2 x msi scherm nu eentje een defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Beste tweakers ,

Ik heb een vraag , waar ik zelf niet 123 uitkom.

Ik heb 7 weken geleden een Msi Mag 271C gekocht bij informatiqe met pixel garantie .
deze garantie geld voor 8 dagen staat op de bon en telefonisch zeggen ze 14 dagen.

Maar nu merkte ik op dat ik 2 kleine subpixels heb ,eentje groen is en eentje blauw .
Hierover naar informatique gebeld over hoe en wat , deze vertelde mij dat de 14 dagen pixelgarantie voorbij waren en ze nu niks voor me kunnen doen .

Maar de eerste 14 dagen waren deze kapotte subpixels er ook nog niet .

Wat kan ik hiermee doen ? want ze praten op internet over iso normen en wat toegestaan is , maar tegenwoordig mag je toch gewoon een goed scherm verwachten ?

Want heb ook een Msi scherm 32 inch van 500 gekocht met pixel garantie , deze heeft niks maar wat als ik hierbij kapotte pixels krijg is dat dan ook geen garantie ?

hoor het graag ,

winkel waar ik het gekocht heb is informatique te berkel en rodenrijs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Pixelgarantie is ook dikke onzin, want door middel van Wet Koop op Afstand mag je op internet gekochte producten binnen 14 dagen retour sturen, zonder opgave van reden. Heb je nu weinig meer aan, maar als ik jou was zou ik de volgende keer daar niet meer voor bijbetalen.

Wat de wet precies zegt over dode pixels is altijd een lastige, heeft vaak ook te maken met waar ze zitten (direct in het midden zijn minder dode pixels acceptabel dan aan de randen). Misschien dat je eens kan zoeken op dit forum naar andere topics waarin dit besproken wordt, mogelijk dat je daar wat wijzer van wordt.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@tattooboy1985 Veel fabrikanten leveren schermen volgens het ISO 13406-2 norm, dit is een richtlijn en geen verplichting. Verder geldt gewoon de garantie, en hoef je geen extra pixelgarantie af te sluiten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:12:
Pixelgarantie is ook dikke onzin, want door middel van Wet Koop op Afstand mag je op internet gekochte producten binnen 14 dagen retour sturen, zonder opgave van reden. Heb je nu weinig meer aan, maar als ik jou was zou ik de volgende keer daar niet meer voor bijbetalen.

Wat de wet precies zegt over dode pixels is altijd een lastige, heeft vaak ook te maken met waar ze zitten (direct in het midden zijn minder dode pixels acceptabel dan aan de randen). Misschien dat je eens kan zoeken op dit forum naar andere topics waarin dit besproken wordt, mogelijk dat je daar wat wijzer van wordt.
Dank je , ja dat is idd dubbel van die garantie niet aangedacht , wou op safe spelen .

de 2 zitten ongeveer 4/5 cm uit mekaar en bijna in het midden boven van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:14:
@tattooboy1985 Veel fabrikanten leveren schermen volgens het ISO 13406-2 norm, dit is een richtlijn en geen verplichting. Verder geldt gewoon de garantie, en hoef je geen extra pixelgarantie af te sluiten.
Dus kan ik er gewoon mee terug gaan ? en volmondig om een andere vragen ? of begrijp ik dit nu verkeerd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tattooboy1985 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:17:
[...]

Dus kan ik er gewoon mee terug gaan ? en volmondig om een andere vragen ? of begrijp ik dit nu verkeerd ?
Ik zou zeggen, Google eens naar de norm

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Ik zou zeggen, Google eens naar de norm
Dan zou het pas verholpen worden bij 5 defecte subpixels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF want dit is meer een consumentenvraag dan een technische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:31
De vraag is mag je als consument verwachten dat een 250+ euro kostend scherm dode pixels heeft.

Heb je zelf al geprobeerd om ze "wakker" te maken met verschillende programma's/testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:59
https://www.google.nl/amp...scherm-herstellen%3famp=1

Groen en blauw: vastzittende pixels ipv defect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
tattooboy1985 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:17:
Je hebt in Nederland recht op een deugdelijk product wat alle eigenschappen heeft die je ervan mag verwachten. Dode pixels horen niet standaard als eigenschap bij een scherm, dus in Nederland geldt dat een scherm 0 dode pixels mag hebben. Als het geen vastzittende pixel is, kan je dus gewoon bij de verkoper garantie claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wody schreef op maandag 21 januari 2019 @ 01:25:
[...]

