Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 215 ... 250 Laatste
Acties:
  • 375.684 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 16:59

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@richy3908
Ik wist niet dat dit al geadopteerd werd door de dikke van Dale, mijn interpretatie komt uit het Engels.
Echter zie ik nu dat ondanks ik het bij het rechte eind heb qua eerste betekenis het ook door Oxford Languages een 2de betekenis aan wordt toegekend die obstacle (aka belemmering) zou beteken.

I stand corrected.
De taalpurist in mij houd graag vast aan de initiële betekenis maar feitelijk is showstopper gebruiken als dealbreaker / belemmering wel degelijk juist.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-09 09:45

AverageNL

Redacteur
We zijn weer bij, bedankt voor het melden! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:56
cyclone schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:28:
@richy3908
Ik wist niet dat dit al geadopteerd werd door de dikke van Dale, mijn interpretatie komt uit het Engels.
Echter zie ik nu dat ondanks ik het bij het rechte eind heb qua eerste betekenis het ook door Oxford Languages een 2de betekenis aan wordt toegekend die obstacle (aka belemmering) zou beteken.

I stand corrected.
De taalpurist in mij houd graag vast aan de initiële betekenis maar feitelijk is showstopper gebruiken als dealbreaker / belemmering wel degelijk juist.
Het staat ook pas sinds april 2016 in de (online) DVD, dus nog niet erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Microsoft: Sony is superdominant en heeft marktaandeel in Europa van ...

Door de eindredactie over het hoofd gezien:
Hij vindt dat het Verenigd Koninkrijk economische kansen laat liggen door tegen te stemmen en vindt dat de waakhond te veel meegaat met de lijn van de Amerikaanse FTC.\
Deze Britse toezichthouder, de Competition and Markets Authority, stelde eerder een oplossing voor: splits Activision en Blizzard, verkoop Activision, zodat Microsoft alleen Blizzard en de mobiele tak King in handen krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 22-02-2023 21:41 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26
nieuws: Eerste benchmarks Intel Xeon W9-3495X-hedt-cpu met 56 cores verschijn...
maar dat de cpu's bij sommige andere workloads zoals Photoshop weer minder goed presteert.
cpu's presteren of cpu presteert.

Daarnaast:

De huidige flagship -> Het huidige flagship (dat is een aanname trouwens. Ik ben nog nooit de flagship tegengekomen en alleen maar het flagship).

Ook zou ik hedt-cpu schrijven als HEDT. Ook omdat het filmpje ook al in de titel HEDT gebruikt en Intel zelf ook hoofdletters gebruikt maar dat is wellicht ook persoonlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Korvaag op 22-02-2023 22:00 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmmk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 22:28
review: Marnix Wagemaker van TU Delft - Toevallige ontdekking rekt acculeven

Eerste zin, laatste woord: 'verbeterd' moet volgens mij 'verbetert' zijn. Het is immers een persoonsvorm en geen voltooid deelwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
Korvaag schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:53:
nieuws: Eerste benchmarks Intel Xeon W9-3495X-hedt-cpu met 56 cores verschijn...

[...]

cpu's presteren of cpu presteert.

Daarnaast:

De huidige flagship -> Het huidige flagship (dat is een aanname trouwens. Ik ben nog nooit de flagship tegengekomen en alleen maar het flagship).

Ook zou ik hedt-cpu schrijven als HEDT. Ook omdat het filmpje ook al in de titel HEDT gebruikt en Intel zelf ook hoofdletters gebruikt maar dat is wellicht ook persoonlijk.
Afkortingen schrijven wij met kleine letters. Uitzonderingen zijn afkortingen van twee letters en standaarden.

De rest is verbeterd, bedankt!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
jmmk schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:23:
review: Marnix Wagemaker van TU Delft - Toevallige ontdekking rekt acculeven

Eerste zin, laatste woord: 'verbeterd' moet volgens mij 'verbetert' zijn. Het is immers een persoonsvorm en geen voltooid deelwoord.
Dit is ook aangepast. Bedankt!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:05
in review: Marnix Wagemaker van TU Delft - Toevallige ontdekking rekt acculeven
hebben wij de entropie verhoogt, wat bij wijze van spreken tot meer chaos leidt
verhoogt —> verhoogd (voltooid deelwoord in deze zin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

In review: Marnix Wagemaker van TU Delft - Toevallige ontdekking rekt acculeven zitten nog meer fouten.
Is de huidige samenstelling het optimaalste resultaat of zit er wellicht nog meer in het vat?
Optimaalst bestaat niet. Optimaal is per definitie het best haalbaar. Als er iets beters zou zijn, zou dat optimaal zou. Optimaler en optimaalst zijn woorden die niet bestaan, niet in het Nederlands en niet in andere talen. Correct is:
Is de huidige samenstelling het optimale resultaat […]
Dat het tweede puntje:
Het zout is een van de duurdere onderdelen van een batterij. Normaal is de verhouding ongeveer 1,2 molair per liter, maar met een hoge concentratie van enkele zouten, 5 tot 25 molair, zijn vergelijkbare verbeteringen in de levensduur gevonden.
De uitdrukking mol per liter wordt vaak afgekort tot molair. De zinsnede ‘ongeveer 1,2 molair per liter’ moet dus worden veranderd in ‘ongeveer 1,2 mol per liter’ of ‘ongeveer 1,2 molair’.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

nieuws: Microsoft toonde reclame voor Edge op downloadpagina Chrome in Edge
Naast de banner op de downloadpagina wordt er ook een kleinere pop-up getoond zodra een gebruiker in Edge naar de Chome-webpagina navigeert; dat gebeurt in ieder geval bij Edge Beta,

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 13:08
Bijgewerkt.

