Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Mooie foto's, zijn deze bewerkt? Heb je ook zelf foto's gemaakt met weinig licht?michellep77 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:39:
https://photos.app.goo.gl/38qDXgbdhyFMovde7
Hier nog geen bloeiende bloesemboom helaas.
Computer nr 486 denk ik..
De foto's van het paard in beweging, was met vrij grauw weer, afstand 20/30 meter en burstmodus. Naderhand ingezoomd en licht aangepast.
In minder licht heb ik wel eea gedaan (in een kroeg met een feestavond) zal ze even iets aanpassen (vriendinnen eraf snijden)
Maar in donker geloof ik nog weinig gedaan.
maar als ik het internet lees ben ik nog wel huiverig
ik denk dat ik maar tot juni wacht, dacht dat dan zijn opvolger komt.
foto's ansich zien er wel mooi uit, maar ik ben niet zo van het bewerken op een randje afknippen na
Licht aanpassen soms, maar zeker niet altijd. Wel op enkele foto's die min of meer tegen de zon in genomen zijn.
Sinds vandaag de trotse eigenaar van de N9.
Maar 2 dingen die me direct opvielen en niet direct kan vinden.
Weet iemand hoe ik de oude navigatietoetsen terug krijg? je weet wel, vierkantje, driehoekje etc... Normaal zou dit bij gebaren staan maar ik kan die dus nergens terug vinden.
En ik zit nog op security patch van februari, ik heb een sim only dus niet gebonden aan telecom bedrijf.
Iemand die me iets verder kan helpen?
Oh ja vingerscanner werkt maar voor de helft, als mijn vingers iets of wat vochtig zijn anders niet.
Ik hoop niet dat we de maart update nog krijgen, we zouden ondertussen de april update moeten krijgen.witterholt schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:12:
@LeStef , de Maart update is nog niet beschikbaar voor de 9. Vingerafdrukscanner is inderdaad onder de maat. Hopelijk wordt dit ooit nog verbeterd met een firmware update. Om de klassieke buttons terug te krijgen even googelen op gesture navigation Android.
Lekker daar bij HMD, dacht dat Android one maandelijkse updates had, blijkbaar niet dus.
Vanaf nu worden dit soort meldingen niet meer geaccepteerd.
[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 14-04-2019 09:42 ]
[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 14-04-2019 09:41 ]
GerkeP
Schijnt dat de oude navigatie systeem niet te activeren is dus wordt het wennen met de Pie navigatie toetsen
Wat die update betreft zullen we moeten wachten.
[ Voor 17% gewijzigd door witterholt op 14-04-2019 14:37 ]
Dit staat op de Nokia site https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates :jonos schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:41:
[...]
Ik hoop niet dat we de maart update nog krijgen, we zouden ondertussen de april update moeten krijgen.
Lekker daar bij HMD, dacht dat Android one maandelijkse updates had, blijkbaar niet dus.
[mbr]Vanaf nu worden dit soort meldingen niet meer geaccepteerd. [/mbr]
HMD Global is delivering the latest Security Patches to your Android smartphone as quickly as possible. However, there are several factors which may affect the date you actually receive an update. These factors include device model, region, location, operator approvals, and Google’s Security Patch Monthly Release announcement. Security Patches are also sometimes included with Maintenance Releases.
Please note that the quoted release dates refer to the live releases for the first approved markets. In general, the release may take several days to reach all consumers within an approved market.
Users are reminded that all Maintenance and Security Patch releases should be accepted as soon as possible to help ensure a smooth Android experience.
Dat loopt altijd wel iets achter.Xfile schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:20:
[...]
Dit staat op de Nokia site https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates :
[...]
Hoorde wel iets over verbeterde UI met de april patch, even afwachten dus.
GerkeP
Maar waarom loop je nog aan te klooien met een overduidelijk defect toestel? Of vind je het fijner om te klagen dat je toestel zo brak is in plaats van het ter reparatie aan te bieden bij de toko waar je het hebt gekocht?gjs1968 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:58:
[...]