Je hebt in Nederland recht op een deugdelijk product wat alle eigenschappen heeft die je ervan mag verwachten. Dode pixels horen niet standaard als eigenschap bij een scherm, dus in Nederland geldt dat een scherm 0 dode pixels mag hebben. Als het geen vastzittende pixel is, kan je dus gewoon bij de verkoper garantie claimen.
Leuke uitspraak hoor, en nu met onderbouwing en een praktijk voorbeeld waarbij dat ook is gelukt graag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
PilatuS schreef op maandag 21 januari 2019 @ 01:38:
[...]

Leuke uitspraak hoor, en nu met onderbouwing en een praktijk voorbeeld waarbij dat ook is gelukt graag :P
Artikel 17 Burgerlijk Wetboek Boek 7
Voorbeelden heb ik niet, omdat het de wet is, en je normaal alleen hoort over mensen die zich niet aan de wet houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
PilatuS schreef op maandag 21 januari 2019 @ 01:38:
[...]

9/10 keer komt het niet tot een rechtzaak. Omdat niet als de consument de ondernemer er niet op zit te wachten. En dus toe zal geven. Terecht of on terecht. En ja soms zal je het hard moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
[...]

Wody schreef op maandag 21 januari 2019 @ 01:48:
[...]

Artikel 17 Burgerlijk Wetboek Boek 7
Voorbeelden heb ik niet, omdat het de wet is, en je normaal alleen hoort over mensen die zich niet aan de wet houden.
Dat artikel spreekt niet over deugdelijk, het spreekt over voldoen aan de overeenkomst. Dode pixels zijn inherent aan het productieproces. Het hoort erbij. Om de yields nog acceptabel te houden (en daarmee ook de prijs laag), geven veel fabrikanten, waaronder MSI, geen 0-dead-pixel garantie.

Dat moet wel onderdeel zijn van de overeenkomst. De klant moet weten dat het risico bestaat. Maar gezien de TS zelfs een extra garantie tegen dode pixels heeft afgenomen lijkt het me vrij duidelijk dat de TS bekend was met het fenomeen en het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Nijn schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:18:
[...]

[...]

Dat artikel spreekt niet over deugdelijk, het spreekt over voldoen aan de overeenkomst. Dode pixels zijn inherent aan het productieproces. Het hoort erbij. Om de yields nog acceptabel te houden (en daarmee ook de prijs laag), geven veel fabrikanten, waaronder MSI, geen 0-dead-pixel garantie.

Dat moet wel onderdeel zijn van de overeenkomst. De klant moet weten dat het risico bestaat. Maar gezien de TS zelfs een extra garantie tegen dode pixels heeft afgenomen lijkt het me vrij duidelijk dat de TS bekend was met het fenomeen en het risico.
Maar ook dat hij dat risico niet zelf wou nemen. En dus garantie af sloot. En daar zelfs extra voor wou betalen. En dan garantie aanbieden die maar 14 dagen geldig is? En een flink deel van de prijs inbeslag nemen?
Nee denk niet dat een rechter dat een goed idee vind. De vraag is alleen wil je zo ver gaan?

Misschien kan @Informatique.nl @Verwijderd je hier helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

loki504 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:06:
[...]

Maar ook dat hij dat risico niet zelf wou nemen. En dus garantie af sloot. En daar zelfs extra voor wou betalen. En dan garantie aanbieden die maar 14 dagen geldig is?
Dus omdat de TS een extra garantie voor 14 dagen bijkoopt, moet hij meer dan 14 dagen garantie krijgen? Nee, als we het hebben over redeneringen waar rechters niet in meegaan... Dat er overbodige garantiepaketten verkocht worden die overlappen met wettelijke garanties is helemaal waar, maar laten we nou niet doen alsof extra garanties verboden zijn. Al betaal je 100 euro voor extra garantie van één dag: eigen keuze. Ik lees niets over misleiding bij verkoop van die garantie.