• richy3908
nieuws: Microsoft toonde reclame voor Edge op downloadpagina Chrome in Edge
The Register sprak met een 'individu die bekend is met browserontwikkeling' en die wist te vertellen dat de banner niet geïnjecteerd is op de Chrome-downloadpagina.
individu die → individu dat (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=individu, @Mark_88)

The Register sprak met een 'individu die bekend is met browserontwikkeling' en die wist te vertellen dat de banner niet geïnjecteerd is op de Chrome-downloadpagina.

geïnjecteerd is op → geïnjecteerd is in (je projecteert iets op iets en je injecteert iets in iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Op die banner stond dat 'Edge op dezelfde technologie draait als Chrome, maar dan met het vertrouwen [sic] van Microsoft'.
Het staat al tussen quotes en is vrij vertaald - die [sic] voegt daar niets aan toe anders dan een "/s" of 'sarcasme' en dat heeft niets te zoeken in een nieuwsbericht. De auteur mag 't er mee oneens zijn, maar hoort dat artikel vrij te houden van zijn mening óf het moet een opiniestuk of review of iets dergelijks zijn.

Sterker nog, "[sic]" wordt gebruikt om aan te geven dat er iets fout staat in het citaat en dat een auteur zich bewust is van die fout maar, vanwege citaat, letterlijk zo overgenomen heeft zonder te corrigeren. Is volgens de auteur "het vertrouwen" dan ... fout?

Ik vind de uitleg van @Mark_88 dan ook onterecht.

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 24-02-2023 02:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
review: Hoeveel kan Intel uit Arc-gpu's persen? - Vier maanden aan drivers ve...

Pagina 5, gaat over CoD, staat Assassing Creed boven de 1440p en 4k grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:32
nieuws: Vodafone krijgt in jaar tijd 162.000 abonnees bij, Ziggo verliest er ...

Een-na-laatste alinea:
De groei van 162.200 miljoen klanten
Lijkt mij een heel erg grote groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

review: GeForce RTX 4090 - Vijf peperdure grafische kanonnen
Alle RTX 3090-videokaarten zijn voor deze round-up
Dit moet uiteraard 4090 zijn :-)

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
review: Moet nepnieuws strafbaar zijn? - Ict-jurist Engelfriet over online de...
Dit is de meest schadelijke vorm van
nepnieuws en vereist de grootste aandacht in de bestrijding.
meest schadelijke → schadelijkste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=schadelijk en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/)
Dit is de meest schadelijke vorm van
nepnieuws
en vereist de grootste aandacht in de bestrijding.
van
nepnieuws → van nepnieuws (zoals @F_J_K al aan heeft gegeven; bij deze een daadwerkelijk voorbeeld waar ik op stuitte)
De Digital Services Act, ofwel DSA, zou hier verandering in brengen, maar de definitieve tekst houdt het bij een algemene plicht om
'systemische risico’s'
te managen, en benoemt desinformatie als een van de risico’s die je als groot
platform leidt.
om
'systemische risico’s' → om 'systemische risico’s' (nog een voorbeeld waar ik toevallig op stuitte)
De Digital Services Act, ofwel DSA, zou hier verandering in brengen, maar de definitieve tekst houdt het bij een algemene plicht om
'systemische risico’s' te managen, en benoemt desinformatie als een van de risico’s die je als groot
platform
leidt.
groot
platform → groot platform (en nog een voorbeeld)
'systemische risico’s' te managen, en benoemt desinformatie als een van de risico’s die je als groot
platform leidt
.
risico’s die je als groot platform leidt → risico’s die je als groot platform loopt (eerst dacht ik: "Risico leiden, moet dat niet risico lijden zijn?" Vervolgens kon ik daar niets over terugvinden en moest ik concluderen dat er naar mijn beste weten helemaal niet zoiets als risico leiden/lijden bestaat, dus ging ik op zoek naar een alternatief en kwam op risico lopen uit.)
Vaak komen deze neer op een indicatie dat het bericht onbetrouwbaar wordt
geacht
door een externe factchecker of door de gemeenschap die in grote getale heeft aangegeven
het bericht niet te vertrouwen.
wordt
geacht → wordt geacht (laatste voorbeeld dat ik aanhaal; het moge ondertussen duidelijk zijn dat iedere keer wanneer ik een zin quoot om een suggestie ter verbetering te doen, er zo'n loze return in blijkt te zitten, dus het artikel is blijkbaar bezaaid met loze returns)
Vaak komen deze neer op een indicatie dat het bericht onbetrouwbaar wordt
geacht door een externe factchecker of door de gemeenschap die in grote getale heeft aangegeven
het bericht niet te vertrouwen.
in grote getale → in groten getale (dit is een versteende taalvorm die in grote aantallen betekent; zie ook de Dikke Van Dale, @Arnoud Engelfriet)
Een complicatie hierbij is dat enkel de onwaarheid als bestanddeel nogal mager is, zodat een dergelijke strafrechtelijke plicht al snel riekt naar verboden censuur (art. 7 Grondwet, art. 10 EVRM).
Geen taalfout, maar als ik toch al je aandacht heb, @Arnoud Engelfriet … Is het misschien een idee om EVRM uit te leggen, of op zijn minst een pop-up te bieden die verschijnt wanneer je je muiscursor erboven houdt, zodat de afkorting wordt uitgeschreven? Een andere mogelijkheid kan zijn om deze afkorting überhaupt uit te schrijven, want deze wordt maar één keer in het artikel gebruikt. Ik had in ieder geval geen flauw idee en moest de afkorting opzoeken om erachter te komen dat hiermee Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens wordt bedoeld.

