Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 223 ... 250 Laatste
Acties:
  • 375.719 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:52
nieuws: Russische bank werkt aan ChatGPT-concurrent GigaChat
GigaChat ondersteunt multimodale generatieve AI en kan bijvoorbeeld afbeeldingen maken op basis van tekstinput; wat veel andere AI-chatbots nog niet kunnen.
tekstinput; wat → tekstinput, wat (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma, @Hayte; een puntkomma is hier incorrect, want wat erop volgt is gewoon een bijzin en geen opzichzelfstaande zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:17
We hebben de fouten verbeterd. Dank voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
review: De oude en nieuwe versie van de Lexar NM620-ssd vergeleken
Die nieuwe 1TB-drive bleek ook veel sneller dan de oude, reden om de drives even naast elka`ar te leggen.

review: De oude en nieuwe versie van de Lexar NM620-ssd vergeleken
De WD-drive is voor iets ongeveer vierenvijftig euro te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRI
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:42

SRI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleip
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nieuws: Samsung krijgt boete van 275 miljoen euro wegens inbreuk op geheugenp...

Inleiding, eerste zin: "Samsung is (...) schuldig bevonden van inbreuk" => schuldig bevonden aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Is verbeterd. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun2408
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-09 10:36
nieuws: Aantal actieve Ziggo GO-gebruikers daalde vorig jaar met half miljoen

Het percentage Ziggo-klanten dat Ziggo GO gebruikte, was in 2021 nog 53 procent, terwijl het bedrijf in dat jaar 3,68 miljoen klanten had. Dat komt neer op 1,95 miljoen gebruikers. In 2022 daalde het totale aantal klanten van de provider met 63.000 naar 3,73 miljoen.

Hier zijn de twee aantallen van klanten omgedraaid. In 2021 had het 3,73 miljoen moeten zijn, wat na een daling van 63.000 klanten terugliep naar 3,68 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
teun2408 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:01:
nieuws: Aantal actieve Ziggo GO-gebruikers daalde vorig jaar met half miljoen

Het percentage Ziggo-klanten dat Ziggo GO gebruikte, was in 2021 nog 53 procent, terwijl het bedrijf in dat jaar 3,68 miljoen klanten had. Dat komt neer op 1,95 miljoen gebruikers. In 2022 daalde het totale aantal klanten van de provider met 63.000 naar 3,73 miljoen.

Hier zijn de twee aantallen van klanten omgedraaid. In 2021 had het 3,73 miljoen moeten zijn, wat na een daling van 63.000 klanten terugliep naar 3,68 miljoen.
Yep, aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutch_mentor
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-09 21:37
Nieuws: https://tweakers.net/nieuws/209098/netflix-brengt-derde-seizoen-the-witcher-serie-vanaf-juni-uit.html

'Het seizoen bestaat uit acht aflevering, die in twee verschillende 'volumes' worden uitgebracht.'

Dit moet zijn: 'Het seizoen bestaat uit acht afleveringen, die in twee verschillende 'volumes' worden uitgebracht.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: Eerste commerciële maanlanding lijkt mislukt, contact met maanlander ...
De Hakuto-R-maanlander werd in december met een SpaceX Falcon 9-raket gelanceerd op weg naar de maan, als onder deel van Mission 1 van ispace.
Onder deel → onderdeel. Lijkt wel alsof de tekst niet even is nagelopen voordat er op publiceren is geklikt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 09:29

AverageNL

Redacteur
Deze zijn ook gefikst. Bedankt voor het melden allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: European Payments Initiative wil iDEAL overnemen voor Europese betaal...
Er zijn momenteel honderden bedrijven aan het werk aan zo'n product, waaronder het Nederlandse SIDN met de IRMA-app.
IRMA-app → Yivi-app (zie ook https://www.sidn.nl/nieuw...keling-van-irma-naar-yivi, @TijsZonderH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Epic verliest ook hoger beroep in zaak tegen restricties van Apples A...
De rechter ging daar grotendeels niet in mee; in de uitspraak zei de rechter dat Apple geen monopolist is en dat het bedrijf zich niet hoeft te schikken aan de meeste eisen van Epic, zoals het openstellen van iOS.
schikken aan → schikken in (volgens de Dikke Van Dale is het zich schikken in, niet zich schikken aan, @TijsZonderH; zie ook schikken in de DVD, eerste werkwoordsvariant, betekenis 4, met betekenis zich te­gen bep. maat­re­ge­len of om­stan­dig­he­den niet ver­zet­ten, be­rus­ten in …, voorbeeldzin zich schik­ken in met betekenis zich we­ten aan te pas­sen aan, bij = zich voe­gen naar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:20
nieuws: Google Cloud maakt voor het eerst in vijftien jaar winst
Google-moederbedrijf Alphabet heeft voor het eerst in vijftien jaar winst gemaakt met zijn clouddienst. In het eerste kwartaal van dit jaar behaalde Google Cloud een winst van 191 miljoen dollar, op een omzet van 7,4 miljoen.
Miljoen -> Miljard neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bseetje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 22:59
https://tweakers.net/nieuws/209112/google-cloud-maakt-voor-het-eerst-in-vijftien-jaar-winst.html

