Voor de eerste stappen heb je nog geen advocaat nodig hoor (en uberhaupt niet per se), en er zijn voldoende mensen op dit forum met de kennis in huis om een dagvaarding op te stellen, en wellicht zijn die bereid je te helpen. Ik zou het er absoluut niet bij laten zitten, want dan geef je ze alleen maar meer reden om het de volgende keer weer zo te doen.iAmRenzo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:39:
[...]
Dat heb ik ruim twee weken geleden gedaan met verzoek de koop te ontbinden.
@Verwijderd dat denk ik ook. Ik ben bang dat ze denken: laat maar mailen, bellen en schreeuwen... op een gegeven moment houdt hij wel op. Ze snappen natuurlijk ook wel dat ik voor zo'n zaak geen honderden euro's betaal om een advocaat in handen te nemen. Mij als klant zijn ze uberhaupt al kwijt, en dus zou ik als ik zo'n kut bedrijf was ook niet in actie komen.
Het is duidelijk dat Amac wel alle lusten wil maar absoluut niet de lasten.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Nou, ik denk dat er wel meer mensen zijn die, als ze dit lezen, niet zo happig meer zijn om bij Amac te kopen.iAmRenzo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:39:
Mij als klant zijn ze uberhaupt al kwijt
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Internet foto? Of je eigen foto?
Maak anders even een totaal foto van de tablet met iets 100% recht is
Waterpas/winkelhaak/liniaal.
Maak anders even een totaal foto van de tablet met iets 100% recht is
En dat slaat eigenlijk ook nergens op, want Apple schemert toch juist met het feit dat ze 1 jaar fabrieksgarantie geven?TERW_DAN schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:19:
Ja, blijkbaar wel, (zie de startpost). De Apple Store heeft er naar gekeken, geconstateerd dat die erg gebogen is, maar kan vervolgens niets doen. Bovendien zijn zij de verkoper ook niet, dus ik zou niet verwachten dat Apple je verder wilt helpen hiermee (dat doen ze bij voorkeur al niet als je het spul bij hun gekocht hebt).
Eigen foto, en de enige die ik hier nu heb. De linker kant is plat op de tafel. Dit is wat dan het verschil is.Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:10:
Internet foto? Of je eigen foto?
Maak anders even een totaal foto van de tablet met iets 100% rechts.
[ Voor 10% gewijzigd door iAR op 04-04-2019 10:19 ]
Nee. Dat is per wet zo geregeld. Dat is eerder in het topic al benoemd en had je dus kunnen weten.NotSoSteady schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:31:
[...]
Bovendien moet je je afvragen of het niet direct melden van de 'productiefout' niet al voldoende bewijs is dat er op dag 1 niks mis was met de tablet.
Amac verschuilt zich wel degelijk achter de regels van Apple. Ze zeggen zelf gebonden te zijn aan de regels van Apple. Die regels stellen blijkbaar dat iedere vorm van verbuiging schade is die niet hersteld gaat worden. Derhalve verschuilen zij zich achter de regels van Apple.NotSoSteady schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:58:
[...]
Ze verschuilen zich niet. Ze zeggen dat het de schuld is van TS en zien de kromming als het bewijs, dus hij is nu aan zet.
Behalve dat Amac concludeert dat de schade niet aan Amac toe te rekenen is, wordt ook geen schuldige van het gebrek aangewezen. Dus ook de TS niet. Wat dat betreft is de TS dus ook niet "aan zet".
Dat de rechter het meeneemt, wil nog niet zeggen dat hij er ook iets mee gaat doen.NotSoSteady schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:10:
Jij denkt dat als je aankomt bij een rechter met een verbogen iPad, dat de rechter direct zegt: "oh dit is duidelijk de schuld van Amac". De rechter neemt wel degelijk mee dat de koper bijna een maand heeft gewacht met het melden van een dergelijk defect bij een product dat 1300 euro heeft gekost.
Nogal een gewaagde uitspraak van iemand die duidelijk niet goed genoeg op de hoogte is.Naïviteit ten top in dit topic.
Ik zou niet direct een dagvaarding (helpen/laten) opstellen maar beginnen met een concept-dagvaarding. Die hoeft niet aan allerlei regels te voldoen, hoef je niet te laten betekenen en daarin kun je kort aangeven wat je van plan bent te vorderen als het wel tot een dagvaarding moet komen.iAmRenzo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:06:
Als er iemand mij wil helpen (zoals @LankHoar zegt, dan graag...
Met een beetje geluk komt het bij de juiste persoon terecht die wel inziet wat de gevolgen kunnen zijn.
Welke ontwikkeling was dit?iAmRenzo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:37:
Er is overigens een andere ontwikkeling gaande waar ik erg blij mee ben en waardoor het probleem zoals het nu lijkt opgelost gaat worden. Ik kan het nog niet vertellen, in het geval Amac vrolijk meeleest. Het moet tenslotte een beetje spannend blijven voor ze
Na ontbinding van de koop moet je een termijn stellen voor terugbetaling. Is dat al gedaan? Of heeft de winkel schriftelijk aangegeven dat ze niet aan ontbinding mee gaan werken (dan is het stellen van een termijn niet meer nodig)?
Heb je ook een foto van de hele ipad? Op deze foto kan je niet goed de kromming zien/beoordelen. Ben vooral benieuwd naar het punt van de kromming.iAmRenzo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:06:
Gevonden! Dit is de kromming:
[Afbeelding: Kromme iPad]
Als er iemand mij wil helpen (zoals @LankHoar zegt, dan graag...
Ik kan er alleen maar van dromen @Gunner. De haat hebben ze zo zorgvuldig opgebouwd.
Mensen, ik sluit dit topic af. Ik ben er helemaal klaar mee, vooral met Amac en hun vermogen al twee weken niet meer te reageren. Ik had gehoopt op nog iets van coulance. Ik hoopte er nog een slaatje uit te slaan voor genoegdoening... maar ik moet het doen met 'ik kom nooit meer bij de Amac'.
Het goede nieuws is, en dat wilde ik nog wel melden, dat Apple haar gebruikers toch serieus kan nemen. En dat was ook al de belofte die ik anderhalve week had: vanmiddag heb ik een rechte (!) iPad bij de Apple Store kunnen halen.
Jammer dat Apple moet boeten voor zo'n blunderende winkel maar faith in Apple is restored zeg maar.
/edit: vergeet ik toch nog om een bedankje toe te voegen. Normaal doen we dat op Tweakers net maar nu wel. Niet alleen heb ik wat aan de tips gehad. Het voelt ook fijn dat je 'niet alleen' in dit soort shit zit.
Het goede nieuws is, en dat wilde ik nog wel melden, dat Apple haar gebruikers toch serieus kan nemen. En dat was ook al de belofte die ik anderhalve week had: vanmiddag heb ik een rechte (!) iPad bij de Apple Store kunnen halen.
Jammer dat Apple moet boeten voor zo'n blunderende winkel maar faith in Apple is restored zeg maar.
/edit: vergeet ik toch nog om een bedankje toe te voegen. Normaal doen we dat op Tweakers net maar nu wel. Niet alleen heb ik wat aan de tips gehad. Het voelt ook fijn dat je 'niet alleen' in dit soort shit zit.
[ Voor 14% gewijzigd door iAR op 10-04-2019 15:17 ]