nieuws: Microsoft liet Chinese werknemers Skype-opnames op eigen laptops beluisteren
Onderstaande twee fouten waren al gemeld door @u_nix_we_all, maar blijkbaar was dat niet genoeg (maar oké, ik geef ook suggesties ter verbetering aan)…
Microsoft huurde externe bedrijven in die werknemers dergelijke opnames beluisterden voor kwaliteitsverbeteringen.
beluisterden → lieten beluisteren
"Werknemer werden amper gescreend", zegt één zo'n werknemer tegen de Britse krant.
Werknemer → Werknemers
Het gaat daarbij om de gesprekken van Skype, en spraakopnames die tegen slimme assistent Cortana waren uitgesproken.
Skype, en → Skype en
Sommige aannemers werkten vanuit China, en beluisterden de opnames via het streng gemonitorde Chinese internet.
China, en → China en
Bovendien werden de inloggegevens in plaintext via email naar de werknemers gestuurd.
email → e-mail (email zit op sommige kookgerei. Hoe vaak ik dit foutieve gebruik ondertussen al heb aangegeven, is volgens mij niet meer op de vingers van één of zelfs twee handen te tellen…

)
Bij Microsoft ging het om livevertalingen die via chat-app Skype werden gedaan, en om opnames van slimme assistent Cortana om de kwaliteit daarvan te verbeteren.
gedaan, en → gedaan en