vast niet alleen bij mij proberen. Ik weet (want mijn vrouw staat via de kinderen met enkele moeders in contact) dat veel buren over de eerder gerefereerde issues niet durven klagen uit angst voor represailles (van diverse personen in de straat, niet alleen hijzelf).

Daar hebben we dus niet zoveel aan. Ik heb net wel even met de politie gebeld om advies en we hebben afgesproken dat ik in ieder geval een dossier aanleg bij de wijkagent. Die gaat dan niet bij iemand aan de deur komen (bij mij of bij hem) maar dan is de situatie in ieder geval bekend.

• Highland
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18:23
Op een dag gaat meneer op zichzelf wonen en ik neem aan dat zijn ouders dan graag in goede harmonie met hun buren daar willen blijven wonen. Dus: ga vooral eens samen met een paar buren met zijn ouders praten: "hoe kunnen we dit nu oplossen zodat we samen prettig in onze straat kunnen wonen?"

En verder een bondgenootschap starten met buren en een dossier aanleggen.
'Speak softly but carry a big stick'

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Highland schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:11:
Op een dag gaat meneer op zichzelf wonen en ik neem aan dat zijn ouders dan graag in goede harmonie met hun buren daar willen blijven wonen.
Vergeet dat maar. Van wie denk je dat zulke mensen hun gedrag hebben geleerd? De ouders zijn waarschijnlijk even erg, of bagatelliseren alles wat hun lieve zoontje doet.

Acties:
  • +18Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ja, hij ging al helemaal los toen ik dat nummer op zijn taxi belde :'). Ik gaf aan niet te hebben kunnen vermoeden dat die taxi van hem was - er stond immers een nummer uit Tilburg op! "Ja, je probeerde me dus te naaien door mijn baas te bellen! Maar dat soort geintjes pik ik niet!". Als ik met zijn ouders ga praten voelt hij zich zwaar ontzettend op zijn pik getrapt natuurlijk. Het jammere is: als je wat hebt "moet je naar hem zelf komen" - maar met 'hem zelf' valt niet te praten. Het is my way or the highway met hem.

Kijk, hij zou natuurlijk gewoon kunnen besluiten om zich als een normaal weloverwogen en nadenken mens te kunnen gaan gedragen.... ach wat voor gekke dingen zeg ik nou :').

Eigenlijk, eigenlijk moet zo'n type gewoon een hengst met een knuppel in het gezicht hebben. Want getuige zijn woorden aan mij, is dat zijn preferente manier van communiceren. Maar daar heb ik dan weer niet zo'n trek in.
downtime schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:17:
[...]

Vergeet dat maar. Van wie denk je dat zulke mensen hun gedrag hebben geleerd? De ouders zijn waarschijnlijk even erg, of bagatelliseren alles wat hun lieve zoontje doet.
Nee, in dit geval zijn dat hele aardige Turkse mensen met wie ik verder geen beef heb. Toen de beste knul, destijds ongeveer 14 jaar oud, een bus pur uit mijn bouwcontainer trok en die over mijn stoep leegspoot onder de smoes 'hij viel uit mijn handen' (ik heb het hem zien doen nota bene) heeft de vader hem meegenomen om samen mijn stoep te poetsen. De moeder groet altijd vriendelijk en is hem ook nu komen halen omdat ze het niet vond kunnen wat hij allemaal uitbraakte.

Ik denk dat ze de controle gewoon kwijt zijn geraakt. Ik vermoed dat de vader intern best wel streng is naar zijn kinderen en dat hij daar gewoon een beetje slecht op reageert.

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 20-03-2019 21:22 (33%)

• Meester_J
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18-04 17:27
[...]

Nee, daarom is het ook allemaal schorriemorrie. Net als glazenwassers en stucadoors. >:)

• CappieL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:49
.Maarten schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:58:
[...]
Voor het aanvragen van de taxivergunning ben je een VOG nodig ja.
Een VOG zegt niets over je gedrag... alleen of je met justitie in aanraking bent gekomen.

PSN: Cappie85 (PS4)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
CappieL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:34:
[...]

Een VOG zegt niets over je gedrag... alleen of je met justitie in aanraking bent gekomen.
Zoals vanwege een aangifte en eventuele veroordeling vanwege bedreiging?

• CappieL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:49
aangifte weet ik niet, veroordeling wordt zeker wel meegenomen in een VOG-procedure.

PSN: Cappie85 (PS4)

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:34

Aight!

'A toy robot...'

Welke wijk woon je in Breda?

Ik woon richting centrum, bij de Belcrum en hier is alles voor vergunninghouders. Wij kregen zelf in ons appartement aangeboden om voor gereduceerd tarief a €80,- per maand een plek in de parkeergarage te huren. (die 1 km lopen is). Mafkezen dat het zijn in Breda :P.

Wijkagent op de hoogte brengen en anders met buren lang genoeg blijven klagen bij de gemeente, dan moeten ze wel iets gaan doen lijkt me. (of zeggen dat het niet veilig/gevaarlijk is voor kinderen, of iets dergelijks)

Te koop CANON EF 70-200 F/4 : https://tweakers.net/aanbod/1937148/canon-ef-70-200mm-f-4l-usm.html

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Aight! schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:54:
Welke wijk woon je in Breda?

Ik woon richting centrum, bij de Belcrum en hier is alles voor vergunninghouders. Wij kregen zelf in ons appartement aangeboden om voor gereduceerd tarief a €80,- per maand een plek in de parkeergarage te huren. (die 1 km lopen is). Mafkezen dat het zijn in Breda :P.

Wijkagent op de hoogte brengen en anders met buren lang genoeg blijven klagen bij de gemeente, dan moeten ze wel iets gaan doen lijkt me. (of zeggen dat het niet veilig/gevaarlijk is voor kinderen, of iets dergelijks)
https://www.npostart.nl/t.../12-02-2018/VPWON_1282706

'nuff said :7.

Hier is niks vergunningshouders. Zoals de buurjongen zegt: "Ik betaal wegenbelasting, ik mág hier parkeren, ik zál hier parkeren. Ik hoef met niks en niemand rekening te houden."

• Metalfreak
  • Laatst online: 10:14

Metalfreak

Hoije woh!

Ik lees even mee, ik heb ook zo'n taxibedrijf in de straat zitten.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:40

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Metalfreak schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:06:
Ik lees even mee, ik heb ook zo'n taxibedrijf in de straat zitten.
Bedoel je 'Ik heb er een' of 'er zit er bij mij in de straat ook een' ? ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:45
Dat de gemeente hier niet direct werk van maakt... als er geen omgevingsvergunning verleend is aan dit misbaksel.

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 4,9 1,305v - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• Metalfreak
  • Laatst online: 10:14

Metalfreak

Hoije woh!