Omdat ik buiten m'n eigen bevindingen deze ook lees op de reviews en fora's, dat jij en je 7 kennissen precies de 8 goed werkende hebben prima toch....
Gisteren liep camera vast, batterij op 87%... ook een foto direct versturen via bijv whatsapp is een uitdaging, duurt lang als het al goed gaat. M'n vorige phone was een Honor 8 en die danste rondjes rond deze N9.
Dat de beloofde software update zo lang op zich laat wachten zegt ook wel iets natuurlijk, als gemeld wacht ik deze rustig af maar tevreden ben ik allerminst. Ik heb de N9 gekocht voor z'n camera maar ik vind deze vooral bij weinig licht nogal teleurstellend (voorzichtig uitgedrukt)
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
De april update is inmiddels uit voor de Nokia 9.GerkeP schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:07:
[...]
Dat loopt altijd wel iets achter.
Hoorde wel iets over verbeterde UI met de april patch, even afwachten dus.
Changelog:
- Verbeterde systeemstabiliteit.
- Verbetering van de gebruikersinterface.
- Google beveiligingspatch 2019-04.
Inmiddels heb ik de installatie afgerond: de vingerafdrukscanner lijkt iets verbeterd te zijn...
[ Voor 29% gewijzigd door witterholt op 18-04-2019 18:04 ]
Edit: de succes ratio van de vingerafdruk scanner lijkt na de update 90% tegenover 60% voor de update.
[ Voor 24% gewijzigd door dubbeldekkert op 20-04-2019 13:14 ]
al heb ik niet heel veel ervaring met "pre-update" maar de scanner lijkt (zeker na opnieuw inleren) heel wat beter te werken!
De camera crash heb ik 1x gehad, erg genoeg bij de eerste foto die ik probeerde te maken
de telefoon kwam toen net uit de verpakking en de accu was niet heel erg vol
Hier ook...LeStef schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:59:
Ik weet niet wat problemen jij hebt maar hier werkt het perfect.
Ik moet zeggen, na de enorme bak negativiteit en azijnpisserij die ik op Reddit tegenkwam valt de telefoon me helemaal niet tegen
En GLAD! Ding glijdt gewoon van de bank af. Misschien tegen mijn principes in toch een hoesje erom...
Misschien leuk om voorbeeldje van de foto te uploaden?NNF schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:56:
.... en ik heb vanmiddag in de tuin een foto gemaakt van een bij en die was best geslaagd.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
https://i.imgur.com/edNZnLB.jpg
En vanmiddag gemaakt:
https://i.imgur.com/uqF2evB.jpg
Niet bewerkt en ook niet heel veel moeite voor gedaan. Tot nu toe wel positief over de camera
Lijkt er op dat iemand de boel probeert pootje te lichten.ShellGhost schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:33:
https://www.security.nl/p...pakje+kauwgum+te+omzeilen
Veel plezier met testen.
Hier gepoogd om dat na te doen op 4 verschillende toestellen, lukt niet...............
GerkeP
Hij herkent mijn wel ingestelde vingers de helft van de tijd niet eens, laat staan een pakje kauwgomGWBoes schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:35:
Nou zelfs mijn eigen (niet ingestelde) vingers herkent hij niet.
Blijft echt een raar ding, die vingerafdrukscanner. Hij doet het soms heel goed, soms heel erg slecht.
[ Voor 15% gewijzigd door NNF op 23-04-2019 19:11 ]

Ik kan je uit de droom helpen dat zelfs na de update de scanner bij lange na niet vlekkeloos werkt.SebasFM schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:15:
Is de update inmiddels teruggetrokken? Ik zit nog steeds op de release firmware (februari 2019) en krijg met geen mogelijkheid de patch aangeboden en geïnstallerd. Ben die half gare fingerprint sensor nu wel beu en zit dus met smart te wachten op de update. Kon op internet ook geen officiële Zip vinden om te side loaden...
https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updatesSebasFM schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:15:
Is de update inmiddels teruggetrokken? Ik zit nog steeds op de release firmware (februari 2019) en krijg met geen mogelijkheid de patch aangeboden en geïnstallerd. Ben die half gare fingerprint sensor nu wel beu en zit dus met smart te wachten op de update. Kon op internet ook geen officiële Zip vinden om te side loaden...