Maar laten we het niet moeilijker maken dan het is: de vraag is puur of dit nog binnen de grenzen van een conform product valt of niet. Het is sowieso een grijs gebied, dus de TS kan op zijn tenen gaan staan. Het zal wel moeite kosten en de uitkomsten zijn lastig te voorspellen.
Dode pixels horen niet standaard als eigenschap bij een scherm, dus in Nederland geldt dat een scherm 0 dode pixels mag hebben.
Dode pixels zijn anders best gangbaar... Is het conform, dat is de enige relevante vraag.

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 21-01-2019 10:30 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
bwerg schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:24:
[...]

Dus omdat de TS een extra garantie voor 14 dagen bijkoopt, moet hij meer dan 14 dagen garantie krijgen? Nee, als we het hebben over redeneringen waar rechters niet in meegaan... Dat er overbodige garantiepaketten verkocht worden die overlappen met wettelijke garanties is helemaal waar, maar laten we nou niet doen alsof extra garanties verboden zijn. Al betaal je 100 euro voor extra garantie van één dag: eigen keuze. Tenzij deze termijn onduidelijk was bij de verkoop, maar daar lees ik niets over.

Maar laten we het niet moeilijker maken dan het is: de vraag is puur of dit nog binnen de grenzen van een conform product valt of niet. Het is sowieso een grijs gebied, dus de TS kan op zijn tenen gaan staan. Het zal wel moeite kosten en de uitkomsten zijn lastig te voorspellen.
Ik geef aan dat TS het risico op een defecte pixel niet wiu dragen. En daar op voor wou betalen. En dus schept de winkel een verwachting. En dan is het niet redelijk. En ik kan best begrijpen dat TS daar nog op kan winnen. De Wet en AV zijn 1 ding. Maar verwachting en redelijk is 9/10 keer net zo belangrijk al niet belangrijker bij een rechtzaak.
Maar dat vergeten een hoop mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

loki504 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:30:
[...]

Ik geef aan dat TS het risico op een defecte pixel niet wiu dragen. En daar op voor wou betalen. En dus schept de winkel een verwachting. En dan is het niet redelijk.
Als die garantie duidelijk omschreven is als "binnen 14 dagen te gebruiken" kun je moeilijk stellen dat de winkel de verwachting schept dat de garantie ná 14 dagen nog gebruikt kan worden.

Ik zie de TS zich niet beroepen op een misleidende omschrijving van een garantieproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
bwerg schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:33:
[...]

Als die garantie duidelijk omschreven is als "binnen 14 dagen te gebruiken" kun je moeilijk stellen dat de winkel de verwachting schept dat de garantie ná 14 dagen nog gebruikt kan worden.

Ik zie de TS zich niet beroepen op een misleidende omschrijving van een garantieproduct.
Maar wel dat hij het risico op pixel garantie niet wil nemen. En daar ging mij reactie om.

Wat behelst de Dode pixelverzekering?
Omdat wij onze klanten graag perfecte service en garantie willen bieden, is er een Dode pixelverzekering voor notebooks en TFT monitoren. Deze verzekering kunt u als optie aanschaffen bij de aankoop. De verzekering geldt de eerste 8 dagen na aankoop en verzekert u van een beeldscherm zonder defecte (sub)pixels. Uw monitor en notebook ruilen wij dan om voor een nieuw exemplaar. De kans dat deze pixels later defect raken is theoretisch mogelijk, de kans hierop is echter bijzonder klein.

tevens geven ze aan dat het theoretisch mogelijk is. Maar de kans bijzonder klein. En na dan 8 weken 2! pixels defect? klinkt niet heel geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

loki504 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:37:
tevens geven ze aan dat het theoretisch mogelijk is. Maar de kans bijzonder klein. En na dan 8 weken 2! pixels defect? klinkt niet heel geloofwaardig.
Dan zou je inderdaad kunnen zeggen dat de winkel je onjuist geïnformeerd heeft. Je kan de winkel daarop wijzen en hopen dat ze daarin meegaan.

Of "theoretisch mogelijk, maar de kans is bijzonder klein" de mogelijkheid op twee dode pixels na die 14 dagen nog duidelijk genoeg open laat, is juridisch nog steeds een grijs gebied. Ik zou dan dezelfde uitkomst gokken als jij, maar of het een lang juridisch traject waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
bwerg schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:09:
[...]

