Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb helaas een bendgate iPad Pro. Nou ja, mijn vriend. De buiging aan de bovenkant is zeer duidelijk zichtbaar. Zelfs met reflectie op het scherm zie je een bobbel zitten.

Ik ben terug naar Amac gegaan maar die kunnen niets "want Apple heeft geen omruil plan", iets dat ik vreemd vind. De medewerkers in de winkel ooh-en en aah-en wel mee overigens als ze de buiging zien.
In de Apple Store had de "genius" nog nooit van bendgate gehoord. Al vond ie het inderdaad wel erg gebogen. Later kwam een nog coolere genius die wooow'de en verbaasd keek... maar daarna doodleuk zei: ik kan niks.

Het irriteert me mateloos dat iedereen wél bevestigd dat het erg is maar niemand iets wil doen. Is het nu serieus zo dat voor een product van 1.300 euro dit echt acceptabel is?
Bestaan er geen zaken meer als "deugdelijk" product en "verkoper is verantwoordelijk voor product"?

Iemand nog een tip wat ik kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:49
Tuurlijk bestaan die zaken wel, alleen moet je geen genoegen nemen met de eerste 'nee'. Verkoper is verantwoordelijk voor garantie en conformiteit van product. Wat Apple zelf met de verkoper doet is voor jou dus niet van belang.

Bekijk de site van consuwijzer eens over je rechten en stappen (https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie). Mocht je een rechtsbijstandsverzekering hebben kan het ook de moeite waard zijn om daar te informeren of ze iets voor je kunnen betekenen mbt het verkrijgen van je rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
T_knoop schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:30:
Tuurlijk bestaan die zaken wel, alleen moet je geen genoegen nemen met de eerste 'nee'. Verkoper is verantwoordelijk voor garantie en conformiteit van product. Wat Apple zelf met de verkoper doet is voor jou dus niet van belang.

Bekijk de site van consuwijzer eens over je rechten en stappen (https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie). Mocht je een rechtsbijstandsverzekering hebben kan het ook de moeite waard zijn om daar te informeren of ze iets voor je kunnen betekenen mbt het verkrijgen van je rechten.
Die pagina heb ik al gelezen inderdaad, daarom ook al de eerste stappen. Maar de klantenservice houdt dus echt al 4 mails vol dat ze niets kan. Klagen kunnen we via hetzelfde e-mailadres als de klantenservice.

Rechtsbijstand heb ik helaas niet meer. Op de site van Amac noemen ze nog het Europese ODR Plaform maardie noemen alleen "als u een probleem heeft met een onlineaankoop...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

iAmRenzo schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:25:
maar daarna doodleuk zei: ik kan niks.
[...]
Op zich niet heel vreemd, je koopt een product bij winkel A, dus de kans dat winkel B het to hun probleem maakt is niet heel groot. Maar heb je niet gevraagd wie wel iets kan? In de Apple Store lopen ook meer senior mensen rond die wel wat kunnen doen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:41:
Op zich niet heel vreemd, je koopt een product bij winkel A, dus de kans dat winkel B het to hun probleem maakt is niet heel groot. Maar heb je niet gevraagd wie wel iets kan? In de Apple Store lopen ook meer senior mensen rond die wel wat kunnen doen.
Ik heb het gekocht bij de Amac, en de Amac doet helemaal niets behalve me naar Apple sturen. Ook daar maar eens gevraagd maar die kunnen ook niets. Ik denk dat de nog coolere genius een senior was, weet 't niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

iAmRenzo schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:43:
[...]

Ik heb het gekocht bij de Amac, en de Amac doet helemaal niets behalve me naar Apple sturen. Ook daar maar eens gevraagd maar die kunnen ook niets. Ik denk dat de nog coolere genius een senior was, weet 't niet zeker.
Ja dat is laf van de Amac (en ook een hele goede reden met een grote boog om ze heen te lopen)
Jouw koopovereenkomst is met Amac, jij hebt feitelijk niets met de Apple Store te maken. Als de Amac je vertelt dat je maar naar de slager op de hoek moet gaan zou je daar ook geen genoegen mee nemen toch?

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 04-03-2019 12:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Leuk dat je "Bendgate" aanhaalt als het probleem, maar als je goed gelezen had, dan was het een minimale buiging die je alleen kon zien als je er langs keek, of plat op een tafel legt.

Het klinkt meer dat de iPad in verkeerde handen is gekomen, en verbogen is :?
en dat gaat Apple niet gratis vervangen, je kan alleen spelen op coulance, als de iPad vers uit de verpakking is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
https://support.apple.com/nl-nl/HT209403

Meten is weten. Als er meer dan 4 vellen papier onder passen is het buiten de tolerantie en zou er sprake zijn van een probleem volgens Apple.
absrnd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:51:
Leuk dat je "Bendgate" aanhaalt als het probleem, maar als je goed gelezen had, dan was het een minimale buiging die je alleen kon zien als je er langs keek, of plat op een tafel legt.

en dat gaat Apple niet gratis vervangen, je kan alleen spelen op coulance, als de iPad vers uit de verpakking is.
Er zijn genoeg berichten dat de ipads al krom uit de doos komen. Sommige erger dan andere. Apple hanteert 0,4 mm als marge. Rare aanname om ervan uit te gaan dat de gebruiker de ipad zelf gebogen heeft. Er zitten duidelijk wat problemen in het design, zeker als je ziet hoe makkelijk de ipad te buigen is. Iets wat in een tas dus heel makkelijk kan gebeuren en iets wat mij betreft absoluut niet zou moeten kunnen.

[ Voor 70% gewijzigd door BillSpaarbank op 04-03-2019 13:02 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:11
BillSpaarbank schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:57:

Meten is weten. Als er meer dan 4 vellen papier onder passen is het buiten de tolerantie en zou er sprake zijn van een probleem volgens Apple.

[...]

Er zijn genoeg berichten dat de ipads al krom uit de doos komen. Sommige erger dan andere. Apple hanteert 0,4 mm als marge. Rare aanname om ervan uit te gaan dat de gebruiker de ipad zelf gebogen heeft. Er zitten duidelijk wat problemen in het design, zeker als je ziet hoe makkelijk de ipad te buigen is. Iets wat in een tas dus heel makkelijk kan gebeuren en iets wat mij betreft absoluut niet zou moeten kunnen.
Gaat er ook een beetje om hoe oud de iPad is. Direct uit de doos en dan al meteen een buiging zichtbaar is inderdaad niet hoe het hoort. Als de iPad al een paar maanden oud is en nu plots een buiging heeft, dan kan ik het begrijpen als Apple het op schade door abuse gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
BillSpaarbank schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:57:

[...]

Zoals je zegt, dat ze krom uit de doos kwamen, en dat bedoelde ik ook :)
en zoals hij zei, dat je een bult ziet in de spiegeling van het scherm, is zeker geen 0.4mm Apple marge :P

de "Apple" kromming is (een lichte, niet waarneembare) kromming over de gehele iPad, en niet lokaal in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
absrnd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:51:

Ik heb me wel ingelezen hoor. Dit was out of the box en je kunt er wel 6 vellen papier onderleggen.
Nadeel is wel dat we paar weken hebben gewacht.
Apple gooit het nergens op, het bestaat gewoon niet in hun ogen (terwijl ze het wel zien).
Als je met het blote oog kijkt zie je bovenin de iPad een knik en duidelijk een verbuiging.

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 04-03-2019 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb helaas een bendgate iPad Pro. Nou ja, mijn vriend. De buiging aan de bovenkant is zeer duidelijk zichtbaar. Zelfs met reflectie op het scherm zie je een bobbel zitten.

Ik ben terug naar Amac gegaan maar die kunnen niets "want Apple heeft geen omruil plan", iets dat ik vreemd vind. De medewerkers in de winkel ooh-en en aah-en wel mee overigens als ze de buiging zien.
In de Apple Store had de "genius" nog nooit van bendgate gehoord. Al vond ie het inderdaad wel erg gebogen. Later kwam een nog coolere genius die wooow'de en verbaasd keek... maar daarna doodleuk zei: ik kan niks.

Het irriteert me mateloos dat iedereen wél bevestigd dat het erg is maar niemand iets wil doen. Is het nu serieus zo dat voor een product van 1.300 euro dit echt acceptabel is?
Bestaan er geen zaken meer als "deugdelijk" product en "verkoper is verantwoordelijk voor product"?

De shop van aankoop dient je een deugdelijk product te leveren. Je hebt niets te maken met de fabrikant.
Indien men er niets mee wil doen, kun je de aankoop ontbinden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:12
Voor zoveel geld een Ipad en dan ook nog eens krom. Dat ze überhaupt een marge hanteren van 0.4mm is al belachelijk. Voor zoveel geld mag je gewoon een meer dan perfect apparaat verwachten. Ik zit al een tijdje te overwegen om een Ipad pro 12,9 2018 aan te schaffen, maar dit soort verhalen houden mij tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dus:
- Je aankoopdatum is ruim minder dan 6 maanden geleden?
- Je hebt een document van Apple, waarin bepaalde normen worden gesteld aan de productiekwaliteit
- de iPad in kwestie is niet binnen die normen

Lijkt me dus vrij duidelijk een ondeugdelijk product, wat de verkoper (AMac dus) dus kosteloos moet oplossen, tenzij die kan aantonen dat het probleem niet al aanwezig was bij levering.

