Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-05 15:46
michellep77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:15:
Hier ook hoesje erom. Vind het zonde van de mooie kleur en het voelt toch minder fijn. Maar ben er wel echt zuinig op. Dus dan maar hoesje.

Foto's hier ook wel echt tevreden, verwerken duurt idd (te) lang, maar voor echt goede foto's heb ik dat wel over.

Ben wel benieuwd naar de foto's van anderen en naar de instellingen daarvan!
Ik heb m nu gewoon op automatisch staan, wel dieptekaart aan.

Ik moet alleen even wennen aan de schermbeveiliging. Heb dat nu toch maar eens ingesteld, maar vind het irritant dat ik elke keer die beveiliging heb. Heb thuis als vertrouwde plaats ingesteld, maar moet toch elke keer op FP of gezichtsscanner wachten.
Op een vertrouwde plaats kan je het ook unlocked laten toch?
Gezichtscanner is echt snel moet ik zeggen.
Vingerscanner werkt minder goed moet ik zeggen, maar dat komt omdat scanner oppervlak klein is.
Als je goed kijkt zie je het zitten, je scherm moet wel zwart zijn. Is een vierkantje, te klein naar mijn mening!
Maar heb gemerkt dat als je je vinger niet precies in het midden plaatst maar beetje eronder dan werkt het wel goed.
Maar dit kan ook hoe je vinger geregistreerd is, ga zo weer op nieuw registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
@Jay47 op de 1 of andere manier vergrendelt die dus wel gewoon en aangezien ik 9 van de 10x mijn telefoon wegleg om dan vlak erna weer te pakken... Vind ik het wel fijn als die niet gelockt is. Aan de andere kant, met een kleine van 1,5 die retevlug is, is het misschien wel zo veilig haha

Gezichtsscanner is zeker wel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
michellep77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:05:
@Jay47 op de 1 of andere manier vergrendelt die dus wel gewoon en aangezien ik 9 van de 10x mijn telefoon wegleg om dan vlak erna weer te pakken... Vind ik het wel fijn als die niet gelockt is. Aan de andere kant, met een kleine van 1,5 die retevlug is, is het misschien wel zo veilig haha

Gezichtsscanner is zeker wel snel
Idd veilig, je weet maar nooit haha.
Maar misschien met de settings spelen veilige plaats, lichaams detectie of veillige apparaten.
Als je het echt unlocked wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:03
Vandaag ook de Nokia 9 binnen gekregen. Mooi toestel met een fijn scherm.

Ikzelf ondervind geen enkel probleem met de fingerprint scanner, deze werkt gewoon naar behoren.
Niet als het scherm helemaal uit staat, moet het scherm wel eerst 'activeren' via een double-tap of de sidebutton.

Al een beetje lopen spelen met de camera. Deze lijkt in vergelijking met de Nokia 8 die ik nu nog in gebruik heb al een stuk beter. Dynamisch bereik is velen male groter en de mate waarin je nog zelf achteraf je RAW foto's kunt bewerken in Lightroom of Snapseed is een leuke toevoeging. Het wachten is op mijn hoesje, zodat ik de telefoon ook mee naar buiten kan nemen om de camera eens echt goed te testen.

Wel valt me op dat het scherm in vergelijking met de Nokia 8 een stuk meer rood heeft, die van de Nokia 8 lijkt veel blauwer en daardoor ook helderder. Ik kan in de instellingen ook alleen maar verschillende profielen laden en geen afzonderlijke kleuren regelen.

HDR10 is een fijne toevoeging, kleurbereik is veel groter dan dat van de Nokia 8. Contrast natuurlijk ook, maar dat is ook niet gek met een (P)OLED vs LCD.

Daarnaast is de speaker van de Nokia 9 een stuk minder helder in het hoog. Produceert iets beter laag, maar klinkt iets doffer. Dit zal ongetwijfeld komen door de IP67 rating en ben benieuwd of hij nog wat helderder gaat worden naarmate ik hem meer al gaan gebruiken.

Eerste indruk is goed. Toestel is snappy, ligt prettig in de hand en de processing tijd na het nemen van een JPEG + RAW foto is te overzien. De JPEG is na enkele seconden al gereed, op het RAW bestand moet je iets langer wachten, maar niet onoverkomelijk en zal misschien nog verbeteren met toekomstige updates.

[ Voor 5% gewijzigd door dubbeldekkert op 21-03-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:35
Vandaag is mijn Nokia 9 gecrasht. Bij het openen van het scherm, begon het scherm te knipperen. Van donker naar unlock terug naar donker en weer naar unlock scherm. Dit bleef ie doen totdat ie opnieuw opstartte in recovery. Na 3 keer heb ik maar voor factory reset gekozen.. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:46

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Alfisti schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:16:
[...]

Zou je wat fotos willen delen? Ben erg benieuwd wat het toetsel er van maakt!
Sorry, ik had nog niet echt de tijd genomen om de foto's te bekijken. Now's a good a time as any (klik voor volle resolutie op Flickr):
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7907/32503388547_b83c75ed86_c.jpgLowrider Jaguar by Ed Rendum, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7915/33569022978_5b67bcb350_c.jpgHispano-Suiza by Ed Rendum, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7812/40479231683_787b763276_c.jpgThe Golden Zebra by Ed Rendum, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7815/40479242573_fcfde2e042_c.jpgDuesenberg by Ed Rendum, on Flickr

Bij weinig/slecht licht heeft 'ie het wel wat moeilijker. Helaas is het licht in het Louwman museum niet overal top en de flitser stelt niet echt veel voor. Die was op de Lumia 1020 wel wat steviger, als ik het me goed herinner. Maar die was een flink stuk lomper (en trager) dan de Nokia 9 :)

Voor een mobiele telefoon vind ik dit absoluut geen verkeerde foto's. De verwerking van de diepte geeft best een aardig resultaat, imho :)

[ Voor 0% gewijzigd door FooLsKi op 23-03-2019 01:55 . Reden: Zinsopbouw liep niet lekker ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Mijn Nokia 9 heb ik nu een dag in gebruik, en er zitten toch flink wat bugs in alles. Foto's niet altijd even scherp terwijl hij dat wel kan, diepte foto's zijn maar raar, maar ook mis ik enorm veel instellingen in Android zelf waar Samsung Galaxy vol mee zat. Geluid valt me ook wat tegen.

