Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:37
Amanoo schreef op maandag 25 februari 2019 @ 01:12:
[...]

Hoe je dat flikt snap ik niet. Een nacht van minder dan 5 uur hoef ik niet te proberen, dan word ik niet meer wakker. Zelfs niet wanneer ik mezelf omsingel met verschillende wekkers. Ik heb het geprobeerd. 2 telefoons, een zelfgebouwde wake-up light, en nog een felle lamp op een timer. Ik slaap er dan doorheen.
Voor alles is een oplossing. ;)
Heel die reeks is trouwens een echte aanrader, zeker voor tweakers. :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1183976

Topicstarter
Bedankt voor de hulp alemaal! Hierbij een update over de situatie. Ik had zojuist een gesprek met mijn assistent-supermarktmanager over het nieuwe rooster, de situatie uitgelegd en hij zag ook wel meteen in dat het niet juist is. Hij stelde een oplossing voor waar ik niet tevreden mee was, dit weigerde ik dus waarop hij me vervolgens een lijst met namen gaf met wie ik de komende week ga werken. Hij stelde voor om even aan die mensen te vragen of zij niet zouden kunnen ruilen van dienst de volgende keer dat ik ze zie. Prima, dacht ik. Wat ik me pas een uur later besefte (nu ik thuis ben) werd me gewoon (heel) indirect verteld: zoek zelf maar vervanging.

Nou is de situatie dus nog niet helemaal opgelost, aangezien er een redelijk grote kans is dat niemand zin heeft om van dienst te ruilen met mij, waardoor ik dan dus nog steeds vast zit aan het nieuwe rooster. Als ik niemand kan vinden wordt het dan ook wel echt heel kortaf. Had trouwens ook direct mijn rooster opgevraagd op advies van jullie, deze krijg ik zo spoedig mogelijk. Ik heb trouwens vrijwel zeker een 0-uren contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:02

LankHoar

Langharig tuig

Anoniem: 1183976 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:36:
Had trouwens ook direct mijn rooster opgevraagd op advies van jullie, deze krijg ik zo spoedig mogelijk. Ik heb trouwens vrijwel zeker een 0-uren contract.
Contract bedoel je waarschijnlijk ;)

In ieder geval goed dat hij zelf ook inzag dat dit niet de bedoeling kan zijn. Prima dat je navraag gaat doen of iemand kan wisselen (dat heb je nu immers al toegezegd), maar daarmee zou ik niet het aapje op je schouder nemen; indien niemand toezegt te willen/kunnen ruilen, dan zou ik dat doorgeven en aangeven dat desalniettemin dit rooster niet werkt voor jou i.c.m. met je studie zoals besproken, je jouw deel van het verhaal hebt gedaan (collega's langsgaan) en vraagt aan hem om het verder op te lossen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:21

Garyu

WW

LankHoar schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:42:
[...]

Contract bedoel je waarschijnlijk ;)

In ieder geval goed dat hij zelf ook inzag dat dit niet de bedoeling kan zijn. Prima dat je navraag gaat doen of iemand kan wisselen (dat heb je nu immers al toegezegd), maar daarmee zou ik niet het aapje op je schouder nemen; indien niemand toezegt te willen/kunnen ruilen, dan zou ik dat doorgeven en aangeven dat desalniettemin dit rooster niet werkt voor jou i.c.m. met je studie zoals besproken, je jouw deel van het verhaal hebt gedaan (collega's langsgaan) en vraagt aan hem om het verder op te lossen.
^^ dit inderdaad. Proberen zelf een oplossing te regelen. Maar: werkt het niet, dan pech gehad. Dat had je er natuurlijk meteen bij kunnen zeggen. Dit rooster werkt voor jou niet, en kan je dus niet zo laten staan.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:16
Anoniem: 1183976 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:36:Ik heb trouwens vrijwel zeker een 0-uren contract.
Zeker weten? Vaak krijg je in een supermarkt een contract voor 2-12 uur.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Bedankt voor de hulp alemaal! Hierbij een update over de situatie. Ik had zojuist een gesprek met mijn assistent-supermarktmanager over het nieuwe rooster, de situatie uitgelegd en hij zag ook wel meteen in dat het niet juist is. Hij stelde een oplossing voor waar ik niet tevreden mee was, dit weigerde ik dus waarop hij me vervolgens een lijst met namen gaf met wie ik de komende week ga werken. Hij stelde voor om even aan die mensen te vragen of zij niet zouden kunnen ruilen van dienst de volgende keer dat ik ze zie. Prima, dacht ik. Wat ik me pas een uur later besefte (nu ik thuis ben) werd me gewoon (heel) indirect verteld: zoek zelf maar vervanging.