@iAmRenzo ik verplaats deze trouwens even naar het Shopping Forum, wat een betere plek is voor het bespreken van dit soort kwesties :)

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 04-03-2019 14:05 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:03:
Dus:
- Je aankoopdatum is ruim minder dan 6 maanden geleden?
- Je hebt een document van Apple, waarin bepaalde normen worden gesteld aan de productiekwaliteit
- de iPad in kwestie is niet binnen die normen

Lijkt me dus vrij duidelijk een ondeugdelijk product, wat de verkoper (AMac dus) dus kosteloos moet oplossen, tenzij die kan aantonen dat het probleem niet al aanwezig was bij levering.
- Ja, er is na 3-4 weken wat van gezegd, al een beetje aat vond ik maar < 6 maand is het zeker.
- Ik heb het linkje van @BillSpaarbank
- De iPad is zo krom dat je er meer dan 4 vellen onder kunt leggen.
Hackus schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:02:
De shop van aankoop dient je een deugdelijk product te leveren. Je hebt niet te maken met de fabrikant.
Indien men er niets mee wil doen, kun je de aankoop ontbinden.
Ja en hoe doe je dat als de winkel het product gewoon niet wil aannemen? En iedereen in de winkel eigenlijk zegt dat je op moet rotten (aka geen verantwoordelijkheid nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iAmRenzo schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:05:
[...]

- Ja, er is na 3-4 weken wat van gezegd, al een beetje aat vond ik maar < 6 maand is het zeker.
- Ik heb het linkje van @BillSpaarbank
- De iPad is zo krom dat je er meer dan 4 vellen onder kunt leggen.

[...]

Ja en hoe doe je dat als de winkel het product gewoon niet wil aannemen? En iedereen in de winkel eigenlijk zegt dat je op moet rotten (aka geen verantwoordelijkheid nemen)
voorbeeldbrief koop ontbinden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
iAmRenzo schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:49:
[...]

Ik heb me wel ingelezen hoor. Dit was out of the box en je kunt er wel 6 vellen papier onderleggen.
Nadeel is wel dat we paar weken hebben gewacht.
Apple gooit het nergens op, het bestaat gewoon niet in hun ogen (terwijl ze het wel zien).
Als je met het blote oog kijkt zie je bovenin de iPad een knik en duidelijk een verbuiging.
Ik denk, omdat je te lang gewacht hebt, je weinig kans maakt,
als je direct na openmaken dit aangekaart had, (zoals het hoort) had je nog kans op omruilen/coulance, maar na een paar weken kan iedereen wel zeggen dat het al gebogen was (doet geen vingertje wijzen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

absrnd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:16:
maar na een paar weken kan iedereen wel zeggen dat het al gebogen was (doet geen vingertje wijzen).
De bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij de verkoper. Dus dit is ruim op tijd.

Met kennis van zaken (bewijslast bij de verkoper, jij hebt wat betreft garantie niets met apple te maken, product is duidelijk niet deugdelijk want het voldoet niet aan de standaarden van Apple zelf) nog eens proberen en je niet laten afschepen. Als ze het op verkeerd gebruik gooien, reageren met dat het zo geleverd is, ondersteund door de support-pagina van apple, en dat ze toch echt concreet moeten bewijzen waarom het niet zo geleverd zou kunnen zijn.

Gooien ze de deur echt dicht, dan kan het juridisch getouwtrek beginnen... Je kunt ze in gebreke stellen, om ze te dwingen om alsnog een goede ipad te leveren (danwel een nieuwe, danwel de huidige gerepareerd). De voorbeeldbrief van Hackus kan ook maar lijkt me formeel nog niet van toepassing omdat ze het product best kunnen omruilen, ze willen alleen niet. Deze lijkt me dan eerder van toepassing.

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 04-03-2019 14:37 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Het is inderdaad wel wat laat, aan de andere kant wat @bwerg zegt, de eerste zes maanden moet Amac bewijzen dat ik niet goed met de iPad ben omgegaan. Met bendgate als begrip is dat natuurlijk wel lastig.

Ik ga nog maar eens langs vanavond.

Edit: in het document van Apple (via @BillSpaarbank) staat dit specifiek over de cellular uitvoering. Waarom niet bij de wifi? Iemand die daar de reden van weet?
Dat helpt natuurlijk niet.

[ Voor 27% gewijzigd door iAR op 04-03-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 17:20
iAmRenzo schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:38:

Edit: in het document van Apple (via @BillSpaarbank) staat dit specifiek over de cellular uitvoering. Waarom niet bij de wifi? Iemand die daar de reden van weet?
Dat helpt natuurlijk niet.
Apple zelf geeft aan dat het kromtrekken zou komen door de fase in het productieproces waar de cellular antennes aan/in de behuizing bevestigd worden. Het lijkt mij echter stug dat dit de hoofdoorzaak is. Ze lijken simpel weggebruik te maken van een boterzachte aluminium legering die te dun is gemaakt.

Heb je al overwogen om direct contact op te nemen met Apple? Eigenlijk dien je inderdaad het juridische feest met Amac te starten, maar als Apple zelf coulant hiermee omgaat en hem om zou willen ruilen kun je jezelf misschien een hoop emailtjes besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
bwerg schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:28:
[...]

De bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij de verkoper. Dus dit is ruim op tijd.
maar jij denkt toch niet dat dat voor alles geldt ?

(rijdt nieuwe auto in de prak, en gaat terug naar dealer )
(doet iphone in achterzak van strakke broek, gaat zitten, en gaat terug naar Apple )
O-)

[ Voor 12% gewijzigd door absrnd op 04-03-2019 16:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

absrnd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:20:
[...]

(rijdt nieuwe auto in de prak, en gaat terug naar dealer O-) )
Lijkt me niet heel moeilijk voor de dealer om aan te tonen dat die schade niet al aanwezig was bij levering ;)

Dus als je de discussie aan gaat: kom dan a.u.b. met zinnige argumenten, in plaats van een ridicuul voorbeeld.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

(rijdt nieuwe auto in de prak, en gaat terug naar dealer O-) )
Ga je nu een fabrikage fout, vergelijken met jouw rijgedrag? 8)7. Overigens kan de verkoper aantonen dat jouw "prak" niet zomaar is ontstaan doordat het een niet duigdelijk product is.
Dus reageer of serieus, of niet... dank je.

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 04-03-2019 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Dat staat simpelweg in de wet, dus ja.
(doet iphone in achterzak van strakke broek, gaat zitten, en gaat terug naar Apple )
O-)
Dan ligt de bewijslast alsnog bij de verkoper. Alleen kan die dan bewijzen (d.w.z. aannemelijk maken aan de hand van de schade) dat het door verkeerd gebruik komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
[...]

O-)
Uuh voor een groot gedeelte wel ja. En ja er wordt soms wel eens misbruik van gemaakt. Maar dit gaat beide kanten op. En als ondernemer schrijf je dit weg als ondernemingsrisico.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Oef, de Amac en garantie... ;( Heel veel succes gewenst. Hoop dat het alsnog voor je opgelost wordt, zonder al teveel gezeik en procedures.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Vol verbazing hebben ze hem ingenomen en opgestuurd. M'n broek zakte af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:31
iAmRenzo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:12:
Vol verbazing hebben ze hem ingenomen en opgestuurd. M'n broek zakte af...
En dan straks reactie van Apple: ''Ja we kunnen niks, doei'' :+

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
iCore schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:25:
En dan straks reactie van Apple: ''Ja we kunnen niks, doei'' :+
Nou ja, daar ben ik dus nog wel een beetje bang voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of Amac kennende, een rekening van €700,--. Heb je onderzoekskosten al moeten betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
absrnd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:16:
[...]

als je direct na openmaken dit aangekaart had, (zoals het hoort)
Zoals het hoort? Dat impliceert dat er een wet is waarin dit gesteld wordt.

Die wet kom ik alleen nergens tegen. Het enige wat ik tegenkom over een tijdsbestek, is artikel 7:23 lid 1 derde volzin. Daarin wordt o.a. gesteld dat de consument binnen bekwame tijd na ontdekking de afwijking bij de verkoper moet aankaarten.
coulance
Herstellen of vervangen van non-conformiteit kan geen coulance zijn.
iAmRenzo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:34:
[...]

Nou ja, daar ben ik dus nog wel een beetje bang voor.
Het was dan ook helemaal niet verstandig om nogmaals bij Amac herstel te gaan eisen. In eerste instantie waren ze al niet bereid volgens de wet te handelen, dus ga er maar vanuit dat de kans groot is dat zij dit alsnog niet gaan doen.

Beter had je meteen de overeenkomst kunnen ontbinden door de voorbeeldbrief te gebruiken en elders bij een winkel waar ze wel bereid zijn naar de wet te handelen zo'n zelfde iPad te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Dimens schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:12:
Beter had je meteen de overeenkomst kunnen ontbinden door de voorbeeldbrief te gebruiken en elders bij een winkel waar ze wel bereid zijn naar de wet te handelen zo'n zelfde iPad te kopen.
Dan moet je toch beter lezen hoe het werkt ;)
Voordat je de koop kunt ontbinden moet je de verkoper in staat stellen te repareren of vervangen. En dat doen ze nu. Dus ik, als consument, mag de koop nog niet ontbinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
iAmRenzo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:14:
[...]

Dan moet je toch beter lezen hoe het werkt ;)
Voordat je de koop kunt ontbinden moet je de verkoper in staat stellen te repareren of vervangen. En dat doen ze nu.
Inderdaad, dat doen ze nu. Echter deed de Amac dat de eerste keer dat je terug bent gegaan niet. Je had de verkoper dus al de mogelijkheid geboden om aan zijn verplichtingen te voldoen en die mogelijkheid hebben zij niet gebruikt. Vanaf dat moment had je de overeenkomst al kunnen ontbinden.

