Vijandige juf op school zoon 8 jaar, wat moet ik hier nu mee

Pagina: 1
Acties:
  • 5.366 views

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Al een tijdje merk ik op dat de juf van mijn zoontje op school nogal vijandig staat tegenover mij. Ik zie geen directe aanleiding, geen aanvaring gehad, geen discussies, niks. De kleine doet het goed in haar klasje, is tevreden over haar, krijgt lovende commentaren in zijn agenda, enz, enz...

Nu bracht ik hem een tijd geleden naar school, meldde aan de juf dat hij zich niet zo lekker voelde en als het aanhield, dat ze me kon opbellen. Kreeg een nogal afwijkende, vijandige "jajaja" reactie.

Nu hoor ik net dat zoonlief vorige week zijn asthma-puffer niet kon vinden op school. Juf belt eerst mijn vrouw op. Batterij GSM plat. Daarna belt ze opa op, die als "reserve contact" geregistreerd staat... Nu staan uiteraart mijn vrouw en mezelf als ouders als "eerste contact" aangemeld. Mijn GSM is altijd opgeladen en staat altijd aan. Waarom hoor ik als vader niks?

Wat moet ik hier nu mee? Ben er niet zo gelukkig mee dat ik vier, vijf dagen na datum via via moet horen dat mijn zoon in ademnood zat op school en zijn asthma puffer in de klas blijkbaar niet vindt, en de juf het vertikt mij als vader op te bellen. Nu was het nog een onschuldige aanval die met even naar buiten te gaan, over ging, maar kon net zo goed een full blown aanval zijn en dan ben je het best maar zo snel mogelijk op Spoed in zijn geval.

Ben er in ieder geval niet gelukkig mee.

Wat doe ik nu? Zelf de discussie met de juf aangaan? Op de directie afstappen? Zoon is zeer tevreden over zijn juf, krijgt goeie punten enz, doet het goed en zij geeft ook wel best goed les voor zover ik dat kan beoordelen dus ik wil niet op gevoelige tenen gaan stampen en hem daarmee schade berokkenen maar wat er gebeurd is kan toch niet door de beugel.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

How about gewoon eens normaal op haar afstappen en melden dat je de volgende liever gebeld wordt na je vrouw?

Gelijk naar de directie stappen lijkt me onnodige escalatie. En die "vijandige" jajaja reactie, dat kan natuurlijk ook een stukje interpretatie zijn.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En misschien heeft ze wel gehoord van je problemen en wilt ze je niet belasten met stress?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is er nu precies aan de hand?

Je kreeg een (naar jouw mening) te korte bevestiging dat ze je gehoord heeft over je opmerking dat je zoontje wat ziekig was. En als tweede hebben ze je één keer "overgeslagen" met bellen...

Wat is er nu precies vijandig? Heb je enig idee hoe druk een lerares het heeft als haar klas volloopt?

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 18-03-2019 16:22 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 10:44

Croga

The Unreasonable Man

Je noemt hier twee voorbeelden. Als je daar je mening op baseert vindt ik dat een beetje erg beperkt.

Een wijs man zei ooit "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.". In dit geval kan "Stupidity" door honderden andere kwalificaties vervangen worden voordat "Malice" om de hoek komt kijken.

De volgende keer dat je daar bent gewoon vragen "Hey, ik hoorde dat er laatste een probleem was en dat mijn vrouw niet bereikbaar was. Je kunt mij ook gewoon altijd bellen natuurlijk. Als het om zoontje gaat ben ik altijd bereikbaar" en kijken hoe de reactie dan is. Als ze dat weer af doet met "jajaja" dan kun je best zeggen "Zoontje is belangrijk voor mij, wil je mij volgende keer bellen als vrouw niet bereikbaar is?"

En als je dan nog geen zinnige reactie krijgt, een keer een afspraak maken voor een diepgaander gesprek, en vragen hoe ze jullie verstandhouding ziet.