Hopelijk komt er snel een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Hierbij wat foto's van mij. Ondanks mijn kritiek hierboven, maakt de telefoon onwijs diepe en scherpe foto's. Soms zijn stukjes wel wat wazig, maar dat zal denk ik met de eerstvolgende update wel opgelost worden.

Van de telefoon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sKBgPapQSRUcq2hvVxCJYP4J/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rh1kLIcgYUfaRjXETq3xIc2e/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QDYF6oJdJqT8lSAAYsUvksks/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S9mGm0lboIe6Y7LQFrtxo2Xo/thumb.jpg

En de eerste foto's gemaakt met de Nokia; (zonder bewerkingen, Als je de foto's bewerkt zijn ze nog veel mooier te krijgen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Asce0SNMkKOWJAGeLK7X1HI8/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3cvsfbz7x269j33DpGppREW0/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7MSYA0gIeEnoUbEe7f9RvU0r/thumb.jpg

Vooral bij mijn witte kat zie je duidelijk bijna elke haar. Ik ben benieuwd of dit bij mijn zwarte, en witte katten ook zal lukken omdat hun haren veel fijner zijn. (maine coon katten)
Ik zal vandaag proberen nog meer foto's te maken en deze online te slingeren. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Luchtbakker op 23-03-2019 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdm391
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
Iemand anders hier die problemen heeft met de vingerafdruk scanner? Na registratie van de fingerprint word iedere vinger herkend als de ene die is ingesteld.. Zelfs de vinger van iemand anders!

Heb al meerdere keren geprobeerd opnieuw in te stellen, maar helpt niks. Iemand een idee, of heb ik gewoon een kapotte scanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Jay47 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:58:
Accu gaat inderdaag lang mee, heb gistermiddag opgeladen.
Zit nu op 42%, heb uren zitten internetten etc.
Heb geen issues met onvangst heb maar 1 kaartje in.

Heb wel voor de meeste apps, data en batterij gebruik op de achtergrond beperkt.
Vraagje, moet je dat per app instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
michellep77 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:42:
[...]

Yep, kost wel tijd. Ik doe het gelijk als ik een nieuwe app heb. Anders moet je het een voor een doen als je een heleboel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

fdm391 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:35:
Iemand anders hier die problemen heeft met de vingerafdruk scanner? Na registratie van de fingerprint word iedere vinger herkend als de ene die is ingesteld.. Zelfs de vinger van iemand anders!

Heb al meerdere keren geprobeerd opnieuw in te stellen, maar helpt niks. Iemand een idee, of heb ik gewoon een kapotte scanner?
Geen problemen bekend bij mij. Alles werkt gewoon perfect. Heb de vingers van mijn vriendin geprobeerd maar geen succes. Andere vingers van mij werken ook niet. Maar online regent het klachten over de scanner. Ik herken er niks van.
michellep77 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:42:
[...]

Ja, dat moet wel. Dat is trouwens iets van Android 9, niet zo zeer aan Nokia. Samsung telefoons doen het (bijna) zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Luchtbakker op 23-03-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-05-2020
Even een aantal bevindingen tot nu toe, heb het toestel nu een paar dagen kunnen proberen.

Bouwkwaliteit, prima.
Display geeft mooi beeld, alleen jammer dat het niet handmatig in te stellen is.
Accuduur, nog geen goed zicht op omdat ik de telefoon nog te kort heb. Al lijkt het wel of die het een stuk korter uit houd dan mijn oude lg v30.

De vingerafdruksensor is echt slecht bij mij, ik heb allerlei manieren deze in geleerd maar blijft haperen.
Het valt me op als het toestel wat warmer word of je maakt je vinger een beetje vochtig dan werkt de vingerafdruk wel snel en probleemloos.

Het geluid van het toestel vind ik niet echt super, ik vind dat het volume met muziek niet hard genoeg kan.
De LG V30 klonk beter en ging een stuk harder.

Android one bevalt prima en het toestel is ook snel genoeg voor mij, mis de sd855 niet.

Tja en dan de camera, dat is waar ik eigenlijk de nokia voor gekocht heb. Maar ik ben tot nu toe niet echt onder de indruk van de fotokwaliteit, wat ik van de concurrentie gezien heb vind ik de nokia niet echt beter.
Sterker nog, in sommige gevallen vind ik de foto's best slecht. In b.v gevallen van weinig licht en bewegende objecten valt het erg tegen.
In pro modus krijg je wel aardig mooie foto's gemaakt maar in de gewone modus vind ik ze gemiddeld tot matig.
De camera app is vrij traag en loopt regelmatig vast als je snel foto's maakt en diepte meting hebt aanstaan.
Over het vastlopen van de camera app heb ik contact gehad met nokia en deze vertelde mij dat ik de cache van de camera app en de quickstep app moest wissen, hierbij had ik mijn vraagtekens maar dit blijkt tot mijn verbazing tot nu toe nog te werken.

Het toestel heeft nog wel wat software updates nodig denk ik voor dat hij optimaal werkt, nu voelt het allemaal een beetje aan of het in de bèta test fase zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-05 19:57
Ik heb mijn Nokia nu 1 dag. Maar heeft iemand de instelling gevonden om de recent knop weer terug te krijgen in de navigation bar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Hmmm hier slaat die ineens op hol als ik wil ontgrendelen. Als ik double tap doe, of iets anders springt het scherm aan, maar knalt op zwart voor ik iets kan doen. En dat blijft ie doen.

Net wel uit kunnen zetten (al 3x moeten doen)
En nu kreeg ik een zwart scherm, dat android niet opgestart kon worden. Kon kiezen voor try again, of factory reset.
Als ik dat doe, ben ik dan allerlei instellingen kwijt? Dan zorg ik even voor een backup....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

De Fingerprint is in de volle zon in ieder geval goed zichtbaar. Haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dflUTMUw0yQb6mh02VBEimif/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
michellep77 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:04:
Hmmm hier slaat die ineens op hol als ik wil ontgrendelen. Als ik double tap doe, of iets anders springt het scherm aan, maar knalt op zwart voor ik iets kan doen. En dat blijft ie doen.

Net wel uit kunnen zetten (al 3x moeten doen)
En nu kreeg ik een zwart scherm, dat android niet opgestart kon worden. Kon kiezen voor try again, of factory reset.
Als ik dat doe, ben ik dan allerlei instellingen kwijt? Dan zorg ik even voor een backup....
Ik had dus hetzelfde.. zie mijn post van zaterdagmorgen 00:10u.
Ik heb uiteindelijk een factory reset gedaan.. Alles kwijt dus wel even back uppen idd.