In de inleiding staat 7,4 miljoen in plaats van 7,4 miljard.

edit: Wardjj was me net voor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bseetje op 26-04-2023 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

nieuws: Google Cloud maakt voor het eerst in vijftien jaar winst
haalde het bedrijf het wat omvang en omzet betreft nooit van die twee
"Won het niet van" of "haalde het niet bij"

Beiden zijn trouwens logisch als je de nummer 3 bent, dus de hele zin zou logischer zijn als het ging om "in de buurt komen van" en een indicatie van hoe groot die verschillen zijn
dat lijkt nu zijn vruchten af te werken
werpen

[ Voor 20% gewijzigd door marcieking op 26-04-2023 08:48 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: EU wijst eerste 'zeer grote platforms' aan die onder Digital Services...
"Wij vinden dat deze negentien onlineplatforms en zoekmachines systematisch relevant zijn geworden en speciale verantwoordelijkheden hebben om het internet veiliger te maken", zei Breton dinsdag tegen journalisten.
Geen taalfout, maar ik ga toch andere fouten melden in deze forumpost, dus dan kan deze ook wel mee. Even een checkvraag, @AverageNL. Zeker weten dat je systematisch bedoelt en niet systemisch?
De Europese Unie nam de Digital Service Act in april vorig jaar aan.
Digital Service Act → Digital Services Act (zoals in de rest van het artikel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleip
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nieuws: OpenAI geeft ChatGPT-gebruikers optie om chatgeschiedenis uit te zetten

Eerste alinea, tweede zin: "dat hun chatgeschiedenis niet opgeslagen mogen worden" => mag worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.plan: Wil jij Tweakers-merch met jouw username? Dat kan vanaf nu!

In de ankeiler van dit artikel, wordt een andere (sub)titel gebruikt. Maar deze ankeiler-title heeft wel een spelfoutje:
Onze merch is er nu ook met je username
Ik denk dat jouw username hier wat netter staat. Zeker als je juist merch wilt verkopen.

Gezien dit artikel geplaatst is door een (hoofd)redacteur, ben ik ervan uitgegaan dat het een redactioneel artikel is, vandaar dat ik het hier in het topic meld.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 26-04-2023 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
CH4OS schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:27:
.plan: Wil jij Tweakers-merch met jouw username? Dat kan vanaf nu!

In de ankeiler van dit artikel, wordt een andere (sub)titel gebruikt. Maar deze ankeiler-title heeft wel een spelfoutje:
[...]
Ik denk dat jouw username hier wat netter staat. Zeker als je juist merch wilt verkopen.

Gezien dit artikel geplaatst is door een (hoofd)redacteur, ben ik ervan uitgegaan dat het een redactioneel artikel is, vandaar dat ik het hier in het topic meld.
Dat is geen spelfoutje: https://taaladvies.net/jouw-of-je-gegevens/. Er is in dit geval voor 'je' gekozen, omdat 'jouw' niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:22

robertwebbe

Robert Webbe

nieuws: Ziggo zet particuliere abo's automatisch om naar zakelijke op basis v...

@TijsZonderH schreef:
Ziggo lijkt sommige klanten met een particulier abonnement automatisch om te zetten naar een zakelijk abonnement
Dit is niet wat Ziggo zegt in de mail welke in het artikel staat. Het abonnement blijft ongewijzigd, de overeenkomst wordt alleen gewijzigd van een particuliere klant naar een zakelijke klant. Ook als zakelijke klant kun je een particulier abonnement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
nieuws: AMD reageert op meldingen 'ontplofte' Ryzen 7000X3D-processors door o...