[ Voor 0% gewijzigd door richy3908 op 25-02-2023 22:28 . Reden: Eerste persoon enkelvoud o.t.t. van 'quoten' is 'quoot', niet 'quote'. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Britse en Europese onderzoekers ontwikkelen tool die scant naar kinde...
Britse en Europese onderzoekers gaan een tool ontwikkelen die in real-time beelden van kindermisbruik op apparaten kan detecteren en blokkeren.
in real-time → in real time (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=in%20real%20time, @JayStout)
Het zal ook in staat zijn om beelden die in real-time op het scherm van een apparaat verschijnen, te analyseren.
in real-time → in real time
Het project wordt gefinancierd door de Europese Commissie en geleid door experten van het Duitse universitair ziekenhuis Charité – Universitätsmedizin Berlin.
experten → experts (experten is alleen in het Vlaams meervoud van expert; zie ook https://taaladvies.net/experte-of-expert/)
Die expertengroep krijgt ondersteuning van onder andere de Nederlandse preventiedienst Stop It Now en medewerkers van de Universiteit van Antwerpen en de Universiteit van Tilburg.
expertengroep → expertgroep (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=expertgroep)
The Internet Watch Foundation schrijft dat de tool gericht op preventie en dat wordt bevestigd door een beleidsmedewerker van European Digital Rights aan website Euractiv.
gericht op preventie → gericht is op preventie (of anders zich richt op preventie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: VS: meest geavanceerde chips moeten tegen 2030 in VS worden geproduceerd
VS: meest geavanceerde chips moeten tegen 2030 in VS worden geproduceerd
meest geavanceerde → geavanceerdste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=geavanceerd en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @JayStout)
De Verenigde Staten wil dat tegen 2030 de meest geavanceerde chips ter wereld op Amerikaanse bodem worden geproduceerd.
meest geavanceerde → geavanceerdste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:27

Santford

FP PowerMod
nieuws: AMD Ryzen 9 7950X3D presteert 5,6 procent sneller dan Intel Core i9 1...

In de titel:
AMD Ryzen 9 7950X3D presteert 5,6 procent sneller dan Intel Core i9 13900K
presteert sneller -> is sneller of presteert beter

In de voorlaatste alinea:
In CineBench R23 en Geekbench deed de cpu van het intel het dan weer beter.
het intel -> Intel

[ Voor 13% gewijzigd door Santford op 25-02-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Netflix verlaagt prijzen in meer dan 100 landen wereldwijd
In Indonesië, Thailand, Egypte en Marokko daalt de prijs van het Basic-abonnement met de bijna de helft.
de bijna de helft → bijna de helft
Begin november 2022 is dergelijk goedkoper abonnement geïntroduceerd in de Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
is dergelijk goedkoper abonnement → is een dergelijk goedkoper abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nokia introduceert 'duurzame' G22-smartphone voor 199 euro
Die opslagruimte is uit te breiden met een MicroSD-kaart van maximaal 2TB.
MicroSD-kaart → microSD-kaart (zie ook Wikipedia: microSD)
De accu ondersteunt ook snelladen aan 20W en is op te laden via een USB-C-poort.
snelladen aan 20W → snelladen met 20W (Vlaams taalgebruik, @JayStout; zie ook https://taaladvies.net/te...et-een-tempo-of-snelheid/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:50

slaay

Natuurbeleven.com

nieuws: Britse en Europese onderzoekers ontwikkelen tool die scant naar kinde...
"Britse en Europese onderzoekers..."
Sinds wanneer is Groot-Brittannië geen Europa meer?