Iemand meer iets over gelezen??

[ Voor 6% gewijzigd door B3rtj3666 op 25-03-2019 08:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 17:20
Off topic. De stand van zaken van Security Patches voor elke Nokia zijn hier te vinden:
https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Zo juist iets vreemds opgemerkt met de Nokia 9. Het is me nu al meerdere malen gelukt om de vingerafdruk scanner te omzeilen, als ik Spotify op de achtergrond open laat staan en gebruik de telefoon even niet dan kan ik daarna de telefoon ontgrendelen door simpelweg een keer over het scherm te vegen.
Is dit normaal? Of is dit een fout in de software?
Ik heb dit ook geprobeerd op een lg en Samsung telefoon maar hier lukt dit niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Vinger scanner werkt inmiddels goed bij mij, geen issues meer. Oppervlak van de scanner is te klein naar mijn mening, maar als je je vinger opnieuw registreert en deze paar mm lager houd en registreert dan werkt het perfect.
Met meerdere apps getest en ook met unlocken.
Hoef niet eens te drukken, gewoon vinger op het scherm houden en voila.

Wellicht moeten ze fingerprint animatie paar mm lager plaatsen zodat het geen issues meer heeft.

Ook geen issues met de camera, crashed niet onder de 25%, getest bij 14% en 10%.
Raar dat het bij sommigen wel crashed, misschien andere versie?

Wat ik wel heb gemerkt is dat m'n tel al 2 keer traag is geworden door een volle cache.
Chache legen of restarten helpt, maar dit is gewoon een Android issue.
Voor de rest ben ik wel blij ermee, alleen bezels mochten wel wat kleiner.

[ Voor 30% gewijzigd door Jay47 op 25-03-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Jay47 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:12:
Vinger scanner werkt inmiddels goed bij mij, geen issues meer. Oppervlak van de scanner is te klein naar mijn mening, maar als je je vinger opnieuw registreert en deze paar mm lager houd en registreert dan werkt het perfect.
Bij mij blijft de vingerafdruk scanner problemen geven, het registreren is op zich al een drama.
Ik heb al naar mijn weten alles geprobeerd om de scanner naar behoren te laten werken, zelfs na een tip ingeleerd in veilige modus maar dit hielp ook niet.
Wat dan nog het beste werkte bij mij was met een vinger meerdere profielen inleren, het vreemde is dat ie een dag later al weer niets meer herkend.
Maar duwen op het scherm is idd gewoon onzin daardoor werkt het echt niet beter, je moet je vinger gewoon op het scherm kunnen leggen.
Inmiddels het ik het opgegeven met de vingerafdruk scanner, ik hoop dat ze snel met een software update aankomen die de ervaring aanzienlijk verbeterd.
Er zijn nog wel meer dingen (softwarematig) bij de nokia 9 waar ik me aan erger, ik dan hoop dan ook dat ze dit ook spoedig gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

jonos schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:40:
[...]

Er zijn nog wel meer dingen (softwarematig) bij de nokia 9 waar ik me aan erger, ik dan hoop dan ook dat ze dit ook spoedig gaan oplossen.
Misschien handig om de 'meer dingen' waar je je aan ergert te omschrijven? Dit voor de meelezers (zoals ikzelf) die best geïnteresseerd zijn in dit toestel. en wie weet zijn je "klachten" wel te verhelpen.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonos
Anoniem: 127014 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:13:
[...]

Misschien handig om de 'meer dingen' waar je je aan ergert te omschrijven? Dit voor de meelezers (zoals ikzelf) die best geïnteresseerd zijn in dit toestel. en wie weet zijn je "klachten" wel te verhelpen.. :)
Ok daar gaan we dan, dit zijn een aantal punten buiten de vingerafdruk scanner om.

1. De beveiliging lijkt niet helemaal op orde, het is me al een paar x gelukt om de vingerafdruk te omzeilen door simpelweg over het scherm te vegen.
2. landscape mode werkt niet altijd.
3. Unlock scherm word soms helemaal zwart en doet dan niks meer (verlichting van de vingerafdruk staat dan aan), telefoon opnieuw opstarten verhelpt het probleem.
4. Android loopt soms niet vloeiend (traag).
5. 5 uur on screen time, langer houd de accu het momenteel niet uit (misschien moet de accu zich nog verbeteren door nog een aantal x helemaal op te laden).
6. Geluid kan niet hard genoeg en klinkt matig.
7. Camera app is traag en loopt soms vast bij snel foto's maken met diepte modus aan.
8. Verwerken van de gemaakte foto's gaat traag.
9. Foto kwaliteit in jpeg formaat is matig.
10. Foto kwaliteit bij weinig licht is matig.
11. Het touchscreen is soms wat ongevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

jonos schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:36:
[...]

Ok daar gaan we dan, dit zijn een aantal punten buiten de vingerafdruk scanner om.

1. De beveiliging lijkt niet helemaal op orde, het is me al een paar x gelukt om de vingerafdruk te omzeilen door simpelweg over het scherm te vegen.
3. Unlock scherm word soms helemaal zwart en doet dan niks meer (verlichting van de vingerafdruk staat dan aan), telefoon opnieuw opstarten verhelpt het probleem.
5. 5 uur on screen time, langer houd de accu het momenteel niet uit (misschien moet de accu zich nog verbeteren door nog een aantal x helemaal op te laden).
7. Camera app is traag en loopt soms vast bij snel foto's maken met diepte modus aan.
Thanks voor je snelle reactie... eindelijk eens iemand die gewoon schrijft wat er nog meer mis is met dit toestel. Bijna alle reviews die je leest zijn alleen maar lovend over de camera en hoe geweldig de foto's zijn.
weing licht is idd bekend, verwerking ook (maar bijna iedereen heeft daar een andere mening over qua tijd van renderen)
Lees ook regelmatig dat het leeghalen van camera cache ervoor zorgt dat het toestel weer 'snappier' is.
Bij het lezen van de post van Michellep77 omtrent zwart scherm werd ik eigenlijk al een beetje huiverig.
Helaas heeft HMD/Nokia het met dit toestel niet goed voor mekaar als zijnde een flagship. Ik hoop dat de aanstaande software update een hoop problemen gaat verhelpen, maar vrees dat dit niet met alles zal zijn..
Tot die tijd blijf ik toch nog maar even bij mijn Nokia8.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-05 18:56
[...]