Problemen houden verband met iets, ze hebben het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: WhatsApp laat gebruikers hetzelfde account op meerdere telefoons gebr...
Die feature wordt onderdeel van de bestaande multi-device-functionaliteit waarmee gebruikers WhatsApp kunnen koppelen aan een tablet of computer.
multi-device-functionaliteit → multidevicefunctionaliteit (onnodige koppeltekens, @AverageNL)
Het bedrijf bracht eerder ook al een multi-devicefunctie uit, waarmee gebruikers hun WhatsApp-account ook konden koppelen aan pc's, laptops en tablets.
multi-devicefunctie → multidevicefunctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
.geek: Nederlandse youtuber creëert 'eindeloze' sitcom met AI
De personages krijgen een stem met behulp van een tekst-to-speechprogramma, die de gegenereerde teksten van ChatGPT uitspreekt.
tekst-to-speechprogramma → text-to-speechprogramma (want anders is het een nogal vreemde mengelmoes van het Nederlandstalige tekst en de Engelstalige woorden to en speech, @RardvdHoeven)
De personages krijgen een stem met behulp van een tekst-to-speechprogramma, die de gegenereerde teksten van ChatGPT uitspreekt.
die → dat (want het woord heeft betrekking op programma, een het-woord; zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=programma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:42

Hayte

Nieuwsredacteur
Hier kan ik zo snel niet iets over terugvinden, dus deze laat ik voor @Delpozo of @MoniqueVdB staan :) Rest is aangepast, dank weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Ziggo zet particuliere abo's automatisch om naar zakelijke op basis v...
Ziggo lijkt sommige klanten met een particulier abonnement automatisch om te zetten naar een zakelijke overeenkomst, gebaseerd op Kamer van Koophandelnummers die klanten hebben opgegeven.
Kamer van Koophandelnummers → Kamer van Koophandel-nummers (alhoewel niet incorrect, heeft de Tweakers-redactie ervoor gekozen om samenstellingen van eigennamen en zelfstandige naamwoorden te schrijven met een koppelteken, @TijsZonderH)
Zakelijke klanten krijgen vanaf juni, als het abonnement in gaat, wel met een paar andere veranderingen te maken.
in gaat → ingaat (zie ook https://www.vandale.nl/gr...derlands/betekenis/ingaan)
Een eenzijdige wijziging van een contract betekent in de meeste gevallen dat klanten dat kunnen opzeggen als ze nog aan een jaarcontract vast zitten.
vast zitten → vastzitten (zie ook https://www.vandale.nl/gr...ands/betekenis/vastzitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hayte schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:56:
Hier kan ik zo snel niet iets over terugvinden, dus deze laat ik voor @Delpozo of @MoniqueVdB staan :) Rest is aangepast, dank weer!
"Het bedrijf zegt dat het probleem verband heeft met een te hoge spanning ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google werkt aan e2e-versleuteling voor Authenticator-2fa-back-upcodes
De 2fa-back-upcodes die Googles Authenticator app sinds deze week kan aanmaken, worden niet eind-tot-eindversleuteld.
Authenticator app → Authenticator-app
Brand wijst er ook op dat gebruikers de cloud-back-upcodes uit kunnen schakelen en daarmee de app offline kunnen gebruiken.
cloud-back-upcodes → cloudback-upcodes (onnodig koppelteken, @Hayte)
Het bedrijf bracht de cloud-back-upfunctie eerder deze week uit.
cloud-back-upfunctie → cloudback-upfunctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 22:28
nieuws: Samsung boekt recordverlies in chipsector en kleinste totale winst si...

4e alinea: ...hetgeen Samsung aan het succes van de S23-serie wijt.
Dat zou moeten zijn: ...hetgeen Samsung aan het succes van de S23-serie dankt.

In de alinea erboven wordt hetzelfde 'wijten' wél goed gebruikt!