De directie is absoluut nog niet im frage, escalatie is een laatste redmiddel wat nooit tot een betere verstandhouding gaat leiden.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 10:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gesprek aanvragen en op de vrouw af even vragen: "Is er iets dat ik niet weet?".

Hoogstwaarschijnlijk iets prive aan de hand bij de beste mevrouw en niet door heeft dat ze non-verbaal/verbaal niet goed reageert. Of ja ze vind je verschrikkelijk.

Communiceren is niet zo moeilijk :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
En je vrouw? Ervaart zij dat ook?

[ Voor 9% gewijzigd door robertpNL op 18-03-2019 16:25 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

demichel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:16:

Wat doe ik nu? Zelf de discussie met de juf aangaan?
Bingo!

Elect a clown, expect a circus.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wellicht is het een juf die zeer veel werk op haar bord krijgt, haar volledig inzet voor de kinderen en soms even geen zin heeft na een drukke dag in vragende ouders. Het lijkt me niet gek dat juffen en meesters overbelast raken en daardoor niet altijd hun happy face kunnen tonen. Dat is wel duidelijk door de stakingen op het moment.

Ik zou het in ieder geval niet persoonlijk nemen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:21:
En misschien heeft ze wel gehoord van je problemen en wilt ze je niet belasten met stress?
Waar doel je op?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56

Rmg

Laat je vrouw eerst eens praten met de Juf.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat moet ik hier nu mee?
Ik vind dat je om 1 voorval al wel snel tot de conclusie komt dat ze vijandig naar jou zou zijn, waarschijnlijk is dat niet het geval. Om dat zeker te weten had het sneller geweest om de juf direct te benaderen en het te vragen, wij kunnen de vraag ook niet beantwoorden voor haar, want wij spreken immers niet namens haar.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:21
Er lijkt me eigenlijk niet zo veel aan de hand als ik eerlijk ben. Beetje dramaqueen-achtige taferelen hier. Als elke ouder zo zou reageren en zo veeleisend is bij een juf met 32 koters in de klas, houdt ze geen tijd meer over om haar lessen vorm te geven :9

Gewoon even rustig aan die juf vragen of er misschien iets aan de hand is of aangeven dat je iets als niet zo fijn hebt ervaren lijkt me prima. Misschien had ze zelf wel veel meer aan haar hoofd (privé, op school) en kwam dit er even 'net niet zo lekker' tussendoor.

• demichel
Vorkie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:21:
Zo had ik het nog niet bekeken.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@demichel Wat dacht je van normaal bespreken ?
Je zit zelf niet lekker in je vel, maar dat hoeft niet te betekenen dat 'de juf' tegen jou is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• demichel
Dank voor alle reacties. Ik over-reageer misschien wat.

Ze weet ongetwijfeld dat ik nogal veel op mijn bordje heb tegenwoordig (wordt hard aan gewerkt) en wil me er niet mee belasten.

niet altijd van het negatieve uitgaan, rustig ademhalen, michel :)

[ Voor 52% gewijzigd door demichel op 18-03-2019 17:13 ]

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
Als leerkracht op een basisschool kan ik je alleen maar vragen om met de leerkracht in gesprek (open, zonder beschuldiging) te gaan. Het zou mij ook kunnen overkomen. Waarschijnlijk heeft de leerkracht het niet door en handelde ze in het moment. Ik zou het in ieder geval erg prettig vinden wanneer een ouder met mij hierover in gesprek zou gaan, dan kan ik er namelijk ook iets aan veranderen.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Gewoon even vragen of ze in het vervolg jou kan bellen. Wie weet had ze je nummer niet paraat, miste er ergens een cijfertje, of staat het niet goed in het school systeem. Niet gelijk het zo persoonlijk nemen en gaan escaleren..

I have stability. The ability to stab.

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10 13:47
Niet gek dat leraren allemaal overspannen zijn als je hierom al naar de directeur zou stappen :+

Wat zou je tegen je zoon van 8 zeggen hoe hij zoiets op moet lossen? Doe dat zelf ook.