Ik heb veel reviews gelezen. Vaak zijn de reviewers foto fanatiekelingen en schieten ze voornamelijk in pro modus. De auto modus zou veel valer ogen dit moet volgens mij met updates in de toekomst op te lossen zijn.

Foto's in jpeg worden voor zover ik lees door de software erg verscherpt wat er minder mooi uitziet.

Foto's van snel bewegende objecten en in het donker zonder statief schijnen moeilijk te maken te zijn.

5 uur sot valt me niet erg tegen. In theorie zeggen ze dat de accu pas na een aantal dagen zijn maximale potentie bereikt. Ik verwacht dat na 5 dagen / ladingen geen verbetering meer.

Bij veel toestellen hielp het starten in recovery modes en het legen van de cache met veel problemen. Mogelijk helpt dit ook met jouw vertragingen en of camera problemen.

Ik las ook over crashen van de camera als de batterij onder 35 procent was. Dit zou verholpen zijn met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
_Tinus_ schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:02:
[...]

Ik las ook over crashen van de camera als de batterij onder 35 procent was. Dit zou verholpen zijn met een software update.
Bij mij loopt de camera app ook vast als de accu nog bijna op 100% zit.
In RAW zijn de foto's wel beter en te bewerken zodat het er wel goed uit ziet, alleen vind ik dat je niet alle foto's moet hoeven te bewerken om iets moois uit de Nokia 9 te krijgen.
Er zal vast veel op te lossen zijn met software updates, ik vind persoonlijk alleen dat dit toestel wel slordig in de markt is gezet.
Andere merken hebben ook wel wat problemen, maar de Nokia laat toch best wat steken vallen vind ik.
Hopelijk word het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-05 18:56
jonos schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:28:
[...]

Bij mij loopt de camera app ook vast als de accu nog bijna op 100% zit.
In RAW zijn de foto's wel beter en te bewerken zodat het er wel goed uit ziet, alleen vind ik dat je niet alle foto's moet hoeven te bewerken om iets moois uit de Nokia 9 te krijgen.
Er zal vast veel op te lossen zijn met software updates, ik vind persoonlijk alleen dat dit toestel wel slordig in de markt is gezet.
Andere merken hebben ook wel wat problemen, maar de Nokia laat toch best wat steken vallen vind ik.
Hopelijk word het snel opgelost.
Helemaal met je eens dat het product nog niet af oogt. Volgens mij is er light en Nokia veel aan gelegen dit een succes te maken. Light wilde hun chip ook aan andere leveranciers slijten. De camera legt het wel vast dus ik hoop dat ze de camera ai kunnen verbeteren op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 15:31
[...]

Heb je toevallig niet gezichtsherkenning aan staan en unlocked hij hem daar mee? Die werkt bij mij regelmatig zo snel dat ik geeneens tijd heb om m'n duim naar het scherm te brengen. Wertk iig een stuk sneller dan de iris scanner op de Lumia 950 :+

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Ik snap eerlijk gezegd de klachten bij weinig licht niet. Ik heb gewoon kraakheldere en goed zichtbare foto's bij weinig licht. De details zijn nog steeds even goed. Live view is wel bagger, maar als de foto eenmaal gemaakt is,is hij echt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
GWBoes schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:21:
[...]

Heb je toevallig niet gezichtsherkenning aan staan en unlocked hij hem daar mee? Die werkt bij mij regelmatig zo snel dat ik geeneens tijd heb om m'n duim naar het scherm te brengen. Wertk iig een stuk sneller dan de iris scanner op de Lumia 950 :+
Nee, gezichtsherkenning heb ik niet aan staan.
Het lukt ook niet continu, het is bij mij alleen als Spotify op de achtergrond openstaat. Als ik de telefoon herstart kom ik er zonder vingerafdruk niet meer in, maar als de telefoon dan een tijdje aanstaat lukt het me soms weer om de vingerafdruk te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Luchtbakker schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:43:
Ik snap eerlijk gezegd de klachten bij weinig licht niet. Ik heb gewoon kraakheldere en goed zichtbare foto's bij weinig licht. De details zijn nog steeds even goed. Live view is wel bagger, maar als de foto eenmaal gemaakt is,is hij echt prachtig.
Het valt me op dat het idd niet overal slecht is, als ik de reviews zo hier en daar leest.
Bij mij is het in het donker wel slecht, ook veel ruis in de foto's. Ik het allerlij standen geprobeerd maar er zit dan niets bij wat ik echt een mooie foto vind.
Ik vind bij mij op het toestel de foto's er over het algemeen mooier uit zien dan wanneer ik ze op de pc open in Photoshop.

Om nu maar te zeggen dat de Nokia alleen maar waardeloze foto's maakt is ook niet waar, maar ik had er wel wat meer van verwacht met het 5 lenzen camera systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Ik ben absoluut nog steeds blij ermee, ook met de camera, hopelijk snel het crashen weg bij het maken van de foto's, deze zijn ingezoomd vanaf het origineel. Die zijn te groot, ik weet niet hoe ik deze hier kan krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gGzRdlr8bclzIq6X4NX4mQwb/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3TR21gflkMvRbWwreemXT0Jv/thumb.jpg

Ik was gisteren getuige van een flinke valk, die door een sloot half gezwommen kwam met een vers gevangen waterhoentje, om deze daarna tussen de bomen/bosjes op te gaan peuzelen. Ik zat te paard, dus kon niet de allerbeste positie kiezen.

[ Voor 27% gewijzigd door michellep77 op 27-03-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Als je de link hieronder bekijkt lijkt het er op dat de vingerafdruk scanner en de camera crash nu snel gefixt zullen worden.

https://mobile.twitter.co...nsor-experience-coming%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michellep77
Gisteren de gezichtsscanner weer aangezet en crashte gelijk weer. Dus daar ligt bij mij iig het probleem.

Verder geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
michellep77 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:43:
Gisteren de gezichtsscanner weer aangezet en crashte gelijk weer. Dus daar ligt bij mij iig het probleem.

Verder geen issues.
Ik heb sinds ik gezichtsherkenning heb uitgezet ook geen issues meer.
Was echter een wild guess! Enig info dat het ook echt aan de gezichtsherkenning ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Nee nergens info. Maar had een paar dagen geleden de FPS aangezet en zonder problemen. Toen dacht ik, ik vind dat toch minder fijn/snel, dus gezichtsscanner aan. En bij de eerste poging, hoppa. Weer foute boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
michellep77 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:16:
Nee nergens info. Maar had een paar dagen geleden de FPS aangezet en zonder problemen. Toen dacht ik, ik vind dat toch minder fijn/snel, dus gezichtsscanner aan. En bij de eerste poging, hoppa. Weer foute boel.
Ok. Thnx. Aangezien ik ook geen problemen heb zonder gezichtsscanner, lijkt dat de veroorzaker idd. Wel vreemd dat er niet meer klachten over zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michellep77
Even de update afwachten, wat er dan gebeurt.