Zie voor het verschil tussen wijten en danken vooral hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-09 23:33

Kevinkrikhaar

Redacteur
Tot hier aangepast, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
nieuws: Microsoft gaat Microsoft 365-diensten onder een universele domeinnaam...

tweede alinea, laatste zin:
Volgens Microsoft zijn er 'een breed scala aan implicaties' waar rekening mee gehouden moet worden, waardoor de overplaatsing niet zo snel kan gebeuren.
Dit moet “is” zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nieuws: Microsoft: Windows 10 22H2 is de laatste versie van het besturingssys...
In het bericht waarin het bedrijf bekendmaakt geen nieuwe functies naar Windows 10 te brengen, herhaalt Microsoft dat het besturingssysteem nog tot 14 oktober beveiligingsupdates krijgt.
Denk dat het jaartal '2025' hier is weggevallen? Eerder in het artikel werd het wel gemeld, maar lijkt me handig om het hier ook te vermelden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: Home Assistant OS 10.1 bèta
Home Assistant OS is een minimaal, op AArch64 gebaseerd besturingssysteem die het mogelijk maakt om op een fysieke of virtuele machine Home Assistant te draaien.
minimaal, op AArch64 gebaseerd besturingssysteem → minimaal, op AArch64 gebaseerd, besturingssysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
richy3908 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:52:
download: Home Assistant OS 10.1 bèta

[...]

minimaal, op AArch64 gebaseerd besturingssysteem → minimaal, op AArch64 gebaseerd, besturingssysteem
Die 2e komma is niet nodig, omdat 'minimaal' en 'op AArch64 gebaseerd' omwisselbaar zijn. Ik heb wel een andere fout in de zin verbeterd.

Overige zaken zijn ook aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Delpozo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:59:
[...]

Die 2e komma is niet nodig, omdat 'minimaal' en 'op AArch64 gebaseerd' omwisselbaar zijn. Ik heb wel een andere fout in de zin verbeterd.

Overige zaken zijn ook aangepakt.
Je hebt gelijk en stom dat ik het incorrecte die niet had gezien verderop in de zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 13:15
nieuws: Rusland blijft International Space Station tot 2028 ondersteunen
Deze zin loopt niet zo lekker en kan mooier denk ik:

Wel experimenteert Amerika ermee dat te doen met Amerikaanse vrachtcapsules aan het Amerikaanse deel van het ruimtestation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
MrRobot schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:33:
nieuws: Rusland blijft International Space Station tot 2028 ondersteunen
Deze zin loopt niet zo lekker en kan mooier denk ik:

Wel experimenteert Amerika ermee dat te doen met Amerikaanse vrachtcapsules aan het Amerikaanse deel van het ruimtestation.
We experimenteren met een andere formulering om de tekst naar een hoger plan te brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:06
nieuws: Apple maakt aantal Europese gebruikers bekend vanwege Digital Service...

Er wordt hier herhaaldelijk over Europa gesproken waar de EU bedoelt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-09 19:36

YannickSpinner

Redacteur
@svenk91 Klopt, ik heb het artikel aangescherpt.

@Jerie Ik kan de betreffende tikfout niet terugvinden, heb je het juiste artikel gelinkt? Wellicht heeft Willem de betreffende zin al aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
YannickSpinner schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:34:
@svenk91 Klopt, ik heb het artikel aangescherpt.

@Jerie Ik kan de betreffende tikfout niet terugvinden, heb je het juiste artikel gelinkt? Wellicht heeft Willem de betreffende zin al aangepast
Ik kan het niet anders omschrijven dan ik al heb gedaan. De URL klopt. Je moet aldaar op het kopje GK71 Sonic Blue klikken. Dan zoeken naar 'meege', en dan zie je het.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
review: Ubuntu 23.04 Lunar Lobster - Quick Settings nu nog kwikker
Deze non-lts-versie van het OS wordt negen maanden lang ondersteund, waarna het in principe zaak is om over te stappen op de dan nieuwste versie van het OS, 23.10, die in oktober uitkomt.
het OS → de distro
Deze non-lts-versie van het OS wordt negen maanden lang ondersteund, waarna het in principe zaak is om over te stappen op de dan nieuwste versie van het OS, 23.10, die in oktober uitkomt.
het OS → de distro
Canonical heeft ditmaal niet extreem veel geïntroduceerd wat niet daaruit voorkomt.
daaruit voorkomt → daaruit voortvloeit (of anders misschien daarin voorkomt, @Mark_88?)
Icoontjes op de dock krijgen bijvoorbeeld als ze een notificatie doorgeven aan het OS, een kleine badge met daarop een teller van hoeveel notificaties er klaarstaan, soortgelijk aan hoe dat in andere besturingssytemen gaat.
besturingssytemen → besturingssystemen
Op die tweede regel is genoteerd welke wifiverbinding actief is, welk bluetoothapparaat is verbonden en in welke prestatiemodus het OS zit.
het OS → de distro
Daarnaast was aan Quick Settings een sectie voor achtergrondapps toegevoegd, dat alleen verscheen als dergelijke apps actief waren en alleen de optie tot afsluiten bood.
dat → die (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=sectie)
Al met al voelde dit element van het OS aan alsof er op twee fronten hetzelfde gedaan moet worden, met wisselende resultaten.
het OS → de distro
Het is vanaf nu mogelijk om mouse acceleration in het OS uit te schakelen, wat voor sommige gebruikers een absolute vereiste is.
het OS → de distro
Dit is wel een optie die in de instellingen van bestandsbrowser Nautilus ingeschakeld moet worden voordat hij werkt.
hij → zij (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: WingetUI 1.7.0
Dit programma kan als grafische gebruikersinterface dient voor de bekendste softwarebeheerprogramma's voor Windows, namelijk WinGet, Chocolatey en Scoop.
dient → dienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: ChatGPT is opnieuw beschikbaar in Italië na eerder verbod
De waakhond heeft ook bovendien ook nog enkele eisen wat betreft de leeftijdscheck op de website.
ook bovendien ook → bovendien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: 'Duitsland wil export chemicaliën richting Chinese chipindustrie bepe...
Volgens bronnen die het persagentschap kon spreken, realiseren de Duitse beleidsmakers zich dat dergelijk exportverbod de diplomatieke relatie tussen Duitsland en China kan beschadigen.
dergelijk exportverbod → een dergelijk exportverbod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:40
review: Ubuntu 23.04 Lunar Lobster - Quick Settings nu nog kwikker