In het oorspronkelijke bericht worden netjes de termen EU en GB gebruikt. Maar het is wel krom als je dit vertaalt in 'Brits en Europees..' zoals het nu in het bericht op Tweakers.net staat.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayStout
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-06 20:53

JayStout

Redacteur
Tot hier aangevuld! Bedankt! De 'loze returns' zijn eigenlijk keuzes van ons cms-systeem om de zin na dat woord af te breken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:57

Onder de afbeelding (onderschrift) staat Nokia G32 maar dat moet Nokia G22 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
JayStout schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:56:
Tot hier aangevuld! Bedankt! De 'loze returns' zijn eigenlijk keuzes van ons cms-systeem om de zin na dat woord af te breken. :)
Oké, ik kan me alleen niet herinneren dat soort returns ooit gezien te hebben wanneer ik zinnen uit een artikel quoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 17:38

Arno

PF5A

review: Ziggo-directeur over toekomst van coax: 'Nu geen reden om verder te v...

Technisch zijn op ons netwerk downloadsnelheden van 10Gbit/s en uploadsnelheden van 1,5Gbit/s mogelijk zijn

->

Technisch zijn op ons netwerk downloadsnelheden van 10Gbit/s en uploadsnelheden van 1,5Gbit/s mogelijk.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 13:12
review: Ziggo-directeur over toekomst van coax: 'Nu geen reden om verder te v...

"Dus de beschikbare frequentiespectrum is voor jullie nu het grootste struikelblok om niet bijvoorbeeld hogere uploadsnelheden te leveren?"

Dat moet *het* beschikbare frequentiespectrum zijn. Zie https://www.vandale.nl/gr...rlands/betekenis/spectrum

De heer van den Berg doet dat juist in zijn antwoorden. Bvb:

"De uitbreiding van het frequentiespectrum en de recente overstap van analoge tv en radio naar DVB-C-kanalen (één analoog tv-kanaal neemt evenveel ruimte in als acht DVB-C-tv-kanalen), zorgt voor extra ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
nieuws: EA polst mogelijk interesse in remakes van Dead Space 2 en 3 via enquête
In de enquete die onder meer game-ontwikkelaar Dillon Rogers op Twitter deelt, wordt specifiek gevraagd naar de interesse in een 'soortgelijke remake' van Dead Space 1 en 2 als die van de eerste Dead Space.
van Dead Space 1 en 2 → van Dead Space 2 en 3 [want daar gaat het volgens mij over]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIRIXDJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02-2023

Onder de foto's staat "Nokia G32" waar het artikel gaat over de G22 & C32 dus iets klopt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Niet online
nieuws: Microsoft gaat Defender automatisch installeren bij Microsoft 365-abo...
Sommigen gebruikers melden op Twitter dat de tool al op hun computer staat.
Sommigen gebruikers → Sommige gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Technisch zijn op ons netwerk downloadsnelheden van 10Gbit/s en uploadsnelheden van 1,5Gbit/s mogelijk zijn,,
dubbel "zijn", en 2 komma's aan het eind van de zin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
Steeds meer Nederlanders krijgen daardoor toegang tot symmetrische gigabitverbindingen die bovendien minder kosten dan Ziggo's internetpakketten, afgezonderd van aanbiedingen.
afgezonderd van → met uitzondering van (afzonderen en uitzonderen hebben bepaalde betekenissen die in deze context niet van toepassing kunnen zijn, met uitzondering van – see what I did there? – de uitdrukking met uitzondering van, die behalve betekent, @Hayte. Naar mijn beste weten is afgezonderd van geen uitdrukking en betekent het simpelweg geïsoleerd van, buitengesloten van, zoals in de voorbeeldzin een eiland, afgezonderd van de wereld.)
Daarnaast wordt er op dit moment getest met 20Gbit/s-glasverbindingen, terwijl de huidige technische max bij coax 10Gbit/s lijkt te zijn met het Docsis 4.0-protocol.
Docsis 4.0-protocol → Docsis 3.1-protocol (het aangehaalde artikel heeft het over Docsis 3.1, niet Docsis 4.0, bovendien gaat het in het kader rechts van het huidige artikel ook over dat Docsis 3.1 een theoretisch maximum van 10 Gb/s down heeft. En ja, ook Docsis 4.0 heeft een theoretisch maximum van 10 Gb/s down, maar nogmaals, in dezelfde zin wordt er gelinkt naar een artikel waar er wordt gesproken over 10 Gb/s down i.c.m. Docsis 3.1.)
We hebben het met Docsis 4.0 over 10Gbit/s up en 6Gbit/s down, maar bij glasvezel wordt er al over 25GS-PON en 50GS-PON gesproken, met snelheden richting de 50Gbit/s symmetrisch.
10Gbit/s up en 6Gbit/s down → 10Gbit/s down en 6Gbit/s up
Hoogbouwprojecten, zoals de Zalmhaventoren in Rotterdam, sluiten we wel aan op een end-to-end-glasvezelnetwerk.
end-to-end-glasvezelnetwerk → end-to-endglasvezelnetwerk (niet in het GB, maar end-to-endbeveiliging wel)
All-IP-tv is efficiënter is en gebruikt minder bandbreedte dan DVB-C-tv.
Een dubbele is weggestreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nokia-fabrikant HMD Global gaat een deel van productie verplaatsen na...
Overigens vindt de productie in eerste instantie nog niet volledig in Europa plaats; de benodigde materialen worden verzameld in China, waar ook de 'eerste veiligheidscontrole' worden uitgevoerd.
worden → wordt (want veiligheidscontrole is onderwerp en enkelvoud)
In 2019 besloot HMD Global al om de data van alle Nokia-telefoons op te slaan in Europa; om precies te zijn in Finland.
Europa; om → Europa, om (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma; m.a.w., een puntkomma is hier incorrect, omdat wat erop volgt geen opzichzelfstaande zin is, @Kevinkrikhaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23:33