Dan zou je inderdaad kunnen zeggen dat de winkel je onjuist geïnformeerd heeft. Je kan de winkel daarop wijzen en hopen dat ze daarin meegaan.

Of "theoretisch mogelijk, maar de kans is bijzonder klein" de mogelijkheid op twee dode pixels na die 14 dagen nog duidelijk genoeg open laat, is juridisch nog steeds een grijs gebied. Ik zou dan dezelfde uitkomst gokken als jij, maar of het een lang juridisch traject waard is...
Dat ben ik zeker met je eens. Maar dat is bijna altijd het geval(helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:12:

Jongens, we moeten wel goed op blijven letten met die Wet koop op afstand.

Dat is tegenwoordig echt HET antwoord op alles, maar eehh, gekocht bij de Informatique te Berkel en Rodenrijs.

Welke koop op afstand dan? Afstand van jou tot de kassa? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:12:
Dat is tegenwoordig echt HET antwoord op alles, maar eehh, gekocht bij de Informatique te Berkel en Rodenrijs.

Aankoop op afstand wordt inderdaad nogal (en vaak onterecht) snel aangenomen, maar voor zover ik weet heeft informatique zelf weinig voorraad en is het vooral online bestellen en fysiek ophalen. Dat is ook aangekocht op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:26:
[...]

Aankoop op afstand wordt inderdaad nogal (en vaak onterecht) snel aangenomen, maar voor zover ik weet heeft informatique zelf weinig voorraad en is het vooral online bestellen en fysiek ophalen. Dat is ook aangekocht op afstand.
Dat klopt, maar om dat hier zomaar als waarheid aan te nemen is nogal een stap verder.

Uit de informatie die hier verschaft is, is het gewoon lokaal gekocht. Er wordt nergens gerept over besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
tattooboy1985 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:07:
Wat kan ik hiermee doen ? want ze praten op internet over iso normen en wat toegestaan is , maar tegenwoordig mag je toch gewoon een goed scherm verwachten ?
In de wet staat niets over dergelijke ISO-normen en voor zover ik kan zien, schrijft Informatique daar ook niets over. Dan is zo'n ISO-norm ook niet van toepassing.

Lees anders even het volgende door: Dimens in "Azerty interpreteert Wet Koop op Afstand vreemd"

De Algemene Voorwaarden over Conformiteit van Informatique bij koop in de winkel zijn vrijwel identiek aan die van Azerty. Mijn argument:
Dimens schreef op dinsdag 4 oktober 2016 @ 00:09:
In de specificaties die Azerty geeft, wordt gesproken over een resolutie van 3440 x 1440 pixels; oftewel 4.953.600 pixels. In mijn interpretatie betekent dit dus ook dat ik 4.953.600 pixels krijg en niet 4.953.599 pixels. Dan voldoet het product niet aan de specificaties, is er spraken van een non-conformiteit en heb je recht op reparatie of vervanging.
is ook in jouw geval van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:12:
[...]

Jongens, we moeten wel goed op blijven letten met die Wet koop op afstand.

Je hebt gelijk dat het kan zijn dat 'ie het in de fysieke winkel heeft gekocht, gelukkig dat ik volledig was in mijn reactie en letterlijk dit zei:
door middel van Wet Koop op Afstand mag je op internet gekochte producten binnen 14 dagen retour sturen
:+

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vraag gaat eigenlijk over; Mag je in de fabrieksgarantie termijn, dode pixel verwachten. Dat geldt dus niet voor paar dagen, maar de gehele fabrieksgarantie. Fabrikant garandeert in deze termijn een product wat geen defecten geeft. In kwestie met beeldschermen houden veel fabrikanten zich aan de gestelde Norm. Net zoals Uneto-VNI een lijst hanteert, gemiddelde gebruiksduurverwachtingen. Daar wordt je bij aankoop ook niet op gewezen voor garantie. Men geeft in 99 van de 100 gevallen fabrieks of verkopersgarantie als informatie bij aanschaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Iedereen bedankt , heb een mail met excuses vd afhandeling gekregen . en krijg morgen een nieuw scherm .

dit nadat ik ze had gewezen op dit topic :) thanks allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
gisteren omgeruild , thuisgekomen weer dode pixels .

heb gelijk weer omgeruild vandaag :) voor me geld terug en een mooi acer scherm gekocht :)
Pagina: 1