Nu is het maar afwachten wat Amac gaat doen en hoeveel tijd ze daarvoor gaan nemen. Ik vermoed zo maar even dat de iPad naar een AASP gaat, de AASP constateert dat het onder gebruikersschade valt en je vervolgens een rekening van Amac doorgestuurd krijgt voor een vervangend refurbished model. Ook dan kun je nog ontbinden maar ben je wel veel onnodig tijd en discussie kwijt. Dat is gewoon zonde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
En ja hoor, kut bedrijf. Of we even 800 euro willen aftikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

iAmRenzo schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:49:
Ontbinden die hap. @Hackus en @Dimens hebben je al een voorbeeldbrief gelinked.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:56:
Ontbinden die hap. @Hackus en @Dimens hebben je al een voorbeeldbrief gelinked.
Ja. Ik ga zo even verhaal halen en inderdaad de koop dan ontbinden.
En noooooooit meer naar Amac :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Meestal ben ik blij dat ik gelijk krijg, in dit geval vind ik 't vooral erg kut voor je.
Ik wens je in elk geval veel succes met het ontbinden van de koop. Amac is een ontzettend stug bedrijf dat alles doet om je geld uit je zak te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar gooien ze het dan op user abuse?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
TERW_DAN schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:30:
Meestal ben ik blij dat ik gelijk krijg, in dit geval vind ik 't vooral erg kut voor je.
Ik wens je in elk geval veel succes met het ontbinden van de koop. Amac is een ontzettend stug bedrijf dat alles doet om je geld uit je zak te kloppen.
Haha, snap ik! Ik neem het je niet kwalijk hoor. Je moet je prijspeil alleen ff aanpassen :+

Maar wat een geldwolven. Het kost 22 euro om te onderzoeken en ook nog eens 80 euro als je er niets mee doet. Wonderlijk dat zo'n bedrijf dat kan blijven doen.

Gelukkig heeft de Amac aan mij dan geen goede... als ik ergens mijn tanden in bijt dan laat ik vaak niet los. Zeker als ik ook nog eens in mijn recht sta.

@Sissors ze zeggen helemaal niks. Dus ik heb net gebeld. Daphne gaat het even overleggen.

[ Voor 10% gewijzigd door iAR op 06-03-2019 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

was te verwachten natuurlijk.

Helaas kost het erg veel tijd en moeite om juridisch je recht te halen.
Aangeven aan de Amac dat de reparatie onder garantie valt en je dus niet de kosten gaat betalen en je binnen 14 dagen je gerepareerde ipad terug verwacht. (en zo niet dan zwaait er wat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
@Verwijderd ben bang er bang voor. Ze zijn wel slim, de klootzakken. Nu hebben ze de iPad (die we natuurlijk pas terug krijgen na het betalen van 80 euro) en ontertussen lappen ze de wetgeving aan hun laars.

Helaas is het voor ons niet mogelijk om het product onder de garantie te vervangen.

Allereerst wordt de garantie toegelicht. Amac zal producten binnen een redelijke termijn kosteloos herstellen of naar keus vervangen binnen de van toepassing zijnde (fabrieks)garantietermijn als deze een gebrek vertoont. Deze garantie is niet van toepassing indien het gebrek een gevolg is van een gebruik dat afwijkt van het normale gebruik en/of is veroorzaakt door een van buiten komende oorzaak en/of niet aan Amac is toe te rekenen waaronder ongelukken, beschadiging, verminking, blootstelling aan water, kortsluiting, misbruik, verkeer gebruik, verkeerde toepassing, softwareproblemen, het niet vakkundig en regelmatig onderhouden en service of aanpassing door een voor het betreffende product niet-geautoriseerd service centre. Hieronder valt dus ook verbuiging.

Het product kan omgeruild worden wanneer er binnen de 14 dagen een defect wordt gemeld, tenzij Amac tot de conclusie komt dat het product tijdens de verkoop niet defect was of geen sprake is van garantie. Wanneer de koper zich in de periode tussen 14 dagen en 6 maanden na de aankoop alsnog meldt met een defect product zal Amac beoordelen of er sprake is van een rechtsgeldige garantieclaim.

Als het gebrek buiten de garantie valt maar veroorzaakt wordt tijdens de economische levensduur van een Product, moet de Koper kunnen aantonen dat een product non-conform is en bewijzen dat het product juist is gebruikt. Hierbij verwijs in naar de recht op conformiteit: het product moet voldoen aan de eigenschappen die je als consument redelijkerwijze mag verwachten. De koper dient de door Amac geleverde product nauwkeurig te controleren na aflevering. Alle klachten moeten aangegeven en schriftelijk gemeld worden aan Amac binnen zeven dagen vanaf datum van aflevering. Daarna worden de producten geacht te zijn aanvaard. Helaas heeft u de verbuiging een maand later pas gemeld bij Apple en is het voor Amac moeilijk te beoordelen of het product vanaf het begin al gebogen was of dat dit later is gebeurd. Wanneer de verbuiging schriftelijk werd gemeld binnen de 7 dagen na aflevering had deze geretourneerd kunnen worden en vervangen voor een deugdelijk product.

Er kan geconcludeerd worden dat de conformiteit niet van toepassing is omdat er vanaf het begin niet is aangetoond dat het product non-conform is of niet kan bewijzen dat het product juist is gebruikt van het moment van aflevering. Daarnaast is er binnen de 14 dagen geen defect gemeld bij ons. De garantie is niet van toepassing omdat het gebrek een gevolg veroorzaakt is door een van buiten komende oorzaak en niet aan Amac toe te rekenenen is. Om deze reden kunnen wij het product niet vervangen of de koop ontbinden.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Daphne
Amac Customer Care

[ Voor 90% gewijzigd door iAR op 06-03-2019 18:37 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dimens
Je zou een e-mail met de volgende inhoud kunnen sturen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Pas het eventueel her en der aan zodat het aansluit op wat je eerder al hebt geschreven. Bijvoorbeeld door [het product] aan te passen naar [de tablet] of [de iPad] waar het toepasselijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

iAmRenzo schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:13:
Helaas heeft u de verbuiging een maand later pas gemeld bij Apple en is het voor Amac moeilijk te beoordelen of het product vanaf het begin al gebogen was of dat dit later is gebeurd. Wanneer de verbuiging schriftelijk werd gemeld binnen de 7 dagen na aflevering had deze geretourneerd kunnen worden en vervangen voor een deugdelijk product.

Er kan geconcludeerd worden dat de conformiteit niet van toepassing is omdat er vanaf het begin niet is aangetoond dat het product non-conform is of niet kan bewijzen dat het product juist is gebruikt van het moment van aflevering.
Hier draaien ze de bewijslast om, mag niet. Zíj moeten aantonen dat jij het product stuk hebt gemaakt om garantie te mogen weigeren, in plaats van dat jij moet aantonen dat je het product níet hebt stukgemaakt om garantie te eisen.

Dat waarvoor zij een termijn van 7 dagen hanteren, is eigenlijk nou net datgeen waarvan de wet een termijn van 6 maanden stelt.
De garantie is niet van toepassing omdat het gebrek een gevolg veroorzaakt is door een van buiten komende oorzaak en niet aan Amac toe te rekenenen is. Om deze reden kunnen wij het product niet vervangen of de koop ontbinden.
Wat is "een van buiten komende oorzaak" nou weer? Wil dat zeggen dat de oorzaak in verkeerd gebruik ligt? Dan mogen ze dat wel even wat preciezer maken, en onderbouwen. Zeggen ze dat de oorzaak buiten AMAC en jou ligt, bijvoorbeeld bij apple? Daar heb jij natuurlijk niks mee te maken.

Sowieso trouwens een beetje vreemd dat ze eerst zeggen dat ze nu niet kunnen vaststellen of het product nou eigenlijk conform was, en dat ze daarna wel dingen over de oorzaak stellen. Als ze niet meer kunnen vaststellen of het product conform was, dan weten ze de oorzaak schijnbaar toch niet? Dit lijkt een beetje een shotgun-aanpak van halfslachtige redenen om geen garantie te hoeven verlenen.

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 07-03-2019 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hieronder valt dus ook verbuiging.
Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht. Ik zie daar geen enkele onderbouwing waarom verbuiging per definitie een gevolg van verkeerd gebruik zou zijn en niet al bij levering kan hebben bestaan of een gevolg kan zijn van een constructiefout in combinatie met normaal gebruik.

Verder, voor wat betreft die onderzoekskosten en dergelijke: zijn die vooraf duidelijk medegedeeld toen je de iPad inleverde voor reparatie (onder garantie)? Zo niet, dan lijkt me dat ze die niet nu ineens kunnen opeisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Orion84 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:08:
[...]

Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht. Ik zie daar geen enkele onderbouwing waarom verbuiging per definitie een gevolg van verkeerd gebruik zou zijn
Dat natuurlijk ook. Er kwam hier al een link langs naar een uitleg van Apple, waarin apple zelf aangeeft dat verbuiging inherent is aan het productieproces. Dus verbuiging kan nooit een bewijs zijn van verkeerd gebruik.

Al met al zou ik dus reageren met:
- Zij stellen dat conformiteit niet van toepassing is omdat ze de oorzaak niet meer kunnen achterhalen, maar in dat geval mag non-conformiteit dus wél aangenomen worden. Laat ze maar met een oorzaak komen (maar ze hebben eigenlijk al aangegeven dat ze die oorzaak niet kunnen achterhalen).
- Enkel het feit dat het een verbuiging is bewijst niet dat het product verkeerd gebruik is, dus mag (zonder verdere tegenargumenten) aangenomen worden dat het product wel juist gebruikt is.

[ Voor 40% gewijzigd door bwerg op 07-03-2019 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:30
Voor die termijn van 14 dagen heb ik een eigenwijze retailer eens gedagvaard. De wet geeft een consument minimaal 2 maanden.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dimens
bwerg schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:13:
[...]