Kevinkrikhaar

Redacteur
Alles weer bijgewerkt, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Motorola toont concept-smartphone met verticaal oprolbaar scherm
Motorola toont concept-smartphone met verticaal oprolbaar scherm
concept-smartphone → conceptsmartphone (onnodig koppelteken, @deepvreezo, bovendien is er verderop in het artikel conceptdevice geschreven, dus ook nog inconsequent)
Aan de vooravond van MWC toont Motorola een concept-smartphone met oprolbaar scherm.
concept-smartphone → conceptsmartphone
Het apparaat heeft een pOLED-scherm dat zich om de achterkant heenkrult, dat gemotoriseerd op en neer kan schuiven.
heenkrult → heen krult (het werkwoord heenkrullen bestaat helemaal niet)
Het apparaat heeft een pOLED-scherm dat zich om de achterkant heenkrult, dat gemotoriseerd op en neer kan schuiven.
heenkrult, dat → heen krult en (eerder is er al dat gebruikt om naar pOLED-scherm te verwijzen, dus nog een keer is onnodig, want je kunt simpelweg en gebruiken)
Eerdere rollable concepten zoals de OPPO X 2021 hadden vaak een landscape-formfactor, maar bij de Rizr komt het scherm verticaal omhoog.
rollable concepten → oprolbare concepten (oké, device is dan nog tot daar aan toe, maar rollable?)
Eerdere rollable concepten zoals de OPPO X 2021 hadden vaak een landscape-formfactor, maar bij de Rizr komt het scherm verticaal omhoog.
landscape-formfactor → landscapeformfactor (onnodig koppelteken)
Wat de resolutie van het scherm is vermeldt Motorola niet, maar in een handson lijkt de scherpte ongeveer gelijk aan een smartphone met Full HD-paneel.
handson → hands-on (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=hands-on en https://woordenlijst.org/leidraad/12/1, regel 12.B, artikel d)
Motorola noemt de Rizr 's werelds meest veelzijdige 5"-smartphone.
meest veelzijdige → veelzijdigste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=veelzijdig en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/)
Je kunt het scherm handmatig in en uitschuiven met een druk op de zijknop aan de rechterbovenkant, maar het scherm kan zich ook automatisch aanpassen op de content die op het scherm staat.
in en uitschuiven → in- en uitschuiven (in wat? Inschuiven, that's what!)
Dat werkt op het getoonde conceptdevice in twee apps, Youtube en Gmail, waarbij het kijken naar een video in landscape het scherm bijvoorbeeld automatisch uitrolt.
Youtube → YouTube (zie ook YouTube: YouTube)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: WingetUI 1.6.1
WingetUI is een programma die als grafische gebruikersinterface dient voor de bekendste softwarebeheersprogramma's voor Windows, namelijk WinGet, Chocolatey en Scoop.
een programma die → een programma dat (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=programma, @Drobanir)
WingetUI is een programma die als grafische gebruikersinterface dient voor de bekendste softwarebeheersprogramma's voor Windows, namelijk WinGet, Chocolatey en Scoop.
softwarebeheersprogramma's → softwarebeheerprogramma's (niet per se incorrect, maar als ik dan toch je aandacht heb, als je het als beheerprogramma schrijft i.p.v. beheersprogramma, dan weet de lezer 100% zeker dat het over beheren gaat en niet over beheersen)
Met die packagemanagers kan software vanaf de commandline software worden geïnstalleerd, bijgewerkt en verwijderd worden, en WinGetUI probeert dat dus eenvoudiger te maken.
Een dubbele software weggestreept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast. Bedankt @richy3908!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58

dragonhaertt

@_'.'

nieuws: OnePlus laat conceptsmartphone met vloeistofkoeling zien
De sterk glimmende coating op het glas is aangebracht middels magnetron spluttering
Het is sputtering en niet spluttering
Dit heeft trouwens ook gewoon een Nederlandse naam: 'Magnetron sputteren' of de bredere term 'sputter depositie' (engels: sputter deposition)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09 17:03
Twitter ontslaat opnieuw 10 procent personeel: minder dan 2000 mensen over