De update is niet ingetrokken.
De laatste update staat op mijn Nokia 9. Ik heb wat foto's gemaakt, en ben nog steeds onder de indruk van de camera: https://photos.app.goo.gl/no6fwtbCTJKc2hdR8
[ Voor 26% gewijzigd door Xfile op 05-05-2019 18:24 ]
Ik was een beetje huiverig voor de fingerprintscanner, ik hoor hier heel veel verschillende verhalen over. Hij is inderdaad wat minder soepel in gebruik dan die van OnePlus 6T (waar ik ervaring mee heb). Omdat ik het toestel met Smartlock meestal unlocked heb is dat niet zo een probleem, hij wordt in principe alleen gebruikt bij bankieren en dergelijke. Wat ik meen te merken is dat hij in daglicht perfect werkt maar 's avonds thuis in het donker heel moeizaam. Als ik hem onder een lamp houd, dan werkt hij redelijk. De FPS heeft kennelijk veel licht nodig om goed te werken. Bij de OnePlus licht het pictogram daarom fel op als je moet scannen. (Kijkt iemand van Nokia mee op dit forum...?)
Ja maar niet zo fel als die van OnePlus.dubbeldekkert schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:41:
Mijn FPS licht gewoon felblauw op als ik mijn vingerafdruk scan?
Mijn scherm beveiliging (patroon) werkt ineens niet meer. Meer die daar last van hebben? Als ik omhoog swipe, gaat ie gewoon meteen aan ipv dat ik m'n patroon moet doen.
Autofocus van de camera werkt niet goed, er vervelend.
Kleuren van samsung S9 zijn beter, bijv. foto van gezicht lijkt het net of iemand lippenstift op heeft.
Nergens last van.Floretje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:57:
Zoals bekent werkt de vingersensor niet goed.
Kleuren van samsung S9 zijn beter, bijv. foto van gezicht lijkt het net of iemand lippenstift op heeft.
Al een servicerequest gedaan bij Nokia?
GerkeP
Alleen de vingersensor komt me bekend voor. Maar na de laatste update heb ik m'n vingerafdrukken opnieuw toegevoegd en gaat dit een stuk beter. Nog steeds niet perfect, maar ik wist bij aanschaf al van dit probleem en nam er genoegen mee.Floretje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:57:
Zoals bekent werkt de vingersensor niet goed.
^ dat dus?
Kan ik ergens de update opnieuw opstarten oid?
Probleem opgelost, het bleek dat Pi-hole de verbinding blokkeerde.Bongoarnhem schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:37:
Hoelang duurt bij jullie het binnenhalen van de update? Die van mij is al een week bezig die van april binnen te halen(250MB), zou toch niet zo lang moeten duren?
Kan ik ergens de update opnieuw opstarten oid?
Nu heb ik de standaard acties om dit tegen te gaan al uitgevoerd.
Helderheid omlaag zetten, bluetooth uitzetten als deze niet wordt gebruikt, mail elke uur ipv half uur controleren. Maar zelfs dan gaat de batterij niet langer dan een dag mee.
Dit valt mij nogal tegen, de voorganger van deze telefoon, een Samsung Galaxy S7 ging wat langer mee(1,5 dag).
Ervaren jullie dit ook of hebben jullie nog magic tricks om de accuduur te verbeteren?
Er zijn over het algemeen 2 oorzaken voor het sneller leeglopen van de accu.
1. Een of meerdere apps die de boel leeg trekken, kun je zien bij batterijbeheer
2. Slechte dekking van de mobiele provider
Bij mij was in de vakantie nummer 2 de oorzaak. In de middle of nowhere haalde ik de 4 uur niet (totdat ik keihard heb ingesteld dat alleen 2G gebruikt moest worden, daarna haalde ik ongeveer 7 uur)
GerkeP
Wat bij mij goed helpt, is de automatische helderheidsregeling uitzetten..Bongoarnhem schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:10:
Het valt mij op dat bij normaal gebruik(wat is normaal?) de accu krap aan een dag mee gaat.
