Wat is de lol van retro gaming?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zie anders de prijzen van de Wii u consoles op dit moment stijgen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:48

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

MedionAkoya schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:06:
[...]

Je hebt je SNES een prominente plek in je huis gegeven? :+
Mijne zit nu stof te happen op de zolder.
Ik heb helaas geen permanente ruimte voor en af en toe haal ik het van de zolder.
Meestal rond kerst. o<:)

Het kost erg veel tijd om RPG (Pokemon, Dragon Quest en Final Fantasy) te spelen. Maar Super Mario Bros kan weer wel (maar geen 3D-platformers zoals 64 en Sunshine, dat is weer te moeilijk).

Ontopic: Zouden jullie ook zo over denken over muziek? o.a. Rock uit de jaren 70 en 80, Triphop en elektronic music uit de jaren 90, en wat dacht je van cassette-bandjes en LP's?
en over hifi-systemen en steroetorens zoals Sony, Technics en Marantz? Verlichte VU-meters zijn ook gaaf.
Mijn Hi-fi systeem is in ieder geval retro (Philips 900-serie) ;)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
BlaBla1973 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:16:
[...]

Al moet ik toegeven dat ik alles een keer kijk ,niks meer echt speel... (Nostalgie ;) )
Lijk ik wel..... vind het zelf nog de grootste lol om een systeem zo op te zetten dat ik er mee kan spelen wat ik wil/wat mogelijk is en daarna.......start ik wat op....en als het werkt...tja.... dan toch weer terug naar de huidige generatie (last of us en zo...)

Ik als topic starter heb nog steeds niet veel met retro gaming. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik vind het retro gaming nog wel leuk hoor, ik bedoelde het meer als tussendoortje... Ff 15min Ghost and Goblins spelen bv... Maar echt uren.. nee dat niet.. Als ik al uren game (uitzondering tegenwoordig) dan lever iets nieuws op Switch/PC/PS4. De meeste gaming hier thuis wordt door mijn zoon gedaan ondertussen.. ;)

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Soms haal ik de Sega mega drive te voorschijn.

Lekker er even op los meppen met streets of rage! :p

Gemak van een oude console is fijn. Stekker erin, cartridge erin, console aan, druk op start en rossen maar.
Als ik de PS3 weer eens te voorschijn haal, zit je weer met updates of je bent je wachtwoord weer vergeten etc.. heb ik helemaal geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Prutzertje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:08:
Soms haal ik de Sega mega drive te voorschijn.

Lekker er even op los meppen met streets of rage! :p

Gemak van een oude console is fijn. Stekker erin, cartridge erin, console aan, druk op start en rossen maar.
Als ik de PS3 weer eens te voorschijn haal, zit je weer met updates of je bent je wachtwoord weer vergeten etc.. heb ik helemaal geen zin in.
Streets of Rage vind ik zelf ook geweldig, speel ik momenteel op de Playstation 3 of Playstation 4 via de Mega Drive Collection, heb inmiddels ook een fysieke versie van Streets of Rage 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 07:32
Bij mij is het eigenlijk bijna nooit nostalgie. De meeste oudere spellen heb ik pas veel later ontdekt. Ik heb gewoon meer het gevoel dat als een spel toen goed of leuk was, dat het nu nog steeds gewoon leuk is. Ja, misschien zien die spellen er niet meer zo mooi uit vergeleken met de nieuwste tech, maar ze worden er niet minder leuk op.
Neem nou bijvoorbeeld spellen zoals Rollercoaster Tycoon 2, Burnout 3 of WipEout 2097. Er zijn tegenwoordig al lang spellen die daar op lijken of sequels zijn maar dat maken die oude games niet minder leuk, er verandert namelijk niks aan.

Om eerlijk te zijn vind ik dat het zelfde met de C64. De spellen die nu gewoon niet leuk zijn, waren toen waarschijnlijk ook al gewoon bagger (en ja, er waren echt veel slechte spellen toen, niet alleen op de C64) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nostalgie, en het is ook wel lekker simpel met Nes spellen. Super Mario had geen 3d, gewoon links, rechts en springen. Je had er ook niet zo'n ingewikkelde controller voor nodig zoals tegenwoordig. Twee knoppen en links, rechts, boven, onder was genoeg.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Klopt, de games vroeger waren soms wel moeilijker, maar dat lag meestal niet aan de controller maar gewoon aan de gameplay zelf.

Pak je Castlevania 1 op de NES, besturing is perfect, maar de gameplay zelf is gewoon vrij pittig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Er zitten toch echt wel pareltjes tussen de retro games. Games die ik nu veel meer kan waarderen. Laatst even Doom 64 geprobeerd, die had ik nog nooit gespeeld, maar wat een lekkere game is dat. Speelt zelfs nu nog lekker weg.
Ook zijn de huidige games allemaal veel van hetzelfde, open world met 100.000 dingen die je kunt verzamelen, maar wat tegelijk nutteloos is. TS noemt tombraider, dat is echt zo’n voorbeeld van games die heel generiek zijn geworden waar eigenlijk nog weinig aan is. De eerste 2 delen waren briljant, met epische puzzels. Nu is het een standaard actie game met collectibles.
Ook de originele DEUS Ex, Half life en Blade runner zijn zeer goed, de piek van PC gaming eind jaren 90. Zo oneindig veel beter dan de huidige spellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ik ben dit weekend voor het eerste begonnen met de Halo serie en heb dus Halo CE voor het eerst (uit)gespeeld en dat is een game uit 2002 geloof ik. Nooit aan toe gekomen en nu tijd voor genaakt. Heerlijk en wat een lol heb ik hiermee, tja grafisch was het een stuk minder toen nog dan nu maar ik wil de hele Halo serie een keer spelen (gister avond net de eerste 2 levels van Halo 2 behaald!!!).

Dus retro gamen (al denk ik dat de Xbox misschien net niet onder valt) is gewoon heel leuk en voor mij is het niet belangrijk of een game er super uit ziet, het is VEEL belangrijker dat het een leuk spel is. (Ik heb vorige week een paar uur Paradroid op de C64 gespeeld en wat is dat nog leuk zeg!!!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik vind dit zo mooi om te lezen dat er toch nog mensen zijn die de liefde voor Retro kunnen vinden, ik schrijf soms retro reviews en sinds kort plaats ik ze ook hier op Tweakers.net, maar in het verleden, gelukkig niet hier, vaker van die opmerkingen gekregen waarom ik over oude rotzooi schreef.

Persoonlijk vond ik Halo 3 de beste uit de serie, maar dat is een persoonlijke mening, ben wel benieuwd als je die gaat spelen wat je daar van vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Linksquest schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:03:
Persoonlijk vond ik Halo 3 de beste uit de serie, maar dat is een persoonlijke mening, ben wel benieuwd als je die gaat spelen wat je daar van vind.
De hele serie is "nieuw"voor mij en ik wil ze graag een keer dus echt chronologisch spelen. Zodra Halo2 klaar is kan ik het je vertellen. Halo 2 is trouwens wel heel anders dan CE.

@Linksquest Heb je een eigen link hier op tweakers?

[ Voor 5% gewijzigd door rikoos op 23-11-2020 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

jazeker

mijn profiel: Linksquest
Mijn Blog: Linksquest
Mijn reviews: https://tweakers.net/productreview/user/266273/
Mijn Twitter: https://twitter.com/linksquest

Pagina: 1 2 Laatste