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11 09:18

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

MaZeLe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:12:
Als leerkracht op een basisschool kan ik je alleen maar vragen om met de leerkracht in gesprek (open, zonder beschuldiging) te gaan. Het zou mij ook kunnen overkomen. Waarschijnlijk heeft de leerkracht het niet door en handelde ze in het moment. Ik zou het in ieder geval erg prettig vinden wanneer een ouder met mij hierover in gesprek zou gaan, dan kan ik er namelijk ook iets aan veranderen.
Mooie reactie en inderdaad wat mij ook de beste optie lijkt.
Mijn vrouw zit ook in het basis onderwijs en heeft dit ook het liefst dat ouders open en eerlijk zijn naar haar.
Thomas18GT schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:28:
Niet gek dat leraren allemaal overspannen zijn als je hierom al naar de directeur zou stappen :+

Wat zou je tegen je zoon van 8 zeggen hoe hij zoiets op moet lossen? Doe dat zelf ook.
Weer zo’n stomme onzinnige reactie die totaal niks toevoegd met nog een aantal anderen in dit topic zeker zelf geen kids. Ik zou echt f****g pissig zijn als mij dit zou gebeuren en zou zelf dan ook niet heel goed de zaken in juiste verhouding kunnen zien. (Gelukkig een wijze vrouw naast me die me weet te kalmeren)

Dus voor degene die de directie opmerking neerschieten met opmerkingen erover hou gewoon je mond als je het niet fatsoenlijk kan noemen

@demichel sterkte man en ik hoop dat je wat met een aantal reacties wat kan :)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mother_Goozz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:52:
[...]

Mooie reactie en inderdaad wat mij ook de beste optie lijkt.
Mijn vrouw zit ook in het basis onderwijs en heeft dit ook het liefst dat ouders open en eerlijk zijn naar haar.

[...]

Weer zo’n stomme onzinnige reactie die totaal niks toevoegd met nog een aantal anderen in dit topic zeker zelf geen kids. Ik zou echt f****g pissig zijn als mij dit zou gebeuren en zou zelf dan ook niet heel goed de zaken in juiste verhouding kunnen zien. (Gelukkig een wijze vrouw naast me die me weet te kalmeren)

Dus voor degene die de directie opmerking neerschieten met opmerkingen erover hou gewoon je mond als je het niet fatsoenlijk kan noemen

@demichel sterkte man en ik hoop dat je wat met een aantal reacties wat kan :)
Jeez. Als jij ook al zo flipt als je een keer niet gebeld wordt, dan mag jij ook even op een kalmeringscurus imho.

Mensen maken fouten. Een lerares is niet perfect. Je zo snel laten opfokken is ook voor je kinderen niet goed. Wat zien die dan als voorbeeld?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• demichel
Jeroenneman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:04:
[...]

Jeez. Als jij ook al zo flipt als je een keer niet gebeld wordt, dan mag jij ook even op een kalmeringscurus imho.
Ieder jaar sterven kinderen door acute asthma aanvallen (touch wood).

Adequaat de contact info gebruiken lijkt me dan essentieel. Nu goed, procedure is (grotendeels dan) gevolgd, mensen werden gebeld, andere juffen zijn op de hoogte en weten wat te doen bij escalatie, dus da's dan weer positief.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:54

kraats

Ik rol

:? Je hebt zelf een vrouw in het onderwijs en dan reageer je zo? Mijn vrouw staat ook voor de klas en een flink gedeelte van de werkdruk komt door ouders die niet gewoon even het gesprek aangaan, maar meteen via de directeur hun ongenoegen uiten. Het is dan toch logisch dat hier gemeld wordt dat meteen naar de directeur stappen niet de juiste weg is?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:31
Belangrijkste is om bij jezelf te blijven. Beschrijf wat voor gevoel je kreeg toen je erachter kwam dat je hierover niet was gebeld. Geef aan dat je dit nare gevoel in de toekomst graag wilt verkomen door zelf gebeld te worden.

