Kingston schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:00:
Ik ben ook bij een supermarkt begonnen voordat de winkel opende (filliaal moest gevult worden voordat hij open ging) en kreeg een half jaar contract. Na 2 maanden kreeg ik ontslag, omdat ik voor mijn gevoel niet op dezelfde lijn lag met de bedrijfsleider. Hij gaf aan dat ik ontslag kreeg omdat ik niet altijd 5 minuten voor mijn begin tijd al in de winkel stond te vullen(dat was hee normaal daar) en daar heeft hij mij vaker op aangesproken.
Toen hebben ze mij dus op staande voet ontslagen en moest ik alleen nog even terugkomen om mijn supermarkt shirt in te leveren nadat hij gewassen was.
Lol. Als altijd 5 minuten voor werktijd al daadwerkelijk aan het werk moet zijn, dan is de begintijd dus 8.55
Op tijd (en dus een paar minuten te vroeg) op werk aanwezig zijn is nogal logisch, maar als je eerder al aan het werk moet zijn is dat gewoon onderdeel van je werktijd lijkt me. Ben benieuwd op welke grond dat "op staande voet" dan was. Steeds 5 minuten te laat? Hoe dan?

Totdat je uitlegt dat het helemaal nergens over ging, dan boeit niemand dat baantje bij de supermarkt ooit nog iets. Serieus, ik denk niet dat men zich heel snel zorgen gaat maken over een 0-uren contract tijdens je studie, zeker niet als je netjes kan uitleggen wat de situatie was. Of je zet het gewoon niet op je CV.

Zoveel waarde heeft dat namelijk ook niet voor je verdere carriere in de elektrotechniek...
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)