Al met al zou ik dus reageren met:
- Zij stellen dat conformiteit niet van toepassing is omdat ze de oorzaak niet meer kunnen achterhalen, maar in dat geval mag non-conformiteit dus wél aangenomen worden. Laat ze maar met een oorzaak komen (maar ze hebben eigenlijk al aangegeven dat ze die oorzaak niet kunnen achterhalen).
- Enkel het feit dat het een verbuiging is bewijst niet dat het product verkeerd gebruik is, dus mag (zonder verdere tegenargumenten) aangenomen worden dat het product wel juist gebruikt is.
In mijn voorbeeldbrief heb ik ook nagedacht om dit toe te voegen, maar besloten dat dit niet verstandig is. Daarmee zet de TS een discussie voort die helemaal niet meer gevoerd moet worden. Amac heeft immers tussen de regels door al laten weten dat zij niet hebben kunnen aantonen dat het gebrek door TS is veroorzaakt.

Waar het uiteindelijk om draait, is dat zij van mening zijn dat conformiteit niet van toepassing is en zij daar dan ook geen plichten voor hoeven te dragen. De voorbeeldbrief legt uit dat er wel sprake van is, dat Amac weer zijn plicht niet nakomt en dat TS daarom het recht heeft de overeenkomst te ontbinden. Het is dan weer aan Amac om te onderbouwen waarom het recht op ontbinding er niet zou zijn en ik vermoed dat dit zal lukken.

Discussie over iets anders zou ik laten om ruis te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dimens schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:19:
Discussie over iets anders zou ik laten om ruis te voorkomen.
Eens dat je het beknopt moet houden (i.t.t. de communicatie vanuit Amac, waarin met talloze zichzelf tegensprekende argumenten wordt gestrooid), al zou ik me afvragen of ontbinding al van toepassing is. TS heeft niet direct recht op ontbinding, enkel op een werkend product.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Thanks voor de reacties... ondertussen is een "senior medewerker" de boel aan het uitzoeken, ook al weer anderhalve dag. Als er weer nieuwe updates zijn meld ik me.
Overigens nu aangegeven, per brief, dat ze of een gratis vervangend apparaat terug sturen of het geld overmaken naar mijn rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
iAmRenzo schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:33:
Thanks voor de reacties... ondertussen is een "senior medewerker" de boel aan het uitzoeken, ook al weer anderhalve dag. Als er weer nieuwe updates zijn meld ik me.
Overigens nu aangegeven, per brief, dat ze of een gratis vervangend apparaat terug sturen of het geld overmaken naar mijn rekening.
Het moet wel om een "nieuw" product gaan. En niet een 1 of ander refurbisched product.

nieuws: Nederlandse rechter: Apple moet bij vervanging splinternieuw product ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
bwerg schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:23:
[...]

Eens dat je het beknopt moet houden (i.t.t. de communicatie vanuit Amac, waarin met talloze zichzelf tegensprekende argumenten wordt gestrooid), al zou ik me afvragen of ontbinding al van toepassing is. TS heeft niet direct recht op ontbinding, enkel op een werkend product.
De verkoper heeft nu tweemaal vervang en herstel geweigerd en is dus zijn plichten niet nagekomen, waarop de koper op grond van artikel 7:22 lid 2 BW juncto artikel 7:21 lid 3 BW bevoegd is de overeenkomst te ontbinden.
iAmRenzo schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:33:
Nu geef je ze weer een kans het op te lossen en dus meer mogelijkheid tot discussie waarvan je niet gaat weten hoe lang dat gaat duren. Met deze partij wil je toch geen overeenkomst meer hebben als ze zich nu al zo klantonvriendelijk opstellen door te menen zich niet aan de wet te hoeven houden?

Je hebt toch wel een (korte) termijn in de brief genoemd waarin ze alsnog tot vervang over kunnen gaan? (Waarom überhaupt een brief? Zonde van je postzegels, matig bewijs dat je iets gestuurd hebt, geen bewijs van de inhoud die is gestuurd en er zit weer minimaal een dag tussen sturen en ontvangen.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Nou nou. Vanaf donderdag zitten wachten. Krijg ik kosteloos m'n iPad terug. Dat is het aanbod van Berry Amac. Terwijl ik woensdag een nieuwe verwacht. Maar die komt niet, ben ik bang.
Berry wil me zelfs niet meer te woord staan. Alleen mailen. Amac krijgt van Apple dus niks en ik dus ook niet. Dat is logica van een bedrijf dat schikt heeft.
Amac gijzelt nu m'n iPad. Doet alsof de wetten niet voor hun geld en ik heb straks een probleem dat ik m'n iPad op werk reis niet kan gebruiken.
Wat een kut bedrijf!

[ Voor 13% gewijzigd door iAR op 11-03-2019 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
iAmRenzo schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:13:
Nou nou. Vanaf donderdag zitten wachten. Krijg ik kosteloos m'n iPad terug. Dat is het aanbod van Berry Amac. Terwijl ik woensdag een nieuwe verwacht. Maar die komt niet, ben ik bang.
Berry wil me zelfs niet meer te woord staan. Alleen mailen. Amac krijgt van Apple dus niks en ik dus ook niet. Dat is logica van een bedrijf dat schikt heeft.
Amac gijzelt nu m'n iPad. Doet alsof de wetten niet voor hun geld en ik heb straks een probleem dat ik m'n iPad op werk reis niet kan gebruiken.
Wat een kut bedrijf!
Yep dit soort bedrijven zijn een pest voor de samenleving. En vind het ook jammer dat er geen regeling is om voor een laag bedrag en snel voor de rechter kan slepen. En die ook bedrijven bij meerderen malen over de schreef gaan een boeten kan opleggen.

Ga je er nog iets mee doen(heb je rechtsbijstand?). Of zie je het als duur leer geld en nooit meer iets bij Amec te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
iAmRenzo schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:13:
Wat een kut bedrijf!
Heb je iets gedaan met de adviezen van Dimens? Als ik in deze situatie had gezeten, had ik al een nieuwe iPad gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
@loki504
Nou dat. Het kost me een fortuin mijn recht te halen.
GlowMouse schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:25:
[...]

Heb je iets gedaan met de adviezen van Dimens? Als ik in deze situatie had gezeten, had ik al een nieuwe iPad gehad.
Ja dat heb ik. Maar ze doen er niks mee. Want fuck it. Je kunt dan wel heel stoer zeggen dat je al een nieuwe had... hoe dan? Waarom zouden ze naar je luisteren en niet naar mij?

Ik denk dat ik nu m'n iPad last terugkomen en dan verder 'procederen'. Ik heb wel een lange adem, maar ik heb m'n iPad wel nodig voor werk.

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 11-03-2019 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
iAmRenzo schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:30:
@loki504
[...]

Ja dat heb ik. Maar ze doen er niks mee. Want fuck it. Je kunt dan wel heel stoer zeggen dat je al een nieuwe had... hoe dan? Waarom zouden ze naar je luisteren en niet naar mij?

Ik denk dat ik nu m'n iPad last terugkomen en dan verder 'procederen'. Ik heb wel een lange adem, maar ik heb m'n iPad wel nodig voor werk.
Glowmouse is zover ik weet jurist die wel vaker kuch bedrijven voor de rechter gesleept(meeste schikken bij de dagvaarding al).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:48:
[...]

Glowmouse is zover ik weet jurist die wel vaker kuch bedrijven voor de rechter gesleept(meeste schikken bij de dagvaarding al).
Eens kijken of ik een welwillende advocaat kan vinden. Of wil @GlowMouse helpen?
En anders moet ik me troosten met het feit dat een kennis een order van enkele tienduizenden euro's niet bij amac heeft geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Mailen is juist een voordeel tov bellen. Kun je de hele mailwisseling hier eens plaatsen met datums erbij?

Als je je in de situatie bevindt dat je de koop mag ontbinden, kun je na ontbinding direct ergens een nieuwe iPad kopen. Je moet dan wat kosten voorschieten, maar die krijg je uiteindelijk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Kan de mailwisseling wel even posten hier. Een nieuwe kopen vind ik wel vrij risky voor 1300 euro. Heb weinig vertrouwen in aMac dat ze überhaupt iets gaan doen.
Nu iPad terug en dan vervolgens wachten tot ze voor volgende week woensdag het geld terug storten 'voelt' veiliger.

[ Voor 26% gewijzigd door iAR op 11-03-2019 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
De ik in dit verhaal is mijn vriend overigens, maar voor de communicatie is ik makkelijker :)

Dit is volgens mij alles, @GlowMouse...
iPad is eind januari gekocht. Halverwege februari ben ik terug gegaan naar de winkel om het euvel te melden. De medewerker vond de buiging fors maar wees naar Apple. Mijn vriend heeft zich op dat moment met een kluitje het riet in laten sturen.
Ik heb, na wat research, een klacht gestuurd.

27-2:
Ik heb onlangs bij jullie filiaal in Arnhem een iPad gekocht. Het blijkt een bend-gate iPad te zijn: ik heb een flink bobbel in het scherm omdat hij boven behoorlijk krom staat.

Ik heb in de winkel aangegeven dat ik dit product niet wil. Maar de medewerkers zeiden dat ze daar niets aan kunnen doen. Apple had geen programma, was het antwoord. Terwijl het winkelpersoneel duidelijk verbaasd was over de kromming. Dit bevreemt mij, voor meer dan 1300 euro koop je geen krom product.

Omdat jullie mij deze iPad hebben verkocht, stel ik jullie ook aansprakelijk. Ik wil een deugdelijk product, en dat is dit duidelijk niet. Ik ben de enige in mijn vriendengroep (van 4 iPads!) met een dergelijk fout model. Dus normaal is het zeker niet.

Ik hoor graag hoe jullie dit oplossen.
En het antwoord is:
Bedankt voor je bericht.

Dat is inderdaad enorm vervelend. Het eerste jaar gaat de garantie via de fabrikant. Dit houdt in dat wij de iPad dan moeten opsturen ter reparatie. Echter heeft Apple hier nog geen programma voor waardoor dit niet onder de garantie verholpen kan worden. Nu kan het wel helpen om hierover contact op te nemen met Apple zelf. Zij kunnen hier soms uitzonderingen in maken. Ik stel dus voor om even te bellen naar Apple Care (0800- 020 1581). Ik hoop dat zij tot een passende oplossing kunnen komen.