DukeBox schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:07:
[...]

Bedoel je 'Ik heb er een' of 'er zit er mij in de straat ook een' ? ;)
Bij mij in de straat zit er een. Heeft ook diverse auto's verspreid over de hele straat staan. In de zomer werd er nog een Mercedes in beslag genomen.

• Jaaap
  • Niet online
Hou iig de wijkagent op de hoogte en doe aangifte van bedreiging als je denkt dat je bedreigd bent.
Een aangifte komt niet op z'n VOG te staan, dat zou wel heel raar zijn.
En een veroordeling hoef je sowieso niet op te rekenen, die molens draaien heeel langzaam.

Vetten zijn gezond. Eet meer vetten en minder koolhydraten.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:17
Als taxichauffeurs hung VOG verliezen vanwege bedreigingen aan een kale kankermongool dan zou het op straat lekker rustig zijn. :P

• -MD-
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19:45
Mag ik even opmerken dat ik vind dat je de casus netjes opbouwt. Nu scheelt het kennelijk dat je er geen grijze haren van kunt krijgen, maar toch... Zat mensen die ergernis laten opkroppen en zelf onfatsoenlijk worden of meteen allerlei instanties bellen en een ander niet de gelegenheid bieden tot inzicht te komen dat het anders kan.

Kom zelf helaas wekelijks, soms dagelijks in contact met zulke opgewonden standjes (gelukkig met m'n werk, niet waar ik woon) en het blijft altijd frustrerend dat er mensen bestaan die gewoon niet aanspreekbaar zijn, in welk opzicht dan ook. Wat, voor de duidelijkheid, iets heel anders is dan een andere mening hebben.

Mocht je, zoals gesuggereerd, straks ineens een paar lekke banden hebben. Je mag er bij mij eentje komen declareren. Fatsoen moet nooit buigen voor onfatsoen.

Steam: -MiDe- Uplay: MiDe- PSN: MiDe-- Origin: -8-MiDe-4-

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:55
HTT-Thalan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:22:
Nu vraag ik me dus af: Wat moet ik hier nou mee?
Aan de veiligheid van je gezin denken ;)
Persoonlijke benadering is gedaan, meerdere malen lees ik, en werkt niet. Stop daar vooral mee voordat het escaleert en zo'n jongen gekke dingen in zijn hoofd haalt. Zo te lezen wordt zijn agressie nog enigszins in toom gehouden door de ouders, maar het is altijd oppassen. Draag het vooral over aan gemeente en politie.

• dimmak
  • Laatst online: 14:25
Kijken of de politie er wat mee kan doen en anders klagen bij de gemeente. Ik neem aan dat je niet de enige bent, dus vraag je buren om mee te doen.

• raugustinus
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:51
Hennie-M schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:57:
Wat je nu bereikt hebt is dat als iemand anders de politie/ wijkagent/ gemeente gaat bellen hij al een slachtoffer heeft gevonden.
Alvast gefeliciteerd met je lekke banden :(
Wat je zou bereiken als je niks zegt en gelijk stiekumpjes andere mensen op hem afstuurt? Een maatschappij waar niemand elkaar meer aan durft te spreken voor wat dan ook. Heb je enig besef wat voor een nare maatschappij dat zou zijn?

Kudo's voor de TS en zijn manier van handelen!

Het glas is half vol, niet half leeg. 8)7

Rob Augustinus

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HTT-Thalan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:43:
[...]
Ja, maar dan ga ik spijkers op laag water zoeken. Mijn letterlijke verzoek aan hem is (en is geweest) om een beetje rekening met anderen te houden. Ik ga o.a. aan dat als hij blijkbaar 4 auto's heeft maar slechts met één tegelijk kan rijden hij die andere drie dan beter ergens verderop kan zetten want anders heeft hij permanent 3 plekken in gebruik op een stuk straat waar veel gezinnen wonen.
Weet je ook waarom hij vier auto's heeft als hij de enige chauffeur is? Dat is een beetje vreemd. Heeft hij wel klanten anders lijkt het meer op een of andere witwaspraktijk. Ik ben ooit in een pizzeria geweest (ook in Breda) met tien auto's rond etenstijd, ik was de enige klant de auto's reden niet uit en het duurde een uur voor mijn pizza klaar was. Dan ga ik toch twijfelen of het wel een pizzeria is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:42
raugustinus schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:15:
[...]

Wat je zou bereiken als je niks zegt en gelijk stiekumpjes andere mensen op hem afstuurt? Een maatschappij waar niemand elkaar meer aan durft te spreken voor wat dan ook. Heb je enig besef wat voor een nare maatschappij dat zou zijn?

Ja dat is allemaal heel stoer en zo, maar wel de keiharde realiteit. Hij heeft voldoende vriendjes om je auto te bekrassen en banden lek te steken en er kraait werkelijk waar geen hond naar. En de politie heeft er absoluut geen tijd voor, dus tel uit je winst.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:31

BazzH

Kei-goed...

Marzman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:21:
[...]

Weet je ook waarom hij vier auto's heeft als hij de enige chauffeur is? Dat is een beetje vreemd. Heeft hij wel klanten anders lijkt het meer op een of andere witwaspraktijk. Ik ben ooit in een pizzeria geweest (ook in Breda) met tien auto's rond etenstijd, ik was de enige klant de auto's reden niet uit en het duurde een uur voor mijn pizza klaar was. Dan ga ik toch twijfelen of het wel een pizzeria is.
Dit dus. Een taxibedrijf met een groot percentage stilstaande auto's stinkt. Zo'n taxi moet eigenlijk dag en nacht rijden, maar op doordeweekse nachten is er over het algemeen vrij veel inactief. Maar da's dus 's nachts. Overdag en 's aovnds moet het spul rijden, anders klopt er iets niet. Daarom staan taxibusjes hier in de wijk vaak ook op het gras of op een andere manier fout geparkeerd: als ze 's avonds stilgezet worden zijn bijna alle parkeerplekken bezet door de bewoners.

Think smart........ Act stupid........

• Tommie12
  • Laatst online: 22:39
Ik vind dat je veel moed hebt.
Na één zo'n gesprek zou ik me al gedeisd houden.

Dit is het type kerel dat perfect weet welke auto en huis van jou is, en er dan eens een paar krassen of wat verf op gaat spuiten. Je zit met een hoop schade, en bewijzen kan je niks.

Ik zou alvast een dashcam kopen, want vroeg of laat gaat die over de rooie.
Aangifte bij de politie voor bedreiging zou ik wel doen, maar niet verder aandringen bij hem zelf. Je hebt geprobeerd, en het lukt niet.

Hij denkt waarschijnlijk nog altijd dat hij niks mis doet. Stel dat hij maar 3 taxi's had, dan was er niks mis (wel asociaal). En dergelijke types hebben er een hekel aan dat de buren even voor politie gaan spelen.