Nou is de situatie dus nog niet helemaal opgelost, aangezien er een redelijk grote kans is dat niemand zin heeft om van dienst te ruilen met mij, waardoor ik dan dus nog steeds vast zit aan het nieuwe rooster. Als ik niemand kan vinden wordt het dan ook wel echt heel kortaf. Had trouwens ook direct mijn rooster opgevraagd op advies van jullie, deze krijg ik zo spoedig mogelijk. Ik heb trouwens vrijwel zeker een 0-uren contract.
Wat was zijn initiele oplossing? En heb je vermeld dat je gegeven deze situatie ontslag neemt?

Hoe het met 4-wekelijkse opzegtermijnen zit weet ik niet, maar als je een opzegtermijn van een maand hebt gaat die maand over het algemeen per elke 1ste dag van de kalendermaand in. Dus je moet uiterlijk woensdag (28 februari) je ontslag indienen om per 1 april werkloos te zijn. Dien je je ontslag donderdag (1 maart) in, dan kan je dus pas per 1 mei wat anders gaan doen. Uiteraard tenzij anders vermeld in je contract..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:39
Heel simpel van een student kan je simpelweg niet verwachten dat die een dag extra komt opdagen zonder overleg. Als een baas dat niet snapt dan zegt dat meer over hem dan over jou. Van wat ik er vroeger over hoorde hebben ze gewoon wachtlijsten voor bijbaantjes dus denk ook niet dat ze er heel erg wakker van zullen liggen als ze iemand anders moeten zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

SmurfLink schreef op maandag 25 februari 2019 @ 07:54:
[...]

Dat heb ik dus ook. Ik val gewoon in slaap als ik moe ben. Mensen die dat niet hebben geloven het niet, tot ze het een keer in de praktijk zien en me niet meer wakker krijgen. :p Ik slaap ook elke avond gewoon om 22u, gezien mijn wekkertje 6u gaat. maar eigenlijk is dat nog te kort, op vrije dagen lig ik d'r rustig tot 9 uur in.
Dit dus. Ik heb mijn huisgenoot eens flink laten schrikken, door na college thuis te gaan slapen. Uiteindelijk wilde mijn huisgenoot mij wakker maken, maar dat wilde gewoon niet. Hij stond op een gegeven moment tegen mijn bed te trappen, en alsnog lukte het niet. Hij dacht serieus dat ik dood was.

8 uur us voor mij ook aan de korte kant. Dat wil nog lukken, maar minder is ook echt te weinig. Eigenlijk moet ik 9 a 10 hebben. Maar 10 uur haal ik sowieso nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvin95
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Nou is de situatie dus nog niet helemaal opgelost, aangezien er een redelijk grote kans is dat niemand zin heeft om van dienst te ruilen met mij, waardoor ik dan dus nog steeds vast zit aan het nieuwe rooster.
Dit weet je niet want je hebt die mensen nog niet eens gevraagd. Je ziet allemaal beren op de weg die er waarschijnlijk niet zijn. Kijk, bij de eerste die je vraagt zal het grote kans zijn dat het geen ja is. Maar ik kan mij niet voorstellen dat van je collega's niet eentje is die met je wil ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Maar heb je nou al aangegeven dat je wil stoppen met werken? En je laat je nu inderdaad voor het karretje spannen door die assistent-manager om gaten in het rooster op te gaan vullen. Jullie hebben samen afspraken gemaakt over het aantal uren die jij werkt en hij heeft zelf al aangegeven dat het nieuwe rooster niet juist is. Mail hem desnoods (ik ben zelf ook beter op papier dan face-to-face) dat je niet akkoord gaat met het nieuwe rooster en de door hem voorgestelde oplossing om zelf op zoek te gaan naar ruilingen, en geef dan gelijk aan dat je bij dezen je ontslag aanbiedt en je de opzegtermijn daarvan in acht zult nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingston
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-07 14:04
Ik ben ook bij een supermarkt begonnen voordat de winkel opende (filliaal moest gevult worden voordat hij open ging) en kreeg een half jaar contract. Na 2 maanden kreeg ik ontslag, omdat ik voor mijn gevoel niet op dezelfde lijn lag met de bedrijfsleider. Hij gaf aan dat ik ontslag kreeg omdat ik niet altijd 5 minuten voor mijn begin tijd al in de winkel stond te vullen(dat was hee normaal daar) en daar heeft hij mij vaker op aangesproken.