Overigens, iets wat mij toch van het hart moet, hoewel het weinig met de kern van je vraag te maken heeft, als je dit pas een week na het voorval hoort, zou ik datzelfde gesprek ook eens met mijn vrouw voeren... :+

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

Wel grappig ik ging de topicstart lezen en halverwege dacht ik, zou dit soms van demichel zijn? En bingo 😀

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:21

En je vrouw zit in het onderwijs? Weet je het zeker?
Ken ook nog wel iemand die een cursusje ‘anger management’ verzorgt, mocht je interesse hebben.. :+

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10 13:47

[...]

Haha er loopt er hier toch echt een rond hoor ;)
Maar no way dat ik voor zoiets naar de directeur zou stappen, alsof die niets beters te doen heeft. Gewoon praten als volwassen mensen is toch niet zo moeilijk?

Gelukkig kan je vrouw het wel en jou daarin sturen. Wat mij betreft is fucking (dat mogen volwassenen gewoon zeggen en schrijven hoor ;) ) pissig worden om zoiets juist onzinnig. Juist rustig in gesprek gaan lost het op.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
demichel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:09:
[...]

Ieder jaar sterven kinderen door acute asthma aanvallen (touch wood).

Adequaat de contact info gebruiken lijkt me dan essentieel. Nu goed, procedure is (grotendeels dan) gevolgd, mensen werden gebeld, andere juffen zijn op de hoogte en weten wat te doen bij escalatie, dus da's dan weer positief.
Het is in het NL overigens nog steeds gewoon Astma.

En ja, het lijkt me adequaat dat de contactinfo klopt. Maar als het zo heftig is dat het kind het risico loopt te overlijden lijkt me dat de lerares dat ook wel zodanig inschat dat er toch echt eerst 112 gebeld wordt.

I have stability. The ability to stab.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ongeacht de interpretatie hoor je als professional wel normaal te communiceren met de ouders. Als ik als verpleegkundige een “ja..ja..ja” verkoop dan krijg ik ook de vraag naar mijn hoofd geslingerd of ik met het verkeerde been uit bed ben gestapt. Ook het “per ongeluk expres niet bellen met de vader” vind ik een dingetje, je staat niet voor niets als EERSTE contactpersoon en als het argument is: ik wil hem er niet mee belasten dan slaat dat nergens op. Dan had je jezelf ook niet opgegeven als eerste contactpersoon toch?

Ik zou inderdaad de dialoog aangaan met de juf, voorkomt veel frustratie en irritatie.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:23
Knoop gewoon even een gesprekje aan met de juf. Het zijn net mensen. ;) En ook die maken weleens fouten.

Merk het in mijn omgeving ook. Veel mensen die klagen maar de juf of meester nog nooit gesproken hebben.

Naar de directie kun je nog altijd als je het gevoel hebt als de juf er niks mee doet.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Heel kritisch op de lerares, maar wel zelf een kind van 9 een 18+ spel laten spelen :? ( Verantwoord een kind van 9 GTA5 te laten spelen? )

[ Voor 18% gewijzigd door CyberMania op 18-03-2019 22:12 ]

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 00:12
Mrjraider schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:33:
Ook het “per ongeluk expres niet bellen met de vader” vind ik een dingetje, je staat niet voor niets als EERSTE contactpersoon en als het argument is: ik wil hem er niet mee belasten dan slaat dat nergens op. Dan had je jezelf ook niet opgegeven als eerste contactpersoon toch?
in alle drukte met 32 kinderen en deze situatie heeft de juf het eerste contact gebeld. Bij geen gehoor er niet bij stilgestaan dat er twee nummers bij eerste contact staan en als automatise gewoon het reserve nummer gebeld. Tadaa zaak opgelost en niet meer hoeven checken dat er nog een eerste contact was die misschien eerst gebeld had moeten worden.
Mogelijk laat het systeem niet eens standaard twee eerste contact nummers zien maar wel direct het reserve nummer.