Hier in de buurt was er vroeger een oude man die zelf papiertjes onder de ruitenwisser stak als je auto 3cm te ver naar links of rechts stond, en niet aarzelde de politie te bellen als de vuilbakken een kwartier te vroeg buiten stonden. Ik trok me van de man niks aan, maar er heeft er toch ooit ééntje zijn zelfbeheersing verloren, en toen is dat afgelopen met een nazi kruis op zijn gevel. Niemand weet wie het deed, en dat kruis is een hele tijd blijven staan.... Wel waren er minder papiertjes.

Let wel: ik vind dat je niks verkeerd doet, en hij wel, maar wil je gewoon waarschuwen dat bij escalatie er weinig winnaars zijn.

• raugustinus
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:51
dehardstyler schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:29:
[...]

Ja dat is allemaal heel stoer en zo, maar wel de keiharde realiteit. Hij heeft voldoende vriendjes om je auto te bekrassen en banden lek te steken en er kraait werkelijk waar geen hond naar. En de politie heeft er absoluut geen tijd voor, dus tel uit je winst.
Stoer? Daar is niks stoers aan. En de politie maakt wel tijd om enige bescherming te bieden hoor. Maar als we op deze voet doorgaan maken we het er zelf ook naar.

Rob Augustinus

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Kudo's aan TS inderdaad. Ik zou me liever ook gedijst houden na een paar een aanvaring met zo'n buurjongen. Soms haal je je daarmee alleen maar meer problemen op de hals, omdat zo'n buurjongen een keer gaat overkoken en zichzelf niet meer in toon weet te houden. We leven tegenwoordig in een maatschappij waar niets meer te gek is.

De andere kant van de medaille is dan wel weer dat TS natuurlijk niet over zich heen hoeft laten lopen door zo'n snotjong. Misschien inderdaad eens informeren bij overige buren of je met z'n allen hier tegen op kan treden.

Uit ervaring weet ik dat de wijkagent ook niet zoveel doet. Er stonden in mijn straat (vorieg buren met 4 auto's) ook steeds auto's op de stoep terwijl er bewust een parkeerverbod gold aan die kant van de straat. Er zat een blinde bocht en met auto's aan die kant van de weg had dat wel eens verkeerd af kunnen lopen.

Efin, paar keer gemeld bij de buren. Geen reactie. De wijkagent een keer getipt. Geen actie. Ik kreeg alleen een mailtje terug dat het hun nooit opgevallen was en zij het probleem niet zien. |:(
Toen was voor mij de kous af. De buren zijn later verhuist, dus het probleem is opgelost.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Arcastin
  • Laatst online: 17:05
HTT-Thalan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:57:
[...]

https://www.npostart.nl/t.../12-02-2018/VPWON_1282706

'nuff said :7.

Hier is niks vergunningshouders. Zoals de buurjongen zegt: "Ik betaal wegenbelasting, ik mág hier parkeren, ik zál hier parkeren. Ik hoef met niks en niemand rekening te houden."
Aanhanger met wielklem parkeren op een plek waar hij zijn taxi's altijd neerzet? "tja mijn aanhanger mág hier staan, en hij zál hier staan zolang ik hem niet nodig heb. Is niet jouw plek dus hoef geen rekening te houden met jou".

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Arcastin schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:58:
[...]

Aanhanger met wielklem parkeren op een plek waar hij zijn taxi's altijd neerzet? "tja mijn aanhanger mág hier staan, en hij zál hier staan zolang ik hem niet nodig heb. Is niet jouw plek dus hoef geen rekening te houden met jou".
Nee hoor. In de meeste APV's mag je ook geen aanhangers voor langere tijd op een parkeerplaats stil laten staan. Misschien dat die buurjongen dat niet weet en denkt een eigen koekje van eigen deeg krijgt, maar technisch gezien niet juist.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:50

Imnoa

Met award-winning ondersigtel

HTT-Thalan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:22:
Dat het allemaal barrels uit het jaar kruik zijn die waarschijnlijk minder waard zijn dan het taxisysteem... enfin, ik dwaal af.
Ze lekken niet toevallig olie? Want milieudelict en verboden.

Artikel 13 Wet bodembescherming

Imnoa wijzigde deze reactie 21-03-2019 10:05 (5%)

민족의 위대한 태양

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gunner schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:59:
[...]

Nee hoor. In de meeste APV's mag je ook geen aanhangers voor langere tijd op een parkeerplaats stil laten staan. Misschien dat die buurjongen dat niet weet en denkt een eigen koekje van eigen deeg krijgt, maar technisch gezien niet juist.
Jawel, maar je moet hem verplaatsen om de vier dagen dan ofzo. Dus als je hem steeds een parkeerplaats opschuift mag dat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:57
HTT-Thalan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:20:
Ja, hij ging al helemaal los toen ik dat nummer op zijn taxi belde :'). Ik gaf aan niet te hebben kunnen vermoeden dat die taxi van hem was - er stond immers een nummer uit Tilburg op! "Ja, je probeerde me dus te naaien door mijn baas te bellen! Maar dat soort geintjes pik ik niet!". Als ik met zijn ouders ga praten voelt hij zich zwaar ontzettend op zijn pik getrapt natuurlijk. Het jammere is: als je wat hebt "moet je naar hem zelf komen" - maar met 'hem zelf' valt niet te praten. Het is my way or the highway met hem.

Kijk, hij zou natuurlijk gewoon kunnen besluiten om zich als een normaal weloverwogen en nadenken mens te kunnen gaan gedragen.... ach wat voor gekke dingen zeg ik nou :').

Eigenlijk, eigenlijk moet zo'n type gewoon een hengst met een knuppel in het gezicht hebben. Want getuige zijn woorden aan mij, is dat zijn preferente manier van communiceren. Maar daar heb ik dan weer niet zo'n trek in.

[...]

Nee, in dit geval zijn dat hele aardige Turkse mensen met wie ik verder geen beef heb. Toen de beste knul, destijds ongeveer 14 jaar oud, een bus pur uit mijn bouwcontainer trok en die over mijn stoep leegspoot onder de smoes 'hij viel uit mijn handen' (ik heb het hem zien doen nota bene) heeft de vader hem meegenomen om samen mijn stoep te poetsen. De moeder groet altijd vriendelijk en is hem ook nu komen halen omdat ze het niet vond kunnen wat hij allemaal uitbraakte.