Subtitel: "Quick Settings nu nog kwikker"

"Kwik" is in het Nederlands alleen het scheikundige element. "Kwiek" bestaat wel, dat betekent levendig en zwierig, zegt de Van Dale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.geek: Terug in de tijd #19 - 64bit-chips, AVG-boetes en Starship avant la le...

De inleiding van het artikel staat er twee keer...

Verderop:
De Autoriteit Persoonsgegevens gaf het ziekenhuis 460.000 boete
Hier ontbreekt "euro" achter het bedrag.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 30-04-2023 06:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
.geek: Terug in de tijd #19 - 64bit-chips, AVG-boetes en Starship avant la le...

Wie er ook hard werkte aan een eigen, baanbrekend platform, is Microsoft. De dappere pogingen van het bedrijf om een derde mobiel platform te bouwen naast Android en iOS, zijn nog relatief nieuw, maar al vijftien jaar geleden zette het bedrijf er stappen in. Tijdens zijn Mobility Developer Conference in april 2003...

Hergebruikt stukje? Inmiddels dus 20 jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
In https://tweakers.net/geek...ship-avant-la-lettre.html
hoort volgens mij 2013 te staan bij testvluchten Grasshopper.

Helaas weer erg slordig, een tik/denkfout in zo’n functioneel onderdeel van het hele verhaal.
Ook dat is al jaren (5, 10?) een vast onderdeel van de tekstuele kwaliteit van de tweakers teksten. Jammer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayStout
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-06 20:53

JayStout

Redacteur
Tot hier aangepast! Bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 13:13

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
AMD bracht toen zijn Opteron-platform uit, de eerste 64bit-chips die aanvankelijk voor server- en werkdesktops interessant was.
was → waren (hoe ik het ook lees, zelfs met de beste wil van de wereld kan ik het niet zo lezen dat die betrekking heeft op Opteron-platform, [even daargelaten dat er met dat naartoe moet worden verwezen omdat platform onzijdig is], maar alleen dat die betrekking heeft op 64bit-chips, dus meervoud, @TijsZonderH)
De architectuur werd al in 1999 voorgesteld en zou aanvankelijk in 2001 al uit komen, maar de dotcombubbel gooide roet in het eten.
uit komen → uitkomen (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=uitkomen)
Het feit dat GTA V nog steeds geremastered wordt en Rockstar nog steeds geen deel VI heeft uitgebracht, is omdat de onlinecomponent nog steeds bakken geld oplevert.
geremastered → geremasterd (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=remasteren en https://woordenlijst.org/leidraad/12/2)
Het feit dat GTA V nog steeds geremastered wordt en Rockstar nog steeds geen deel VI heeft uitgebracht, is omdat de onlinecomponent nog steeds bakken geld oplevert.
bakken geld → bakken met geld (zie ook https://www.vandale.nl/gr.../nederlands/betekenis/bak)
Dat Chinese telecombedrijf merkte dat het onder het vergrootglas lag van Amerikaanse oud-president Trump, die al stevige sancties oplegde aan concurrent ZTE.
Amerikaanse oud-president Trump → de Amerikaanse oud-president Trump (of anders oud-president Trump)