Nu heb ik de standaard acties om dit tegen te gaan al uitgevoerd.
Helderheid omlaag zetten, bluetooth uitzetten als deze niet wordt gebruikt, mail elke uur ipv half uur controleren. Maar zelfs dan gaat de batterij niet langer dan een dag mee.
Dit valt mij nogal tegen, de voorganger van deze telefoon, een Samsung Galaxy S7 ging wat langer mee(1,5 dag).
Ervaren jullie dit ook of hebben jullie nog magic tricks om de accuduur te verbeteren?
Bij niet teveel gebruik kan ik dan bijna 2 dagen op 1 lading..
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 22-08-2019 09:32 ]
Eind volgende maand mag ik weer verlengen (heb nu een S8) en gezien ik zakelijk een Nokia 8 heb, heb ik interesse in de Nokia 9.
- De snelle updates van het OS en security updates vind ik op de Nokia 8 erg interessant.
- Het schone OS is een verademing, ten opzichte van de S8
Nu lees ik verschillende verhalen op het internet en vroeg ik me af hoe jullie ervaringen nu zijn (de meeste reviews zijn een paar maanden uit). Mijn gebruikspatroon is als volgt:
- Gebruik vooral social media/communicatie apps (Whatsapp, facebook, reddit)
- Kijk in de avond regelmatig wat video's (youtube & twitch)
- Maak graag af en toe een foto, 95% van de keren stuur ik die via Whatsapp
- Vingerafdrukscanner op de S8 zit op een dermate onhandige plek dat ik die nauwelijks gebruik (en dan lukt het pas de 4e keer)
- Batterij is nu eind van de dag wel echt leeg
- Ik laad mijn S8 draadloos op
Denken jullie dat de Nokia 9 een goede fit zou zijn?
Wat mij vooral dwars zit is de accuduur, daar hoor ik gemengde verhalen over. Kan iemand hier een goed beeld daarvan geven qua SoT? En dan heb ik het over gewoon social media gebruik en niet de hele dag fotograferen, want ik snap dat de accuduur dan niet best is.
FPS functioneert ook prima met mijn vingers, zelden issues, minder dan ik met mijn Nokia 8 had.
Face unlock werkt ook naar behoren.
Mijn dochter heeft nu een Nokia 8.1, die haalt 2,5 dag met de accu, maar de camera vind ik dan weer een struikelpunt. Maar 300 of 550 euro is natuurlijk ook een behoorlijk prijsverschil. Dan is de 8.1 veel meer waarde per euro
[ Voor 13% gewijzigd door GerkeP op 22-08-2019 18:26 ]
GerkeP
Via bellen (normaal en whatsapp) hoort niemand mij, maar wel via de luidspreker.
Tel app gereset, mic uit en aan gehad, telefoon meerdere malen uit en aan gehad.
Edit: Ik heb een filmpje gemaakt van het probleem
https://youtu.be/pk_4mkQno5o
Dit probleem ontstond bij de vorige update, maar betrof toen alleen de video modus.
Sinds de laatste update is ook de foto modus onbruikbaar geworden
Als ik de camera op start is het beeld scherp, dan wordt hij wazig en lijkt het zelf weer te willen herstellen en gaat hij een tikkend geluid maken.
Het lijkt bijna op een zwaar corrigerende OIS, maar dat zit er helemaal niet op naar mijn weten.
Ik ga straks maar eens langs de winkel.