Ik denk dat ze de controle gewoon kwijt zijn geraakt. Ik vermoed dat de vader intern best wel streng is naar zijn kinderen en dat hij daar gewoon een beetje slecht op reageert.
Is het een idee om aan een van zijn ouders voor te stellen met z'n drieen of vieren het gesprek aan te gaan met hem? Dan weet ie vast wel hoe hij zich hoort te gedragen en spreek je hem er zelf op aan. Ik gok dat, als hij een afspraak maakt waar zijn ouders van op de hoogte zijn, hij zich er beter aan zal houden.

LinkedIn
BlackIntel

• Tommie12
Marzman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:03:
[...]

Jawel, maar je moet hem verplaatsen om de vier dagen dan ofzo. Dus als je hem steeds een parkeerplaats opschuift mag dat.
Heb dit voor mijn deur ook meegemaakt.
Overbuur was detijds een echte toko. Huurhuis helemaal afgebroken aan de binnenkant, continu deurwaarders voor de deur met politie, zwartwerk etc. We hadden er weinig last van, maar opeens stond er een aanhangwagen met schaarlift voor onze deur die hij gehuurd had voor een of andere klus.
Na een week vond ik het welletjes, en heb ik geprobeerd hem aan te spreken. Hij was heel vriendelijk, en beloofde er direct iets aan te doen.
Er gebeurde gewoon niks. Tweede keer aangesproken, 1000 excuses, maar weer niks.

Na 4 weken heb ik de wijkagent aangesproken, en die trok een vat frustratie open. Meneer krijgt dagelijks boetes, en betaalt niks. Als de politie komt, dan doen ze de deur niet open etc.
Hij zei het niet uitdrukkelijk, maar gaf aan voorzichtig te zijn. Ik begreep dat hij al een strafblad had.
Ze gaven aan geen zin te hebben om die aanhanger af te slepen omdat de gemeente dan met kosten zat en ze die toch nooit zouden terugkrijgen.

Nog 2 weken later heb ik die aanhangwagen nog eens goed bekeken, en een telefoonnummer van de verhuurder gevonden. Die heb ik gebeld, en die waren zo gelukkig. Hun aanhanger was gehuurd met een vals adres, en natuurlijk was de rekening niet betaald.
Eén dag later was die opeens weg....

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:17

Zebby

Gamed

Ik denk dat je in grote lijnen drie keuzes hebt, waarbij een win-win er niet in lijkt te zitten.

1: Je laat het zitten en accepteert de situatie. Je hebt frustratie en ongemak, maar geen reden tot angst voor wraak.
2: Je meld het bij de wijkagent en gemeente, gezien wat hij doet gewoon niet mag. Je meld ook dat je bedreigt bent met geweld. Ik zou er dan wel voor kiezen voordat je dit doet camera's te monteren voor en achter, in ieder geval gericht op je auto (die je dan wel in zicht moet kunnen plaatsen). Je onderneemt actie, meneer leert misschien iets, maar loopt wel risico op (kinderachtige) wraakacties.
3: Je verhuist. Lullig, maar dat is onder de streep de enige optie als 1 en 2 niet helpen. Ik heb collega's gehad die het hebben gedaan.

Hoe dan ook, succes. Bij mijn ouders had ik vroeger hetzelfde, 1 kranten bedrijf had zich goed voortgeplant dus iets van 5-6 kinderen. Die hadden eigen auto's en bedrijfsbussen. Er woonde ook iemand die klassieke auto's had (stuk of 3). Ik kan je zeggen dat de parkeerplaatsen goed vol stonden...
Gelukkig kwam er toen ~1,5 jaar een wietplantage naast ons (nee, oprecht nooit iets van gemerkt) dus kon ik daar onder de carport parkeren :D

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 18-04 23:51
Sowieso melden bij de gemeente, als genoeg mensen dit doen komen ze uiteindelijk wel in actie.
En de regel dat hij er 3 taxi's mag parkeren bestaat voor zover ik weet niet.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 21-03-2019 10:31 (29%)

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zebby schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:22:
Ik denk dat je in grote lijnen drie keuzes hebt, waarbij een win-win er niet in lijkt te zitten.

1: Je laat het zitten en accepteert de situatie. Je hebt frustratie en ongemak, maar geen reden tot angst voor wraak.
2: Je meld het bij de wijkagent en gemeente, gezien wat hij doet gewoon niet mag. Je meld ook dat je bedreigt bent met geweld. Ik zou er dan wel voor kiezen voordat je dit doet camera's te monteren voor en achter, in ieder geval gericht op je auto (die je dan wel in zicht moet kunnen plaatsen). Je onderneemt actie, meneer leert misschien iets, maar loopt wel risico op (kinderachtige) wraakacties.
3: Je verhuist. Lullig, maar dat is onder de streep de enige optie als 1 en 2 niet helpen. Ik heb collega's gehad die het hebben gedaan.

Hoe dan ook, succes. Bij mijn ouders had ik vroeger hetzelfde, 1 kranten bedrijf had zich goed voortgeplant dus iets van 5-6 kinderen. Die hadden eigen auto's en bedrijfsbussen. Er woonde ook iemand die klassieke auto's had (stuk of 3). Ik kan je zeggen dat de parkeerplaatsen goed vol stonden...
Gelukkig kwam er toen ~1,5 jaar een wietplantage naast ons (nee, oprecht nooit iets van gemerkt) dus kon ik daar onder de carport parkeren :D
Maar het is toch van de zotte dat er überhaupt rekening gehouden zou moeten worden met wraakacties? Waar moet het heen met zo'n mensen, denk ik dan. Maar goed, het zit er natuurlijk wel dik in gezien de eerdere uitbarstingen van desbetreffende persoon. Ik zou voor eigen veiligheid inderdaad ook zeker investeren in een aantal (IP-)camera's en je auto (indien mogelijk) in het zicht van een van de camera's zetten.

Het is normaliter ook geen zuivere koffie dat je een 'taxibedrijf' hebt met 4 voertuigen die constant stil staan. Misschien is er iets op het gebied van belastingontduiking (witwassen) gaande en kan de Belastingdienst de hele tent dichtgooien. Als er op verschillende momenten van de dag 3 of 4 taxi's stil staan en er komt toch op magische wijze geld binnen is dat op zijn minst opvallend :+

Moet zeggen dat er bij ons in de straat ook een tekort aan parkeerplaatsen is, en je hebt buren die (ondanks een eigen oprit) de auto gewoon in een parkeervak knallen. Buren die geen oprit hebben of wat dan ook, zitten dan in de problemen. Zelf hebben we 5 voertuigen die we gewoon op eigen perceel kunnen zetten, denk als we die in de parkeervakken zouden zetten dat er binnen de kortste keren ook iemand voor mijn deur staat O-)

i7 6700K - GTX1080 - '74er Kever - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge HD5000SE)

• waah
  • Laatst online: 21:19
downtime schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:17:
[...]