Laatste alinea:
Musk heeft meer dan 12 miljard dollar geleend om Twitter te kunnen betalen, waarvoor hij in totaal 44 miljard dollar betaalde.
"Waarvoor" is hier een beetje een onduidelijke verwijzing IMO. Het kan verwijzen naar Twitter (wat de bedoeling was) maar ook naar de lening van 12 miljard dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Microsoft bood Windows 11-upgrades aan aan systemen die niet aan eise...
Die zijn ditmaal strenger dan bij vorige upgrades, ook gecorrigeerd voor de tussentijdse hardware-ontwikkelingen.
hardware-ontwikkelingen → hardwareontwikkelingen (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @Mark_88)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: OnePlus laat conceptsmartphone met vloeistofkoeling zien
De sterk glimmende coating op het glas is aangebracht middels magnetron spluttering, en rondom de leidingen voor koelvloeistof is een koolstofvezel-effect toegevoegd.
koolstofvezel-effect → koolstofvezeleffect (onnodig koppelteken, @deepvreezo)
Het camera-eiland, dat ook wordt bedekt door een laagje glas, heeft een koperen plaatje rondom de lenzen met guilloche-motief.
guilloche-motief → guillochesmotief (onnodig koppelteken)
Het camera-eiland, dat ook wordt bedekt door een laagje glas, heeft een koperen plaatje rondom de lenzen met guilloche-motief.
guilloche-motief → guillochesmotief (zie ook de Dikke Van Dale, waarin alleen het meervoudige guilloches is opgenomen, dus klaarblijkelijk is dit een plurale tantum)
Net zoals toen zijn er geen plannen om het nieuwe concept-device daadwerkelijk uit te brengen.
concept-device → conceptdevice (onnodig koppelteken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nederlands kabinet is tegen internetheffing voor grote bedrijven in EU
Het kabinet zegt dat het tegen de netneutraliteit in gaat.
in gaat → ingaat (zie ook https://www.vandale.nl/gr...derlands/betekenis/ingaan, betekenis 4, @Mark_88)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dewaal
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 15:28
nieuws: Lenovo toont ThinkBook-conceptlaptop met uitschuifbaar oledscherm
Het laptop beschikt over een 12,7"-oledscherm
Laptop is mannelijk, het moet dus zijn: De laptop

[ Voor 11% gewijzigd door e.dewaal op 27-02-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:45
Niet zeker of het hier thuishoort... Ik vind het zelf wat onhandig om Knab in dit artikel:

nieuws: Klanten Knab kunnen niet inloggen in bankierenapp iOS

2 keer "De Nederlandse bank" te noemen. Dat vind ik verwarrend overkomen, aangezien er ook een organisatie bestaat die "De Nederlandsche Bank" heet (https://www.dnb.nl/). Inderdaad met 'sch' en hoofdletter 'B', maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:53

DDX

nieuws: Samsung brengt Neo QLED 8K-televisies uit vanaf 5799 euro

Het is toch vanaf 3999 voor de Neo Qled 8k ?
Of haal hele stukje met die vanaf prijzen weg, want artikel zelf staan er veel meer prijzen genoemd/voor verschillende types.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:36

YannickSpinner

Redacteur
Dank allemaal, we zijn bij!

Dank voor het meedenken @jorikc! Je was niet de enige die dit aankaartte. Maar zoals we in deze forumpost stellen gaan we ervan uit dat het onderscheid duidelijk genoeg is om de redenen die je noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

review: 360mm-all-in-one - Waterkoeling zonder gedoe
In mijn Firefox zijn de grafiekjes niet zichtbaar. Adblock is uit... ;)
Overal staat de melding:
Hier hoort een grafiek te staan, maar er trad helaas een fout op.

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 00:01
DeComponeur schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 06:46:
review: 360mm-all-in-one - Waterkoeling zonder gedoe
In mijn Firefox zijn de grafiekjes niet zichtbaar. Adblock is uit... ;)
Overal staat de melding:
Hier hoort een grafiek te staan, maar er trad helaas een fout op.
Dit is de latste tijd wel vaker bij artikelen die om 6:00 beschikbaar komen. Misschien dat @Trygve hier iets aan kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:05

Trygve

Redacteur
@DeComponeur @Gody dit was een test wie daadwerkelijk nog onze testresultaten bekijkt ;-) Geintje, er ging iets mis met een testobject dat per ongeluk onder embargo stond, tegenwoordig gaat dan de hele grafiek over de zeik. Thanks voor het melden, fixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBlurry
  • Laatst online: 07-09 17:07
nieuws: Xiaomi toont 300W-laadsysteem die smartphone oplaadt in 5 minuten

'Het laadsysteem', dus geen 'die' maar 'een laadsysteem dat'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 15:03

Het laadsysteem dat, zowel in de titel als in het artikel :)

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online

Xiaomi toont 300W-laadsysteem die smartphone oplaadt in 5 minuten > Het laadsysteem > Dat ipv Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Meta voegt AI-teams samen om te werken aan vermoedelijke chatbots
De plannen zijn vooralsnog vaag, maar ceo Mark Zuckerberg schrijft op Facebook dat het een nieuwe 'toplevel productgroep' bij Meta opzet die zich gaat bezighouden met generatieve kunstmatige intelligentie.
toplevel productgroep → toplevelproductgroep (want toplevel is een zelfstandig naamwoord)
Dat is AI die bedoeld is om teksten of afbeeldingen te creeëren.
creeëren → creëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
.geek: Microsoft voegt Antonov AN-225 toe aan Flight Simulator en doneert opb...
De AN225 werd gebaseerd op het ontwerp van de eerste AN-124 Ruslan, maar was groter en kon met 225 ton ook meer vracht vervoeren.
AN225 → AN-225 (zoals in de rest van het artikel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

nieuws: Xiaomi toont 300W-laadsysteem dat smartphone oplaadt in 5 minuten
Xiaomi laadt de telefoon volgens de beschrijving op met 15c
De C-rating van een accu (met de c van capacity) wordt altijd met een hoofdletter C geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
nieuws: VRT: audits waarschuwden in 2021 en 2020 voor IT-beveiliging van Antw...
In de audits wordt ook gesproken over te veel gebruikers die te veel rechten hebben en Windows-software die niet meer sinds 2015 wordt ondersteund.
Rare zin. Je zou eerder zeggen:
In de audits wordt ook gesproken over te veel gebruikers die te veel rechten hebben en Windows-software die sinds 2015 niet meer wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:44