Verder ben ik echt blij ermee. Vandaag op de kermis foto's genomen van dochtertje in de draaimolen en stuk voor stuk allemaal vlijmscherp, helder, mooie kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
in museum Boijmans Van Beuningen foto's van de Bauhaus tentoonstelling genomen. De foto's zien er zeer goed uit: erg scherp en goed van kleur. Ze zijn in de Pro-stand genomen.

https://photos.app.goo.gl/px2dEagmN5fhcnNY8

[ Voor 14% gewijzigd door Xfile op 30-03-2019 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michellep77
Wow, zeker mooi! Vind die pro modus best lastig, snap nooit goed welke instellingen ik moet gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/llbzsWIL9iLk7fMBHg9ixRAo/thumb.jpg

Geschoten met automatische stand, dieptekaart aan en achteraf stukje ingezoomd en diepte bewerkt.

[ Voor 30% gewijzigd door michellep77 op 30-03-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:45

GerkeP

Vragen mag altijd........

Gisteren update van de ABN Amro app. FPS lijkt nu daar een paar milimeter te hoog te liggen tov wat de app aangeeft. Meer mensen daar last van, of ligt het aan mij? Voor de update was dat in ieder geval niet zo bij mij.

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonos
Je kan trouwens de aan\uit knop ook gebruiken voor foto's te maken, 2 x achter elkaar de aan\uit knop indrukken en de kan je deze toewijzen aan de camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Foutje, foto kan je dan maken met de volume knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 22:45
Ik heb 'm gisteren aangeschaft en ben er tot nu toe tevreden over. De vingerprint scanner heeft idd soms wat raar gedrag dat hij mij helemaal niet meer wil herkennen, dan maar patroontje gebruiken zo lang. Face unlock is misschien niet zo veilig maar goed, er staan geen zaken van leven of dood op mijn telefoon en hij unlockt dan ook heel erg snel.

Camera heeft mij positief verrast en is foto's zijn haarscherp en natuurlijk.
nokia 9 foto 1

Na een eenmalig uitstapje naar een iphone nu weer terug bij android en bevalt opzich prima. Enige wat mij irriteert is de zoekbalk die je niet weg krijgt. Zit er over te denken om nova launcher prime aan te schaffen. Die is volgens mij wel redelijk populair, licht en goed te customizen (?).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:09
3dmaster schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:16:
...

Na een eenmalig uitstapje naar een iphone nu weer terug bij android en bevalt opzich prima. Enige wat mij irriteert is de zoekbalk die je niet weg krijgt. Zit er over te denken om nova launcher prime aan te schaffen. Die is volgens mij wel redelijk populair, licht en goed te customizen (?).
Nova lancher is zeker goed te customizen. Daar krijg je geen spijt van :)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:43
Vreemd dat de Google zoekbalk niet weg wil want op mijn Nokia 8 kan ik hem gewoon van het startscherm verwijderen.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:05
Bull schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:22:
Vreemd dat de Google zoekbalk niet weg wil want op mijn Nokia 8 kan ik hem gewoon van het startscherm verwijderen.
Heb je daar Android 9 (Pie) op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb nu aantal keer gehoord dat wanneer ik met iemand aan de telefoon ben ik wegval. Hebben meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Folkifoon schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:12:
Ik heb nu aantal keer gehoord dat wanneer ik met iemand aan de telefoon ben ik wegval. Hebben meer hier last van?
Met KPN geen last van, in het verleden wel met Vodafone en T-Mobile

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:43
witterholt schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:04:
[...]

Heb je daar Android 9 (Pie) op draaien?
Dat heb ik ja.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Het was een van de redenen om mijn Nokia 8 te vervangen, daar had ik namelijk ook hetzelfde probleem en ik dacht dat het aan de telefoon lag.

Ik zie trouwens bij instellingen staan "Bellen via Wifi ingeschakeld". Kan dit een probleem zijn, bijv. met slecht bereikw wifi?

Ik heb Vodafone, misschien een andere simkaart vragen?
GerkeP schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:21:
[...]

Met KPN geen last van, in het verleden wel met Vodafone en T-Mobile

[ Voor 14% gewijzigd door Folkifoon op 04-04-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik heb alleen nog KPN nu, ook zakelijk en eigenlijk nooit problemen, alleen in het grensgebied nog bij het omschakelen van en naar roaming. Beide sims laten dan ook het zelfde gedrag zien, dus is provider gerelateerd

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Ik vraag me af hoe ver ze zijn bij HMD met de software update die de problemen moet verhelpen met de Nokia 9, we zijn nu al een maand verder en nog steeds niets.
Zit met de sercurity patch ook nog steeds op februari, dacht dat ze elke maand een nieuwe sercurity patch uitrolde bij HMD, valt dus blijkbaar ook tegen.
Hoop niet dat het hardware problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Die maart update komt bij alle fabrikanten te laat.
Zal vast iets zijn waardoor ze extra tijd nodig hebben om zaken te testen.
En die problemen vallen enorm mee volgens mij. Alles functioneert, ook de FPS en FU doen het prima. Diegene die daar de meeste problemen mee hebben hebben meestal een app die de boel kapot maakt ;)
Het lastige is natuurlijk om te bepalen welke app dat dan is

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Intussen paar weekjes verder, blijft een leuk toestel. De fingerprint reader werkt goed, eens je doorhebt wat de "quirks" zijn. (droge huid vind ie niet leuk idd, en de afbeelding staat gelijk een paar mm hoger dan de effectieve reader)

Het meest irritante punt, ik raak maar niet gewend aan die default launcher, en vind geen echt geweldig alternatief...

Gebruikte al jaren de Z-Launcher van Nokia, ook al werd ie niet meer geupdate. Helaas is ie nu zelfs niet meer beschikbaar in de play store.

Iemand de "golden tip" voor een vergelijkbare launcher? Scribble search voor apps direct op homescreen, en adaptive app list adhv gebruik per app per time of day zoals Z launcher had?