[ Voor 51% gewijzigd door dubbeldekkert op 22-10-2019 12:57 ]
Anoniem: 1272134
Nu denk ik er over om een Nokia 9 pure view te kopen,maar ik mis in de beschrijvingen veel apps die wel op de 930 geinstalleerd zijn .o.a. radio Zijn deze zelf te installeren?zit er een routeplanner op ?(op de 930 wel gratis)
Groet.Peter
Radio apps zijn er genoeg, een fm radio zit in geen enkel toestel meer tegenwoordig. Dus via Internet.Anoniem: 1272134 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 00:07:
Hallo ,ik heb nu een Nokia lumia 930,daar ben ik best tevreden over,maar facebook messenger en straks whatsapp worden niet meer ondersteund,
Nu denk ik er over om een Nokia 9 pure view te kopen,maar ik mis in de beschrijvingen veel apps die wel op de 930 geinstalleerd zijn .o.a. radio Zijn deze zelf te installeren?zit er een routeplanner op ?(op de 930 wel gratis)
Groet.Peter
Google Maps, Waze. Meer dan genoeg naviagatie apps ;-)
GerkeP
Hoho,GerkeP schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:52:
[...]
Radio apps zijn er genoeg, een fm radio zit in geen enkel toestel meer tegenwoordig. Dus via Internet.
Google Maps, Waze. Meer dan genoeg naviagatie apps ;-)
De Xiaomi heeft dit wel degelijk. Navigatie kun je ook gewoon de 'oude' Nokia app Here Go gebruiken.
http://radio.nl/784904/fm...023-uit-mits-dab-aanslaatsoskes schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:12:
[...]
Hoho,
De Xiaomi heeft dit wel degelijk. Navigatie kun je ook gewoon de 'oude' Nokia app Here Go gebruiken.
Maar goed, ik denk dat ik sinds 2014 online radio gebruik ipv FM.
Eventueel is er nog een optie om een BT adapter met ingebouwde FM te gebruiken zoals:
https://www.amazon.de/Mus...on-Schwarz/dp/B01EA0ZBYK/
GerkeP
Anoniem: 1272134
Groet
Na op nieuw starten de no-sim melding, geen wifi.
Toestel was best warm, dus maar uitgezet en aan de kant gelegd om af te koelen.
Na opnieuw starten, nog steeds geen sim of wifi.
Naar opslagbeheer en voor ik wat kon doen een spontane reboot.
Na de reboot accescode ingeven, vastlopen reboot.
Lang verhaal kort: het toestel blijft rebooten tot de accu leeg is. Alles oplossingen van Google en Nokia geprobeerd, zelfs een harde reset lukt niet meer.
In overleg met de Nokia Care vandaag toestel maar opsturen.
Blij dat mijn toetsel altijd alles realtime backupt naar Onedrive, dus alleen die laatst gemaakte video is weg.
GerkeP
Ik ben benieuwd of ik nog te horen krijg wat het defect nu was
GerkeP
Fijn dat ie in ieder geval zo snel vervangen wordt. Toch een goede service.GerkeP schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:27:
En vandaag bericht dat er een nieuw toestel is opgestuurd.
Ik ben benieuwd of ik nog te horen krijg wat het defect nu was
Ik heb de laatste tijd dat de proximitysensor niet lijkt te werken, die heb ik hier nog niet voorbij zien komen dus het lijkt een individueel probleem te zijn. Of klinkt het bekend bij sommigen van jullie?
[ Voor 25% gewijzigd door Bongoarnhem op 19-11-2019 19:58 ]
Binnen een week geregeld, dus erg tevreden met Nokia Service.
Nu alles weer terugzetten van mijn tijdelijke Nokia 6.1
GerkeP
Gisteren ook de december update ontvangen voor Android 10.uberhoogy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:20:
Volgens Nokia Mobile zou de Android 10 update al OTA beschikbaar zijn voor de 9. Al sinds begin deze maand werd deze uitgerold. Heeft een van jullie al iets ontvangen? Ik zit nog steeds op Android 9
Mogelijk iets te maken met je provider waardoor deze niet doorkomt?
Hier met KPN geen probleem
GerkeP
Ik heb de telefoon unlocked gekocht bij Coolblue. Dan zou het toch niet aan de provider kunnen liggen? Ik zit ook nog op de november update. Nogal vreemd.GerkeP schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:08:
[...]
Gisteren ook de december update ontvangen voor Android 10.
Mogelijk iets te maken met je provider waardoor deze niet doorkomt?
Hier met KPN geen probleem
Als een provider de update niet accordeerd kan dat tegen gehouden worden heb ik begrepen.uberhoogy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:57:
[...]