Om dat even tegen te spreken :+
We hebben het over een "puber". Tot je 21e zijn je hersenen sowieso nog niet helemaal ontwikkeld. DUs aannemen dat de ouders "ook zo zijn" is wat kort door de bocht.

Zo hebben wij ook 1 "zo'n familie" in de straat. hebben paar keer per jaar een onaangekondigd feestje, die eigenlijk standaard wel uit de hand lopen (als in: ruzie tussen de feestgangers zelf). Maar verder weinig overlast. Mijn reactie zoals velen: Zolang ik er geen last van heb, ga ik me er niet mee bemoeien. En als het vervelend wordt, vraag ik de wijkagent/politie wel. Met zulk volk valt niet te praten.

Tot mijn vader (62, sportleraar op zowel VMBO/MBO) mijn kozijn kwam repareren. De jonge zoon (18) had een nieuw bootje voor de deur staat op trailer en die was hij aan het opknappen. En de muziek moest natuurlijk op standje 11. Mijn vader, gewend aan dit soort jongeren, sprak hem erop aan dat de muziek wel erg luid stond, dat er vaak kinderen lagen te slapen op dit tijdstip in de buurt (2 uur s'middags. veel kleine kinderen in de buurt) en of het zachter mocht.

Meteen een grote bek, intimiderend op mijn pa aflopen. Maarja, die is zelf vrij breed en laat zich al lang niet meer bangmaken door een 18-jarig broekje. Hij heeft elk werkuur 30 van dit soort knaapjes/meisjes in de klas. Na wat geschreeuw heen en weer droop het mannetje af.

5 minuten later kwam hij weer naar buiten. Kwam keurig en rustig zijn excuses aanbieden, gaf aan waarom die zo makkelijk uit zijn slof schoot (veel kritiek op school/werk) en gaf aan voortaan de muziek zacht te zetten. Waarop mijn vader enkel zei: Ik snap best dat je even je muziek wil testen. En even hard is prima hoor. Maar denk een beetje om de buurt.

Wat bleek: Hij had zijn geraas tegen zijn moeder voortgezet, en verteld dat een of andere ouwe hem verbood muziek aan te zetten. De moeder kende haar zoon blijkbaar, en heeft hun dus even uitgelegd hoe je met mensen omgaat. O-)

De buurjongen en mijn vader groeten elkaar nu altijd even, maken een praatje (vaak over de boot in kwestie) en van de jongen hebben we geen last meer gehad.

Het kan dus prima. De ouders zijn echt niet altijd "even erg" als de kinderen. Als de kinderen uberhaupt erg zijn. Maar dat soort "volk" wordt vaak op neergekeken/minderwaardig gezien. En als dat jaren zo voelt, krijg je uiteindelijk vanzelf dat ze zo reageren.

Dit gesprekje is vast ook begonnen met: "Goh, door al die taxi's in de straat kunnen wij nu niet meer goed parkeren, kunnen er niet een aantal weg?" in plaats van: Hey buurman, alles goed? Ben je taxichauffeur? Oh het is je eigen bedrijf? oh vandaar dat er zoveel taxi's staan. Goed bezig voor je leeftijd. Maar even over die taxi's, waarom staan die allemaal hier? Want voor het aanzicht in de straat is het netter als een deel misschien verderop staat, daar waar geen huizen staan. Zou dat een probleem zijn?.

Die laatste kost veel meer tijd. Maar toen ik nieuw in de wijk kwam, en de buurman zei: "Die parkeerplaats is van mij, want daar sta ik altijd" was mijn reactie ook: "Ik zie geen naam staan, of een parkeerbord met kenteken. Dus als er plek is zet ik hem er neer". Als je begint met een eis, ben je bij de meeste mensen aan het verkeerde adres volgens mij. Later die week de buurman nog eens gesproken waarom hij daar parkeerde, en hij gaf aan dat die graag in het midden stond zodat zijn vrouw, die slecht ter been was, makkelijk kon uitstappen. Dus nu parkeer ik mijn auto in de vakken ernaast met genoeg ruimte voor hem/haar.

De relatie tussen TS en de jongen is waarschijnlijk al te slecht om nog een normaal gesprek aan te gaan (zonder iets van wijkagent). Maar communicatie lost een hoop problemen op.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 21:58

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Ik woon gelukkig in de betere buurten van Breda, maar daar kwam laatst de wijkagent bij mijn buurman vanwege klachten omdat zijn bus een stukje over de stoep uitstak (vanaf zijn eigen oprit).

Nu heeft hij inderdaad een nieuwere grote bus, en die past niet helemaal op zijn eigen oprit.

Maar de buurman die klaagde (want we weten wie het is) die zet zijn auto nooit op zijn eigen oprit, maar op de publieke plaatsen. Maar goed, dat is verder niet van belang.

Maar een keer met de wijkagent praten kan dus helemaal geen kwaad, want die gaat wel even langs.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Tommie12
Kuusj schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:36:
[...]

Maar het is toch van de zotte dat er überhaupt rekening gehouden zou moeten worden met wraakacties? Waar moet het heen met zo'n mensen, denk ik dan. Maar goed, het zit er natuurlijk wel dik in gezien de eerdere uitbarstingen van desbetreffende persoon. Ik zou voor eigen veiligheid inderdaad ook zeker investeren in een aantal (IP-)camera's en je auto (indien mogelijk) in het zicht van een van de camera's zetten.
Het is inderdaad zo, maar ik ken mensen die daar intussen anders over nadenken.
Als je op een paar maand tijd 3 keer een band of een ruit van je auto mag betalen uit eigen zak, en je auto ondertussen vol krassen staat, en je hebt nog eens wat persoonlijke bedreigingen naar je hoofd gekregen, dan zijn er mensen die niet meer slapen, en in een depressie raken.
Dan is het veel beter voor je gezondheid om de situatie te negeren en elke dag 100m te stappen, dat is nog goed voor je gezondheid ook.

• wowly
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14:32
Intimidatie werkt altijd maar tijdelijk. Laat je niet intimideren, schakel op tijd de politie in. Zij hebben een dossier nodig voordat ze echt wat kunnen doen. Bedreigen onmiddellijk aangifte van doen. Blijf zakelijk, communiceer via brieven. Camera op je wagen en je huis, met een beetje mazzel is dat dossier zo rond....

• Zebby
  • Laatst online: 19:17

Zebby

Gamed

[...]

100% mee eens, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas in de realiteit niet gelijk aan elkaar. Dus moet je afwegen wat je belangrijker vindt.

@wowly Het nadeel is dat afhankelijk van de psychische staat van de persoon in kwestie het effect langdurig kan zijn. Het is makkelijk praten van een afstand, maar als er een kans is op (significante, kostbare) schade of zelfs lichamelijke schade dan is het toch anders. Dat ik er niet zo van onder de indruk ben zegt niet dat mijn vrouw dat niet is. En geweld en dreigen lossen niks op, dat kan alleen maar escaleren tot het een keer echt fout gaat.