Zaken invullen kan beide kanten op. Maar volgens mij is iedereen het erover eens dat een prettig gesprek met de juf de juiste aanpak is :)

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 20:48

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Jeroenneman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:18:
Die "vijandige" jajaja reactie, dat kan natuurlijk ook een stukje interpretatie zijn.
Question Mark schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:22:
Je kreeg een (naar jouw mening) te korte bevestiging dat ze je gehoord heeft over je opmerking dat je zoontje wat ziekig was. En als tweede hebben ze je één keer "overgeslagen" met bellen...

Wat is er nu precies vijandig? Heb je enig idee hoe druk een lerares het heeft als haar klas volloopt?
Falcon schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:22:
Hoogstwaarschijnlijk iets prive aan de hand bij de beste mevrouw en niet door heeft dat ze non-verbaal/verbaal niet goed reageert. Of ja ze vind je verschrikkelijk.
ByteMe_ schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:25:
Wellicht is het een juf die zeer veel werk op haar bord krijgt, haar volledig inzet voor de kinderen en soms even geen zin heeft na een drukke dag in vragende ouders. Het lijkt me niet gek dat juffen en meesters overbelast raken en daardoor niet altijd hun happy face kunnen tonen. Dat is wel duidelijk door de stakingen op het moment.

Ik zou het in ieder geval niet persoonlijk nemen.
Ik vind dat iedereen wel erg snel de lerares te hulp schiet in de verdediging. leuk allemaal dat een leraar zo'n stressvol leven heeft, maar om dat af te reageren op een ouder van een kind is natuurlijk not done. Laat staan dat het goed is voor het imago van de school, of het vertrouwen dat TS heeft in het goed begeleiden van zijn kind.

Nu denk ik wel dat het te vroeg is om al direct conclusies te trekken, maar als het gedrag aan houd, zou ik zeker in gesprek met met de juf zelf. Achter haar rug naar directie is ook not done. Dat doe je pas nadat je er met haar niet uit komt. Geef het gewoon wat weken/maanden om te kijken of het beter gaat, if not, gewoon praten.
CyberMania schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:08:
Heel kritisch op de lerares, maar wel zelf een kind van 9 een 18+ spel laten spelen :? ( Verantwoord een kind van 9 GTA5 te laten spelen? )
Deze reactie is totaal niet constructief voor dit topic. gek ook dat je er naar gezocht hebt.

[ Voor 64% gewijzigd door Drunken_Bear op 19-03-2019 00:52 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Drunken_Bear schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 00:42:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik vind dat iedereen wel erg snel de lerares te hulp schiet in de verdediging. leuk allemaal dat een leraar zo'n stressvol leven heeft, maar om dat af te reageren op een ouder van een kind is natuurlijk not done. Laat staan dat het goed is voor het imago van de school, of het vertrouwen dat TS heeft in het goed begeleiden van zijn kind.

Nu denk ik wel dat het te vroeg is om al direct conclusies te trekken, maar als het gedrag aan houd, zou ik zeker in gesprek met met de juf zelf. Achter haar rug naar directie is ook not done. Dat doe je pas nadat je er met haar niet uit komt. Geef het gewoon wat weken/maanden om te kijken of het beter gaat, if not, gewoon praten.

[...]

Deze reactie is totaal niet constructief voor dit topic. gek ook dat je er naar gezocht hebt.
Laten we wel wezen;
- lerares is een keer vergeten de vader te bellen IPV het reserve contact (of maakte een fout in het nummer/klein telefoon storingkje)
- reactie van lerares kwam een keer wat lakoniek/onbegrip vol over op TS

Zullen we het geheel niet opblazen? Als het TS erg dwars zit, vraag dan gewoon op een nette en beleeft een manier of ze mogelijk zijn nummer kwijt is oid omdat je niet gebeld was. Dan hoor je vanzelf hoe het zit.