Het past mss niet 100% in het topic, maar blijft Nokia-related ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Vind het toch wel bijzonder dat bij een aantal mensen de Nokia 9 wel probleemloos werkt, als je op internet leest hebben de meeste toch wel allemaal dezelfde problemen.
Ik heb ook geprobeerd vanuit de fabrieksinstellingen, dus een app die voor problemen zorgt lijkt bij mij niet aan de orde.
En zonder alles weer moeten te herhalen wat ik al eerder heb geschreven vind ik gewoon dat er te veel bugs in het toestel zitten bij mij.
Mijn oude lg V30 met sd835 en 4gb voelt ook veel sneller en soepeler aan dan de Nokia 9, dat zou toch eigenlijk ook niet moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs1968
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Ben ook erg teleurgesteld tot nu toe, dat bij sommige alles werkt zoals het hoort.....geloof er geen snars van. Ik heb er iig best wel spijt van, wacht de eerste updates nog af als dat de problemen niet oplost weg ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
gjs1968 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:10:
Ben ook erg teleurgesteld tot nu toe, dat bij sommige alles werkt zoals het hoort.....geloof er geen snars van. Ik heb er iig best wel spijt van, wacht de eerste updates nog af als dat de problemen niet oplost weg ermee
Hier hetzelfde, hoop dat ze snel met een update komen die alles of bijna alles oplost anders gaat ie retour.
Ik heb nog nooit een telefoon gehad met zoveel problemen.
Wat is eigenlijk de gemiddelde accu duur van deze telefoon? Ik kom niet veel verder dan 5uur ost. Als je de camera veel gebruikt is bij mij de accu binnen het uur al leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

gjs1968 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:10:
Waarom geloof je dat niet?
Ik en nog 7 kennissen hebben geen problemen met de Nokia 9.
Klagers hoor je altijd direct, mensen die wel tevreden zijn hoor je niet op fora.

Als je hier het topic doorloopt, zijn er een stuk of 10 die echt issues ondervinden, de rest heeft nergens last van.

De paar bugs die bekend zijn worden echt wel gefixt.
Heb je wel issues die niet aan de software liggen dan kun je gewoon je garantie claimen ;-)

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

jonos schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:57:
Wat is eigenlijk de gemiddelde accu duur van deze telefoon? Ik kom niet veel verder dan 5uur ost. Als je de camera veel gebruikt is bij mij de accu binnen het uur al leeg.
Hmmm. Ik vreesde in het begin een beetje voor de accuduur, omdat ik van een Oukitel K6000 kom (6000mah accu.), maar eigenlijk sinds dag 1 geen enkel probleem gehad met de accu.

SOT van >7h is geen uitzondering op een "heavy usage" dag. Gemiddelde werkdag met lagere SOT times (rond de 2h fzo) kom ik aan bedtijd uit op ~50% accu ofzo...
Dus echt wel tevreden op accu vlak...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ROW590v.png
( full size here: https://imgur.com/a/5xDVYVO )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michellep77
Hier ook ruim tevreden met accu en de gehele telefoon.
Camera ook bij bewegende objecten (behalve bewegende peuter) nu ook geprobeerd bij een bewegend paard, grauw weer, een meter of 30 afstand, burstmodus en zeker nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Sinds vandaag ben ik ook eigenaar van een Nokia 9. Ik kom van een Lumia 950XL af en dus is voornamelijk Android even wennen. Tot nu toe de Microsoft Launcher, Edge en andere Microsoft Office apps erop gezet en AdGuard voor extra bescherming.
Waar ik tot nu toe vooral tevreden over ben is de leesbaarheid van het scherm met zonlicht. Minpuntje is de slechte herkenning van de vingerafdrukscanner.

Opvallend was dat de maart update nog niet beschikbaar is terwijl deze al wel geïnstalleerd is op de Nokia 8.1 van mijn vrouw.

Oh, en de accuduur is trouwens goed.

[ Voor 41% gewijzigd door witterholt op 08-04-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs1968
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
GerkeP schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:30:
[...]

Waarom geloof je dat niet?
Ik en nog 7 kennissen hebben geen problemen met de Nokia 9.
Klagers hoor je altijd direct, mensen die wel tevreden zijn hoor je niet op fora.

Als je hier het topic doorloopt, zijn er een stuk of 10 die echt issues ondervinden, de rest heeft nergens last van.

De paar bugs die bekend zijn worden echt wel gefixt.
Heb je wel issues die niet aan de software liggen dan kun je gewoon je garantie claimen ;-)
Omdat ik buiten m'n eigen bevindingen deze ook lees op de reviews en fora's, dat jij en je 7 kennissen precies de 8 goed werkende hebben prima toch....

Gisteren liep camera vast, batterij op 87%... ook een foto direct versturen via bijv whatsapp is een uitdaging, duurt lang als het al goed gaat. M'n vorige phone was een Honor 8 en die danste rondjes rond deze N9.

Dat de beloofde software update zo lang op zich laat wachten zegt ook wel iets natuurlijk, als gemeld wacht ik deze rustig af maar tevreden ben ik allerminst. Ik heb de N9 gekocht voor z'n camera maar ik vind deze vooral bij weinig licht nogal teleurstellend (voorzichtig uitgedrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

gjs1968 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:58:
[...]

Omdat ik buiten m'n eigen bevindingen deze ook lees op de reviews en fora's, dat jij en je 7 kennissen precies de 8 goed werkende hebben prima toch....

Gisteren liep camera vast, batterij op 87%... ook een foto direct versturen via bijv whatsapp is een uitdaging, duurt lang als het al goed gaat. M'n vorige phone was een Honor 8 en die danste rondjes rond deze N9.

Dat de beloofde software update zo lang op zich laat wachten zegt ook wel iets natuurlijk, als gemeld wacht ik deze rustig af maar tevreden ben ik allerminst. Ik heb de N9 gekocht voor z'n camera maar ik vind deze vooral bij weinig licht nogal teleurstellend (voorzichtig uitgedrukt)
Zoals geschreven, negativiteit overheerst altijd online, die schreeuwen het hardste.
Gelukkig herken ik je problemen (en met mij velen) niet.
De maart update heeft erg veel impact, waardoor alle fabrikanten moeite hebben om die op tijd uit te leveren, dat ligt niet aan de Nokia 9 ;-)
Van de Nokia's schijnt alleen de 7 plus de maart update te hebben.

Denk aan je hart ;-)

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
GerkeP schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:00:
[...]