Toen hebben ze mij dus op staande voet ontslagen en moest ik alleen nog even terugkomen om mijn supermarkt shirt in te leveren nadat hij gewassen was.

Ik weet niet hoe het juridisch zit, maar denk niet dat je zo maar gezeik krijgt als je zegt van: dit is mijn laatste dag doei!

Het is natuurlijk ook niet helemaal netjes om het zo te doen maar het is dus een oplossing om het zo te doen als je er helemaal doorheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kingston schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:00:
Ik ben ook bij een supermarkt begonnen voordat de winkel opende (filliaal moest gevult worden voordat hij open ging) en kreeg een half jaar contract. Na 2 maanden kreeg ik ontslag, omdat ik voor mijn gevoel niet op dezelfde lijn lag met de bedrijfsleider. Hij gaf aan dat ik ontslag kreeg omdat ik niet altijd 5 minuten voor mijn begin tijd al in de winkel stond te vullen(dat was hee normaal daar) en daar heeft hij mij vaker op aangesproken.

Toen hebben ze mij dus op staande voet ontslagen en moest ik alleen nog even terugkomen om mijn supermarkt shirt in te leveren nadat hij gewassen was.
Lol. Als altijd 5 minuten voor werktijd al daadwerkelijk aan het werk moet zijn, dan is de begintijd dus 8.55 :+
Op tijd (en dus een paar minuten te vroeg) op werk aanwezig zijn is nogal logisch, maar als je eerder al aan het werk moet zijn is dat gewoon onderdeel van je werktijd lijkt me. Ben benieuwd op welke grond dat "op staande voet" dan was. Steeds 5 minuten te laat? Hoe dan? :+
Stoney3K schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:56:
[...]

Alleen vindt je volgende werkgever het niet echt bepaald grappig als ie er achter komt dat je bij een bijbaantje in de super bent ontslagen wegens 'werkweigering'.
Totdat je uitlegt dat het helemaal nergens over ging, dan boeit niemand dat baantje bij de supermarkt ooit nog iets. Serieus, ik denk niet dat men zich heel snel zorgen gaat maken over een 0-uren contract tijdens je studie, zeker niet als je netjes kan uitleggen wat de situatie was. Of je zet het gewoon niet op je CV. :+ Zoveel waarde heeft dat namelijk ook niet voor je verdere carriere in de elektrotechniek...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
P1nGu1n schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:20:
[...]

Zeker weten? Vaak krijg je in een supermarkt een contract voor 2-12 uur.
Hoe kom je daar bij? Ik heb 12 jaar in een supermarkt gewerkt en alle scholieren/studenten hadden echt wel 0 uren contracten. Alleen de vaste, oudere medewerkers hadden urencontracten.

@Anoniem: 1183976 Ook bekende strategie, laat die persoon lekker zelf vervanging zoeken. Dit is NIET jouw verantwoordelijkheid maar die van je teamleider. Dus je kan het uit coulance proberen, maar vervolgens leg je het weer bij hem neer. 'ja ik heb het geprobeerd, niemand wil, en ik kan nog steeds niet.' Laat HEM maar met een oplossing komen. Zo niet, dan niet, en dien je alsnog je ontslag in. Hopelijk heb je snel je contract binnen voor de duidelijkheid.

I have stability. The ability to stab.

Pagina: 1 2 Laatste