Dode pixels MSI monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfpack01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-05 15:51
Beste tweakers,

Ik heb een vraag.

Ik heb op donderdag 31 januari een Msi optix Mag 241C online gekocht bij arctic-gaming.nl. De volgende dag ontvangen en direct aan mijn desktop aangesloten.

Maar nu merkte ik op dat ik 1dode pixel heb en 2 kleine sub of luie pixels heb. Verschillende methodes geprobeerd om ze weer aan de praat te krijgen. Maar het leek niet te helpen.

Wat kan ik hiermee doen ? Op internet vond ik info over de iso normen en wat toegestaan is zie msi warranty info:

'MSI Monitor do not have 0 pixel defect warranty DOT Policy : Bright Dot > 3 Dots, Bright dot gap < L >=15mm
Dark Dot > 3 Dots
DOT Definition:
Bright Dots: Dots appear bright and unchanged in size in, which module is displaying under BLACK pattern
Dark Dots: Dots appear dark and unchanged in size in, which module is displaying under pure red, green, or blue pattern.'

Maar tegenwoordig mag je toch gewoon een goed scherm verwachten ?

Van arctic-gaming.nl heb ik nog niks gehoord. Ik hoop volgende week meer info te krijgen.

Graag meer info of uw ervaringen te delen :)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Terugsturen onder WKOA. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
Je hebt gewoon recht op garantie. In Nederland geldt dat je recht hebt op een deugdelijk product. Dat betekent dat volgens de wet (BW7 artikel 17) een product alle eigenschappen heeft die je ervan mag verwachten. Oftwel geen dode pixels, want niet alle schermen hebben die.
De winkelier moet dus de dode pixels repareren, of het product vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wat een geluk! Geen maximumtermijn bedenktermijn :)
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij producten:

De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
https://www.arctic-gaming.nl/algemene-voorwaarden
Heb jij pixelgarantie gekocht en er evt. iets aan gehad?
Ik word gek van die dode subpixel!

Over garantie:
Artikel 17

1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
https://wetten.overheid.n...deel1_Afdeling2_Artikel17
Artikel 18

2 Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
https://wetten.overheid.n...deel1_Afdeling2_Artikel18

[ Voor 138% gewijzigd door PcDealer op 03-02-2019 04:24 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23

LankHoar

Langharig tuig

Kan, maar dan scheep je de volgende koper met dit probleem op. Wettelijk gezien moet arctic gewoon een scherm met het vernoemde aantal pixels leveren, echter zouden ze zich achter deze AV van de fabrikant kunnen verschuilen. Niet dat TS daar iets mee te maken heeft (dat is iets tussen MSI en arctic), maar de praktijk leert dat daar nog wel eens lastig over gedaan wordt.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
LankHoar schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:17:
[...]

Kan, maar dan scheep je de volgende koper met dit probleem op. Wettelijk gezien moet arctic gewoon een scherm met het vernoemde aantal pixels leveren, echter zouden ze zich achter deze AV van de fabrikant kunnen verschuilen. Niet dat TS daar iets mee te maken heeft (dat is iets tussen MSI en arctic), maar de praktijk leert dat daar nog wel eens lastig over gedaan wordt.
Hangt er vanaf. Als het netjes wordt gemeldt is het aan de winkel om hem weer in te pakken of in de koopjes hoek te verkopen en eerlijk zijn. Nu gaan ze ook niets krijgen van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wody schreef op zondag 3 februari 2019 @ 03:36:
Je hebt gewoon recht op garantie. In Nederland geldt dat je recht hebt op een deugdelijk product. Dat betekent dat volgens de wet (BW7 artikel 17) een product alle eigenschappen heeft die je ervan mag verwachten. Oftwel geen dode pixels, want niet alle schermen hebben die.
De winkelier moet dus de dode pixels repareren, of het product vervangen.
Die conclusie verzin jij er zelf bij.

https://blog.iusmentis.co...teren-op-mijn-lcd-scherm/

Het is een oudje, maar daar kan je terug lezen dat het echt niet zo zwart wit is zoals jij het stelt. Je kunt zelf stellen omdat er meer pixels in een scherm worden gepropt, de kans op ergens een dode pixel toeneemt. Maar hoe dan ook, waarom moeilijk doen als je onder WKOA retour kan sturen.