Zebby wijzigde deze reactie 21-03-2019 11:19 (24%)

• Imnoa

Imnoa

wowly schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:01:
Intimidatie werkt altijd maar tijdelijk. Laat je niet intimideren, schakel op tijd de politie in. Zij hebben een dossier nodig voordat ze echt wat kunnen doen. Bedreigen onmiddellijk aangifte van doen. Blijf zakelijk, communiceer via brieven. Camera op je wagen en je huis, met een beetje mazzel is dat dossier zo rond....
Bovenstaande inderdaad, dossiervorming is belangrijk.

Nu hopen dat dit geen oplaadkabelgate-achtig iets wordt

민족의 위대한 태양

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Imnoa schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:17:
[...]

Nu hopen dat dit geen oplaadkabelgate-achtig iets wordt
Help me even, welke poort?

• Imnoa

Imnoa

민족의 위대한 태양

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Ohja, die ken ik nog! In dit geval lijkt het me in ieder geval een stuk objectiever. Voor nu zal het wachten zijn op de acties die TS kan ondernemen, ik zie dit topic een dezer dagen wel weer opborrelen.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18:15
[...]

Maar het is toch van de zotte dat er überhaupt rekening gehouden zou moeten worden met wraakacties? Waar moet het heen met zo'n mensen, denk ik dan. e keren ook iemand voor mijn deur staat O-)
Iets dergelijks meegemaakt en op het politiebureau (waar ik aangifte wilde doen) kreeg ik te horen "Aangifte doen is prima maar houdt U er rekening mee dat de aangeklaagde dan uw naam en adres komt te weten. En onze ervaring is dat hij dan waarschijnlijk langs komt om verhaal te halen".

Gezien het feit dat ik toe nog kleine kinderen had maar geen aangifte gedaan. Laf? Ja zeker, maar rustig slapen is ook wat waard.

• luukmans7
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:59
Hang maar camera's op bij je huis en een dascam idd.

• robertpNL
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
TonVH schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:28:
[...]

Iets dergelijks meegemaakt en op het politiebureau (waar ik aangifte wilde doen) kreeg ik te horen "Aangifte doen is prima maar houdt U er rekening mee dat de aangeklaagde dan uw naam en adres komt te weten. En onze ervaring is dat hij dan waarschijnlijk langs komt om verhaal te halen".

Gezien het feit dat ik toe nog kleine kinderen had maar geen aangifte gedaan. Laf? Ja zeker, maar rustig slapen is ook wat waard.
Je hebt het recht om een ander adres dan je woonadres in de aangifte op te nemen. Bv van een kennis of werkgever. Dat is dan een zogenoemde domicilie adres. Je naam kan dan ook uit de aangifte worden gehaald. De politie moet je hierover meer kunnen vertellen.

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:51
RemcoDelft schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:31:
[...]

Dat valt wel mee. Dat (betaald en/of vergunningparkeren) moet je namelijk ook handhaven en levert in woonwijken helemaal niet genoeg op.

2430Wp ZW

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12-04 17:22
Is anoniem melden dan geen optie? Wellicht dat ze toch even komen kijken wat er aan de hand is (maar goed, de kans is er dat de desbetreffende gast toch 1 +1 bij elkaar op kan tellen en alsnog verhaal komt halen...

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-04 14:10

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zou wel tenminste even 10 dagen wachten tot je iets anoniem meld. Anders heb je geheid een hoop gedoe met je buurman...

Asus Zenbook i7 256gb

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

TonVH schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:28:
[...]

Dat is werkelijk complete onzin, sowieso heb je altijd het recht om anoniem aangifte te doen. Bovendien mag er niet zomaar gemeld worden waar de klacht vandaan komt, hooguit dat het buren/bewoners uit de buurt betrof.
Helaas is dit namelijk één van de manier waarop bepaalde korpsen het aantal moeilijk oplosbare aangiftes probeert te verlagen...

En nee, dit is geen gevalletje "heb ooit iets op een feestje of in de kroeg gehoord", dit komt direct bij een zeer betrouwbare bron van mij bij de politie vandaan.

@HTT-Thalan
Ik kan niet anders zeggen dan dat je het heel netjes aanpakt. Ik zou zeker nog even een poging wagen bij de ouders, daar hadden jullie altijd een goede relatie mee, dus waarom zou je die niet aanspreken. Uiteindelijk woont hij nog steeds bij ze in, dus heeft hij zich te schikken naar z'n ouders.

Daarnaast is dit iets wat je bij de afdeling handhaving van de gemeente moet melden, zij gaan in de eerste plaats over de APV en handhaving daarvan. Dit is een gevalletje aantasting van de leefbaarheid in woonwijken en dat is iets waar de meeste gemeentes toch wel strikt op zijn.

Het is trouwens niet zo dat het huis per definitie als bedrijfslocatie moet worden aangemerkt. Een kleine ondernemer mag vanuit huis werken zonder daarvoor vergunningen e.d. nodig te hebben. Alleen mag het geen hinder veroorzaken, zoals parkeerdruk door auto's van werknemers of, zoals in dit geval, bedrijfsauto's. En de gemeente heeft daarvan bepaald dat zonder vergunning dit niet meer dan 3 voertuigen mogen zijn.

Enige escape die hij kan hebben hierin, is dat de auto's niet allemaal op zijn naam staan. De regel in de APV is gericht op persoon of bedrijf namelijk. Als al die auto's op naam van verschillende mensen staan, heb je geen poot meer om op te staan, anders dan een civiel rechter die kijkt naar de werkelijke situatie.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Dat dekt de apv juist wel onder het mom "toevertrouwd aan".

Ioniq EV

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Equator schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:40:
Maar een keer met de wijkagent praten kan dus helemaal geen kwaad, want die gaat wel even langs.
Nou, als je dat in mijn buurt doet, dan weten ze direct wie er 'geklaagd' geeft en dan krijg je een stoeptegel door je autoruit, raam, o.i.d.

Het aparte hier is dat de kids eigenlijk prima opgevoed zijn. 'Mevrouw, mijn zusje heeft iets over de schutting gegooid wat ik graag terug zou willen, ,mag ik dat even uit uw tuin halen?', 'Mevrouw, mag ik uw kat aaien?'