Ik heb de telefoon unlocked gekocht bij Coolblue. Dan zou het toch niet aan de provider kunnen liggen? Ik zit ook nog op de november update. Nogal vreemd.
Ik zou het eens proberen zonder simkaart en zoeken naar de update
GerkeP
Er zijn wel ervaringen (niet Nokia 9 specifiek, maar wel Nokia) dat bijvoorbeeld een telefoon met een Vodafone simkaart geen of later een update krijgt.uberhoogy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:57:
[...]
Ik heb de telefoon unlocked gekocht bij Coolblue. Dan zou het toch niet aan de provider kunnen liggen? Ik zit ook nog op de november update. Nogal vreemd.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Beste wensen allereerst.
Ik heb een vraagje, sinds de laatste update loopt mijn batterij sneller leeg. Meer mensen last?
En mijn camera blijft regelmatig het beeld hangen. Of bevriest, zowel met foto's maken als filmen. Met filmen bevriest het scherm, maar het geluid loopt wel gewoon door.
Iemand een idee wat hieraan te doen?
Ik had dit bij de enerlaatste update, juist door de laatste update is dit verholpen bij mij (~30MB ofzo). Misschien kijken of er een nieuwe system update uit is? De change log had het over security updates maar ik denk dat het een hotfix was voor een te vroeg gepushte updatemichellep77 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:37:
Hey allemaal!
Beste wensen allereerst.
Ik heb een vraagje, sinds de laatste update loopt mijn batterij sneller leeg. Meer mensen last?
En mijn camera blijft regelmatig het beeld hangen. Of bevriest, zowel met foto's maken als filmen. Met filmen bevriest het scherm, maar het geluid loopt wel gewoon door.
Iemand een idee wat hieraan te doen?
Zelf heb ik problemen dat de camera lawaai maakt, iemand een idee wat hier aan te doen is? Ook heeft hij soms moeite met focussen, wat helpt is mijn hand er even vlak voor te houden en dan langzaam weg te halen en het gaat weer goed, maar het is niet ideaal. Dit speelt al een paar maanden helaas.
Mijn camera lijdt al maanden een eigen leven. Na enkele seconden gaat hij al uit focus, maakt rare geluiden en foto's maken doe ik dus nog amper.svenk91 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:24:
[...]
Ik had dit bij de enerlaatste update, juist door de laatste update is dit verholpen bij mij (~30MB ofzo). Misschien kijken of er een nieuwe system update uit is? De change log had het over security updates maar ik denk dat het een hotfix was voor een te vroeg gepushte update
Zelf heb ik problemen dat de camera lawaai maakt, iemand een idee wat hier aan te doen is? Ook heeft hij soms moeite met focussen, wat helpt is mijn hand er even vlak voor te houden en dan langzaam weg te halen en het gaat weer goed, maar het is niet ideaal. Dit speelt al een paar maanden helaas.
Ik heb hem al aangemeld ter reparatie maar moet hem nog opsturen.
Filmpje
Bij mij blijft de voicemail notificatie, terwijl ik helemaal geen voicemail aan heb staan.
Ik heb dit ook. Dit viel mij direct op na de update naar Android 10. Ik heb zelf voicemail helemaal uit staan.jacques1971 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:50:
Sinds een week aan de Nokia 9 pureview.
Bij mij blijft de voicemail notificatie, terwijl ik helemaal geen voicemail aan heb staan.
Ik heb ondertussen al verschillende tips geprobeerd die er te vinden zijn maar dat heeft nog niks opgeleverd
Daarnaast 'hangt' de telefoon nog wel eens als ik Chrome gebruik.
ik ben helemaal van de Chrome af, firefox mobile met ublock origin werkt geweldig.soskes schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:45:
Zelfs vanuit Google Assistant nu aan de Firefox ipv Chrome
GerkeP
Daar heb ik recent ook last van met een OnePlus 7T, en ook mensen met een OnePlus 7 melden dit. Lijkt me een tijdelijk Chrome dingetje.soskes schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:45:
Bij mij is die melding er nog steeds, Inmiddels begrijp ik ook waarom......joupje schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:17:
dat de voicemail notificatie blijft weer geven lijkt opgelost te zijn met de februari update

Ik maak gebruik van dual sim, op mijn prive sim staat voicemail uit vanwege de alarmknoppen van mijn moeder en schoonmoeder.