Ik wens je nog een fijne dag.
Met vriendelijke groet,

*knip*
Daarop hebben we op 28-2 gereageerd:
Dank voor jullie reactie. Hieronder mijn reactie.

Jullie geven aan dat de garantie via Apple verloopt, maar dat is in het consumentenrecht toch anders geregeld. Ik heb deze iPad bij jullie gekocht (ik heb dus een overeenkomst met jullie, niet met Apple). Ook heb recht op een deugdelijk product (gezien de prijs, het merk, het gebruik is het product niet deugdelijk). De verkoper is hierbij verantwoordelijk, niet de fabrikant. De verkoper is ook verplicht om het product kosteloos te repareren of te vervangen. Dat gaat zelfs nog een stap verder, ik kan de koopovereenkomst zelfs ontbinden als jullie binnen de garantieperiode geen oplossing bieden. Dat Apple geen “programma” heeft is voor mij als consument niet van belang. Immers, het product wordt er niet deugdelijk van. Dat is vervelend is voor jullie begrijp ik maar dat neemt niet weg dat jullie verantwoordelijkheid daarmee niet vervalt.

Kortom: ik acht het product niet deugdelijk omdat de hoek waarmee de iPad gebogen is, te groot is. Er is een bolling zichtbaar in het scherm waardoor de interactie met de content niet is zoals ik verwacht van een apparaat van Apple en meer dan 1300 euro. Ik heb het product bij jullie gekocht en verwacht daarom binnen 14 dagen een passende oplossing (reparatie of vervanging). Indien dat uitblijft claim ik mijn recht om de koopovereenkomst te ontbinden waardoor jullie de iPad en ik mijn aankoopbedrag in contanten terug krijg.

Graag hoor ik van jullie.
En met het antwoord:
Ik snap dat dit vervelend is. Echter is de enige optie contact opnemen met Apple zelf. Zij kunnen soms een uitzondering voor de klant maken. Wij kunnen namelijk dit probleem nu niet onder garantie verhelpen. Ik raad je dus echt aan om contact op te nemen met Apple.

Ik wens je nog een fijne dag.
Met vriendelijke groet,

*knip*
Toen zijn we naar de winkel gegaan in Arnhem. De medewerker aangegeven over het hoe en wat. Die vond wederom dat het ernstig was en ging er wel vanuit dat ie gratis omgeruild zou worden, toen kwam de nota van 824 euro. Oftewel: een refurbished model.

Op dat moment heb ik gebeld en aangegeven hoe de consumenten vork in de steel zit. Er zou teruggebeld worden maar er werd gemaild:
Helaas is het voor ons niet mogelijk om het product onder de garantie te vervangen.

Allereerst wordt de garantie toegelicht. Amac zal producten binnen een redelijke termijn kosteloos herstellen of naar keus vervangen binnen de van toepassing zijnde (fabrieks)garantietermijn als deze een gebrek vertoont. Deze garantie is niet van toepassing indien het gebrek een gevolg is van een gebruik dat afwijkt van het normale gebruik en/of is veroorzaakt door een van buiten komende oorzaak en/of niet aan Amac is toe te rekenen waaronder ongelukken, beschadiging, verminking, blootstelling aan water, kortsluiting, misbruik, verkeer gebruik, verkeerde toepassing, softwareproblemen, het niet vakkundig en regelmatig onderhouden en service of aanpassing door een voor het betreffende product niet-geautoriseerd service centre. Hieronder valt dus ook verbuiging.

Het product kan omgeruild worden wanneer er binnen de 14 dagen een defect wordt gemeld, tenzij Amac tot de conclusie komt dat het product tijdens de verkoop niet defect was of geen sprake is van garantie. Wanneer de koper zich in de periode tussen 14 dagen en 6 maanden na de aankoop alsnog meldt met een defect product zal Amac beoordelen of er sprake is van een rechtsgeldige garantieclaim.

Als het gebrek buiten de garantie valt maar veroorzaakt wordt tijdens de economische levensduur van een Product, moet de Koper kunnen aantonen dat een product non-conform is en bewijzen dat het product juist is gebruikt. Hierbij verwijs in naar de recht op conformiteit: het product moet voldoen aan de eigenschappen die je als consument redelijkerwijze mag verwachten. De koper dient de door Amac geleverde product nauwkeurig te controleren na aflevering. Alle klachten moeten aangegeven en schriftelijk gemeld worden aan Amac binnen zeven dagen vanaf datum van aflevering. Daarna worden de producten geacht te zijn aanvaard. Helaas heeft u de verbuiging een maand later pas gemeld bij Apple en is het voor Amac moeilijk te beoordelen of het product vanaf het begin al gebogen was of dat dit later is gebeurd. Wanneer de verbuiging schriftelijk werd gemeld binnen de 7 dagen na aflevering had deze geretourneerd kunnen worden en vervangen voor een deugdelijk product.

Er kan geconcludeerd worden dat de conformiteit niet van toepassing is omdat er vanaf het begin niet is aangetoond dat het product non-conform is of niet kan bewijzen dat het product juist is gebruikt van het moment van aflevering. Daarnaast is er binnen de 14 dagen geen defect gemeld bij ons. De garantie is niet van toepassing omdat het gebrek een gevolg veroorzaakt is door een van buiten komende oorzaak en niet aan Amac toe te rekenenen is. Om deze reden kunnen wij het product niet vervangen of de koop ontbinden.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

*knip*
Op de zelfde dag -6 maart- mail ik. Bij deze mail heb ik een brief toegevoegd met het verzoek de iPad binnen één week kosteloos te vervangen (omdat deze nog ter reparatie lag). Ook heb ik een brief toegevoegd, mocht hij dat niet doen er binnen 2 weken geld op de rekening moet staan om de koop te ontbinden. Beide brieven zijn ingevulde standaard brieven van ConsuWijzer:
Beste Daphne,

Ik had je gevraagd om telefonisch te reageren. Je reageert nu per mail. Ik heb kennis genomen van wat je zegt. Helaas zijn de zaken binnen het consumentenrecht iets anders geregeld.

Klanten hebben recht op een deugdelijk product. De verkoper is daarvoor verantwoordlijk. Jullie hebben mij een niet deugdelijk product verkocht: de iPad is aan de bovenzijde krom. Op basis van het merk en de prijs van € 1289 is dit niet in lijn der verwachting. Als klant van Amac heb ik daarom recht op kosteloze reparatie of vervanging.

Dat de kromming van deze iPad niet normaal is, blijkt uit de reactie van zowel Apple (van medewerkers van de Apple Store als het support document dat beschrijft dat een kromming groter dan 4 lagen A4-papier niet normaal is) als die van jullie medewerkers in Arnhem. Afgelopen maandag heeft Joey in Amac Arnhem de verwachting gewekt dat het product kosteloos omgeruild zou worden omdat hij “dit nog niet eerder zag”.

Terug naar de rechten van de consument. Je geeft aan dat de iPad krom is buiten een fout van Amac en dat er daarom geen garantie verleend kan worden. Dit is niet correct. In de eerste zes maanden na aankoop moet de verkopende partij aantonen dat ik het product verkeerd heb gebruikt. Dat kun je nalezen hier (https://www.consumentenbo...er-legt-de-schuld-bij-jou) en hier (https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten).

De termijn van 14 dagen die jullie noemen is niet aan de orde. Ik weet niet goed waar deze termijn vandaan komt, het enige dat ik me kan bedenken is de wettelijke bedenktermijn bij online aankopen. Maar dat gaat over heel andere zaken. Deze termijn is er omdat je bij een online aankoop het product niet kunt voelen, zien en proberen. Dat staat hier https://www.consumentenbo...-je-aankoop-of-bestelling.

Voorts noem je een termijn van 7 dagen waarin ik moet reageren, schriftelijk. Dit is niet correct. Uiteraard is het belangrijk om zo snel mogelijk een defect te melden. Dat heb ik gedaan, in de winkel. De medewerker gaf aan dat Amac hier niets mee kon omdat “Apple geen programma had”. Het advies was om naar de Apple Store te gaan. Dat heb ik gedaan. Zij gaven aan dat de kromming wel uitzonderlijk was, maar dat zij hier niets aan konden doen. Zij verwezen naar de verkopende partij voor omwisseling of ontbinding van de koop. Toen heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice. Toen zij mij ook niet wilden helpen, ben ik afgelopen maandag naar de Amac gegaan waar ik de iPad gekocht heb. Ik probeer hier mee aan te geven dat ik snel heb proberen te handelen om mijn recht te halen.

Ik kom terug op de termijn van zes maanden. Ik heb recht op reparatie of vervanging, kosteloos. Tenzij jullie kunnen aantonen dat ik het product niet goed heb gebruikt. Dat is lastig, kan ik begrijpen uit jouw mail. Maar dat is in het consumentenrecht niet van belang, en zeker niet mijn probleem. Er geldt in de eerste zes maanden een omgekeerde bewijslast. Ik hoef je denk ik niet te wijzen op de de commotie rondom kromme iPads of ‘bendgate’, waaraan mijn iPad zelfs volgens de Apple-storemedewerkers sensationeel aan voldoet.

Jullie vermijden herhaaldelijk jullie verantwoordelijkheid als verkoper, waardoor ik als klant de dupe word. Dat accepteer ik niet. Ik heb jullie nu meerdere malen verzocht om mij kosteloos een deugdelijk product te geven. Dat weigeren jullie. Ik ben daarom genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen. Omdat de iPad nog op het reparatiecentrum ligt, geef ik jullie de kans om de iPad kosteloos te vervangen. Ik heb hiervoor ook een brief toegevoegd met een termijn van één week. Weigeren jullie dat, dan blijven jullie in gebreke en dan wordt de koop ontbonden. Ik heb daarvoor ook een brief bijgevoegd.