Communiceren is zo efficiënt langs elkaar heen praten. Soms kom je mensen die je altijd net verkeerd lijkt te begrijpen, heeft iedereen, hoort er bij. Zeker omdat TS wat veel op z'n schouders heeft op het moment zou dat natuurlijk best kunnen; nog een extra reden om niet gelijk in de conflictmodus te schieten.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben opgegroeid met een redelijk zware vorm van astma ('puffertjes' waren voor tussendoor), eerste wat ik dan simpel zeg: waarom maak jij jouw probleem het probleem van de lerares?

'ik wil het beste voor mijn kind', 'straks gebeurd er iets met hem', 'ze moeten goed voor hem zorgen'.
De basis begint bij jezelf. Als je kind maar enige vorm van astma heeft met mogelijkheid op zware aanvallen, dan hoor je gewoon op elk mogelijke locatie zo'n ding te hebben liggen. Op de basisschool mijn zus en mijn tante (woonde naast de school), middelbaar in kluisje en gymleraar, buiten altijd 1 in mijn tas of jas te hebben zitten. Tot zover de zorg voor een kind met astma.

Maar even verder, ik neem aan dat ze opa blijkbaar wel heeft gesproken, die heeft vervolgens ook een week niets van zich laten horen in het welzijn van zijn kleinkind? Dat geval, is het wel zo slim hem daarop te hebben staan?

Maar 1 stap verder, we zijn 4 dagen (ofzo) verder en je zoon zelf heeft je dit nooit verteld? Dus je wil nu helemaal los gaan op een lerares, die initieel best adequaat heeft gehandeld (ok, misschien had ze voicemail van je vrouw moeten inspreken), terwijl je eigen vader en je eigen zoon dit ook de afgelopen 4 dagen niets hebben verteld? Maar het is dus wel mooi de schuld van de lerares? Logica het raam uit.

Buiten de geadviseerde angermanagement, zou ik eerst eens gaan werken aan goede communicatie met je eigen familie, zeker als je zorgen maakt over de astma van je kind.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Volgens mij kan je beter de juf een compliment geven.

Ze heeft namelijk - tijdens het lesgeven, met een klas vol leerlingen - zich ontfermt over een zieke jongen.
Ik ben zelf leerkracht; dit zijn altijd heel lastige momenten. Je wilt er eigenlijk helemaal zijn voor dat ene kind. Tegelijk moet je er zijn voor de hele groep.
Echt zo'n moment dat je je wilt opsplitsen... :)

Anyway: Ze heeft dus 'tussendoor' tijd gevonden om je vrouw te bellen. Daarna een alternatief nummer gezocht en gebeld. Daarna je zoontje naar buiten laten gaan; even frisse lucht halen.
Ik kan me voorstellen dat ze na een paar minuutjes even bij hem is wezen kijken. Mogelijk wel een aantal keren.
Uiteindelijk bleek het weer een stuk beter met Junior te gaan; hij kon weer fijn bij de anderen in de klas gaan zitten. :)

Opgelost!

Stel nu dat het niét beter was gegaan met je zoontje, dan had ze vast wel verder in het systeem gekeken of ze jouw nummer ook kon vinden. :)

Dus: Compliment voor de juf; fijn dat het zo is afgelopen; en attendeer haar er vriendelijk op dat ze jou altijd kan bereiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2019 03:24 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
demichel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:12:
Dank voor alle reacties. Ik over-reageer misschien wat.

Ze weet ongetwijfeld dat ik nogal veel op mijn bordje heb tegenwoordig (wordt hard aan gewerkt) en wil me er niet mee belasten.

niet altijd van het negatieve uitgaan, rustig ademhalen, michel :)
En dit somt het topic prima op. @demichel schiet niet te snel in de stress zoals je vroeger deed, je weet wat ervan komt. Gebruik Occam's Razor wat vaker om dingen om je heen te verklaren. :) Voor nu, een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.