Mijn ervaring zelf: onder de WKOA kan je het scherm gewoon retour sturen. Zelf kreeg ik vorig jaar mijn monitor binnen die duidelijk eerder geopend was. Voorzichtig opengemaakt, gecontroleerd op de dode pixels (en veel gevonden), en zo weer terug in de doos onder WKOA. En bij andere leverancier een nieuwe besteld die wel echt nieuw was en geen dode pixels had

Kortom, advies van @Ivysaur lijkt mij een goede :)

Edit: een recentere: Dimens in "Azerty interpreteert Wet Koop op Afstand vreemd"

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 05-02-2019 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Wolfpack01 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 01:14:
Wat kan ik hiermee doen ? Op internet vond ik info over de iso normen en wat toegestaan is zie msi warranty info:
Met ISO-normen heb je niets te maken. Laatst was er ook al een topic waarin dit voorbij kwam: Dimens in "2 x msi scherm nu eentje een defect"
[...]

Kan, maar dan scheep je de volgende koper met dit probleem op.
Niet het probleem van de koper en indien dit inderdaad zo is, een signaal om hier geen aankoop (meer) te doen. Ik zou zo'n handelaar niet vertrouwen.
We Are Borg schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:08:
[...]
Die conclusie verzin jij er zelf bij.
Die conclusie zou ik anders ook trekken. En als ik de blog van Arnoud lees, heb ik het vermoeden dat hij die conclusie ook zou trekken. De handelaar lijkt niets te melden over mogelijk defecte pixels maar vermeld daarentegen wel het volgende in de AV:

"Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet."

Dan kan de koper dus 2.073.600 pixels verwachten en niet 2.073.597 pixels.
Mijn ervaring zelf: onder de WKOA kan je het scherm gewoon retour sturen. Zelf kreeg ik vorig jaar mijn monitor binnen die duidelijk eerder geopend was. Voorzichtig opengemaakt, gecontroleerd op de dode pixels (en veel gevonden), en zo weer terug in de doos onder WKOA. En bij andere leverancier een nieuwe besteld die wel echt nieuw was en geen dode pixels had

Kortom, advies van @Ivysaur lijkt mij een goede :)
Nadeel bij het gebruiken van het herroepingsrecht is echter wel te maken kan krijgen met kosten voor het retourneren van de zaak. Dan kies ik liever voor vervang van de zaak (artikel 7:21 lid 1 sub C BW) zodat ik niet te maken krijg met kosten (artikel 7:21 lid 2 BW) voor het retourneren.

Vervang van de monitor eisen is dan ook wat ik de TS in deze situatie zou aanraden.

[ Voor 18% gewijzigd door Dimens op 05-02-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wolfpack01 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 01:14:
Beste tweakers,

Ik heb een vraag.

Ik heb op donderdag 31 januari een Msi optix Mag 241C online gekocht bij arctic-gaming.nl. De volgende dag ontvangen en direct aan mijn desktop aangesloten.

Maar nu merkte ik op dat ik 1dode pixel heb en 2 kleine sub of luie pixels heb. Verschillende methodes geprobeerd om ze weer aan de praat te krijgen. Maar het leek niet te helpen.

'MSI Monitor do not have 0 pixel defect warranty DOT Policy : Bright Dot > 3 Dots, Bright dot gap < L >=15mm
Dark Dot > 3 Dots
DOT Definition:
Bright Dots: Dots appear bright and unchanged in size in, which module is displaying under BLACK pattern
Dark Dots: Dots appear dark and unchanged in size in, which module is displaying under pure red, green, or blue pattern.'

Maar tegenwoordig mag je toch gewoon een goed scherm verwachten ?

Van arctic-gaming.nl heb ik nog niks gehoord. Ik hoop volgende week meer info te krijgen.

Graag meer info of uw ervaringen te delen :)
2 x msi scherm nu eentje een defect

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 05-02-2019 20:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfpack01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-05 15:51
Ja daar ben ik ook al bang voor. Ik heb die gisteren verzonden naar Acrtic.. ik ben zeer benieuwd.
[...]

Pagina: 1