Zoals geschreven, negativiteit overheerst altijd online, die schreeuwen het hardste.
Gelukkig herken ik je problemen (en met mij velen) niet.
De maart update heeft erg veel impact, waardoor alle fabrikanten moeite hebben om die op tijd uit te leveren, dat ligt niet aan de Nokia 9 ;-)
Van de Nokia's schijnt alleen de 7 plus de maart update te hebben.

Denk aan je hart ;-)
Ik kan hierbij melden dat óók voor de Nokia 8.1 de maart update sinds een aantal weken beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-05 15:57
ik heb het idee dat de xiaomi mi9 en de nokia 9 gepushed zijn en mede door de samsung 10 en Huawei P30 series. de beide merken hebben een erg betaalbare toestel en zeer concurrerend en worden helaas door wat bugs geplaagd. De Xiaomi zijn eerste firmare was qua foto en video zeer goed bij ontvangst van reviewers, maar na wat firmware update"s zijn er allerlei kleine issues zoals nacht foto"s en soort lag in de video. ik ga ervan uit dat deze toestellen over 2 maand beiden vriend en vijand gaan verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
Ik wilde eigenlijk voor mijn vrouw ,de Nokia 9 kopen, ter vervanging van haar 1020. Maar als ik hier (en reviews) lees weet ik het zonet nog niet. Heb zelf de Nokia 7+ . En ben oa blij met Android one en de bouw kwaliteit van het toestel. Ik zit eigenlijk nu te twijfelen tussen de Nokia 9 (prijs/android one/camera) en de Huawei P30 Pro(zelf nul ervaring met dit merk en een stuk duurder). Aangezien de camera/foto's voor mijn vrouw wel het "belangrijkste" is van de smartphone. En ik zoveel negatieve dingen lees over de camera van de Nokia 9. Is er al wat bekend over wanneer de update gepland staat met evt. fixes?

[ Voor 9% gewijzigd door BlaBla1973 op 10-04-2019 08:38 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
Nog meer foto's met Nokia 9 Pureview gemaakt: https://photos.app.goo.gl/8rH8zaQGx6Ljprb86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
https://photos.app.goo.gl/38qDXgbdhyFMovde7

Hier nog geen bloeiende bloesemboom helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
Mooie foto's, zijn deze bewerkt? Heb je ook zelf foto's gemaakt met weinig licht?

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michellep77
@BlaBla1973 enige dat ik bewerkt heb is de diepte en bij een aantal iets qua licht. (Gewoon via de google photo app, niet met een speciale app)

De foto's van het paard in beweging, was met vrij grauw weer, afstand 20/30 meter en burstmodus. Naderhand ingezoomd en licht aangepast.

In minder licht heb ik wel eea gedaan (in een kroeg met een feestavond) zal ze even iets aanpassen (vriendinnen eraf snijden)

Maar in donker geloof ik nog weinig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-05 16:36

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Helaas begint mijn Nokia Lumia 930 toch op zijn eind te raken (krijgt gelukkig nog wel updates)

maar als ik het internet lees ben ik nog wel huiverig
ik denk dat ik maar tot juni wacht, dacht dat dan zijn opvolger komt.
foto's ansich zien er wel mooi uit, maar ik ben niet zo van het bewerken op een randje afknippen na

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Het bewerken bestaat alleen uit een randje uitknippen en de diepte goedzetten.
Licht aanpassen soms, maar zeker niet altijd. Wel op enkele foto's die min of meer tegen de zon in genomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:49
Hallo iedereen,

Sinds vandaag de trotse eigenaar van de N9.
Maar 2 dingen die me direct opvielen en niet direct kan vinden.

Weet iemand hoe ik de oude navigatietoetsen terug krijg? je weet wel, vierkantje, driehoekje etc... Normaal zou dit bij gebaren staan maar ik kan die dus nergens terug vinden.

En ik zit nog op security patch van februari, ik heb een sim only dus niet gebonden aan telecom bedrijf.

Iemand die me iets verder kan helpen?

Oh ja vingerscanner werkt maar voor de helft, als mijn vingers iets of wat vochtig zijn anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
@LeStef , de Maart update is nog niet beschikbaar voor de 9. Vingerafdrukscanner is inderdaad onder de maat. Hopelijk wordt dit ooit nog verbeterd met een firmware update. Om de klassieke buttons terug te krijgen even googelen op gesture navigation Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
witterholt schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:12:
@LeStef , de Maart update is nog niet beschikbaar voor de 9. Vingerafdrukscanner is inderdaad onder de maat. Hopelijk wordt dit ooit nog verbeterd met een firmware update. Om de klassieke buttons terug te krijgen even googelen op gesture navigation Android.
Ik hoop niet dat we de maart update nog krijgen, we zouden ondertussen de april update moeten krijgen.
Lekker daar bij HMD, dacht dat Android one maandelijkse updates had, blijkbaar niet dus.
Vanaf nu worden dit soort meldingen niet meer geaccepteerd.

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 14-04-2019 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Topicwaarschuwing is aangepast. Melden dat de laatste Android update er nog niet is heeft weinig nut. Dergelijke berichten worden verwijderd

[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 14-04-2019 09:41 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ok dank je.
Schijnt dat de oude navigatie systeem niet te activeren is dus wordt het wennen met de Pie navigatie toetsen
Wat die update betreft zullen we moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
@LeStef dat went vrij snel.

[ Voor 17% gewijzigd door witterholt op 14-04-2019 14:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xfile
jonos schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:41:
[...]

Ik hoop niet dat we de maart update nog krijgen, we zouden ondertussen de april update moeten krijgen.
Lekker daar bij HMD, dacht dat Android one maandelijkse updates had, blijkbaar niet dus.
[mbr]Vanaf nu worden dit soort meldingen niet meer geaccepteerd. [/mbr]
Dit staat op de Nokia site https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates :
HMD Global is delivering the latest Security Patches to your Android smartphone as quickly as possible. However, there are several factors which may affect the date you actually receive an update. These factors include device model, region, location, operator approvals, and Google’s Security Patch Monthly Release announcement. Security Patches are also sometimes included with Maintenance Releases.

Please note that the quoted release dates refer to the live releases for the first approved markets. In general, the release may take several days to reach all consumers within an approved market.

Users are reminded that all Maintenance and Security Patch releases should be accepted as soon as possible to help ensure a smooth Android experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dat loopt altijd wel iets achter.

Hoorde wel iets over verbeterde UI met de april patch, even afwachten dus.

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:46

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

gjs1968 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:58:
[...]