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nieuws: Final Fantasy XVI komt zes maanden na PS5-release niet direct uit voo...

"maar zal zes maanden later niet meteen verschijnen voor de pc."
Kromme zin die niet zegt wat er bedoelt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaai Haai
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-08 21:53
review: Desktop Best Buy Guide - Maart 2023
bij het stukje over het moederbort ;-)

"Thunderbold-poorten."
-->
"Thunderbolt-poorten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
koelpasta schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:41:
nieuws: Final Fantasy XVI komt zes maanden na PS5-release niet direct uit voo...

"maar zal zes maanden later niet meteen verschijnen voor de pc."
Kromme zin die niet zegt wat er bedoelt wordt.
Wat er bedoeld wordt..

Of mag je geen foutjes over foutjes indienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Korvaag schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:26:
[...]

Wat er bedoeld wordt..

Of mag je geen foutjes over foutjes indienen :P
Heh, tuurlijk mag dat.
Maar je snapte in ieder geval wel wat ik bedoelde. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
nieuws: Sony toont A95L-QD-oled-tv met hoge helderheid en nieuwe woled- en mi...
Sony claimt bovendien dat de A95L een ‘tot tweemaal zo hoge piekhelderheid’ biedt dan zijn voorganger, wat aangeeft dat de A95L Samsungs nieuwste paneel gebruikt.
tweemaal zo hoog als.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Niet online
nieuws: Privacy Guides begint vertaalproces en is in Nederlands beschikbaar
De website blijft in de basis in het Engels beschikbaar, maar er komt binnenkort wel een vertaalde versie verschikbaar, schrijft de makers.
verschikbaar → beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 15:07

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ook deze aangepast, thanks

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09 17:03
In de bbg beschrijving (mainstream pc) van de ssd in componenten lijst
maar is bovendien een van de goedkoopste sss's van dit moment.
Moet ssd zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
nieuws: OpenAI komt met betaalde api voor ChatGPT

2e alinea, 2e zin.

OpenAI vraagT geen geld

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
3 12C's
@TijsZonderH
Het is I2C, de letter I, niet het cijfer 1.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 13:43
In Privacytoezichthouders zien verbeteringen en zorgen in Privacy Shield-opvolger
heeft geschreven over de EU-US Data Privacy Framework, ook wel het DFP genoemd.
DFP -> DPF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewGuest
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 21:36
https://tweakers.net/nieuws/207194/arduino-brengt-giga-r1-singleboard-uit-met-wifi-en-mega-en-due-formfactor.html
Het apparaat heeft verder een 3,5mm-aansluiting, 2MB flashopslag en 8MB aan Sdram-geheugen en een USB-C-aansluiting voor een stroomvoorziening van maximaal 24V.
Daar wordt geschreven dat het arduino Giga board 8mb ram heeft, echter staat op https://store.arduino.cc/...-r1-wifi?selectedStore=eu een hoeveelheid van 1mb ram geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:34
bij de samenvatting van review: Garmin Forerunner 965 - Oled, sportfuncties én goede accuduur? staat:

De Forerunner 945 levert goede sport- en gezondheidsfunctie, nauwkeurige hartslag- en gps-registratie én houdt het ondanks het oledscherm ongeveer een week uit op een acculading

Daar moet 965 ipv 945 staan, de 945 had juist geen oledscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Privacy Guides begint vertaalproces en is in Nederlands beschikbaar
De website blijft in de basis in het Engels beschikbaar, maar er komt binnenkort wel een vertaalde versie beschikbaar, schrijft de makers.
schrijft de makers → schrijven de makers
De eerste vertalingen zijn Nederland, Frans en Hebreeuws.
Nederland → Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 10:48
Garmin Forerunner 965 Review

In de intro wordt het modelnummer eenmaal foutief genoemd volgens mij: 945 ipv 965

Wij testen testten het duurdere model, de Forerunner 965, de afgelopen maand uitgebreid en zochten naar antwoorden op deze vragen.

Ook ondersteuning voor Google Assistent, Siro of Amazon Alexa ontbreekt
(Siri?)

[ Voor 62% gewijzigd door thatent op 02-03-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 08:22
nieuws: Oprichter Ring stopt als ceo en coo van Discord neemt functie over
Misschien de titel aanpassen?

Ik las het nu dat de oprichter van Ring de CEO en COO is van Discord en toen was er iets met functie en toen begreep ik het niet meer.