OK de jongste 2 halen weleens wat kattenkwaad uit, belletjetrekken en tot vervelens toe om snoepjes komen vragen, maar dat is het dan wel. De paar tieners hier hoor of zie ik amper, op 1 16/17 jarige meid na die heeft in de zomer zowat elke week een voortuingfeest ( :') )met muziek op standje '3 straten verder' tot een uur of 4. }:|

De ouders daarentegen....
1 stomdronken tokkie heeft mijn ouders staan bedreigen omdat ze 'tegen zijn scooter aan hadden gezeten'. Alle communicatie van enkele gezinnen gaat via geschreeuw, zowel binnenshuis als buitenshuis. 'Ik kan niet voor een baas werken' (wel 2 autos voor de deur en vaak korte bezoekjes van heel veel mensen), 'Als iemand last heeft van mijn muziek, interesseert me dat geen ***", als er eens iemand leuk zit te pianospelen ofzo is de reactie knoerthard Nederlandstalige ****muziek opzetten (voor zover ze dat al niet aan hadden staan).
Reacties tegen politie als die vraagt om terug in huis te gaan is om meer mensen te halen inclusief eieren stokken enzo, kids van 5 jaar tot na 12uur 's snachts op straat (met skateboards en rollerskates). Mensen die grote afvalcontainers maanden lang laten staan zodat er vanalles af waait en dat dan uiteraard niet opruimen. Sowieso weinig parkeerplekken hier na 5u vanwege de werkbussen, maar die mensen werken dan nog denk ik dan maar. Lekker hout/zooi verbranden in een ton in je voortuin/op straat, bij voorkeur midden in de nacht en vuurwerk afsteken het hele jaar door, ook leuk. Er ligt erg vaak zooi in mijn tuin: sigarettenpeuken, plastic afval, vuurwerkresten, hondepoep, ... Als ik in mijn tuin bezig ben en niet direct alle losse tegels opruim is dat een slecht idee... 1 buurman heeft nu een nieuwe hond, zo'n blauwe stafford achtige.

Yay.

Ik hoop dat al die kids hier een beetje goed terecht komen, met zulke voorbeelden heb ik daar echter een hard hoofd in...

Maar anyway, de politie bellen als het een klereherrie is om 3uur 's nachts? Beter niet in deze buurt...

Mijn buurman: 'Jij past hier niet tussen...'

No shit, Sherlock... Als ik een andere keuze had...
Gelukkig zitten er ook normale buren tussen, maar je hebt dus maar een paar van die 'tokkiegezinnen' in de straat nodig om de hele straat 'onder de duim te houden'.

</rant>

Maar ontopic, voor sommige mensen werkt de politie bellen (of iedere andere vorm van autoriteit) dus als een rode lap, en is dus niet altijd verstandig. Ik kon me dat ook niet voorstellen voordat ik hier terecht kwam, maar het kan dus ook flink in je nadeel werken :'(

En het is me ook opgevallen hoe vaak de gemeente/woningbouw/politie/... iets niet kan oplossen:
Klemgezet door een zeer agressieve man omdat ik op 'zijn' parkeerplek stond (dat bleek overigens 50m van zijn huis). Uren gewacht en nog geen agent te zien en ik kon dus niet naar huis, uiteindelijk heeft hij zijn auto zelf weggezet omdat er een grote bestelbus langsmoet en dat paste niet.

Sociale woningbouw flat bij mij in oude buurt waar jonge (Turkse) jongen toen hij ~17 was een paar wietplanten had en een paar jaar later ineens een nieuwe BMW had en vlak daarna nooit meer iemand thuis was (~5 jaar lang) van dat gezin. Alleen af en toe 5 minuten om de post op te halen. Maar wel af en toe steeds een paar dagen 'rare' mensen erin waar de onder en bovenburen last van hadden, en een keer 2 jonge Turkse gasten die met een megagrote sleutelbos daar aan de deur stonden te rammelen.
Woningbouw: bedankt voor het melden, maar de wijkagent gaat er al regelmatig langs maar er is nooit iemand thuis/ze doen nooit open (nee duh, want DIE WONEN ER AL JAREN NIET MEER), nu 2 jaar later 'wonen' ze er nog steeds voor zover ik weet.

Dat valt mij dan persoonlijk flink tegen eigenlijk... Ik heb dan ondertussen ook een stuk minder illussies over wat de politie kan/wil/gaat doen... :| Dus als je die kant op gaat, wens ik je veel succes!

sorry voor de rant

• Batsgeit
  • Laatst online: 22:55
Beetje offtopic, maar kunnen we hier geen lijstje maken van buurten waarin de gemiddelde Tweaker woont? Weet ik waar ik niet heen ga verhuizen :+

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:08
Batsgeit schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:01:
Beetje offtopic, maar kunnen we hier geen lijstje maken van buurten waarin de gemiddelde Tweaker woont? Weet ik waar ik niet heen ga verhuizen :+
Akkoord, jeetje, ik woon in een prima wijk en dit soort taferelen is echt gekkenwerk.

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22:21
deepbass909 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:35:
[...]

Dat is werkelijk complete onzin, sowieso heb je altijd het recht om anoniem aangifte te doen. Bovendien mag er niet zomaar gemeld worden waar de klacht vandaan komt, hooguit dat het buren/bewoners uit de buurt betrof.
Helaas is dit namelijk één van de manier waarop bepaalde korpsen het aantal moeilijk oplosbare aangiftes probeert te verlagen...

En nee, dit is geen gevalletje "heb ooit iets op een feestje of in de kroeg gehoord", dit komt direct bij een zeer betrouwbare bron van mij bij de politie vandaan.
Ik ben geen expert (gelukkig, en hoop dat ook niet te worden), maar de Rijks Overheid zegt echt iets anders...
https://www.rijksoverheid...aangifte-doen-bij-politie
Aangifte doen bij politie

Bent u slachtoffer of getuige van een strafbaar feit? Dan kunt u aangifte doen bij de politie. In sommige gevallen is dit zelfs verplicht. Bijvoorbeeld bij moord of doodslag.
Aangifte doen

U kunt op verschillende manieren aangifte doen bij de politie. Dat kan telefonisch, op het politiebureau, via internet of via een 3D-loket. Op de website van de politie vindt u verschillende misdrijven waarvan u aangifte kunt doen. En op welke manier u dan het beste aangifte kunt doen.
Anoniem aangifte doen

Het is niet mogelijk om anoniem aangifte te doen. U kunt wel een misdaad anoniem melden.
Hoe een tegenpartij dan weer aan de gegevens uit de aangifte komt, weet ik niet. Ik zou zeggen dat de politie daar vertrouwelijk mee om hoort te gaan, in ieder geval tijdens het onderzoek de melder's privacy moet beschermen.

• dragon2
  • Niet online
Batsgeit schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:01:
ik wil over een paar jaar naar Nijmegen verhuizen, als mensen tips hebben over welke straten/wijken ik niet moet wezen om bovenstaande taferelen zoveel mogelijk te vermijden, houdt ik me sterk aanbevolen! ;)

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Bedankt dat je dit topic in mijn leven hebt gebracht. Heb 'm op alleen TS reacties gezet, popcorn erbij en gaan.