[ Voor 2% gewijzigd door richy3908 op 30-04-2023 14:18 . Reden: Kleine oeps verbeterd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
WingetUI is echter alleen een grafische gebruikersinterface, want onder de motorkap wordt het werkt door WinGet, Chocolatey en Scoop gedaan, die standaard alleen via de commandline werken.
wordt het werkt → wordt het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Musk: Twitter laat gebruikers binnenkort een betaalmuur instellen per...
Het is nog onduidelijk of de prijs per artikel vaststaat, of dat gebruikers zelf de prijzen voor hun eigen artikelen mogen kiezen, net als dat gebruikers zelf inspraak hebben op de prijs voor een Subscription-abonnement.
inspraak hebben op → inspraak hebben in (ik kan het niet hard maken, maar volgens mij is het inspraak hebben in, niet inspraak hebben op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: OneLeak publiceert renders en afmetingen van Samsung Galaxy Z Fold5
Naast de dikte in de gesloten stand verschillen de afmetingen van het apparaat niet veel ten opzichte van de Fold4; 154,9x129,9x6,3mm als deze niet is opgevouwen, en 154,9x67,1x13,4mm als deze wel is opgevouwen.
Fold4; 154,9x129,9x6,3mm → Fold4: 154,9x129,9x6,3mm (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma, @Kevinkrikhaar, in het bijzonder de zinnen Door de aankondigingsfunctie van de dubbele punt hoeft de tweede deelzin geen volledige zelfstandige zin te zijn. Na een puntkomma moet daarentegen in principe wel een volledige zin volgen, met een persoonsvorm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
.geek: Peacock deelt teasertrailer van Twisted Metal-serie
Peacock heeft de eerste teasertrailer getoond van de live-action tv-serie gebaseerd op de Twisted Metal-games van PlayStation.
van PlayStation → op de PlayStation (ik kan me vergissen, maar PlayStation is toch een gameconsole, niet een game-uitgever?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: DigiTimes: Nvidia stelt 3nm-gpu's uit naar 2025
De volgende generatie Nvidia-gpu's die wordt geproduceerd op een 3nm-chipprocédé van TSMC, verschijnt pas in 2025.
3nm-chipprocédé → 3nm-chipprocedé (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=proced%C3%A9, @Kevinkrikhaar)
Zo zou AMD in 2025 nog steeds op de 4nm-procédé of hoger zitten, en ook twijfelt de site eraan of Qualcomm en MediaTek zich zullen houden aan hun 3nm-plannen.
de 4nm-procédé → het 4nm-procedé
Als Nvidia inderdaad pas in 2025 zijn 3nm-videokaarten uitbrengt, zou dat betekenen dat er dit jaar en volgende jaar geen nieuwe GeForce-gpu's uitgebracht gaan worden.
volgende jaar → volgend jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-09 23:33

Kevinkrikhaar

Redacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:54
Nog steeds/alweer verkeerd gespeld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Onderstaande is over het hoofd gezien.

WingetUI is echter alleen een grafische gebruikersinterface, want onder de motorkap wordt het werkt door WinGet, Chocolatey en Scoop gedaan, die standaard alleen via de commandline werken.
wordt het werkt → wordt het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
De foutjes zijn verbeterd. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
download: DBeaver 23.0.2
De changelog sinds versie 22.3.5 ziet er als volgt uit:
22.3.5 → 23.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
WingetUI is echter alleen een grafische gebruikersinterface, want onder de motorkap wordt het werk door WinGet, Chocolatey en Scoop gedaan, die standaard alleen via de commandline werken.
Chocolatey en → Chocolatey en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortezzA_64
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 17:58
nieuws: 'Ransomwarebende deelt interne beelden Western Digital-medewerkers'
4e alinea
Wester Digital meldde begin april dat het bedrijf slachtoffer was van een cyberaanval...
Western Digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Ontwikkelaars werken aan herschrijven van sudo en su naar Rust
Het project wordt uitgevoerd door het Prossimo Project, een samenwerkingsverband tussen het Nederlandse softwareontwikkelaar Tweede Golf en Rust-ontwikkelaar Ferrous Systems.
het Nederlandse softwareontwikkelaar → de Nederlandse softwareontwikkelaar (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=softwareontwikkelaar, @TijsZonderH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Kabinet NL verplicht warmtepomp niet in appartementen en monumenten
Tevens zou het lastig zijn wat betreft de benodigde besluitvorming voor groepen eigenaren om op een grote schaal over te stappen op warmtepompen.
op een grote schaal → op grote schaal (zie ook de Dikke Van Dale, @Kevinkrikhaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

nieuws: Apple brengt Rapid Security Response-beveiligingspdates uit voor iOS

Niemand? De titel? Beveiligingspdates uuuuuuuu....