Ik zal morgen nog telefonisch contact opnemen om deze mail toe te lichten. Ik verneem dan ook graag of jullie de iPad kosteloos vervangen of dat jullie liever de koop ontbinden.
Opnieuw gebeld, dit keer met *knip* de senior medewerker van het andere volk.

Op 8 maart zegt hij:
Vanwege drukte ben ik hier nog niet aan toegekomen. Ik hoop vanmiddag hier mee aan de slag te kunnen. Je hoort zo spoedig mogelijk van mij.
Met vriendelijke groet / Kind regards,

*knip*
En op 11 maart:
Ik heb zojuist een second opinion opgevraagd bij Apple.

Zodra ik hier meer over hoor dan laat ik het zo spoedig mogelijk weten.

*knip*
Vandaag kwam *knip* met het onnozele antwoord:
Bedankt voor uw eerdere bericht.

Wij hebben uw zaak voorgelegd bij onze technische dienst. Zij zijn gebonden aan de regels van een Apple Service Provider, waarin wordt aangegeven dat iedere vorm van verbuiging gezien dient te worden als schade.

Wij kunnen door dit gegeven niet overgaan tot kosteloze vervanging van de iPad onder garantie. Wij zullen altijd proberen te claimen wat wij kunnen, mits het product voldoet aan de garantievoorwaarden - dit is hier echter niet het geval.

Door de korte gebruiksduur willen wij u uiteraard enigszins tegemoet komen en zijn bereid om hier de onderzoekskosten a €29,95 te laten vervallen uit coulance. Graag vernemen wij of wij u hierin kunnen voorzien.

*knip*

Gevoelsmatig wil ik nu eerst mijn iPad terug. Om vervolgens alsnog de koop te ontbinden. Het voelt niet goed dat zij mijn iPad gijzelen. En ik heb weinig vertrouwen in hen.
Hoewel het mijn recht is, voelt het niet zo. Dus een iPad kopen en wachten tot Amac braaf het geld terugstort dat heb ik niet.

Modbreak:Het plaatsen van namen van medewerkers is niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 12-03-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Ik zou de namen even weghalen. Je kunt aangeven dat je onder protest akkoord gaat en vriendelijk vragen of ze de iPad kunnen terugsturen. Wellicht dat je de medewerker nog kunt laten verklaren dat de iPad verder niet beschadigd is. Na ontvangst is de eerste stap om de koop te ontbinden omdat Amac haar verplichtingen niet nakomt, en een termijn van 2 weken voor terugbetaling stellen.

Je kunt de iPad mogelijk onder het retentierecht onder je houden zolang de procedure loopt.

Procederen kost geld als je verliest (reken op zo'n 400 euro, en ongeveer het dubbele als Amac een advocaat of jurist inhuurt). Als je wint en alles zelf doet, krijg je alle kosten vergoed (en ik denk dat je goede kans maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
GlowMouse schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:03:
Ik zou de namen even weghalen. Je kunt aangeven dat je onder protest akkoord gaat en vriendelijk vragen of ze de iPad kunnen terugsturen. Wellicht dat je de medewerker nog kunt laten verklaren dat de iPad verder niet beschadigd is. Na ontvangst is de eerste stap om de koop te ontbinden omdat Amac haar verplichtingen niet nakomt, en een termijn van 2 weken voor terugbetaling stellen.

Je kunt de iPad mogelijk onder het retentierecht onder je houden zolang de procedure loopt.

Procederen kost geld als je verliest (reken op zo'n 400 euro, en ongeveer het dubbele als Amac een advocaat of jurist inhuurt). Als je wint en alles zelf doet, krijg je alle kosten vergoed (en ik denk dat je goede kans maakt).
Waarom zou je hem nog dat laten verklaren? Maw wat voeg het toe?

Ik ga het andere overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@iAmRenzo Ik heb ontzettend slechte ervaringen met deze winkels. Nog nooit zo'n slechte service en onkunde gezien. Het is dat er flinke marges opzitten en omdat de consument ook nog eens die dingen koopt, dat ze nog bestaan.

Overigens niet echt helpend, maar kijk in het vervolg echt naar de reviews, hier op T.net zijn ze ook niet echt positief en op Trustpilot lijken de meeste nep en wel erg positief.

Ik begrijp even je laatste zin niet. Heeft Amac aangegeven dat ze de optie geld teruggeven willen aanbieden? In dat geval zou ik gewoon akkoord gaan en je ergens anders een iPad of andere tablet kopen.

Indien niet het geval, weer naar de winkel en stug volhouden.

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 11-03-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
iAmRenzo schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:30:
@loki504
[...]

Dat er te veel onwettige zaken gebeuren is inmiddels duidelijk. Ik vraag me nu af of het zo is dat bepaalde zaken ook strafbaar zijn, in dat geval zou je gratis aangifte kunnen doen van een misdrijf. Als dat niet tot vervolging leidt, kan je altijd dit proberen.

Maak het ze moeilijk...

...het jou moeilijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
HollowGamer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:48:
@iAmRenzo Ik heb ontzettend slechte ervaringen met deze winkels. Nog nooit zo'n slechte service en onkunde gezien. Het is dat er flinke marges opzitten en omdat de consument ook nog eens die dingen koopt, dat ze nog bestaan.

Overigens niet echt helpend, maar kijk in het vervolg echt naar de reviews, hier op T.net zijn ze ook niet echt positief en op Trustpilot lijken de meeste nep en wel erg positief.

Ik begrijp even je laatste zin niet. Heeft Amac aangegeven dat ze de optie geld teruggeven willen aanbieden? In dat geval zou ik gewoon akkoord gaan en je ergens anders een iPad of andere tablet kopen.

Indien niet het geval, weer naar de winkel en stug volhouden.
Tja, dat is er een in de categorie 'backup maken als het fout gaat'. Ik ga nu ook niet meer terug naar de Amac.

Over het overwegen? Om via andere wegen mijn recht te halen. Voor amac bestaat deugdelijk product en ontbinding schijnbaar niet. Wellicht moeten ze daar via de rechter van op de hoogte worden gebracht.

@M.l. een misdrijf? Zou je denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahah nee totaal niet.
Als het al iets is dan civiel rechtelijk.
weinig strafrecht in deze casus te vinden.

(Niet vastgrijpen aan strohalmen)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2019 09:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@iAmRenzo Laat je niet misleiden in dit spelletje van Amac !

Men lijkt zich te willen verschuilen achter de fabrikant, en dat is niet de weg. Jij hebt te maken met de shop van aankoop en niet met de fabrikant. Ook al treed de fabrikant op als verkoper, dient die zich ook aan de wet te houden die hoort bij verkoop.

Heb je 'de brief' van Dimens gestuurd ?
Alle communicatie buiten dat is nutteloos, en kan alleen verwarring veroorzaken.(als je reageert, dan verwijs je naar de brief)

Als je met een klacht naar een winkel gaat, moet je ook een bon krijgen met je klacht en hun bevinding op papier. (evt ondertekent) Dan heb je bewijs dat je bent geweest met bevinding, en is het niet 'Pietje zegt dit en Jantje dat' In je berichten maak ik op dat reparatie/vervangen in 1e instantie 2 maal is geweigerd, dan ga je over tot ontbinden. Men wil zich niet houden aan de regels die gelden bij verkoop. één deugdelijk product leveren. Indien de termijn van ontbinden verstrijkt ga je over tot dagvaarden. Je kunt een dagvaarding opstellen en inleveren bij een gerechtsdeurwaarder (evt laten opstellen). alle info hierover is online te vinden. Je laat je nu misleiden door het 'wel bekende' spelletje. wat CB,MM,Bol, etc ook spelen.

Je kunt hen 5 dagen voor het verlopen nog een 'herinnering' sturen, en je vervolgstappen bekend maken. Vaak krijg je ineens een complete wending is het geschil. Succes, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:19

ByteDelight

Retro computing is alive!

(jarig!)
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 13-03-2019 10:35 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Het is even stil geweest maar dank voor de (mentale) support. De iPad is nu terug. Kapot weliswaar.

Ik heb vanochtend nogmaals alle info uit het topic bijeengeschraapt en Amac laten weten dat de koop wordt ontbonden, voor 31 maart moet het geld terug zijn.
Ik heb de exposure maar opgezocht, klacht.nl, klachtcompas en Twitter. In de hoop dat dit k*t bedrijf nog enigszins in beweging te krijgen is.
Ik heb nog twee weken de tijd om te kijken of ik juridische hulp ga inschakelen. Het kriebelt aan alle kanten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hopelijk levert het wat op. Het is altijd zo ontzettend jammer dat je dit soort bedrijven zo'n beetje publiekelijk tegen de schandpaal moet nagelen voordat ze wat voor je willen doen.

Heb je nog kosten moeten maken voor het terugkrijgen van die iPad eigenlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:23:
Hopelijk levert het wat op. Het is altijd zo ontzettend jammer dat je dit soort bedrijven zo'n beetje publiekelijk tegen de schandpaal moet nagelen voordat ze wat voor je willen doen.

Heb je nog kosten moeten maken voor het terugkrijgen van die iPad eigenlijk?
Als het moet, dan moet het... het is niet zo mijn stijl maar goed, ik pas me aan.
Nee, de kosten om mijn iPad terug te krijgen vervielen uit coulance. Ik ben ze erg dankbaar :|

Via Tweakers shop review heeft er al iemand gereageerd, maar ik zie nu dat het een online marketing manager is. Die moet natuurlijk de boel een beetje sussen.

[ Voor 9% gewijzigd door iAR op 18-03-2019 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruay001
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 11:02
iAmRenzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:26:
[...]