• Tommie12
dragon2 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:24:
[...]

ik wil over een paar jaar naar Nijmegen verhuizen, als mensen tips hebben over welke straten/wijken ik niet moet wezen om bovenstaande taferelen zoveel mogelijk te vermijden, houdt ik me sterk aanbevolen! ;)
Gewoon eens een paar blokjes rond wandelen op een zaterdagmiddag als het een beetje mooi weer is. Je zal snel zien wat voor mensen daar wonen.
En altijd eens een praatje slaan met je mogelijk toekomstige buren voor je iets koopt of huurt is wel handig.
Vooral vragen of ze daar al lang wonen, en of ze goede buren hebben.

• dragon2
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:27:
[...]

Gewoon eens een paar blokjes rond wandelen op een zaterdagmiddag als het een beetje mooi weer is. Je zal snel zien wat voor mensen daar wonen.
En altijd eens een praatje slaan met je mogelijk toekomstige buren voor je iets koopt of huurt is wel handig.
Vooral vragen of ze daar al lang wonen, en of ze goede buren hebben.
Mja. De oude bewoners hier zeiden dat het een rustige buurt was, my ****

En volgens mijn 'tokkie' buurman zijn ZIJN buren tokkies :*)

Het is ook wel een stuk wat je gewend bent denk ik? Voor mij is het echt een WTF ervaring hier, komende uit een familie met bijna allemaal koophuizen en ook een aantal boerderijen. Ik ga echter geen hypotheek meer krijgen, dus zit vast aan huur. Niet dat dat alles zegt qua woonervaring, maar mijn ervaringen tot nu toe zijn niet hoopgevend :|

Mijn probleem is dat ik weinig keuze heb, huizen snel weg zijn en ik niet even heen en weer kan rijden naar Nijmegen. Vandaar, ervaringsdeskundien (met een 'normaal' referentiekader) zijn welkom ;)

Of een vriend met een huis in een normale buurt :P O-) _O-

• waah
  • Laatst online: 21:19
@dragon2 tja aan de oude bewoners vragen is natuurlijk niet echt representatief :-P daarom loop je ff door de buurt, en praat je met mensen waarvan je verwacht dat ze geen tokkies zijn :-P

Als het trouwens een paar huizen zijn, zou ik gewoon de politie bellen. Als het de hele straat is, dan weten ze natuurlijk dat jij het bent. Maar als dat niet zo is....

Het vervelende gezin dat hier in de straat woont, is tegenwoordig een stuk rustiger. Logisch, want ze hebben genoeg klachten en politiebezoekjes gehad dat nog 1x politie betekend dat ze uit hun huurwoning worden gezet.

Maar als niemand meld, en je je laat intimideren door verhalen als "we weten dat jij het was" (en dat roepen ze tegen elke buurman die niet in hun straatje past, niet enkel tegen jou) dan veranderd er zeker niets...

Wel balen voor je verder. Maar als ik daar zou wonen, was ik al lang verhuisd. Nederland is groter dan Nijmegen en de Randstad.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Inmiddels begint dit wel een heel erg opsomtopic te worden van burenproblemen. Graag weer terug naar de kern van het probleem bij @HTT-Thalan

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• hollandnick
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:09
[...]

Hatert, wolfskuil, (delen van) Dukenburg

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• Dorpse
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:51
SmurfLink schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:26:
[...]

Bedankt dat je dit topic in mijn leven hebt gebracht. Heb 'm op alleen TS reacties gezet, popcorn erbij en gaan.
offtopic
Jammer dat ik deze niet kan zien omdat ik niet aan de 100 posts kom, ben meer een lezer dan schrijver, ik ga daar maar eens verandering in brengen :9 .
/offtopic

Misschien dat het tijd wordt om wel alvast wat ip camera's op te gaan hangen?

Dorpse wijzigde deze reactie 21-03-2019 14:31 (11%)

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
raugustinus schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:15:
[...]

Als het om redelijke mensen zou gaan, ja dan heb je helemaal gelijk.
Maar de TS heeft al meerdere voorbeelden aangegeven dat normal communiceren niet mogelijk is en retributie waarschijnlijk zal gaan plaatsvinden. Dit is ook niet hoe ik het zou willen... maar bij sommige dingen moet je wel reëel zijn.

• Luuk1983
  • Laatst online: 18:42
[...]

Ongeveer drie kwart van Nijmegen, de rest is onbetaalbaar ;)

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
[...]

[Offtopic]
Als geboren Nijmegenaar kan ik je afraden om in Hatert, Willemskwartier, Wolfskuil of Neerbosch-Oost te gaan wonen. In andere wijken/stadsdelen zitten ook wel stukken waar het minder gezellig kan zijn, maar in die wijken is het wel erg vaak raak.

Lindenholt en Dukenburg hebben ook slechte delen (Malvert, Meijhorst, grote stukken van Zwanenveld, Hegdambroek, Voorstenkamp) waar nog wel eens een moord of schietpartij plaatsvindt, maar ook wel leuke wijken (Weezenhof, Staddijk, Wellenkamp, Gildenkamp) waar je aan het water of aan een park kunt wonen.

In Noord (Lent/Oosterhout/Waalsprong) is het goed wonen, maar je moet wel van nieuwbouw/namaak-oudbouw houden. Oost is ook prima (maar niet echt kindvriendelijk want druk).

Het centrum zou ik mijden, maar meer omdat het uitgaanspubliek en de evenementen daar voor overlast kunnen zorgen.

• Mektheb
  • Laatst online: 16:30
Luuk1983 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:43:
[...]

Wat is onbetaalbaar ?, In mijn regio betaal je al de hoofdprijs voor een hok van 50m2.

• Gman
Luuk1983 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:43:
[...]

Dat is de helft van de reden dat ik zojuist een woning in Wijchen gekocht heb, de plekken waar ik wel wil wonen in Nijmegen is op 1 hand te tellen.
Overigens met plezier 9 jaar in de Meijhorst gewoond maar je moet wel in de juiste straat zitten.

Maar verder ontopic:
Een gesprek bij hem thuis naast de ouders met meerdere buren zou wel eens een oplossing kunnen zijn.
En geef bij dit soort hittepetitjes dat hij zijn ding mag doen maar dat er nog meer mensen zijn die een parkeerplek nodig hebben, overigens hebben die mensen ook "allemaal dure spullen" in de auto als tegenargument.

Gman wijzigde deze reactie 21-03-2019 15:10 (13%)

• Luuk1983
Gman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:09:
Dat is de helft van de reden dat ik zojuist een woning in Wijchen gekocht heb.
Gefeliciteerd en welkom in het mooie Wijchen ;)

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

Pagina: 1 2 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True