Waar ik nooit op gelet heb is de voicemail van mijn zakelijke sim, die ook in het toestel aanwezig is. Daar staat de voicemail wel aan ......
GerkeP
Ik merk wel dat de Google Muziek app af en toe aan downloaden is als ik het toestel ontgrendel..
Wat er wordt gedownload is een raadsel.
Op zich best een prima telefoon tot dusver, maar ik kan niet zeggen dat ik enorm fan ben van de "cleane, stock Android ervaring". De launcher is wel heel erg beperkt qua opties, third party launchers mogen geen gesture navigation gebruiken etc. Is dit te fixen? Ik had een tweak via ADB gevonden maar die moet elke keer opnieuw uitgevoerd worden na een reboot en geeft alsnog niet de volledige gesture ervaring (geen swipe up and hold voor app switcher bijvoorbeeld).
Hij blijft wel in de verzameling en de foto's ga ik binnenkort eens goed bekijken.
Geen garantie meer dan?? Ik zou hem laten repareren onder garantie. Anders wil ik hem wel op laten sturen als je de factuur in er nog van hebt?? Inderdaad wel zonde van je geld als het een maandagmorgen telefoon betreft.B3rtj3666 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:42:
Bij mij gaat de telefoon eruit. Batterij houdt het geen 12u meer vol. Camera werkt niet meer. Zeer teleurstellende telefoon voor wat je ervoor betaalt. Wacht op de Pixel 4a.
Afgelopen weekend is ie ermee gestopt. Kon nog net op tijd vrijdagavond een andere telefoon bestellen (Pixel 4).Nathan80 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:48:
[...]
Geen garantie meer dan?? Ik zou hem laten repareren onder garantie. Anders wil ik hem wel op laten sturen als je de factuur in er nog van hebt?? Inderdaad wel zonde van je geld als het een maandagmorgen telefoon betreft.
Inderdaad zonde geld. Koop eigenlijk nooit een telefoon boven de 500 euro.. De Nokia 9 dus wel (ook met de Pixel 4) en dan met dit resultaat . Was er al redelijk klaar mee (slechte vingerafdrukscanner, bij face unlocking crashte de telefoon de eerste maand van gebruik al). Dus ik laat het, voor wat het is.. jammer vooral
Ik heb mijn via mobielnl gekochte toestel recent via dynafix laten repareren. Er zat 'iets' los in de camera. Toestel is zonder probleem vervangen.
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Mijn camera, die ik heel veel gebruik, blijft met regelmaat hangen. Het scherm bevriest.
Het lijkt minder te worden als er meer opslagruimte is, herkent iemand dit?
Aangezien ik geen dual SIM gebruik, kan ik dat slot gebruiken om een sdcard in te doen? (Ja dat het kan weet ik, maar kan ik er dan ook gebruik van maken)
Herkenbaar.. deels opruimen van de aanwezige foto's hielp wel wat ja..michellep77 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:07:
Hai allemaal, heeft er iemand een tip?
Mijn camera, die ik heel veel gebruik, blijft met regelmaat hangen. Het scherm bevriest.
Aangezien ik geen dual SIM gebruik, kan ik dat slot gebruiken om een sdcard in te doen? (Ja dat het kan weet ik, maar kan ik er dan ook gebruik van maken)
Bij mij was ie ook met notificatie ding naar beneden slepen erg traag.. heb wat recent geïnstalleerde apps eraf gehaald, met name na het verwijderen van Range (o.i.d., die flitsmeister concurrent) ging het stukken beter.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Klinkt zeer bekend, mn vriendin vindt het maar een rot telefoon. Ze wil hierdoor helaas nooit meer een Nokia. Met de tips die ik hier lees ga ik het eens proberen.michellep77 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:07:
Hai allemaal, heeft er iemand een tip?