Als het moet, dan moet het... het is niet zo mijn stijl maar goed, ik pas me aan.
Nee, de kosten om mijn iPad terug te krijgen vervielen uit coulance. Ik ben ze erg dankbaar :|

Via Tweakers shop review heeft er al iemand gereageerd, maar ik zie nu dat het een online marketing manager is. Die moet natuurlijk de boel een beetje sussen.
Zou je deze kunnen linken misschien? Ik kan hem moeilijk vinden (tips hoe ik hem kan vinden zijn ook welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
ruay001 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:49:
Zou je deze kunnen linken misschien? Ik kan hem moeilijk vinden (tips hoe ik hem kan vinden zijn ook welkom)
Eh, wat moet ik linken precies? De review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruay001
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 11:02
iAmRenzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:51:
[...]

Eh, wat moet ik linken precies? De review?
Nevermind, heb hem al gevonden :)

Ging over de review ja. Ik dacht dat hun antwoord er ook bij zou staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
ruay001 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:52:
Nevermind, heb hem al gevonden :)

Ging over de review ja. Ik dacht dat hun antwoord er ook bij zou staan
Nee, hij heeft me een persoonlijk bericht gestuurd met het verzoek contact op te nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

iAmRenzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:26:
Via Tweakers shop review heeft er al iemand gereageerd..
Niet om Amac ook maar enigszins een positief punt te geven maar vind het wel wat raar dat je 3x een review schrijft voor hetzelfde. Als ik het zo lees en dit topic niet zou kennen, zou ik jouw review al naast mij neerleggen omdat het overkomt als iemand die erg gefrustreerd is om zo nodig meerdere reviews achter te laten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:09:
[...]

Niet om Amac ook maar enigszins een positief punt te geven maar vind het wel wat raar dat je 3x een review schrijft voor hetzelfde. Als ik het zo lees en dit topic niet zou kennen, zou ik jouw review al naast mij neerleggen omdat het overkomt als iemand die erg gefrustreerd is om zo nodig meerdere reviews achter te laten.
Drie? Ik wilde hem wijzigen. Maar voor de winkelreviews is de site niet erg overzichtelijk. Ik kan ze bijvoorbeeld ook nergens meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Heb je nog contact gehad met de online marketing manager die de boel moet sussen? Ik kan me voorstellen dat 800 euro op een gegeven moment goedkoper is dan verweren en dus een prima susmiddel :+

Verder ben ik benieuwd naar wat je volgende stappen zijn. Ik vind het erg goed dat je niet toegeeft. Dit soort retailers gun je eigenlijk ook een faillissement toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Nee, die begon zo voortvarend maar toen hij het dossier zag is ie waarschijnlijk afgehaakt! Ik heb overigens in mijn brief ook wel gesteld dat ik geen flauwekul reacties of eigen interpretaties van de wet hoef, enkel het geld terug en hoe ik mijn iPad kan retourneren.
Moet ik nog over nadenken. Het begint wel beetje principe ding te worden, dus als ik een jurist kan nemen wil ik dat eigenlijk wel. Inde categorie ik doe het niet, snap je wel dat mensen tot minder legale dingen in staat zijn bij dit soort trieste bedrijven, zoals een winkelpui inrijden.
Het is zo oneerlijk dat bedrijven weten dat ze fout zitten maar zich koning wanen omdat consumenten niets kunnen. Een faillissement zou inderdaad de kers op de taart zijn.

Overigens doet Apple niets. Ze zeggen dat de afwijking zo groot nooit aan hun kan liggen, "zo leveren wij ze niet af". Op de vraag hoe ik godsnaam een product zo gebogen krijg wilde hij niet "speculeren". Hij verwees ook naar de verkoper. Ik vertelde hem al dat die zich niet zo veel aantrekt van wetgeving. Maar daar kon hij niets aan doen natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door iAR op 19-03-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

iAmRenzo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:10:
Maar voor de winkelreviews is de site niet erg overzichtelijk. Ik kan ze bijvoorbeeld ook nergens meer vinden...
Het is inderdaad zeer slecht te vinden, al helemaal op een mobile device. Helemaal onderaan de pricewatch pagina staan een paar linkjes (nog net in het licht grijze deel) met o.a. deze link: https://tweakers.net/shopreview/

Bij de betreffende shop staan dan deze (van oud naar nieuw):
iAmRenzo over Amac 04 maart 2019 12:19
iAmRenzo over Amac 11 maart 2019 18:40
iAmRenzo over Amac 18 maart 2019 09:00

[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 19-03-2019 13:37 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:33:
[...]

Het is inderdaad zeer slecht te vinden, al helemaal op een mobile device. Helemaal onderaan de pricewatch pagina staan een paar linkjes (nog net in het licht grijze deel) met o.a. deze link: https://tweakers.net/shopreview/

Bij de betreffende shop staan dan deze (van oud naar nieuw):
iAmRenzo over Amac 04 maart 2019 12:19
iAmRenzo over Amac 11 maart 2019 18:40
iAmRenzo over Amac 18 maart 2019 09:00
Das inderdaad niet zo netjes. 1x is wel genoeg. Een wijziging kan ik dit ook niet vinden want het is praktisch 3x hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Ben ik met jullie eens heren!
Bij de knop (of melding) staat ook review wijzigen.
Ik kan nergens vinden hoe ik m'n review kan verwijderen. En ben bang dat als ik alles weg haal er nóg een gemaakt wordt! *help*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
In [ShR] Meldingen Shopreview - deel 5 kun je vragen of ze dubbele reviews willen verwijderen. Ik zou zelf in het review wat meer feiten neerzetten, dus hoe krom de iPad was, dat ze je wilden laten betalen voor reparatie maar hem uit coulance terug hebben gegeven, terwijl ze wettelijk verplicht zijn hem te repareren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Uit de berichten op Tweakers, van de marketing ecommerce manager:
maandag 18 maart 2019 13:22
Goedemiddag Renzo,

Bedankt voor je eerlijke review. Voor ons niet leuk om te lezen en bovenal voor jou niet om mee te maken.
Graag zou ik met jou in contact willen komen over dit voorval.

Indien je hiervoor openstaat, wil jij je contactgegevens sturen naar m*****l.d****r@amac.nl.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
maandag 18 maart 2019 13:45

Ik heb je zojuist een bericht gestuurd.
vrijdag 22 maart 2019 12:35
Het is ondertussen vrijdag. Ik vind het vrij asociaal dat je zegt met me in contact te willen komen maar vervolgens helemaal niets laat horen. Mijn inziens past dit wel binnen het beleid van Amac: "als ik niet reageer is het probleem er niet en heb ik ook geen verantwoordelijkheid".
Er is overigens een andere ontwikkeling gaande waar ik erg blij mee ben en waardoor het probleem zoals het nu lijkt opgelost gaat worden. Ik kan het nog niet vertellen, in het geval Amac vrolijk meeleest. Het moet tenslotte een beetje spannend blijven voor ze O-)

[ Voor 15% gewijzigd door iAR op 22-03-2019 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Weer een update:
maandag 25 maart 2019

Bedankt voor je mail en mijn excuses voor de late reactie.
Dit gezien er al contact geweest is met onze klantenservice en ik eerst meer informatie nodig had om direct te antwoorden.

Zoals eerder aangegeven bij Tweaker vind ik het vervelend om te lezen, helaas kan ik niet direct iets hierin betekenen.
Wel heb ik mijn collega’s van de klantenservice gesproken. Deze situatie wordt serieus behandeld en zij nemen zo snel mogelijk contact op om een goede oplossing voor beide te vinden.
met als antwoord
Waarom kun jij hier niets in betekenen?
Ik heb niet echt het idee dat de klantenservice dit ’serieus’ behandeld. Ze verzinnen ter plekke wetgeving die niet bestaat om onder de verantwoordelijkheid uit te komen. En als je zegt “voor beiden” dan bedoel je vast niet <vriend> (eigenaar iPad) en mij maar Amac en hem. Oftewel: het mag Amac niets kosten.
Ik heb maandag gemaild over het ontbinden van de koop. Ik ben benieuwd wat de klantenservice met ’serieus’ en ‘zo snel mogelijk’ gaat doen.
Zoals ik in mijn mail al schreef: ik ben zeer zeker bereid verdere stappen te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:11
iAmRenzo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:59:
Weer een update:

[...]

met als antwoord

[...]
Hebben ze inmiddels al een oplossing voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
MelvinW schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:31:
Hebben ze inmiddels al een oplossing voor je?
Nee, helaas. De klantenservice zwijgt in alle toonaarden en de marketing manager neemt zijn telefoon niet op. Kut bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 14:11
@iAmRenzo Heb je trouwens een foto van de kromming? Ben benieuwd waar ze nou zo lastig over moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Ik denk dat het dan tijd wordt om ze officieel in gebreken te stellen. En een termijn daar aan te hangen. En na die tijd een dagvaarding versturen. En hopen dat ze dan wel je geld terug geven(uiteraard inc de dagvaarding kosten). En anders laten voorkomen. Er zijn vast wel een aantal tweakers hier die vaker een dagvaarding hebben verstuurt. En je willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heb je het hele verhaal eens aan apple voorgelegd? Uit het hele relaas hierboven vrees ik dat half amac reeds betrokken is in deze case en dat alle deuren inmiddels op slot zitten. Wie weet is er een persoon bij apple die je nog wel verder wil helpen als je de hele geschiedenis aan hem voorlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09

Goede les voor de volgende keer. Gewoon online bestellen, inspecteren en daarna houden of terugsturen. Overigens zou ik nu gewoon even geduld hebben in plaats van met alles en nog wat te dreigen, daar liggen ze echt niet wakker van. Ze zeggen toch dat ze ermee bezig zijn, geef ze dan ook even de tijd. Ik snap ze namelijk wel, omdat jij hier pas na een maand melding van maakt. Dat zou mij sterk doen vermoeden dat het jouw schuld is en niet die van Apple. Er is bovendien al onderzoek uitgevoerd en daar leggen ze de schuld bij jou neer, oftewel ze hebben bewijs dat het defect door jou is veroorzaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 03-04-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:15
NotSoSteady schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:33:
[...]

