Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21:37
Hallo,

Ik heb een vraag.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met alphafondsen.nl ze hebben verschillende fondsen onder zich die volgens de site hoge rendementen halen.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:10
sgouman schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:03:
ze hebben verschillende fondsen onder zich die volgens de site hoge rendementen halen hebben gehaald.
Wat heb je zelf als onderzocht aan de fondsen?
Welke kosten rekenen ze?

Ik heb zelf even gekeken naar de Dutch Darling fonds, is wat reactief, neemt hoge risico's. Dus stijgt harder dan de markt als de markt stijgt, maar lijkt ook harder te dalen als het algehele sentiment negatief is.

Over 2018 hadden ze een rendement van -24% dat is niet zo goed. Over de hele bestaandsgeschiedenis van dat fonds hebben ze 7,25% 14% gemaakt. Dit terwijl het beurssentiment de afgelopen 4 jaar toch aardig positief was.

Ik ben weinig onder de indruk van het fonds, ik zou er ook niet in willen zitten op een moment dat het bloed door de straten loopt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:44

Longcat

Buy & Hold

Even naar die 'Dutch Darlings' gekeken. Extreem hoge kosten (2.5% vast + 15% performance fee over de winst EDIT: + 0.5% aan- en verkoopkosten). Daarnaast pas sinds 2015 geopend, maar ze laten wel resultaten zien vanaf 2008, omdat ze toen op een 'prive-account' handelden. Lekker makkelijk...

EDIT: Ik ben wel benieuwd naar de rendementsgrafiek inclusief kosten... :')

Longcat wijzigde deze reactie 17-03-2019 13:19 (21%)

• sgouman
3x3 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:15:
[...]

Wat heb je zelf als onderzocht aan de fondsen?
Welke kosten rekenen ze?

Ik heb zelf even gekeken naar de Dutch Darling fonds, is wat reactief, neemt hoge risico's. Dus stijgt harder dan de markt als de markt stijgt, maar lijkt ook harder te dalen als het algehele sentiment negatief is.

Over 2018 hadden ze een rendement van -24% dat is niet zo goed. Over de hele bestaandsgeschiedenis van dat fonds hebben ze 7,25% gemaakt. Dit terwijl het beurssentiment de afgelopen 4 jaar toch aardig positief was.

Ik ben weinig onder de indruk van het fonds, ik zou er ook niet in willen zitten op een moment dat het bloed door de straten loopt.
7.25% is dit jaar. Sinds het begin is het 14%.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:59

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Longcat schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:17:
Even naar die 'Dutch Darlings' gekeken. Extreem hoge kosten (2.5% vast + 15% performance fee over de winst
En ook nog eens 0,5% in- en uitstap kosten. En de rendementgrafiek breekt toevallig af begin 2018.

• Longcat

Longcat

Buy & Hold

Waarom ben je eigenlijk aan het kijken naar zo'n vage partij met <25 miljoen onder beheer (zie factsheets)? Je moet per transactie minstens 10k inleggen en dan heb je nog geen idee waar ze in beleggen. De meeste mensen op dit forum doen aan
passief beleggen in een “domme” tracker of een (long-only) aandelenfonds van een bank
, zoals Alpha (super originele naam zeg) dat noemt. Waarom doe je dat niet gewoon? :)

• Hexxagon
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
Dutch Darlings, zo'n naam kan je toch niet serieus nemen? Beter investeren in dogecoin dan.

• sgouman
Longcat schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:32:
Waarom ben je eigenlijk aan het kijken naar zo'n vage partij met <25 miljoen onder beheer (zie factsheets)? Je moet per transactie minstens 10k inleggen en dan heb je nog geen idee waar ze in beleggen. De meeste mensen op dit forum doen aan
[...]
, zoals Alpha (super originele naam zeg) dat noemt. Waarom doe je dat niet gewoon? :)
Waar kan je dan beleggen in die trackers? Waar de meeste mensen hier in beleggen

Bedoel je met aandelenfonds van een bank bijvoorbeeld ing beleggen met beheer

sgouman wijzigde deze reactie 17-03-2019 13:37 (7%)

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:17
sgouman schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:34:
[...]

Waar kan je dan beleggen in die trackers? Waar de meeste mensen hier in beleggen

Neem eens een kijkje in Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8

Op tweakers wordt wel een beetje eigen inzet verwacht ;)

• Longcat

Longcat

Buy & Hold

sgouman schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:34:
[...]

Lees maar eens de topics:
Beleggen op de beurs in de praktijk
Financiele onafhankelijkheid
Staat genoeg in over zelf beleggen (bijv. bij degiro) of automatisch (Robeco, Meesman, Centraal beheer etc.).

Hier trouwens de echte rendementen (inclusief kosten) van dat Dutch Darlings fonds:

Toch een stuk lager dan die 14.8% en niet zo veel hoger dan de AEX, terwijl het risico wel veel hoger ligt. Bovendien, zoals ze zelf aangeven:
NB: het fonds kan leverage gebruiken en hedging toepassen, de AEX Index niet, dus de vergelijking is niet helemaal perfect

Acties:
  • +2Henk 'm!

• writser
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23-03 04:27
Wegblijven bij die rotzooi.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:39
10k inleg, 14,5k winst en 9k verrekende kosten. Het huis wint altijd, toch?

Mintos referral: CKJXU1

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-03 12:17
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21-03 16:48
TheUninvited schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:16:
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Ik kan je anders garanderen dat dit soort investeringen óók in de toekomst een hoop geld gaat kosten :+
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True