Ze heeft ook vaak dat de telefoon onder het bellen op de luidspreker springt, erg vervelend. Hier heb ik nog geen oplossing voor gevonden.
Ja dat is een nadeel. Maar of de foto's op de sd-kaart staan of ze staan in de cloud dan kun je deze sowieso niet versturen via Whatsapp. Dat ligt natuurlijk aan Whatsapp, dat deze mogelijkheid er niet in zit. Maar ik kan bijvoorbeeld wel via OneDrive of Google Drive foto's versturen via Whatsapp, dus andersom werkt weer wel. Maar de keus is natuurlijk aan de gebruiker, hoop je een beetje geholpen te hebben. Voor verdere vragen of andere vragen, stel ze gerust op het forum.michellep77 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:01:
@Nathan80 wat ik dan zo lastig vind, is dat het direct verzenden van afbeeldingen via Whatsapp etc niet gaat?
Zit de vinger van je vriendin niet toevallig dan bij de pictogram waarbij je kan schakelen tussen telefoon/luidspreker?? Mijn wijsvinger/middelvinger zit wel in de buurt van die pictogram namelijk. (Overigens heb ik daar zelf nooit last van).Bongoarnhem schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:23:
[...]
Klinkt zeer bekend, mn vriendin vindt het maar een rot telefoon. Ze wil hierdoor helaas nooit meer een Nokia. Met de tips die ik hier lees ga ik het eens proberen.
Ze heeft ook vaak dat de telefoon onder het bellen op de luidspreker springt, erg vervelend. Hier heb ik nog geen oplossing voor gevonden.
Dit weekend had ik even hoop toen ik geen problemen had in veilige modus en het dus waarschijnlijk een brakke app was. na alle onnodige apps verwijderd of toegang tot de camera geblokkeerd had hield ik problemen en achteraf in veilige modus toch nog weer problemen.
Problemen hadden eerst niet zo'n prioriteit omdat ik niet zo veel foto's maakte en de belofte op "software verbeteringen". maar aangezien de problemen ook op andere apps effect hebben (rabo app, whatsapp web,etc.) begint het wel vervelend te worden.
Iemand zoiets al meegemaakt en opgelost? Of wordt het toch opsturen/repareren? Dat laatste zie ik niet zo zitten aangezien er een kleine barst in het scherm zit en dat gezien de prijzen nagenoeg een total loss is.
Late reactie maar het bleek het volgende te zijn: ze is links en heeft de telefoon daarom aan haar "andere" oor. Ze houd hem op zo'n manier dat de proximitysensor voorbij haar oor "straalt" waardoor het scherm aan gaat en ze per ongeluk de luidspreker aandrukt. "Dat had ik anders met de Samsung nooit" riep ze dus mevrouw is weer terug naar Samsung.....Nathan80 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:23:
[...]
Zit de vinger van je vriendin niet toevallig dan bij de pictogram waarbij je kan schakelen tussen telefoon/luidspreker?? Mijn wijsvinger/middelvinger zit wel in de buurt van die pictogram namelijk. (Overigens heb ik daar zelf nooit last van).
Dacht dat ik de oled, draadloos laden, snellere soc, hogere resolutie, etc zou missen maar na een week ben je dat al vergeten. Grootste nadeel vind ik nog wel dat hij weer een slagje groter is.
Camera is ook prima, vooral de hoofdcamera. Ik was ook lang niet altijd tevreden over de 9 (als hij het deed).
[ Voor 13% gewijzigd door GWBoes op 30-11-2021 15:20 ]
Zijn er analyse tools te krijgen of is een factory reset een uitkomst (zonder dat ik al m'n apps/data kwijtraak) ?
Voordat je een reactie plaatst, denk dan even na of hij niet beter in een van de volgende topics geplaatst kan worden:
[Nokia 9 PureView] Levertijden & Prijzen
[Nokia 9 PureView] Accessoires
Android One krijgt vrijwel maandelijks updates. Melden dat de - insert maand- update nog niet beschikbaar is, heeft dan ook weinig nut. Dat soort berichten worden dan ook verwijderd.