Goede les voor de volgende keer. Gewoon online bestellen, inspecteren en daarna houden of terugsturen.
Maar dan niet bij Amac...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

NotSoSteady schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:33:
[...]

Goede les voor de volgende keer. Gewoon online bestellen, inspecteren en daarna houden of terugsturen. Overigens zou ik nu gewoon even geduld hebben in plaats van met alles en nog wat te dreigen, daar liggen ze echt niet wakker van. Ze zeggen toch dat ze ermee bezig zijn, geef ze dan ook even de tijd. Ik snap ze namelijk wel, omdat jij hier pas na een maand melding van maakt. Dat zou mij sterk doen vermoeden dat het jouw schuld is en niet die van Apple. Er is bovendien al onderzoek uitgevoerd en daar leggen ze de schuld bij jou neer, oftewel ze hebben bewijs dat het defect door jou is veroorzaakt.
Maar welk bewijs dan? Als ik het zo lees is er geen bewijs geleverd dat het komt door de gebruiker. Anders dan roepen 'het ligt aan de gebruiker'. Maar daarmee probeert de Amac zichzelf er gewoon heel makkelijk vanaf te helpen.
In de eerste 6 maanden mag de verkoper toch echt bewijzen dat het een deugdelijk apparaat betrof. Dat doen ze niet, de Amac stuurt een dikke rekening als je het gefixed wilt hebben, maar neemt geen verantwoordelijkheid. Leuk dat dat de company policy van de Amac is, maar dat maakt het nog niet rechtsgeldig.
Verwijderd schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:30:
Maar heb je het hele verhaal eens aan apple voorgelegd? Uit het hele relaas hierboven vrees ik dat half amac reeds betrokken is in deze case en dat alle deuren inmiddels op slot zitten. Wie weet is er een persoon bij apple die je nog wel verder wil helpen als je de hele geschiedenis aan hem voorlegt.
Ja, blijkbaar wel, (zie de startpost). De Apple Store heeft er naar gekeken, geconstateerd dat die erg gebogen is, maar kan vervolgens niets doen. Bovendien zijn zij de verkoper ook niet, dus ik zou niet verwachten dat Apple je verder wilt helpen hiermee (dat doen ze bij voorkeur al niet als je het spul bij hun gekocht hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
TERW_DAN schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:19:
[...]

Maar welk bewijs dan? Als ik het zo lees is er geen bewijs geleverd dat het komt door de gebruiker. Anders dan roepen 'het ligt aan de gebruiker'. Maar daarmee probeert de Amac zichzelf er gewoon heel makkelijk vanaf te helpen.
In de eerste 6 maanden mag de verkoper toch echt bewijzen dat het een deugdelijk apparaat betrof. Dat doen ze niet, de Amac stuurt een dikke rekening als je het gefixed wilt hebben, maar neemt geen verantwoordelijkheid. Leuk dat dat de company policy van de Amac is, maar dat maakt het nog niet rechtsgeldig.

[...]

Ja, blijkbaar wel, (zie de startpost). De Apple Store heeft er naar gekeken, geconstateerd dat die erg gebogen is, maar kan vervolgens niets doen. Bovendien zijn zij de verkoper ook niet, dus ik zou niet verwachten dat Apple je verder wilt helpen hiermee (dat doen ze bij voorkeur al niet als je het spul bij hun gekocht hebt).
Ja, jullie leven allemaal volgens die regeltjes, helaas gaat het er in de praktijk een stuk anders aan toe. Bovendien moet je je afvragen of het niet direct melden van de 'productiefout' niet al voldoende bewijs is dat er op dag 1 niks mis was met de tablet. Op de manier waarop jullie redenen kun je ook gewoon een smartphone met een gebarsten scherm inleveren, want ze kunnen niet bewijzen dat jij het hebt gedaan.

De tablet wordt ingenomen en er wordt beoordeeld dat het defect veroorzaakt is door de gebruiker, namelijk cosmetische schade waar Apple op zijn site geen melding van maakt dat het een probleem is van hun kant. Daarnaast werkt Amac werkt een oplossing, maar TS acht het nog nodig om nog even een dreigement te uiten.
Wij hebben uw zaak voorgelegd bij onze technische dienst. Zij zijn gebonden aan de regels van een Apple Service Provider, waarin wordt aangegeven dat iedere vorm van verbuiging gezien dient te worden als schade.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 03-04-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NotSoSteady Amac wil zich verschuilen achter Apple 'tenminste zo lijkt het' door het vermelden 'regels van service provider' Men is gewoon de verkoper, en dient zich aan de wet te houden, en zich dus aan regeltjes te houden. Dat de verbuiging schade betreft, kan iedere jan boeren ... wel nagaan, want het is niet conform. als dit je enige input is aan dit topic, lijk je niet alles te hebben gelezen, of iemand te zijn die alles klakkeloos accepteert in dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Hackus schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:55:
@NotSoSteady Amac wil zich verschuilen achter Apple 'tenminste zo lijkt het' door het vermelden 'regels van service provider' Men is gewoon de verkoper, en dient zich aan de wet te houden, en zich dus aan regeltjes te houden. Dat de verbuiging schade betreft, kan iedere jan boeren ... wel nagaan, want het is niet conform. als dit je enige input is aan dit topic, lijk je niet alles te hebben gelezen, of iemand te zijn die alles klakkeloos accepteert in dit soort situaties.
Ze verschuilen zich niet. Ze zeggen dat het de schuld is van TS en zien de kromming als het bewijs, dus hij is nu aan zet. Ik ben bovendien niet degene die zo dom is geweest om drie of vier weken na aankoop te gaan klagen over een zwaar beschadigde tablet van 1300 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 03-04-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NotSoSteady schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:58:
[...]

Ze verschuilen zich niet. Ze zeggen dat het de schuld is van TS en zien de kromming als het bewijs, dus hij is nu aan zet. Ik ben bovendien niet degene die zo dom is geweest om drie of vier weken na aankoop te gaan klagen over een zwaar beschadigde tablet van 1300 euro.
Of dat dom is of niet doet niet ter zake. iedere consument met een klacht 'sowieso' binnen 6mnd, moet de verkoper bewijzen, hardmaken dat er misbruik in het spel is. iedere verkoper kan altijd zeggen 'dat heeft de consument gedaan' dat houd echt geen stand als het voor de rechter komt, dat zint meer op verschuilen/ontlopen van verantwoording bij klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Hackus schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:06:
[...]

Of dat dom is of niet doet niet ter zake. iedere consument met een klacht 'sowieso' binnen 6mnd, moet de verkoper bewijzen, hardmaken dat er misbruik in het spel is. iedere verkoper kan altijd zeggen 'dat heeft de consument gedaan' dat houd echt geen stand als het voor de rechter komt, dat zint meer op verschuilen/ontlopen van verantwoording bij klachten.
Klopt, maar het bewijs is een zwaar beschadigde iPad. Jij denkt dat als je aankomt bij een rechter met een verbogen iPad, dat de rechter direct zegt: "oh dit is duidelijk de schuld van Amac". De rechter neemt wel degelijk mee dat de koper bijna een maand heeft gewacht met het melden van een dergelijk defect bij een product dat 1300 euro heeft gekost. Naïviteit ten top in dit topic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NotSoSteady schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:10:
[...]

Klopt, maar het bewijs is een zwaar beschadigde iPad. Jij denkt dat als je aankomt bij een rechter met een verbogen iPad, dat de rechter direct zegt: "oh dit is duidelijk de schuld van Amac". De rechter neemt wel degelijk mee dat de koper bijna een maand heeft gewacht met het melden van een dergelijk defect bij een product dat 1300 euro heeft gekost. Naïviteit ten top in dit topic. :+
TS is er achter gekomen, omdat het meer voorkomt. dat 'te laat' melden ben ik voor een deel met je eens. ikzelf kijk alles goed na bij ontvangst. TS heeft dat niet gedaan, maar dat neemt niet weg dat zijn rechten daarmee vervallen.'ik kan het mis hebben' maar ik heb nog geen duidelijke foto's gezien 'van de ipad van ts' niet foto van Amac. zwaar beschadigd kan ik dus niet beoordelen. verder lees ik ook niet of TS wat heeft gedaan met de eerder genoemde tips van oa Dimmens en mij. wat ik wel apart vind is het aantal reviews al gemaakt om één geschil.
oa, genoeg over te lezen
https://discussions.apple.com/thread/8080776
https://www.imore.com/bent-ipad-pro
https://www.macworld.com/...ipad-pro-replacement.html

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 03-04-2019 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:20:
Ik denk dat het dan tijd wordt om ze officieel in gebreken te stellen. En een termijn daar aan te hangen. En na die tijd een dagvaarding versturen. En hopen dat ze dan wel je geld terug geven(uiteraard inc de dagvaarding kosten). En anders laten voorkomen. Er zijn vast wel een aantal tweakers hier die vaker een dagvaarding hebben verstuurt. En je willen helpen.
Dat heb ik ruim twee weken geleden gedaan met verzoek de koop te ontbinden.
@Verwijderd dat denk ik ook. Ik ben bang dat ze denken: laat maar mailen, bellen en schreeuwen... op een gegeven moment houdt hij wel op. Ze snappen natuurlijk ook wel dat ik voor zo'n zaak geen honderden euro's betaal om een advocaat in handen te nemen. Mij als klant zijn ze uberhaupt al kwijt, en dus zou ik als ik zo'n kut bedrijf was ook niet in actie komen.
Het is duidelijk dat Amac wel alle lusten wil maar absoluut niet de lasten.
Pagina: 1 2 Laatste