Verder RSP moet RSR worden.

[ Voor 6% gewijzigd door PeacekeeperNL op 02-05-2023 07:21 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:29

DDX

IOS in titel doet vermoeden dat het alleen voor iphones is, terwijl in het artikel dan weer staat dat ipados en macos ook een update krijgen.
Zou dus iOS uit titel halen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
De aanpassingen zijn doorgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
review: De stille revolutie van ATX 3.0-voedingen - Veel meer dan alleen 12Vhpwr
We werken nog aan de compleetheid hiervan, omdat het toevoegen hiervan helaas handwerk is, Voorlopig blijft het aantal voedingen met een Cybenetics-label echter nog ver achter bij de bekendere, maar op punten minder uitgebreide 80Plus-labels.
is, Voorlopig → is. Voorlopig

Ik wil bij deze een keer gezegd hebben dat de artikelen van jouw hand taalkundig gezien een droom zijn om te lezen, waar ik maar uiterst zelden een taalfout in kan ontdekken, @Tomas Hochstenbach!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
richy3908 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:48:
review: De stille revolutie van ATX 3.0-voedingen - Veel meer dan alleen 12Vhpwr

[...]

is, Voorlopig → is. Voorlopig

Ik wil bij deze een keer gezegd hebben dat de artikelen van jouw hand taalkundig gezien een droom zijn om te lezen, waar ik maar uiterst zelden een taalfout in kan ontdekken, @Tomas Hochstenbach!
Komma vervangen door punt. En bedankt, mede namens Tomas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:50

KrazyJay

nieuws: Nvidia verlaagt derde keer in half jaar EU-adviesprijs van GeForce RT...

Nvidia heeft voor de derde keer in een half jaar tijd de adviesprijs van zijn RTX 4090 Founder's Edition met enkele tientjes verlaagt verlaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
KrazyJay schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:18:
nieuws: Nvidia verlaagt derde keer in half jaar EU-adviesprijs van GeForce RT...

Nvidia heeft voor de derde keer in een half jaar tijd de adviesprijs van zijn RTX 4090 Founder's Edition met enkele tientjes verlaagt verlaagd.
Oei, gauw verbetertd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eomer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 15:31
Langzaam maar zeker volstrekt zich een stille revolutie in voedingenland.
Moet voltrekt zijn ipv volstrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:21

J2S

nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens wil uitleg van minister over visumaanvraa...

[...] Schengenvisa, een visa voor inwoners van [...]
Moet visum zijn.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 16:09
nieuws: Ziggo moet van rechtbank toch waarschuwingsbrief van Brein naar klant...

Vanaf de helft van het stuk wordt vaak over 'rechtbank' gesproken, terwijl dat het gerechtshof moet zijn. Er wordt, zo blijkt uit de context, steeds verwezen naar oordelen van het gerechtshof in hoger beroep en niet naar wat de rechtbank destijds in eerste aanleg geoordeeld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
Beide zijn in orde gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:13

lenwar

ni

nieuws: Ziggo moet van gerechtshof toch waarschuwingsbrief van Brein naar kla...

De naam van de stichting is BREIN (met hoofdletters)

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Alleen een eigennaam met ten hoogste vier opeenvolgende hoofdletters wordt bij ons volgens opgave van de naamgever geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FONfanatic
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2023

FONfanatic

Fontastisch!

Betreffende https://tweakers.net/nieu...-voor-a40-en-tab-s5e.html.

Er staat in de kop niet dat het ook over de Tab A 10.1 gaat.

Verder staat in de tekst abusievelijk Tab A 10.0.