Maar waarom loop je nog aan te klooien met een overduidelijk defect toestel? Of vind je het fijner om te klagen dat je toestel zo brak is in plaats van het ter reparatie aan te bieden bij de toko waar je het hebt gekocht?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
GerkeP schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:07:
[...]

Dat loopt altijd wel iets achter.

Hoorde wel iets over verbeterde UI met de april patch, even afwachten dus.
De april update is inmiddels uit voor de Nokia 9.

Changelog:
- Verbeterde systeemstabiliteit.
- Verbetering van de gebruikersinterface.
- Google beveiligingspatch 2019-04.

Inmiddels heb ik de installatie afgerond: de vingerafdrukscanner lijkt iets verbeterd te zijn...

[ Voor 29% gewijzigd door witterholt op 18-04-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Hier gisteravond ook de April update binnen gekregen. Merk vooral dat de vingerafdruk scanner enorm is verbeterd. Heb tot nu toe geen enkele weigering meer gehad!

Edit: de succes ratio van de vingerafdruk scanner lijkt na de update 90% tegenover 60% voor de update.

[ Voor 24% gewijzigd door dubbeldekkert op 20-04-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Telefoon eergisteren ontvangen en gisteren de update,
al heb ik niet heel veel ervaring met "pre-update" maar de scanner lijkt (zeker na opnieuw inleren) heel wat beter te werken!

De camera crash heb ik 1x gehad, erg genoeg bij de eerste foto die ik probeerde te maken :P
de telefoon kwam toen net uit de verpakking en de accu was niet heel erg vol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonos
Ondanks de laatste update ben ik nog steeds niet tevreden over het toestel en heb ik inmiddels afscheid genomen van de nokia 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik weet niet wat problemen jij hebt maar hier werkt het perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
LeStef schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:59:
Ik weet niet wat problemen jij hebt maar hier werkt het perfect.
Hier ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik mag mezelf sinds vanochtend ook eigenaar noemen van een Nokia 9! Heel lang getwijfeld, mijn Nokia 8 was, op een loszittend scherm na, nog prima, maar soms wil je gewoon nieuw speelgoed :+ En na het nieuws over de recente update die de vingerafdrukscanner en camera verbetert durfde ik het wel aan.

Ik moet zeggen, na de enorme bak negativiteit en azijnpisserij die ik op Reddit tegenkwam valt de telefoon me helemaal niet tegen :+ Het scherm is prachtig, de vingerafdrukscanner toch wat matig vergeleken met die op de 8 (maar dat wist ik), en ik heb vanmiddag in de tuin een foto gemaakt van een bij en die was best geslaagd.

En GLAD! Ding glijdt gewoon van de bank af. Misschien tegen mijn principes in toch een hoesje erom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:24

13art

Moderator Mobile
NNF schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:56:
.... en ik heb vanmiddag in de tuin een foto gemaakt van een bij en die was best geslaagd.
Misschien leuk om voorbeeldje van de foto te uploaden?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNF

NNF

Ja hoor :)

https://i.imgur.com/edNZnLB.jpg

En vanmiddag gemaakt:

https://i.imgur.com/uqF2evB.jpg

Niet bewerkt en ook niet heel veel moeite voor gedaan. Tot nu toe wel positief over de camera :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 15:31
Nou zelfs mijn eigen (niet ingestelde) vingers herkent hij niet.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Lijkt er op dat iemand de boel probeert pootje te lichten.
Hier gepoogd om dat na te doen op 4 verschillende toestellen, lukt niet...............

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

GWBoes schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:35:
Nou zelfs mijn eigen (niet ingestelde) vingers herkent hij niet.
Hij herkent mijn wel ingestelde vingers de helft van de tijd niet eens, laat staan een pakje kauwgom :P

Blijft echt een raar ding, die vingerafdrukscanner. Hij doet het soms heel goed, soms heel erg slecht.

[ Voor 15% gewijzigd door NNF op 23-04-2019 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 23:04

SebasFM

BOFH

Is de update inmiddels teruggetrokken? Ik zit nog steeds op de release firmware (februari 2019) en krijg met geen mogelijkheid de patch aangeboden en geïnstallerd. Ben die half gare fingerprint sensor nu wel beu en zit dus met smart te wachten op de update. Kon op internet ook geen officiële Zip vinden om te side loaden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
SebasFM schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:15:
Is de update inmiddels teruggetrokken? Ik zit nog steeds op de release firmware (februari 2019) en krijg met geen mogelijkheid de patch aangeboden en geïnstallerd. Ben die half gare fingerprint sensor nu wel beu en zit dus met smart te wachten op de update. Kon op internet ook geen officiële Zip vinden om te side loaden... :/
Ik kan je uit de droom helpen dat zelfs na de update de scanner bij lange na niet vlekkeloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
SebasFM schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:15:
https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates
De update is niet ingetrokken.

De laatste update staat op mijn Nokia 9. Ik heb wat foto's gemaakt, en ben nog steeds onder de indruk van de camera: https://photos.app.goo.gl/no6fwtbCTJKc2hdR8

[ Voor 26% gewijzigd door Xfile op 05-05-2019 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:41
Heb hem een week in bezit en heel tevreden.
Ik was een beetje huiverig voor de fingerprintscanner, ik hoor hier heel veel verschillende verhalen over. Hij is inderdaad wat minder soepel in gebruik dan die van OnePlus 6T (waar ik ervaring mee heb). Omdat ik het toestel met Smartlock meestal unlocked heb is dat niet zo een probleem, hij wordt in principe alleen gebruikt bij bankieren en dergelijke. Wat ik meen te merken is dat hij in daglicht perfect werkt maar 's avonds thuis in het donker heel moeizaam. Als ik hem onder een lamp houd, dan werkt hij redelijk. De FPS heeft kennelijk veel licht nodig om goed te werken. Bij de OnePlus licht het pictogram daarom fel op als je moet scannen. (Kijkt iemand van Nokia mee op dit forum...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Mijn FPS licht gewoon felblauw op als ik mijn vingerafdruk scan?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Voordat je een reactie plaatst, denk dan even na of hij niet beter in een van de volgende topics geplaatst kan worden:
[Nokia 9 PureView] Levertijden & Prijzen
[Nokia 9 PureView] Accessoires

Android One krijgt vrijwel maandelijks updates. Melden dat de - insert maand- update nog niet beschikbaar is, heeft dan ook weinig nut. Dat soort berichten worden dan ook verwijderd.