Zoals je in de titel kan lezen hebben wij een (enorm) hoog elektrisch verbruik met twee personen.
Om de situatie even te schetsen:
2 personen met 6000 kWh (gemiddelde van 5 jaar), normaal is dit tussen de 2000 tot 4000 kWh.
Ik heb een zonnepaneleninstalatie besteld voor 7200 kWh, deze wordt binnen 3 weken geïnstalleerd.
Maar toch wil ik nu even opzoek gaan hoe ik het verbruik kan terug dringen.
Ik heb al veel topics gelezen i.v.m. het opsporen van je verbruik, maar ben er nog niet uit.
Met welke tools kan ik "goedkoop" (budget van +/- €200) monitoren en opsporen hoeveel ik wanneer verbruik.
Wat waren jullie tips om jullie verbruik te verlagen?
Edit: Voor de mensen die dit in de toekomst lezen:
Ik heb twee weken mijn verbruik gemonitord en de temperatuursensor afgesteld.
Dit zijn de resultaten voor het aanpassing: Zweetk0nijn in "6000 kWh met 2 personen?!"
En dit zijn de resultaten nà de aanpassing: Zweetk0nijn in "6000 kWh met 2 personen?!"
Om de situatie even te schetsen:
- Vrijstaand huis uit 1974
- Verwarming met mazout
- Elektrische waterboiler (200 Liter)
- Enkel LED lampen aanwezig
- Alle apparaten zijn max 5 jaar oud en hebben minimaal A+ label. (wasmachine, droogkast, kookplaat, afwasmachine, oven, etc...
- Verder zijn er geen grootverbruikers...
2 personen met 6000 kWh (gemiddelde van 5 jaar), normaal is dit tussen de 2000 tot 4000 kWh.
Ik heb een zonnepaneleninstalatie besteld voor 7200 kWh, deze wordt binnen 3 weken geïnstalleerd.
Maar toch wil ik nu even opzoek gaan hoe ik het verbruik kan terug dringen.
Ik heb al veel topics gelezen i.v.m. het opsporen van je verbruik, maar ben er nog niet uit.
Met welke tools kan ik "goedkoop" (budget van +/- €200) monitoren en opsporen hoeveel ik wanneer verbruik.
Wat waren jullie tips om jullie verbruik te verlagen?
Edit: Voor de mensen die dit in de toekomst lezen:
Ik heb twee weken mijn verbruik gemonitord en de temperatuursensor afgesteld.
Dit zijn de resultaten voor het aanpassing: Zweetk0nijn in "6000 kWh met 2 personen?!"
En dit zijn de resultaten nà de aanpassing: Zweetk0nijn in "6000 kWh met 2 personen?!"
[ Voor 14% gewijzigd door Zweetkonijn op 31-03-2019 08:27 ]