Zendertjes zendertjes zendertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Regels van EU-antitrustwet Digital Markets Act zijn actief
Tweakers schreef eerder een achtergrond over de DMA en zusterwet de DSA.
achtergrond → achtergrondartikel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens wil uitleg van minister over visumaanvraa...
De minister moet in persoon bij de privacytoezichthouder verschijnen om het gebruik van het algoritme te verdedigen, zegt een AP-woordvoerder tegen NRC.
in persoon → persoonlijk (dit is volgens mij een anglicisme en een te letterlijke vertaling van in person, @Hayte; zie ook de Dikke Van Dale waar in persoon weliswaar wordt vermeld, maar waar erbij staat na een abstract begrip met de betekenis verpersoonlijkt en het voorbeeld hij is de gie­rig­heid in per­soon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Privacytoezichthouder: digitaal rijbewijs moet niet aan wallet worden...
De Europese privacytoezichthouder geeft nu zijn eerste mening gegeven over dat plan.
geeft → heeft
Bij de uiteindelijke bepaling van die normen is het onverstandig van beleidsmakers om daar vanaf te wijken, omdat de kans dan groot is dat de EDPS er uiteindelijk toch een negatief oordeel over velt.
daar vanaf te wijken → daarvan af te wijken (het gaat om het werkwoord afwijken, niet het werkwoord wijken, @TijsZonderH; zie ook https://taaladvies.net/aa...ar-hier-en-waar-algemeen/ onder 3.1c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nederland heeft te maken met landelijke storing bij pinnen - update
Het is onbekend hoe groot de storing is en hoe lang hij zal duren.
hij → zij (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=storing, @arnoudwokke)
Storing PIN.
PIN → pin (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=pin, bovendien wel zo consequent t.o.v. de rest van het artikel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Ontwikkelaars willen Fedora Onyx met Budgie-omgeving als immutable OS...
De ontwikkelaars achter Fedora gaan Fedora Onyx met de Budgie-desktopomgeving vanaf de volgende versie van het OS als immutable versie aanbieden.
het OS → de distro
In dat voorstel pleiten de ontwikkelaars om Fedora Onyx als immutable versie toe te voegen aan de mogelijke versies van het besturingssysteem.
pleiten de ontwikkelaars om → pleiten de ontwikkelaars ervoor om (het is pleiten voor iets, niet pleiten om iets)
In dat voorstel pleiten de ontwikkelaars om Fedora Onyx als immutable versie toe te voegen aan de mogelijke versies van het besturingssysteem.
het besturingssysteem → de distributie
In een immutable OS is de rootdirectory read only.
read onlyread-only (zie ook https://www.merriam-webster.com/dictionary/read-only en https://dictionary.cambri...tionary/english/read-only, @TijsZonderH)
Dat is sinds de recentste release van Fedora 38 beschikbaar als officiële Fedora Spin.
Dat → Die (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=omgeving)
Het OS zou daarvoor een aanpassing nodig hebben en rpm-ostree moeten gebruiken als image- en packagesysteem.
Het OS → De distro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: WhatsApp speelt gifjes automatisch af in bètaversie
Nu moeten gebruikers nog klikken om een gifje af te spelen, wat het doel van een gifje vaak voorbij schiet.
voorbij schiet → voorbijschiet (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=voorbijschieten, @arnoudwokke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:54
nieuws: AMD bevestigt voor eind juni goedkopere Radeon 7000-kaarten uit te br...
"We zagen sterke verkopen van onze high-end Radeon 79000 XTX-gpu's in het eerste kwartaal, en we zijn op weg om onze RDNA 3-portfolio uit te breiden met het uitbrengen van nieuwe mainstream Radeon 7000-gpu's dit kwartaal."
7900 XTX (een nulletje te veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

nieuws: AMD bevestigt voor eind juni goedkopere Radeon 7000-kaarten uit te br...
We zagen sterke verkopen van onze high-end Radeon 79000 XTX-gpu's in...
Volgens mij is dat een 7900.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .MaT
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:22
nieuws: Google Chrome krijgt ander icoon in plaats van slotje voor https-webs...
Ook https-sites kunnen malafide content bevatten, al is verbinding beveiligd, zo redeneert het bedrijf.
De verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Naast de 79000 die hierboven is gemeld, ook:
De Radeon RX 7800 XT een Navi 32-gpu met 60 compute-units.
Op z'n minst moet hier een komma komen na de XT, al ben ik voorstander van het herschrijven van de hele zin.
Het tbp zou 285W zijn.
Volgens mij het 'de' power en niet 'het' power.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
We zijn weer bij. Bedankt allemaal!
Pagina: 1 ... 223 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.