"Oprichter Ring stopt als ceo en, de coo van Discord neemt functie over"

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: OpenAI komt met betaalde api voor ChatGPT
Ontwikkelaars kunnen via de api altijd de meest recente versie van ChatGPT gebruiken, schrijft OpenAI, maar standaard zitten zij op versie gpt-3.5-turbo.
meest recente → recentste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=recent en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @TijsZonderH)
Ontwikkelaars komen altijd alleen op een stable-release te zitten.
stable-release → stable release (stable in de betekenis van stabiel is een bijvoeglijk naamwoord, want anders betekent het woord stal in het Nederlands)
Daarbij wordt tekst en metadata omgezet naar een formaat dat dan wordt omgezet naar tokens.
wordt tekst en metadata → worden tekst en metadata (want tekst en metadata is onderwerp en meervoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Privacytoezichthouders zien verbeteringen en zorgen in Privacy Shield...
Privacytoezichthouders zien verbeteringen en zorgen in Privacy Shield-opvolger
zien verbeteringen en zorgen in → zien verbeteringen in en hebben zorgen over (want zorgen zien, ik weet niet, hoor, maar het komt als een vreemde constructie over op mij)
Met andere woorden: de Amerikaanse inlichtingendiensten mochten bij alle data van Europeanen gebruiken, ongeacht alle andere waarborgen.
bij alle data van Europeanen gebruiken → alle data van Europeanen gebruiken (of anders bij alle data van Europeanen komen, wat het vermoed ik eerst was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: Godot Engine 4.0
De complete releasenotes zijn op deze pagina in te zien, dit zijn in het kort de belangrijkste verteringen die in versie 4.0 zijn aangebracht
zien, dit → zien; dit (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma, @Drobanir)
De complete releasenotes zijn op deze pagina in te zien, dit zijn in het kort de belangrijkste verteringen die in versie 4.0 zijn aangebracht
verteringen → verbeteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Realme toont softwarefunctie die net als iPhone 14 Pro info rond fron...
Smartphonemerk Realme heeft Mini Capsule getoond, een softwarefunctie die informatie over de accustatus en gezette stappen in een rond element rond de frontcamera zet.
Realme → realme (zie ook https://www.realme.com/global/, @arnoudwokke; bovendien inconsequent vanwege realme UI 4.0 verderop in het artikel)
De functie zit in realme UI 4.0 en verschijnt met de C55-telefoon die Realme volgende week zal aankondigen.
Realme → realme
De functie is beperkt tegenover Dynamic Island, omdat hij beperkt nut heeft en apps er geen gebruik van kunnen maken met een API.
hij → zij (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=functie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Qualcomm: Snapdragon 8 Gen 2 heeft 'commercieel bruikbare' geïntegree...
De e-sim is al enige jaren in gebruik, maar nog geen enkele fabrikant heeft gebruik gemaakt van de iSIM.
gebruik gemaakt → gebruikgemaakt (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=gebruikmaken, @arnoudwokke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tapijtmepper
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-07 07:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 13:08
richy3908 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:15:
nieuws: Privacytoezichthouders zien verbeteringen en zorgen in Privacy Shield...

[...]

zien verbeteringen en zorgen in → zien verbeteringen in en hebben zorgen over (want zorgen zien, ik weet niet, hoor, maar het komt als een vreemde constructie over op mij)
Alles fix'd behalve deze. @TijsZonderH, wat vind jij hier een goed alternatief? We hebben weinig tekens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Testversie Windows 11 heeft volumemixer in quick settings
Gebruikers kunnen dan met een muisklik toegang krijgen tot volumeniveau's van individuele apps, keuzes voor uitvoerapparatuur en audioverwerking als Dolby Atmos.
volumeniveau's → volumeniveaus (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=niveau, @Mark_88)
In het afgelopen half jaar introduceerde Microsoft in zijn nieuwste computerbesturingssysteem onder meer een groter widgets-scherm, iCloud-foto-ondersteuning, video-opnames via de snipping tool, tabbladen in Verkenner en Kladblok, een speciale taakbalk voor tablets, een zoekfunctie in taakbeheer en de integratie van de Bing-AI-chatbot in de taakbalk.
widgets-scherm → widgetsscherm (onnodig koppelteken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-09 17:05

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

nieuws: Oprichter stopt als ceo van Ring, coo van Discord neemt functie over
De oprichter van Ring stopt als directeur van de Amazon-bedrijfstak, maak hij zelf bekend.
Volgens mij moet dit, maakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
review: PlayStation VR2 - De beste VR-ervaring van dit moment
Wat je uit de doos haalt, blijft beperkt tot de headset met daaraan een lange USB-C-kabel, de controllers en een USB-C-kabeltje om de controllers de koppelen.
de koppelen → te koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-09 10:41

sabineschults

Redacteur
Aangepast, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Update Android-appwinkel F-Droid maakt updaten repository veel sneller
Op het moment van schrijven is de nieuwste diff comprimeerd 80KB en ongecomprimeerd 241KB.
comprimeerd → gecomprimeerd
Pagina: 1 ... 215 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.