Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik heb twee weken geleden dit scherm gekocht en ben paar dagen geleden op een probleem gestuit.

Het rechtsboven kwadrant van het scherm heeft een soort interlaced glitch waarbij een pixel row feller is dan de pixel rows eromheen. Bijna om en om of 1 row bright en dan 2 rows normaal.

Het is het best te zien met de Steam client maar is eigenlijk altijd zichtbaar. En once seen it cannot be unseen. :'(

Foto's hieronder. Eerste foto is van steam client op het rechtsboven kwadrant, tweede foto op het linksboven kwadrant. Met twee extra fotos ingezoom op zelfde volgorde.

Wat moet ik nu doen? Is dit RMA waardig of ligt dit niet aan het scherm zelf? Ik heb andere porten geprobeerd op mijn GTX 1070 Ti en het probleem speeld zich af met HDMI en DP. Er zijn nog andere problemen met het scherm maar die zijn te overzien door wat rommelen met de settings in OSD maar dit probleem is ten alle tijden aanwezig. Ik denk niet dat het aan de GPU ligt want met vorig scherm was dit probleem niet.

Foto 1: https://www.dropbox.com/s/56z8fu95d4ibnx1/DSC_0121.JPG?dl=0

Foto 2: https://www.dropbox.com/s/rsfxu595v4wi69p/DSC_0122.JPG?dl=0

Foto 1 zoom: https://www.dropbox.com/s..._20190222-213305.png?dl=0

Foto 2 zoom: https://www.dropbox.com/s..._20190222-213329.png?dl=0

[ Voor 32% gewijzigd door Datastream op 25-02-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Datastream Je hebt gewoon recht op een deugdelijk product. wil je dit claimen is je eigen keuze. als jij vindt dat dit niet behoort tot de werking van het scherm, claim je het. (je zit sowieso nog in de 14 dagen voor herroeping)

Dode pixels MSI monitor

2 x msi scherm nu eentje een defect

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 25-02-2019 12:49 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:45:
@Datastream Je hebt gewoon recht op een deugdelijk product. wil je dit claimen is je eigen keuze. als jij vindt dat dit niet behoort tot de werking van het scherm, claim je het. (je zit sowieso nog in de 14 dagen voor herroeping)
Ik wil uiteraard een degelijk product. Maar moet ik voor zoiets dan bij MSI zelf zijn of de winkel waar ik het gekocht heb? (SiComputers)

Want lijkt mij dat het absoluut niet zo hoort te zijn aangezien het ook echt maar met 1 kwadrant is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Datastream schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:50:
[...]

Ik wil uiteraard een degelijk product. Maar moet ik voor zoiets dan bij MSI zelf zijn of de winkel waar ik het gekocht heb? (SiComputers)

Want lijkt mij dat het absoluut niet zo hoort te zijn aangezien het ook echt maar met 1 kwadrant is.
shop van aankoop is degene bij wie je moet melden. die geeft aan hoe of wat. Je hebt geen overeenkomst met fabrikant ! het kan wel zijn dat de shop van aankoop je doorstuurt naar... net wat jij wilt, wil je reparatie of ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Ik denk dat ik het liefst gewoon terugstuur en geld terug wil. :/

Ik heb ondertussen ook al meerdere slechte ervaringen gelezen van mensen over MSI's support en dat zij onrechtmatig negatieve reviews verwijderen van Amazon. Als ik dit van tevoren had geweten had ik dit scherm überhaupt niet gekocht.

Vraag mij of dat nog kan aangezien ik het officieel gekocht heb op 2 februari.

Ik ga SiComputers maar eens mailen over wat er nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Datastream 14 dagen herroeping gaat in op de dag dat jij het hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:24:
@Datastream 14 dagen herroeping gaat in op de dag dat jij het hebt ontvangen.
Aha, heb het scherm daadwerkelijk ontvangen op 9 februari. Ik heb SiComputers in ieder geval gemaild dus is nu afwachten wat zij reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Videokaarten & Beeldschermen is voor technische vragen, niet WKOA/garantiezaken.

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:49

LankHoar

Langharig tuig

Datastream schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:29:
[...]

Aha, heb het scherm daadwerkelijk ontvangen op 9 februari. Ik heb SiComputers in ieder geval gemaild dus is nu afwachten wat zij reageren.
Dus zit je 3 dagen over de 14-dagen termijn. Tenzij ze je matsen en het scherm terugnemen lijkt het dat je dan pech hebt en voor herstel/vervanging kunt kiezen.

De volgende keer iets sneller je ontvangen producten testen ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:11:
[...]

Dus zit je 3 dagen over de 14-dagen termijn. Tenzij ze je matsen en het scherm terugnemen lijkt het dat je dan pech hebt en voor herstel/vervanging kunt kiezen.

De volgende keer iets sneller je ontvangen producten testen ;)
Mja is gewoon stuk moeilijker te zien tijdens het gamen wat eigenlijk het enige is wat ik gedaan heb sinds ik hem heb gekocht. :P Heb anderhalve week geen internet gehad dus was gewoon opstarten -> witcher 3 starten en dat spelen tot ik ging slapen. Toen ik weer internet had ging ik weer chatten en toen zag ik het en zag ik het ook tijdens het spelen van games 8)7

RMA is in ieder geval geaccepteerd als DoA/Defect aangezien ze een pakbon hebben gegeven dus dat is heel lief van ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sicomputers heeft een herroepingsrecht van 30 dagen dus ruim optijd!

Terug sturen omdat die niet bevalt en een andere ergens anders kopen!

Herroepingsrecht:
Het herroepingsrecht, ook wel bekend als wet kopen op afstand(WKA), houdt in het kort in dat u een afkoelingsperiode heeft na de aanschaf. Hiervan kan u binnen een maximum van 30 dagen na ontvangst een melding kan maken dat u het product wilt retourneren. U dient het product vervolgens binnen 14 dagen na het akkoord voor de retouraanvraag terug te zenden. De verzendkosten voor het retourneren is voor eigen rekening.

Wanneer u de zending onder het herroepingsrecht wenst te retourneren dient u het product in complete en originele staat te retourneren, wanneer het product incompleet is of eventuele beschadigingen bevat is er sprake van waardevermindering. Wij zullen in dat geval contact met u opnemen.

Zakelijk geplaatste bestellingen kunnen geen aanspraak doen op het herroepingsrecht, echter is het in sommige gevallen mogelijk dat wij hiervoor een uitzondering maken. Hiervoor dient u een verzoek te mailen naar support@sicomputers.nl.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Met SiComputers gemaild en zij zeggen dat ze het bedrag kunnen crediteren naar mij toe en dat het binnen 14 dagen op mijn rekening zal staan!

Ik ga zeker niet nog een MSI scherm kopen. Te veel negatieve dingen gelezen over hun en complete subpixel ROWS dood is nogal een heftig probleempje dat absoluut niet langs quality control had moeten komen.

Ik moet zeggen dat ik SiComputers een fijne winkel vind. Ik denk dat ik maar een review ga schrijven.

@rikadoo @Hackus Nog bedankt voor jullie hulp!

Ik ga denk ik een AOC AGON AG273QCX kopen maar eerst nog googlen of mensen ervaring hebben met de g-sync compatibiliteit ervan. :) En anders de gsync variant dan maar :p
Pagina: 1